Search

با تماس با مرکز مشاوره پارسین با بهترین مشاورین در زمینه انتخاب رشته آشنا شوید و از تجربیات آنها استفاده کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

انسان با انتخاب های خود، مسیر زندگی اش را تعیین می کند وسرنوشت خود را رقم می زند. انتخاب در زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. با انتخاب درست می توان از منابع مادی، مالی و انسانی و اطلاعاتی به شیوه ا ی مناسب بهره برداری کرده و از اتلاف این منابع جلوگیری کرد. انتخابی که مبتنی بر اطلاعات و بینش باشد، می تواند به تصمیم گیرنده در جلوگیری از اتلاف منابع کمک کند؛ از طرف دیگر فرد تصمیم گیرنده، باید نسبت به انتخاب خود پاسخگو باشد؛ بنابراین، انتخاب صحیح می تواند فرد را از عواقب انتخاب نادرستش حفظ کند. یکی از این انتخاب ها، انتخاب رشته درست است که آینده فرد رقم می خورد.

اولین انتخاب رشته ای که دانش اموزان با آن روبه رو می شوند، انتخاب رشته سال نهم دبیرستان می باشد. این انتخاب رشته یکی از مهم ترین انتخاب رشته ها می باشد.

انتخاب رشته کنکور حتی از آزمون کنکور هم مهم تر است. انتخاب رشته خوب می تواند کنکور بد را تا حد خیلی زیادی جبران کند! و برعکس انتخاب رشته اشتباه می تواند کارنامه طلایی را خراب کند. در انتخاب رشته ارشد باید از ظرفیت ها و پذیرش سال های قبل در ان گرایش اطلاعاتی داشت. پس انتخاب رشته را جدی بگیرید و حتما برای انجام انتخاب رشته یک مشاور با تجربه را در کنار خود داشته باشید.

علاوه بر انجام انتخاب رشته تلفنی پایه نهم دبیرستان و کنکور در مرکز مشاوره پارسین انتخاب رشته را برای مقاطع کاردانی، کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را می توانید از این مرکز دریافت کنید.

ضرورت انتخاب رشته تلفنی

شاید برخی از داوطلبان با خود این گونه تصور نمایند که ما خودمان می توانیم به تنهایی انتخاب رشته کنیم و نیازی به مشاور نداریم. قطعا وارد کردن تعدادی کد، کار دشواری نخواهد بود و هر داوطلب و حتی فرد بیسواد و ناآشنا با این موضوع نیز خواهد توانست  برای شما چند کد را وارد نماید، ولی انتخاب کدام کدها و بر چه اساسی  و چه نتیجه ای  برای شما دارد مهم است.

"انتخاب رشته را زمانی می توانیم خوب و اصولی بدانیم که بعد از گذشت 20 سال هم از انتخاب رشته تحصیلی و هم ازشغل خودتان راضی باشید"

تلفنی بودن انتخاب رشته کنکور و آزمون های دیگر ، نه تنها کیفیت انتخاب رشته را کم نمی کند حتی امکان دارد بالاتر هم ببرد. شخصی را در نظر بگیرید که در یک شهرستان کوچک زندگی می کند و از خدمات حضوری انتخاب رشته که در تهران و جود دارد در انجا خبری نیست. مسلما این فرد می تواند به بهترین شکل ممکن از امکانات و تجربیات مراکز مشاوره تهران به صورت تلفنی استفاده کند و بهترین نتیجه را دریافت کند. و حتی در صورت وجود مراکز حضوری مشاوره انتخاب رشته معتبر ، با وجود ویروس کرونا و تلفنی و انلاین شدن بیشتر کارها دیگر نیازی نیست ساعت ها در مراکز مشاوره انتخاب رشته در شلوغی منتظر بمانید.

ویژگی دیگر انتخاب رشته تلفنی هزینه کمترآن نسبت به انتخاب رشته حضوری می باشد.

انتخاب رشته تلفنی دبیرستان

نظام آموزشی ایران شامل سه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم است که اصطلاحا به آن نظام 6، 3، 3 گفته می شود یعنی 6 سال تحصیل برای مقطع ابتدایی، 3 سال برای متوسطه دوره اول و 3 سال برای متوسطه دوره دوم است.

پس از پایان سه سال اول دوره متوسطه یا همان پایه نهم، دانش آموزان اقدام به انتخاب رشته می کنند. می توان گفت این انتخاب رشته، مسیر 3 ساله آینده دبیرستان  دانش اموز و چه بسا در بیشتر موارد مسیر باقی عمر یک فرد را تشکیل می دهد. به همین دلیل می توان گفت انتخاب رشته تحصیلی در مقطع دبیرستان، به اندازه انتخاب رشته کنکور سراسری وچه بسا بیشتر از آن اهمیت برخوردار است.

اگر از همان ابتدا انتخاب رشته درست انجام شود امکان  سردرگمی در دانشگاه کمتر است.  چون دانش آموز با کمک مشاور با رشته ها اشنا شده و با توجه به علاقه و استعداد و بازار کار رشته، انتخاب رشته  انجام داده  و از مسیر تحصیلی خود یک دید کلی دارد.

در انتخاب رشته پایه نهم، دانش آموز از سه شاخه کلی نظری، فنی وحرفه ای و کارودانش یکی را باید انتخاب کند و هر کدام از این شاخه ها یا گروه ها چندین رشته دارند.

بخصوص گروه فنی وحرفه ای و کارودانش که تعداد رشته های آنها خیلی زیاد است و اینجاست که حضور یک مشاور الزامیست.

نکته: بهتر است حساسیت بیشتری در انتخاب رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش داشته باشیم. زیرا افرادی که به سراغ رشته های نظری می روند در انتخاب رشته کنکور با تنوع زیادی از رشته های دانشگاهی مواجه می شوند ولی افرادی که رشته های فنی وحرفه ای و کارودانش را انتخاب می کنند یا باید دقیقا در همان رشته وارد دانشگاه شوند یا باید تغییر رشته بدهند.

انتخاب رشته تلفنی دانشگاه های سراسری

انتخاب رشته برای دانشگاه های سراسری در کنکور سراسری، کنکور کارشناسی ارشد و آزمون دکتری همیشه از حساسیت بالایی برخوردار بوده. انتخاب رشته نادرست منجر به از بین رفتن فرصت ها جهت پذیرش نهایی می شود.

ممکن است داوطلبی رتبه خوبی کسب کرده باشد، اما بدون توجه به ظرفیت ها فقط دانشگاه های سطح 1 را انتخاب کند و شانس پذیرش را از دست بدهد و یا با تصور این که دانشگاه های سطح 1 قبول نمی شود، اصلا انتخاب رشته نکند.

در حالت دیگر ممکن است داوطلب رتبه خوبی کسب نکرده باشد و انتخاب رشته نکند، در حالی که می توانست در برخی دانشگاه ها قبول شود و این تاثیر مثبتی از لحاظ روحی وروانی در بر داشت، حتی اگر تصمیم بگیرد ثبت نام نکند.

هرساله رقابت برای پذیرش در دانشگاه های دولتی در تمام مقاطع زیاد است و این به دلایل امتیازاتی از جمله:

  1. تحصیل رایگان ( در دوره روزانه)
  2. اساتید برتر و سطح آموزشی بالا
  3. اعتبار مدرک برای ورود به بازار و ادامه تحصیل
  4. خدمات رفاهی و خوابگاه های دولتی
  5. رتبه بندی دانشگاه های دولتی

به دلیل دارا بودن این امتیازات حساسیت انتخاب رشته برای دانشگاه های دولتی بالاست. پس بهتر است برای از دست ندادن این امتیازات انتخاب رشته را به کمک مشاور با تجربه که اطلاعات کاملی دارد انجام دهید. با انتخاب، انتخاب رشته تلفنی از هر کجای ایران می توانید با مشاورین مجرب و با تجربه پارسین مشاوره انتخاب رشته مطمئنی انجام دهید.

انتخاب رشته تلفنی دانشگاه آزاد

 واضح است بعد از انتخاب رشته برای دانشگاه های سراسری در هر مقطع، انتخاب رشته دانشگاه آزاد اهمیت دارد. دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجو معیار خاص خودش را دارد. در انتخاب رشته دانشگاه آزاد با آزمون یکسری رشته های مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته های پیراپزشکی وجود دارد که در انتخاب رشته دانشگاه ازاد بدون ازمون نمی توان آنها را مشاهده کرد و یا در انتخاب رشته کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه ازاد  تنها برخی دانشگاه ها رشته های خاصی دارند.

برای اطلاع داشتن از فاکتورهای مهم دانشگاه ازاد برای انتخاب رشته با ازمون کنکور سراسری، کنکور ازاد کارشناسی ارشد و کنکور دکتری و ظرفیت دانشگاه ها و کاهش یا افزایش ظرفیت ها در آن گرایش و از دست ندادن زمان، شما می توانید از امکانات انتخاب رشته تلفنی که از ویژگی های خاص آن هزینه کمتر و در دسترس بودن می باشد استفاده کرد تا انتخاب رشته درستی انجام بدهید.

انتخاب رشته تلفنی بدون کنکور

اگر کنکور شرکت نکردی و یا این که شرکت کردی ولی رتبه خوبی کسب نکردی و تمایل داری وارد دانشگاه شوید، انتخاب رشته بدون کنکور گزینه مناسبی است. چند سالی هست که پذیرش بدون کنکور آغاز شده و بهترین فرصت برای رفتن به دانشگاه می باشد. پذیرش دانشجو بدون کنکور را در دانشگاه های سراسری، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه غیر انتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگا ه علمی وکاربردی داریم.

8 فاکتور موثر در انتخاب رشته مرکز مشاوره پارسین:

رشته های انتخاب می شوند که توانمندی بیشتری در آن زمینه دارید و می دانید که در صورت تحصیل در آنها آینده خوبی در انتظار شماست.

هر جوانی پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه انتظار دارد به استقلال مالی برسد. پس شرایط کاری و اینده شغلی رشته ای که انتخاب می شود باید کاملا بررسی شود.

شهریه جزو فاکتورهای مهم در انتخاب رشته است. تحصیل در دانشگاه های شبانه ( نوبت دوم)، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه پردیس خودگردان مستعد پرداخت شهریه هست. با توجه به توان مالی خانواده توانایی پرداخت شهریه فلان دانشگاه دارم.

زندگی در برخی شهرها به علت سرما یا گرمای زیاد امکان دارد برایتان سخت باشد و نتوانید در آنجا دوام بیاورید

 ادامه تحصیل در برخی رشته ها در مقاطع بالاتر در ایران وجود ندارد. ایا در مقاطع بالاتر امکان ادامه تحصیل در رشته های وزارت بهداشت هست؟

دانشگاهی که انتخاب شده خوابگاه در اختیار دانشجو قرار می دهد. این دانشگاه چه امکانات رفاهی دارد.

برخی رشته فقط بومی ان شهر را پذیرش می کنند. رشته ها و دانشگاه های وجود دارد که پذیرش آنها تابع یکسری شرایط می باشد مانند دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه امام حسین و…برخی رشته های گروه هنر ازمون عملی و مصاحبه دارند.

در نظر گرفتن سهمیه های مختلف از جمله ایثارگری ( رزمندگان، خانواده شهدا و..)، سهمیه مناطق 1، 2 و3 سهمیه بهیاران و سهمیه مناطق سیل زده.

مراحل انتخاب رشته تلفنی در مرکز مشاوره پارسین

  • گرفتن تست شخصیت شناسی و آزمون رغبت سنجی شغلی با هدف انتخاب رشته هایی که با علاقه و شخصیت شخص همخوانی داشته باشد.
  • معرفی کامل رشته های دانشگاهی، بازار کار رشته ها و دروس دانشگاهی، امکان ادامه تحصیل در هر رشته و معرفی دانشگاه ها و شرایط خوابگاه ها
  • انالیز کارنامه بصورت کامل
  • دسته بندی رشته ها براساس علاقه، کارنامه، مسافت دانشگاه، امکانات خانواده، امکانات رفاهی دانشگاه و..
  • صحبت کردن با والدین به صورت یک جلسه مجزا
  • بررسی نهایی انتخاب ها
  • ثبت کدهای انتخابی در سایت سازمان سنجش یا سایت دانشگاه آزاد

مزایای مشاوره تحصیلی تلفنی

با شنیدن کلمه «مشاوره تحصیلی» اولین کلماتی که به ذهن هر شخصی می اید کلمه هدایت تحصیلی است. کاملاً درست است مشاور تحصیلی به شما اطلاعاتی می دهد که موفقیت تحصیلی شما را تضمین می کند. به نوعی توان هر فرد را برای ادامه تحصیل موفق افزایش می دهد.

وقتی که صحبت از مشاوره تحصیلی به میان می آید فکر می کنیم فقط دانش آموزان و پشت کنکوری ها باید از یک فرد متخصص در زمینه ی تحصیلی بهره ببرند. در حالی که مشاوره تحصیلی هم مختص دانش آموزان است و هم دانشجوان در دانشگاه است.

یکی از مشاوره های تحصیلی که در حال حاضر در جامعه به وفور دیده می شود مشاوره تحصیلی تلفنی می باشد. این مشاوره مزایایی دارد که عبارتند از :

1.از هر جای ایران می توان از بهترین مشاور تحصیلی بهره برد.

2.نیاز به حضور فیزیکی در یک مکان خاص نیست.

3.در هر لحظه از شبانه روز می توان از خدمات مشاوره استفاده کرد.

4. هزینه مشاوره تحصیلی تلفنی به نسبت مشاوره حضوری کمتر است.

5.در شهر های بزرگ در زمان فرد صرفه جویی می شود.

6.هزینه های رفت و آمد وجود ندارد.

 

نقش مشاوره در پیشرفت تحصیلی

دانش آموزان زمان قابل توجه ای از وقت خود را در مدرسه می گذرانند. با شروع سن نوجوانی و مشکلات این سن و بحران های که همواره وجود دارد، بودن یک مشاوره آگاه و با تجربه می تواند به خانواده ها و دانش آموزان کمک زیادی بکند.

با توجه به اینکه در سن نوجوانی بچه ها تمایل زیادی دارند به سمت دوستان خود بروند در نتیجه علاقه کمتری به ماندن در خانه دارند. در این دوران مشاور می تواند در نقش یک دوست به دانش آموز آگاهی و شناخت نسبت به مسائل موجود را آموزش دهد. حال به این سوال جواب می دهیم.

نقش یک مشاور در پیشرفت تحصیلی چیست؟

  1. شناسایی ضعف پایه تحصیلی
  2. شناسایی دلایل نبودن انگیزه در دانش اموز
  3. کمک به دانش آموز در انتخاب رشته تحصیلی
  4. دادن یک برنامه ی استاندارد و مناسب هر دانش آموز
  5. جلوگیری از افت تحصیلی و ترک تحصیلی
  6. آگاه کردن والدین نسبت به تغییر و تحولات نظام اموزشی
  7. توجه به مسائل و مشکلات دوران رشد دانش اموز
  8. ایجاد اعتماد به نفس و افزایش تمرکز در دانش اموزان
  9. اموزش انواع مهارت های مورد نیاز در زمان کنکور (تندخوانی، تست زنی، خلاصه نویسی و…)

اهمیت مشاوره در آموزش چیست؟

مشاوره یک رابطه ی هدف داراست که در آن یک فرد متخصص و یک مراجعه کننده وجود دارد در این رابطه مشاور کمک می کند یک تصمیم درست و معقولانه گرفته شود. هر دانش آموز و دانشجویی برای پیشرفت تحصیلی و آشنا شدن با استعدادها و علایق خود با این فرد مشاور نیاز دارد. علاوه بر آن فرد برای غلبه بر مشکلات و خودشناسی نیاز به روانشناسی آگاه دارد.

در مشاوره به تفاوت های فردی توجه می شود که به فرد کمک کند به رشد فکری و ذهنی مناسب برسد. اهمیت دیگر مشاور در سال کنکو، به دانش آموز کمک می کند تا این دوران پر استرس را با برنامه و هدفمند و با یک نتیجه مطلوب به پایان برساند.

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

یکی از گزینه های در دسترس و راحت برای انتخاب رشته در تمامی مقاطع تحصیلی کمک گرفتن از یک مشاوره انتخاب رشته تلفنی است. با توجه به اینکه قوانین اموزشی بخصوص کنکور در طی این سال ها تغییرات زیادی داشته است داوطلبان و خانواده ها بایستی با یک مرکز باتجربه در ارتباط باشند. اطلاع داشتن از آخرین تغییرات و سهمیه ها می تواند در نتیجه انتخاب رشته تاثیر زیادی داشته باشد.

کارشناسان تحصیلی تیم پارسین مشاوره، جهت انتخاب رشته تلفنی برای دبیرستان( سال نهم) و دانشگاه می توان شما را با تمامی جزئیات آشنا نمایند.

برای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و دانشگاه های بدون کنکور و همچنین معرفی رشته ها، بازار کار و شهریه ها می تواند از راهنمایی این کارشناسان استفاده نماید.

با تماس تلفنی با مرکز مشاوره پارسین به تمامی سوالات شما در زمینه انتخاب رشته پاسخ داده می شود.

مزایایی انتخاب رشته تلفنی مرکز مشاوره پارسین

بعد از اعلام کارنامه اولیه توسط سازمان سنجش و مدت زمان کوتاهی که برای انتخاب رشته تعیین شده پیدا کردن یک مرکز با تجربه برای انتخاب رشته کار دشواری است. چون انتخاب رشته، تصمیم گیری در مورد اینده ی فرد است پس باید حساسیت زیادی بکار برده شود تا بعدها فرد دچار پشیمانی و سردرگمی نشود.

حال سوال این است چرا باید شما مرکز مشاوره پارسین را برای انتخاب رشته خود انتخاب کنید.  به عبارت دیگر، این تیم چه مزایایی دارند:

1.برای شروع انتخاب رشته ابتدا از فرد تست های شخصیت شناسی و ازمون رغبت سنجی شغلی گرفته می شود.

  1. انتخاب رشته بر اساس توانائیها و استعداد افراد انجام می شود تا در صورت تحصیل اینده بهتری در انتطار فرد باشد.
  2. توجه به شرایط شغلی و بازار کار آن رشته
  3. توضیح کامل در مورد شهریه ها و اعتبار هر دانشگاه
  4. توجه به سهمیه دانش اموز در ازمون
  5. توضیح کامل در مورد امکان ادامه تحصیل رشته مورد نظر در ایران و خارج کشور
  6. توجه به شرایط خوابگاه ها و تسهیلات رفاهی دانشگاه مورد نظر
  7. اشنا کردن داوطلب با رشته های خاص و نحوه مصاحبه دانشگاه مورد نظر

 

شماره مشاوره انتخاب رشته

مرکز مشاوره پارسین به منظور رفاه حال هموطنان عزیز، خدماتی در زمینه مشاوره، برنامه ریزی و انتخاب رشته بصورت تلفنی ارائه می دهد. هدف اصلی این مرکز ارائه اطلاعات کامل و جامع به تمامی افرادی  است که می خواهند انتخاب درستی در زندگی داشته باشند.

بنابراین کلیه افراد می توانند با صرفه جویی در زمان و هزینه ها از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

گروه پارسین مشاوره، برای انتخاب رشته از کارشناسان تحصیلی با تجربه و قدرت بیان بالا در این زمینه استفاده می کند تا رضایت شما عزیزان را در کارنامه خود داشته باشد.

برای انتخاب رشته شما می توانید از دو طریق اقدام کنید:

1.تماس با خط 9099070084 بدون گرفتن کد و با تلفن ثابت

  1. تماس با تلفن همراه، به این صورت که ابتدا از طریق سایت هزینه ی انتخاب رشته تلفنی را پرداخت کنید و بعد یک شماره همراه برای تماس به شما اعلام می شود.

 

مشاوره انتخاب رشته رایگان

سایت پارسین مشاوره یکی از سایت های است که از لحاظ محتوا و مطالب تحصیلی می توان گفت از بالاترین کیفیت برخوردار است. در کنار مطالب با کیفیت تحصیلی در زمینه های مدارس، کنکور، کارشناسی ارشد، دکتری و… از مشاورین مجرب و با تجربه در امر مشاوره وانتخاب رشته استفاده می کند.

برخی افراد که توانایی پرداخت هزینه های بالای مشاوره حضوری در مراکز معتبر را ندارند به دنبال مشاوره انتخاب رشته رایگان هستند.

تیم پارسین مشاوره به منظور بهره مندی هموظنان عزیز از خدمات این مرکز، پکیج های مشاوره تلفنی ارزان در نظر گرفت است. شما عزیزان می توانید به تهیه پکیج مشاوره انتخاب رشته تلفنی از خدمات با کیفیت این مرکز استفاده کنید.

قیمت مشاوره انتخاب رشته کنکور

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری همه ی داوطلبان در پی انتخاب یک مرکز معتبر و مشاور با تجربه هستند. فاکتورهای که موجب انتخاب کردن یک مرکز معتبر می شود عبارتند از : خدمات و هزینه انتخاب رشته کنکور است.

معمولاً با بررسی های که خانواده ها انجام می دهند و شنیدن قیمت های متفاوت بیشتر دچار سردرگمی می شوند. در مراکز معتبر که خدمات را بصورت حضوری ارائه می دهند گاهاً دیده می شود جلسات انتخاب رشته گروهی و پر جمعیت برگزار می شود. در این شرایط داوطلب تحت تاثیر جمع قرار می گیرد و استعداد، توانائیها و خواسته های فرد سنجیده نمی شود.

برای افرادی که در مناطق محروم و دور از امکانات خاص تهران زندگی می کنند بهترین پیشنهاد استفاده کردن از مشاورین باتجربه انتخاب رشته تلفنی می باشد.

در شرایط کنونی که جامعه با اوضاع اقتصادی بدی درگیر است دیده می شود برخی موسسات برای انتخاب رشته سراسری مبالغی بالای 2/500/000 از دانش آموزان می گیرند.

تیم پارسین مشاوره با کارشناسان باتجربه برای کمک به تمامی دانش آموزان سخت کوش و با استعداد ایرانی مبالغ کمتری را برای مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری در نظر گرفته است.

مشاوره انتخاب رشته انلاین

یکی از روش های انتخاب رشته که جدیداً در جامعه بیشتر از آن استفاده می شود، مشاوره انتخاب رشته انلاین است. با پیشرفت تکنوژی و در دسترس بودن اپیکیشن موجود در گوشی های همراه این روش کاربرد زیادی پیدا کرده است.

تیم پارسین مشاوره برای داوطلبان عزیز برای انتخاب رشته کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری گزینه ای بنام انتخاب رشته انلاین در نظر گرفته است تا بتوانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

در انتخاب رشته انلاین مشاور زمان بیشتری را با داوطلب می گذراند و می تواند تمامی جنبه های مورد نظر را می سنجد. مسلما با انتخاب رشته انلاین نتایجی همانند انتخاب رشته حضوری و در برخی موارد نتایج بهتری دریافت کرد.