Search

معرفی رشته بینایی سنجی و بازار کار آن

رشته بینایی سنجی و بازار کار آن

معرفی رشته بینایی سنجی و بازار کار آن، اپتومتریست متخصصان مراقبت های بهداشتی برتر متکی به خود هستند که مجوز تشخیص و درمان بیماری ها و اختلالات مربوط به چشم و سیستم بینایی را دارند. اپتومتریست ها به عنوان بینایی سنجی چشم شناخته می شوند.

بینایی سنجی یکی از رشته های پیراپزشکی است که نه شیفت و نه خون و مرگ ومیر در ان وجود ندارد.

مشاوره تحصیلی پارسین مشاره با ارائه تخصصی ترین مشاوره در تمامی زمینه مدارس، کنکور، دانشگاه، انتخاب رشته، دکتری، کارشناسی ارشد و … کافی است تماس بگیرید . 

جدیدترین لیست بیماریهای معافیت پزشکی آنها تمام کارهایی را که چشم پزشکان انجام می دادند به جز جراحی را انجام می دادند. اپتومتریست ها در بیمارستان ها، کلینیک ها، صنعت چشم پزشکی، موسسات آموزشی و پروژه های تحقیقاتی کار می کنند. با این حال، آنها عمدتا خدمات خود را در عمل بالینی، بیمارستان ها و مراکز بهداشت عمومی ارائه می کنند.

از نظر بالینی، اپتومتریست ها به دنبال ارائه راه حل هایی برای بیماران مبتلا به اختلالات چشمی هستند. ابتدا، بیماران تحت معاینات عمومی چشم قرار می گیرند که در آن اپتومتریست سابقه پزشکی بیمار از مشکلات چشمی او را می گیرد. پس از آن، چشم ها از نظر عیوب انکساری بررسی می شوند و آزمایش بینایی برای ارزیابی بینایی انجام می شود. در صورت نیاز، عینک یا لنزهای تماسی با وضعیت انکساری محاسبه شده چشم برای دستیابی به دید مناسب تجویز می شود.

رتبه لازم برای قبولی در رشته بینایی سنجی علاوه بر آزمایش بصری، اپتومتریست ها وظایف زیر را انجام می دهند:

رشته بینایی سنجی و بازار کار آن اپتومتریست ها با استفاده از افتالموسکوپ، رشته بینایی سنجی و بازار کار آن بیماری های مرتبط با چشم مانند گلوکوم، دژنراسیون ماکولا و سایر بیماری هایی که با عملکرد چشم مرتبط هستند مانند دیابت و فشار خون بالا را تشخیص می دهند. اگر بی نظمی در تشخیص ادامه یابد، بیمار تحت آزمایشات ویژه دیگری قرار می گیرد. به عنوان مثال، تخمین فشار چشم در بیماران مبتلا به گلوکوم.

رشته اپتومتریست

برای مدیریت اختلالات چشمی و درمان گلوکوم، رشته بینایی سنجی و بازار کار آن اپتومتریست‌ها مجوز تجویز داروهای موضعی دارویی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها، آنتی‌هیستامین‌ها، ضدالتهاب‌های غیر استروئیدی و برخی مسکن‌های برنامه‌ریزی شده را دارند. بازار کار بینایی سنجی فقط اپتومتریست ها در فلوریدا، نیویورک و ماساچوست می توانند شکل خوراکی این داروها را تجویز کنند.

اپتومتریست ها پس از تایید صلاحیت نسخه نویسی مستقل، رشته بینایی سنجی و بازار کار آن مجاز به تجویز کلیه داروهای مجاز به جز داروهای تزریقی (تزریقی) هستند. معایب رشته بینایی سنجی این نوع عمل در بین اپتومتریست ها در بریتانیا دنبال می شود.

اپتومتریست هایی که در استفاده از لنزهای تماسی برای شکل غیرطبیعی قرنیه حرفه ای هستند، لنزهای تماسی ویژه ای مانند لنزهای توریک و وریفوکال را نیز برای بیماران تجویز می کنند.

برای دانستن نکات کلیدی برای موفقیت در کنکور تجربی با قبولی تضمینی کافیست با پارسین مشاوره تماس بگیرید .

رشته بینایی سنجی و بازار کار آن وظایف اپتومتریست ها در داخل بیمارستان بسیار زیاد است. آنها عملکردهای مشابهی را که در کلینیک انجام می شود و بسیاری دیگر انجام می دهند. آنها مراقبت های سرپایی برای بخشی از بیماران در بیمارستان های چشم ارائه می کنند.

یک اپتومتریست اساساً وضوح بینایی را آزمایش می کند، لنزهای اصلاحی را تجویز می کند و در کار با تجهیزاتی که برای معاینه چشم های بیمار استفاده می شود متخصص است.

اپتومتریست ها به طور معمول رشته بینایی سنجی و بازار کار آن با بیمارانی با بینایی برگشت ناپذیر برخورد می کنند و داروهای مراقبت کم بینایی را برای بهبود بهبودی ارائه می دهند. آنها همچنین به بیمار در مورد تمرینات بینایی منظمی که باید برای بهبود بینایی آنها انجام شود، آموزش می دهند.

اپتومتریست ها بینایی درمانی را برای بیمارانی که از ناهنجاری های دو چشمی رنج می برند شخصی می کنند. این موارد مورد نیاز دانشجویان و ورزشکاران درگیر در این زمینه است.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

اپتومتریست ها به بیماران آب مرواریدی که قبل یا بعد از عمل جراحی می شوند مشاوره می دهند و همچنین به بیماران در مورد استفاده مناسب از لنزهای تماسی مشاوره می دهند. سوابق پزشکی قبلی بیمار برای ارزیابی وضعیت بینایی آنها بررسی می شود.

برای مشاوره تخصصی  شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

ارزیابی کامل عملکرد چشم توسط اپتومتریست ها، چشم پزشک اطفال را قادر می سازد تا به طور موثر آمبلیوپی در کودکان را برطرف کند. مدل یکپارچه مراقبت از چشم، اپتومتریست ها و چشم پزشکان را قادر می سازد تا با هم کار کنند تا مراقبت خوب از بیماران را افزایش دهند.

کنکور تجربی

اپتومتریست ها در اقدامات تحقیقاتی در مورد اختلالات بینایی که به دلیل نقص های عصبی ایجاد می شوند، شرکت می کنند. کار آنها ارائه شواهدی از یافته های خود در مورد بیماران مبتلا به بینایی دوچشمی، آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی است. اپتومتریست های با تجربه به متخصصان جدید در این زمینه آموزش و آموزش می دهند.

تجهیزات تصویربرداری انسجام نوری (OCT) از امواج نور برای گرفتن عکس های سه بعدی از شبکیه چشم بیمار استفاده می کند. اینها

عکس های سه بعدی اطلاعات ارزشمندی را در مورد شبکیه از طریق اندازه گیری ها و لایه های بصری نشان می دهند.

شما می توانید از این تصاویر در عمل خود برای تشخیص بیماری ها و مشکلات بینایی مانند گلوکوم، رتینوپاتی دیابتی و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن استفاده کنید. اگر در حال حاضر از تجهیزات OCT در مطب خود استفاده نمی کنید، ممکن است از تصاویر واضح و دقیقی که برای اتخاذ آگاهانه ترین تصمیمات مراقبت از بیمار نیاز دارید، غافل شوید.

Autorefractors دستگاه‌های بینایی‌سنجی هستند که عیب انکساری را در چشم بیماران اندازه‌گیری می‌کنند و به شما امکان می‌دهند لنزهای تجویزی دقیقی را که برای شفاف‌سازی بینایی نیاز دارند، تعیین کنید. بر خلاف رفرکتورهای دستی، خودرفرکتورها به طور خودکار مقدار نسخه را اندازه می گیرند و کار دستی و حدس و گمان را از تعیین نسخه های بیمار حذف می کنند.

دوربین های شبکیه از پشت چشم عکس می گیرند و به شما در تشخیص بیماری های شبکیه مانند رتینوپاتی دیابتی، رتینوپاتی فشار خون بالا و ادم پاپی کمک می کنند. به روزترین دوربین های شبکیه چشمی واضح و دقیق از بافت ها و رگ های بینایی بیمار ارائه می دهند.

بسیاری از اپتومتریست های پیشرفته استفاده از شمارنده سلول قرنیه را در تمرینات بینایی سنجی خود آغاز کرده اند. این میکروسکوپ تصویربرداری پیشرفته می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های ارائه تصویر فضایی، نگاهی دقیق به ساختار داخلی چشم بیمار ارائه دهد.

شمارنده سلول قرنیه تصاویر سه بعدی از ساختار چشم ایجاد می کند که به شما امکان می دهد چشم را از نزدیک تجزیه و تحلیل کنید و بیماری ها را تشخیص دهید.

بسیاری از اپتومتریست ها هنوز از افتالموسکوپ های دستی برای معاینه چشم بیماران در طول معاینه فیزیکی استفاده می کنند. با این حال، اگر به دنبال مدرن کردن مطب خود هستید، توصیه می‌کنیم به جای آن از لیزر چشم پزشکی استفاده کنید.

افتالموسکوپ های لیزری از نور لیزر کانفوکال برای ایجاد نمای دقیق تری از چشم بیمار استفاده می کنند. این دستگاه ها به شما امکان می دهند چشم را با جزئیات و دقت بیشتری ببینید و در زمان معاینه چشم صرفه جویی کنید.

اکثر بیماران بینایی سنجی با تونومتر آشنا هستند که هوا را به چشم می رساند. با این حال، تونومترهای پیشرفته تجربه بیمار و دقت بالینی را در طول معاینه تونومتری بهبود می بخشند.

مدرن‌ترین تونومترها فشار چشم را با استفاده از هوای نرم‌تر نسبت به دستگاه‌های سنتی اندازه‌گیری می‌کنند. علاوه بر این، این دستگاه ها به طور خودکار فشار را با گنجاندن قدرت و ضخامت قرنیه در اندازه گیری های خود تنظیم می کنند و اندازه گیری دقیق تری ایجاد می کنند.

اگر اپتومتریست هستید، احتمالاً با نمودار VA تست اسنلن، که نمودار چشمی است که اکثر اپتومتریست ها برای تعیین بینایی پایه بیمار از آن استفاده می کنند، آشنایی زیادی دارید. بسیاری از روش های بینایی سنجی حتی به روز رسانی یا مدرن کردن نمودارهای VA خود فکر نکرده اند، زیرا این نمودار از زمان اختراع اولیه خود در سال 1862 به هدف خود عمل کرده است.

با این حال، جای تعجب نیست که تست اسنلن در 150 سال گذشته چند ارتقای جدی دریافت کرده است. امروزه، روش‌های بینایی‌سنجی مدرن از سیستم‌های دیجیتال VA استفاده می‌کنند که ویژگی‌های پیشرفته‌تر و نمودارهای چشمی خاص محیط را برای معاینه بیماران ارائه می‌دهند.

بهترین سیستم‌های دیجیتال VA همچنان شامل نمودار سنتی اسنلن هستند، اما به شما امکان می‌دهند نمودارها را برای تشخیص بیماری‌های چشمی خاص و مشکلات بینایی شخصی‌سازی کنید. این نمودارها می توانند دقت و صحت را با اجازه دادن به شما برای تعیین فاصله بین بیمار و صفحه نمایش بهبود بخشند.

اگر به دنبال ساده‌سازی و بهبود روش‌های بینایی‌سنجی خود هستید، ممکن است بخواهید یک دستگاه مدرن مانند VT 1 Vision Screener را در نظر بگیرید. این ابزار کامپیوتری می تواند به شما امکان می دهد مشکلات بینایی را سریعتر و موثرتر از ابزارهای سنتی شناسایی کنید.

صفحه نمایش VT 1 Vision سبک وزن است، حمل و نقل بین اتاق های امتحان آسان است و یادگیری آن ساده است. شما می توانید از این دستگاه در مطب خود برای تشخیص خودکار مشکلات بینایی رایج استفاده کنید و در زمان شما و بیمارانتان در طول فرآیند معاینه صرفه جویی کنید.

اندازه گیری تغییرات در شکل و یکپارچگی چشم یکی از بسیاری از روش های حیاتی است که شما به عنوان اپتومتریست انجام می دهید. اضافه کردن یک توپوگرافی قرنیه به زرادخانه تجهیزات بینایی سنجی شما می تواند دقت را بهبود بخشد و در زمان شما در طول معاینه توپوگرافی بیمار صرفه جویی کند.

توپوگرافی قرنیه یک دستگاه کامپیوتری است که حلقه های نورانی را روی قرنیه بیمار پخش می کند و آنها را به دستگاه منعکس می کند. دستگاه این حلقه ها را تجزیه و تحلیل می کند، سپس تصویری را که توپوگرافی قرنیه را نشان می دهد ایجاد می کند.

آنالایزرهای میدان بینایی دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند میدان بینایی افقی و عمودی بیمار را آزمایش کنند و به دنبال نقاط کور یا مناطقی با کاهش دید باشند. این دستگاه ها می توانند بیماری های بینایی مانند گلوکوم، اسکوتوما و AMD را تشخیص دهند. آنها همچنین می توانند به تشخیص ناهنجاری های مغزی کمک کنند.

بهترین آنالایزرهای میدان بصری سریع و آسان برای استفاده هستند، شامل تست تک چشمی و دوچشمی هستند و قابلیت اتصال EMR را دارند. اگر کار شما از یک تحلیلگر میدان بصری قدیمی استفاده می کند، تجهیزات خود را به روز کنید تا پیشرفت های صنعت را بهتر منعکس کند.

استفاده از ابزار و تجهیزات به روز برای جلب اعتماد بیماران در اولین قدم گذاشتن در اتاق معاینه شما ضروری است. با این حال، یکی دیگر از روش های به همان اندازه مهم برای رشد عمل بینایی سنجی، تمرکز بر آوردن بیماران جدید و تبدیل آنها به بیماران عادی است.

جذب، درگیر کردن، و حفظ بیماران نقش اساسی در موفقیت و افزایش درآمد برای مطب شما دارد. با این حال، اگر شما مانند بسیاری از روش های بینایی سنجی هستید، ممکن است زمان، پول یا تخصص لازم برای اجرای بهترین تاکتیک های بازاریابی را با حداکثر پتانسیل خود نداشته باشید.

بینایی سنجی یکی از رشته های است که بازار کار خوبی در کشور دارد. چون هر سال پذیرش در این رشته محدود است و تمامی بیمارستان، کلینک ها احتیاج به اپتومتریست دارد و به همین منظور افراد بیکار در این رشته و جود ندارد.

بینایی‌شناسان برای مشتریان عینک‌های طبی یا لنزهای تماسی مناسب می‌سازند، به مشتریان کمک می‌کنند فریم‌های عینک را انتخاب کنند، تولید عینک یا لنزهای تماسی را ترتیب دهند و لنزها را در فریم عینک نصب کنند.

زمینه های تخصصی شامل لنزهای تماسی، بینایی درمانی، بینایی ورزشی، بیماری های چشمی، سالمندان، اطفال، کم بینایی (کار با بیماران کم بینا)، بینایی شغلی، آموزش و پژوهش می باشد. اپتومتریست ها می توانند در بسیاری از تنظیمات مختلف تمرین کنند.

تشخیص و مدیریت بیماری های چشمی و اختلالات سیستم بینایی. بینایی درمانی و توانبخشی را برای شرایطی که بر چشم تأثیر می گذارد، مانند مشکلات حرکتی چشم یا ردیابی چشم، تجویز کنید. عینک و لنزهای تماسی را تجویز و تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید