Search

سامانه استعلام وضعیت سرباز فراری با کد ملی

استعلام وضعیت سرباز فراری با کد ملی

هر سرباز فراری ممکن است با یکی از این ترس ها و نگرانی ها از جمله دستگیر شدن، انسداد کد ملی یا حساب بانکی روزگار خود را سپری کند. استعلام غیبت سربازی آنلاین را بارها در مشاوره‌های نظام وظیفه دیده‌ایم. شخص هنگام مراجعه به ادارات یا بانک برای انجام کارهای اداری خود با مسدود شدن کد ملی مواجه شده است. یا اینکه در حین رانندگی بوده که پلیس در آزادراه ماشین شخص را متوقف می‌کند. بعد از پیگیری در می‌یابد که باید برای رسیدگی به دادگاه نظامی مراجعه کند. شنیدن این خبرها ترس و دلهره هر فردی که از سربازی فرار کرده است را دوچندان می‌کند و به فکر استعلام از وضعیت فرار سربازی خود می‌افتد. شما با استعلام گرفتن به صورت آنلاین می‌توانید از سابقه خدمت خود در ارگان مورد نظر و اخرین وضعیت محل خدمت خود اگاه شوید.

برای گرفتن معافیت سربازی داشتن فرزند، معافیت تحصیلی، معافیت پزشکی، معافیت از طریق کفالت، معافیت ایثارگران، مددجویان یا معافیت سنی (عفو رهبری) کافیست با مشاوران خبره با تجربه طولانی تماس بفرمایید.

اگر فردی در بازه زمانی که از خدمت فرار کرده است و شرایط معافیت پزشکی، ایثارگری و یا کفالت برخوردار شود نمی‌تواند از آن استفاده کند. فردی که از سربازی فرار کرده همیشه باید در سایه زندگی کند. باید مراقب باشد که دستگیر نشود و از خیلی از امکانات اجتماعی مانند خروج از کشور، تحصیل،… و حتی گرفتن وام محروم می‌شود.

استعلام وضعیت با کد ملی زمانی که شما از سربازی فرار می‌کنید اگر تا تاریخ مشخصی مراجعه به یگان نداشته باشید گزارش فرار شما به سازمان نظام وظیفه اعلام می‌شود. سپس اطلاعات شما در سامانه ثبت می‌شود. هر فردی که از سربازی فرار می‌کند دلایل مختلفی داشته باشد. از جمله؛ مشکلات مالی، بیماری، سربازی در مناطق مرزی و بد آب و هوا و یا بیماری یکی از اعضای خانواده.

برای دریافت شرایط خرید سربازی طبق آخرین تغییرات سال 1403 کافیست با برترین مشاوران پارسین مشاوره با شماره 9099070084 تماس بگیرید.

برای اطلاع از آخرین وضعیت فرار خود از پادگان، شما می‌توانید با کارشناسان نظام وظیفه مرکز مشاوره پارسین تماس گرفته تا از آخرین وضعیت سربازی خود استعلام بگیرید. با استعلام گرفتن مطمئناً نیاز به مراجعه حضوری به مراکز پلیس +۱۰ و نظام وظیفه نمی‌باشد. برای استعلام از سامانه نظام وظیفه باید کد سخا داشته باشید. در صورتی که شما کد سخا نداشته باشید لازم نیست نگران نباشید! کارشناسان ما استعلام مورد نظر را برای شما انجام می‌دهند.

سرباز فراری به چه کسی گفته می‌شود؟

برخی افراد دو اصطلاح نظام وظیفه را اشتباه می‌گیرند و سوال می‌پرسند که «سرباز غایب» همان «سرباز فراری» به حساب می‌آید. غایبین سربازی با سرباز فراری کاملاً متفاوت است. شخصی که معافیت تحصیلی او به پایان رسیده و وضعیت سربازی خود را مشخص نکرده باشد و برای اعزام به خدمت اقدامی نکرده باشد وارد غیبت شده و غایب محسوب می‌شود. سرباز فراری به فردی گفته می‌شود که در حین خدمت سربازی بوده و از یگان خدمتی خود فرار کرده باشد و به محل خدمت خود بر نگشته باشد. پس شخصی که اصلاً پادگان نرفته باشد نمی‌توان به او سرباز فراری گفت.

برای دریافت مشاوره تخصصی کفالت برادر ناتنی و انواع معافیت با مشاوران پارسین مشاوره تماس بگیرید .

در قوانین نظام وظیفه برای اصطلاح «سرباز فراری» این تعریف بیان شده است. سرباز فراری به آن دسته از کارکنان وظیفه گفته می‌شود که در حین خدمت بیش از ۱۵ روز غیبت کرده باشند. معمولاً به پرونده افرادی که از خدمت فرار کرده‌اند به دو صورت رسیدگی می‌شود. در نظر داشته باشید میزان مجازات آنها بستگی به مدت و تعداد دفعات فرار از خدمت آنها دارد.

1.اگر سربازی برای بار اول فرار کرده باشند و فرار آن کمتر از ۵۹ روز باشد به دادگاه نظامی معرفی نمی‌شوند.

2. در حالتی که بار اول باشد که فرد از خدمت فرار کرده است و بیش از ۶۰ روز غیبت از خدمت داشته باشد. و یا بیش از یک بار فرار داشته باشد وضعیت فرق می‌کند و سرباز به دادسرای نظامی فرستاده می‌شود.

فرار از خدمت تنها به صورت فرار شبانه از پادگان نیست. سرباز ممکن است که برای مرخصی به خانه یا بیمارستان مراجعه کند و در ایام مرخصی اتفاقات ناگواری برای خود یا خانواده‌اش پیش بیاید. همین باعث شود پس از اتمام مرخصی به یگان خدمتی خود مراجعه نکند و او وارد غیبت شود که اصطلاحا به این غیبت «نهست» گفته می‌شود. اگر غیبت در زمان خدمت سربازی اتفاق بیفتد اصطلاحا به آن شخص سرباز فراری گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید : بررسی معافیت سربازی کفالت پدر بیمار

قانون جدید معافیت سربازان فراری

در جدیدترین معافیت سربازی که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اعلام شد. افرادی که سرباز فراری هستند در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از معافیت دائم سربازی برخوردار شوند.

 شماره تلفن گزارش سرباز فراری قوانین و تبصره‌های نظام وظیفه در طول زمان تغییرات زیادی می‌کنند و هرچند وقت یک بار قوانین جدیدی اعلام می‌شود. در صورتی که شما از اطلاعیه ها و قوانین اعلام شده با خبر نشوید ممکن است که شانس برخورداری از یک سری تسهیلات و معافیت‌ها را از دست بدهید. برای اطلاع از آخرین تغییرات و معافیت‌ها با کارشناسان مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید تا وضعیت نظام وظیفه شما کاملاً بررسی شود و راه حل مناسب وضعیت شما پیشنهاد شود.

در قانون جدید معافیت سربازی، کارکنان وظیفه فراری در صورت داشتن شرایط معافیت باید خود را به یگان خدمتی خود معرفی کنند تا مدارک آنها کاملاً بررسی شود و از یگان مورد نظر ترخیص شوند و برای معافیت دائم جدید به یکی از مراکز پلیس به ۱۰+ مراجعه کنند تا پس از یک ماه کارت پایان خدمت برای آنها صادر شود.

سامانه استعلام وضعیت سرباز فراری

بستن کد ملی سربازان فراری فردی که از خدمت فرار کرده است و یا بیشتر از ۱۵ روز از غیبت او در یگان خدمتی می‌گذرد به عنوان سرباز فراری شناخته می‌شود. همین فرد به دنبال استعلام از وضعیت فرار خود است. باید اضافه کرد تا ۶۰ روز از غیبت شخص از پادگان نگذشته باشد اطلاعات فرار شخص در سامانه استعلام وضعیت سرباز فراری ثبت نمی‌شود.

برای استعلام از وضعیت خدمت خود و میزان غیبت و محل خدمت سربازی شما می‌توانید به سامانه sakha.epolice.ir  مراجعه کرده و تمامی اطلاعاتی که لازم دارید را از آنجا دریافت کنید. برای استعلام سربازی از سامانه سخا شما بایستی کد ملی و کد سخا داشته باشید؛ در غیر این صورت امکان گرفتن استعلام وجود ندارد. معمولا افرادی که سرباز فراری هستند از مراجعه به سازمان نظام وظیفه عمومی خود داری می‌کنند. استعلام از طریق سامانه به صورت آنلاین صورت گرفته و مناسب‌ترین راه اطلاع از آخرین وضعیت نظام وظیفه می‌باشد.

نحوه استعلام سرباز فراری به صورت آنلاین

استعلام وضعیت سرباز فراری با کد ملی یکی از روش‌های راحت استعلام گرفتن از وضعیت سربازی برای سربازان فراری، استعلام به صورت آنلاین می‌باشد. در این روش شما لازم نیست به صورت حضوری به نظام وظیفه مراجعه کنید و در هر لحظه از شبانه روز می‌توانید از وضعیت پرونده سربازی خود استعلام بگیرید.

برای استعلام گرفتن به صورت آنلاین شما بایستی این مراحل طی کنید؛

  1. ابتدا در مرورگر خود عبارت sakha.epolice.ir  را تایپ کنید تا وارد سامانه استعلام نظام وظیفه شوید.
  2. در مرحله بعد باید کد ملی و کلمه عبور که همان کد سخا است را وارد کنید و دکمه ورود را انتخاب کنید. در این مرحله اگر کد سخا نداشته باشید می توانید با مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید کارشناسان این مرکز برای شما کد سخا اقدام کنند و یا از روش‌های دیگر برای استعلام استفاده کنند.
  3. در مرحله آخر پس از ورود به پروفایل شخصی خود در سمت راست مانیتور گزینه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید از آخرین وضعیت محل خدمت خود استعلام بگیرید که فرار از خدمت شما در سامانه ثبت شده است یا نه.

استعلام سرباز فراری با کد ملی

در حال حاضر با ورود به هر اداره یا بانکی و دسترسی به یک سیستم کامپیوتری و وارد کردن کد ملی هر شخص، تمامی اطلاعات و مشخصات فرد نمایش داده می‌شود. با تعویض کارت‌های ملی جدید این امکانات برای شهروندان به وجود آمده است و لازم نیست برای هر مراجعه ای تمام مدارک و اسناد را همراه خود داشته باشید.

یکی از روش ها برای اطلاع از وضعیت فرار از خدمت سربازی خود می توان استفاده کرد، گزینه استعلام با کد ملی است. در این روش احتیاج به اینترنت نیست و از سرویس پیامکی نظام وظیفه استفاده می‌کنید. برای استعلام گرفتن شما احتیاج به کد ملی و همچنین کد سخا دارید. اگر بخواهید تنها برای استعلام گرفتن از کد ملی استفاده کنید اطلاعات زیادی دریافت نمی‌کنید.

بنابراین سرباز می‌تواند با استفاده از کد ملی و کد سخا و ارسال علامت سوال (؟) به سرشماره 110206010  از آخرین وضعیت فرار از خدمت خود استعلام بگیرد. در ضمن استفاده از این روش برای اشخاص همراه با هزینه است. برای استعلام گرفتن از نظام وظیفه و استفاده از سامانه پیامکی آن اعدادی به افراد اعلام می‌شود که هر کدام از اعداد برای استعلام کار خاصی به کار می‌رود. با استفاده از روش استعلام با کد ملی شما می‌توانید از پرونده فرار خود اطلاع کامل به دست آورید.

بیشتر بخوانید : معافیت اعصاب و روان خدمت سربازی_ مراحل و سوالات کمیسیون

خرید خدمت برای سربازان فراری

یکی از روش‌های گرفتن کارت پایان خدمت، خرید خدمت سربازی است. برای خرید خدمت گروه‌های مختلفی می‌توانستند اقدام کنند. مسلماً اشخاصی که از خدمت فرار کردند جزو یکی از همین متقاضیان بوده اند.

 طرح خرید خدمت سربازی یا طرح جریمه مشمولین غایب تا به حال دو بار در ایران اجرا شده است و افراد زیادی من جمله سربازان فراری از این طرح معاف شدند و توانستند کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند.

برای خرید خدمت هر سرباز فراری باید حداقل ۸ سال غیبت از سربازی داشته باشد تا بتواند اقدام کند. باید اضافه کرد در حال حاضر در جامعه خرید خدمتی وجود ندارد ولی با افزایش تعداد افراد غایب این امکان وجود دارد که خرید خدمت برای بار سوم تکرار شود.  کمیسیون تلفیق مجلس سعی دارد هرچه زودتر طرح خرید خدمت در جامعه اجرا شود تا تکلیف افرادی که غیبت دارند و افرادی که از سربازی فرار کرده‌اند هرچه زودتر مشخص شود.

سوالات متداول:

1. استعلام وضعیت سرباز فراری با چه سامانه ایی امکان پذیر است ؟

در مرورگر خود عبارت Sakha.epolice.ir  را تایپ کنید تا وارد سامانه استعلام نظام وظیفه شوید

2. استعلام سرباز فراری با کد ملی امکان پذیر است ؟

با استفاده از کد ملی و کد سخا و ارسال علامت سوال (؟) به سرشماره 110206010  از آخرین وضعیت فرار از خدمت خود استعلام بگیرد.

3 پاسخ

  1. سلام۳۸ سال دارم ۳ فرزند دارم وتولد ۱۳۶۵ ۸۴ رفتم اموزشی ۳ ماه تموم کردم چند روزی توی یگان بودم دیکر نتونستم ادامه دهم ولی الان بایک کلیه زندگیم می کنم چرا الان پرسیدم پلیس به الاف ۱۰ می گوید ۴ فرزند و۴۰ سال داشته باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید