Search

مراحل گرفتن معافیت کفالت مادر در سال 1403

مراحل گرفتن معافیت کفالت مادر در سال 1400

برای شروع کردن هر اقدامی، شما می بایست مراحل طی کردن درست  مسیر را بدانید تا سریع تر به هدف مورد نظر خود برسید. مسلماً برای گرفتن کارت پایان خدمت از طریق کفالت، بخصوص معافیت کفالت مادر مراحلی وجود دارد که شما باید از آن آگاه باشید تا کمیسیون معافیت کفالت مادر را سریع تر طی کنید. بارها با افرادی برخورد کرده ایم که از مراحل گرفتن معافیت کفالت مادر اطلاعی نداشته اند و در مورد درخواست کفالت مادر دچار سردرگمی شده بودند.

یکی از موثرترین روش ها برای گرفتن کفالت مادر آگاهی از آخرین قوانین و مراحل اخذ معافیت مادر در سال1403 می باشد.

قوانین نظام وظیفه معمولاً همیشه ثابت نیست و همواره امکان ایجاد تغییراتی در قوانین و ضوابط و همچنین تبصره های آن وجود دارد. یکی از مواردی که همواره در آن تغییراتی ایجاد می شود در رابطه با دریافت معافیت خدمت نظام وظیفه برای فرد مشمول است. از میان این موارد مهم می توان مراحل معافیت های سربازی و همین طور مدارک مورد نیاز برای اخذ آنها یاد کرد. پس بهتر است با راهنمایی فردی که در جریان آخرین تغییرات قوانین و تبصره های نظام وظیفه است پرونده معافیت کفالت مادر را پیش ببرید.

تیم مرکز پارسین مشاوره در این زمینه می تواند اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

معافیت سربازی کفالت مادر

گرفتن کفالت مادر از دادگاه یکی از رایج ترین کفالت ها در بین مشمولین نظام وظیفه است. در صورتی شما می توانید برای معافیت کفالت مادر اقدام کنید که مادر فاقد همسر باشد. یعنی یا پدر فوت کرده باشد یا این که مادر طلاق گرفته باشد و شما تنها پسر بالای 18 سال خانواده باشید.

در این مقاله قصد داریم به شما عزیزان، شرایط لازم و مراحل گرفتن معافیت کفالت مادر را بطور جامع و کامل توضیح دهیم.

برای دریافت شرایط خرید سربازی طبق آخرین تغییرات سال 1403 کافیست با برترین مشاوران پارسین مشاوره با شماره 9099070084 تماس بگیرید.

شرایط اولیه گرفتن معافیت کفالت مادر

کفالت مادر فاقد همسر اولین گام برای گرفتن معافیت کفالت مادر، دارا بودن شرایط لازم است. تا مشمول شرایط اصلی معافیت کفالت مادر را نداشته باشد نمی تواند برای این کفالت اقدام کند

  • مشمول غیبت نداشته باشد. داشتن غیبت سبب می شود اصلا به پرونده او رسیدگی نشودمگر در صورتی که موجه باشد.
  • مشمول تنها فرزند ذکور بالای 18 سال باشد که سرپرستی مادر خود را بر عهده می گیرد.
  • فرد به سن مشمولیت یعنی 18 سالگی تمام رسیده باشد تا طبق قوانین نظام وظیفه برای کفالت بتواند اقدام کند.

شرایط اختصاصی گرفتن کفالت مادر

  • مادر فاقد همسر باشد(یا پدر فوت کرده باشد و یا مادر طلاق گرفته باشد)
  • طلاق به صورت مکتوب و رسمی باشد.
  • مادر پس از طلاق ازدواج مجدد نکرده باشد.
  • از طلاق مادر مدت مشخصی که در آیین نامه طلاق آمده گذشته باشد.

نکته مهم: برای اخذ معافیت کفالت مادر، می بایست مشمول با مادرش یک جا زندگی کند. این مورد یکی از شرایط لازم برای اخذ کفالت مادر است.

انواع معافیت کفالت سربازی

معافیت کفالت مادر مطلقه

معافیت کفالت پدر بیمار

معافیت کفالت برادر صغیر

معافیت کفالت خواهر صغیر

معافیت کفالت سه خواهری

معافیت کفالت پدربزرگ

معافیت کفالت مادربزرگ

معافیت کفالت فرزند صغیر

معافیت کفالت همسر معلول

معافیت کفالت برادر بیمار

مقاله مرتبط: جدیدترین خبر معافیت سربازی برای مشمولان غایب و غیرغایب 1403

شرایط طلاق توافقی و طلاق صوری برای گرفتن معافیت کفالت مادر

یکی از سوالاتی که فرد متقاضی معافیت کفالت مادر می پرسند این است که طلاق توافقی برای معافیت کفالت مورد پذیرش هست یا نه؟

در واقع طلاق توافقی طلاقی است که پدر و مادر با هم توافق کرده اند که از هم جدا شوند. در جواب این عزیزان باید گفت: طلاق توافقی برای معافیت کفالت هیچ مشکلی پیش نمی آید.

خرید سربازی

همیشه طلاق صوری با طلاق توافقی اشتباه گرفته می شود. در سال های گذشته تعداد والدینی که به خاطر معاف شدن فرزندان خود به طلاق صوری روی آورده بودند زیاد شده بود. در حال حاضر سازمان نظام وظیفه دیگر اجازه انجام این کار نادرست را با پیگیری های لازم و درخواست مستندات مهم برای نشان دادن طلاق مادر به افراد مشمول نمی دهد. لازم به ذکر است یکی از دلایل این که سازمان نظام وظیفه معافیت کفالت مادر را موقت اعلام کرد همین طلاق صوری می تواند باشد.

نکته: در صورتی که از زمان طلاق والدین یا فوت پدر کمتر از 30 ماه گذشته باشد به مشمول معافیت موقت تعلق می گیرد و پس از آن در صورتی که شرایط لازم را داشته باشد معافیت موقت به دائم تبدیل می شود.

مقاله مرتبط: استعلام غیبت سربازی بصورت انلاین- غیبت سربازی چیست

در صورتی که از تاریخ طلاق یا فوت همسر کمتر از 30 ماه گذشته باشد معافیت موقت به مشمول تعلق خواهد گرفت.

مدارک لازم برای مرحله اول گرفتن معافیت کفالت مادر

1.کپی تمام صفحات شناسنامه مشمول، برادر و خواهر تنی و ناتنی

2.کپی کارت ملی مشمول، خواهر و برادر

3. عکس4*3 مشمول تمام رخ 2 قطعه

4. گواهی آخرین مدرک تحصیلی یا اشتغال به تحصیلی

شرایط گرفتن معافیت کفالت مادر

5. تکمیل برگ اطلاعات فردی( برگ شماره 1 دفترچه خدمت سربازی)

6.تکمیل برگ درخواست معافیت( برگ شماره 2)

7. تکمیل برگ معاینه واکسیناسیون مشمولین

8. تکمیل برگ استشهاد تایید وضعیت مشمول( برگ شماره 3)

  •  استشهاد محضری امضاء شده توسط سه نفر از بستگان سببی یا نسبی مشمول و در صورت عدم دسترسی به بستگان سه نفر از معتمدین محل که به تایید کلانتری محل رسیده باشند.

9.پاسخ استعلام ثبت احوال محل صدور شناسنامه پدر و مادر مبنی بر تحولات سند سجلی آنان به منظور مشخص شدن تعداد فرزندان، تعداد ازدواج و طلاق، احراز ثبت و تغییرات سنی. این موارد را نظام وظیفه پیگیری می کند. پاسخ استعلام ثبت احوال یکی از مواردی هست که اگر نباشد کمیسیون کفالت مادر تشکیل نمی شود.

 10. افتتاح حساب عابر بانک سپه به نام مشمول

11. برگ معاینه پزشکی برادر یا برادران بیمار بالای 18 سال مشمول توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی مبنی بر این که به علت بیماری یا نقص عضو قادر به نگهداری از مادر نباشد.

مدارک مورد نیاز در مرحله دوم برای گرفتن مادر

کفالت مادر مستمری بگیر مشمولان متقاضی معافیت کفالت مادر لازم است علاوه بر تهیه و تکمیل مدارک خودشان، مدارک مورد نیاز مبنی بر فاقد همسر بودن مادر را نیز تهیه کنند.

1.گواهی فوت پدر، که به صورت برگ  A5 می باشد. اگر گواهی فوت را ندارید می بایست آن را از ثبت احوال تهیه کنید. اصل شناسنامه و کارت ملی پدر و همراه با گواهی پزشک یا بیمارستان یا معرفی و حضور دو نفر گواه با ارائه مدارک شناسایی در اداره ثبت احوال محل سکونت، گواهی فوت را می توان تهیه کرد.

2. کپی طلاق نامه مادر

3.کپی تمام صفحات شناسنامه مادر همرا با کپی کارت ملی

4. عکس 4*3 مادر 2 قطعه

نکته: کسی که تقاضای معافیت کفالت نمود و حداکثر ظرف یک ماه برای رسیدگی مراجعه نکند. به عنوان انصراف تلقی و برای آن برگه اعزام به خدمت صادر و می بایست به خدمت اعزام گردد.

بیشتر بخوانید: شرایط جدید معافیت کفالت پدر

مراحل گرفتن معافیت کفالت مادر در سال 1403

مراحل دریافت معافیت کفالت مادر

برای دریافت معافیت کفالت مادر، ابتدا شناسه دفترچه خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر پلیس + 10 و یا از سایت نظام وظیفه تهیه کرده. سپس مدارک مورد نیاز که در بالا قید شده را برای معافیت آماده می  کنید و در ادامه طبق مراحل زیر پیش رفته و درخواست معافیت کفالت را ثبت کنید:

1.دریافت شناسه دفترچه خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر پلیس +10 و یا سایت نظام وظیفه

2.تهیه مدارک مورد نیاز برای معافیت کفالت مادر به استثنای برگ ثبت احوال. نظام وظیفه استعلام ثبت احوال را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید : معافیت سربازی کفالت پدر بیمار

3. مراجعه مجدد به پلیس +10 و تحویل مدارکی که آماده کردید.

4. درخواست ثبت معافیت کفالت مادر، از کاربر وظیفه عمومی در سامانه و دریافت تاییدیه ثبت درخواست

5. پلیس +10 درخواست ثبت شده شما را، برای سازمان وظیفه عمومی ارسال می کند و سازمان نظام وظیفه درخواست شما را بررسی می کند و استعلام مورد نیاز از ثبت احوال محل تولد پدر و مادر را انجام می دهد.

6. مشمول پس از 10 روز یا دو هفته به بخش امور کفالت ها در سازمان وظیفه عمومی مراجعه کند مبنی بر این که جواب استعلام ثبت احوال و برگ شماره 3 ( استشهاد بستگان) آمده یا نه. لازم به ذکر است تا پاسخ این دو استعلام نیاید کمیسیون معافیت کفالت مادر تشکیل نمی شود.

7. بررسی نهایی پرونده توسط سازمان وظیفه عمومی و ارسال دعوتنامه برای مشمول جهت حضور در کمیسیون از طریق پست یا پیامک در صورت احراز شرایط معافیت.

8. در صورتی که پرونده نیاز به طرح در شورای پزشکی داشته باشد(برای برادر یا برادران بیمار یا نقص عضو بالای 18 سال) قبل از برگزاری جلسات هیات بدوی می بایست پرونده در شورای پزشکی مطرح شود.

9. برگزاری جلسه هیئت رسیدگی بدوی در صورتی که شخص در بررسی های اولیه حائز شرایط معافیت تشخیص داده شود.

10. در صورتی که مشمول در این کمیسیون رد شود می تواند اعتراض بدهد و پرونده 2 ماه بعد، جلسه تجدید نظر تشکیل می شود.

مهمترین نکته در معافیت کفالت مادر، کمیسیون معافیت می باشد. اگر شما سوالاتی که در این کمیسیون مطرح می شود را از قبل بدانید و آمادگی لازم را برای جوابگوئی داشته باشید امکان تایید شدن در این کمیسیون بیشتر است. پیشنهاد می دهیم حتماً با کارشناسان مرکز مشاور پارسین در خصوص کمیسیون شرایط معافیت کفالت مادر با شماره زیر تماس بگیرید.

برای نظام وظيفه، از طریق تلفن ثابت با این شماره تماس بگیرید:
۹۰۹۹۰۷۰۰۸۴  از کل کشور

سوالات متداول

1.آیا با طلاق صوری امکان گرفتن کفالت مادر هست؟

خیر–  در گذشته تعداد طلاق های صوری به خاطر معافیت زیاد بود اما سازمان وظیفه عمومی با پیگیری های لازم و درخواست مستندات مهم برای نشان دادن طلاق مادر به افراد این اجازه را نمی دهد. در ضمن یکی از دلایل این که کفالت مادر به صورت موقت اعلام می شود همین طلاق صوری است.

2. پدر و مادرم 3 سال هست که از هم جدا شده اند ولی به طور رسمی طلاق ثبت نشده . برای کفالت مادر می توانم اقدام کنم؟

برای درخواست معافیت کفالت مادر یکی از مدارک مورد نیاز مبنی بر فاقد همسر بودن مادر ارائه دادن طلاق نامه است. طلاق باید به صورت مکتوب و رسمی ثبت شده باشد.

3. مراحل گرفتن معافیت کفالت مادر به چه صورت است؟

مراحل گرفتن معافیت کفالت مادر در این مقاله به طور کامل و جامع اورده شده.

4. اقوام نزدیک من در ایران نیستند برای امضای برگ استشهاد چکار کنم؟

شما می تواند سه نفر از معتمدین محل که به تایید کلانتری محل سکونت شما رسیده اند برای امضای برگ استشهاد بستگان معرفی نماید.

188 پاسخ

  1. سلام بنده از همسر اولم یه پسر دارم که می خواهد معافیت بگیرد ازدواج مجدد داشتم و جدا شدم آیا پسرم می تواند معاف شود
    آیا در جلسه ای که تشکیل می شود مادر باید حضور داشته باشد اصل مدارک هم نیاز است اگر ممکنه پاسخ دهید

      1. من چهار ساله که از همسرم به دلیل اختلافات شدید و اعتیادو بیماری اعصاب ایشون جدا زندگی میکردم و همه شاهد هستن ولی دوماهه که طلاقمون ثبت رسمی شده ..تنها فرزندمون پسره متولد ۸۱هست که با من زندکی میکنه چطور میتونم معافیت موقت بگیرم براشون تا سی ماه بگذره

          1. سلام من مادرم 16 سال است که از مادرم جدا شده و صیغه ای بوده و الان همون برگ صیغه رو گم کرده بباید چیکار کنم که معافیت بگیرم

          2. سلام وقت بخیر ببخشید من درسم ب تازگی تمام شده و هنوز مشمول نشدم پدرم ۱ ساله فوت شده و دوتا برادر بزرگتر از خودم دارم ک هر دو خدمت رفتند ۱ کیشون ازدواج کرده و۲ تا بچه داره یکی دیگشونم دور از ما مشغول کار است ایا کفالت مادرمو میتونم من ب عهده بگیرم یا خیر با تشکر

          3. سلام من بابام 6ماهه فوت شده فرزند 4پسرهستم ودوتابرادرم دومادشدن جدان ویکی برادرم شهردیگه ای هست منو مادرم یجا ساکنیم ایا معافیت شامل حال منم میشه

          4. سلام مادرم ازدواج مجدد کرده وهمسرش فوت کرده الان 3ساله پیش خودم زندگی می‌کنه و دارای یک فرزند از همسر سابقش هست آیا کفالت به بنده تعلق میگیرد

          5. سلام اگه از زمان خدمتم غیبت خورده باشم امکان نداره ک معاف بشم؟

        1. سلام وقتتون بخیر
          پدرم فوت شدن و من فرزند اخر خونواده هستم
          سه برادر دارم که ازدواج کردن و دو برادرم معافیت پزشکی گرفتن و سومی خدمت سربازی رفته

          امکانش هست که معافیت کفالت مادر به من تعلق بگیره؟

        2. سلام من ۷ماهه توم‌خدمتم مادرم یه ماه پیش از بابام طلاق گرفت میخاستم ببینم مشمول معافیت میشم یا نه قانونی که میگه تا سی ماه معاف موقتی بعد ۳۰ماه اگه مادرت ازدواج نکرد معاف دائم میشی راسته؟

          1. سلام
            معافیت برای کفالت مادری که
            ۱) عضو کمیته امداد هست و
            ۲)یکسال از تاریخ طلاق میگذرد و
            ۳) دوتا فرزند پسر ۱۸ سال و ۲۴ سال دارد
            طبق قانون مددجویان یک نفر میتونه کفالت مادر را درصورت گذشت ۳ سال از طلاق بگیره ؛
            ایا یکی از فرزندان میتواند کفالت و معافیت موقت مادر عضو کیمته امداد تا گذشت این مدت۳ سالع رو بگیرد؟؟

          2. سلام من برای کفالت طلاق اقدام کرده بودم پروندم تکمیل شو وتوکمیسیون هم شرکت کردم ویه مبلقی رو از بنده دریافت کردن وگفتن پرونده رو به استان ارسال میکنیم دیگه چیزی نگفتن میخواستم بدونم مرحله بعدی چیه یا کارم تموم شده

          3. سلام خسته نباشید
            من 42سال سن دارم با دو فرزند
            که پدرم 12سال فوت کردن
            دوخواهر دوبرادر دارم همه ازدواج کردن
            ومادرم پیش خودمه زندگی میکنیم
            آیا میتونم معافیت بگیرم

          4. سلام و خسته نباشید بنده ۲۲ سالم هستش و من زمانی ک توی شکم مادرم بودم مادر پدرم جدا شدن و منو مادرم بزرگ کرده و اون دو تا پسر بزرگ داره و یه دختر ک اصلا من دو دفه دیدمش و سال ۸۱ ک طلاق گرفتن توی دادگاه بوده و جدا شده بودن ولی محضر نرفت بودن ک همین چن ماه پیش رفتن الان من میخوام بدونم ک معاف میشم مادرم ۴۷ سالشه و تحت پوشش کمیته امداد هم هستش و امروز رفتم پلیس +۱۰ یه برگه هایی داد ممنون میشم جواب و من ۲۲ سالم شده الان دارم اقدام میکنم غیبت نمی‌خورم و به مشکلی بر نمیخورم و این ک اگر معاف بشم سه ماه آموزشی نمیبرن منو سپاس

        1. سلام و وقت بخیر ،
          من مادرم حقوق بگیر تامین اجتماعی هستش و ۹ سالی میشه ک از پدرم جدا شده، یه خواهر ۲۳ ساله هم دارم ک مجرده ، ایا میتونم معافیت بگیرم؟

        2. سلام خسته نباشید
          من 42سال سن دارم با دو فرزند
          که پدرم 12سال فوت کردن
          دوخواهر دوبرادر دارم همه ازدواج کردن
          ومادرم پیش خودمه زندگی میکنیم
          آیا میتونم معافیت بگیرم

          1. تو معاف شدی .افراد داری ۲فرزند بالای ۳۰ سال معاف شدن استاد

      2. سلام خسته نباشید بنده معافیت موقت مادرم دارم اگر ازدواج کنم باطل میشه یا صبر کنم از موقت ب دائم تبدیل بشه
        میشه راهنمایی کنید

      3. سلام من ۶ ساله از همسرم جدا شدم و یک پسر دارم ۱۴تیر ۱۸ ساله میشودوبامن زندگی میکند.. میخاستم ببینم اینکه سن من ۴۰سال هست وشاغل هستم آیا مانع از گرفتن معافی فرزندم میشود..

        1. بعد از گرفتن کارت معافیت ایا مادرم میتونه ازدواج کنه یا باید مدت مشخصی ازدواج مجدد نکنه ؟

      4. بعد از گرفتن کارت معافیت ایا مادرم میتونه ازدواج کنه یا باید مدت مشخصی ازدواج مجدد نکنه ؟

        1. بنده ی برادر ناتنی دارم و میخواد بره سربازی مادرم پیش من زندگی می‌کنه من ۳۴سال سن دارم دوتا دختر دارم میتونم کفالت مادر بگیریم یا خیر ممنون میشم سوال منو جواب بدین هم پدر من فوت شده هم پدر برادر ناتنیم بیست سال پیش

          1. طبق قانون چندروز پیش معاف شدی بالا۳۵ سال دارای ۲ فرزند.مبارکت باشه

        1. سلام برادرمن یه دونه پسربیشترندارم خودم ناراحتی اعصاب دارم ودوباربستری شدم هردوباریک ماه بستری بودم پدرش هم تحت امدادهست میتونم پسرمه معاف کنم

      5. سلام من 8 سال هست که جدا شدم دو پسر دارم که یکیشون بعد از جدایی سربازی رفته والان هم هیچگونه ارتباطی با من نداره پسر دومم تازه فارغ التحصیل شده و یکسال دیگه مشمول هست. ایا میتونه درخواست کفالت من را بده و معاف بشه. من فقط ایشون را دارم

        1. سلام من پدرم موقعی که ۱۷ سالم بود فوت کرد و یک فقط برادر بزرگتر از خودم دارم که اون هم سربازی رفته آیا الان من ۱۹ سالمه و در دانشگاه هستم اگر برادرم ازدواج کنه میتونم معافیت بگیرم؟

          1. سلام
            والدین من حدود یک ساله از هم جدا شدند
            یکی از شرایط گرفتن معافیت زندگی با مادر هست! واسه این مورد تحقیقات محلی میان یا باید شهود بریم یا چی؟

        2. سلام وقت بخیرمن بامادرم زندگی میکنم دوتاداداش دیگه دارم یکیشون معافیت کفالت گرفته سال82.داداش دیگمم خدمت شورفته.پدرم یه ساله بودم فوت کرده،بنظرشمامن 32سال سنمه درغیبت هستم .مامانم تحت پوشش کمیته امداد هستش.میتونم معاف بشم یانه.اون داداشم ازکمیته معاف نشده

        3. درود بر شما

          متولد ۶۷ هستم. تا ۹۲ مشغول تحصیل بودم و تا کنون غیبت دارم
          سال ۹۶ پدرم فوت کردن. ۹۸ ازدواج کردم. تک پسر هستم. الان میتونم معافیت کفالت مادر رو بگیرم؟

          1. سلام لطفا بفرمایید اگر پدر ومادر طلاق گرفته باشند وتک پسر خانواده با مادر زندگی کند اما حضانت با پدر باشد ومادر کارمند باشد آیا پسر می تواند معاف شود لطفا جواب دهید

      1. سلام
        من پدرم فوت کرده و میخواستم بدونم میتونم معافیت کفالت مادرم را بگیرم
        و الان 18 سالمه و ی برادر از خودم بزرگ تر دارم ک ازدواج کرده
        و فقط منو مادرم هستیم
        میتونم معافیت بگیرم یا ن

          1. سلام من مادرم طلاق گرفته پسر بزرگ هم هستم در حال انجام خدمت مادرم بیماری اصاب روان داره آیا میتونم کفالت شو بگیرم
            باهم زندگی می کنیم تمام خرج زندگی هم به گردنم افتاده

        1. سلام بنده 21سال دارم درحال حاظر سربازم.مادرم دچار سرطان شده. و اینکه پدر مادرم طلاق گرفتن. برادر خاهر بزرگ تر از خدم دارم مجردن ولی خودشون جدا زندگی میکنند.و اینکه غیبت سربازی دارم 6ماه میخاستم ببینم معافیت کفالت مادرمیتونم بگیرم

      2. سلام
        من پدرم یک سال و یک ماهه که فوت کرده پدرم از ازدواج اول چهارفرزند داره از ازدواج دومش که مادر من باشه یه فرزند که اونم ازدواجش صیغه ایه
        برادر خواهرام نمیدن شناسنامه رو من باید چیکار کنم؟

    1. سلام من ۳۱ سالمه موقع ک پدرم فوت کردن ۱۵سالم بود یک داداش دارم ک ناشنوا هست و ازدواج کردن الان من با مادرم خواهرم زندگی میکنم و وقتی ک به سن ۱۸ سالگی رسیدم دیگه نون آور خانواده شدم کارمیکردم الان هم در حال حاضر دارم خدمت میکنم حدود ۵ ماه ک سربازی الان میخوام کفالت مادربگیرم میتونم

        1. سلام ما ۲ تا برادر هستیم مادرم ۱۵ سال پیش طلاق گرفته، برادرم که ۲ سال از من بزرگتر است با پدرم در شهر دیگری زندگی میکند و هم اکنون در حال طی سربازی می‌باشد و حضانت من از آن موقع تاکنون که در حال ورود به سن مشمولیت می‌باشم با مادرم بوده و با مادر در شهری دیگر زندگی میکنیم، و مادرم ازدواج مجدد نداشته، آیا میتوانم معافیت کفالت مادر را بگیرم

        2. سلام وقتتون بخیر
          من ۱۱ سال که از همسر سابقم جدا شدم و یه پسر ۱۸ ساله دارم و میخوام اقدام کنم برای کفالت.منتها دو سال گذشته برای مدت یک سال پیش صیغه شدم میخوام بدونم الان پسرم میتونه کفالت بگیره؟

  2. سلام این که برای معافیت از طریق طلاق ۳۰ ماه باید صبر کنن منطقیه ولی برای فوت پدر هم باید این مقدار طول بکشه؟! برای چی دقیقا؟!
    هیچ چیزی مبنی بر معافیت دائمی میدن تا کارت معافیت ریاد؟!

    1. سلام دوست عزیز
      منظور شما کفالت مادر هست. اگر طلاق مادر یا فوت پدر کمتر 30 ماه باشد به مشمول معافیت موقت داده می شود. برای این که ببین مادر ازدواج مجدد دارد یا نه.

      1. سلام من برادر بزرگتر دارم ک ازدواج کرده و پدرم فوت شده و من تنها فرزند خانوادم آیا میتونم کفالت مادرمو بگیرم

          1. سلام خسته نباشید من یک بردار دوقلو دارم و پدرم فوت شده ایا امکانش هست یکیمون کفالت مادر رو بگیره و معاف بشه

        1. سلام من درحین خدمت هستم مراحل رو دارم طی میکنم ولی از طلاق مادرم ۱۳ماه گذشته خاستم بدونم تو حین خدمت معافیت موقت شامل من میشه ؟؟

          1. سلام خسته نباشید
            من پدرم ۴ سال و خورده ای هست ک فوت شده و تک‌ پسر هستم هیچ اقدامی برای معافیت کفالت مادر نکردم آیا الان اقدام‌ کنم‌ میتونم‌معافیت کفالت مادر رو بگیرم؟؟

        1. سلام من همه ی شرایط را دارم مادر من کارمند دولت هست آیا میتونم معافیت بگیرم با توجه به اینکه مادرم شاغل هست؟

  3. سلام وقت بخیر
    مادر بنده رماتیسم مفصلی داره و نیاز به کمک و مراقبت داره و پدر هم اعتیاد داره و نمیتونه از پس هزینه های دارو مادرم بر بیاد و…

    میتونم برا معافیت کفالت اقدام کنم
    قانونی در این مورد هست؟

      1. سلام وقت بخیر
        خسته نباشین
        اگر مشمول دارای برادر بزرگتر باشد و برای خود زندگی جدا داشته باشد که به سختی بتواند زندگی خود را بچرخاند یعنی دارای همسر و 3 فرزند باشد و استشهاد محلی داشته باشیم که نمیتونه به مادر، در نبود فرزند مشمول خدمت رسیدگی بکند
        مشمول میتواند اقدام به کفالت مادر بکند؟

  4. سلام وقت بخیر
    پدر من تازه فوت شده و برادرم( که اوایل امسال ۱۸سالش کامل شده ) برای گرفتن کفالت مادرم اقدام کنه ،مشکلی از لحاظ غیبت نمیخوره؟ در اصل میخوام بدونم چه مدت بعد از ۱۸ سالگی و گرفتن دیپلم مهلت داره ؟ که غیبت نخوره

    1. سلام، من 19سالمه و داداشم 16سالشه و پدر و مادرم جدا شدن 15سال پیش و پدرم بیماری قلبی داره عمل کرده و الان دارو مصرف میکنه ایا من میتونم کفالت پدر بگبرم؟

  5. سلام و خسته باشی،ک سوال داشتم من خارج از کشور زندگی می کنم پسرم لیسانس از تهران گرفته الان بورسیه اومده اروپا من سه سال طلاق گرفتم ایا می تونم از سفارت اقدام به کفالت کنم یا نه، واین که من از ده سال پیش جند بار اقدام به طلاق کردم ولی نشد ایا شرایط کفالت پسرم را دارا هستم یا نه لطفا راهتمایی کنید.ممنون

      1. سلام وقت بخير یک سوال راجب معافی کفایت داشتيم خدمتتان. من ۴۲سن دارم بخاطر مشکلات خانوادگی و کهولت سن پدر به سربازی نرفتم حالا سه فرزند دارم و پدرم فوت شده و با گرفتن کفالت مادر میتونم مافی رو بگیرم .

          1. سلام اگر من تنها پسر بالای هجده سال مادرم باشم غیبتم نداشته باشم و پدرم ۱۷ سال پیش فوت کرده باشه و مادرم ۱۵ سال پیش با یک شخص ازدواج مجدد داشته باشه و سیزده سال پیش از آن شخش طلاق گرفته باشد به من کفالت تعلق میگیرد؟

          2. سلام من کفیل مادرم (فاقد همسر) تمام مراحل انجام دادیم مونده کمیسیون اخری می خواستم بدونم چه سوالاتی از مادرم می پرسن

          3. سلام من 27ساله زمانی که پدرم فوت 16سال داشتم الان ازدواج کردم دوتا فرزند دارم میتونم معافیت بگیرم از طریق کفالت مادر

      2. با سلام
        من پنج ساله از همسرم جدا شدم الان پسرم اقدام کرده برای کفالت ولی با آقای صیغه دوساله دارم که ایشون دارای همسرو فرزند هستن و طبق قانون هیچ نفقه ای به من تعلق نمی گیره واین آقا توانایی و شرایط نگهداری از من ودخترم رو نداره آیا پسرم می تونه کفالت بگیره

  6. با سلام من یک برادر ناتنی یزرگتر دارم که هیچ ارتباطی با مادرم و ما نداره و ظاهرا سزبازی هم رفنه و یک خواهر کوچکتر هم دارم و خودم هم الان دانشجو هستم
    مادرم هم بیش از ۵ سال که در پدرم طلاق رسمی گرفته
    آیا من می توانم معافیت کفالت مادرم رو بگیرم
    ممنون

    1. سلام پدرم فوت کرده منو مادرمم با هم هستیم یه برادر بزرگ. تر دارم. که ازدواج کرده و خودش مستقله شما گفتین اگه شورای پزشکی تایید کنه که برادر بزرگ. تر نمیتونه نگهداری کنه از مادر من. معاف میشم درسته دیگه

  7. سلام وخسته نباشید من ۲۹ سالم هستش وپدرم ۴ سال فوت کرده و بردارم ۱۲ سالش ایا میتونم معافیت کفالت بگیرم

      1. سلام من ۲۹سالم هست برای کرفتن کفالت مادر میخوام اغدام کنم همه شرایط دارا هستم فقط شما کفتید که نباید غیبت داشته باشم الان من غیبت دارم؟تا حالا هیچ اقدامی نکردم

          1. سلام من پسرم ۱۹و نیم ساله هست و معافیت تحصیلی رد کرده و یک دختر هم داره و یکماهه از همسرم توافقی جدا شدم خانواده و همکارانم نمیدونن یعنی نگفتیم بخاطر بچه ها و نگاهشون.به فرزند طلاق و …..آیا میتونم برای پسرم درخواست معافیت بدم یا قبول نمیکنن یا تحقیقات میکنن میشه راهنمایی کنید

        1. سلام من پدرم ۲ ساله که فوت کرد
          میتونم کفالت مادرم بگیرم من کوچیک ترین بچه خانواده هستم ۱۹ سالمه
          و ۲ تا خواهر و ۱ بردار دارم که همشون
          شوهر ، زن بچه دارن ! زندگیشونم از من و مادرم جداس ! و هیچ کمکی به ما نمیکند !
          من خودم کار میکنم با مادرم زندگی میکنم
          من میتونم کفالت مادرم بگیرم ؟

          و اینکه برم کار دولتی باید سربازی داشت باشم
          و اینکه بخاطر اینکه برم کار دولتی دفترچمو پست کردم ولی حتا اموزشیم نرفتم ش
          امکان هست معافیت بگیرم هست ؟

          و الان میخوام ببینم میتونم معاف شم چون من دارم خرج مادرمو خودمو میدم ؟

          لطفا جواب بدید ممنون

      2. سلام من غیب دارم و پدرم و مادرم از هم جدا شدند و یه برادر معلول تحت پوشش بهزیستی و مادرم هم تحت پوشش بهزیستی می‌باشد و دوتا برادر بزرگتر از خود دارم که اونا ازدواج کردند و فقط من هستم با مادرم زندگی میکنم آیا میتونم کفالت مادری بگیرم که تحت پوشش بهزیستی هستن و خودمم دیسک کمر خفیف دارم نمیتونم کار سنگین اینا انجام بدم تورا خدا یه راهنمایی کنین با تشکر

          1. سلام من پدرم یکسال فوت کرده ۲۲سالمه غیبت دارم وتنها پسر بالای ۱۸ سال هستم پدرم مریض بود نمیتونستم تنهاش بزارم الان رفتم دفترچه گرفتم رفتم اموزشی ایا میتونم کفالت مادرم بگیرم بعد اموزشی معاف میشوم ایا

  8. سلام وخسته نباشید من ۲۹ سالم هستش وپدرم ۴ سال فوت کرده و بردارم ۱۲ سالش ایا میتونم معافیت کفالت بگیرم

  9. سلام وقتتون بخیر .من ۴۲سال سن دارم وبخاطر مشکلات خانوادگي و کهولت سن پدر نان آور خانه بودم و امکان سربازی رفتن نداشتم الان پدرم فوت شده و صاحب سه فرزند هستم ،من میتونم با گرفتن کفالت مادرم از سربازی مال شوم ،فرزند ارشد هم هستم

  10. سلام اگر من تنها پسر بالای ۱۸ سال باشم غیبت نداشته باشم پدرم ۱۷ سال پیش فوت شده باشه مادرم ۱۵ سال پیش با یک شخص ازدواج کرده باشه و ۱۳ سال پیش از آن شخص طلاق گرفته باشه یعنی الان فاقد همسر باشه به من معافیت کفالت تعلق میگیره؟

    1. باسلام مادر من ۵ ساله از پدرم جدا شده من با مادرو خواهرم زندگی می کنیم مادرم به علت شرایط شخصی صیغه دوساله با آقایی رو داره ولی این آقا با مازندگی نمی کنه آیا به من کفالت معافیت میدن ممنون از شما

    2. سلام من پدرم سال 93فوت کرده الان چند سالی غیبت دارم و با مادرم زندگی میکنم داداش بزرگ تر از خودم دارم که متاهله از ما جدا زندگی میکنه خدمت سربازی هم رفته الان من میتونم کفالت برای مادرم بگیرم یا راه حلی هست

  11. سلام من 5 ماهه ازدواج کردم و غیبت ندارم و هنوز در حال ادامه تحصیل هستم و 30 ماه از طلاق مادرم گذشته مادرم 20 سالگی من طلاق گرفته و متاهل هستم و داداش 14 ساله دارم . میتونم کفالت بگیرم؟

  12. سلام وقتتون بخیر
    من پدر و مادرم جدا شدن و واقعا هم چدا شون اما در کمسیون اولیه و کمسیون دوم رد شدم(به علت اینکه تحقیقات همسایه ها گفتن که این ها دروغ میگن که جدا شدن در صورتی که واقعا جدا شدن) الان که من هر دو کمسیون رو رد شدم هیچ شانس دیگه ای ندارم؟

  13. سلام من ۲۱ سالمه ترم اخر دانشگاه هستم، اگر الان پدر و مادرم برای طلاق توافقی اقدام کنن، معافیت موقت میتونم بگیرم که حالا بعدش دائم بشه؟ اخه میگن طلاق قبل ۱۶ سالگی باید باشه

  14. سلام دوست عزیز من درحال خدمتم و پدرم فوت کرد و سرپرست مادر بیوه و خواهر و برادر صغیرم هستم.
    و اضافه صنواتی ندارم اما در حین خدمت نهست کردم و نزدیک به ۴ماه اضاف خوردم. با این شرایط کومسیون معافم میکنه؟؟

  15. سلام
    من 18 سالمه
    پدرم فوت کرده و ی برادر بزرگتر از خودم دارم که ازدواج کرده
    میخواستم بدونم میتونم کفالت مادرمو بگیرم

    1. باسلام مادر من ۵ ساله از پدرم جدا شده من با مادرو خواهرم زندگی می کنیم مادرم به علت شرایط شخصی صیغه دوساله با آقایی رو داره ولی این آقا با مازندگی نمی کنه آیا به من کفالت معافیت میدن ممنون از شما

  16. باسلام مادر من ۵ ساله از پدرم جدا شده من با مادرو خواهرم زندگی می کنیم مادرم به علت شرایط شخصی صیغه دوساله با آقایی رو داره ولی این آقا با مازندگی نمی کنه آیا به من کفالت معافیت میدن ممنون از شما

  17. سلام من آبان ماه همین سال شدم ۱۸ ساله و سال آخر تحصیلمه.. من الان مشمول سربازی هستم و باید اقدامی بکنم؟ یا باید بعد از گرفتن مدرک دیپلم اقدام کنم؟؟؟؟ لطفا جواب بدید ممنون

  18. با سلام
    ۲۲سالمه تک فرزند هستم ،غیبت هم نداشتم ،۷.۸ماه هست که والدینم طلاق گرفتن،اولش کفالت بگیرم بمونه تا موعد بعد سی ماه اقدام به معافیت از این راه بکنم یا از همین الان معافیت موقت بگیرم بعد اقدام به دایمی کردنش بکنم!؟

  19. درود
    من تمامی شرایط کفالت مادر رو دارم مادر مطلقه
    فقط مسئله اینجاست با مادربزرگم زندگی میکنم در حال حاظر با این شرایط میتونم کفالت مادر بگیرم ؟
    یا حتما باید برم و کنار مادر زندگی کنم ؟
    اگه اره باید چند مدت کنار مادر باشم و سازمان چطور متوجه میشه من کنار مادر زندگی میکنم یا نه
    ممنون

  20. سلام
    اگر معافیت دائم کفالت مادر مطلقه بگیریم باید به دوره آموزش 2 یا 3 ماهه بریم؟
    کلا معافیت کفالت دوره آموزشی داره؟

  21. سلام ببخشید حدود ۶ سال پیش مادر من طلاق گرفت و ۳ سال هست که با پدرخوانده من صیغه هستن ولی ازدواج رسمی نداشتن و یک فرزند دختر هم دارد. اگر بتوانم اثبات کنم که ایشون نمی تواند مایحتاج مادرم رو فراهم کند میتوانم کفالت بگیرم چون واقعا خودم کار میکنم و پدرخواندم هم اعتمادی نیست چون هر لحظه که بخواد میتونه مادرم رو رها کنه و بره و من اگه نباشم فشار اسفناکی بهش میاد

  22. سلام
    پدر من الان کهولت سن دارن و دو ازدواج داشتن من تنها پسر همسر دوم هستم و دو برادر ناتنی دارم که خیلی وقته ازدواج کردن و سربازی هم رفتن آیا میتونم برای کفالت مادر خودم به دلیل سن بالای پدر اقدام کنم ۱۸ سالم هست فعلا معافیت تحصیلی هم دارم

      1. سلام من تک پسر هستم پدرم فوت کرده مادرم بیماری اعصاب راوان داره پنج خواهر سرپرست خانواده هستم دنبال معافیت هستم غیبت خوردم میشه معاف بشم

  23. سلام من مادرم 16 ساله از پدرم جدا شده واینکه صیغه بوده الان صیغه نامه رو بعد این همه سال گم کرده من چجوری باید معافیت بگیرم من با مادرم زندگی میکنم یه خواهر کوچیک تر ازخودمم دارم

  24. سلام و وقت به خیر من پدرم فوت شدن و برادر بزرگ تر دارم که معافیت نگرفته و غیبت داره و من و مادرم هر دو تحت پوشه کمیته امداد هستیم آیا میتونم کفالت مادرم رو بگیرم؟

  25. سلام حدود 8 سال قبل پدرم فوت کردند برادر من از کفالت مادر استفاده کردند. و الان برادرم ازدواج کردند. من و مادرم با هم زندگی میکنیم. آیا من هم میتونم از کفالت استفاده کنم؟ کارشناسی ارشد علامه طباطبایی میخونم

  26. سلام خدمت شما
    من هفت سال پیش از همسرم جدا شدم و با پسرم زندکی میکنم ازدواج مجدد هم نداشتم ، برای معافیت پسرم اقدام کردیم کمیسیون رفتیم پرسیدن پسرت کار می کنه یا خرجتون از کجا میاد و‌‌‌‌‌‌…و خیلی سوالای دیگه ،من گفتم‌پسرم فعلا دانشجو هست و سر کار نمیره ،خودمم از طرف خانوادم تامین شدم تا حالا ،اما پسرم داره دنبال کار نیمه وقت میگرده،هنوز جواب قطعی ندادن…ممکنه رد بشیم؟

  27. سلام من 20 سالمه و دانشجو هستم و پسر بزرگ بالای 18 سال هستم و برادر دیگم 18 سالشه پدر و مادرم 17 سال پیش طلاق گرفتن و مادرم ازدواج کرده ولی باز طلاق گرفته با مادرم زندگی میکنم ميشه برای معافیت اقدام کنم و اینکه دوره اموزشیش با اینکه دانشجو هستم کی ميفتم؟

  28. درود و وقت بخیر.
    من دانشجوی کارشناسی هستم و فعلا معافیت موقت تحصیلی دارم. پدر و مادر بنده بیش از ۶ سال پیش جدا شدند؛ به تازگی چند ماهی ست که اوقات را دائم در کنار مادر می گذرانم اما این انتقال به طور قانونی ثبت نشده و در مدارک طلاق همچنان قید شده که بعد از طلاق با پدر بوده ام. همچنین مادرم شاغل، کارمند هستند و من نیز بی کار. آیا با چنین شرایطی امکان اقدام برای معافیت وجود دارد؟ ضمن اینکه اگر جواب اول صحیح باشد، درخواست بنده رد شود، اجازه ادامه تحصیل دارم یا فورا اعزام می شوم؟ در آخر اینکه برگ استشهاد تایید وضعیت مشمول، چند ماه پیش توسط چندی اقوام، پر و ثبت شد، اما به علت ابهامات قانونی و مسائل ذکر شده تحویل پلیس برای تشکیل پرونده معافیت ندادیم. اگر توانم برای معافیت کفالت اقدام نمایم، آیا فاصله زمانی چند ماهه برگ استشهاد تایید وضعیت مشمول با تاریخ تشکیل پرونده مشکل ساز است و نیاز به برگ استشهاد تایید وضعیت مشمول به روز خواهد بود؛ یا آنکه با همان برگ می توان اقدام کرد.
    پوشش بابت متن طولانی و پیشاپیش تشکر!

    1. سلام خسته نباشید
      الان هجده سالم شده پدر و مادرم پنج ساله طلاق گرفتن و الان با مادرم زندگی میکنم مادرم پنجاه سالشه
      برادرم متولد هفتادو پنج هستش 6 ساله که خدمتشو تموم کرده منتها 4 ساله مستقله و کارش
      تو عراقه
      فقط میخواستم بدونم شرایط معافیت دارم یا نه

  29. سلام، من 19سالمه و داداشم 16سالشه و پدر و مادرم جدا شدن 15سال پیش و پدرم بیماری قلبی داره عمل کرده و الان دارو مصرف میکنه ایا من میتونم کفالت پدر بگبرم؟

  30. سلام وقت بخیر بنده پدر و مادرم حدود 5 سال است که از هم جدا زندگی میکنن ولی یک ماهه که طلاق گرفتن . چطوری میتونم به جای کفالت موقت مستقیم کفالت دائم رو بگیرم ؟

  31. وقت بخیر
    20 سال و 8 ماه سن دارم
    18 سالگی تمام مشمول شده ام.
    در زمان مشمولیت بیش از 5 سال از طلاق والدین میگذرد متاسفانه چون اطلاع نداشتم که غیبت میخورم تا الان اقدام نکردم. قبل از 18 سالگی هم ترک تحصل کردم و مشغول به کار بودم به عنوان سرپرست خانواده (با مادرم زندگی میکنم) به خاطر غیبت امکان داره معافیت رو ندن بهم ؟
    مادرم بیش از 70 درصد سوختگی دارن، یک کلیه از کار افتاده، و مشکل لنفاوی و واقعا نمیتونن کار کنن ولی تحت پوشش بهزیستی و کمیته نیستیم چون من توانایی اداره زندگی را داشته ام ولی در صورتی که معافیت را ندن واقعا به مشکل میخوریم.

  32. وقت به خیر،
    کمیسیون کفالت مادر مدتی پیش تشکیل شده و در حدود 10 روز گذشته و جوابی نیومده، معمولا تا چه مدت بعد از کمیسیون جواب میاد؟

  33. سلام
    پدر من مهر سال 99 فوت شده و من تنها پسر هستم.
    از مهر سال 1400 وارد غیبت شده ام.
    با توجه به این که پدر من قبل از تاریخ غیبت فوت شده، آیا قادر به دریافت معافیت کفالت مادر هستم؟

  34. سلام
    پدر من مهر سال 99 فوت شده و من تنها پسر هستم.
    از مهر سال 1400 وارد غیبت شده ام.
    با توجه به این که پدر من قبل از تاریخ غیبت فوت شده، آیا قادر به دریافت معافیت کفالت مادر هستم؟

  35. سلام پدر مادر من حدود یک ساله جدا شدن ب صورت رسمی مادرم به دلیل سرطان رحم نمیتونه کار کنه و من یک سال استراحت تحصیلی گرفتم تا کمک خرج باشم برای کفالت مادر اقدام کردم چون برادرکوچیکم ۱۸سالش شده گفتن ب من تعلق نمیگیره با پدرم زندگی میکنه من با مادرم ۲۱سالمه چی کار باید انجام بدم برای کفالت مادر؟

    1. سلام من پدرم نزدیکه 11سال هست فوت شده
      پدر بنده دو تا زن داشته و یک برادرناتنی بزرگ تر از خودم دارم که کلان زندگیشون از ما جداست
      فقط من و مادرم پیش هم زندگی می‌کنیم آیا معافیت کفالت شامل بنده هم می‌شود؟

  36. سلام وقت بخیر
    مادر و پدرم سه ساله که جدا شدند.
    من در حال حاضر دانشجو هستم و معافیت تحصیلی دارم. (غیبت ندارم.)
    برادر کوچکترم که 25 سالش هست به خارج از کشور مهاجرت کرده است. آیا من میتونم کفالت مادرم را بگیرم و معاف بشم؟

  37. سلام
    من پدرم دو سالی هست فوت کرده و من درسم تازه تموم شده
    دو تا خواهر دارم که یکیشون ازدواج کرده و یکی مجرد
    تنها پسر خانواده هم خودم هستم میخاستم ببینم شرایط معافیت دارم مثه کفالت مادر؟

  38. سلام من 28 سالمه و تک پسرم، ازدواج کردم، پدرم تازه فوت شده ولی با مادر در یک ساختمون زندگی میکنیم، من غیبت هم دارم، آیا احتمال کفالت گرفتن برای من وجود داره

  39. سلام خسته نباشید
    من دفترچه معافیت رو از پلیس +۱۰ گرفتم
    اون سه شاهدی که باید ببرم دفتر اسناد باید هر سه مرد باشن یا فرقی نمیکنه

  40. با سلام فرزندی که غیبت دارد میتواند کفالت مادر را بگیرد این در صورتی هست که غیبتش به خاطر این بوده که پدرش معلولیت داشته وبیکار واین بچه سر کار میرفته و نان آور خونه وخرج دانشگاه خواهرش رو میداده ومیخواد کفالت بگیره آیا میشه؟

  41. با سلام بنده چندتا سوال دارم بنده با مادرم زندگی می کنم واز طلاق با پدرم الان ۸سال میگذره؟و پدرم الان ۳ ماه که رحمت خدا رفته ؟و ۳ خواهر دارم و ۲ برادر ۱۳ ساله دارم .و یکی از خواهر های بنده هم مریض می باشد ؟بنده هم سال ۹۰ از اموزشی فرار کردم ؟می تونم الان اقدام به معافیت کنم ممنون میشم ؟از لطف که می کنید

  42. سلام وقت بخیر. من تک فرزند هستم و پدر ماردم 2 سال از هم جدا شدن. مادرم مشکل حرکتی داره و من وی خرج خونه کمک میکنم ولی تمامی خرج خونه با من نیست و مادر از پول ارث پدری نیز استفاده میکنه. در حال حاضر در شرکتی استخدام شدم اما استخدام قراردادی هستم و بیمه برام رد نمیشه. با توجه به وضعیت من آیا امکان گرفتن معافیتکفالت مادر رو دارم؟

  43. سلام.من 27 ساله هستم با مدرک فوق لیسانس فرزند طلاق که سه سال از طلاق گذشته دوتا برادر بزرگ تر من قبل از طلاق والدین سربازی رفتن و کارت پایان خدمت هم دارند. مادرم تحت پوشش کمیته امداد هستن آیا من میتونم برای معافیت اقدام کنم و اینکه چقدر طول میکشه تا جوابش بیاد؟

  44. سلام من پدرم یکسال فوت کرده ۲۲سالمه غیبت دارم وتنها پسر بالای ۱۸ سال هستم پدرم مریض بود نمیتونستم تنهاش بزارم الان رفتم دفترچه گرفتم رفتم اموزشی ایا میتونم کفالت مادرم بگیرم بعد اموزشی معاف میشوم ایا

    1. پسرم درکفالت مادر مطلقه کمیسیون رد دادندالان رفته سربازی آموزشی امکان هست اعتراض داده شود.برای مشکلات خانوادگی ۶ماه اضافه خدمت زدند وپرونده درنظام وظیفه هست لطفاراهنمایی کنیدباتشگر

  45. سلام بنده میخواستم به نیروی انتظامی ثبت نام کنم آیا معافیت کفالت بر استخدامی تاثیر داره

  46. سلام من چهل دارم ودارای چها ر،فرزندهستم معافیت به من تعلق میگرد یآنه

  47. سلام ببخشید من پدرم چند سالی است که فوت شده اند و برادرم کفالت مادرم رو گرفته ولی چند ساله ازدواج کرده خواستم بدونم من میتونم کفالت مادر رو بگیرم یا نه و اگه نشه میگن سن مادر به یه حد برسه میشه اون چیه قضیه اش اینا
    ممنون میشم جواب بدید

  48. من خودم متاهل هستم و دوتا فرزند دارم و تقریبا ۶یا۷سال غیبت دارم ،میتونم غیبتم را موجه کنم؟
    مادرم بیماری صرع دارد لاعلاجه، تحت پوشش کمیته امدادم هست ،همچنین سرطان بدخیم سینه داره، با دوتا خواهرم ک یکیشون بیماری لوپوس شدید داره میخواستم بدونم کفالت شامل من میشه

  49. سلام
    من خودم متاهل هستم و دوتا فرزند دارم و تقریبا ۶یا۷سال غیبت دارم ،میتونم غیبتم را موجه کنم؟
    مادرم بیماری صرع دارد لاعلاجه، تحت پوشش کمیته امدادم هست ،همچنین سرطان بدخیم سینه داره، با دوتا خواهرم ک یکیشون بیماری لوپوس شدید داره میخواستم بدونم کفالت شامل من میشه

  50. سلام و خسته نباشید بنده ۲۲ سالم هستش و من زمانی ک توی شکم مادرم بودم مادر پدرم جدا شدن و منو مادرم بزرگ کرده و اون دو تا پسر بزرگ داره و یه دختر ک اصلا من دو دفه دیدمش و سال ۸۱ ک طلاق گرفتن توی دادگاه بوده و جدا شده بودن ولی محضر نرفت بودن ک همین چن ماه پیش رفتن الان من میخوام بدونم ک معاف میشم مادرم ۴۷ سالشه و تحت پوشش کمیته امداد هم هستش و امروز رفتم پلیس +۱۰ یه برگه هایی داد ممنون میشم جواب و من ۲۲ سالم شده الان دارم اقدام میکنم غیبت نمی‌خورم و به مشکلی بر نمیخورم و این ک اگر معاف بشم سه ماه آموزشی نمیبرن منو سپاس

  51. سلام و خسته نباشید بنده ۲۲ سالم هستش و من زمانی ک توی شکم مادرم بودم مادر پدرم جدا شدن و منو مادرم بزرگ کرده و اون دو تا پسر بزرگ داره و یه دختر ک اصلا من دو دفه دیدمش و سال ۸۱ ک طلاق گرفتن توی دادگاه بوده و جدا شده بودن ولی محضر نرفت بودن ک همین چن ماه پیش رفتن الان من میخوام بدونم ک معاف میشم مادرم ۴۷ سالشه و تحت پوشش کمیته امداد هم هستش و امروز رفتم پلیس +۱۰ یه برگه هایی داد ممنون میشم جواب و من ۲۲ سالم شده الان دارم اقدام میکنم غیبت نمی‌خورم و به مشکلی بر نمیخورم و این ک اگر معاف بشم سه ماه آموزشی نمیبرن منو سپاس
    و چند مشکل ام دارم تپش قلب و نفس تنگی

  52. با سلام
    پسر بزرگتر خانواده که تمام شرایط کفالت مادر را دارد ولی مادر مستمری بگیر است. در این صورت آیا پسر بزرگتر می‌تواند معافیت خدمت بگیرد؟
    ممنون می‌شوم راهنمایی بفرمایید.

  53. سلام وقت بخیر . بنده ۲۳ سالمه و حدود ۸ ماه از طلاق پدر و مادرم میگذره . تک فرزند هستم و تا الان هم بخاطر تحصیل غیبت سربازی نداشتم . میخواستم بدونم میشه برای معافیت اقدام کرد؟ آیا بخاطر مدت کمی که از طلاق گذشته امکان داره بهم معافیت موقت بدهند
    ممنون میشم راهنمایی کنید که چه شرایط دیگه ای لازم هست که داشته باشم
    و سوالم اینه که بنده با پدرم زندگی میکنم . آیا لازمه از این پس با مادرم زندگی کنم تا شرایط معافیت داشته باشم؟

  54. با سلام
    من سال 1399/05/01 به خدمت اعزام شدم تو پادگان پدافند سمنان بودم و این که شرایط ایجاد کرد که فرار کردم تا الان هم نرفتم پدرم فوت کرده تنها فرزند پسر هستم و الان شرایط من چطوره میتونم کفالت بگیرم یا نمیتونم؟؟؟. و اینم بگم رفتم نظام وظیفه گفتن که نمیتونی کفالت بگیری الان شرایط من چطوره ؟؟. چطوری میتونم کفالت بگیرم؟؟

  55. سلام خته نباشین من همسرم متولد 1364و3فرزند داریم معاف میتونه بشه یا میتونه کفالت مادرشو بگیره مادرش تمام شرایطو داره برادر بزرگترش معاف شده ولی الان معتاده همسر من میتونه کفالت مادرشو بگیره با این شرایط

  56. سلام بنده ۲۲ سال دارم و پدرم فوت شده و تک فرزند هستم جهت گرفتن معافیت کفالت اقدام کردم که ب بنده بعد چند روز پیگیری و مراحل گفتن باید ۳ نفر از اقوام درجه یک در دفترخانه شهادت بدن که تک فرزندی و پدرت همسر دیگه ی نداره
    بااینکه بنده فوت نامه و شناسنامه و….تمام موارد رو ارائه دادم خواستم ببینیم این کارشون واقعا لازمه یا صرفا سخت گیریه ..ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

آخرین رتبه‌های قبولی رشته هوشبری دانشگاه سراسری 1402
آخرین رتبه‌های قبولی رشته هوشبری دانشگاه سراسری 1402

این تخصص به مطالعه اثرات مختلف مواد بیهوشی، نظارت بر فعالیت‌های قلبی-عروقی، تنفسی، و سایر اثرات بیهوشی بر روی بدن متمرکز است. پزشکان هوشبری نقش مهمی در تیم جراحی دارند و از طریق همکاری با پزشکان جراح، پرستاران و سایر اعضای تیم درمانی، به اجرای بیهوشی ایمن و مؤثر در بیماران می‌پردازند.

مطالعه این مطلب »
نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید
آخرین رتبه‌های قبولی رشته هوشبری دانشگاه سراسری 1402
انتخاب رشته
آخرین رتبه‌های قبولی رشته هوشبری دانشگاه سراسری 1402

این تخصص به مطالعه اثرات مختلف مواد بیهوشی، نظارت بر فعالیت‌های قلبی-عروقی، تنفسی، و سایر اثرات بیهوشی بر روی بدن متمرکز است. پزشکان هوشبری نقش مهمی در تیم جراحی دارند و از طریق همکاری با پزشکان جراح، پرستاران و سایر اعضای تیم درمانی، به اجرای بیهوشی ایمن و مؤثر در بیماران می‌پردازند.

» » » »