Search

قانون جدید خرید خدمت سربازی در سال 1403

قانون جدید خرید خدمت سربازی در سال 1400

قانون خرید خدمت سربازی از ابتدای خرداد ماه سال 1395 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد و قرار بود این قانون تنها در مدت 45 روز اجرا شود اما تا سال 97 طول کشید. علت طولانی شدن این قانون، جبران کسری بودجه ای بود که نیروهای مسلح با آن روبه رو بوده اند.

در جامعه کنونی بیش از 3 میلیون مشمول غایب جود دارد که برای دوره ضرورت اقدامی نکرده اند .این افراد بلاتکلیف و محروم از حقوق و فرصت های شغلی و اجتماعی هستند. اکثر این مشمولان غیبت، بالای 30 سال سن دارند و منتظر تصویب قانون جدید خرید خدمت سربازی هستند.

در اخرین جلسه مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح خرید خدمت سربازی؛ تصویب شد که تمامی مشمولان غایب که حداقل 5 سال غیبت دارند می توانند براساس مدرک تحصیلی خرید خدمت انجام بدهند. در این طرح مبالغ بالای برای خرید تعیین شده بود که مورد تایید ستاد کل نیروهای مسلح قرار نگرفت.

بر اساس طرح خرید خدمت در سال 1397 افرادی که بیش از 8 سال غیبت داشته اند، می توانستند با مراجعه به مراکز پلیس +10 مبلغی را به عنوان جریمه غیبت خود پرداخت کنند تا وضعیت خدمتی خود را مشخص کرده باشند.

کارت پایان خدمتی که به این افراد اعطاء می شد بر روی آن عنوان«معافیت جریمه مشمولان غایب» درج شده است.

در حال حاضر، بر اساس آمار اعلامی بیش از سه میلیون نفر مشمول غایب از سربازی وجود دارد که بیش از 8 سال غیبت دارند و شرایط خرید خدمت سربازی را دارند. این افراد منتظر اجرای دوباره قانون خرید خدمت سربازی هستند.

بیشتر بخوانید : معافیت سربازی کفالت پدر بیمار

طرح های نمایندگان مجلس برای احیای دوباره خرید خدمت سربازی

خبر جدید: یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:

با توجه به اینکه مشمولان غایب بسیاری در سنین بالایی وجود دارد که متاهل هستند و شرایط زندگی اجازه رفتن به سربازی را به آنها نمی دهد. همین مشمولان به دلیل طی نکردن دوران سربازی از یکسری خدمات اجتماعی و اقتصادی محروم هستندکه به نظر من در بودجه سال 1403 باید به وضعیت این افراد رسیدگی شود.

برای دریافت شرایط  معافیت سربازی طبق آخرین تغییرات سال 1403 کافیست با مشاوران خبره پارسین مشاوره با شماره 9099070084 تماس بگیرید.

بنابراین خرید خدمت سربازی با شرایط منطقی و کارشناسی شده باعث می شود که یکی از مشکلات افراد مشمول غایب بر طرف شود.

طرح اول، کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، قانون خرید خدمت سربازی را در سال 1400  دوباره مطرح کرد و خواستار سازماندهی و تعیین تکلیف مشمولان غایب شدند. نظر اکثریت نمایندگان مجلس به تمدید طرح خرید خدمت در سال 1400 بود. حتی به امضاء 46 نفر از نمایندگان رسید.

در این طرح پیشنهادی مانند قانون خرید خدمت سربازی گذشته، مشمولان بایستی بیش از 8 سال غیبت داشته باشند. نمایندگان مجلس حتی مبالغی را به عنوان جریمه مشمولان غایب مشخص کرده بودند.

خرید سربازی

 اما رئیس اداره سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: اجرا شدن دوباره طرح خرید خدمت در جامعه را رد کرد و آن را خلاف عدالت دانست و گفت: اجرای چنین طرح های در جامعه آثار و تبعات منفی دارد. ما به سرباز احتیاج داریم. هدف از اجرای طرح خرید خدمت سربازی، کاهش تعداد غایبان بود. ولی متاسفانه تعداد غایبان در چند سال گذشته مضاعف شد و تعداد مشمولان غایب بیشتر از حد انتظار افزایش یافت.

طرح دوم نمایندگان با عنوانی جدید

 طرح  جدید دیگری که در مجلس توسط نمایندگان، پیشنهاد داده شد،“طرح اخذ مالیات از مشمولین غایب» بود. در این طرح هر مشمول غایبی که بیش از 28 سال سن داشته باشد تا سن 50 سالگی، 50 درصد بیشتر از مشمولانی که سربازی رفته اند مالیات پرداخت کنند. افرادی که دوره سربازی را نگذرانند، می توانند از خدمات اجتماعی که مرتبط  با کارت پایان خدمت است بهره مند شوند.

بر طبق قوانین خدمت وظیفه عمومی، سن مشمولیت از 18 سالگی تمام تا 50 سالگی می باشد. به همین خاطر در این طرح تا سن 50 سالگی، افراد مشمول به حساب می آیند.

این طرح به این صورت است که مشمولان غایب، 50 درصد بیشتر از سایر افراد که سربازی رفته اند برای خدماتی مانند سند زدن، مسافرت خارجی، اخذ گواهینامه و خدمات دیگر مالیات پرداخت کنند. به طور مثال، اگر برای مسافرت به خارج کشور 10 میلیون تومان وثیقه نیاز باشد. این افراد بایستی 15 میلیون تومان وثیقه نزد نظام وظیفه امانت بگذارند.

این مالیاتی که مشمولان غایب بخاطر نداشتن کارت پایان خدمت بایستی بپردازند تحت عنوان «مالیات امنیت» در این طرح از آن نام برده شده.

رئیس اداره سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره این طرح خاطر نشان کرد: طرح های دیگری علاوه بر این طرح در مجلس مطرح شده و در حال بررسی هستند. طرحی که تحت عنوان« اخذ مالیات از مشمولین غایب» نام برده شده نه تنها صحت ندارد بلکه اصلاً اولویت ستاد کل نیروی مسلح نیست.

آیا طرح خرید خدمت در سال 1403 اجرا می شود

طرح خرید خدمت سربازی، تا پایان اسفند ماه سال 1397 در جریان بوده و تنها افرادی که مبالغ اقساط خود را نپرداخته اند یک فرصت دوباره به این افراد داده شد که تا پایان سال 1399 مبلغ جریمه خود را تسویه کنند. قانون خرید خدمت سربازی، برای سال 1400 اجرا نشد.

برای بدست آوردن کارت پایان خدمت راه های مختلفی وجود دارد. برخی افراد دفترچه خدمت را پست می کنند و به سربازی می روند و بعضی ها به دنبال روش های مختلف معافیت هستند تا از سربازی معاف شوند. یکی از محبوب ترین راهها، که افراد مشمول غایب و سربازان فراری از خدمت، به دنبال آن هستند خرید خدمت سربازی است.

قوانین نظام وظیفه هر سال دستخوش تغییراتی می شود. هر مشمولی قبل از هر اقدامی بایستی از تمامی موارد آن اطلاع کسب کند. همان طور که در بالا ذکر شد تا به حال از دو قانون در مورد خرید خدمت سربازی در جامعه مطرح شده که مجلس آنها را تصویب کرد و ستاد کل نیروهای مسلح آنها را نپذیرفته است. در حال حاضر طرح های دیگری در مورد خرید خدمت سربازی برای مشمولین غایب در مجلس در حال بررسی است. پیشنهاد می کنیم جهت کسب آگاهی از آخرین خبر مربوط به خرید خدمت سربازی در سال 1402 با کارشناسان مرکز پارسین مشاوره تماس بگیرید و برای معافیت از سربازی خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اخرین اخبار معافیت سربازی – خبر فوری

معافیت سربازی

شرایط قانون خرید خدمت سربازی

قانون خرید خدمت سربازی یا «طرح جریمه مشمولان غایب »از خرداد ماه سال 1395 شروع شد و تا پایان اسفند ماه سال 1397 طول کشید. این قانون شامل افرادی می شد که بیش از 8 سال غیبت از سربازی داشتند و با پرداخت جریمه غیبت خود می توانستند از سربازی معاف شوند و کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند.

مشمولانی که در این طرح ثبت نام کرده بودند 2 ماه آموزشی را نمی گذرانند و معافیت آنها مانند سایر معافیت ها صلح زیر پرچم می باشد. یعنی زمانی که جنگ شروع شود این افراد برای جنگیدن اعزام می شوند.

  • سن مشمولیت یا به عبارتی سن سربازی در ایران 18 سالگی تمام است. برای حساب کردن غیبت هر فردی، بایستی از سن 18 سالگی تمام یعنی 19 سالگی حساب کرد. در صورتی که شخصی از سن 19 سالگی وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نکرد و وارد غیبت شده و تا پایان اسفند 1397 هشت سال غیبت دارد می توانست به پلیس +10 مراجعه کند و برای طرح خرید خدمت سربازی ثبت نام کند.

  • ملاک اصلی برای تعیین میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی، مدارک تحصیلی متقاضیان می باشد. مشمول غایبی که دارای تحصیلات بالاتر است میزان هزینه قانون خرید خدمت سربازی بیشتر است.

  • متقاضیان این طرح به شرط پرداخت حداقل نیمی از مبلغ جریمه به صورت نقد یا اقساط می توانند نامه ای از سازمان وظیفه عمومی مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت خدمت خود برای استخدام در یکی از سازمان های دولتی یا خصوصی دریافت کنند.

قانون خرید خدمت سربازی شامل چه افرادی می شد

طرح جریمه سربازی مشمولان غایب شامل گروه های زیادی شد که در زیر تمامی آنها ذکر می شود:

1.مشمولان غایب

مشمول غایب به افرادی گفته می شود که تابعیت ایران را دارند و بیش از 8 سال غیبت داشته اند و وضعیت خدمت خود را مشخص نکرده بوده اند.

مشمولی که تا تاریخ 29 اسفند 1397، مدت غیبت آنها بیش از 8 سال تمام می شود در شمول این مقررات قرار گرفته می شد.

معیار اصلی برای سنجش غیبت، سن 18 سالگی تمام محاسبه می شد.

مشمولان غایبی که متاهل و دارای فرزند هستند برای اعمال تخفیف در مبالغ تعیین شده، ملاک محاسبه دارا بودن همسر دائم و فرزندان قانونی بود.

2. سربازان فراری

یکی از گروه های که دل خوشی از سربازی نداشته اند و دائماً به فکر رها شدن از سربازی هستند، سربازان فراری می باشند. خوشبختانه این طرح، شامل سربازان فراری می شد. مسلماً، سربازی که چندین بار از پادگان فرار کرده، علاقه ای به برگشتن و ادامه دادن خدمت سربازی نیست. سازمان نظام وظیفه این فرصت را در اختیار این قشر خاص قرار داد.

سربازان فراری که از آخرین تاریخ فرار از خدمت آنها بیش از 8 سال گذشته باشد، البته مدت فرار آنان تا پایان سال 97 محاسبه می شد شامل طرح خرید خدمت سربازی می شود.
در صورتی که سربازان فراری از تاریخ آخرین فرار آنها تا پایان سال 97 بیش از 8 سال نگذشته باشد. غیبت آنها از زمان شروع غیبت فرد حساب می شود. امکان دارد سربازی فراری قبل از پست کردن دفترچه خدمت، غیبت داشته باشد و تا سال 97 غیبت مشمول 8 سال شود. پس برای محاسبه مدت غیبت این مشمولان بایستی از زمان ورود به غیبت تا پایان سال 97 حساب کرد.

بیشتر بخوانید : معافیت سربازی از طریق واریکوسل

3. سربازان در حین خدمت

گزینه دیگر، سربازان در حین خدمت هستند. در صورتی که سربازی قبل از اعزام به خدمت بیش از 8 سال غیبت داشته اند، در شمول این طرح قرار می گیرند.

این افراد پس از احراز شرایط و گذراندن مراحل رسیدگی از خدمت ترخیص خواهند شد.

4. دانشجویان

دانشجویان و افراد تحصیل کرده با وجود داشتن مدرک دانشگاهی، نمی توانند وارد بازار کار شوند. به دلیل این که برای استخدام در ارگان های دولتی و یا دریافت مجوز بایستی این اشخاص کارت پایان خدمت داشته باشند.

قانون خرید خدمت سربازی شامل دانشجویان می شد که:

  • دانشجویانی که فارغ التحصیل شده اند از تاریخ فراغت از تحصیل آنها بیش از 8 سال گذشته باشد. به عبارتی دیگر از آخرین مدرک تحصیلی آنان تا سال 97 بیش از 8 سال غیبت داشته باشند و در این مدت وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده باشند.
  • دانشجویانی که از تاریخ اخراج و یا انصراف از دانشگاه تا پایان سال 97، بیش از 8 سال گذشته باشد غیبت آنان از تاریخ اخراج و یا ترک تحصیل حساب می شود.

نکته: دانشجویانی که تاریخ انصراف و یا اخراج از دانشگاه آنان تا تاریخ 1396/6/31 بوده غیبت آنان از مقطع تحصیلی قبلی محاسبه می شود. در صورتی که بعد از این تاریخ دانشجو از دانشگاه انصراف داده باشد، انصراف این افراد پذیرفته نیست، هرچند بیش از 8 سال غیبت داشته باشند.

مثال: دانشجوی را در نظر بگیرید که در تاریخ 1396/6/31 از مقطع کارشناسی پیوسته انصراف داده باشد. غیبت این فرد از تاریخ فراغت از تحصیل در مقطع دیپلم محاسبه می شود. یعنی از سن مشمولیت غیبت وی حساب می شود.

در ادامه بخوانید: شرایط جدید معافیت کفالت پدر

شرایط خرید خدمت سربازی ایرانیان خارج از کشور

  • مشمولی قبل از رسیدن به سن مشمولیت از کشور خارج شده و بدون این که از سازمان نظام وظیفه عمومی معافیت تحصیلی اخذ کند.در خارج از کشور مشغول به تحصیل شده، شروع غیبت این فرد از زمان رسیدن به سن مشمولیت حساب می شود. اما مبلغ جریمه این افراد بر اساس مدرک تحصیلی که ارائه می دهد اخذ می گردد.
  • تشخیص آخرین مدرک تحصیلی مشمولان غایبی که مقیم خارج از کشور هستند، اعم از این که با معافیت و بدون معافیت از کشور خارج شده باشند، بسته به نوع مدرک تحصیلی با وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و مدارس خارج از کشور است. البته تمام مدارک ارائه شده توسط سازمان وظیفه عمومی راستی آزمایی می شوند.
  • مشمولانی که قبل یا بعد از رسیدن به سن مشمولیت از کشور خارج شده اند، و در آنجا به تحصیل مشغول شده اند. این افراد از سازمان وظیفه عمومی معافیت تحصیلی اخذ کرده اند، غیبت آنان از تاریخ آخرین مدرک تحصیلی آنان محاسبه شده و جریمه آنان با آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده محاسبه می شود.
قانون جدید خرید خدمت سربازی در سال 1403

قیمت خرید خدمت سربازی

سازمان وظیفه عمومی ناجا، ملاک اصلی قیمت خرید خدمت سربازی را بر اساس مدرک تحصیلی مشمولان اعلام کرده بود.  میزان جریمه مشمولان غایب برای دریافت کارت پایان خدمت به صورت زیر می باشد.

              مدرک تحصیلی                  مبلغ جریمه
               زیر دیپلم    10/000/000 تومان
                دیپلم     15/000/000تومان
             فوق دیپلم     20/000/000 تومان
             کارشناسی    25/000/000 تومان
             کارشناسی ارشد    30/000/000 تومان
             دکتری پزشکی    35/000/000 تومان
             دکتری غیر پزشکی   40/000/000 تومان
            پزشکان متخصص و بالاتر   45/000/000 تومان
هزینه خرید خدمت سربازی

تخفیفات قانون خرید خدمت سربازی

1.در طرح خرید خدمت سربازی به ازای هر سال مازاد بر 8 سال، 10 درصد به مبالغ جریمه اضافه می شد.

2. غیبت بیش از 6 ماه، یکسال محسوب می شد.

3. بر اساس این قانون، مشمولان غایب متاهل 5 درصد و به ازای هر فرزند نیز 5 درصد از کل مبلغ جریمه آنها کسر می شود.

4. مشمولان غایبی که عضو سازمان بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، می توانند از 50 درصد تخفیف بهره مند شوند.

در ضمن سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد؛ مشمولانی که در طرح خرید خدمت ثبت نام کرده اند، اما همه اقساط خود پرداخت نکرده اند، می توانند تا پایان سال 99 نسبت به پرداخت مبلغ جریمه اقدام کنند. در غیر این صورت این افراد از شمول این مقررات خارج می شوند و می بایستی به خدمت اعزام شوند.

بیشتر بخوانید : جدیدترین خبر معافیت سربازی برای مشمولان غایب و غیر غایب 1403

نحوه استفاده از وام و پرداخت اقساط قانون خرید خدمت سربازی

قانون گذراران نحوه پرداخت جریمه مشمولان غایب را به دو صورت نقدی و اقساطی تعیین کرده بودند. همه متقاضیان خرید خدمت سربازی می توانند یکی از این دو روش را برای پرداخت هزینه سربازی و دریافت کارت پایان خدمت خود انتخاب کنند.

افرادی که مبلغ جریمه را به صورت نقدی نزد بانک قوامین پرداخت کنند پس از 15 روز کاری برای آنان کارت معافیت صادر و برای نشانی مشمول ارسال می شد.

مشمولانی که بخواهند مبلغ جریمه را بصورت اقساطی پرداخت کنند. شرایط قسط بندی به این صورت است که یک سوم مبلغ جریمه را به صورت نقدی پرداخت کنند و مابقی مبلغ به صورت قسطی می توانند پرداخت کنند.

سازمان نظام وظیفه عمومی به منظور کمک به مشمولانی که توانایی مالی پایینی دارند تسهیلاتی برای این اشخاص در نظر گرفت. مشمولانی که بخواهند برای پرداخت جریمه، از تسهیلات بانکی استفاده کنند، شرایط دریافت وام به این صورت بود که بایستی یک سوم مبلغ جریمه را به بانک قوامین واریز کنند. تا پس از آن وام بانکی به همراه یک سوم پرداخت شده به صورت یک جا به خزانه دولت واریز شود. پس از آن کارت پایان خدمت برای این مشمولان صادر می شود.

مزایایی استفاده از وام برای گرفتن کارت پایان خدمت

مهم ترین مزایایی استفاده از تسهیلات بانکی برای پرداخت مبلغ جریمه بصورت اقساطی در این بود که افرادی که برای دریافت وام اقدام کرده بودند پس از واریز وجه به خزانه دولت کارت پایان خدمت پس از 15 روز برای آنها صادر می شد. اما افرادی که از شرایط اقساطی برای پرداخت مبلغ جریمه استفاده کرده اند پس از پرداخت یک سوم مبلغ جریمه به نظام وظیفه یک برگه معافیت به آنان داده می شود. در صورت پرداخت آخرین مبلغ قسط برای آنان کارت پایان خدمت صادر می شد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در طرح خرید خدمت

مدارکی که مشمولان جهت پیش ثبت نام در طرح جریمه مشمولان غایب به دفاتر پلیس +10 بایستی تحویل دهند عبارتند از:

1.اصل  و کپی شناسنامه مشمول

2.اصل و کپی کارت ملی مشمول

3. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی همسر

4. اصل و کپی شناسنامه فرزندان

5. اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی

قانون جدید خرید خدمت سربازی در سال 1400

فرآیند اقدام برای خرید خدمت سربازی

مشمولانی که شرایط خرید خدمت سربازی را داشته اند می توانند اقدامات زیر را برای دریافت کارت پایان خدمت انجام دهند:

1.در اولین مرحله بایستی مشمول به نزدیک ترین دفاتر پلیس+10 محل سکونت خود برای پیش ثبت نام طرح جریمه مشمولان غایب مراجعه کنند. این افراد  فرم پیش ثبت نام خرید خدمت را تکمیل می کنند. ثبت نام در هیچ سایتی انجام نمی شد.

2. پس از مدت 5 روز از تکمیل فرم پیش ثبت نام، برای مشمول پیامکی با سرشماره 1100 از طرف سازمان وظیفه عمومی ناجا  ارسال می شد0 سپس مشمول به دفاتر پلیس +10 مراجعه می کرد تا میزان مبلغ جریمه مشخص شده، شماره حساب، بانک و شناسه واریزی و همچنین فرم تعهد محضری دریافت کنند.

ارائه تعهد نامه محضری به این دلیل بود که تمامی مدارک تحویل داده شده به نظام وظیفه متعلق به مشمول است و کاملاً قانونی و درست می باشد. مشمولان متقاضی برای تحویل فیش واریزی و تعهد نامه محضری به دفاتر پلیس +10 تنها این افراد 10 روز فرصت داشتند.

3. ثبت تمامی مدارک تکمیل شده متقاضی از طریق دفاتر پلیس+10 در سامانه نظام وظیفه بود.

4. بررسی و تایید مدارک ارسال شده توسط حوزه وظیفه عمومی محل سکونت و ارجاع پرونده به معاونت وظیفه عمومی استان جهت تایید نهایی.

5. معرفی متقاضیانی که پرونده آنان تایید شده برای صدور کارت معافیت

جمع بندی

قانون خرید خدمت سربازی از سال 95 تا سال 97 در کشور در حال اجرا بود و از آن تاریخ به بعد طرح خرید خدمت اجرا نشد. در اواخر سال 1401 برای بررسی مجدد در سال 1402 پیشنهاداتی از سوی نمایندگان شده تا در آینده ببینیم این تصمیمات عملی می شود یا نه؟ به امید اجرای دوباره این قانون، از سربازی غیبت نکنید تا بتوانید از معافیت ها و راههای دیگر بهره مند شوید. حتی در فضای مجازی مطالبی در مورد شروع مجدد ثبت نام خرید خدمت سربازی در برخی سایت ها دیده می شود .

برای هر مرد ایرانی بالای 18 سالگی تمام، داشتن کارت پایان خدمت یک ضرورت است. اهمیت داشتن این کارت جهت استخدام در دستگاه های دولتی، خروج از کشور، گرفتن مجوز و خدمات دیگر ضروری می باشد.

برای معاف شدن از سربازی علاوه بر مسیر خرید خدمت سربازی، راه های دیگری وجود دارد که می توانید از سربازی معاف شوید یا حداقل از مدت سربازی خود کم کنید. برای مطلع شدن از این مسیرها، شما می توانید با کارشناسان تیم پارسین مشاوره تماس بگیرید.

سوالات متداول:

1. افرادی که بخشی از اقساط خود را پرداخت نکرده اند بایستی چکار کنند؟

سازمان وظیفه عمومی به این افراد تا پایان سال 1399 فرصت داد تا نسبت به چرداخت اقساط خود اقدام کنند. در غیر این صورت این افراد از شمول این طرح خارج می شوند و بایستی به خدمت اعزام شوند.

2.  قانون خرید خدمت سربازی شامل حال سربازان فراری می شود؟

بله-در صورتی که بیش از 8 سال غیبت داشته باشند.

180 پاسخ

      1. سلام بنده متولد ۶۰ هستم ودر سال ۸۴ خدمت رفتم حیوان ۶ ماه خدمت و فراری شدم دوباره هم به خاطر سربازی زندان رفتم شرایطی واسه معافیت دارم و کلن دندان هم ندارم

        1. سلام من متولد۱۳۸۳/۱۰/۲۲هستم متاهل هستم فرزند ندارم دیپلوم هم ندارم چگونه میتوانم سربازخودموبخرم

          1. سلام من متولد 63هستم خدمت نرفتم کلن دفترچه پست نکردم ولی تازگی برای شکایت بابت مسئله رفتم دادسرا که گفتن شما خدمت نرفتی باید سند بزاری بری حالا بعد 20روز حکم اومده که دلیل موجه نیست الان قائب بودنم زندانی داره یا اینا میخوان فقط من دفترچه پست کنم الان دفترچه پست کنم سند ازاد میشه بعد من دندان مصنوعی یه تصادف داشتم که به مفصل گیجگاه ضربه خورده وجراحی کردم حتی فک بصورت کامل باز نمیشه میشه راهنمایی کنید

      2. سلام من چند سال پیش که خرید خدمت بود خرید خدمت انجام دادم به تور قسطی نسب قسط دادم وبرایم مشکل پیش امد نتونستم باقیه قسط پرداخت کنم تولد ۱۳۶۲ هستم دو فرزند هم دارم جواب بفرست تشکر

        1. سلام من متولد ۶۸ هستم پدرم فوت کرد ی خواهر درم بابرادر بیمار زیر بهزستی ایا امکان معاف بودم دارم

          1. لطفا خرید سربازی بدون پیش شرط ۸ سال غیبت و بجایش پیش شرط سنی ۲۷ یا ۲۸ سال را اعمال کرده و جوانان زیادی را از بلاتکلیفی محض نجات دهید. برای خرید سربازی شرط تاهل و فرزند داشتن نگذارید تا با گرفتن کارت معافیت، قادر به اشتغال و ازدواج شوند.

      3. سلام من متولد۶۷ هستم سال ۸۶ فرارکردم ۱۰ ماه خدمت کردم بعدش فرار کردم الانم یک فرزند دختر دارم شرایط خرید خدمت سربازی به من هم میشه جواب کل دندون هم ندارم ۴تا دارم بقه نیست

        1. سلام پسر من ۶ ساله خارج از ایرانه متولد۷۳ پانزده میلیونم گذاشته رفته دیپلم حساب میشه چون دانشجو بوده رفته خرید سربازیشو از اینجا میشه اقدام کرد

      4. سلام
        شرایط خرید سربازی برای پسر من که ۱۸ ساله است و متولد آمریکا و ساکن آمریکا چگونه میباشد ؟

      5. سلام
        من متولد۷۳ هستم آخریم معافیت تحصیلیم ۱۴۰۰ بود می تونم برای خرید سربازی اقدام کنم

    1. سلام من متولد۷۷ هستم سه ماه رفتم بعدش به علت مشکلات خانوادگی دیگ نرفتم خرید شامل منم میشه؟

      1. سلام برادرزاده من خرداد ۹۳ دیپلم گرفته ۹۴ دانشگاه ثبت نام کرد ولی انصراف داد و دیگه تحصیل نکرد الان بیشتر از ۸سال غیبت دارد آیا می تواند با پرداخت جریمه خدمتش را بخرد؟

        1. سلام من ۵ ۶ بار فرار کردم مشگلات خانواده متاهلم دوتا بچه دارم از دادسرای نظامی می ترسم کاملی مسدود شده تورا خدا کمکم کنید

      2. من هم خدمت کردم هم پول دادم اخرم کارتی قسمت من نشد به درد من نمیخوره چون کارگرم من زرنگ باشم خرج زن وبچه در بیارم علاقه ای ندارم مهم نیست واسه من نه وام میخوام نه گواهینامه میخوام نه میرم اونور اب اصلا بدرد نمیخوره

        1. خدا شاهده هر چقدر کار میکنم باز هم میبینم سر ماه یه چیزی هم بدهکار شدم دو بچه دارم فقط خدا و هم سطح هیام از تنهاییامو اشکام خبر داره نه اونایی که…..

    2. سلام،من متولد ۱۳۷۳/۱۰/۱۰ میتونم برا خرید خدمت سربازی اقدام کنم؟
      (متاهل داری یک فرزند)

  1. سلام من متولد ۷۳هستم وسال ۹۲ب خدمت رفتم وفرار آخرم سال۹۵بود الان میتونم برای خرید اقدام کنم

      1. سلام اینجانب متولد ۱۳۶۴سربازی نرفتم ودفترچه هم نگرفتم الان بخوام واسه خرید اقدام کنم آیا به نتیجه می رسم ممنون می شم راهنمایی کنین،،سپاس

          1. سلام. من. سربازی نرفتم متولد ۸۱ هستم.و تک فرزندی میخواستم بدونم. اگه خریدش. اعلام. شه. من میتونم بخرم

          1. باسلام
            متولد۱۳۶۰متاهل
            نزدیک به۲۳سال است که غیبت دارم
            آموزشی راتمام کردم موقع تقسیم فراری شدم ۲بارگیرافتادم باراول آشنا
            مشکل حل کردباردوم ۲۰۰هزارجریمه
            و۳روززندان شدم
            کمیته امداد بودم بی پدرشدم
            مادرمریض دارم از۱۴سالگی نان آور
            نان آورخونه هستم لطفاًپاسخ
            بگزاریدباتشکر،مدیریت رهاشدن

      2. سلام من متولد 1362 هستم و سال 81 اعزام شدم ولی بعد از چند ماه فرار کردم امکان داره معاف بشم

      1. بخاطر انقلاب ۵۷ همه گفتن متولدین ۵۷ معاف میشند ما نرفتیم الان پیر فرسوده شدیم منتظر مرگم هستیم چرا ما را معاف نکردن فردا میگند برای دفن کارت معافیت نداره باید ببرید روستا

          1. سلام من سال 92 می‌خواستم برن خدمت نرفتم از سربازی فرار کردم الان میشه خدمت بخرم متاهل هستم

          2. باسلام
            متولد۱۳۶۰متاهل
            نزدیک به۲۳سال است که غیبت دارم
            آموزشی راتمام کردم موقع تقسیم فراری شدم ۲بارگیرافتادم باراول آشنا
            مشکل حل کردباردوم ۲۰۰هزارجریمه
            و۳روززندان شدم
            کمیته امداد بودم بی پدرشدم
            مادرمریض دارم از۱۴سالگی نان آور
            نان آورخونه هستم لطفاًپاسخ
            بگزاریدباتشکر،مدیریت رهاشدگان

        1. فقط اون برگه یک ساعتی روکه بعداز۵ماه گرفتمودربست توشیباپیاده شدموعشقه بقیه رووابده…اماخداییش خیلی چیزاروتجربه کردم منجیل ارتش نیروی زمینی گردان ادوات زرهی

        2. سلام خسته نباشی میگم من علی هستم متولد ۱۳۷۵ هستم سال ۹۴ اقدام کردم ونرفتم ودارای ۲ فرزند هستم میشم بخرمش

      2. دوست عزیز فردی که تا ۳۵ سالگی بلاتکلیفه، دیگه نیازی به اون کارت نداره.
        اصولا باید معافیتو برای قبل از ۳۰ سالگی بذارن تا جوان قادر به استفاده از اون کارت جهت اشتغال و ازدواج بشه.

        1. احسنت و مرحبا
          کارت معافیت سربازی بدرد جوانترها می خورد که نه قادر به کارند و نه امکان ازدواج دارند.

    1. سلام آقا جان من متولد ۶۷ هستم ودارای سه فرزند من الان برم خدمت که چی بشه .منو معاف از خدمت کنید واقعا که

    2. طرح مالیات بر امنیت منصفانه و هوشمندانه طراحی شده، لطفا با تصویب این طرح مشمولین غایب را از سرگردانی نجات دهی

      1. سلام من برای خرید خدمت سربازی در سال 97شرکت کردم نصف پول قسط دادم سال 1400کل قسط دادم رفتم دنبال کارت. بهم گفتن قسط آخر ندادید رفتم بانک دیدم قسط آخر برگشت خورده رفتم باز ریختم الان نظام وظیفه قبول نمیکنه مقصر بانک بود حالا من باید چکار کنم

      2. سلام بنده سال ۹۴ ثبت نام کردم ولی اقدام نکردم هنوزم میشه اقدام کرد جریمه رو بریزم معاف بشم

  2. سلام
    من متولد ۵۸ هستم برای خرید سربازی اقدام کردم در سال ۹۵ و تایید شد پرونده ام به مبلغ ۱۸ میلیون و دویست هزار تومن
    گفتند باید پرداخت کنی ولی نداشتم ن قسطی بدم ن وام میتونستم بگیرم الان پول دارم آیا میتونم بخرمش؟ قبول میکنن؟!

      1. سلام
        من متولد ۷۴ هستم اخرین فرارم سال ۹۴ بود ۲۰ روز از خدمت قانونیم مونده بود من الان میتونم واسه خرید اقدام کنم .
        اگه میشه ،میشه کمکم کنید که چطور اقدام کنم

          1. خدا..میشه ی لطفی کنی درحق ما(یشب بخوابیم صبح بیداربشیم مثل اصحاب کهف۳۰۰سال گذشته باشه دیگه خبری از….نباشه)

        1. یعنی خداوکیلی پیامتو خوندم حرصم بالا اومد ۲۰ روز خدمتت مونده بود فرار کردی ی چی همچین حماقتی کردی خب همون ۲۰ روزم خدمت می‌کردی با خیال راحت کارتتو می‌گرفتی دیگه ۲۰ روز چیه آخه

      2. سلام
        من متولد۱۳۷۳هستم آخرین فرارم سال ۹۲بوده آیا من شرایط خرید پایان خدمت را دارم اگ میشه کمکم کنید که چطور پایان خدمتم رو بگیرم ممنون میشم

          1. سلام. کسی که نامش در بیش از ۳۰ کتاب درج شده نخبه محسوب نمیشه؟ و آیا نخبه ها معاف نمیشن؟

        1. من هم خدمت کردم هم پول دادم اخرم کارتی قسمت من نشد به درد من نمیخوره چون کارگرم من زرنگ باشم خرج زن وبچه در بیارم علاقه ای ندارم مهم نیست واسه من نه وام میخوام نه گواهینامه میخوام نه میرم اونور اب اصلا بدرد نمیخوره

      3. سلام کسانی که سربازی خریدن مقداری پول رو سال 1401 پرداخت کردن ولی پول به حساب نظام وظیفه نرفته باید چکار کنن لطفا راهنمایی کنید ممنون

      1. سلام آقا من آموزشی رفتم بدلیل مشکلات اعصاب و روان دیوونه شدم الانم فراری ام هنوز ۱۵ روز نگذشته میخواستم بدونم میان سراغم یا نه من ۲۴ سالمه یه بارم خودکشی کردم تروخدا کمکم کنید مادر پدرم دارن سکته میکنن اونجا هم که میرم همش گیجم

      1. سلام من۳۶سال سن دارم مجردم امکان داره سربازیمو بخرم اگه امکانش نباشه آیا تو این سن منو سربازی میبرن

        1. خواهش میکنم ترا بخدا قسم خرید خدمت سربازی را دوباره تصویب کنید من یه مادرم خواهش میکنم پسرم داره اززندگی وجوانی عقب میمونه به امام زمان عج قسم میدم شمارا خودتون جوون دارید لطفا

        2. خواهش میکنم ترا بخدا قسم خرید خدمت سربازی را دوباره تصویب کنید من یه مادرم خواهش میکنم پسرم داره اززندگی وجوانی عقب میمونه به امام زمان عج قسم میدم شمارا خودتون جوون دارید لطفا لاقل یه فرصت کوتاه بدهید ازمون ارزشیابی وزارت بهداشت را شرکت کنند بعدخدمت بروند

      2. سلام من متولد ضقهع هستم ب علت مشکلات مالی بعد مستانه ام عمل کردم الان نرفتم خدمت الان خرید خدمت میتونم

  3. سلام اینجانب متولد ۱۳۶۴سربازی نرفتم ودفترچه هم نگرفتم الان بخوام واسه خرید اقدام کنم آیا به نتیجه می رسم ممنون می شم راهنمایی کنین،،سپاس

  4. سلام
    افرادی که خارج از ایران بدنیا آمده اند و دو ملیتی هستند اما مقیم ایران هستند امکان خرید سربازی را دارند ؟

  5. سلام
    من متولد۱۳۷۳هستم آخرین فرارم سال ۹۲بوده آیا من شرایط خرید پایان خدمت را دارم اگ میشه کمکم کنید که چطور پایان خدمتم رو بگیرم ممنون میشم

  6. سلام من متولد 59 هستم دارای زن ودو فرزند.درقانون سال 95خرید کردم یک سوم نقد ویک سوم هم اقساط رودادم.مابقی رو ندادم.چکار کنم.راهنمایی کنید

  7. من خودم کارمند نظام وظیفه هستم هر کسی میگه خرید خدمت گران شده سال ۹۷ قیمت ۱۰ میلیون بود خوب قربون شکلت سال ۹۷ حقوق کارگر ماهی ۲ تومن بود یک سال کار می کرد میشه ۲۰ میلیون . الان سال ۱۴۰۱ هست حقوق کارگر ۷۵۰۰هست اگه تو یک سال کار کنی با عیدی پاداش حقوقت میشه ۱۰۰ میلیون که ۲ سال کار کنی راحت این پول رو میدی اگه هم ن نمی خوای بخری پس بلند شو بیا خدمت . اگه نمی خوای پس ۲سال کار کن پولشو بده. کسی اجبار نکرده بیا بخر . این یک چیزی هست که تمام مردم گره خاکی ایران انجام داون یا باید بیای سربازی یا پولشو بدی . قانونه

    1. باسلام من دو سوال دارم اول اینکه قسط ندادم و پرونده مرا باطل کردند چون بیماری داشتم و پول نداشتم قسط بدم و البته چون ابلاغیه تخفیف ویژه مددجویان دیر اومد. دوم من دو فرم تخفیف ویژه مددجویان هم از کمیته امداد دارم و هم از بهزیستی.سهرستان جواب نمی دن چکار کنم .

      1. سلام داش رضا گل،خخخخ،اینجاهم که هستی،ای استخدام کم پیدایی هاا.اخ اخ توهم مثل من بدشانسی،منم یه ماه کم اوردم از هشت سال غیبت ونتونستم ب

    2. کجا می فروشن؟ اینهمه جوان بلاتکلیف هستند، به قیمت عادلانه بفروشید که جوان هم از پسش بربیاد

    3. سلام خسته نباشید من پول معافیت رو ریختم کامل ولی میگن ابطال شده خودشون گفتن بریزی یه ماه بعد میاد من ریختم ولی ابطال شد میگن باید قبا ۱۴۰۱ میریختیم الان نمیشه کاری کرد ایا

    4. تو چطور کارمند نظام وظیفه ای هستی که نمیدونی قانون خرید رو فعلا برداشتن؟ آقای دانشمند ما میخوایم بخریم ولی نمیذارن قانون خرید رو برداشتن.

  8. سلام من تولد1376/9/17هستم زن دارم آخرین فرارم سال ۹۶ آیا من شرایط خرید پایان خدمت را دارم اگ میشه کمک کنید که چطورپایان خدمتم رو بگیرم ممنون میشم دستتون در نکن

      1. سلام آقا من متولد 70 سال 90فرار کردم الان هم ستا فرزند دارم میتونم معافیت بگیرم یانه

    1. سلام خسته نباشید هموطن خواستم بدونم تا کی باید منتظر بمانیم ک طرح خرید خدمت دباره احیا شود خسته شدم یا زنگی زنگ یا رومی روم اگ نمخوان خدمت را بفروشن اعلام نکنن .چهارتا نفلع توی مجلس هستن نمیتونن ی تصمیم درست بگیرن ۳ میلیون سرباز فراری داریم خاهشن پیگیری کنید

  9. سلام من 33سال دارم دارای دو فرزند و همسرم بیمار خاص به. ام اس اعصاب وروان هستش ومن 13ساله به علت همسرم و نداشتن خرجی فراری شدم ازخدمت مدرک من راهنمایی است جریمه من چقدر می‌باشد ویا به علت بیماری همسرم چیکار کنم کجا برم باتشکر راهنماییم کنید،

  10. سلام من متولد سال ۷۲ هستم ، سال ۹۷ از دانشگاه انصراف دادم که بر اساس غیبتم بتونم خدمتم رو بخرم ولی متاسفانه این قانون رو برداشتن ، الان تو سیستم نظام وظیفه ۱۲ سال غیبت نشون میده واسه من ، ایا اینکه من بعد تاریخ ۱۳۹۶.۶.۳۱ انصراف دادم و الان مدرک تحصیلیم فوق دیپلم هستش میتونم بر اساس غیبتم از اون سال خدمتم رو بخرم یا غیبتم از تاریخ انصراف از دانشگاه محاسبه میشه؟

  11. با سلام.. خواهشها ی فکری بحال متاهلین بکنین آخه من با نزدیک به چهل سال سن و۳ فرزند میخوام خدمت چیکار ماجماعتو دیگه تو این سن نه به کار دولتی یا شرکتی میگرن پسرم هم درباره یعنی باید باهم سن سالای پسرم بزم سربازی تو را به قرآن ی فکری بکنید به حال ما

    1. سلام من ۱شهریور هستم متولد ۱۳۶۳ خدمتم رفتم کارتم آمده تیپ تفنگ داران بندر عباس متهل هستم یک بچه‌م دارم اضافه خدمت بودم دیگه مشکلی پیش آمد نرفتم باید چکارکنم

  12. سلام خسته نباشید هموطن خواستم بدونم تا کی باید منتظر بمانیم ک طرح خرید خدمت دباره احیا شود خسته شدم یا زنگی زنگ یا رومی روم اگ نمخوان خدمت را بفروشن اعلام نکنن .چهارتا نفلع توی مجلس هستن نمیتونن ی تصمیم درست بگیرن ۳ میلیون سرباز فراری داریم خاهشن پیگیری کنید

  13. سلام ارسال ۸۹ ازخدمت فرارکردم الان متاهل دو فرزند. ۳۴سال سن دارم ۲۱آذرماه۱۴۰۱ نامه زدن اومدم پادگان الان ۳ماه میشه دارم خدمت میکنم میتونم معافی بگیرم یانه

  14. سلام من از سال ۸۵ دیسک کمر دارم رفتم دکتر دکترها میکند باید عمل بشی هم می ترسم عمل کنم ونه پول عملش دارم آیا میتوانم معافیت بگیرم لطفا راهنمایی کنید باتشکر

  15. سلام من متولد 1356 هستم و این همه سال محروم از همه چی ایا ما رو معاف میکنن .‌‌خرید فقط معافیت . این همه سال محرومیت خودش ب نظرم جریمه خیلی بزرگیه پس در استانه پنجاه سالگی تا پنج سال دیگه باید پول بدیم میگن سال بعد میفروشن خدمت رو خب این به درد پولدارا میخوره نه منه فقیر در سن 46 سالگی لطف راهنماییم کنید تو رو خدا

  16. سلام من متولد۷۷هستم سه ماه خدمت کردم بعدش دیگه نرفتم به علت مشکلات خانوادگی فرار کردم خرید شامل حال منم میشه

  17. سلام این حرف از زبان کسی زده می‌شود ک حداقل دارای سه قدرت فرازمینی میباشید همین بس ک اگه اون روم بالا بیاد میتونم یه سیارک و به طرف زمین هدایت کنم به اذن الله پس به سران مجلس جمهوری اسلامی لطفن پیام بنده رو برسونید ک درصورت عدم اصلاح خدمت سربازی فاجعه هایی درست میکنم ک آمریکا در طول ۴۴ سال درست نکرده باشه در صورتی ک در سال ۱۴۰۲ خرید سربازی با قیمت مناسب به نفع همه انجام نگیرد منه ناشناس ه.م دست به یه سری فجایع خواهم زد نباید بزنم البته من ارادت خواستی به این حکومت دارم و فجایع فقط دامن مقصران اصلی رو خواهد گرفت با

    1. سلام من ساله ۹۸اقدام کردم پزشکی بود ربات ومنیکس ودیسک کمردارم اول معاف دایم شدم گفتن بیس روزکارتت میاد بعد معاف ازرزم شدم دیگه نرفت اگرفروشی شد می توانم بخرم

    2. سلام من متولد۱۳۶۳هستم دفترچه پست نکردم العان اسممادادن کلانتری شهرمون ۳فرزنددارم راهنمای کنید

      1. سلام
        برای سربازان فراری بیش از ۸ سال می باشد ومدارک زیری دیلیم می باشد مجرد بود تکلیف چی
        البته خدمت رفتم بعد ۷ دیگر نرفتم پدر جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس می باشد مدرک تحویل یگانه شده است .
        دراین مورد راهنمایی بفرمایید
        با کمال تشکر

  18. سلام من ساله ۹۸اقدام کردم پزشکی بود ربات ومنیکس ودیسک کمردارم اول معاف دایم شدم گفتن بیس روزکارتت میاد بعد معاف ازرزم شدم دیگه نرفت اگرفروشی شد می توانم بخرم

  19. سلام خسته نباشید من پسردوم خانواده هستم برادرآخریم رفته بود الکی تو پل چوبی گفته بود داداشم رفته خارج من نمیدونستم بعد حق معافی خودمو گرفته برا خودش معافی به من‌میرسید این دولت به داداشم داده من فرزند شهیدهستم

  20. سلام خسته نباشید.من سال 91 سربازی رفتم و بعد 4 ماه فرار کردم .بیماری صرع هم داشتم ولی کمیسیون نرفتم الان میخوام برم معافیت بگیرم.ولی نمیخوام به یگانم برم چون روزی 3 تا قرص میخورم که خواب اور هم هستن.میخواستم بدونم راهی هست که از پلیس +10 برم کمیسیون؟

    1. سلام من ۱شهریور هستم متولد ۱۳۶۳ خدمتم رفتم کارتم آمده تیپ تفنگ داران بندر عباس متهل هستم یک بچه‌م دارم اضافه خدمت بودم دیگه مشکلی پیش آمد نرفتم باید چکارکنم

  21. سلام من برای خدمت سال ۸۸دفترچه پست کردم ولی ازواج کردم نتونستم برم خدمت الانم دوتا بچه دارم با خرج مخارج الان نمیشه بری خدمت چکار بایدکرد

    1. سلام من ۱شهریور هستم متولد ۱۳۶۳ خدمتم رفتم کارتم آمده تیپ تفنگ داران بندر عباس متهل هستم یک بچه‌م دارم اضافه خدمت بودم دیگه مشکلی پیش آمد نرفتم باید چکارکنم

  22. باسلام…. 21ساله فراری هستم
    وحدود 5سال مبتلابه سرطان مری شدم
    آیا برای معرفی باید به دادسرای محل خدمت برم یا استان خودم باتشکر

  23. من 34 سال سن دارم سرباز فراری هستم 2 تا بچه هم دارم ، شغل خودم و خانمم هم مدرس زبان انگلیسی هستش ، همینجوری تو خرج زندگی موندیم ، حالا شانس اووردیم مستاجر نیستیم ، بخدا اومدیم یخچال بخریم پولمون به یخچال نو نرسید دست دوم برداشتیم ، بعد منو با 2 تا بچه معاف نمیکنن ، الان من با این سن با 2 تا بچه برم سربازی ینی مشکل مملکت حل میشه؟ بعد موقعی که من پادگان هستم مجبور میشم از شغلم استعفا بدم کی خرج زن و بچه ی منو میده؟ نمیدونم تو مجلس چکار میکنن؟ اینا نماینده مردم هستن یا دشمن مردم؟ بعد موقع انتخابات میشه واقعا انتظار دارن تو رای گیری شرکت کنیم؟ چرا دولت و مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح و قانون گذارا نمیفمن و نمیخوان قبول کنن؟ سن بالای 30 سال چه متاهل و چه مجرد دیگه بدرد خدمت سربازی نمیخوره ، شما 30 سال به بعد دیگه اون انرژی زیاد جوانی رو نداری.

  24. سلام،من یک سوم مبلغ خرید سربازیو پرداخت کردم اما زورم نرسید الباقی قسط هارو پرداخت کنم و گویا ابطال شده درخواستم،تکلیف اون یک سوم چی میشه و اگه بخوام الباقیو واریز کنم چه کار باید بکنم چون ابطال شده،راهی هست که پیگیر بشم؟؟؟؟

  25. سلام من سال ۹۷ یک سوم مبلغ خرید سربازیمو که هشت سال غیبت داشتم رو پرداخت کردم،اما قسط هارو در توانم نبود پرداخت کنم و حالا بررسی کردم میبینم درخواستم به خاطر عدم پرداخت قسط ها باطل شده،چه کار کنم تا دوباره فرصت بدن به من؟؟؟

  26. سلام من متولد۱۳۸۳/۱۰/۲۲هستم متاهل هستم فرزند ندارم دیپلوم هم ندارم چگونه میتوانم سربازخودموبخرم

  27. سلام من متولد 72هستم اموزشی 15روز بودم دیگه نرفتم ی بارم چندسال پیش گرفتنم باز برگه زدن برم خودمو معرفی کنم بازم نرفتم. ایا من می تونم بخرم

  28. سلام جواد هستم.سال ۹۵ اعزام شدم ۶ماه خدمت کردم وتا الان ک ۱۴۰۲فرار دارم .آیا شرایط معافیت دارم متاهل بدون فرزند

  29. سلام کامران محمودزاده هستم .من برای خرید اقساطی اقدام کردم نزدیک ۲۵ میلیون ریختم .یه مقدار از اقساطم موند دیگه نتونستم الان پولی که ریختم به حساب طرح مشمولان غایب .چجوری استراد کنم

  30. باسلام.من ۸سال فراری هستم از خدمت.الان چشمم ضعیف شده نمره چشمم سمت چپ۶آستیگمات.سمت راست۲.۵آستیگمات هست.آیا امکان معافیت دائم وجود داره برام؟

  31. با سلام و خسته نباشید بنده 9ماه 21روز کسری دارم و با توجه به کم‌شدن 3ماه خدمت بنده 12ماه خدمت کردم الان که میرم واسه تسویه نیروی انتظامی راهور میگن ابلاغیه نیومده هنوز پس کی اجرایی میشود الان من 1ماه اضافه ترم خدمت دارم میکنم

  32. با سلام و خسته نباشید بنده 9ماه 21روز کسری دارم و با توجه به کم‌شدن 3ماه خدمت بنده 12ماه خدمت کردم الان که میرم واسه تسویه نیروی انتظامی راهور میگن نامه نیومده هنوز پس کی اجرایی میشود الان من 1ماه اضافه ترم خدمت دارم میکنم

  33. سلام بنده مهندسی هستم با سن ۳۱ سال و هنوز در دانشگاه مشغول تحصیل می باشم و پدرم جبه و هفت ماه ایثار گری دارد و مادر جدا زندگی می کند در شرایط موجود تکلیف چیست و سن پدر به هفتاد رسیده است

  34. سلام. وقتتون بخیر. خسته نباشید.
    با توجه به این که 3 ماه از مدت سربازی کم کردن میخواستم بدونم در معافیت های بنده خللی ایجاد نمیشه و بهم تعلق میگیره یا نه ؟ ۸ ماه از ایثارگری پدرم دارم و ۶ ماه هم از فعالیت در بسیج. مجموعا مشه ۱۴ ماه. تعلق میگیره به بنده ؟

  35. سلام متولد ۷۶متاهل اعزام ۹۵ آخرین فرارم سال ۹۶
    میشه بخرم کارت پایان خدمت ۸سال غيبت دارم
    این خبری تایید شد

    1. سلام سال 1403 امکان خرید خدمت سربازی برای جوان مجرد و 8 سال غیبت بفروش می‌رسد يا خير اطلاع دهید

  36. سلام. من ۱2ساله فراری ام از خدمت. بابام فوت کرده. مادرمم 65سال سنشه کسی رو سرش نیس. خودم مجردم هیچ جا نمی تونم کار کنم بیمه ندارم. بابا من اگه مرد خدمت بودم 12سال خودمو از همچی محروم نمیکردم. کدوم اقا زاده رفته خدمت کدوم اقا زاده مرز خدمت کرده. فقط قشر ضعیف باید تاوان بدن. خداوکیلی دین ندارین شماها ب همون خدایی ک خودتون قبول دارین فقط گوشت دم توپ میبینین جوانا مردم رو. اقا زاده ها تو خارج عشقو حال بد بخت بیچاره ها رو برجک نگهبانی. بعد هم میگن محافظ جان مال خاک کشور. بابا کشوری ک ی وام میخا بگیری. ده تا ضامن میخان من ب چیه این کشور دل خوش کنم برم بگم نذارم کسی تجاوز ب خاک کشورم کنه. دیگی ک برا من نجوشه سر سگ بچوشه

  37. سلام. من ۱2ساله فراری ام از خدمت. بابام فوت کرده. مادرمم 65سال سنشه کسی رو سرش نیس. خودم مجردم هیچ جا نمی تونم کار کنم بیمه ندارم. بابا من اگه مرد خدمت بودم 12سال خودمو از همچی محروم نمیکردم. کدوم اقا زاده رفته خدمت کدوم اقا زاده مرز خدمت کرده. فقط قشر ضعیف باید تاوان بدن. خداوکیلی دین ندارین شماها ب همون خدایی ک خودتون قبول دارین فقط گوشت دم توپ میبینین جوانا مردم رو. اقا زاده ها تو خارج عشقو حال بد بخت بیچاره ها رو برجک نگهبانی. بعد هم میگن محافظ جان مال خاک کشور. بابا کشوری ک ی وام میخا بگیری. ده تا ضامن میخان من ب چیه این کشور دل خوش کنم برم بگم نذارم کسی تجاوز ب خاک کشورم کنه. دیگی ک برا من نجوشه سر سگ بپوشه کاری کنین بفروشین خیلیا هستن که خدمت کنن پول بدین ب اونا. خداوکیلی خسته شدم از بلاتکلیفی ی کربلا نمی تونم برم 5ساله مسافر تا مرز میبرم. با حسرت برمیگردم ک چرا من نمی تونم برم. کاش خدمت میکردم حالام ک ۱2سال گذشته. پشیمونی فایده نداره اقا ب هر دین خدا ایین ک میپرستین ی کاری برا سرباز فراری ها کنین. من بخار دو سال بهترین چیزارو از دست دادم تاوانشو دادم.اون اقایی ک نشسته اون بالا میگه تا فهمیدم پسرم از فلان طریق معاف شده. از نحوه معافی رو لغو کردم. یعنی قبلش نمی دونست از اون طریق میشه معاف شد. مال خودشون ماله. مال مردم بیت المال.

  38. با سلام

    من متولد ۸۲ هستم ، آیا قانون جدید خرید خدمت شامل من هم میشود ک میتوانم خدمتم را خریداری کنم ؟

  39. سلام خرید کی آزاد میشه نیرو های مسلح چرا موافق نمیکنن با طرح خرید افرادی هستند که پول دارن و میخوان بخرن شانسی هست که که سال آینده طرح اجرا بشه (اینجاست که میگن شاه میبخشه وزیر نمیبخشه)

    1. دوستان اگر کسی خبر موثق از نزدیکان یا جایی در مورد خرید خدمت توی سال 1403 داره اینجا ریپلای بده بفهمیم. بلاتکلیفیم. ۱۰ ساله غایبم!

  40. سلام، آیا این صحت داره که فقط ورودی ۱۴۰۳ به ۱۲ ماه یا ۱۷ ماه میشه ،زمان خدمت نه ۱۴۰۲، قانون جدیده

    1. من متولد فروردین ۱۳۶۳هستم متاهل دارای یک فرزند فوق دیپلم عمران، در سال ۱۳۸۷ دفترچه اعزام به خدمت سربازی گرفتم، و چند روز مانده به اعزام به جرم مواد ۸سال زندان بودم، میشه یه راهنمایی کنید ببینم شرایط معافیت خدمت سربازی من چگونه است؟

  41. سلام..من ۱۲سال از خدمت فرار کردم..پدرم هم زیر نظر کمیته امداد هست و ۶۵سالشه و توان کار کردن نداره..چجوری میتونم بابت معافیت یا خرید سربازی اقدام کنم..هرجایی میرم هیچکس درست جواب نمیده..بخدا تکلیفمون مشخص نیست تو اون کشور خودم هم نون اور خونه هستم..یه راهنمایی کنید بهم

  42. من متولد فروردین ۱۳۶۳هستم متاهل دارای یک فرزند فوق دیپلم عمران، در سال ۱۳۸۷ دفترچه اعزام به خدمت سربازی گرفتم، و چند روز مانده به اعزام به جرم مواد ۸سال زندان بودم، و در سال ۱۳۹۵ بعد از سپری کردن دوره محکومیت از زندان آزاد شدم،
    لطفا میشه یه راهنمایی کنید بدونم با این وضعیت بد مالی که دارم و مستاجر هم هستم
    شرایط معافیت خدمت سربازی من به جایی میرسه یا باز هم مثل این مدت بیخیال بشم تنها بخاطر اینکه یه جایی بیمه بشویم و خودم پول بیمه رو به حساب بریزم تا در دوران پیری حداقل سر بار جامعه و دولت نشوم وگرنه کارت پایان خدمت هم زیاد بکارم نمیاد،؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید