Search

چگونه تکالیف خود را سریع انجام دهید – ارائه راه حل

انجام سریع تکالیف

انجام سریع تکالیف، برای هر دانش آموزی می‌تواند زمان‌بر و خسته‌کننده باشد. و احتمالاً می‌خواهید بیشتر از تکالیف درسی با اوقات فراغت خود زمان  خود را سپری کنید. زمانی که کار زیادی برای انجام دادن دارید، کار موثر می تواند سخت باشد. با متمرکز ماندن، سازماندهی و برنامه ریزی و ایجاد انگیزه در خود، می توانید تکالیف خود را به موقع انجام دهید و به سمت فعالیت های سرگرم کننده و هیجان انگیز بیشتری بروید. اما ابتدا باید تمام عوامل حواس‌پرتی مانند موبایل، کامیپوتر و…کنار بگذارید، مگر اینکه به آنها نیاز داشته باشید و بعد تکالیف را شروع کنید. آنها معمولاً عامل اصلی حواس‌پرتی هستند. شما همچنین باید در یک مکان ساکت تکالیف درسی را انجام دهید تا عوامل محیطی از شما نخواهند که بروید و کار دیگری انجام دهید. به عنوان مثال، شما نباید نزدیک تلویزیون خود کار کنید زیرا وسوسه می شوید که بروید و آن را تماشا کنید.

مشاوره تحصیلی پارسین مشاره با ارائه مشاوره تخصصی در تمامی مقاطع تحصیلی، کنکور، دانشگاه، انتخاب رشته، دکتری، کارشناسی ارشد و …. کافی است تماس بگیرید

تیم تخصصی پارسین مشاوره برای انجام سریع تکالیف مدرسه، برای شما راهکار عملی و کاربردی در این مقاله اماده کرده است. مطمئنا با خواندن این مقاله می توانید به تکالیف خود سروسامان بدهید و زمان خود را مدیریت کنید و در انتها فرصت بیشتری برای اوقات فراغت دارید.

1. راه حلهای برای متمرکز ماندن

برای متمرکز شدن بر روی تکالیف و انجام دادن انها باید شما ابتدا یکسری نکات را رعایت کنید و محیط و امکانات لازم را فراهم کنید. در ذیل راه حلهای برای متمرکز شدن تمام حواس برای انجام تکالیف ارائه شده است.

1- در محیطی راحت و پر نور کار کنید

سعی کنید پشت میز بر روی یک صندلی صاف و راحت بنشینید. از انجام تکالیف روی زمین یا روی تخت خودداری کنید، زیرا این نواحی بیشتر باعث خواب آلودگی و حواس پرتی شما می شوند.نه تنها این، بلکه انجام تکالیف در رختخواب می تواند خواب را سخت تر کند و این بی خوابی می تواند منجر به کاهش بهره وری شود.  همچنین مطمئن شوید که در یک منطقه با نور خوب کار می کنید تا مجبور نباشید چشمان خود را برای خواندن فشار دهید.

2. با کنار گذاشتن وسایل الکترونیکی و منزوی کردن خود، حواس‌پرتی‌ها را از بین ببرید.

تلفن همراه خود را خاموش کنید، از رایانه خود خارج شوید (مگر اینکه برای تکالیف خود به آن نیاز داشته باشید)، تلویزیون را خاموش کنید و در را ببندید. به خانواده و دوستان خود اطلاع دهید که نمی خواهید هنگام کار مزاحم شوید تا بتوانند به حریم خصوصی شما احترام بگذارند.

برنامه‌های مسدودکننده وب‌سایت مانند Freedom یا SelfControl را دانلود کنید تا هنگام استفاده از رایانه برای انجام تکالیف، متمرکز بمانید. برخی، مانند برنامه افزودنی Chrome Strict Workflow، حتی این امتیاز اضافه را دارند که از لغو تایمر پس از شروع آن جلوگیری می کند.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید.

3. یک تایمر تنظیم کنید.

راه حل برای انجام سریع تکالیف

در شروع هر تکلیف یا موضوعی، با هر چند دقیقه که می‌خواهید کار خود را تکمیل کنید، تایمر را شروع کنید. می‌توانید مرتباً به تایمر نگاهی بیندازید تا از زمان سپری شدن و میزان باقیمانده خود آگاه باشید. این به شما کمک می‌کند متوجه شوید که چه زمانی برای چیزی صرف می‌کنید، و زمانی که حواس‌تان پرت می‌شوید، به سرعت به تمرکزتان بازمی‌گردد.

اگر یک موضوع یا نوع تکلیف خیلی بیشتر از بقیه زمان می برد، ممکن است بخواهید کمی کمک اضافی در آن زمینه از معلم یا والدین خود بخواهید.

اگر حواس‌تان پرت می‌شود یا از کار خارج می‌شوید، برای خودتان بهانه نیاورید. (به عنوان مثال “به هر حال تا زمانی که این کار را انجام ندهم نمی توانم تمرکز کنم.” یا “مطمئنم که فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد.”

مقاله مرتبط: عواملی که باعث می شود کلاس اولی ها تکالیف انجام ندهند

2. چگونه برای انجام تکالیف سازماندهی لازم را انجام دهید

1.لوازم خود را مرتب کنید

در نظر بگیرید که چندین پوشه و نوت بوک موضوعی مختلف خود را در یک کلاسور بزرگ که با جداکننده های زبانه از هم جدا شده است، ادغام کنید. به این ترتیب، تمام کارهای مدرسه شما در یک مکان خواهد بود. بطور کلی اتاق مطالعه شما باید با نظم خاصی مرتب شده باشد

2. برای تمام روز برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی کنکور

به جای اینکه فقط اولین کتاب را در کوله پشتی خود بردارید و کار را شروع کنید، از قبل برای انجام تمام کارها برنامه ریزی کنید. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید نحوه انجام تکالیف خود را برای کل روز برنامه ریزی کنید، از جمله

تصمیم بگیرید که چه مقدار زمانی را می خواهید برای  انجام تکالیف خود اختصاص دهید.

فهرستی از تمام کارهای مختلفی که باید انجام دهید تهیه کنید.

تخمین بزنید که چه مقدار زمانی را می توانید برای انجام تکالیف خود در هر زمانی که می خواهید صرف کنید (تعیین دقیق زمان).

تنها بر روی تکلیف مورد نظر متمرکز شوید و در حین انجام وظایف، وظایف خود را قطع نکنید.

همزمان چند کار را با هم انجام ندهید تا بازده شما بالا باشد.

بیشتر بخوانید: چرا برخی از دانش آموزان در انجام تکالیف تنبل هستند؟ 

3. بلافاصله پس از بازگشت از مدرسه به خانه تکالیف خود را شروع کنید.

منتظر ماندن بیش از حد برای شروع کردن در عصر ممکن است منجر به کار کردن تا اواخر شب شود، که خوب نیست زیرا وقتی خسته هستید سریع کار کردن بسیار سخت تر است. به همین ترتیب، منتظر ماندن تا صبح روز بعد برای انجام تکالیف احتمالاً نتیجه نهایی شتابزده یا ناقص خواهد بود.

4. بر اساس تاریخ مقرر و اهمیت اولویت بندی کنید.

همانطور که در طول هفته تکالیف را در برنامه خود می نویسید، مطمئن شوید که یک “A” در کنار وظایف با اولویت بالا، یک “C” در کنار وظایف با اولویت پایین تر و یک “B” در کنار وظایفی که در جایی بین آنها قرار می گیرند، بنویسید. تکلیفی که باید تا روز بعد تکمیل شود، احتمالاً نسبت به کاری که قرار است سه شنبه آینده انجام شود، اولویت داشته باشد. همچنین وظایف بزرگتر را بر کارهای کوچکتر اولویت دهید.

یک مقاله ده صفحه ای که در هفته ای که شروع نکرده اید باید با برچسب “A” یا “B” مشخص شود، در حالی که یک کاربرگ کوتاه پنج سوالی که باید در سه روز آماده شود ممکن است با برچسب “C” باشد.

مطمئن شوید که برای انجام تکالیف تا آخرین ثانیه منتظر نمانید. کارها را به دقیقه 90 موکول نکنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تست زنی به سبک رتبه برترها

3. چطور با انگیزه بمانیم

1.استراحت کنید

تمرکز ساعت ها و ساعت ها بدون توقف به احتمال زیاد باعث کاهش سرعت شما می شود. هر 25 دقیقه یا بیشتر، حدود 5 دقیقه به حرکات کششی و قدم زدن در اطراف اختصاص دهید تا به مغز و بدن خود استراحت سریعی بدهید.

2. تنقلات بخورید و آب بنوشید.

تنقلات مطالعه

در حین کار، مقدار زیادی آب بنوشید و تنقلات سبک، سالم و خوشمزه بخورید تا از غذاهایی که دوست دارید لذت ببرید، حافظه خود را تقویت کنید و مغز و بدن خود را احیا کنید. در حین کار از نوشابه، مواد غذایی ناسالم شیرین و نوشیدنی های انرژی زا دوری کنید تا مطمئن شوید که در نیمه راه از انجام تکالیف خود دچار مشکل نخواهید شد.

سعی کنید چوب کرفس و تکه های سیب را با کره بادام زمینی بخورید.

در ادامه بخوانید: 7 راه برای اینکه فرزندانتان را وادار به انجام تکالیف خود کنید (بدون آزار و اذیت!)

3با یک فعالیت سرگرم کننده پس از تکلیف به خود پاداش دهید.

برنامه‌ریزی کنید که به خانه یکی از دوستانتان بروید، بازی ویدیویی مورد علاقه‌تان را انجام دهید، در خیابان شلیک کنید، یا پس از انجام تکالیف، با خواهر یا برادرتان برای یک غذای شیرین بیرون بروید. به خاطر داشته باشید که این فعالیت سرگرم کننده در راه است به شما کمک می کند انگیزه خود را برای تمرکز و کار موثر حفظ کنید.

اگر نیاز به پکیج مشاوره تحصیلی دارید، تیم پارسین مشاوره به شما کمک میکند تا بهترین تصمیم را برای پیشرفت کسب و کارتان بگیرید.

سوالات متداول:

1چرا تکالیف من اینقدر طول می کشد؟


چند دلیل وجود دارد که بچه‌ها ساعت‌ها را صرف انجام تکالیف می‌کنند: مشکل در تمرکز و تمرکز، سرپیچی از مادر و پدر، یا تکالیف بیش از حد (برای آنها). بچه هایی که در تمرکز مشکل دارند، اغلب اهل بی قراری هستند، که برای تنظیم و آرام شدن به تحریک لمسی نیاز دارند.

آیا 1 ساعت تکلیف زیاد است؟


بر اساس یک مطالعه اخیر، اگر بیش از یک ساعت باشد… خیلی زیاد است. مطالعه ای در اسپانیا که توسط انجمن روانشناسی آمریکا در مجله روانشناسی تربیتی منتشر شد نشان داد که صرف بیش از یک ساعت برای انجام تکالیف ریاضی و علوم می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

3. آیا 2 ساعت تکلیف خوب است؟


این مطالعه که در مجله آموزش تجربی منتشر شد، نشان داد که انجام هر شب بیش از دو ساعت تکلیف نتیجه معکوس دارد. با این حال، دانش‌آموزانی که در این مطالعه شرکت کردند، گزارش دادند که به طور میانگین هر شب کمی بیش از سه ساعت تکالیف خود را انجام می‌دهند.

8 پاسخ

  1. سلام ممنون
    فقط موسیقی ملایم تاثیر دارد ؟
    بعد اینکه من نصف این کارها رو انجام میدم و نصف دیگه رو تازه متوجه شدم امیدوارم تاثیر داشته باشد

  2. استاد ما ۵ ساعت تکلیف میده من امروز نتونستم همه شو بنویسم حالا یکم شو نوشتم واقعا خیلی خسته شده بودم گفتم بابا این کیه دیگه

  3. سلام ممنون
    فقط موسیقی ملایم تاثیر دارد ؟
    بعد اینکه من نصف این کارها رو انجام میدم و نصف دیگه رو تازه متوجه شدم امیدوارم تاثیر داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید