Search

شرایط معافیت کفالت مادر فاقد همسر

شرایط معافیت کفالت مادر فاقد سرپرست

خدمت سربازی یکی از دغدغه های اصلی جوانان است. به دلیل این که می بایست دو سال از عمر خود را برای آموزش و دفاع از استقلال مرزهای کشور بگذرانند. تقریبا می توان گفت کلیه مشمولان خدمت سربازی، گزینه های معافیت را بررسی می کنند. یکی از این گزینه ها که اکثراً به سراغ آن می روند، معافیت کفالت مادر است. فرد متقاضی در صورت داشتن شرایط کفالت مادر، فوت پدر و یا طلاق مادر می تواند برای این نوع معافیت اقدام کند. مهم ترین گزینه در معافیت کفالت مادر ، فاقد همسربودن اوست. سوالات کمیسیون معافیت کفالت مادر اگر شما تنها سرپرست خانواده هستید، می توانید از این طریق کارت معافیت سربازی خود را بگیرید.
کفالت مادر مستمری بگیر یکی از ساده ترین نوع معافیت ها، معافیت کفالت مادر است، ولی آگاه نبودن از کمیسیون و مدارک مورد نیاز ممکن است که مشمول به راحتی این معافیت را از دست بدهد. در حالی که فرد متقاضی کاملا شرایط گرفتن کفالت مادر را دارد.

برای دریافت شرایط  معافیت سربازی طبق آخرین تغییرات سال 1403 کافیست با مشاوران خبره پارسین مشاوره با شماره 9099070084 تماس بگیرید.

تیم پارسین مشاوره با افرادی زیادی برخورد کرده اند که برای معافیت کفالت مادر اقدام کرده بودند و کاملاً شرایط کفالت مادر را داشته اند و با انجام دادن یک سهل انگاری کوچک، کفالت  مادر را از دست داده بودند و شرایط اعتراض به هیات رسیدگی برای آنها سخت شده بود.

در کفالت مادر استشهادنامه ای که شما پر می کنید و سه نفر از بستگان درجه یک، خود را به دفترخانه می برید برای امضاء کردن استشهادنامه، این به منزله شروع یک تحقیق و بررسی توسط نظام وظیفه است برای این که شما شرایط دریافت کفالت مادر را دارید یا نه.

معافیت سربازی

معافیت کفالت مادر با غیبت شما عزیزان قبل از این که به پلیس +10 مراجعه کنید و فرم های مربوط به معافیت کفالت را تکمیل کنید می بایست حتماً با یک مشاور حرفه ای در زمینه نظام وظیفه مشورت کرده باشید. که شما را از کلیه راه حل ها، قوانین و تبصره های که ممکن است شما مسیر را راحتر طی کنید آگاه کرده باشند.

مرکز مشاوره پارسین، سالهاست که در زمینه معافیت کفالت مادر  مشاوره می دهد. بهتر است از تجربه کارشناسان نظام وظیفه این مرکز استفاده کنید.برای نظام وظيفه، از طریق تلفن ثابت با این شماره تماس بگیرید:

۹۰۹۹۰۷۰۰۸۴  از کل کشور

شرایط معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم

زمانی که شرایط برخی افراد را برای دریافت معافیت کفالت مادر بررسی می کنیم با مواردی مواجه می شویم که فرزند اول بالای 18 سال است اما مادر تمایل دارد کفالت را برای فرزند دوم بگیرد. در ضمن فرزند دوم شرایط سنی بالای 18 سال را داراست. در حالی که یکی از شرایط اولیه و عمومی برای گرفتن کفالت این است که مشمول تنها فرزند ذکور بالای 18 سال خانواده باشد. حال سوال پیش آمده این است مادر در چه صورتی می تواند برای معافیت فرزند دوم خود اقدام کند؟

در تبصره های  معافیت کفالت مادر به این مورد پرداخته شده؛ در صورتی که برادر یا برادران دیگر مشمول سن آنها بالای 18 سال باشد امکان دریافت کفالت مادر وجود ندارد چون یکی از شرایط اولیه در مورد معافیت کفالت مادر این که فرد تنها پسر بالای 18 سال باشد و این قانون تنها در دو صورت نقص می شود و مشمول می تواند کفالت مادر را بگیرد برای اطلاع از این دو قانون با مشاوران پارسین تماس بگیرید.

نکته مهم: اگر مادر کفالت خود را به فرزند اول داده و فرزند اول فوت شده، فرزند دوم می تواند برای معافیت کفالت مادر درخواست بدهد.

شرایط معافیت کفالت مادر

برای دریافت معافیت کفالت از هر نوعی، مادر، پدر، خواهر و… باید شرایط ان معافیت را دارا بود و در صورت که مشمول کلی و شرایط اختصاصی را دارا باشد می تواند برای معافیت کفالت مادر اقدام کند. سازمان نظام وظیفه و مراکز خدمات الکترونیک ابتدا شرایط فرد را بررسی می کنند در صورتی که مشمول شرایط را دارا باشد اجازه تشکیل پرونده و سپس تشکیل کمیسیون می دهد. بنابراین اگر شرایطی که نظام وظیفه مد نظر داشته باشد و شما ان شرایط را داشته باشید کفالت مادر به شما داده می شود.

مقاله مرتبط: مراحل گرفتن معافیت کفالت مادر در سال 1403

شرایط عمومی معافیت کفالت مادر

فرم معافیت کفالت مادر شرایط کلی و عمومی برای همه ی معافیت های کفالت یکسان است. در صورتی که مشمول شرایط عمومی و اولیه کفالت را داشته باشد، سازمان نظام وظیفه سایر شرایط مشمولین را بررسی می کند. شرایط عمومی 3 مورد می باشند که عبارتند از :

1.مشمول می بایست فاقد غیبت باشد. داشتن غیبت حتی یک روز، مانع از تشکیل پرونده برای معافیت های کفالت می شود مگر این که مشمول بتواند آن را توجیه کند. در صورتی که غیبت آنها توسط نظام وظیفه موجه شناخته شد می توانید از معافیت ها بهره بگیرید.

2. فرد متقاضی به سن 18 سالگی تمام رسیده باشد. در قوانین ایران سن قیمومیت 18 سال می باشد. قیمومیت به معنی سرپرستی کسی قبول کردن است. اگر مشمول به سن 18 سالگی برسد توانایی سرپرستی یک فرد دیگر را دارد.

معافیت سربازی

3. تنها فرزند ذکور بالای 18 سال باشد. چون هم زمان امکان این که دو نفر بالای 18 سال، سرپرستی یک فرد را برعهده بگیرند نیست. و وجود برادر بالای 18 سال در قانون کفالت مانع از این معافیت می باشد. در شرایطی که برادر بالای 18 سال است ولی به دلیل معلولیت و یا بیماری شدید قادر به سرپرستی فرد دیگر نباشد. می تواند برادر دیگر برای کفالت اقدام کند و ان هم در صورتی که بیماری و معلولیت برادر به تایید شورای پزشکی نظام وظیفه رسیده باشد.

 هر فرد متقاضی معافیت کفالت مادر اگر شرایط عمومی معافیت ها را دارا باشد و می خواهد برای این نوع معافیت اقدام کند همواره می بایست شرایط اختصاصی معافیت کفالت مادر را داشته باشد. در ذیل شرایط اختصاصی معافیت کفالت مادر فاقد همسر آورده شد.

بیشتر بخوانید: معافیت سربازی کفالت پدر بیمار- لیست بیماری ها

شرایط اختصاصی معافیت کفالت مادر فاقد همسر

1.مادر مشمول طلاق قطعی گرفته باشد و طلاق ثبت شده باشد.

2. مادر مشمول ازدواج مجدد نداشته باشد.

3. پدر مشمول در قید حیات نباشد.

برای گرفتن معافیت کفالت مادر، مادر می بایست فاقد همسر باشد.

معافیت کفالت مادر مستمری بگیر

در برخی پرونده های معافیت کفالت مادر دیده می شود برای مادر حقوق مستمری واریز می شود ممکن است این حقوق مربوط به خود مادر باشد که شاغل بوده یا حقوق مستمری همسر یا پدر او باشد. مادر مشمول نگران است که با گرفتن کفالت مادر توسط پسرش، حقوقی که برای او واریز می شود قطع شود. در کمیسیون های معافیت کفالت مادر زیاد به مباحث مالی، ارثیه توجه نمی شود مگر در برخی شرایط که ممکن است کفالت مادر به فرد تعلق نگیرد.

معافیت کفالت مادر در صورت داشتن غیبت

یکی از شرایط اصلی و اولیه برای دریافت معافیت کفالت مادر، نداشتن غیبت سربازی است. اگر مشمولی در پرونده خود غیبت داشته باشد نمی تواند برای معافیت کفالت اقدام کند مگر این که بتواند غیبت خود را موجه کند. بارها ما در پرونده خود مورد داشته ایم که با توجیه توسط کفالت مادر بگیرد ولی توجیه کردن غیبت سربازی قوانین و شرایط خاصی دارد که فرد باید از ان اطلاع کامل داشته باشد.

برای اطلاع از شرایط و ضوایط توجیه غیبت با کارشناسان با تجربه نظام وظیه پارسین مشاوره تماس بگیرید.

مقاله مرتبط: استعلام غیبت سربازی بصورت انلاین- غیبت سربازی چیست

معافیت کفالت مادر با داشتن برادر


مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر
به طور کلی نداشتن سرپرست در دو حالت وجود دارد یا پدر مشمول فوت کرده باشد و یا مادر طلاق گرفته باشد. در آن صورت سرپرستی مادر فاقد همسر به تنها پسر بالای 18 سال داده می شود.

نکته: اگر مادر مشمول فرزندی ذکور بالای 18 سال از همسر قبلی خود داشته باشد و حتی در حال حاضر با مادر زندگی نمی کند. فرد متقاضی معافیت کفالت مادر نمی تواند برای کفالت مادر اقدام کند. به دلیل این که  مشمول می بایست به عنوان تنها فرزند ذکور بالای 18 سال برای مادر باشد.

در قوانین نظام وظیفه برای گرفتن معافیت کفالت مادر ، مادر  می بایست فاقد همسرباشد.

شرایط کفالت مادر با زندانی بودن پدر

در برخی خانواده اگر پدر در حبس باشد و حبسی که برای او تعیین شده طولانی باشد مشمول نمی توان برای معافیت کفالت مادر درخواست داد. حتما مادر باید از همسر خود  طلاق گرفته باشد و یا  همسر او فوت کرده باشد. اگر پدر مشمول سالهاست که متواری یا مفقود باشد شرایط معافیت کفالت چگونه است؟ باید مشمول به قوانین معافیت دقت کند.

شرایط مادر در صورتی که بخواهد مجدداً ازدواج کند

شرایط مادرانی که بعد از گرفتن معافیت کفالت بخواهند مجدداً ازدواج کنند به چه صورت است؟

برای جواب دادن به این سوال دو حالت بررسی می شود:

1.اگر مادر بخواهد قبل از موعد 30 ماه، کفالت موقت ازدواج کند. معافیت موقت باطل شده و دیگر تبدیل به دائم نمی شود. می بایست مادر صبر کند تا این 30 ماه از تاریخ فوت همسر و یا تاریخ طلاق ثبت شده گذشته باشد.

2. حالت دوم، وضعیتی است که 30 ماه از فوت همسر و تاریخ طلاق گذشته و مشمول برای کفالت مادر اقدام کرده، در این حالت کمیسیون معافیت دائم به متقاضی می دهد. در مورد دوم ازدواج مجدد مادر هیچ مشکلی برای کفالت به وجود نمی آورد.

معافیت طلاق

البته شرایط خاصی وجود دارد که شما می توانید با مشاورین این مرکز در میان بگذارید.

شرایط معافیت کفالت مادر حقوق بگیر

یکی از سوالاتی که افراد از ما می پرسند این است که مادر من شاغل است و از لحاظ مالی درآمد خوبی دارد آیا برای گرفتن معافیت کفالت مادر مشکلی پیش نمی آید؟

در پاسخ به این افراد باید گفت، در گذشته اگر مادر توانایی خوبی داشت و یا حقوق بگیر بود کفالت به فرزندش داده نمی شد. اما در قوانین جدید سازمان وظیفه عمومی مربوط به کفالت مادر، این موارد اصلاً ارتباطی با هم ندارد. در معافیت کفالت مادر حتی اگر مادر توانایی کار کردن و سرمایه مالی داشته باشد مد نظر نیست. ملاک اصلی برای گرفتن کفالت مادر همان طور که در بالا ذکر شد فاقد سرپرست بودن مادر است.

لازم به ذکر است برای جواب دادن به سوالات کمیسیون مادر، مادر مشمول می بایست از نکات ظریفی حتما اطلاع داشته باشد تا رای نهایی کمیسیون همان چیزی باشد که مد نظر شما است. با کارشناسان نظام وظیفه ما تماس بگیرید تا اطلاعات جامع و کاملی در مورد کمیسیون کفالت مادر در اختیار شما قرار دهند.

شرایط معافیت کفالت مادر بیمار

برخی افراد فکر می کنند بیماری مادر، در معافیت کفالت مادر مثل معافیت کفالت پدر تاثیر زیادی دارد. باید به اطلاع شما عزیزان برسانم تاثیر آن چنانی ندارد. برای معافیت کفالت مادر شرط اصلی فاقد سرپرست بودن مادر است و به دلیل نداشتن سرپرست، کفالت مادر به شما داده می شود.

نکته مهم: اگر مشمول تنها فرزند بالای 18 سال باشد و غیبت نداشته باشد و مادر فاقد همسر باشد ولی فرد متقاضی بیماری صعب العلاجی دارد نمی تواند برای معافیت کفالت مادر اقدام کند. به این دلیل که شخصی که سرپرستی فرد دیگری را برعهده می گیرد می بایست کاملاً سالم باشد.

در ادامه بخوانید: شرایط معافیت پزشکی واریکوسل در حین خدمت

مهم ترین تفاوت کفالت مادر با سایر کفالت ها

تفاوت اصلی کفالت مادر با بقیه کفالت ها در نوع کفالت است. کفالت مادر به صورت موقت می باشد. در صورتی که سی ماه از طلاق مادر و یا فوت پدر گذشته باشد کفالت مادر از موقت به دائم تبدیل می شود. و این در حالی است که در پایان این سی ماه مشمول هنوز شرایط معافیت کفالت مادر فاقد سرپرست را داشته باشد.

کفالت مادر برای فرزند دوم

سوالات متداول

1.برای گرفتن کفالت مادر چه شرایطی لازم است؟

شرایط عمومی و شرایط اختصاصی در این مقاله به طور کامل بیان شده.

2. نوع معافیت کفالت مادر چگونه است؟

معافیت کفالت مادر، معافیت موقت است. تا 30 ماه از فوت همسر و یا تاریخ طلاق نگذرد به مشمول معافیت دائم داده نمی شود.

3. آیا در حین تحصیل می توان برای معافیت کفالت مادر اقدام کرد؟

بله- امکان دارد.

4. اگر در مدت زمان معافیت کفالت موقت مادر، برادر کوچکتر به سن 18 سالگی برسد شرایط چگونه می شود؟

معافیت موقت به دائم تبدیل نمی شود و کفالت از شخص گرفته می شود.

5. آیا حقوق بگیر بودن مادر مانع گرفتن معافیت کفالت مادر می شود؟

خیر- مانعی نیست . ملاک اصلی برای دریافت معافیت کفالت مادر فاقد سرپرست بودن اوست.

51 پاسخ

  1. درصورتی که فرد برای کفالت مادر اقدام کرده باشد و به دلیل اینکه هنوز ۳۰ ماه از فوت همسر نگذشته باشد و به فرزند ذکور وی معافیت موقت داده می‌شود.
    حال این سوال مطرح می‌شود که
    در صورتی که فرزند در معافیت موقت به سر می برد و با معافیت موقت این نوع کفالت در حال تحصیل می باشد و در این حین مادر وی قبل از اتمام ۳۰ ماهگی فوت کند آیا در این صورت معافیت موقت به معافیت دائم تبدیل می شود که مشکلی برای تحصیل فرزند بوجود نیاید یا خیر

      1. سلام ایا امکانش هست برادر بزرگتر که کفالت مادر گرفته بعد از حدود ده سال کفالتشو باطل کنه بره سربازی و برادر کوچکتر مجدد درخواست کفالت مادر رو داشته باشه و معاف بشه ؟ من بیست ساله پدرم فوت کرده و ده ساله معافیت کفالت دارم میخوام ببینم میتونم باطلش کنم برم سربازی و برادر کوچکترم که الان ۲۵سال سن داره و( سرباز فراری هم محسوب میشه احتمالا ) بره و معافی کفالت مادرمو بگیره؟ ایا راهی هست با توجه به این شرایط که معافی بگیره؟ ممنون

    1. سلام یه سوال داشتم خواستم بدونم از وقتی که ۱۸ سالم شده ترک تحصیل کردم و کار کردم و نزدیکای هفت ماه غیبت داشتم الان مشکل پیش میاره برای کفالت؟

  2. سلام
    من سال ۱۳۹۴ترک تحصیل کردم پدرم ۷۰ سال داشت تحت پوشش کمیته امداد بود معلولیت ناشنوایی داشت مجبور شدم برای مخارج خونه برم سر کار و اقدامی برای معافیت نکردم ۹ ماه پیش پدرم فوت شد و الان میخام کفالت مادرم را بگیرم ایا با وجود ۶ سال غیبت و این ک در طول غیبت شرایط معافیت را داشتم ولی اقدام نکرده ام میتوانم کفالت مادرم را بگیرم؟

    1. سلام خسته نباشید
      پدر و خواهر من ۲ ساله پیش به کشور هلند سفر کردند و مادر من به اون کشور نرفت و من ۲۱ ساله دانشجو با مادرم زندگی میکنم و خرج مادرم رو میدم و اینو بگم که پدر مادرم از هم جدا نشدن میخواستم بدونم میتونم کفالت مادرم رو بگیرم

  3. سلام اگر مادر 4ماه قبل از 18سالگی فرزند طلاق بگیرد و فرزند کفالت موقت گرفته باشد ایا بعد از سی ماه کفالت داعم به فرزند داده میشود؟

      1. سلام من متولد سال 1382 هستم یک برادر بزرگتر از خودم دارم که متاهل هست و فرزند دارد و سه ماه پدرم فوت شده و در واقع نان آور خانه هستم خواستم بدونم میتونم کفالت مادرم را که سرپرست ندارد بگیرم ممنون میشم جواب من بدید

      2. سلام من سال ۹۸دیپلم گرفتم و مادرم سال ۱۴۰۲ طلاق گرفته توجیه دارم پدرم نبوده و اعتیاد شدید داشته نامه هم دارم و بیماری واریکوسل هم داشتم و استشهاد هم داره که نبوده و کار میکردم آیا میشه اقدام کرد البته رفتم گفتم باید بری سربازی یه خواهر ده ساله هم دارم

  4. سلام من یک بردار بزرگ تر دارم هردومون بالای ۱۸ سال هستیم و برادر بزرگ ترمم بیماری نداره و سالمه و پدر و مادرم حدود ۵ ساله جدا شدن و تقریبا ۴ سال غیبت دارم و اینکه مادر من خارج از تهران من داخل تهران کار میکنم و خرج مخارج من میدهم آیا من میتوانم از کفالت مادرم استفاده کنم؟

  5. سلام
    اگر مادر مشمول پس از طلاق ازدواج موقت بکنه آیا می‌شود معافیت کفالت برای فرزندش که تنها پسر آن مادر میباشد و غیبت هم ندارد گرفت و آیا نظام وظیفه برای اینکه مادر مشمول ازدواج موقت نکرده باشد تحقیقات می‌کند یا خیر؟

  6. بنده شرایط کفالت رو داشتم
    وقتی مشمول شدم یعنی 18 سالگی بیش از 5 6 سال از جدایی والدینم گذشته و با مادرم زندگی میکنم
    متاسفانه اطلاع نداشتم که عدم معرفی غیبت حساب میشه و در سن 20 سالگی دارم اقدام میکنم برای دریافت معافیت به نظر حدود 2 سال غیبت در نظر میگیرن برام.
    ایا امکان داره معافیت رو بهم ندن ؟ اگر این اتفاق بیوفته هیچ راه چاره ای هست ؟ باید مثل بقیه برم یا تایم غیبت رو به عنوان جریمه ؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام من۲۱سالم و چند سالی هست مادرم جداشده با داشتن برادری که ۲سال بزرگ تر هسش میتونم کفالت مادرم رو بگیرم چون خرج خونرو من میدادم

  7. سلام عرض میکنم ،خدمت جمع وکلای زحمتکش ..،یک سوال داشتم ،ممنون میشم اگر پاسخ دهید ،،پدر و مادرم پنج سال پیش جدا شدند مادر یک سال پیش ازدواج کرده و مججد با شکست مواجه شده است ،همسرش در زندان است و سر پرستی مادر در حال حاضر به عهده من میباشد ،و مادر روند کار طلاق را دنبال میکند ایا میشود کفالت معافیت در این شرایط گرفت ؟

  8. سلام من مادرم سالهاست طلاق گرفته برادر بزرگم هم از طریق کفالت مادر معاف شده اگر برادرم ازدواج کنه من میتونم از طریق کفالت مادر معاف بشم و اینکه اگر من بتونم کفالت مادرم و بگیرم و بخوام برم خارج کفالت رو ازم میگیرن و میگن باید یری سربازی یا نه

  9. من برادر بزرگتر ۳۴ سال دارم خودمم در حین خدمتم ۱۲ ما رفته پدر مادرم ۱۰ سال پیش جدا شدن مادرم جراحی نخاع داشته میخوام بدنم میتونم سرپرستی مادرم بگرم برادرم ۷ سال ازدواج کرده بچه هم داره

  10. سلام خسته نباشید اگرمادری همسرش اعتیاد داشته باشد وانها رو حدودا یک سال ترک کرده باشه وده سال هم خرجی به انها نداده باشه ودارای سه پسر باشه پسربزرگه که۱۹ سالشه درحال تحصیل میباشد میتواند کفالت مادرش رو بگیرد

    1. سلام پدرم فوت شده ما دو برادریم برادر بزرگم معاف شده بخاطر مادرم ولی چون ازدواج کرده جدا شده رفته بخاطر همین مادر و خواهرم من خرجشون میدم حتا مادرم مریضه راه نمیره من معاف میشم خودمم تشنج دارم؟؟

  11. سلام من ۱۹ سال دارم و فعلا دانشجو هستم ۔و ۔پدر من بیش از سه سال هست بدون اینکه طلاق گرفته باشد از کسور خارح شده و من سرمرست مادرم میباشم ۔ آیا میتوانم برای معافیت کفالت اقدام کنم ؟

  12. با سلام. تنها فرزند پسرم ده سال پیش برای ادامه تحصیل خارج از ایران رفت ولی چون دانشجو محسوب میشد کلیه مراحل اداری مربوط به نظام وظیفه را به طور قانونی انجام داد تا اجازه خروج بهش دادند .و مشغول تحصیل بود .و تا کنون به ایران برنگشته .در حال حاضر پدرش فوت شده، .آیا میشود کفالت معافیت در این شرایط گرفت.

  13. سلام خسته نباشین بنده پدرم فوت کرده و داداش بزرگترم کفیل شده و بردارم در شرف زن گرفتن هست و در نظام کار میکنه آیا زن بگیره من‌معاف میشم؟

    1. سلام بنده مادرم معلم هستن ولی حدودای 5 الا 8 سالی هست پدرم فوت شدن ایا امکان کفالت بنده هست تک فرزندم

  14. سلام من پدرو حدود ۱۰ سال پیش فوت شدن و برادر بزرگم دو یال پیش معافیت گرفتن از طریق کفالت
    ولی برادرم خارج از کسور رفتن و مخارج زندگی با منه
    ایا منم میتونم کفالت مادرم رو بگیرم؟

  15. با سلام
    ایا با وجود بودن برادر بزرگ که بازنشته هست و بنا به دلایل خانوادگی سرپرستی مادر را قبول نمیکند .. امکان قانونی دارد فرزند پسر دوم سرپرستی مادر را جهت گرفتن دفترچه بیمه و … قبول کند ؟

  16. سلام من مادرم بیماری خاص داره ام اس منم غیبت دارم کمسیون بزشکی بهزیستی هم مادرمو تایید کرده معاف میشم ایا

  17. ایا فرزند ازدواج موقت که پنج سال هم میشه طلاق گرفتن و عضو کمیته امداد هم هستن میشه کفالت برای مادر گرفت طلاق نامه پیش امام جمعه اون شهر جاری شده و نفقه هم از طریق دادگاه از پدر دریافت میکرد

    1. سلام من ۲۱ ساله هستم و دانشجو یکماه از طلاق پدر مادرم بطور رسمی میگذره من میتونم کفالت مادرم رو بگیرم؟؟

  18. سلام خسته نباشید
    ببخشید من الان چند ماهی میشه که 18 سالم شده
    پدرمم 6 ماه دیگه میشه 3 سال که فوت کرده
    ما از طرف بیمه تأمین اجتماعی که پدرم بیمه بود حقوق میگیریم
    من الان بخوام برم کفالت مادرمو بگیرم حقوق بیمه رو قطع می‌کنن برامون؟

    1. سلام یه سوال داشتم خواستم بدونم از وقتی که ۱۸ سالم شده ترک تحصیل کردم و کار کردم و نزدیکای هفت ماه غیبت داشتم الان مشکل پیش میاره برای کفالت؟

  19. سلام وقت بخیر
    میخواستم بپرسم که من الان نزدیک سه سال میشه پدرم فوت کرده و منم چند ماهی میشه که ۱۸ سالم شده پدرم بیمه تامین اجتماعی بود الان ما حقوق میگیریم
    اگه من کفالت مادرمو بگیرم حقوق بیمه قطع میشه؟

  20. سلام من مادر پسر ۲۲ساله ام بیست سال پيش به سیقه یکی درامدم وازاوپسری دارم وما را رهاکردن خودم بچم رابزرگ کردم وازایشان طلاق نامه ندارم میتوانم کفالت پسرم رابگیرم ازدواج مجدد نداشتم

  21. سلام من ۲۸سالمه متهل و دارای فرزند پدرم ۲۰ ساله فوت کردن برادربزرگم معاف شده به دلیل سرپست خانواده و الان مادرم https://policies.google.com/privacy من زندگی میکنه و من سرپرست ایشون هستم گفتم ببینم من میتونم کفالت مادرم رو بگیرم

  22. سلام
    من شرایط کفالت رو دارم
    اما یه سوال داشتم
    اگر من کفالت بگیرم بیمه مستمری پدرم قطع میشه؟؟
    واسه خودم نه منظورم مادر و خواهرم هست؟

  23. سلام من مادرم از طلاقش خیلی ساله میکذره من کارای معافیتم هم کردم اما متاسفانه امروز فوت شدن میخواستم بدونم ایا معافیت من لغو میشه یا ن هنوز هست

  24. سلام خسته نباشید، مادر من سال ها پیش مفقود شده یعنی نیست پیش ما و ما خبری ازش نداریم و من تک فرزند هستم و پدرم اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد و من خرج او را میدهم و به نوعی خرجی با من است آیا میشود برای معافیت اقدام کرد ؟

  25. سلام پدر مادر من جدا شدن پنج ساله ولی پدرم حضانت منو داره میتونم معافیت بگیرم مادرمم همسر نداره

  26. سلام وعرض ادب واحترام اگر فرزند اول که کفالت گرفته ازدواج کرده فرزند دیگر می‌تواند کفالت مادر را بر عهده بگیرد؟

  27. سلام من 34 سالمه مادرم سال 90 از پدرم جدا شد و در سال 92 عضو بهزیستی شد ما سه برادریم دو برادر دیگر خدمت رفته اند و متاهل هستند بنده تا سال 92 معافیت تحصیلی داشتم حالا از طریق بهزیستی اقدام به گرفتن کفالت مادرم کرده ام در ضمن در این سالها تنها من با مادرم زندگی میکردم آیا غیبت من مانع گرفتن معافیت کفالت مادرم می شود با توجه به اینکه تاریخ غیبت بنده (بعد از سال 92) بعد از تاریخ طلاق مادرم (سال 90)می باشد

  28. با سلام خسته نباشید پدرم فوت کرده مادرم مشکل قلبی داره چند بارم عمل انجام دادیم
    ولی داداش بزرگ‌تر از خودم دارم سن خودمم ۳۱ ساله فرزند آخر خانواده هم هستم به نظرتون بهم کفالت میدن ؟

  29. سلام
    اگر بخواهیم کفالت مادری که همسرش فوت کرده را بگیریم و فرد مشمول برادر بالای 18 سال داشته باشد که در حین خدمت سربازی است، آیا فرد مشمول میتواند معافیت دائمی بگیرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

آخرین رتبه‌های قبولی رشته هوشبری دانشگاه سراسری 1402
آخرین رتبه‌های قبولی رشته هوشبری دانشگاه سراسری 1402

این تخصص به مطالعه اثرات مختلف مواد بیهوشی، نظارت بر فعالیت‌های قلبی-عروقی، تنفسی، و سایر اثرات بیهوشی بر روی بدن متمرکز است. پزشکان هوشبری نقش مهمی در تیم جراحی دارند و از طریق همکاری با پزشکان جراح، پرستاران و سایر اعضای تیم درمانی، به اجرای بیهوشی ایمن و مؤثر در بیماران می‌پردازند.

مطالعه این مطلب »
نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید
آخرین رتبه‌های قبولی رشته هوشبری دانشگاه سراسری 1402
انتخاب رشته
آخرین رتبه‌های قبولی رشته هوشبری دانشگاه سراسری 1402

این تخصص به مطالعه اثرات مختلف مواد بیهوشی، نظارت بر فعالیت‌های قلبی-عروقی، تنفسی، و سایر اثرات بیهوشی بر روی بدن متمرکز است. پزشکان هوشبری نقش مهمی در تیم جراحی دارند و از طریق همکاری با پزشکان جراح، پرستاران و سایر اعضای تیم درمانی، به اجرای بیهوشی ایمن و مؤثر در بیماران می‌پردازند.

» » » »