Search

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1401

علاقمندان به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، پیش از ثبت نام در سامانه سازمان سنجش می بایست دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 را از همین سایت منتشر می شود را مطالعه نمایند. کلیه داوطلبان برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد، دفترچه ثبت نام ارشد 1403 باید از شرایط و ضوابط جدید، رشته ها و کد مجموعه امتحانی و … اطلاع داشته باشند تا بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند. مطالعه این دفترچه در طول فرآیند ثبت نام موجب افزایش آگاهی داوطلبان شده و امکان بروز خطا و اشتباه در ثبت نام را به حداقل می رساند.

برای مشاوره تخصصی  شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

دفترچه ثبت نام ارشد 1403 وزارت بهداشت مناسبی برای کلیه داوطلبان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم(شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد می باشد.

در این دفترچه مواردی مانند؛ شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط استفاده از سهمیه ها، رشته ها و کد مجموعه های امتحانی(اصلی و شناور)، مقررات وظیفه عمومی، هزینه ثبت نام، نحوه ثبت نام و …را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته تلفنی لطفا کلیک کنید.

بارها بارها با داوطلبانی برخورد کرده ایم که بدون مطالعه دفترچه شروع به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد کرده و زمانی متوجه اشتباهات خود شده که وقتی برای جبران آن نبوده. پس به شما توصیه می کنیم دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را با دقت مطالعه کنید.

در ادامه بخوانید: شرایط ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد

زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403

برای ثبت نام ارشد در سال 1403 می توان از 7 ابانماه دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را از سایت sanjesh.org  مشاهده کرد. داوطلبان می توانند آن را دانلود نمایند. حدود یک هفته الی ۱۰ روز به داوطلبان فرصت داده می شود تا نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. لازم به ذکر است که دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سال 1403 در زمان شروع ثبت نام منتشر می شود.

دفترچه ثبت نام ارشد

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد باید مراحل ذیل را طی کنند:

۱.مراجعه به سایت سازمان سنجش

۲.دانلود دفترچه ثبت نام

۳.پرداخت هزینه و خرید سریال اعتباری

۴.آپلود عکس

۵.کامل کردن فرم اینترنتی ثبت نام

۶.دریافت کد رهگیری و شماره پرونده 

داوطلبان بهتر است قبل از ثبت نام و خرید کارت اعتباری با یک مشاور آگاه به مقطع کارشناسی ارشد مشاوره بگیرند. چون انتخاب اشتباه رشته برای مقطع دکتری شما دردسر می شود. تیم کارشناسان تحصیلی پارسین مشاوره در این زمینه می تواند به شما کمک کند. برای دریافت مشاوره کامل و آشنایی با مسیر ادامه تحصیل با پارسین مشاوره تماس بگیرید.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

چند سالی است که با ادغام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد، ثبت نام کنکور ارشد این دو دانشگاه هم زمان و فقط در سایت سازمان سنجش انجام می شود. لذا کنکور دانشگاه آزاد به صورت مجزا برگزار نمی شود.

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

داوطلبان علاقمند به تحصیل در رشته محل های دانشگاه آزاد نیازی نیست که ثبت نام جداگانه ای در سایت دیگری انجام دهند. تنها یک آزمون برای هر دو دانشگاه برگزار می شود.

بنابراین فرآیند پذیرش در دانشگاه آزاد تا مرحله اعلام نتایج اولیه(که از طریق سازمان سنجش اعلام می شود) با دانشگاه های سراسری مشترک است. از مرحله انتخاب رشته به بعد مسیر دانشگاه آزاد و سراسری از هم جدا می شود. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باید به سایت  Azmoon.org مراجعه نمایند.

تمام شرایط و ضوابطی که در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 می باشد برای علاقمندان به شرکت در دانشگاه آزاد مشترک می باشد. به طور کلی می توان گفت:” دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت جداگانه وجود ندارد.”

لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

داوطلبانی که قصد ثبت نام در کنکور ارشد را دارند، با دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 و مطالعه شرایط و ضوابط ثبت نام؛ با مراجعه به سایت سازمان سنجش فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند. برای دانلود دفترچه ثبت نام تا لینک دانلود فعال نباشد شما نمی توانید دفترچه را دانلود کنید. زمان شروع ثبت نام یعنی نیمه دوم آذرماه این لینک فعال می شود

رشته ها و مجموعه های امتحانی در دفترچه کنکور ارشد

کلیه فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی بدون توجه به نوع مدرک تحصیلی می توانند در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد در مجموعه های امتحانی گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی(به جز مجموعه های امتحانی که شرط عنوان مدرک تحصیلی مشخص شده) ثبت نام و شرکت کنند. به عبارتی می توان گفت: در این ثبت نام مرتبط بودن مدرک کارشناسی ملاک نیست.

دفترچه کنکور ارشد

 رشته های امتحانی در مقطع کارشناسی ارشد به دو دسته اصلی و شناور تقسیم بندی شده اند. هر داوطلب بر اساس علاقه، حداکثر می تواند در دو کد رشته امتحانی(اصلی و شناور) ثبت نام و در آزمون مربوط شرکت کند. داوطلبان حتی می تواند یک رشته شناور را انتخاب کند.

داوطلبانی که در رشته ی غیر مرتبط با رشته کارشناسی خود شرکت کرده و در آزمون پذیرفته شده، لازم است دروس پیش نیاز جدید را بگذراند.

در دفترچه راهنمای ثبت نام در مجموع ۶۴ رشته شناور یا مجموعه های امتحانی دوم در یک جدول مجزا آورده شده است. لازم به ذکر است که همین رشته های شناور در گروه های امتحانی علوم انسانی، علوم پایه، فنی ومهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی با علامت ستاره (*)  مشخص شده اند.

زمان آزمون رشته های شناور هیچ تداخلی با آزمون مجموعه امتحانی اصلی ندارند. برخی از رشته های اصلی و شناور دفترچه ی ثبت نام علاوه بر آزمون تستی، آزمون تشریحی یا عملی در برخی دروس دارند که این آزمون عملی در مرحله دوم برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: رشته های شناور در کنکور ارشد

جدول های رشته های دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی

در دفترچه ثبت نام، جدول جداگانه ای برای رشته های که در دانشگاه پیام نور پذیرش دانشجو دارند آورده شده. در این جدول مجموعاً 52 کد رشته امتحانی قید شده است. متقاضیان قبل از ثبت نام و خرید کارت اعتباری در صورت مشاهده رشته مورد نظر و تمایل به تحصیل در دانشگاه پیام نور می توانند هزینه را پرداخت کنند.

همچنین در مجموع 126 کد رشته امتحانی، برای موسسات غیر انتفاعی که پذیرش دانشجو دارند قید شده است.

سوالات متداول:

۱.آیا دانشگاه آزاد برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دفترچه جداگانه ای دارد؟

خیر- دفترچه ثبت نام جداگانه ای ندارد.

۲.دفترچه ی ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد را از کجا می توان دانلود کرد؟

از سایت سنجش به آدرس sanjesh.org

۳.زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403 چه زمانی است؟

در نیمه دوم آذر ماه که زمان ثبت نام می باشد دفترچه ثبت نام منتشر می شود.

۴.چند رشته ی شناور را می توان در زمان ثبت نام انتخاب کرد؟

 تنها یک رشته شناور را می توان انتخاب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید