Search

آخرین اخبار معافیت سربازی- خبر فوری

آخرین اخبار معافیت سربازی

آخرین اخبار معافیت سربازی زمانی که مشمولان از آخرین اخبار معافیت سربازی، کسری خدمت و خرید خدمت اطلاع داشته باشند، می‌توانند در زمان تعین شده برای آن طرح اقدام کنند و از مزایای آن طرح بهره‌مند گردند. یکسری قوانین در مواقع خاصی اعلام می‌شوند که برای اجرای آن زمان محدودی در نظر گرفته شده است و اگر مشمول در آن زمان معین از آن قانون خدمت سربازی استفاده نکند طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی متاسفانه برای همیشه افسوس می‌خورد و ان معافیت را از دست می دهد.

اگر زمان سربازی رفتن شما رسیده است یا مدت‌ها است وارد غیبت سربازی شده‌اید و همین طور سربازان در حین خدمت بایستی از آخرین اخبار معافیت سربازی و کسری‌های خدمت جدیدی که اعلام می‌شود مطلع باشند.

مرکز مشاوره پارسین به عنوان یک مرکز مشاوره تخصصی نظام وظیفه آخرین اخبار معافیت سربازی که توسط مجلس شورای اسلامی و سازمان نظام وظیفه تصویب می‌شود قانون جدید معافیت سربازی رهبری را به اطلاع شما عزیزان می‌رساند.  پس برای اطلاع از خبرهای فوری سربازی، معافیت‌ها، کسری خدمت و خرید خدمت با این مرکز تماس بگیرید.

در راستای سیاست افزایش جمعیت و حمایت از خانواده‌ها، در مجلس شورای اسلامی طرحی با عنوان «معافیت مشمولان غایب و غیر غایب بالای ۳۰ سال و دارای دو فرزند یا بیشتر از خدمت سربازی معاف خواهند شد» تصویب شد.

جدیدترین خبر از مشمولان غایب این مصوبه در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شد و نمایندگان مجلس تصویب کردند که ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به این طرح تصمیم  بگیرد. این مصوبه ابتدا باید توسط شورای نگهبان تایید شود تا بعد از آن توسط ستاد کل نیروهای مسلح تصویب شود. در صورت تایید این دو نهاد تصمیم گیری، قانون قابل اجرا می‌باشد.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق، خبر از تایید کاهش خبر خدمت سربازی به میانگین ۱۲ ماه داد. کمیسیون تلفیق با رای قاطع به اصلاح قانون نظام وظیفه یعنی کاهش مدت خدمت سربازی رای داد. مجلس بیشتر تلاش در حرفه‌ای شدن سربازی دارد. این قانون باید در صحن علنی مجلس و شورای نگهبان به رای گذاشته شود و بعد از آن توسط ستاد کل نیروهای مسلح تایید شود.

با کاهش مدت سربازی به میانگین ۱۲ ماه، سربازی برای جوانان راحت‌تر می‌شود.

دانش آموزان و دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه در خارج از کشور مطابق قانون خدمت وظیفه عمومی مجاز به ادامه تحصیل می‌باشند. این قبیل افراد با توجه به قوانین معافیت تحصیلی برای هر مقطع و دستورالعمل‌های صدور معافیت تحصیلی و همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت آموزش و پرورش می‌توانند معافیت تحصیلی بگیرند.

خرید سربازی

یکی از جدیدترین مصوباتی که در صحن مجلس با پیگیری وزارت بهداشت تصویب شد، معافیت تحصیلی دانشجویان خارج از کشور با مدرک دیپلم است تا این افراد که مشغول تحصیل در رشته‌های پزشکی خارج از کشور هستند، بتوانند معافیت تحصیلی گرفته و به داخل کشور تردد داشته باشند.

با تصویب چنین قانونی متقاضیان می‌توانند با مدرک دیپلم از کشور برای ادامه تحصیل خارج شوند.

در ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ ستاد کل نیروهای مسلح قانون بومی و غیر بومی بودن سربازان بر اساس دستورالعمل جدید را به تمامی یگان‌های نظامی کشور برای محاسبه مرخصی، کسری و غیره ابلاغ کرد. بر این اساس ملاک بومی و غیربومی بودن تمامی سربازان فاصله ۲۰۰ کیلومتری منطقه محل سکونت تا یگانه خدمتی است.

با تشخیص بومی و غیر بومی بودن سرباز، مدت سربازی متغیر است و منطقه غیربومی که مشمول در حال خدمت است بد آب و هوا باشد و جز مناطق مرزی نیز باشد مدت خدمت او تغییر می‌کند.

سازمان وظیفه عمومی- فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بر اساس موافقت مقام رهبری، کلیه مشمولان غایب و غیر غایب و همچنین سربازان در حین خدمت که دارای حداقل ۴۰ سال سن و سه فرزند یا بیشتر هستند از خدمت دوره ضرورت معاف می‌باشند و همچنین کلیه مشمولانی که کمتر از ۴۰ سال سن دارند و دارای ۴ فرزند یا بیشتر هستند از سربازی معاف می‌باشند.

معافیت سربازی

سخنگوی سازمان وظیفه عمومی «حسین زاهدی» اعلام کرد: که لغو سهمیه امریه شرکت‌های دانش‌بنیان برای افراد دارای مدرک کارشناسی صحت ندارد و برابر روال گذشته و با تایید معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری و ستاد کل نیروهای مسلح افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر می‌توانند از امریه شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند.

همچنین این مقام تاکید کرد که این خبر« لغو سهمیه فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دارای مدرک کارشناسی برای دریافت امریه» توسط مراجع قانونی منتشر نشده است.

مشمولان غایب و غیر غایبی که دارای تاتو و خالکوبی هستند می‌توانند با تایید شورای پزشکی نظام وظیفه و مشخص شدن مشکلات اعصاب و روان در بیمارستان‌های نظامی و زیر نظر روانپزشک از خدمت سربازی معاف شوند. برای معافیت دائم از طریق خالکوبی میزان تاتو و محل خالکوبی ملاک تایید و رد مشمول در کمیسیون پزشکی است.

پذیرفته شدگان دانشگاه‌ها (ورودی بهمن ماه ۱۴۰۲) که معافیت تحصیلی آنها تا مهر ماه بوده است، سازمان وظیفه عمومی به این افراد تسهیلات ویژه‌ای ارائه داده است که بدون هیچ دغدغه‌ای نسبت به ثبت نام قطعی در دانشگاه اقدام کنند و غایب محسوب نمی‌شوند.

همچنین افرادی که دارای برگه آماده به خدمت هستند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

برخی جزایر جنوبی کشور که ساکنین آنها در صورت تایید مدارک سکونتی ۱۲ ساله در این جزایر توسط ادارات محلی (چندین اداره) رسیده باشد یکی از اعضای خانواده با نظر پدر خانواده و یا حتی خود پدر از دوره ضرورت خدمت معاف می‌شود.

شایان ذکر است داشتن غیبت بر دریافت این نوع معافیت مانع نیست.

بر طبق گزارش معاونت اجتماعی سازمان وظیفه عمومی- فراجا : مشمولان دارای فرزند، مدت کسری خدمت بابت داشتن فرزند افزایش یافته است. این مشمولان می‌توانند از تسهیلات کسری خدمت جدید از اول خرداد ۱۴۰۲ بهره‌مند شوند.

مشمولان می‌توانند از سه ماه کسر خدمت برای فرزند اول، ۴ ماه کسر خدمت برای فرزند دوم و 5 ماه کسر خدمت برای فرزند سوم بهره‌مند شوند.

باید خاطرنشان کرد که دریافت کسری خدمت جدید صرفاً تا یک تاریخ خاص می‌باشد.

در معافیت جدید که برای خانواده‌های دارای فرزند معلول اعلام شده، خانواده‌هایی که تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال انها سالم می‌باشد می‌تواند از خدمت دوره ضرورت معاف شود. سازمان نظام وظیفه همچنین اعلام کرد که این معافیت در صورت تایید سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی می‌باشد.

شایان ذکر است که این معافیت جدید در معافیت‌های مددجویان قرار نداشته در شرایطی که فرزندان ذکور سالم بیشتر از یکی باشند شرایط معافیت فرق می‌کند.

مجلس شورای اسلامی در لایحه‌ای از افزایش حقوق سربازان خبر داد و پس از آن این افزایش حقوق توسط ستاد کل نیروهای مسلح نیز اعلام شد و سخنگوی سازمان نظام وظیفه- فراجا حسین زاهدی اطلاع داد: که حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کادر رسمی به سربازان داده می‌شود.

حداقل حقوق در سال ۱۴۰۲ حدود 4 میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و سربازانی که متاهل و در مناطق عملیاتی و مدرک تحصیلی بالاتری دارند با ضرایب بیشتر افزایش حقوق دارند.

به مناسبت عید سعید غدیر خم و موافقت رهبری، اضافه خدمت سربازان و مشمولان غایب بخشیده شد. افرادی که دارای اضافه خدمت 3 ماهه و ۶ ماهه هستند در صورت اضافه خدمت آنها بخشیده می‌شود که تا تاریخ یک مهر ماه ۱۴۰۲ دفترچه خدمت سربازی خود را پست کنند و وضعیت سربازی خود را مشخص کرده باشند.

همچنین سربازان در حین خدمت برای برخورداری از این بخشش و عفو باید به کارگزینی یگان خدمتی خود مراجعه کنند. نتیجتاً این بخشش غیبت تنها در مورد اضافه خدمت است و مابقی محدودیت‌ها و آثار غیبت پابرجاست.

ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به فرمایشات رهبری خبر از تسهیلات کسری خدمت یک ماه برای سربازان ماهر داد. مشمولانی که مهارت مورد نیاز نیروهای مسلح را داشته باشند امکان اثرگذاری بیشتری در طول خدمت دارند. افراد برای برخورداری از این کسری جدید باید قبل از خدمت سربازی مدارک لازم را ارائه بدهند.

متقاضیان که می‌خواهند از این طرح استفاده کنند باید اعزامی اول مهرماه ۱۴۰۲ به بعد باشند.

مشمولی که می‌خواهد از کسری یک ماهه استفاده کند باید مدارک مهارت‌هایی که مورد نیاز ستاد کل نیروهای مسلح است را ارائه بدهد.

سربازانی که دارای مهارت هستند و قبل از اعزام به خدمت مدرک لازم را ارائه داده اند می‌توانند پس از دریافت کارت پایان خدمت از وام ۱۵۰ میلیون تومانی با شرایط بازپرداخت ۷ ساله و کارمزد ۴ استفاده کنند.

مشمولان می‌توانند از سه ماه کسر خدمت برای فرزند اول، ۴ ماه کسر خدمت برای فرزند دوم و 5 ماه کسر خدمت برای فرزند سوم بهره‌مند شوند.

که لغو سهمیه امریه شرکت‌های دانش‌بنیان برای افراد دارای مدرک کارشناسی صحت ندارد

مشمولان غایب و غیر غایبی که دارای تاتو و خالکوبی هستند می‌توانند با تایید شورای پزشکی نظام وظیفه و مشخص شدن مشکلات اعصاب و روان در بیمارستان‌های نظامی و زیر نظر روانپزشک از خدمت سربازی معاف شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید