Search

نحوه تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت به هوشمند

نحوه تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت به هوشمند

نحوه تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت به هوشمند تا به حال در سه فاز اجرا شده است. طبق اطلاعیه‌ای که سازمان نظام وظیفه عمومی صادر کرده است؛ از تاریخ 91/04/01 کارت های قدیمی افرادی که در موعد تعیین شده جهت تعویض اقدام نکردند فاقد ارزش قانونی بوده. لازم به ذکر است که این گونه افراد نمی‌توانند از خدماتی مانند؛ اخذ یا تمدید گذرنامه، اخذ گواهینامه رانندگی و همچنین امضای هرگونه سند رسمی و… محروم می‌باشند.

گرفتن معافیت سربازی اعم از معافیت با داشتن فرزند، معافیت تحصیلی، معافیت پزشکی، معافیت از طریق کفالت، معافیت ایثارگران، معافیت مددجویان، معافیت سنی (عفو رهبری) کافیست با مشاوران خبره با تجربه طولانی تماس بفرمایید .

به همین منظور این اشخاص بایستی هرچه سریعتر نسبت به تعویض کارت‌های قدیمی معافیت یا پایان خدمت خود با کارت هوشمند اقدام کنند و برای ارائه درخواست به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+ ۱۰) مراجعه نمایند و درخواست خود را ثبت نمایند. ممکن است که شما مدت‌ها پیش از چنین اطلاعیه‌ای باخبر شده باشید و از تعویض کارت قدیمی پایان خدمت یا معافیت خود کوتاهی کرده باشید و این کار را به زمان دیگری موکول کرده باشید. باید یادآوری شود که کارت‌های مذکور هم اکنون از درجه اعتبار ساقط بوده و دارندگان این گونه کارت‌ها نمی‌توانند خدمات اجتماعی بهره‌مند شوند.

برای دریافت مشاوره و جویا شدن علت تاخیر کارت پایان خدمت هوشمند خود می توانید با کارشناسان نظام وظیفه پارسین مشاوره تماس بگیرید تا برای شما استعلام بگیرند.

تعویض کارت پایان خدمت

هدف سازمان نظام وظیفه از تعویض تمامی کارت‌هایپایان خدمت کاغذی وغیر هوشمند به کارت هوشمند کاهش ضریب جعل، یکسان سازی شکل کارت‌ها، تجمیع اطلاعات سربازان و تسهیل در ارائه خدمات به افراد می‌باشد. سردار کمالی رئیس سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد که موضوع تعویض کارت‌های قدیمی به کارت هوشمند سبب اعزام برخی افراد به سربازی شده است. برخی افراد با اعلام فراخوان تعویض کارت‌ها و داشتن کارت جعلی پایان خدمت با تصور اینکه سیستم متوجه جعلی بودن کارت آنها نمی‌شود برای تعویض مراجعه کردند و این افراد شناسایی شدند و برای آنها تاریخ اعزام صادر شده است.

برای دریافت شرایط خرید سربازی طبق آخرین تغییرات سال 1403 کافیست با برترین مشاوران پارسین مشاوره با شماره 9099070084 تماس بگیرید.

طرح تعویض کارت های پایان خدمت مدت هاست که در حال اجرا است و افرادی که برای تعویض اقدام نکنند دچار مشکل می شوند و همچنین کارت پایان خدمت این قبیل اشخاص قابل اعتبار نیست.

بیشتر بخوانید: شرایط معافیت کفالت پدر- بازنشسته، ازکارافتاده، بالای 60 سال

پیگیری تعویض کارت پایان خدمت قدیمی به هوشمند

بارها در مشاوره‌های نظام وظیفه با افرادی صحبت می‌کنیم که مدت‌ها است برای تعویض کارت پایان خدمت خود اقدام کرده اند اما هنوز خبری از دریافت و ارسال این کارت نشده است. برای اطلاع و پیگیری از صدور کارت پایان خدمت المثنی می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد؛

تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت به هوشمند

برای پیگیری کارت هوشمند خود و استعلام گرفتن کد سخا لازم است. در صورتی که کد سخا ندارید کارشناسان نظام وظیفه پارسین مشاوره می توانند این کد را برای شما تهیه کنند و استعلام لازم را برای شما انجام دهند. کافیست با این مرکز تماس بگیرید.

  • اولین روش مراجعه حضوری به یکی از دفاتر پلیس + ۱۰
  • استعلام از طریق سامانه سخا (Sakha.epolice.ir)، که این سامانه امکان پیگیری آنلاین را برای شما فراهم می‌کند.
  • استفاده از سامانه تلفن گویای نظام وظیفه، با استفاده از شماره تلفن گویای 096480 می ‌توان از آخرین وضعیت صدور کارت پایان خدمت خود مطلع شد.

نکته؛ مشمولانی که فاقد سابقه اطلاعات در سامانه باشند و کارت پایان خدمت آنها از نوع معافیت کفالت، پزشکی، ایثارگری و خرید خدمت باشد می‌تواند برای پیگیری کارت خود با مشاورین خبره پارسین مشاوره تماس بگیرید تا بتوانید هرچه زودتر پیگیر کارت پایان خدمت هوشمند خود باشند و آن را دریافت کنید.

مقاله مرتبط: معافیت سربازی- روش‌های جدید معافیت در سال ۱۴۰۲

تعویض کارت پایان خدمت بصورت انلاین

برخی افراد گمان می کنند با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از اینترنت می توان تمامی کارهای خود را بصورت انلاین و غیر حضوری انجام دهند. درست است که در جوامع کنونی بیشتر کارهای ما بصورت انلاین انجام می شود و کمتر برای انجام کارها از منزل خارج می شویم، اما تعویض کارت پایان خدمت یکی از کارهای است که ناچاراً بصورت مراجعه حضوری انجام بگیرد.

برای تعویض کارت پایان خدمت قدیمی به هوشمند انجام یکسری کارها نیاز است که متقاضی باید شخصاً حضور داشته باشد. پس مطمنا امکان انجام غیرحضوری تعویض کارت پایان خدمت نیست.

زمان باقی مانده برای تعویض کارت‌های قدیمی سربازی

طرح تجمیع و یکسان سازی کارت‌های قدیمی سربازی اولین بار در سال ۱۳۹۰ اعلام شده است. با اعلام اطلاعیه از سوی سازمان نظام وظیفه، تمامی کارت‌های پایان خدمت کاغذی و غیر هوشمند در حد فاصل سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۹۰ صادر شده اند از درجه اعتبار ساقط هستند دارندگان آنها هرچه سریعتر بایستی برای تعویض این کارت‌ها اقدام کنند تا از خدمات اجتماعی لازم بهره‌مند شوند. طبق اطلاعیه صادر شده از افرادی که دارای چنین کارت‌هایی بوده اند خواسته شده تا با توجه به گروه‌بندی اعلام شده برای تعویض به مراکز پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.

بیشتربخوانید : استعلام کارت پایان خدمت سربازی_ سایت پیگیری

نظام وظیفه اجرای تعویض کارت‌های قدیمی معافیت و پایان خدمت به کارت هوشمند را در سه فاز عملی کرده است؛

1.فاز اول مربوط به تعویض کارت‌های قدیمی پایان خدمت افرادی بود که در سال‌های ۱۳۶۰ به بعد کارت پایان خدمت دریافت کرده بودند.

2. فاز دوم، شامل کلیه افرادی بود که دوره ضرورت آنان از سال ۷۰ به بعد در هر یک از ارگان های نیروهای مسلح (سپاه، ارتش، ناجا، وزارت دفاع) به پایان رسیده و کارت‌های آنها قدیمی به حساب می‌آمد. این افراد بایستی برای تعویض کارت پایان خدمت قدیمی خود اقدام می‌کردند.

3. فاز سوم، مربوط به دارندگان کارت‌های قدیمی پایان خدمت سال ۱۳۸۵ به بعد بود که از مهر ماه ۱۳۹۱ این فاز اجرا شده و تا پایان همان سال مهلت آن به پایان رسیده است.

 در ضمن افرادی که کارت خود را مفقود نموده نیز می‌توانستند برای صدور کارت المثنی درخواست خود را ثبت نمایند.

نحوه تعویض کارت‌های قدیمی پایان خدمت سربازی

تمامی افرادی که تا به حال برای تعویض کارت‌های قدیمی پایان خدمت به کارت هوشمند اقدام نکردند می‌توانند در اسرع وقت با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز پلیس + ۱۰ نسبت به تکمیل فرم تعویض کارت اقدام نمایند و درخواست خود را ثبت کنند.

معمولاً پس از تکمیل کردن مدارک و فرم‌های مربوطه افراد پس از ۲۰ روز کاری کارت پایان خدمت برای آنها صادر می‌شود.

تعویض کارت های پایان خدمت به هوشمند

مراحل تعویض کارت‌های پایان خدمت در مراکز پلیس + ۱۰

برای دریافت کارت هوشمند پایان خدمت دوره ضرورت چه مراحلی را باید طی کرد؟

 هر متقاضی برای اخذ کارت هوشمند و تحویل رسیده تایید نهایی بایستی این مراحل را طی کند؛ (نحوه تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت به هوشمند)

  • به نزدیک‌ترین مرکز پلیس+۱۰ محل سکونت خود مراجعه کند و مدارک لازم را همراه ببرد.
  • برگه درخواست تعویض کارت پایان خدمت قدیمی و صدور کارت هوشمند را تکمیل کند.
  •  اصل کارت پایان خدمت و کارت دوره احتیاط را در صورت وجود تحویل دهد.
  • رائه اصل فیش بانکی جهت هزینه ثبت و ارسال کارت تعویضی از طریق پست پیشتاز
  • احراز هویت متقاضی با رویت مدارک معتبر (شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه)
  • ثبت اطلاعات پایه، اطلاعات آدرس و اطلاعات اسکن عکس در سامانه توسط پرسنل پلیس + ۱۰

مراکز پلیس + 10 موظف هستند اطلاعات اخذ شده از متقاضی را ظرف مدت ۳ روز کاری به حوزه‌های نظام وظیفه ارسال نمایند.

در ادامه بخوانید: قانون کسری خدمت برای فرزندان ایثارگر

مدارک لازم برای تعویض کارت پایان خدمت

برای تعویض کارت‌های قدیمی پایان خدمت و معافیت، متقاضی باید هنگام مراجعه به مراکز پلیس + ۱۰ مدارک ذیل را همراه داشته باشد؛

1.اصل و کپی از کارت ملی و شناسنامه

2. همراه داشتن دو قطعه عکس 4*3 رنگی زمینه سفید، تمام رخ

3.اصل و کپی از آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی مربوطه (در صورتی که وضعیت تحصیلی به نسبت گذشته تغییر کرده باشد)

4.  اصل کارت معافیت یا پایان خدمت

5. تکمیل کرد فرم برگ درخواست تعویض و صدور کارت هوشمند پایان خدمت

نکته: مشمولانی که فاقد سابقه اطلاعات در سامانه نظام وظیفه باشند (زمانی که استعلام می گیرند هیچ اطلاعاتی برای آنها ثبت نشده باشد) می‌توانند برای پیگیری کارت پایان خدمت خود با مشاورین نظام وظیفه پارسین مشاوره تماس بگیرند و پس از دریافت راهنمایی برای صدور کارت جدید اقدام نمایند.

بیشتربخوانید : جدیدترین خبر معافیت سربازی برای مشمولان عجیب و غیر غایب ۱۴۰۲

هزینه تعویض کارت پایان خدمت و معافیت به کارت هوشمند

نحوه تعویض کارت های قدیمی پایان خدمت به هوشمند برای تعویض کارت پایان خدمت و معافیت به کارت هوشمند، سازمان نظام وظیفه در سال ۱۴۰۲ تعرفه ۵۰ هزار تومان را در نظر گرفته است.

متقاضیان نباید واریز خود را از طریق اینترنتی عابر بانک انجام دهند. به هیچ وجه قابل قبول نمی‌باشد. افراد با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ می‌توانند از طریق دستگاه کارتخوان واریزی خود را انجام دهند. همچنین می‌تواند از طریق بانک ملی واریزی خود را انجام دهند و رسید را به مراکز خدمات الکترونیکی تحویل دهند.

سوالات متداول:

1. پیگیری تعویض کارت پایان خدمت قدیمی به هوشمند به چه صورت است ؟

از طریق  مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10، تلفن گویا ۰۹۶۴۸۰ و سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ میتوانید پیگیری کنید .

2. هزینه تعویض کارت پایان خدمت و معافیت به کارت هوشمند در سال 1402 چقدر است ؟

در سال ۱۴۰۲ تعرفه ۵۰ هزار تومان

40 پاسخ

  1. عالی وکامل بود فقط کاش میشدانلاین ثبت نام کردوبرای احرازهویت به پلیس بلاوه10 مراجعه می کردیم

      1. سلام من اقدام کردم کد سخا هم دریافت کردم ولی سایت ثبت کارت و نشان نمیدهد

        1. کجا ۵۰ هزار تومن هست الان من رفتم میگن ۲۸۵۰۰۰ تومن
          نکته جالب اینکه عکس هم همونجا میگیرن و بدتر از اون هم اینکه با ریش پرفسوری قبول نمیکنن یا با ریش کامل یا بدون ریش

      1. سلام لطفا بگوئید تعرفه قانونی برای تعویض کارت پایان خدمت قدیمی به کارت پایان خدمت هوشمند چقدر است از من در آذر ۱۴۰۲ ۲۷۰ هزارتومن گرفتند در صورتی که در سایت زده ۵۰ تومن کجا باید برم تا بررسی شود؟

  2. درود بر شما
    من برای تعویض کارت قدیم به دفاتر پلیس +10رفتم که کار تعویض انجام بدم یک فرم المثنی به من دادن و گفتم آقا من کارت اصلی دستم هست چرا فرم المثنی میدی! بعدم من عکس تازه و جدید همرام بود و گفتن اونا قبول نیست فقط بیاد اینجا عکس بگیرید که من ناراحت شدم و دفتر پلیس را ترک کردم.
    لطفا راهنمایی کنید

    1. باسلام.درموردعکس بایدبگم که حتماعکس بایددرپلیس۱۰+همون لحظه گرفته بشه وعکس معمولی دیگه کاربردنداره

    2. حالا کارت قبلی کجا بدردم خورده که هوشمندش بدردم بخوره، اگه عقل العانم را داشتم هرگز نمیرفتم و کسانی که میرن خیلی نادون و احمقن و نمیدونن چه چیزی را ازدست میدن 😂

  3. سلام من کارت پایان خدمت هوشمند گرفتم در دو مرحله به خدمت اعزام شدم بار اول 7 ماه با مدرک دیپلم بار دوم 15 ماه با لیسانس خدمت کردم در کارت قدیم مدت هر دو دوره خدمت نوشته شده بود ولی در کارت جدید فقط 15 ماه قید شده است چطور میتونم الباقی رو استخراج کنم چون برای خرید بیمه خدمت 15 ماه درج شده در کارت را از من پذیرفته شده

  4. سلام حدود یکماه پیش برای تعویض کارت پایان خدمت قدیمی اقدام نمودم بعداز تکمیل فرم درخواستی ومراجعه به وظیفه عمومی گفتند هیچگونه مشخصاتی از از اینجانب وجود ندارد لطفا همکاری فرمایید

    1. سلام ، باید دوباره از ابتدا خدمت کنید ، فقط زودتر برید تا بیشتر از این اضافه خدمت نخوردید

  5. سلام وقت بخیر.امروز برای تعویض کارت خدمت قدیم به هوشمند رفتم پلیس +۱۰ گفتش هزینش بالای ۲۰۰هزار تومن میشه ولی توی این صفحه گفتید ۵۰هزار این تضاد برای چیه لطفا راهنمایی کنید تشکر.

  6. سلام من خدمتم را تمام کردم و در زمان خدمتم تغییر اسم دادم و تمامی مراحلش را طی کردم و حالا کارت پایان خدمتم با اسم قدیمیم امده است چیکار کنم.

  7. سلام من مدارک تعویض کارت پایان خدمت قدیمی که‌ یک کارت 18 ماه خدمت و یک کارت 6 ماه دوره احتیاط بود تاریخ تحویل مدارک 1402،06،05 از طریق پلیس +10 از بوشهر اعزام و از هنگ ژاندارمری کازرون ترخیص تاریخ شروع 20 دیماه 1361 تاریخ پایان خدمت 19 دیماه 63 زنگ زدم گفتن دفتر تفضیلی اون موقع گم شده تکلیف من چیه

    1. هیچی برادر باز باید بری خدمت اما این بار بیست و دو ماه خدمت همراه صد سال اضاف خدمت میکنید و بعد کارت پایان خدمت را میدهند به نوه هاتون

  8. بسیار عالی، فقط به هیچ طریق پایان خدمت تعویض شده رو نمیشه آنلاین پیگیری کرد و سامانه پیامکی و #۱۱٠* نیز خارج از سرویس بوده و پاسخگو نیستند

  9. سال ۹۸درخواست تعویض کارت پایان خدمت دادم الان میگن توسیستم هیچ اطلاعاتی نداری وچون یکبار درخواست دادی بار دوم درخواستت ثبت نمیشه راهنمایی کنید لطفا ممنون

  10. من امروز رفتم پلیس +10.همونجا ازم عکس گرفتن.فقط هم فتوکپی کارت ملی و فتوکپی کارت پایان خدمت قدیمی رو خواستن.

  11. سلام و درود و خسته نباشید خدمت عریزانی که اطلاع رسانی میکنند دست مریزاد و سلامتی و موفقیت برای تمام پرسنل زحمت کش ( لطف بفرمایید جهت تعویض کارت قدیمی خودم به سال ۱۳۶۴ و ارسال به بیمه تامین اجتماعی برای سابقه بیمه خودم جمعا مبلغ تعویض کارت و مدارک مورد نیاز تعویض کارت پایان خدمت و چه مبلغی باید پرداخت کنم برای ۲ سال خدمتم به بیمه تامین اجتماعی ( و ۶ ماه هم با کمال افتخار و سربلندی که جبهه ما را لایق خود کرده بود حضور داشتم )
    ببخشید وقت گرانبهای شما عزیزان و بزرگواران را گرفتم

    ممنون میشم اینجاتب را مطالع فرمایید کمال سپاسگزاری را دارم 🤲
    جمعا چه مبالغی جهت صدور کارت هوشمند + با مدارک ( گپی و عکس و … + مبلغ ۲ سال خدمت سربازی جهت درج در سابقه بیمه تامین اجتماعی + ۶ ماه حضور در جبهه جهت درج در سابقه بیمه تامین اجتماعی

    خواهشمندم راهنمایی بفرمایید
    از زحمات شما بزرگواران و زحمت کشان قدر دان تلاش تان هستم
    موفقیت روز افزونتان را از خداوند متعال خواستارم 🤲 امین 🤲

  12. با سلام ، تلفن گویای 096480 هم در نهایت در قسمت پیگیری تعویض پایان خدمت ، مدارک لازم برای تعویض پایان خدمت رو میگه و با این تلفن گویا ، پیگیری تعویض کارت انجام نمیشه

  13. سلام من سال 76 خدمت کردم ولی متاسفانه به سیستم ثبت نشده الانم پایان خدمت ندارم گم شده چیکار کنم

  14. سلام. آیا با رسید درخواست تعویض کارت پایان خدمت و پیش از گرفتن کارت هوشمند، میشه از کشور خارج شد؟

  15. سلام وخسته نباشید من در سال ۱۳۸۵ معافیت پزشکی از دوره خدمت سربازی را از تهران دریافت نمودم که بعد از آن به خارج رفتم. متاسفانه از ضرورت طرح تعویض کارت معافی به کارت هوشمند اطلاعی نداشتم وتا الان اقدام نمودم آیا راهی برای تعویض کارت معافیت به کارت هوشمند معافی دوره سربازی برایم در سال ۱۴۰۲ وجود دارد یا خیر؟ لطفا راهنمایی کنید

  16. مشتی کجا هزینش۵۰ تومن میشه، امروز رفتم برا تعویض کارت پایان خدمت؛ با احراز هویت وکپی ها ۳۰۰ تومن کارت کشیدن

      1. با سلام خسته نباشید من در تارزخ۱۰۴۲/۱۰/۱۸برای تعویض کارت پایان خدمت به پلیس +۱۰ مراجعه کردم ویک فرم پرکردم و هزینه ای پرداخت کردم ایا با همین فرم میتوانم درخواست گذرنامه کنم یا باید با نظام وظیفه مراجه کنم باتشکر

  17. الان ۶ماه برای کارت پایان خدمت قدیمی اقدام کردم ولی نیومده و رفتم پیگیری کردم میگن تو سیستم ثبت نیست چکار کنم
    لطفا راهنمایی کنید

  18. سلام من درسال98درخواست تعویض کارت پایان خدمت دادم هنوز هیچ اطلاعاتی آزمون در سامانه ثبت نشده چه باید بکنم

  19. دوسال عمرمونو گذاشتیم واسه هیچی الانم بریم پول بدیم که کارت دوسال تلف کردن عمرمونو هوشنگ کنیم اگه راست میگن واسه رفاه حال مردمه مجانی انجام بدن مگه ما گفتیم کارت هوشنگ میخواییم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید