Search

ثبت نام رشته تعمیر موبایل بدون کنکور

ثبت نام رشته تعمیر موبایل بدون کنکور

ثبت نام رشته تعمیر موبایل بدون کنکور همیشه دنبال یک رشته فنی بودم که پس از دو سال تحصیل در دانشگاه سریع وارد بازار کار شوم، تا اینکه یک مشاور با تجربه رشته تعمیر موبایل در دانشگاه علمی کاربردی را به من معرفی کرد. رشته تعمیرات موبایل فنی حرفه ای ما در عصری زندگی می‌کنیم که همه چه کوچک و بزرگ حداقل یک گوشی همراه داریم و ساعت‌های طولانی در شبانه روز از آن استفاده‌های گوناگونی می کنیم، حتی یکی از ابزارآلات شغل ما شده است. همین استفاده های مکرر سبب خرابی و آسیب برخی از قسمت‌های موبایل می‌شود که احتیاج به تعمیر دارد. در مقابل با افزایش قیمت گوشی همراه افراد ترجیح می‌دهند که موبایل خود را برای تعمیر بدهند تا اینکه هزینه بالایی را برای خرید موبایل جدید صرف کنند. همه ی این عوامل سبب شده رشته تعمیرات موبایل یک رشته با درامدزای بالا محسوب شود.

برای مشاوره تخصصی  شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

معدل لازم برای رشته تعمیرات موبایل یکی از رشته‌های پرطرفدار و محبوب در بین افراد فنی، رشته تعمیر موبایل می‌باشد. رشته تعمیر موبایل یکی از رشته‌های پرمتقاضی الکترونیک و صنعت برق است. فردی که در این رشته تحصیل کند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی می‌تواند یک شغل بسیار عالی و پردرآمد داشته باشد. به طور قطع کسی که مدرک دانشگاهی حتی آموزشگاهی رشته تعمیرات موبایلی را داشته باشد هیچ وقت بیکار نمی‌ماند.

برای ورود به این رشته شما می‌توانید از دبیرستان شاخه فنی و حرفه‌ای یا کار دانش رشته تعمیرات موبایل شروع کنید یا اینکه از دانشگاه این رشته تخصصی را انتخاب کنید. هدف دانشگاه علمی کاربردی ارتقای سطح مهارت‌های شاغلین در بخش‌های مختلف اقتصادی است. دانشجو در این دانشگاه می‌تواند مهارت‌های تخصصی را آموزش ببیند و آماده ورود به بازار کار شود.

باید اضافه کرد علاقمندان به تحصیل در رشته تعمیرات موبایل می‌توانند علاوه بر دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه فنی حرفه‌ای و دانشگاه آزاد را انتخاب کنند. البته رشته ای دقیقاً با عنوان تعمیرات موبایل  در این دانشگاه ها وجود ندارد.

اگر می‌خواهید فرزندتان بیکار نباشد و فنی است با ما همراه باشید تا کاملاً با رشته تعمیر موبایل آشنا شوید.

رشته تعمیرات موبایل فنی حرفه ای

معرفی رشته تعمیرات موبایل در دانشگاه علمی کاربردی

رشته تعمیرات موبایل چه درس هایی دارد ثبت نام رشته تعمیر موبایل بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی تمامی رشته‌های خود را در چهار گروه آموزشی صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر جایگزاری کرده است. رشته تعمیر موبایل در گروه صنعت و در زیر گروه رشته‌های کامپیوتر است.

رشته کاردانی فنی تعمیر موبایل در همه مراکز آموزشی علمی کاربردی وجود ندارد. از طرف دیگر هر ترم برخی از دانشگاه ها دانشجو نمی پذیرند. برای دریافت لیست کامل دانشگاه‌هایی که رشته تعمیر موبایل دانشجو می‌پذیرند با مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید.

در دانشگاه علمی کاربردی دو سهمیه برای ثبت نام منظور شده است؛ سهمیه آزاد و سهمیه افراد شاغل. افرادی که شاغل هستند باید از این سهمیه استفاده کنند تا از شرایط خاص و مزایای آن بهره‌مند شوند، اما برای هر رشته و دانشگاهی کد اشتغال خاصی در نظر گرفته شده است.

زمانی که تعداد مراکز آموزشی برای یک رشته خاص انگشت شمار باشند قبولی در آن شرایط سخت است. برای انتخاب رشته و تضمین قبولی خود در رشته تعمیر موبایل می‌توانید با کارشناسان انتخاب رشته مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : ثبت نام رشته تربیت مربی پیش دبستانی

متقاضیان علاقمند به تحصیل در رشته فنی تعمیر موبایل می‌توانند تعمیرات را در دو سطح انجام بدهند:

 1.تعمیرات سخت‌افزار موبایل

2. تعمیرات نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند

ثبت نام رشته تعمیر موبایل بدون کنکور معمولا مشکلات و اختلالاتی که تکنسین‌های تعمیرات موبایل می‌توانند انجام بدهند عبارتند از؛

کاهش سرعت موبایل، قفل شدن، خراب شدن تاچ و ال سی دی موبایل، دیر شارژ شدن یا اصلاً شارژ نشدن، هنگ کردن، مشکلات دوربین، کار نکردن سیم کارت، فلش، روت، مشکلات آنتن دهی، تعویض قطعات ،تعمیرات برد و غیره

 واحدهای درسی که برای رشته تعمیر موبایل در نظر گرفته شده است شامل دروس عملی و نظری می‌باشند. در واحدهای درسی کارگاه و کارورزی و کاربینی جز دروس اصلی این رشته محسوب می‌شود تا دانشجو به صورت عملی کارهای تعمیرات گوشی هوشمند را انجام دهد. بطور قطع فقط درس‌های تئوری در این دانشگاه نیست.

در این رشته فارغ التحصیلان توانمندی شغلی تکنسین برای تعمیر و توسعه سخت‌افزارهای موبایلی و ابزارهای جانبی آن و همچنین تکنسین تعمیر و توسعه گجت‌های هوشمند موبایل آماده می شوند.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

دروس دانشگاهی رشته تعمیرات موبایل

دروس دانشگاهی رشته تعمیرات موبایل

برای انتخاب اصولی هر رشته، یکی از معیارهای مهم سنجیدن دروس و یا واحدهای درسی آن رشته تحصیلی است. به این دلیل که آیا من توانایی گذراندن این دروس را دارم و واحدهای درسی چقدر با محتواهایی که من نیاز دارم تطابق دارد. در زیر برخی از واحدهای درسی رشته فنی تعمیرات موبایل آورده شده است:

اصول سرپرستی

 گزارش نویسی

ریاضی عمومی

 ریاضی علم کامپیوتر ۱ و ۲

 فیزیک الکتریسیته

مبانی شبکه‌های رایانه‌ای

 مدارهای الکتریکی و الکترونیکی

 مدار منطقی

 معماری کامپیوتر

 شناخت قطعات موبایل

نقشه خوانی سخت‌افزار

ابزارهای سخت افزاری تعمیر و عیب یابی موبایل

ازمون و تعویض اجزای سخت‌افزاری

 تعمیر قطعات موبایل اندروید

 تعمیر قطعات موبایل ios

تعمیر قطعات گجت‌های هوشمند

 تعمیر ابزارهای جانبی موبایل

 فناوری‌های جدید سخت‌افزاری موبایل

 برنامه‌سازی تخصصی موبایل

 فناوری‌های جدید نرم‌افزار موبایل

 کاربینی

 کارورزی ۱ و ۲

آزمایشگاه ۱ و ۲و …

زمان ثبت نام رشته تعمیرات موبایل در دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی معمولاً برای دو نوبت مهر و بهمن ماه دانشجو می‌پذیرد. متقاضیان علاقمند به تحصیل در این دانشگاه بایستی در زمان ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهند تا از ثبت نام جا نمانند.

پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی برای رشته‌ی فنی تعمیرات موبایل بدون کنکور و بر اساس معدل کل دیپلم صورت می‌گیرد. باید اضافه کرد صرفاً تاثیر معدل کل  دیپلم۱۰۰ نیست گزینه‌های دیگری مانند سهمیه و… تاثیرگذار است.

داوطلب باید بداند زمان اعلامی ثبت نام برای دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته محدود است. بارها در مشاوره‌ها با اشخاصی برخورد کرده‌ایم که دو بار بعلت مشغله زیاد از زمان دقیق ثبت نام جا ماندند و مطلع نشده بودند و منتظر زمان ثبت نام بعدی می‌مانند.

بازار کار رشته تعمیر موبایل

بازار کار داشتن یک رشته نقطه قوت آن رشته محسوب می‌شود. زمانی که یک رشته بازار کار خوبی دارد و امکان اشتغال پس از فارغ التحصیلی وجود دارد شخص تمایل بیشتری برای تحصیل و گذراندن واحدهای درسی دارد. مطمئناً هزینه‌ای که در مدت تحت تحصیل فرد متقبل می‌شود قابل برگشت خواهد بود. مهمتر از همه فرد با خواندن یک رشته استقلال مالی به دست می‌آورد.

خرابی و شکستگی موبایل همیشه وجود دارد. فردی که از رشته تعمیر موبایل فارغ التحصیل می‌شود می‌تواند یا در بازار موبایل کار کند و یا نمایندگی و فروش گوشی‌های هوشمند را راه اندازی کند و یا به صورت شخصی مغازه‌ای برای تعمیرات موبایل برای خود باز کنند. علاوه بر این موارد می تواند بعنوان مدرس پس از مدتی کسب تجربه به افراد اموزش بدهد.

اگر بودجه کافی برای راه اندازی مغازه و کسب و کار خود ندارید می توانید وام لازم برای این کار درخواست بدید. با تماس با کارشناسان پارسین مشاوره شما با روش دریافت وام اشنا می شوید.

مشاوره تلفنی دانشگاه علمی کاربردی

سیستم آموزشی و تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی متفاوت با دانشگاه‌های دولتی و  دانشگاه آزاد است. دانشگاه علمی کاربردی از دانشگاه‌های معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. بیش از 1000 مرکز آموزشی در سراسر ایران دایر دارد که از این بین 200 مرکز در تهران مشغول به فعالیت است. باید اضافه کرد دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی محسوب می‌شود که رشته های ان، متناسب با بازار کار طراحی و برنامه‌ریزی شده‌اند.

بیشتر بخوانید : لیست رشته های پر متقاضی و درامدزای دانشگاه علمی کاربردی

تنوع رشته‌ در  این دانشگاه زیاد است و یکی از عوامل سردرگمی متقاضیان تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی انتخاب درست و اصولی رشته است. اگر فردی با تمام رشته‌های دانشگاه و سیستم آموزشی آن آشنا نباشد نمی‌تواند انتخاب درستی انجام بدهد.

اشخاصی که شاغل هستند و یا زنان خانه‌دار که نتوانستند تحصیلات خود را ادامه بدهند می‌توانند از طریق دانشگاه علمی کاربردی رشته مورد علاقه خود را بعد از مدت‌ها انتخاب کنند و تحصیلات دانشگاهی داشته باشند.

برای ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی بایستی با زمان ثبت نام، شرایط ثبت نام، مراکز آموزشی تخصصی آن رشته و غیره آشنایی کامل داشته باشید. برای دریافت اطلاعات لازم می‌توانید با کارشناسان تیم پارسین مشاوره تماس بگیرید.

سوالات متداول:

1. بازار کار رشته تعمیر موبایل به چه صورت است ؟

بازار کار داشتن یک رشته نقطه قوت آن رشته محسوب می‌شود.

2. معدل کل  دیپلم در قبولی رشته تعمیر موبایل تاثیرگذار است ؟

صرفاً تاثیر معدل کل  دیپلم۱۰۰ نیست گزینه‌های دیگری مانند سهمیه و… تاثیرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید