Search

کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 1403

کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 1401

داوطلبان عزیز برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 1403، می توانند از طریق سایت سنجش و به صورت اینترنتی اقدام نمایند. یکی از مدارک لازم برای حضور در جلسه آزمون کارشناسی ارشد، همراه داشتن کارت ورود به جلسه آزمون می باشد. چون بدون کارت، امکان ورود به جلسه آزمون وجود ندارد. داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند می توانند با اطلاعات ثبت نامی خودشان کارت ورود به جلسه آزمون ارشد را تهیه کنند.

برای مشاوره تخصصی  شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد حاوی اطلاعات ثبت نامی، تاریخ و آدرس حوزه امتحانی می باشد. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است. بنابراین داوطلبان عزیز بایستی شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

از آن جایی که آزمون دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد با هم ادغام شده و فقط یک آزمون برگزار می شود. بنابراین یک کارت برای ورود به جلسه آزمون برای داوطلبان صادر می شود . این کارت از طریق سامانه sanjesh.org  قابل تهیه می باشد.

مشاوران خبره مرکز پارسین مشاوره نیز آماده خدمت رسانی به داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره انتخاب رشته تلفنی تجربیات طولانی خود را در اختیار آن ها قرار می دهند.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 1403

سازمان سنجش به منظور اطلاع رسانی و برنامه ریزی کلیه داوطلبان در هنگام ثبت نام، یک جدول زمانبندی در دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ارائه می دهد. در این جدول، زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 1402 را از 8 لغایت 10 اسفند ماه اعلام کرده است. زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ارشد سال 1403، از 11 تا 13 اسفند ماه می باشد. 

همان طور که اطلاع دارید زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد سال قبل 25 تا 27 اردیبهشت ماه در دفترچه ثبت نام سال 1401 اعلام شد. برخلاف سال های گذشته در تاریخ اعلام شده کارت ورود به جلسه آزمون توطیع شد.

اما در اواخر سال 1401 آزمون دکتری دقیقا در زمان مشخص شده برگزار شد. احتمالاً آزمون فوق لیسانس در بازه ی زمانی مشخص شده برگزار شود.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

به هر حال در صورت تغییر زمان ازمون و زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

سال قبل به دلیل شیوع کرونا کلیه داوطلبان کنکور ارشد علاوه بر کارت ورود به جلسه آزمون می بایست فرم خود اظهاری را از سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir تکمیل کنند و پرینت گواهی سلامت خود را در روز برگزاری آزمون به حوزه امتحانی تحویل نمایند.

بیشتر بخوانید: ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

نحوه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 1403

کلیه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم(شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد می بایست در زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد با مراجعه به سایت سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

در ذیل راهنمای تصویری نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون شرح داده می شود.

۱.پس از وارد شدن به سامانه sanjesh.org  بایستی بر روی گزینه” کارشناسی ارشد” از منوی سمت راست سایت کلیک کرد.

کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 1403

۲. در زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد لینک مربوط به آن فعال می شود. لذا داوطلبان می توانند مستقیم از طریق این لینک برای دریافت کارت اقدام کنند.

۳.با کلیک بر روی لینک سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1403 وارد سامانه می شوید، بایستی بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک کنید.

۴.در مرحله بعد دو روش جستجو وجود دارد که با انتخاب یکی از آنها، می توانید به میز کار خود دست یابید و برای کارت دریافت کارت اقدام کنید.

کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد

و پرینت کارت ورود به جلسه انتخاب کنید.

نکته: در صورتی که برخی از داوطلبان شماره پرونده و کد پیگیری خود را فراموش کرده اند و امکان ورود به سامانه مذکور را ندارند، کافی است از منوی سمت چپ سازمان سنجش وارد سامانه پاسخگویی شده و اطلاعات خود را به دست آورند.

آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر کد رشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در رشته امتحانی دوم(رشته شناور) نیز بوده اند، می بایست کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را از سامانه سنجش پرینت و به آدرس حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه نمایند.( برای هر مجموعه امتحانی اصلی و شناور کارت ورود به جلسه جداگانه ای باید تهیه کرد)

بیشتر بخوانید : سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

چه اطلاعاتی قابل ویرایش هستند؟

بر روی کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد می بایست اطلاعات ثبت نامی داوطلب، تاریخ و محل برگزاری آزمون کاملاً صحیح و به دور از هر گونه خطا باشد. از این رو داوطلبان باید مندرجات روی کارت آزمون را مورد بررسی قرار داده و درصورت مغایرت نسبت به اصلاح و ویرایش آن اقدام نمایند.

تمامی اطلاعاتی که در زمان ثبت نام کنکور ارشد ثبت شده اند قابل اصلاح نیستند و فقط تعداد محدودی از آنها قابل ویرایش هستند. از جمله موارد قابل اصلاح نام رشته، نام محل تحصیل، سهمیه، معدل، زبان خارجی و نوع معلولیت است و مواردی که اصلاً قابل اصلاح نیستند عبارتند از : مجموعه امتحانی، تغییر حوزه امتحانی

برای اصلاح اطلاعات ذکر شده در قسمت بالا از دو طریق می توان اقدام کرد:

۱.لینک ویرایش اطلاعات در سایت سازمان سنجش

۲.پیگیری از طریق باجه های رفع نقص که آدرس آنها از طریق سازمان سنجش در زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون اعلام می شود.

لینک ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه آزمون

برای اصلاح تنها این موارد؛ نام محل تحصیل، معدل و سهمیه ها می توان از طریق لینک ویرایش اطلاعات که در زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد در سایت سنجش فعال می شود تغییر امکان پذیر است.

ویرایش معدل

در خصوص ویرایش معدل ذکر این نکته ضروری است که مغایرت در معدل تبعات جبران ناپذیری را به دنبال داشته و حتی مشاهده شده که در سنوات گذشته سبب لغو قبولی داوطلبان شده. از این رو داوطلبان می بایست بر اساس وضعیت تحصیلی خود نسبت به ویرایش معدل اقدام نمایند:

۱.دانشجویان شاغل به تحصیل در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 دانشجو بوده اند و حداکثر تا تاریخ 1403/6/31 فارغ التحصیل شده اند. لازم است در زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون ارشد نسبت به اصلاح معدل خود بر اساس مدرک فارغ التحصیلی اقدام نمایند.

۲. فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته باید معدل مقطع کاردانی(فوق دیپلم) و مقطع کارشناسی(لیسانس) آنان با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

در ادامه بخوانید: زمان برگزاری آزمون ارشد 1403

ویرایش سهمیه ها

از جمله مواردی که برخی از داوطلبان با آن مواجه می شوند، مغایرت سهمیه ثبت نامی با سهمیه درج شده بر روی کارت ورود به جلسه آزمون ارشد می باشد. داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های ایثارگران و سهمیه رزمندگان ارگان وزارت جهاد کشاورزی، سپاه پاسداران(سازمان بسیج مستعضعفین) و واحدهای تابعه ستاد کل نیروهای مسلح در صورت مغایرت در سهمیه منحصراً می توانند به لینک ویرایش اطلاعات در سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و نسبت به اصلاح و ویرایش سهمیه خود اقدام نمایند. در ضمن بعد از ویرایش اطلاعات در سایت، برای بررسی و روشن شدن وضعیت خود باید به ارگان های ذیربط مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید : دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403

باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد

برای اصلاح برخی از اطلاعات مانند زبان خارجی، معلولیت و مشکل عکس نمی توان از طریق لینک ویرایش اطلاعات سازمان سنجش اقدام کرد. داوطلبان باید به باجه های رفع نقص که آدرس آنها از طریق سایت سنجش در زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 1403 اعلام می شود مراجعه کرد.

 در صورتی که زبان خارجی که شما در زمان ثبت نام انتخاب کرده اید با زبان خارجی مندرج در کارت ورود به جلسه مغایرت دارد و یا در رابطه با معلولیت(نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و معلول جسمی وحرکتی) اختلافی مشاهده کردید. باید در بازه زمانی اعلام شده به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه های رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 1403 مراجعه نمایید.

اگر کارت ورود به جلسه آزمون شما فاقد عکس می باشد و یا عکس آن دارای مشکلاتی مانند فاقد مهر بودن، عدم وضوح تصویر و … می باشد. می توانید با در دست داشتن ۲ قطعه عکس ۴*۳، کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار به باجه های رفع نقص مراجعه نمایید.

داوطلبان می توانند از راهنمایی های کارشناسان مرکز پارسین مشاوره برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 1403 استفاده کنند.

سوالات متداول:

۱.آیا برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید از سایت دانشگاه آزاد اقدام کرد؟

خیر – آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با هم ادغام شده و در نتیجه یک کارت باید برای هر دو دانشگاه تهیه کرد . از طریق سایت سنجش می توان کارت ورود به جلسه آزمون ارشد 1403 را تهیه کرد.

۲.برای اصلاح معدل مندرج بر روی کارت ورود به جلسه آزمون ارشد 1403 چکار باید کرد؟

از طریق لینک ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه آزمون در سایت سنجش می توانند نسبت به اصلاح معدل خود اقدام کنند.

۳.آیا در زمان کارت ورود به جلسه می توان رشته امتحانی را ویرایش کرد؟

خیر

۴. داوطلبانی که شماره پرونده و کد رهگیری خود راگم کرده اند برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون چه اقدامی باید انجام دهند؟

این داوطلبان میتوانند از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست خود را ارسال کنند.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید