Search

نحوه درخواست و مدارک برای توجیه غیبت مشمولان غایب

مدارک برای توجیه غیبت مشمولان غایب

مدارک برای توجیه غیبت مشمولان غایب مشمولان غایبی که غیبت پشت دفترچه یا غیبت سنواتی دارند، برای بهره مند شدن از معافیت‌ها و پاک کردن اضافه خدمت بایستی غیبت خود را توجیه کنند. برای این منظور این عزیزان باید مدارک و مستندات لازم را به یکی از مراکز پلیس + 10  تحویل دهند تا توسط سازمان وظیفه عمومی بررسی شود.

توجیه غیبت برای معافیت کفالت مطمئناً مشمول غایبی که برای توجیه غیبت بدون هیچ گونه مدارکی اقدام می‌کند درخواست او پذیرفته نمی‌شود و کمیسیونی که برای توجیه غیبت تشکیل می‌شود سریعاً درخواست او را رد می‌کند.

برای توجیه کردن غیبت سربازی، درخواستی که مشمول می‌دهد و مدارکی که زمینه درخواست می‌ شود بسیار مهم است. اگر درخواست مشمول غایب پذیرفته نشود، معافیتی به او تعلق نمی‌گیرد و متقابلاً تاریخ اعزام برای وی صادر می‌شود. پس برای توجیه غیبت باید حساب شده عمل کرد و بایستی یک فرد متخصص و با تجربه همراه شما باشد. کارشناسان نظام وظیفه تیم پارسین مشاوره در زمینه توجیه غیبت سربازی (بخشودگی غیبت سربازی )می‌توانند به شما کمک کنند با آنها تماس بگیرید.

چرا باید توجیه غیبت سربازی انجام داد؟

مدارک برای توجیه غیبت مشمولان غایب برای استخدام شدن در یک ارگان دولتی یا خصوصی، خروج از کشور و غیره باید کارت پایان خدمت داشت. بدون کارت پایان خدمت هیچ کاری نمی‌توان انجام داد حتی نمی‌توان یک وام ساده گرفت. شرایطی را در نظر بگیرید که مشمولی به خاطر بیماری پدر یا مادر نمی‌تواند به سربازی برود و بعد از مدتی پدر بر اساس بیماری فوت می‌کند و یا پدر و مادر از هم جدا می‌شوند. داشتن غیبت برای این مشمول مشکل به وجود می‌آید و نمی‌تواند برای کفالت اقدام کند. در این شرایط مشمول می‌تواند برای توجیه غیبت اقدام کند تا پرونده معافیت کفالت پدر یا مادر به جریان بیفتد و کمیسیون برگزار شود.

سازمان وظیفه عمومی برای افرادی که غیبت پشت دفترچه دارند تنبیهات و محدودیت‌هایی در نظر گرفته است؛ از جمله اضافه خدمت، دستگیری و معرفی به مراجع قضایی. در ضمن مشمولان غایب از دریافت معافیت‌ها محروم می‌شوند.

در نتیجه هر مشمولی بخواهد از معافیت‌ها، کسری ها و…. استفاده کند بایستی برای توجیه غیبت درخواست بدهد و منتظر نتیجه کمیسیون بماند.

شرایط توجیه غیبت سربازی

فردی که می‌خواهد برای توجیه غیبت اقدام کند بایستی دلایل موجه برای توجیه غیبت اولیه خود داشته باشد. مسلماً شرایط زندگی هر فردی با فرد دیگر متفاوت است و در برخی شرایط مشکلاتی به وجود می‌آید که اجازه پست کردن دفترچه خدمت سربازی به مشمول نمی‌دهد و فرد به طور ناخواسته وارد غیبت سربازی می‌شود.

شرایط توجیه غیبت سربازی

توجیه غیبت بیماری پدر در مراحل مختلف زندگی اشخاص ممکن است با بیماری عزیزان روبرو شوند و یا مشکلات اداری زمانی که برای پست کردن دفترچه خدمت اقدام می‌کنند پیش آید و مشمول وارد غیبت شود.

بودن حوادث غیر مترقبه مانند تصادف، آتش سوزی، سیل و غیره ممکن است در زندگی هر کدام از ما پیش آید و همین حوادث آسیب‌ها و صدمات جسمی و روحی و یا مالی فراوانی را برای ما به وجود می‌آورند. همه ی این موارد دلایلی برای توجیه غیبت می تواند باشد.

در قوانین سازمان نظام وظیفه تک تک مواردی که می‌توانند به وسیله آنها غیبت را توجیه کرد ذکر شده است و در کنار آنها مدت زمان توجیه آنها آورده شده است. پس مهم‌ترین نکته برای توجیه غیبت موجه بودن دلایل است که قابل بررسی توسط نظام وظیفه باشد.

برای دریافت مشاوره تخصصی کفالت برادر ناتنی و انواع معافیت با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره تماس بگیرید .

نحوه درخواست دادن برای توجیه غیبت

برای توجیه کردن غیبت سربازی، ابتدا بایستی از مدت زمان غیبت اولیه خود مطلع  شوید چون داشتن غیبت طولانی توجیه کردن آن را مشکل می کند و احتیاج به مدارک و مستندات موثق دارد. در مقابل هم نیاز است مشمول برای توجیه غیبت‌های کوتاه حداقل یک مدرک تهیه کند تا در کمیسیون رد نشود.

بعد از اینکه از میزان غیبت خود مطلع شدید بایستی برای توجیه کردن غیبت خود درخواست بدهید و فرم‌هایی را پر کنید.

بیشتر بخوانید : توجیه غیبت سربازی برای گرفتن معافیت کفالت

مراحل توجیه غیبت سربازی

توجیه کردن غیبت کار زمانبری نیست حداقل نیم ساعت زمان می برد.

1.به نزدیک‌ترین مرکز پلیس + 10 محل سکونت خود مراجعه کنید و فرم مربوط به توجیه غیبت را کامل کنید.

2. مدارکی که نشان بدهد غیبت شما موجه است بایستی از قبل تهیه کنید و همراه فرم توجیه غیبت تحویل دهید.

3. مدارک و مستندات شما توسط پرسنل پلیس +۱۰ ثبت سامانه نظام وظیفه می‌شود تا کمیسیون برای شما تشکیل شود.

4. رسید توجیه غیبت توسط پلیس + ۱۰ به شما داده می‌شود.

5. باید منتظر بمانید تا نظام وظیفه به شما پیامک بدهد.

مراحل توجیه غیبت سربازی

مدارک و مستندات مورد نیاز برای توجیه غیبت مشمولان غایب

برای توجیه کردن غیبت اولیه سربازی بودن مدارک و مستندات ضروری و لازم است. به طور حتمی نداشتن مدرک به منزله رد شدن در کمیسیون می‌باشد. پس برای پذیرفته شدن درخواست توجیه غیبت سربازی این مدارک لازم است (هر مشمولی با توجه به شرایط و مشکلات پیش آمده احتیاج به یکی یا چند تا از این مدارک دارد):

-مدارک پزشکی که نشان دهنده بیماری و صدمات جسمی و روحی باشد.

– گواهی فوت اعضای درجه یک خانواده

– مدارک از مراجع قضایی و رونوشت از دادنامه برای طلاق مادر

– گواهی از آتش نشانی محل سکونت برای ایجاد خسارت مالی و اعضای خانواده برای آتش سوزی و سیل

– مدارک برای از کار افتادگی پدر از تامین اجتماعی یا کمیته امداد

– مدارک نشان دهنده حبس( حکم صادر شده از مراجع قضایی)

– گواهی از سازمان بهزیستی برای معلولیت یکی از اعضای خانواده و غیره

کلیه این مدارک، مدارک تخصصی برای توجیه غیبت هستند و مشمول علاوه بر این موارد باید یکسری مدارک دیگر همراه ببرد.

استشهاد محلی برای توجیه غیبت سربازی

استشهاد محلی یکی از مدارک مورد تایید سازمان نظام وظیفه است به خصوص اگر مهر و امضای خاصی بر روی آن خورده باشد. برای برخی از توجیهات لازم است شهادت اقوام و همسایگان ذکر شود تا پرونده توجیه غیبت شما کامل شود. لازم به ذکر است برای همه مشکلات نمی‌توان از استشهاد محلی استفاده کرد.

معمولا استشهاد محلی که توسط مشمولان نوشته می‌شود متن یکسانی ندارند، چون مشکلات هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. اما اصل قضیه یکی است که نشان دهنده دلایل نرفتن مشمول به سربازی این عوامل بوده و برای آنها مدرک موثق دارد.

بیشتر بخوانید : مراحل گرفتن معافیت کفالت مادر در سال ۱۴۰۲

نکته دیگری که در استشهادهای محلی دیده می‌شود بودن حداقل سه شاهد یا فردی که آن را امضا کند. اگر این افراد معتبر باشند مسلماً نظام وظیفه توجه خاصی به آن می‌کند.

برای تهیه مدارک و استشهاد محلی حتماً با یک کارشناس نظام وظیفه با تجربه مشورت کنید چون در صورت رد شدن در کمیسیون توجیه غیبت امکان اعتراض وجود ندارد و این اولین و آخرین فرصت برای توجیه غیبت اولیه سربازی است.

برای مشاوره تخصصی در زمینه توجیه غیبت سربازی می توانید با کارشناسان نظام وظیفه  تیم پارسین مشاوره تماس بگیرید.

سوالات متداول

شرایط توجیه غیبت سربازی ؟

پس مهم‌ترین نکته برای توجیه غیبت موجه بودن دلایل است که قابل بررسی توسط نظام وظیفه باشد.

2. نحوه درخواست دادن برای توجیه غیبت به چه صورت است ؟

بعد از اینکه از میزان غیبت خود مطلع شدید بایستی برای توجیه کردن غیبت خود درخواست بدهید و فرم‌هایی را پر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید