Search

استعلام کارت پایان خدمت سربازی-سایت پیگیری

استعلام کارت پایان خدمت

استعلام کارت پایان خدمت، سربازی که خدمت او به پایان رسیده و کارهای تسویه حساب پادگان را انجام داده اما هنوز کارتی به دست او نرسیده،  چطور می تواند از آخرین وضعیت کارت پایان خدمت خود استعلام بگیرد؟

در حالت عادی پس از 15 روز از تسویه حساب با پادگان محل خدمت از طریق سازمان وظیفه عمومی پیامکی برای فرد ارسال می شود و بعد از آن کارت به نشانی متقاضی پست می شود. گاهی اوقات پیامکی از سوی سازمان وظیفه عمومی برای فرد ارسال نمی شود. در این شرایط چکار باید کرد؟ در ضمن شرایط خاصی برای برخی افراد وجود داشته که باعث می شود حتی ارسال کارت از سوی نظام وظیفه تا 2 یا برخی مواقع تا 3 ماه طول بکشد. به هر حال داشتن کارت پایان خدمت برای تمامی مردان ایرانی ضروری است. از آنجای که استخدام در ارگان های دولتی و خصوصی، خروج از کشور و ادامه تحصیل بستگی به داشتن کارت پایان خدمت دارد. بنابراین افرادی که منتظر کارت پایان خدمت هستند بعد از اتمام یک بازه زمانی خاص سریعاً برای پیگیری و استعلام از آخرین وضعیت صدور کارت پایان خدمت خود بایستی اقدام کنند.

گرفتن معافیت سربازی اعم از معافیت با داشتن فرزند، معافیت تحصیلی، معافیت پزشکی، معافیت از طریق کفالت، معافیت ایثارگران، معافیت مددجویان، معافیت سنی (عفو رهبری) کافیست با مشاوران خبره با تجربه طولانی تماس بفرمایید .

برای استعلام صدور کارت پایان خدمت می توان از چندین روش پیگیری استفاده نمود. اکثر این روش ها بصورت اینترنتی است و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

با مشاوران متخصص پارسین مشاوره همراه شوید تا شما را با روش های استعلام کارت پایان خدمت سربازی آشنا کنیم!

پیگیری کارت پایان خدمت

معافیت سربازی

برای پیگیری کارت پایان خدمت از چه روشی می توانم استفاده کنم؟ این سوالی است که اکثر اشخاصی که 15 روز از تسویه حساب انها با یگان خدمتی گذشته و هنوز کارتی دریافت نکرده اند.

برای پیگیری کارت پایان خدمت از استعلام های حضوری و انلاین از طریق اداره پست و سامانه پیگیری مرسولات پستی، سامانه سخا، مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + 10، سامانه سازمان نظام وظیفه، تلفن گویا 096480 و سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت امکان پذیر می باشد.

برای استفاده از هر کدام از روش های بالا نیاز به اطلاعات کدملی، کد سخا، شماره مرسوله پستی است تا بتوان از صدور کارت پایان خدمت و اینکه کارت در چه مرحله ای متوقف شده و مشکل چیست باید استفاده کرد.

برای استعلام گرفتن کد سخا لازم است. در صورتی که کد سخا ندارید لازم نیست بصورت حضوری به مراکز پلیس + 10 مراجعه کنید. کارشناسان نظام وظیفه پارسین مشاوره این کار را برای شما انجام می دهند. کافیست با این مرکز تماس بگیرید تا استعلام کارت پایان خدمت شما را انجام دهند.

در ادامه بخوانید: اخرین اخبار معافیت سربازی – خبر فوری

استعلام کارت پایان خدمت قدیمی

کارت های پایان خدمت قدیمی بصورت کاغذی هستند و هنوز هوشمند نشده اند. برخی افراد برای استفاده از تسهیلات بانکی، استفاده کردن بیمه زمان سربازی، خروج از کشور و… نیاز به اطلاعات و استعلام کارت پایان خدمت قدیمی خود دارند.

کارت های پایان خدمت قدیمی از سال 1390 به بعد اعتباری ندارند و استعلام گرفتن از انها مشکل می باشد.

معمولا در زمان استعلام گرفتن کارت های پایان خدمت قدیمی باید اطلاعات مورد نیاز متقاضی در سامانه استعلام موجود باشد تا شخص بتواند از ان اطلاعات پرینت بگیرد و در اداره و سازمان مورد نظر استفاده کند.

در صورت نیاز به استعلام کارت پایان خدمت قدیمی می توانید به کارشناسان نظام وظیفه پارسین مشاوره تماس بگیرید تا انها شما را بطور کامل راهنمایی کنند.

استعلام کارت پایان خدمت برای استخدام

بر طبق ماده 63 قوانین و مقررات وظیفه عمومی، استخدام مشمولین غایب و سربازان فراری در کلیه سازمان های دولتی، کارگاه ها، کارخانجات، اموزشگاه ها، شرکت های خصوصی و…ممنوع می باشد. قانون برای کارفرمایانی که مشمول غایب یا فراری را بکار گیرد جریمه های در نظر گرفته است در بدترین حالت مجوز کسب و کار ان شرکت لغو می شود.

با توجه به این قانون کارفرمایان وظیفه دارند زمان استخدام اقایان در کسب و کار خود از وضعیت سربازی او مطلع شوند و از کارت پایان خدمت او استعلام بگیرند. در صورتی که کارفرما این کار را انجام ندهد مجازاتی برای او در نظر گرفته شده و متخلف شناخته می شود.

کارفرمایان بایستی دقت کنند که در هنگام استخدام حتی کارجو کارت پایان خدمت خود را ارائه داد برای اصالت سنجی کارت باید استعلام انجام بگیرد تا بعدها دچار مشکلاتی نشوند.

سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت

یکی از روشهای استعلام کارت پایان خدمت، استفاده از سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت است. این سامانه متعلق به سازمان نظام وظیفه است.

زمانی که کارت پایان خدمت شما اماده شده باشد سازمان نظام وظیفه برای شما یک پیامک با سر شماره خاص ارسال می کند و شما از این طریق از صدور کارت پایان خدمت خود مظلع می شوید. روش استفاده  از سامانه پیامکی استعلام کارت خدمت بسیار ساده است. کافی است که به شماره پیامکی نظام وظیفه 110206010 پیام ارسال کنید.

برای استفاده از سامانه پیامکی استعلام کارت پایان خدمت با شماره 110206010 یک علامت سوال(؟) ارسال کنید. پس از ان از منوی دریافتی پیگیری کارت پایان خدمت را انتخاب کنید. در این روش ممکن است چندین بار پیامک ارسال کنید و جوابی برای شما ارسال نشود.

از طریق تماس با مشاوران نظام وظیفه تیم پارسین مشاوره از روش های دیگر استعلام کارت خدمت سربازی مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: استعلام وضعیت نظام وظیفه

استعلام انلاین کارت پایان خدمت

یکی از روشهای استعلام کارت پایان خدمت، استعلام انلاین می باشد. در این روش هر زمان از شبانه روز بدون هیچ محدودیتی می توان استعلام خود را انجام داد و احتیاج به زمان زیادی ندارد.

برای استعلام انلاین کارت پایان خدمت شما نیاز به اطلاعات کد ملی و کد سخا دارید.

خرید سربازی

کد سخا چیست؟

کد سخا یک کد پنج رقمی است که هر مرد ایرانی که به سن 18 سالگی تمام می رسد سازمان نظام وظیفه برای انجام کارهای سربازی برای او صادر می کند. حالا که فهمیدید کد سخا چیست به سراغ نحوه استعلام کارت پایان خدمت از سازمان نظام وظیفه با کد سخا برویم.

نحوه استعلام گرفتن کارت پایان خدمت با کد سخا

برای گرفتن استعلام به ترتیب باید این مراحل را انجام دهید تا مشکلی پیش نیاید:

1.ابتدا در گوگل عبارت vazifeh.police.ir   را سرچ کنید.

2. برای استعلام گرفتن از بین گزینه های سایت نظام وظیفه « گزینه خدمات الکترونیکی» را کلیک کنید.

3. در این مرحله شما بایستی اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. برای نام کاربری کد ملی شخص وارد شود و برای رمز عبور کد سخا درج شود.

4. در آخرین مرحله وارد پروفایل فرد مورد نظر می شود و می توانید از مرحله صدور کارت پایان خدمت استعلام بگیرید.

بیشتر بخوانید : ۵ راه گرفتن کارت معافیت دائم سربازی

استعلام کارت پایان خدمت از طریق اداره پست

یکی از روش های پیگیری عدم دریافت کارت پایان خدمت سربازی، استعلام از سامانه پست و سامانه پیگیری مرسولات پستی است. در صورتی که آدرس محل سکونت فرد تغییر کرده باشد یا اینکه زمان مراجعه مامور اداره پست فرد مورد نظر در منزل حضور نداشته باشد کارت پایان خدمت به اداره پست عودت داده می شود.

برای این که بدانید کارت پایان خدمت شما به اداره پست تحویل داده شده یا خیر می توان از سامانه پستی مرسولات استعلام گرفت. برای این کار تنها کد ملی نیاز است و اطلاعات دیگری لازم نیست.

  1. ابتدا در مرورگر خود، آدرس اینترنتی post.ir  را وارد کنید.
  2. از منویی بالایی صفحه گزینه « خدمات پستی» را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد گزینه « رهگیری مرسولات سازمانی» را کلیک کنید.

با این روش ساده محل دقیق کارت پایان خدمت برای شما مشخص می شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و بررسی وضعیت کارت پایان خدمت و کفالت پدر بیمار خود می توانید با کارشناسان نظام وظیفه تیم پارسین مشاوره با شماره 9099070084 تماس بگیرید.

دلایل تاخیر صدور کارت

سازمان وظیفه عمومی ناجا، دلایل تاخیر در صدور کارت های پایان خدمت افراد را از جنبه های ذیل ذکر کرده است:

1.یکی از شایع ترین دلایل تاخیر در صدور کارت، نقص در مدارک ارسالی از سوی یگان خدمتی به سازمان نظام وظیفه است. در صورتی که مدارک به طور کامل ارسال نشود و اطلاعات اشتباه ثبت شده باشد کارتی برای متقاضی صادر نمی شود.

2. افرادی که از کسری های خدمت مانند کسری بسیج، کسرس ایثارگری و کسری پرژوه و … استفاده کرده اند. این افراد در روزهای اول خدمت برای ثبت کسری اقدام نکرده و تمامی کارها را به روزهای پایانی دوره سربازی موکول کرده اند. مسلماً نظام وظیفه برای بررسی و استعلام از این کسری ها مدت زمانی نیاز دارد.

3. اشخاصی که در آخرین روزهای خدمت، ترک محل خدمت یا غیبت برای آنها در پرونده ثبت شده است. از طرف دیگر این غیبت سبب اضافه خدمت برای سرباز می شود و همین سبب تاخیر در صدور کارت پایان خدمت وی خواهد شد.

4. افرادی که برای معافیت های دائم مانند کفالت و پزشکی در جلسات کمیسیون تایید شده اند. کارت پایان خدمت این قبیل افراد بعد از گرفتن یکسری استعلام ها از ارگان های خاص برای متقاضی صادر می شود.

سوالات متداول:

1.چرا کارت معافیت کفالت من پس از 2 ماه از کمیسیون هنوز صادر نشده است؟

برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه باید یکسری استعلام های کشوری بگیرد.

2.برای استعلام کارت پایان خدمت از طریق اداره پست چه اطلاعاتی لازم است؟

برای استعلام از سامانه پست تنها کد ملی کافیست.

3.آیا برای استعلام گرفتن می توانیم به پلیس + 10 مراجعه کنیم؟

بله

46 پاسخ

  1. سلام ببخشید من از طریق سامانه پیامکی110206010قسمت استعلام کارت معافیت شماره سریال کارت معافیت را زدم با عدد7را جلویش نوشتم نوشت برای این کارت اطلاعاتی وجود ندارد

      1. سلام من 24روزه خدمتم تموم شده الان تو سایت سخا زدن پایان خدمت اما کارتم هنوز نیومده چقدر طول میکشه تا کارتم بیاد؟

        1. سلام وقتتون بخیر ببخشید من پدرم فوت کرده کارت پایان خدمت سربازی داره قدیمی است نمی‌دانیم از کجا خدمت کرده باید از کجا استعلام بگیریم ممنونم از لطفت

          1. بنده سال ۷۴ رفتم خدمت ارتش نیروی هوایی و سال ۷۶ هم خدمت تمام کردم بعد از ۲۳ سال واسه گرفتن پاسپورت اقدام کردم بهم گفتن تو سامانه اصلاً پرونده خدمت سربازی نداری دوسال یک ماه اضافه برای چه کسی خدمت کردم این کارت مهرآباد پایگاه یکم شکاری بهم داده چیه پلیس +۱۰میگه کاری از دست ما بر نمیاد؟؟؟؟

      2. عرض سلام و خدا قوت من زمان جنگ از ۲۰/۱/۶۳ تا ۲۰/۱/۶۵ در ژاندارمری کردستان دیواندره خدمت کردم .پایان خدمتم و مدت حضورم درجبهه و بازنشستگیم مشکل دارم و کارتم مفقود شده ..لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام.من کارت پایان خدمت گرفته
      وفامیلم و عوض کردم ودرخواست دادم جوابش نیومد چیکار کنم تا بفمهمن من با فامیل قدیمی کارت
      پایان خدمت گرفتم
      ممنون قاسم

  2. سلام من معافیت پزشکی گرفتم بعداز چند روز کارت به دستم میرسه ممنون اما از من ادرس نگرفتن که کارت به کجا بیاد اما سامانه سخا ثبت نام کردم ادرسم تو سامانه سخا ثبت شده
    باتشکر.

      1. سلام اینجانب مدت ۷ماه خدمت سربازی به اتمام رسانده ام و تسویه حساب کرده ام ولی در سامانه پلیس ۱۰+در حال خدمت ثبت نشان میدهد و هنوز کارت پایان خدمت صادر نشده است . لطفا راهنمایی کنید

      1. سلام وقت بخیر
        من درحین خدمت ب کمیسیون فرستاده شدم و سطح اعصاب و روان خوردم ولی معاف نشدم بهم گفتن داخل کارت چیزی نمیخوره میخواستم راهنماییم کنید بعد از خدمت برام دردسر ساز نمیشه
        ممنون

        1. بنده سال ۷۴ رفتم خدمت ارتش نیروی هوایی و سال ۷۶ هم خدمت تمام کردم بعد از ۲۳ سال واسه گرفتن پاسپورت اقدام کردم بهم گفتن تو سامانه اصلاً پرونده خدمت سربازی نداری دوسال یک ماه اضافه برای چه کسی خدمت کردم این کارت مهرآباد پایگاه یکم شکاری بهم داده چیه پلیس +۱۰میگه کاری از دست ما بر نمیاد؟؟؟؟

    1. ببخشید من برای آزمون استخدام قبول شدم خواستم بپرسم توی استعلام کارت پایان خدمت وضعیت سلامت سربازی هم نوشته میشه یا نه؟

  3. باسلام بنده باوجوددریافت کارت جدید خدمت سربازی، مجددا پیامک مراجعه به سازمان نظام وظیفه را میدهند وتاکید بر این امر نموده که درصورت عدم مراجعه ممنوع الخروج وعدم دریافت وام وسند زنی و…حتی دستگیری مواجه خواهم بود لطفا راهنمایی فرمایید

  4. سلام.من پدرم فوت کردند و برای اینکه سابقه بیمه ایشان افزایش پیدا کند قصد داریم حق بیمه دوران خدمت سربازی ایشان را پرداخت کنیم ولی کارت پایان خدمت ایشون مفقود شده میشه بفرمایید راه حل چیست؟ایا پلیس ۱۰ یا جای دیگری این استعلام را به ما خواهند داد تا به بیمه بدهیم و هزینه بیمه دوران خدمت ایشون را خریداری کنیم؟

  5. استلام از پایان خدمت برای محل کار چه کار باید بکنم پلیس +۱۰رفتم گفت جواب نیامده من چکار باید بکنم

  6. سلام من 20روز از اتمام خدمت سربازیم می گذره الان تو سخا زده اتمام خدمت چقدر زمان میبره تا کارت صادر بشه؟

  7. باسلام
    بنده سال ۷۹جزوخرید خدمت بودم .مهر امسال اقدام کردم برای تبدیل به کارت هوشمند پایان خدمت .بدیل تاخیر مراجعه کردم به پلیس+۱۰ فرمودن سازمان نظام وظیفه کارت شمارو تایید نکرده .رفتم سازمان ازمت کدملی خواستن باشماره تلفن همراه وبعدش گفتن باشما تماس میگیرن .بنده بعلت دریافت پاسپورت الان کارم گیرکرده واقعا الان موندم چکارکنم.ازطریق اینترنت وتماس با اپراتور هم که سیستم افتضاح بنده ۴ساعت درگیرومنتظراپراتورهابودم .دریغ ازیک جواب.لطفا راهنمایی کنین

  8. با سلام بنده ترخیصی ارتش در 1/2/1402هستم و حدودا سه ماه هستش تسویه حساب کردم ولی تا کنون هیچ خبری از کارت پایان خدمتم نیست پلیس +10رفتم گفت باید بری پستخانه رفتم اونجا گفتن پیامکی اومده گفتم نه گفتن هر موقع اومده بیا ولی خب الان هفت ماه شده خبری نیست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  9. با سلام من کارای تسویه برای پایان خدمت رو ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ انجام دادم و ۹ و ماه و ۱۸ روز کسری ایثارگری نزاجا خوابوندم ولی الان ۳ ماه شد هنوز کارتم برام صادر نشده و تو سایت سخا هم میرم همچنان نوشته اعزام به خدمت چطور میتونم پیگیری کنم؟

  10. سلام وقتتون بخیر،من سال 88خدمت تموم کردم!
    چن مدت قبل کارت پایان خدمتموگم کردم ،رفتم پلیس +10واسه صدورالمثنی میگه شماخدمت نکردی
    وشماره ملی تون زده توسیستم که اعزام به خدمتی
    رفتم یگان خدمتیم واسه پیگیرمیگه سربازی که تموم
    میشه خدمتش پروندشومیفرستم نیروانتظامی واسه صدورکارت رفتم فرماندهی میگه شماپرونده ایی نداریدبریدنظام وظیفه ،رفتم نظام وظیفه میگه کارت ملی شمازده اعزام به خدمت فراری محسوب میشی
    اگه میشه راهنمایی کنیدازکجاپیگیربشم

  11. سلام.پدرم سال 67 تا 69 ،24ماه کامل خدمت کرد،یک کاغذی بهش دادن گفتن 6 ماه بعد بیان برای گرفتن کارت پایان خدمت تون.تا الان نرفته.خواستم بدونم غیر پادگان خدمتیش که ((نمیدونه کجا دقیقا خدمت کرده))دیگه کجا میشه پیگیری کرد که کارت شو بگیره.ممنون میشم راهنمایی کنید

  12. سلام وقت بخیر..ببخشید من خدمتم تموم شده کارت پایان خدمتم اومده ولی روکارتم خورده معاف ازرزم درصورتیکه من اموزشی معاف ازرزم بودم وروز اولی که یگان اومدم منو از معاف از رزمی دراوردن ورفتم کمیسیون استان ..الان که توسیستم نگاه میکنن توی یگانی الف هستم ولی ناجا معاف ازرزمم چیکارکنم بتونم ناجاهم درستش کنم..توروخدا راهنماییم کنید ۲۳ ماه پست دادم شبو روز وتوی دوران خدمت یگانیم کاملا سالم خدمت کردم حتی مدارک پزشکیمم هست که رفتم کمیسیون استان سالم شدم

  13. سلام وقت بخیر
    برای خرید خدمت پدرم در سایت تامین اجتماعی میزنه بازه تاریخی دوره خدمت شما در ناجا ثبت نشده به پلیس +۱۰
    مراجعه کردم گفتن اصالت کارت تایید نشده درخواست دادن بعد ۲۰ روز هنوز مشکلم حل نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید