Search

زمان برگزاری آزمون ارشد 1402

زمان برگزاری آزمون ارشد 1401

بر طبق جدول زمانبندی که سازمان سنجش در دفترچه ی راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد منتشر کرده زمان برگزاری آزمون ارشد 1402 را در تاریخ های 11 و 12 اسفند 1401 ماه اعلام کرده است. در این بازه زمانی آزمون گروه های امتحانی علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، فنی ومهندسی، هنر و دامپزشکی برگزار می شود. داوطلبان قبل از برگزاری آزمون فوق لیسانس باید کارت ورود به جلسه را تهیه کنند.

برای مشاوره تخصصی شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

البته با وجود بیماری کرونا در جامعه احتمال تغییر زمان آزمون دور از انتظار نیست چرا که سال گذشته پس از چند بار تغییر زمان آزمون در اواسط مردادماه و در طی سه روز برگزار شد.

داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از طریق سایت sanjesh.org اقدام به ثبت نام کرده اند، می توانند چند روز قبل از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1402 از طریق همین سامانه کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد 1402

زمان برگزاری آزمون برای رشته های اصلی و شناور

زمان برگزاری آزمون ارشد رشته های اصلی و شناور

زمان های که برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد اعلام می شود برای رشته های امتحانی اول یا اصلی و رشته های دوم یا شناور می باشد که زمان و تاریخ بر روی کارت ورود به جلسه برای هر رشته نوشته می شود.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

با برنامه ریزی انجام شده توسط سازمان سنجش برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد هیچ تداخلی در برگزاری رشته های اصلی و شناور وجود ندارد. به عبارت دیگر هیچ کدام از رشته های اصلی و شناور آزمون آنها در یک روز و در یک زمان برگزار نمی شود.

برای مشاوره تحصیلی از طریق تلفن ثابت با این شماره تماس بگیرید:۹۰۹۹۰۷۰۰۸۴  از کل کشور  پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

داوطلبان عزیز از زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد تا زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ۶ ماه مهلت دارید. اگر حتی از الان شروع به مطالعه کنید زمان بسیار خوبی است به ویژه برای متقاضیانی که درصدد کسب رتبه های تک رقمی هستند. با یک برنامه ریزی درست، مدیریت زمان ومنابع جامع می توانند قطعا به نتایجی عالی برسند.

برخی از رشته های امتحانی آزمون آنها در دو مرحله برگزار می شود. در این گونه از رشته ها منحصراً داوطلبانی که در آزمون تستی شرکت کرده و به حد نصاب رساندن نمره علمی مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند در آزمون تشریحی و یا آزمون عملی در برخی دروس شرکت کنند. وضعیت برگزاری و یا عدم برگزاری آزمون عملی در برخی از رشته های دارای آزمون عملی با توجه به ظرفیت پذیرش و نوع موسسات پذیرنده دانشجو در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مشخص و اطلاع رسانی می شود.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

تغییر زمان برگزاری آزمون ارشد 1402

سال گذشته سازمان سنجش زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد را در 5 ، 6 و 7 خرداد ماه ماه اعلام کرده بود. اما به دلیل شیوع بیماری کرونا چندین بار به تعویق افتاد. حتی پیشنهاد حذف کنکور کارشناسی ارشد داده شد تا مورد تصویب قرار گیرد و پذیرش و گزینش دانشجویان بر عهده دانشگاه ها باشد. که این پیشنهاد رد شد و بالاخره در اواسط مردادماه آزمون کارشناسی ارشد در ۳ روز برگزارشد.

تغییر زمان برگزاری آزمون ارشد

در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا در کشورمان این سوال مطرح می شود آیا زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1402 مانند سال گذشته تغییر می کند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت: با توجه به جلسه های ستاد ملی مبارزه با کرونا و تصمیم گیری های نهایی در خصوص زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در سال 1402، سازمان سنجش در صورت تغییر زمان برگزاری آزمون ارشد اطلاع رسانی خواهد کرد.

در این چند سال با وجود بیماری کرونا و در راستای حفظ سلامت متقاضیان و رعایت پروتکل های بهداشتی، آزمون ارشد در سه روز برگزار می شود.

در ادامه بخوانید: ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

در صورت تغییر زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1402  از طریق همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

مشاوران خبره مرکز پارسین مشاوره نیز آماده خدمت رسانی به داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره انتخاب رشته تلفنی تجربیات طولانی خود را در اختیار آن ها قرار می دهند.

سوالات متدوال:

۱.زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در چه تاریخی است؟

طبق اخرین تغییرات در زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد1402 ،از 16 آذر ماه آغاز شده و تا 26 آذر ماه سال جاری تمدید شد.

۲.آیا ممکن است زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دوباره تغییر کند؟

با توجه به بیماری کرونا شاید امکان تغییر باشد.

۳. آیا امکان تداخل در رشته های امتحانی اصلی و شناور وجود دارد؟

خیر- به هیچ وجه امکان تداخل نیست و هرکدام از رشته های اصلی و شناور در روز مجزایی برگزار می شود

۴. از طریق چه سایتی می توان از تغییر زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد مطلع شد؟

سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید