Search

بررسی معافیت کفالت پدر با داشتن برادر

بررسی معافیت کفالت پدر با داشتن برادر

بیشتر خانواده ها به جوانان می گویند که وقتی پسر به سربازی برود مرد خواهد شد، زندگی یاد می گیرد و می تواند روی پای خود بایستند. اما اکثر جوانان سربازی را به معنی تلف شدن دو سال از عمر خود می دانند. جوانی که به سن مشمولیت رسیده به دنبال راهی برای نرفتن به سربازی و یا معافیت دائم است. معافیت کفالت مادر با داشتن برادر متاهل یکی از این معافیت ها، معافیت کفالت پدر است. یکی از شرایط گرفتن کفالت پدر این است که مشمول تنها پسر بالای ۱۸ سال باشد. در برخی شرایط داشتن برادر مانع گرفتن این کفالت می شود. داشتن برادر برای  گرفتن کفالت پدر، شرایط شما را سخت تر می کند.

در این مقاله قصد داریم اطلاعات کاملی درباره کفالت، بخصوص کفالت پدر با داشتن برادر و این که برادر کوچکتر، بزرگتر، متاهل، در حبس، دارای معلولیت ، محجور بودن و یا در حال تحصیل بودن برادر را با هم بررسی کنیم. در انتها توضیحاتی مختصر درباره اصطلاحات کفالت، مکفول و کفیل به شما عزیزان داده می شود.برای اطلاعات بیشتر با متخصصان نظام وظیفه پارسین مشاوره تماس بگیرید.

کفالت پدر بر چند نوع است

حال این سوال پیش می آید کفالت پدر بر چند نوع است؟  کفالت پدر، به طور کلی بر دو نوع است:

۱.کفالت پدر بالای ۷۵ سال:

در این نوع کفالت پدر، بیشتر مسئله سن پدر مطرح است. پدر به خاطر سن بالا قادر به کار کردن و اداره اعضای خانواده نیست. در این جا تنها پسر بالای ۱۸ سال او سرپرستی پدر را بر عهده می گیرد.

۲. کفالت پدر کمتر از ۷۵ سال:

پدر شرایط سنی کفالت را ندارد ولی به علت بیماری، از کار افتادگی، نقص عضو توانایی سرپرستی از خانواده را از دست بدهد، شما می توانید معافیت کفالت پدر بیمار را دریافت کنید. در صورتی که توسط شورای پزشکی نظام وظیفه شرایط پدر تایید شود. لازم به ذکر است در این کفالت پدر، شرایط سنی ملاک نیست.

معافیت کفالت پدر با داشتن برادر متاهل

معافیت کفالت پدر در صورت داشتن غیبت کلیه کارهای پدر و خانواده را شما انجام می دهید حتی معاش خانواده بر عهده شماست. در صورتی که مشمول فاقد غیبت باشد و به سن ۱۸ سالگی رسیده، با داشتن برادری متاهل که دور از شما زندگی می کند حتی در شهر دیگری سکونت دارد. یکی از شروط اصلی برای گرفتن معافیت کفالت پدر این است که مشمول تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال باشد. در صورت داشتن برادر متاهل و اطلاع از کفالت پدر با مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید.

شرایط عمومی گرفتن کفالت پدر

خرید سربازی

دیگه نگران مشکل معافیت نباشید برای معافیت کفالت همین حالا با پارسین مشاوره از طریق تلفن ثابت تماس بگیرید.

۹۰۹۹۰۷۰۰۸۴

در صورتی که پدر شما ۷۵ سال سن دارد  و یا این که سن او کمتر از ۷۵ سال است و دچار بیماری شدید، نقص عضو و ازکارافتادگی است. شرایط اختصاصی معافیت کفالت پدر را دارا می باشد. علاوه بر شرایط اختصاصی، مشمول باید یکسری شرایط برای گرفتن معافیت کفالت پدر داشته باشد که ما اصطلاحاً به آنها شرایط عمومی معافیت کفالت می گوئیم. این شرایط، شامل ۳ مورد می باشد که جزو شرایط اولیه برای اقدام معافیت می باشد و هر مشمولی که قصد درخواست معافیت کفالت دارد می بایست هر سه شرط را با هم داشته باشد. این شرایط عبارتند از:

۱.مشمول به سن ۱۸ سالگی تمام رسیده باشد

سن ۱۸ سالگی تمام، سن مشمولیت می باشد. در این سن شخص به سن سربازی رسیده یا باید برای سربازی، دفترچه پست کند و یا این که برای معافیت دائم و موقت اقدام کند وگرنه وارد غیبت می شود.

۲.مشمول فاقد غیبت باشد

داشتن غیبت حتی یک روز مانع رسیدگی به پرونده کفالت می شود. در برخی شرایط می توان غیبت را موجه کرد.

۳.تنها پسر بالای ۱۸ سال باشد

یگانه فرزند ذکور مراقب یا نگهدارنده پدر نیازمند مراقبت که قادر به اداره امور خود نباشد.

موضوع اصلی این مقاله، بررسی گزینه سوم، شرایط گرفتن معافیت کفالت پدر است. وجود برادر بالای ۱۸ سال شرایط گرفتن معافیت کفالت پدر را دشوارتر می کند و در بعضی مواقع حتی غیر ممکن می شود.

گزینه های قابل بررسی در کفالت پدر با داشتن برادر

در کفالت پدر با داشتن برادر همیشه دو گزینه را باید بررسی شود:

۱.سن و نوع بیماری پدر

۲. وضعیت برادر بالای ۱۸ سال

داشتن برادر جزو نعمت های هست که هر فردی می بایست شاکر آن باشد. در این قسمت شرایط مختلف داشتن برادر بزرگتر، متاهل، در حبس، در حال تحصیل، خارج از کشور، بیمار، محجور و دارای معلولیت برای گرفتن معافیت کفالت پدر را بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: استعلام غیبت سربازی بصورت انلاین- غیبت سربازی چیست


معافیت کفالت پدر با داشتن برادر کوچکتر

معافیت کفالت برادر کوچکتر اگر با داشتن برادر کوچکتر می خواهید برای معافیت کفالت پدر اقدام کنید. در صورتی به شما کفالت پدرتعلق می گیرد که سن برادر کوچکتر شما، کمتر از ۱۸ سال باشد. در مواقعی که برادر کوچکتر هست ولی سن او بالای ۱۸ سال می باشد، شما در شمول معافیت کفالت پدر قرار نمی گیرید. تنها باید یکی از فرزندان بالای ۱۸ سال باشد که بتوان برای معافیت کفالت پدر اقدام کرد.

معافیت کفالت پدر با داشتن برادر در حبس

اگر پدری دارای دو فرزند ذکور بالای ۱۸ سال باشد که یکی از آنان در حبس باشد و پدر بیماری صعب العلاجی دارد. شرایط گرفتن معافیت کفالت پدر به چه صورت است؟

در شرایطی که برادر دیگر در حبس است و تمام کارهای پدر را مشمول انجام می دهد مانند بیمارستان و امرار معاش خانواده، مشمول می تواند کفالت پدر خود را بگیرد. برای اطلاع از دریافت معافیت در چنین شرایطی با مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید.

معافیت کفالت پدر با داشتن برادر در خارج از کشور

شرایط فردی را در نظر بگیریم که دو برادر بالای ۱۸ سال هستند و یکی از آنها مهاجرت کرده و دور از وطن است. این مشمول با داشتن برادری که در خارج از کشور زندگی می کند و حتی سالهاست به ملاقات پدر و مادر نیامده و کیلو مترها از آنان فاصله دارد نمی تواند برای کفالت پدر اقدام نماید. به دلیل این که برادر او سالم است وتنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال نیست.

مقاله مرتبط: جدیدترین خبر معافیت سربازی برای مشمولان غایب و غیر غایب 1403

معافیت کفالت پدر با داشتن برادر معلول

لیست بیماری های معافیت کفالت پدر در حالتی که پدر به خاطر کهولت سن و یا بیماری قادر به اداره امور خود نمی باشد و احتیاج به مراقبت و نگهداری دارد. مشمول تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال نیست و یک یا چند برادر معلول دارد. این مشمول می تواند برای کفالت پدر با داشتن برادر معلول اقدام نماید.

معافیت کفالت پدر با داشتن برادر معلول

اگر برادر یا برادران مشمول عضو بهزیستی باشند و گواهی مربوط به عضویت بهزیستی را داشته باشد می تواند برای معافیت کفالت پدر اقدام کند. برادر معلول توسط شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی معانیه می شوند. در صورت تایید شرایط برادر که قادر به سرپرستی و مراقبت پدر نمی باشدکفالت پدر به فرزند سالم داده می شود.

معافیت کفالت پدر با داشتن برادر محجور


شرایط معافیت کفالت پدر بالای 60 سال
محجور در قانون به شخصی اطلاق می شود که نمی تواند امور خود را به طور مستقل و بدون دخالت دیگران اداره کند. محجور در قانون مدنی به سه دسته کلی تقسیم  می شود:

۱.اشخاص صغیر: شخصی که هنوز به سن بلوغ نرسیده

۲. اشخاص سفیه: علیرغم این که به سن قانونی یعنی ۱۸ سالگی رسیده اند. اما توانایی درک و تشخیص مسائل بد و خوب را ندارند. بر اثر بیماری دچار این حالت شده اند.

۳. دسته سوم اشخاص دیوانه که فاقد قوه عقل باشند.

اگر مشمولی با داشتن برادر محجور می خواهد برای معافیت کفالت پدر اقدام کند. در صورتی که محجوریت برادر توسط شورای پزشکی نظام وظیفه تایید شود کفالت پدر به او داده می ش

معافیت کفالت پدر با داشتن برادر بیمار

در اخرین مورد، اگر برادر مشمول دارای بیماری صعب العلاجی باشد که خود او قادر به سرپرستی کردن شخص دیگری نباشد. مشمول می تواند برای کفالت پدر با داشتن برادر بیمار اقدام نماید. در صورتی که بیماری برادر مورد تایید شورای پزشکی نظام وظیفه رسیده باشد.

اصطلاحات مهم معافیت کفالت

کفالت

کفالت یعنی کفیل کسی شدن. سرپرستی کسی که نیازمند مراقبت و نگهداری، به علت کهولت سن، صغیر، بیماری و یا اناث بودن است. کفالت پدر یعنی شما سرپرستی پدر را که به علت بیماری یا کهولت سن احتیاج به مراقبت دارد  برعهده می گیرد در صورتی که پدر شما قادر به کار کردن نباشد. کفالت انواع مختلفی دارد که شامل کفالت پدر بیمار ، مادر، خواهر ، برادر و …

کفیل

کسی که کفالت یکی از اعضای خانواده خود را برعهده می گیرد. به طور طبیعی پدر و مادر مسئولیت حمایت و مراقبت از اعضای خانواده را بر عهده دارند. حالا اگر پدر به علت ازکارافتادگی، بیماری و یا از دنیا برود، آن گاه مسئولیت خانواده بر عهده پسر است. در قوانین نظام وظیفه کفیل بر سه نوع است:

1. تنها فرزند بالاتر از ۱۸ سال تمام یک مادر و پدر

2.فقط یک برادر بالاتر از ۱۸ سال برادر و خواهر خودش

3. تنها نوه ذکور پدر بزرگ و مادر بزرگ

مکفول

مکفول کسی است که توسط کفیل نگهداری و مراقبت می شود. این مکفول می تواند پدر، مادر، پدر بزرگ، مادر بزرگ، برادر بالای ۱۸ سال، برادر صغیر، خواهر و فرزند صغیر باشد.

سوالات متداول:

  1.آیا برادر من در خارج از کشور هست می توانم برای کفالت پدر اقدام کنم؟

خیر- امکان ندارد.

2.آیا برادر من در حال تحصیل هست کفالت پدر به من تعلق می گیرد؟

اگر سن برادر کمتر از ۱۸ سال هست مشکلی ندارد. اما اگر سن برادر بالای ۱۸ سال و در حال تحصیل هست امکان گرفتن کفالت پدر نیست مگر اینکه برادر بیمار باشد در آن صورت می توان اقدام کرد.

3. برادر من محجور هست و بالای ۱۸ سال باید به تایید شورای پزشکی برسد؟

بله- حتما می بایست به تایید شورای پزشکی نظام وظیفه برسد و این که برادر شما قادر به سرپرستی فرد دیگری نیست.

4. اگر پدری دو فرزند بالای ۱۸ سال داشته باشد و یکی از آنها در حبس باشد می تواند پسر دیگر را معاف کند؟

خیر– در شمول معافیت قرار نمی گیرد.

64 پاسخ

    1. سلام خسته نباشید من دانشجو هستم و فعلا برگه معافیت تحصیلی دارم میخواستم ببینم برای معافیت سربازی که پدرم سنش 82 هستش میشه کفالت بگیرم به جز خودم 4تابرادر دیگ دارم که سربازی رفته ان میشه من کفالت پدرم بگیرم چون خرج خونه با من هستش ؟

    2. سلام من حالا ۷ ساله که فقط دوره ی آموزشی را تمام کردم و دیگه به خدمت نرفتم بخاطر برادر۳۷ ساله که مجرد میباشد و معلول وبا واکر راه میرود تشنجی هم میباشد و پدرم هم معلول است دست وپا ناقص بخاطر همین دیگه به سربازی نرفتم آیا معاف میشم

  1. با سلام بنده مشغول خدمت هستم غیبت دارم پدرم سرطان غده بدخیم و برادر از سال ۱۳۹۲ بر اثر تصادف پای چپ را از دست داده و توانایی کار کردن را ندارد راه کفالت پدر و برادر چگونه میباشد

      1. سلام خسته نباشید بنده پدرم سکته کرده ویکطرف بدنش ضعیف عمل میکنه
        ولی من یک برادر بزرگ تر دارم که متاهله
        خواستم بدون میتونم ماعفیت کفالت پدرم رو بگیرم

          1. سلام وقت بخیر توروخدا جواب منو با دقت بدین،من شرایط ایینامه رو برای معافیت پدر بالایه ۶۰ سال به علت بیماری و برادر معلوم رو دارم،فقط چون پدرم پزشک هست ، و پزشک های کمیسیون میشناسن پدرمو هر دو بار که رفتیم رد کردن مارو گفتن چون دیدیم پدرت شیفت میده تو بیمارستان پس از کار افتاده نیست تو شورای عالی پزشکی هم رد شد،ینی اگر بابام رو نمیشناختن حل بود معافیت کفالت پدر رو گرفته بودم،پدرم دیابت داره که به چشماش زده،حالا میخوام ببینم‌میتونم از یک شهر دیگه اقدام کنم مثلا از تهران؟برم یه اجاره نامه تنطیم کنم ک بگم ما ساکن تهرانیم؟؟؟

  2. باسلام و احترام، مطالب مختصر، مفید و ارزشمندی را ارائه نموده اید. درود برشما، خدا نگهدارتون باشه.

      1. سلام من یه برادر کوچیکتر از خودم دارم زیر ۱۸ ساله… و پدرمم از کار افتادست ولی یه خواهر بزرگتر دارم داشتن خواهر باعث میشه کفالت نگیرم؟

  3. سلام
    تاریخ اعزام اینجانب به خدمت سربازی 1400/11/01 میباشد دارای پدری پیر که تحت نظر متخصص قلب میباشد و متولد سال 1319 میباشد همچنین مادری که حدودا 75 سال سن دارد منتها 4 برادر بزرگتر از خودم دارم که 3 نفر متاهل و 1 نفر مجرد هست
    آیا میتوانم از کفالت استفاده کنم ؟
    با تشکر

  4. سلام
    برادر کوچک من مشغول خدمت هست و پدر من یک چشم نابینا و یک چشم کم بینا هستن و در شرف بازنستگی ایا امکان کفالت وجور دارد

  5. سلام .من متولد 1382/12/14هستم .درحال حاضر مشغول تحصیلم .پدر من بدلیل سرطان حدود شش سال پیش فوت شدن.یک برادر کوچک تر از خودم دارم که حدوداً یازده سال سن داره.مادر من ازدواج کرده.آیا من میتونم معافیتمو بگیرم؟

  6. سلام.من متولد سال 1382/12/14هستم. پدرم شش سال پیش فوت شده ‌.یک برادر کوچکتر از خود دارم که حدود یازده سال داره.مادرم ازدواج کرده.حضانت من و برادرم با ماردمه ‌‌حالا من از سربازی معاف هستم یا خیر؟

      1. سلام وقت بخیر ،ببخشید پدره ما 47 سال سن داره ،دستش از آرنج چندین ساله متاسفانه شکسته و نصفه بازو بسته میشه ،پاشم از زانو شکسته و کج جوش خورده خوب نمیتونه راه بره و زیادم تکون بده باید بشینه فقط یه طور میتونه بشینه ،گلاب به روتون سرویسم فقط رو توالت فرنگی باید بشینه ،پسره بزرگه خونوادم تو 19 سالگیم برادرم 11 سالشه سه سالی میشه من کارکنم ،امکانه معافیت هست خیلی ممنون .

  7. با سلام تمامی شرایط لازمه رو دارم و با داشتن برادر بزرگ تر متاهل که در حال خدمت هست میتوانم کفالت پدر بگیرم؟

  8. سلام. بنده سالهاست که پدر و مادرم از هم جدا شده اند و الان هر دو بیماری های شدیدی دارند. از طرفی من یک برادر بالای 18 سال دارم. آیا شانس معافیت کفالت دارم؟

  9. سلام خسته نباشید
    پدرم ۶۹سالشه وسکته کرده که یک طرف بدنش ضعیف عمل میکنه و مشکل گفتار هم داره
    ولی یک برادر بزرگتر از خودم دارم ۳۷سالشه ومتاهله
    خواستم بدونم با این شرایط امکان گرفتن معافیت را دارم

  10. با عرض سلام و احترام
    بنده تنها فرزند بالای هجده سال تنی از پدر و مادرم هستم اما پدر و مادرم جدا شدند
    ولی قبل از من مادرم ازدواجی داشته و یک پسر بزرگ تر از من دارد که تنی نیست و اون پسر ازدواج کرده و دو تا بچه داره و سربازی هم رفته ایا میتونم معافیت کفالت بگیرم؟

  11. پدری که بالای ۷۵ سال باشه .حتما پسر بالای ۱۸ سال داره مگه میشه پدری ۷۵ سالش باشه پسرش زیر ۱۸ سال سنش باشه .معافیت کفالت پدر بالای ۷۵ سال باید اصلاح بشه و حداقل یکی از اعضای خانواده بتونه کفالتش رو بگیره .من پدرم بالای ۷۵ سال هست و برادر بالای ۱۸ سال دارم که همه ازدواج کردن و دور از خونه هستن و دنبال کار و زندگی خودشون هستن .من دوسال برم خدمت کی کاراشو انجام بده لطفا صدای مارو به مسئولین برسونید

  12. من ۱۸ سالمه پدرم چندسال فوت شده برادرانم همه متاهل و دارای فرزند صغیر هستند و مادرم هم ۶۰ سال سن داره و کمر درد دیسک و من الان تنها با مادرم زندگب میکنم و نون اور هستم آیا من معاف میشم ..؟؟

  13. من در حین خدمت هستم او پدرم 89 سالش هست 2 تا برادر دارم که خدمت رفته اند و متاهل اند و من سرپرست خانواده هستم وتحت پوشش کمیته امداد آیا میتوانم معاف شوم

  14. با عرض سلام
    پدر بنده ۸۷ سال سن دارند و چندین ساله تحت پوشش کمیته امداد هستیم..سه تا برادر ناتنی دارم که همگی سربازی رفتن و کارت پایان خدمت دارند و متاهل هستن
    آیا میتونم با توجه به اینکه برادر تنی ندارم معافیت کفالت پدر یا کمیته امداد بگیرم؟؟؟

  15. باسلام باتشکر از شما .دوست بنده پدرش چند سال است که فوت کرده ودوبرادر بزرگتر وکوچکترش که بالای 18 سال هستند درزندان بسر می برند ایا این دوست غیبت خورده ما می تواند با گرفتن کفالت مادرش اقدام به معافیت کفالت مادر کند؟

  16. بنده 23 سال دارم پدرم بیماری دوقطبی دارد برادرکوچکترم بالای 18 سال دارد بنده تمام مسئولیت خانواده را برعهده دارم و برادرم بیکار و مشکل اعتیاد به ماریجوانا و بسیار عصبی هست و با کل خانواده واعضای فامیل مشکل دارد میخواستم بدونم میتونم کفالت بگیرم یاخیر

  17. سلام من درحال تحصیل هستم پدرم ۷۴سال دارد ومن دارای دوبرادر متاهل هستم که آنها پس از ازدواج پدر را تنهانموده اند وتنها من نان آور خانواده هستم ومیخواهم معافیت بگیرم آیا ممکن است یا خیر؟

  18. سلام خسته نباشید.
    بنده پدرم از بیماری های ذکر شده معافیت را دارا هستند . و یک برادر متاهل بالا ۱۸ سال دارم که متاسفانه در حادثه ای از ناحیه کمر دچار شکستگی یک مهره و ترک چند مهره دیگر شدند که بعد از آن عمل جراحی انجام دادند . لکن دیگر انجام کاری ها روزمره و بلند کردن اجسام برای ایشان خطرناک است . آیا این مورد شامل معافیت می شود ؟

    1. سلام پدر من فوت شده برادر بزرگترم کفالت گرفت و معاف شد الان برادرم ازدواج کرده و من خرجی خانه و کفیل خواهر کوچک تر و مادرم هستم آیا معاف میشوم؟

  19. سلام خسته نباشید.
    بنده پدرم از بیماری های ذکر شده معافیت را دارا هستند . و یک برادر متاهل بالا ۱۸ سال دارم که متاسفانه در حادثه ای از ناحیه کمر دچار شکستگی یک مهره و ترک چند مهره دیگر شدند که بعد از آن عمل جراحی انجام دادند . لکن دیگر انجام کاری ها روزمره و بلند کردن اجسام برای ایشان خطرناک است . آیا این مورد شامل معافیت می شود ؟

  20. سلام وقت. بخیر من ۲۲ سالمه و تازه فارغ التحصیل میشم ، و پدرم عضو بهزیستی هست ولی برادر بزرگتر از خودم دارم که سربازی رفته و توی شهر دیگه ای هست ، آیا میتونم من کفالت بگیرم

  21. سلام وقت بخیر ،ببخشید پدره ما 47 سال سن داره ،دستش از آرنج چندین ساله متاسفانه شکسته و نصفه بازو بسته میشه ،پاشم از زانو شکسته و کج جوش خورده خوب نمیتونه راه بره و زیادم تکون بده باید بشینه فقط یه طور میتونه بشینه ،گلاب به روتون سرویسم فقط رو توالت فرنگی باید بشینه ،پسره بزرگه خونوادم تو 19 سالگیم برادرم 11 سالشه سه سالی میشه من کارکنم ،امکانه معافیت هست خیلی ممنون .

  22. سلام. من پدرم بالای ۷۵سال است و قادر ب کار کردن نیست
    من هم اضاف خدمت ندارم. ولی برادران ناتنی دارم ک از ما جدا شدن؟

  23. سلام پدر من فوت شده برادر بزرگترم کفالت گرفت و معاف شد الان برادرم ازدواج کرده و من خرجی خانه و کفیل خواهر کوچک تر و مادرم هستم آیا معاف میشوم؟

  24. سلام من پدر و مادرم طلاق گرفته اند و برادر بزرگتر من کفالت مادر را گرفته ایا میتوانم از سمت پدر کفالت بگیرم؟

  25. با عرض سلام و احترام
    بنده مادرم حدود 23 سال هست طلاق گرفتن
    یک برادر مشترک و ناتنی از مادر دارم
    و برادر تنی هم از مادر جداگانه 2 برادر
    برای معافیت کفالت اقدام کردم وجود برادر مشترک از مادر رو مانع از درخواست کفالت دونستن
    سوالی که دارم این هست برادرم ازدواج کرده و بچش دچار بیماری انسداد روده هست و چندین بار عمل جراحی کرده
    میخواستم ببینم امکانش نیست بتونم بیماری فرزند برادرم رو اثبات کنم تا برادرم رو برای درخواست کفالت من در نظر نگیرن؟؟

  26. با سلام لطفا راهنماییم کنید
    ما دو تا برادر هستیم من به خاطر کفالت فوت پدرم معاف شدم و الان متاهل هستم و در شهر دوری زندگی میکنم آیا برادر کوچکترم میتواند کفالت مادرم را بر عهده بگیرد و معاف شود .. لطفا جوابم را بدهید

  27. من پدرم 61 سالشه چندتا مریضی داره دیسکو کبدو قند و… برادر بزرگتر دارم ولی ازدواج کرده میشه سرپرست بابام بشم یعنی همون کفیلش بشم معافم؟

  28. سلام خسته نباشید من برادر ناتنی دارم که ایشون قبلا سربازیشونو خریدن پدرم 71 سالشه و چند عمل قلب باز کرده من میتونم کفالت بگیرم یا راهی برای معافیت هست?

  29. سلام خسته نباشید پدر بنده 61سالش بیماری قلبی داره Efزیر ۳۵ بیماری قند و چربی خون هم داره که دکتر تایید کرده باید تحت مراقبت باشه ولی بنده برادر بزرگتر از خودم دارم که ازدواج کرده سه تا فرزند داره والان هم وضعیت دیسک کمرش خیلی وخیم و به طور مادر زادی یه کلیه داره آیا من میتونم کفالت پدر بگیرم یا نه لطفاً راهنمایی کنید

  30. سلام خسته نباشید بنده پدرم سکته کرده ویکطرف بدنش ضعیف عمل میکنه
    ولی من یک برادر بزرگ تر دارم که متاهله
    خواستم بدون میتونم ماعفیت کفالت پدرم رو بگیرم

  31. سلام بنده درحین خدمت هستم پدرم یک ساله فوت شده برادربزرگتر دارم پدرم زمان خدمتش قبل سال ۵۷بوده آیا معافیت یا کسری خدمت بم تعلق میگیره؟

  32. باسلام
    من ۱۹سالمه ودر حین خدمت سربازی هستم، پدرم ۸۳سالشه و برادر ناتنی دارم اگه بخوام سرپرست خانواده بشم، وکفالت پدر بگیرم ایا میشود؟

  33. سلام وقت بخیر ما تحت پوشش کمیته امداد هستیم دو برادر دارم ک مشکل عصاب و روان دارن یکیش کارت معلولیت بهزیستی داره و اون یکی هم پرونده پزشکی داره ک روانش دچار مشکله
    خواستم بپرسم من میتونم کفالت پدرمو بگیرم برای معافیت یا خیر

  34. سلام وقت بخیر من پدرم رماتیسم شدید داره و دچار مشکل حرکتیه و تحت پوشش کمیته امداد هست دوتا برادر بزرگ تر از خودم دارم ک هردو بیمار هستن و مشکل عصاب و روان دارن
    خواستم بپرسم من میتونم معافیت کفالت پدرمو بگیرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید