Search

معافیت سربازی کفالت پدر بیمار- لیست بیماری ها

انواع معافیت های سربازی

یکی از انواع معافیت های سربازی، معافیت کفالت پدر بیمار می باشد. معافیت کفالت پدر بر دو نوع است. یک مورد مربوط به کهولت سن و مورد دیگر، پدر مشمول به خاطر بیماری، از کار افتادگی، معلولیت و یا محجوریت حتی با داشتن سن 40 سال نیاز به مراقبت و نگهداری داشته باشد و پدر مثل گذشته قادر به اداره کردن خانواده نباشد و تمام مسئولیت ها بر عهده مشمول باشد. در این شرایط می توان برای معافیت کفالت پدر بیمار اقدام کرد.

در کفالت پدر بیمار، چنان چه این موضوع مورد تایید شورای پزشکی نظام وظیفه قرار بگیرد مشمول به عنوان کفیل پدر نیازمند به مراقبت خود شناخته می شود و می تواند از سربازی معاف شود. کفیل به معنای سرپرستی و مراقب کسی بودن است.

بیماری بدترین قسمت زندگی هر شخصی است چون زندگی را از روال طبیعی خارج می کند. مهم این است که در این دوران چکار کرد. برای این که مشمول بتواند مسئولیت زندگی و سرپرستی اعضای خانواده را بر عهده بگیرد و اوضاع خانواده را سروسامان بدهد. می بایست ابتدا برای معافیت سربازی اقدام کند و پرونده کفالت را از طریق پلیس + 10 به جریان بیندازد تا بتواند از پدر بیمار و خانواده خود در این دوران مراقبت کند.


باید اضافه کرد که در حین تحصیل می توان برای معافیت کفالت پدر اقدام کرد و همچنین سربازان در یگان خدمتی خود برای کفالت پدر می توانند تشکیل پرونده بدهند.

هر بیماری شرایط و مدارک خاص خود را دارد و هرشخص متقاضی درخواست معافیت کفالت پدر بیمار شرایط ویژه ای دارد که می بایست توسط یک مشاوره آگاه به مسائل نظام وظیفه بررسی شود تا نتیجه دلخواه را از کمیسیون نظام وظیفه بگیرد. پیشنهاد می کنیم با کارشناسان مجرب نظام وظیفه، مرکز مشاوره پارسین جهت مشاوره در مورد معافیت کفالت پدر بیمار تماس بگیرید.د

در این مقاله شما با لیست بیماری های معافیت کفالت پدر، شرایط و مدارک مورد نیاز ، مراحل اخذ معافیت پدر، کمیسیون کفالت پدر و استشهاد محلی آشنا می شوید. با ما همراه شوید.

شرایط معافیت کفالت پدر بیمار

شرایط معافیت کفالت پدر بیمار نسبت به گذشته کمی دشوارتر شده است و مقررات خاص خود را دارد. برای دریافت کفالت پدر بیمار شرایط اولیه ای لازم است که مشمولان قبل از درخواست حتما داشته باشند:

۱.مشمول در زمان درخواست معافیت، می بایست به سن سربازی رسیده باشد.

۲. مشمول فاقد غیبت باشد. به طور کلی غیبت غیر موجه مانع رسیدگی به پرونده می شود.

۳. تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال باشد.

4.سن پدر بالای 75 سال باشد.

5. پدر معلول یا از کار افتاده باشد.

6. پدر مشمول بیماری صعب العلاجی داشته باشد.

7. عضویت در سازمان بهزیستی یا کمیته امداد

8. مشمول اشتغال بکار داشته باشد.

9. اثبات اینکه پدر بیماری ناتوان کننده دارد.

معافیت کفالت پدر از کار افتاده

ازکارافتادگی شرایطی است که فرد قادر به اشتغال کار سابق و یا کار دیگری نیست. از کار افتادگی بر اثر بیماری یا حوادث به وجود می آید. همچنین در قوانین تامین اجتماعی ازکارافتادگی دو نوع، کلی و جزئی است.

پدری که دچار ازکارافتادگی شده و در حال حاضر احتیاج به مراقبت دارد و برای ازکارافتادگی خود کمیسیون رفته است، فرزند او می تواند برای کفالت پدر اقدام کرد. برای تایید ازکارفتادگی پدر باید مدارک کمیسیون در دسترس باشد و همه ی انها را به نظام وظیفه ارائه داد.

در شرایطی ممکن است ازکارفتادگی پدر بعلت حوادث کاری و نقص عضو باشد و یا ازکارافتادگی بعلت بیماری صعب العلاج باشد.

برای دریافت مشاوره تخصصی گرفتن از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی با کارشناسان پارسین مشاوره تماس بگیرید.

مقاله مرتبط: بررسی معافیت کفالت پدر با داشتن برادر

لیست بیماری های معافیت کفالت پدر

یکی از سوالاتی که برای مشمولین پیش می آید، برای گرفتن کفالت پدر این است که برای چه نوع بیماری های می توانند برای کفالت درخواست بدهند. هر بیماری از نظر سازمان نظام وظیفه منجر به معافیت نمی شود.

خرید سربازی

سازمان نظام وظیفه برای بیماری های پدر آیین نامه ای که در آن فهرست انواع بیماری، نقص عضو، معلولیت و یا محجوریت مطابق تبصره های 1 و 4 ماده 44 قانون وظیفه عمومی بیان کرده است.

در صورتی که این بیماری ها به تایید شورای پزشکی رسیده باشد و مشخص شود پدر مشمول به مراقبت و نگهداری نیاز دارد از سربازی معاف می شود. در ذیل لیست انواع بیماری های که سبب معافیت کفالت پدر بیمار می شود آورده شده:

ردیف     بیماری                     شرح
  ۱ضعف شدید  جسمانیبه دلایل و نقص های مختلف توان جسمانی فرد به حدی کاهش یابد که عملا، بدون کمک دیگران قادر به انجام تکالیف و امور روزانه خود نباشد و مراقبت نیاز داشته باشد. همچنین نتواند از کسی مراقبت و نگهداری کند.
 ۲دیابت شیریندر صورتی که دیابت فرد مزمن مقاوم به درمان باشد و همراه با عوارض باشد. قادر به انجام امور روزمره نباشد.
  ۳آکرومگالی، ژیگانتیسم، کوشینگ، ادیسوناین بیماری ها به شرطی که پیشرفته بوده و عوارض جسمی یا روانی واضح ایجاد کرده باشند. همچنین سوابق معتبر پزشکی همراه با تایید متخصص غدد موجود باشد.
 ۴بیماری های     پوستیبیماری به صورت مزمن، شدید، گسترده و مقاوم به درمان که موجب اختلال عملکرد در زندگی روزمره شده وبه تایید متخصص مربوطه رسیده باشد و سابقه حداقل سه بار بستری در بیمارستان های دانشگاهی یا نیرو های مسلح را داشته باشد.
۵ اسکار و کلوئید ناشی از سوختگیدر صورتی که عملکرد حداقل دو اندام را بطور کامل در بدن مختل کرده و یا بیشتر از ۵۰% از سطح بدن را فراگرفته باشد. همچنین عملکرد فرد به علت چسبندگی محل سوختگی به اطراف یا تمایل به زخم های مکرر با مشکل مواجه شده باشد.
 ۶انواع نوروپاتی ها و میوپاتی های اولیه وثانویهدر مراحل پیشرفته که منجر به ناتوانی و اختلال عملکرد روزمره فرد شده باشد.
  ۷همی پلژی، پاراپلژی و یا کوادری پلژیدر صورتی که موجب ناتوانی و اختلال در عملکرد روزمره فرد شده باشد.
  ۸پارکینسوندر صورتی که بیماری در مراحل پیشرفته با علائم واضح باشد و موجب اختلال در عملکرد روزمره فرد با تایید متخصص اعصاب وروان باشد.
  ۹دمانس یا آلزایمر پیشرفتهبیماری در مرحله پیشرفته با علائمی واضح باشد و همچنین موجب اختلال در عملکرد روزمره فرد با تایید متخصص اعصاب وروان
  ۱۰مولتیپل اسکلروزیسدر صورتی که بیماری با نقص نورولوژیک شدید همراه باشد، که با عود کردن سبب ناتوانی فرد برای انجام امور روزانه شود.
  ۱۱صرع گراندمال یا جنرالیزاهدر صورتی که فرد با مصرف حداقل دو دارو بهبود نیابد و حداقل ۵ سال سابقه ابتلاء به بیماری داشته باشد. همچنین موجب اختلال در عملکرد روزانه فرد شده باشد و سابقه بستری در مراکز درمانی دانشگاهی و نظامی ثبت شده داشته باشد.
  ۱۲کلیه ضایعات عروقی مغزیاگر این ضایعات همراه با نقص و علائم عصبی شدید باشد. همچنین با پایداری عارضه موجب ناتوانی واختلال در عملکرد روزمره شده باشد.
  ۱۳بیماری های روانیبیماری های که مزمن شدید و مقاوم به درمان باشد و سابقه بستری در بیمارستان های دانشگاهی و یا نیروهای مسلح و روانپزشک مربوطه ان را تایید کند.
  ۱۴انواع نقیصه عقلانی و کند ذهنی هاعقب ماندگی های با ضریب هوشی زیر ۳۵، همراه با اختلال عملکرد رفتاری و اجتماعی که به تایید مراکز تخصصی نظامی و یا دانشگاهی رسیده باشد.
  ۱۵کلیه بیماری ها، تروماها و اعمال جراحی روی ستون فقراتکه منجر به نقص عصبی حرکتی همراه با حسی در دو اندام و یا اختلال اسفنکتری همراه با ازکارافتادگی یک اندام ایجاد شده باشد.
  ۱۶هرگونه اعمال جراحی روی مغزکه همراه با عارضه های پایدار باشد و فرد نتواند به امور روزانه خود برسد.
  ۱۷بیماری های مزمن و انسدادی ریههمراه با FEV1کمتر از ۴۰% و غیر قابل درمان
   ۱۸سابقه اعمال جراحی ریه و قفسه صدریبیماری های مانند توراکوپلاستی، رزکسیون ریه که موجب آن FEV1  کمتر از ۴۰% پایدار شود.
  ۱۹قطع یا ازکارافتادگی اندام فوقانی و تحتانیالف- قطع کامل هر دو دست از مچ به بالا یا قطع کامل یک دست از ناحیه مفصل کتف ب- قطع کامل یک پا از مفصل هیپ و یا قطع هر دو پا از بالای مچ ج- قطع یک پا و یک دست هر دو از بالای مچ
  ۲۰بیماری کبددر صورتی که این بیماری نارسایی مزمن کبد عارضه دار یا سیروز پیشرفته کبد باشد.
  ۲۱بیماری های التهابی مزمن و شدید رودهبیماری های نظیر کرون، کولیت اولسرو که با وجود دارو درمانی و یا انجام جراحی همچنان بهبود نیافته و عملکرد فرد را تحت تاثیر قرار داده البته با تشخیص پاتولوژی.
  ۲۲کولستومی های دائمی                       ————–
  ۲۳سرطان های بدخیمکلیه بدخیمی های دستگاه های بدن که پیشرفته و مقاوم به درمان باشد و موجب ناتوانی فرد گردد( سرطان های قابل درمان که عوارضی نداشته باشند مشمول این بند نمی شوند.)
   ۲۴تومورها و آدنوپاتیهادر صورتی که مزمن و غیرقابل درمان مدیاستن همراه با ایجاد اختلال در عملکرد روزمره فرد باشد.
  ۲۵بیماری های هموفیلیاختلالات انعقادی به صورت هموفیلی A  یا B یا اختلالات خونریزی شدید به شکلی که میزان فاکتور انعقادی از ۱% کمتر باشد و موجب اختلال در عملکرد روزمره شود.
۲۶ بیماری های کلیهنارسایی های مزمن کلیه با GFR پایین تر از ۱۰ که نیازمند دیالیز دائم یا پیوند کلیه می باشد.
 ۲۷کلیه اعمال جراحی در سرتاسر دستگاه اداریکه منجر به تغییر دائمی مسیر اداری شوند و انواع پیوندها مانند پیلوستومی، اورتروستومی- جلدی، سیستوستومی
  ۲۸فیستول های مثانه به رکتومدر صورتی که غیر قابل درمان باشند.
   ۲۹برداشتن کامل مثانه              —————-
  ۳۰برداشتن دو کلیه یا پیوند کلیهدر صورتی که فرد هر دو کلیه خود را از دست بدهد و یا یک کلیه را از دست داده و موجب اختلال در عملکرد کلیه دیگر شده باشد.
  ۳۱فقدان هر دو چشمدر صورتی که فرد هر دو چشم خود را از دست داده و یا هر دو چشم عملاً فاقد بینایی باشد( در مواردی که بینایی هر دو چشم در مجموع کمتر از ۳۰% یک چشم باشد این بند قابل اجرا می باشد)
  ۳۲ناشنوایی کاملدر صورتی که با استفاده از سمعک میزان کاهش شنوایی در هر دو گوش ( هر گوش به صورت جداگانه) بیش از ۷۰ دسی بل باشد.
  ۳۳کری و لالی تواماین عارضه توسط متخصص گوش، حلق و بینی مراکز درمانی نظامی و دانشگاهی تایید شده باشد.
  ۳۴بیماری های حلق و حنجرهکلیه بیماری های حلق و حنجره مادرزادی یا اکتسابی که با اعمال جراحی اصلاح پذیر نبوده و موجب اختلال دائم در صحبت کردن و تغذیه شده باشد. مثل فیستول غیر قابل اصلاح تراشه به مری
  ۳۵عارضه های تومورال یا التهابی (روماتیسمال قلبی)بیماری های مادرزادی یا اکتسابی آئورت و یا سرخرگ های بزرگ دیگر مانند کوارکتاسیون، آنوریسم ها، ویا اتساع سرخرگ های ریوی، کانال ارتریل باز، تنگی شریان ریوی اصلی، فیستول های شریانی وریدی در صورت عارضه دار بودن و با جراحی قابل درمان نباشد و موجب اختلال در عملکرد روزمره شوند.
   ۳۶بیماری عروق کرونربیماری های مانند آنفارکتوس میوکارد و آنژین صدری که به تایید مراکز مراکز درمانی نظامی و دانشگاهی رسیده اند و با وجود درمان های لازم موجب نارسایی قلبی با EF زیر ۳۵% شده و باعث اختلال  درعملکرد روزمره شده باشد.
   ۳۷نارسایی پیشرفته قلببا علائم بالینی واضح که با وجود درمان های لازم Ef زیر ۳۵% باشد.
  ۳۸پیوند عروق کرونر یا تعویض دریچه های قلبحتی با انجام عمل جراحی و یا گذاشتن پیس میکرهای دائمی، نارسایی قلب با فشارسهمی(Ef) کمتر از ۳۵% وجود داشته باشد.
۳۹انواع آرتریت ها و بلوک های قلبیکه با وجود درمان های لازم موجب نارسایی قلبی با (Ef) زیر ۳۵% شده و امکان انجام کارهای روزمره را از فرد بگیرد.
  ۴۰کاردیومیوپاتی هیپرتزفیکدر صورتی که مقاوم به درمان و عارضه دار باشد و موجب اختلال در عملکرد فرد شده باشد.
  ۴۱افزایش اولیه یا ثانویه فشارخون شریان ریویتوام با نارسایی قلبی با (EF) زیر ۳۵% به هر علت که باشد.
  ۴۲اختلالات عروقیدر صورتی که موجب  فلبیت همراه با ورم شدید و مزمن اندام شود و یا آندراتریت مسدود کننده که موجب اختلال عملکرد روزانه فرد شود( تبصره: در صورتی که فلبیت در اثر اعتیاد فرد  به مواد تزریقی باشد این بند شامل نمی شود.)
  ۴۳آرتریت های مزمن شدیدناتوان کننده که توام با تغییر شکل در استخوان ها و جمود در مفاصل بزرگ(بیش از یک مفصل) و ستون فقرات که مانع انجام کارهای روزمره شده باشد.
  ۴۴جذامبا تشخیص متخصص پوست و تایید مراکز مبارزه با جذام در مرحله ایزوله شدن بیمار و تا زمانی که خطر واگیردار بودن بیماری به دیگران وجود دارد.
  ۴۵مبتلایان به سلاگر سل ریوی یا خارج ریوی پس از اتمام دوره درمان فعال باشد و منجر به محدودیت و ازکارافتادگی فرد گردد با تایید مراکز تخصصی مربوطه
      ۴۶ مبتلایان به HIVدر صورتی که HIV اثبات شده با حداقل یک آنتی HIV و PCR مثبت همراه با عوارض که موجب اختلال در عملکرد روزمره فرد شده باشد.
 ۴۷عقب ماندگی ذهنی شدید و یا بیماری های روانی شدیددر صورتی که بیماری مزمن، ناتوان کننده و مقاوم به درمان مانند سایکوز که افراد مبتلا به ان محجورشناخته می شود. که با تایید پزشک متخصص بیمارستان، یا مراکز تخصصی مربوط به همراه گواهی پزشکی قانونی.

معافیت کفالت پدر اعصاب و روان

یکی از بیماری های که بتوان از طریق ان کفالت پدر را گرفت، بیماری اعصاب و روان است. بیماری های اعصاب و روان طیف گسترده ای دارند که روی رفتار، خلق وخو، احساسات و تفکر فرد تاثیر می گذارد و تمامی جنبه های زندگی یک شخص را تحت شعاع قرار می دهد.

زمانی که پدر به عنوان سرپرست خانواده است و دچار بیماری بخصوص بیماری اعصاب و روان باشد تمامی امور خانواده احتیاج به شخصی دارد بعنوان سرپرست و مراقب که انها را بر عهده بگیرید . در بیماری های اعصاب و روان برخی مواقع حال روحی و روانی پدر به قدری اشفته و بد می شود که احتیاج است یک نفر همیشه مراقب پدر باشد.

از جمله بیماری های که در سنین بالا به سراغ ادمی می اید الزایمر است. بیماری های دیگری هستند که مدتهاست پدر به ان مبتلا است و خیلی وقت است برای ان دارو مصرف می کند مانند اسکیزوفرنی، افسردگی،اختلال شخصیتی، اختلال دوقطبی، سایکوتیک و…

نظام وظیفه برای کفالت پدری که دچار بیماری اعصاب و روان است شرایط خاصی در نظر می گیرد و به هر نوع بیماری اعصاب و روان معافیت نمی دهد.

معافیت کفالت پدر بازنشسته

یکی از شروط اصلی برای دریافت معافیت کفالت پدر، بازنشسته بودن است. معمولاً معافیت کفالت پدر بیمار قلبی، فردی که توانایی کار کردن نداشته باشد و هزینه ها و امرار معاش خانواده بر عهده فرزند ذکور است ان فرزند می تواند کفالت پدر را برعهده بگیرد و از معافیت سربازی برخوردار شود.

برای دریافت معافیت کفالت پدر صرفاً بازنشسته بودن کافی نیست و بایستی پدر بیماری، نقص عضو، محجوریت داشته باشد تا تنها پس بالای 18 سال او بتواند کفالت پدر را بگیرد.

زمان تشکیل پرونده برای معافیت کفالت پدر بایستی به بازنشسته بودن او اشاره کرد و مدارک لازم را ارائه داد.

معافیت سربازی

مدارک مورد نیاز برای معافیت کفالت پدر بیمار

در صورتی که بیماری پدر شما جزو لیست بالا باشد. شما می توانید برای معافیت کفالت پدر اقدام کنید. در اولین مرحله، می بایست مدارکی را برای درخواست این نوع کفالت آماده کنید و بعد به پلیس + ۱۰ محل سکونت خود مراجعه کنید.

۱.کپی تمام صفحات شناسنامه مشمول و پدرش

۲. کپی شناسنامه برادر، خواهر و مادر

۳. کپی کارت ملی پدر و مشمول

۴. عکس ۴*۳ مشمول تمام رخ ۲ قطعه

۵. عکس ۴*۳ پدر مشمول ۲ قطعه

۶. گواهی آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل مشمول

۷. تکمیل برگ اطلاعات فردی( برگ شماره ۱ دفترچه وظیفه عمومی)

۸. تکمیل برگ درخواست معافیت( برگ شماره ۲)

۹. تکمیل برگ استشهاد تاییدیه وضعیت مشمول ( برگ شماره ۳)

۱۰ . مدارک پزشکی پدر

برای اطلاع از این که چه نوع مدارک تخصصی پزشکی برای کمیسیون شورای پزشکی کفالت پدر مورد نیاز می باشد با مرکز پارسین مشاوره تماس بگیرید. در صورت تایید نشدن در کمیسیون شورای پزشکی و اعتراض کردن به دیوان عدالت اداری، این مرحله یک سال طول می کشد و امکان دارد شما طی این مدت شرایط کفالت را از دست بدهید.

مراحل اخذ معافیت کفالت پدر بیمار

۱.مراجعه به یکی از دفاتر پلیس + ۱۰ محل سکونت به منظور تهیه دفترچه خدمت وظیفه عمومی

۲. آماده کردن مدارک مورد نیاز و مراجعه دوباره به پلیس + ۱۰

۳. ثبت درخواست معافیت در سامانه نظام وظیفه

۴. بررسی مدارک و شرایط مشمول توسط سازمان وظیفه عمومی

۵. گرفتن استعلام از ثبت احوال محل تولد پدر توسط سازمان وظیفه عمومی

۶. ارسال پیامک برای مراجعه پدر به بیمارستان نظامی

۷. تشکیل شورای پزشکی و رای نهایی

۸. در صورت تایید، اقدامات لازم برای گرفتن کارت پایان خدمت را باید انجام دهید و در صورت پذیرفته نشدن در جلسه شورای پزشکی، مشمول می تواند به رای شورا اعتراض بدهد و شورای عالی تجدید نظر  در زمان دیگری تشکیل شود.

برای اعتراض دادن به رای شورای پزشکی، زمان مهم است و این که چه مدارک دیگری آماده کنید تا احتمالاً در مرحله بعد دوباره رد نشوید، با کارشناسان نظام وظیفه مرکز مشاوره پارسین، تماس بگیرید تا شرایط شما را بررسی کنند. اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند.

استشهاد محلی برای معافیت کفالت پدر بیمار

یکی از مدارک مورد نیاز برای معافیت کفالت پدر بیمار، تکمیل برگ استشهاد تایید وضعیت مشمول می باشد که همراه سایر مدارک  می بایست به پلیس + ۱۰ تحویل داده شود. بر طبق ماده ۴۶ نظام وظیفه در صورت تکمیل کردن فرم استشهاد، تحقیقات لازم نسبت به ادعای کفالت مشمولان و همچنین تصدیق صحت مندرجات و مدارک آنها با کلانتری محل سکونت مشمول می باشد. در این موارد می توان برای کفالت پدر استشهاد نامه تهیه کرد:

معافیت کفالت پدر بیمار قلبی

۱.در صورتی که پدر مشمول چند سالی هست که دچار بیماری صعب العلاجی شده و مشمول تنها سرپرست خانواده هستید.

۲. بیماری پدر در کمیسیون شورای پزشکی تایید نشده و قصد اعتراض به رای شورای پزشکی نظام وظیفه دارید.

۳. وجود برادر بالای ۱۸ سال که بیمار یا معلول است و می بایست وضعیت برادر شما بررسی شود.

۴. مشمول دارای غیبت می باشد و شرایط خانواده و بیماری پدر مانع رفتن به سربازی شده و از این طریق می تواند غیبت خود را توجیه کنید.

لازم به ذکر است علاوه بر موارد بالا، می توان از استشهاد نامه برای کفالت های دیگر استفاده کرد.

در ادامه بخوانید: مراحل گرفتن معافیت کفالت مادر در سال 1403

سوالات کمیسیون کفالت پدر بیمار

بعد از تهیه مدارک مورد نیاز و معاینات پزشکی پدر در اخرین مرحله کفالت پدر بیمار، کمیسیون پزشکی برای معافیت کفالت پدر برگزار می شود. این کمیسیون تاثیر زیادی در تایید یا رد شدن مشمول دارد. در این کمیسیون پزشکی در سازمان نظام وظیفه رای قطعی اعلام می شود و در شرایطی حتی ممکن است به نتیجه نرسند و یک پزشک دیگر بیماری پدر را بررسی کند.

در کمیسیون کفالت پدر بیمار سوالاتی از پدر و مشمول پرسیده می شود که جواب دادن به ان سوالات می تواند حتی موجب تغییر رای کمیسیون شود. در ضمن لازم است زمان کمیسیون مدارک پزشکی و … همراه خودتان داشته باشید.

در کمیسیون کفالت پدر بیمار، به دلیل تعدد بیماری ها و شرایط مختلف زندگی مشمولان با هم سوالات متفاوت است. مسلماً برخی سوالات وجود دارد که از همه پرسیده می شود که مشمول و پدر باید از قبل جوابی برای انها داشته باشند.

پس از پایان جلسه کمیسیون کفالت پدر بیمار، و اعلام رای معافیت مشمول می تواند برای فرم های مربوط به کارت پایان خدمت و هزینه لازم را پرداخت کند.

هزینه معافیت کفالت پدر

زمانی که شما برای معافیت کفالت پدر اقدام می کنید در فرمهای اولیه پلیس + 10 نوع معافیت را مشخص می کنید. معافیت کفالت پدر بالای 75 سال سن یا معافیت کفالت پدر بیمار

پرداخت هزینه های معافیت کفالت پدر بدین صورت است که بر اساس مدرک تحصیلی مشمول مقدار ان تعیین می شود بطور مثال برای دارندگان مدرک سیکل مبلغ 200 هزار تومان و نهایت مدرک دکتری تخصصی 1 میلیون 500 هزار تومان می باشد.

علاوه بر مبلغ بالا که برای صدور کارت پایان خدمت اخذ می شود، هزینه های جداگانه برای مشمولانی که برای کفالت پدر بیمار اقدام میکنند وجود دارد مانند هزینه های ازمایشات پزشکی، ام ار ای، سونوگرافی و ویزیت پزشکان. کلیه این هزینه ها بر عهده مشمول است و بسته به نوع بیماری متفاوت است.

در صورتی که بخواهید به رای شورای پزشکی اعتراض دهید مبلغ 44 هزار و 400 تومان باید هزینه پرداخت کنید.

داشتن دفترچه بیمه و بخصوص بیمه تکمیلی در این زمان می تواند کمک زیادی به شما بکند.

بیشتر بخوانید: اخرین اخبار معافیت سربازی- خبر فوری

مهمترین قوانین کمیسیون کفالت پدر

۱.بر طبق ماده ۷ نظام وظیفه عمومی، یک نفر نمی تواند سبب معافیت دو نفر مشمول شود.

۲. هیات رسیدگی در کمیسیون کفالت پدر، با حضور اعضا تشکیل و رای اکثریت آنان معتبر می باشد، ولی چنانچه در موارد استثناء جلسه با حضور سه نفر از اعضاء تشکیل گردد، اتفاق آراء ملاک عمل خواهد بود.

۳. اعضای که در هیات رسیدگی بدوی هستند همان اعضائ در هیات رسیدگی تجدید نطر نخواهد بود.

۴. در صورتی که پدر به دلایل موجهی مانند بیماری و یا زندانی بودن، نتواند در کمیسیون نظام وظیفه حضور داشته باشد. در این صورت با رویت وی توسط نماینده وظیفه عمومی عضو هیات رسیدگی و یا کلانتری محل و تایید موضوع از سوی مراکز ذی صلاح درمانی مانند بیمارستان و یا مراجع قضایی رسیدگی بلامانع است.

سوالات متداول:

۱.آیا در صورتی که پدر بیمار کمتر از ۷۵ سال سن داشته باشد، می توان برای کفالت اقدام کرد؟

بله- در صورت تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی چنانچه پدر به علت بیماری نیازمند به مراقب باشد در شمول معافیت کفالت قرار می گیرد.

۲. برای این که وارد غیبت نشوم چند ماه قبل از اتمام معافیت می بایست برای کفالت اقدام کنم؟

حداقل سه ماه قبل از اتمام معافیت می بایست اقدام کرد.

۳. در صورت تایید نشدن در شورای پزشکی معافیت کفالت پدر چند بار می توان اعتراض داد؟

یک بار می توان اعتراض زد تا ۱۰ روز فرصت اعتراض وجود دارد و در صورت رد شدن اعتراض می توان به دیوان عدالت اداری شکایت کرد که یکسال طول می کشد.

۴. در چه مواردی می توان از استشهاد نامه برای کفالت پدر استفاده کرد؟

برای کفالت پدر بیمار از استشهاد نامه در ۴ مورد می توان استفاده کرد که در مقاله ذکر شده.

95 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر من یه برادر دارم که از خودم 7 سال بزرگه و سربازی رفته و پدرم هم از کارافتاده پزشکی تامین اجتماعی داره.
    اگر برادرم به شهر دیگه یا ازدواج کنه امکان گرفتن کفالت هست یا نه؟

      1. سلام خسته نباشید بنده ۲۱ سال دانشجو ام وتنها پسر خانواده ام پدرم ۱۵ سال است از بیماری تشنج و گوارش رنج میبره دارای پرونده پزشکی زیادی میباشد این بیماری بر روح روانشم تاثییر گذاشته تا الان دو مرتبه بخش روانی هم بستری شده در ضمن تحت پوشش بهزیستی هم قرار داره آیا من میتوانم از معافیت کفالت بهره مند شم با تشکر از سایت خوبتون

          1. سلام من جراحی تومور نخاع کمری کردم ویکی از دیسک کمرم ترمیم شده وبازم مشکل دیسک کمر دارم.جراحی تومور استخوانی جمجمه سر انجام دادم.گردن من پارگی دیسک وآرتروز شدید وچهار رگ عروق کرونر قلبم گرفتگی داره ومینیسک زانو پای راست پارگی دارد.سنگ کلیه دارم.مشکل پروستات دارم.بازنشسته فرهنگی هستم.پسرم ۹ساله است .کی باید اقدام کنم؟

        1. سلام خسته نباشید
          پدر من دارای بیماری ام اس هست و از کار افتاده نیز هست یه بردار بزرگ تر از خودم دارم که ازدواج کرده امکان معافیت وجود دارد؟

      2. سلام خسته نباشید من تک فرزندم و متاهل، پدرم بیماری شدید روحی و روانی داره و تحت بهزیستی هست بخاطر نگهداری ازش ۵سال غیبت خوردم آیا میتوانم برای معافی اقدام کنم؟

    1. سلام من پدرم از کار افتاده به دلیل بیماری اعصاب روان مزمن شدید کارت معلولیت هم از بهزیستی دارد با توجه به تک پسر بودن و فرزند ارشد خانواده
      ولی یکبار سابقه بستری دارد
      ایا میتوانم کفالت بگیریم ؟؟؟

    2. سلام پدرم من ۴۳سال دارد ۱۳ ساله پیش در یک تصادف پای راستش از کار افتاده ودیگر نمی‌تواند کار بکندو همچنین سیاتیک کمر دارد و من پسر بزرگ تر هستم با ۱۸ سال سن و برادر کوچکم ۵ سال دارد شغل پدرم که کشاورزی است تمامی کار ها را من انجام می‌دهم پدر نمی‌تواند کار کند آیا من معاف می‌شوم

    3. ببخشید پدر من در کودکی از پشت بام افتاده الان ۶۵درصد از کار افتادگی بهش زدن از طرف کمیته امداد و زیر نظر کمیته هس میخاستم ببینم میتونم کفالتش بگیرم 54سالش هس

  2. سلام پدر من ۶۲ سال سن دارند و دارای ناراحتی قلبی میباشد و دوتا استنت داره و دارای قند و فشار خون هم میباشد آیا میتوانم برا معافیت اقدادم بکنم؟

      1. باسلام بنده حدود ۳۷سال سن دارم و پدرم کر و لال میباشد درضمن یک برادر ۳۵ساله هم دارم که متاسفانه ایشان هم مریض میباشد و نیاز ب مراقبت دارد خواستم ببینم میشود معافیت کفالت پدر را گرفت یا نه

      2. سلام من پدرم مشکل گرارشی روده داره پرونده پزشکی داره ک مریض احواله و نیاز ب مراقبت داره تو شهر خومدمون برای کفالت پدرم کمیسیون رفتم ولی گفتند به کمیسیون تهران بری
        ایا اعتراض بزنم یا برم تهران

      1. سلام خسته نباشید
        پدر من کنسر کبد و سیروز دارند
        آیا میتونم اقدام برای معافی بکنم یا خیر ؟

      2. سلام من پدرم مشکل گوارشی روده داره پرونده پزشکی داره ک مریض احواله و نیاز ب مراقبت داره تو شهر خومدمون برای کفالت پدرم کمیسیون رفتم ولی گفتند به کمیسیون تهران بری
        ایا اعتراض بزنم یا برم تهران

    1. سلام پدر من یک دستش ناقص هستش تو کمیسیون پزشکی هم گفتن از کار افتاده ای
      ولی سرکار میره پدرم
      میخام بدونم تو صدور رای تاثیر داره کارکردنش یا مهم نیس

      1. سلام خسته نباشید.پدرم سکته مغزی وسیع کرده نصف بدنش از کار اوفتاده و چشم راستش نصف دیدشو از دست داده برای همیشه من میتونم‌برای معافیت اقدام‌کنم؟ درضمن کارهای روزمره و خصوصی پدرمو انجام‌میدم کمکشم‌ میکنم.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    2. سلام پدر من ۵۶ ساله هستش و دکتر ها تشخیص دادن که بیماری پی اس پی و همچنین دمانس دارن
      اقدام برای معافیت کردم که بدون مراجعه کردن به بیمارستان نظامی برام تاریخ کمیسیون فرستاده شده میخ واستم بدونم شانسی دارم برای معافیت

      1. سلام خسته نباشید من پنج ماه مانده تا خدمتم تموم شده اما پدرم مریض شده و ضعف شدید جسمانی داره و تک پسرم میتونم برای معافیت اقدام کنم یا نه ممنون میشم جواب بدید

        1. سلام خسته نباشید
          پدر من ۴۳ سال دارد و یک کلیه رو بر اثر دیابت از دست داده و الان یک کلیه دارد فشار خون و دیابت دارد بر اثر فشار خون و دیابت کلیه ک دارد پروتئین دفع میکند و ما برادر هستیم من ۱۸ سال و برادرم ۱۵سال
          آیا من میتونم بر پدرم کفالت بشم!

  3. سلام من پدرم مشگل عصبی و تنفسی داره و از کار افتادس مادرم هم چشمش خیلی ضعیفه خیلی، و در ضمن تحت پوشش کمیته امداد هم هستیم
    برادر بزرگم ۳۰ سال داره یه شهر دیگه هست و زن و بچه داره من میتونم معافیت بگیرم؟
    لطفاً جواب بدید

  4. سلام وقت بخیر…پدر من بیماری آب سیاه دارند و یک چشمشون بینایی اش رو از دست داده و چشم دیگر ۶۰درصد بینایی دارد ایا امکان معافیت هست یا خیر؟!

  5. پدر من پارا نویا داره دو بار هم در بیمارستان روحی روانی بستری شده بیماری پدر به حدی رسیده که تمام اعضای خانواده نسبت به خود دشمن می پندارد همچنین به خواهرم آسیب زده دو سه بار هم اقدام به خود کشی کرده آیا من با این وضیت معافیت میگیرم ؟

    1. سلام خسته نباشید بنده ۲۱ سال دانشجو ام وتنها پسر خانواده ام پدرم ۱۵ سال است از بیماری تشنج و گوارش رنج میبره دارای پرونده پزشکی زیادی میباشد این بیماری بر روح روانشم تاثییر گذاشته تا الان دو مرتبه بخش روانی هم بستری شده در ضمن تحت پوشش بهزیستی هم قرار داره آیا من میتوانم از معافیت کفالت بهره مند شم با تشکر از سایت خوبتون

      1. با عرض سلام بنده پدری دارم که ۶۳ سال دارند و سه انگشت دستش در کارگاه براثر حادثه قطع شده و الآن توانایی کار کردن ندارن و من ۶ خواهر بزرگتر از خودم دارم که همشون ازدواج کردن و من تنها نان آور خانه هستم و پدرم شرایط جسمی مساعدی ندارد و ۴ سال پیش جراحی معده انجام داده به دلیل ناراحتی گوارشی قادر به انجام امورات خویش نمیباشد و من گواهی اشتغال به تحصیل دارمو غیبت نخوردم بنظرتون به من معافی تعلق میگیره؟

    2. سلام من متولد۱۳۵۱ هستم وازسال۱۳۸۱ دچاربیماراعصاب(اختلال دوقطبی وافسردگی شدید)هستم وتحت نظرروانپزشک هستم پزشک قانونی هم تأییدکرده ازکارافتاده کلی هستم.تنهایک پسردارم آیامعاف میشود؟شدت معلولیت شدید

  6. سلام من متولد ۶۳ هستم و به جز خودم خرج پدر مادرم هم میدم پدرم هم مشکل قلبی داره ایا میتوانم کفالت بگیرم یعنی تنها نان اور خانواده هستم خودم هم مستاجرم

  7. با سلام پدر من ۶۳ سالشونه و مشکل نا رسایی قلبی دارند و شرایط ef زیر ۳۵ دارند من یک برادر بزرگتر دارم که ۳۴ سالشونه و بچه دارند و یک خواهر کوچکتر که ۱۴ سالشونه بنده ۵ ماهه که سربازم و غیبت هم ندارم می خواستم ببینم میشه برای معافیت اقدام کرد یا خیر

  8. سلام من پدرمو س بار تو بیمارستان تو بخش نورولوزی بستری کردم رفتیم کمیسیون ارومیه تو نامه علایمی ک تو تبصره بود رو نوشته بودن ولی اخرش نوشته بودن ک سابقه بستری ندارد فک کنم مدنطرشون بیمارستان های روان پزشکی بود بعد اومدیم میامدواب کمیسیون س تا دکتر بهم معاف دادن الان مونده تایید نهایی ارومیه ک دوباره باید برگردیم کمیسیون ب نظرتون تایید رو میدن ؟

      1. سلام بر پارسین مشاور مرسی از کمکتون.من از شهرستان و مرکز استان بعد از ۶ ماه پیگیری کفیل شدم الان قراره برا اخرین بار هیات بدوی تشکیل بشه و این ک پدرم توی شورای عالی با اختلال خلق شدید نیاز مند مراقبت شناخته شد و بهم معافیت دادن الان از هیات بدوی میترسم مشکل ساز بشه تو هیات بدوی چیریو بررسی میکنن واقعا میترسم بعد این همه تایید متخصصو شورایی عالی زیر دست فرماندارو شورای شهرو نماینده دادسرا … له بشم

  9. با سلام
    پدرم بیماری اسکیزوافکتیو داشته و خواهرم و برادرم دو قطبی اند، برادرم معافی پزشکی گرفته
    آیا به من معافی کفالت میرسد؟

      1. سلام
        من پدرم 48 سالشه
        سالهاست دیابت داره که باعث ضعیف شدن چشمهاش شده
        تاندون های کتف دستش هم پاره و به تشخیص پزشک نیاز به جراحی داره و بعد از جراحی هم گفتن امکان کار کردن مثل قبل رو نداره..
        به نظرتون میتونم معافیت بگیرم؟

        1. سلام من تنهاپسرخانواده متولد۸۲پدرم بیماراعصاب روان داره مادرمم ام اس آیابنده امکانش است معاف شوم

  10. سلام ببخشید پدر من ۵۹ سالشه و بیمه تامین اجتماعی نیست و شغل ندارم.بالای۱۰ سال هست معتاد هست و شیشه مصرف می‌کنه.دو تا از برادر هایم سربازی رفتن و من و برادرم خرجی خونه می‌دیم.ایا امکان معافیت هست؟

  11. سلام تک فرزند هستم و پدرم ۵۹ سالش و دارای فشار خون بسیار بالا و سابقه سکته خفیف قلبی داشته ایا امکان معافیت گرفتن هستش

  12. سلام خسته نباشید ببخشید پدر من از کار افتادن تامین اجتماعی و تحت حمایت بهزیستی می باشد ، و یک برادر از خود بزرگتر که سربازی رفته و دور از ما زندگی میکند آیا امکان معافیت برای من وجود دارد

  13. با سلام من تک پسر هستم و 19 سال سن دارم دو خواهر بزرگ تر از خودم دارم
    پدرم 61 ساله هست و دچار بیماری روحی روانی و دو قطبی شدید هست و دکتر گفته احتمال آلزایمر رو داده روانپزشک هم مریضیش رو تایید کرده قرص مصرف میکنه
    حقوق بگیر تامین اجتماعی هست
    و به خاطر مریضیش کار نمیتونه بکنه
    اجاره نشین هم هستیم
    من کمک خرجی خونه هستم و خرج خانواده رو هم میدم
    کار های پدرم رو هم من انجام میدم و بهش رسیدگی میکنم
    آیا میتونم معافیت کفالت بگیرم یا نه؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام وقتتون بخیر ، من پدرم شدید بینایی خوردن از نظر بهزیستی و کارت معلولیتشون تازه آمد و از مهر ۹۳ که پدرم سکته قلبی و مغزی داشتن و تا به امروز نتونستم ازشون دور باشم و تحت مراقبت بنده هستند ، دو برادر بزرگتر دارم که خدمت سربازی رفتند و یکیشون ازدواج کرده و فکر میکنم نزدیک به ۸ یا ۹ سال اضافه خدمت خوردم آیا با شرایطی که خدمتتون عرض کردم امکان معافیت شاملم میشه ، تشکر

  14. سلام دیسک کمر L5پدرم پاره شده و در L4 هم در MRI فتق نشان میده و همه مستندات اون هم موجوده . من ۱۸ ساله ام و برادر دیگرم ۸ سال و پدرم هم ۴۸ ساله است .
    ولی پدرم با شرایط فوق می‌ره اداره و از کار افتاده نیست . سوالم اینه که اگه اقدام به معافیت کنم میتونم معافیت بگیرم یا نه ؟

  15. سلام خسته نباشید پدرم عمل جراحی قلب باز انجام داد که سه تا از رگ های اصلی قلبش بسته بود و دیگر برادری هم ندارم آیا می توانم کفالت پدرمو بگیرم

  16. سلام من الان سرباز هستم پدرم بیماری دیابت شدید دارد وحدود۴۷ سال دارد آیا کفالت شاملم می‌شود

  17. با سلام ، من پدرم در سن ۵۰ سالگی با رای کمیسیون پزشکی از کارافتادگی جزئی گرفت و بازنشسته پیش از موعد شده ، تک پسر بالای ۱۸ هستم و پدرم آرتریت روماتوئید دارن، میخواستم ببینم بنظرتون میتونم برای معافیت کفالت اقدام کنم؟

  18. سلام پدرم متولد ۱۳۴۵ هست هم دیابت داره هم عارضه شدید قلبی یه برادر هم دارم ۵ سال از خودم بزرگتره ولی به اعتیاد بیماره میتونم معافیت کفالت پدرم رو بگیرم؟

  19. با سلام
    من تنها فرزند پسر خانواده چهار خواهر هستم. پدرم امسال در سن 58 بر روی پروستات شون به دلیل وجود هاپیرپلازی خوش خیم که حجمی به اندازه 61 سی سی داشت عمل باز انجام دادن و خودمم الان سرباز ارتش هستم که 4 ماه از خدمتم میگذره. با عملی که پدرم انجام دادن آیا میتونم از بقیه ی خدمتم معاف بشم؟ البته غیبت هم ندارم

  20. سلام وقت بخیر
    بنده برادرم 30 سالشه و معافیت کفالت گرفته به دلیل اینکه ef پدرم 29 هستش . اما الان ازدواج کردن.
    میخواستم بدونم من هم میتونم کفالت بگیرم چون برادرم ازدواج کردن و یا ممکن نیست؟

  21. سلام پدرم استخوان فمور لگن رو بخاطر شکستگی تعویض و مفصل مصنوعی گذاشتن
    تک پسر هستم امکان گرفتن معافیت هست برای من؟؟؟

  22. با سلام و خسته نباشید
    بنده تک پسر هستم و این که پدرم مشکل قلبی داره هم قلبش بزرگ شده هم ای اف 36 درصده و بیماری قندی ام داره
    و سن پدرم 57 سالشه میخواستم ببینم که میشه کاری کرد یا نه ممنون میشم

    1. باسلام وخسته نباشید
      بنده دوبرادردارم ک دوتامتاهل هستن وب شهرستانهازندگی می‌کنند وبنده متاهل هستم ودارای دوفرزندوپدرومادری دارم کشیش خودم داخل روستا زندگی میکنن وپدرم دوتاکلیه خودش راازدست داده وسال ۹۷ پیوند کلیه زدم براش وب دیابت هم دچارشده وبنده کارگرساده هستم ومخارج خانواده خودم وپدرومادرم راب سختی تامین میکنم وپدرم راماهیانه ب پزشک فوق تخصص کلیه مراجعه میکنم ،وپدرم ۶۱سالشه میخواستم ببینم برای معافیت میشه کاری کرد یانه ممنون ازلطفتون

  23. سلام وقت بخیر خسته نباشید
    من حدود هشت سال غیبت دارم
    حدود هشت ساله هم مادرم فوت شده با سرطان
    دو برادر بزرگتر دارم ازدواج کردن و خانواده دارن
    خواهری ندارم
    پدرم ازدواج کرد و دو تا بچه آوردن یکی دختر دومی پسر
    هفت ساله و سه ساله
    پدرم دو ساله سرطان روده داره جراحی کرده
    بعدش زده به کبد
    شیمی درمانی میشه.
    از همون اول هم گفتن بد خیمه
    دوساله مغازه پدرم کار میکنم و از کار افتادگی هم برای پدرم دادن
    لطفاً راهنمایی کنید آیا میتونم معافیت کفالت بگیرم یا خیر
    «ممنون از زحمات شما»

  24. با سلام، من 23 سالمه و معافیت تحصیلی دانشگاه داشتم، آذر 1400 از دانشگاه انصراف دادم و اون موقع رفتم از پلیس +10 پرسیدم گفتن تا یکسال بعد از انصرافت غیبت نمیخوری. الان دو ماهه کارای معافیت کفالت پدر بیمار دارم طی میکنم میخوام بدونم ایا به مشکل میخوره سر غیبت سربازی و …؟ لطفا جواب بده یکی

  25. باسلام وخسته نباشید من داری بیماری پسوریازیس میباشم ودارای یک فرزند پسر میباشم ایا میتوانم برایش کفالت بگیرم

  26. سلام من 25 ساله هستم و پدرم جفت کلیه هاش از کار افتاده و داره دیالیز میشه . یک بردار 29 ساله دارم که خارج از کشور زندگی میکنه و من تنها فرزند خونواده هستم که میتونم از پدرم مراقبت کنم . امکان گرفتن کفالت برای من وجود داره؟

  27. سلام پدر من جانباز هستند متاسفانه مشکل اعصاب و روان هم دارن و چنتا ترکش داخل اعضای بدن ایشان وجود دارد برادر بزرگ تر من بعلت جانبازی پدرم معاف شدند راهی هست برای کفالت اقدام کنم. با تشکر

  28. سلام خسته نباشید من 25 سال سن دارم و دارم ارشدمو میگیرم و تک فرزند هستم پدر و مادرم هر دو ناتوانن و 63 سال سن دارن و کار های خانه و بیرون من انجام میدم پدرم از کار افتاده کلی اعصاب و روان از آموزش و پرورش و مادرم هم کم خونی داره یه بار در زمان دیپلم اقدام به کفالت کردم گفتن باید سه بار سابقه بستری بیاری پدر من شرایطش اونطوری نیست که بستری بشه من برم خدمت کی از اینا مراقبت کنه راهنماییم کنید چی کار کنم اقدام کنم میخام ارشد گرفتم برا کفالت اقدام کنم ولی فکر کنم بی نتیجس مجبورم غبیت کنم اینا حال من درک نمیکنن

  29. سلام، پدر من بازنشسته است ولی دچار سرطان بدخیم شده و من هم تک پسر هستم.
    آیا با وجود حقوق بازنشستگی ، که صرف درمان میشود بمن کفالت تعلق میگیرد؟
    من در مغازه او کار میکنم و بعد از سربازی مطمعنا مغازه را از دست میدهیم.
    آیا این قانون فقط جنبه های اقتصادی را در نظر میگیرد.

  30. سلام پدر من از بالای مچ دستاش قطع شده یک برادر ۱۸ و یه خواهر کوچیک دارم خودمم ۲۱ سالمه و تا الان معافیت تحصیلی داشتم میشه معافیت گرفت ؟قطع شدگیش تا نصف ساعد دسته؟ چند درصد احتمال داره برای معافیت؟

  31. سلام
    من ۲۰ سالم هست و
    پدر من نارسایی قلبی داشت و فنر گذاشته و مشکل کبدی و ریوی دارد من یه برادار ۴ از خود کوچیک تر دارم ایا میشه کفالت گرفت یا نه

  32. سلام بنده 47 سالم هس ده سال پیش عمل تعویض دریچه آئورت انجام دادم یک پسر دارم منظور تک فرزند هست البته دانشجو ضمنا خودم کارمند هستم مشغول کار آیا امکان اخذ کفالت برای پسرم هس یا نه؟

  33. سلام تک پسرهستم اموزشی نیرو دریای سیرجان هستم پدرم ناراحتی ریه تنگی نفس دارد و تحت بهزیستی و کمیته امداد نمی باشد و سن آن هم ۴۸ هست چکار باید کرد راهنمای کنید ممنون میشم

  34. سلام من پدرم دچار سکته قلبی شده.الان نزدیک به ۱۲ سال هست که هنوز دارو مصرف می‌کنه.
    من خودم تک پسرم. آیا مشمول این معافیت کفالت پدر میشوم یا خیر؟؟

  35. سلام و وقت بخیر.
    بنده تک پسر خانواده هستم(دو خواهر دارم)
    پدرم ۶۱ سال دارند.
    نارسائی قلبی با ef ۲۰ دارند.
    میخواستم بدونم امکان معافیت وجود داره یا خیر؟باتشکر

  36. با سلام و احترام

    پدر من دو بار عمل سیستوستومی انجام داده .
    آیا امکان دریافت معافیت وجود دارد ؟

  37. با سلام و وقت بخیر
    من تک پسر خانواده با سه خواهر هستم پدرم مشکل دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی داره و به تازگی تحت پوشش بهزیستی با معلولیت شدید جسمی حرکتی قرار گرفته،من الان درخواست معافیت کفالت پدر بیمار دادم بنظرتون شانس معافیت وجود داره؟

  38. با سلام و وقت بخیر
    من تک پسر خانواده با سه خواهر هستم پدرم مشکل دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی داره و به تازگی تحت پوشش بهزیستی با معلولیت شدید جسمی حرکتی قرار گرفته،من الان درخواست معافیت کفالت پدر بیمار دادم بنظرتون درخواستم مورد قبول قرار میگیره؟

  39. سلان خسته نباشید من تک پسر خانواده هستم و ۱۸ سال تمام کردم پدرم به دلیل بیماری Ms از کار افتادگی ۶۶ درصد و کامل داره که تامین اجتماعی تایید کرده و مدارک پزشکی کامل هستش ایا من معاف از خدمت هستم یا خیر ؟

  40. با سلام و خسته نباشید بنده زینلی هستم از آباده اقلید

    همین که مزاحمتون شدم بنده ۱۹سال دارم و پدرم ۶۱سال و ی خواهر وی برادر دوچار بیماری اعصاب و روان هستن.و یکی از آنها خواهرم قرص اعصاب مصرف میکنه …و شغل پدرم دامداری هس ….آیا من حق معافیت دارم یا نه ….بی زحمت جواب بدین ممنون میشم

  41. با سلام و خسته نباشید بنده زینلی هستم .
    من خودم ۱۹سال دارم پدرم ۶۱سال و ی خواهر و یک برادر بزرگ تر از خودم ۲۵ساله مشگل روحی و روانی دارند .و پرونده از پزشکم دارن …و خواهرم در حال حاضر قرص اعصاب مصرف میکنه……
    و شغل ما دامداری هس ……..آیا من میتوانم معافیت باشم یا نه …بی زحمت جواب……ممنونم

  42. سلام بنده 2برادر از خود بزرگ تر دارم ک جفتشون رفتن خدمت و 5خواهر دارم ک همه شون ازدواج کردن بنده بچه آخر خونه هستم و غیبت هم ندارم 18سال هستم و پدر مادرم جفتشون بالای 60سال هستن در ضمن پدرم هم اعتیاد داره آیا راهی هست برای کفالت و معاف شدن

  43. من امروز کمیسیون اخرم بود با اینکه تک فرزند هستم ، غیبت نداشتم ، دانشجو ترم اخر دکتری هستم ، و پدرم بیماری سرطلان بدخیم زبان و سر و گردن دارن – کمکاری بطن چپ قلب – جرای برداشت نیمی از زبان و بافت اطراف و شیمی و پرتودرمانی – فتق اینگوینال و تک کلیه – هاشیموتو تیرویید – قوز قرنیه شدید چشم ، به من کفالت ندادن . جدا ازین پزشکی که اونجا بود حتی سوال و جواب هم نکرد گفت برید بیرون خبرتون میکنیم . که اس ام اس اومد که معاف نیستید . چه کاری میتونم کنم؟

  44. ۱۱ صرع گراندمال یا جنرالیزاه در صورتی که فرد با مصرف حداقل دو دارو بهبود نیابد و حداقل ۵ سال سابقه ابتلاء به بیماری داشته باشد. همچنین موجب اختلال در عملکرد روزانه فرد شده باشد و سابقه بستری در مراکز درمانی دانشگاهی و نظامی ثبت شده داشته باشد.
    کمیسیون پزشکی به خاطر اینکه در تاییدی دکتر نوشته نشده که اختلال در عملکرد روزانه و نوشته نیاز به مراقبت رد کرده و میخواستم راهنمایی کنید منو

  45. سلام وقت بخیر من ۱۸ سالمه پدرم ۵۴ سالشه و مشکل قلب داره و مشکل قلبش خطر ناکه خودم دارم کار می‌کنم میتونم مدارک قلب پدرمو و نامه از جایی که کار می‌کنم ببرم شانسی برای معافیت هست یا ن؟

  46. سلام بنده پدری با بیماری فشار ..نداشتن تحال ..بخیه کبد..و بیماری قلبی و مادرم فشار ..تیروئید در حال عمل رو دارم و من تنها پسر خانواده هستم و یک خوار متاهل دارم و الانم سربازم
    میخواستم بدونگ امکان معاف شدن رو دارم
    لطفا راهنماییم کنید

  47. سلام
    پدرمن ۵۰ سال سن داره… نوروپاتی شدید دارن ک باعث سکته قلبی در سن ۴۰ سالگی، از کار افتادگی و از بین رفتن عصب ۳ انگشت دست (طبق ازمایشات اکترومایوگرافی)، عمل جراحی تنگی کانال نخاعی مچ دست(تونال کارپال) و آب مروارید شده… شغلشون خیاطی بوده اما بخاطر این مشکل نه تنها نمیتونه دیگه خیاطی کنه بلکه انجام بعضی اعمال مثل بستن دکمه لباس و یا برداشتن اشیاء هم براش سخته، حتی میخواد صفحه گوشی رو بکشه کنار ب شختی میتونه انجام بده…
    تک پسر هستم و دو خواهر کوچک دارم، ایا این امیدی ب کفالت هست؟

  48. سلام وقت بخیر
    پدرم ۶۱ سالشونه قلب باز عمل کردن و ef زیر ۳۵٪ هس یک داداش بزرگ تر هم دارم که اون متاهل هس وتنها فرزند خونه من هستم ایا امکان معافیت هس؟

  49. با سلام خدمت شما
    پدر بنده به تازگی عمل در ناحیه مغزی داشته که به دلیل به وجود آمدن تومور مغزی که به صورت کامل رفع نشده با انجام پی در پی پرتو درمانی باید انجام بشه
    و عوارض های متعددی در پی داره
    خواستم بدونم آیا امکان کفالت برای معافیت سربازی ا
    امکانش هست ؟؟

  50. سلام وقت بخیر پسر من متولد ۷۹ هستش و الان سربازی نرفته همسرم نمیتونه کار کنه ۵۰ سالشه روده هاش مشکل داره سنگ کلیه هم داره ریه هاش هم مشکل داره مدام سرفه میکنه فقط گوارش و کلیه تحت نظره میتونم اقدام کنم برا معافیت پسرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید