Search

چرا برخی از دانش آموزان در انجام تکالیف تنبل هستند؟ 

دلایل عدم انجام تکالیف

دلایل عدم انجام تکالیف : تکلیف یا تکلیف خانه، مجموعه ای از وظایف است که توسط معلمان به دانش آموزان محول می شود تا در خارج از کلاس انجام شوند. تکالیف معمول، ممکن است شامل خواندن مورد نیاز، یک پروژه نوشتن یا تایپ، تمرینات ریاضی که باید تکمیل شوند، اطلاعاتی که باید قبل از آزمون مرور شوند، یا مهارت های دیگری که باید تمرین شوند، باشد. فرزند شما معمولاً برای انجام تکالیف مدرسه تنبلی می کند که باید دلایل بی علاقگی به انجام تکالیف اهمال کاری بررسی شود.

تأثیر تکالیف برای یادگیری دانش آموزان همیشه مورد بحث بوده است. به طور کلی، تکالیف درسی باعث بهبود عملکرد تحصیلی در بین کودکان می شود و ممکن است مهارت های تحصیلی را در بین دانش آموزان بزرگتر، به ویژه دانش آموزان ضعیف تر، بهبود بخشد. تکالیف همچنین برای دانش‌آموزان و والدین آنها استرس ایجاد می‌کند و مدت زمانی را که دانش‌آموزان می‌توانند در فضای باز، ورزش، بازی، کار، خواب یا سایر فعالیت‌ها صرف کنند، کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید : ۵ تفاوت بزرگ آموزش آنلاین در مقابل یادگیری در کلاس

بطور کلی اهداف اساسی از تعیین تکالیف از سمت مدرسه برای دانش آموزان عبارتند از:

افزایش دانش و ارتقای توانایی ها و مهارت های دانش آموزان، آماده سازی آنها برای دروس آینده (یا پیچیده یا دشوار)، گسترش دانسته های خود با داشتن. آن‌ها آن را در موقعیت‌های جدید به کار می‌گیرند، یا توانایی‌های خود را با به کار بردن مهارت‌های مختلف در یک کار واحد تلفیق می‌کنند. تکالیف همچنین فرصتی را برای والدین فراهم می کند تا در آموزش فرزندان خود مشارکت کنند. تکالیف برای تقویت آموخته های دانش آموزان طراحی شده است.

هدف از دادن تکلیف به دانش آموزان (مزایایی انجام تکالیف)

مزایای تکالیف، ایجاد انگیزه برای تکلیف نوشتن برخی از مربیان استدلال می‌کنند که تکالیف برای دانش‌آموزان مفید است، زیرا یادگیری را افزایش می‌دهد، مهارت‌های تدریس شده در کلاس را توسعه می‌دهد و به مربیان اجازه می‌دهد تا تأیید کنند که دانش‌آموزان دروس خود را درک می‌کنند. موافقان دادن تکالیف به دانش آموزان همچنین استدلال می‌کنند که تکالیف باعث می‌شود دانش‌آموزان رشد کنند عادات مطالعه مناسبی را حفظ کنند که می توانند در طول دوران تحصیلی خود از آنها استفاده کنند.

دلایل عدم انجام تکالیف تحقیقات به طور مداوم نشان داده است که مشارکت والدین در یادگیری کودک یک عامل کلیدی در موفقیت آن کودک در مدرسه است. با واقعیت دنیای آموزش مبتنی بر آزمون، بسیاری از والدین انتظار دارند که در مدرسه برای تکالیف، روزانه یا هفتگی آشنا به آنها چه چیزی داده شود. من با منطق این تکالیف روزانه موافقم:

بررسی تکالیف مهارت محور

تکالیف مهارت ها، مفاهیم و اطلاعات آموخته شده در کلاس را تقویت می کند.

تکالیف دانش آموزان را برای موضوعات کلاسی آینده آماده می کند.

تکالیف به دانش آموزان می آموزد که مستقل کار کنند و انضباط خود را توسعه دهند.

تکالیف درسی دانش آموزان را تشویق می کند تا برای انجام یک کار ابتکار عمل و مسئولیت پذیری داشته باشند.

تکالیف به والدین این امکان را می دهد که نقش فعالی در آموزش فرزند خود داشته باشند و به آنها کمک می کند تا پیشرفت فرزند خود را ارزیابی کنند.

فعالیت‌های تکلیف، آموخته‌های مدرسه را به زندگی کودکان در خارج از مدرسه مرتبط می‌کند و به ارتباط یادگیری مدرسه با دنیای واقعی کمک می‌کند.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

اما من معتقدم که این تکالیف روزانه باید متنوع و معنادار باشند، نه اینکه همیشه تمرین تکراری انجام دهند.

چرا تکالیف مهم است؟

 دلایل عدم انجام تکالیف این سوال محبوب است زیرا انجام تکالیف سرگرم کننده نیست. تحقیقات خود را انجام دهید تا اطلاعات بیشتری در مورد دلایل اساسی که چرا برای هر دانش آموزی خوب است و مزایای آن به دست آورید.

 راهکاری برای حل مشکل انجام ندادن تکالیف برخی از دانش آموزان

انجام تکالیف به شما می آموزد که چگونه به طور مستقل مطالعه و کار کنید زیرا یاد می گیرید که چگونه از منابع مختلف مانند کتابخانه ها، متون، فصل های کتاب و حتی وب سایت ها استفاده کنید. هنگامی که با چالش هایی روبرو می شوید، می دانید که چگونه با موفقیت با آنها کنار بیایید. مهم نیست که چقدر خوب فکر می کنید مطالب کلاس را در طول روز درک کرده اید، همیشه مواقعی وجود خواهد داشت که با تکالیف مشکل دارید.

دلایل عدم انجام تکالیف

تکالیف به دانش آموزان کمک می کند تا فراتر از محدوده کلاس خود بیاموزند. نمونه مشکلات کتاب های درسی و معلمان به شما نشان می دهد که چگونه تکالیف را کامل کنید. تست اسید را قبول کنید تا ببینید آیا واقعاً مطالب سخنرانی را درک می کنید و می توانید کل کار را به تنهایی انجام دهید. در تمام کلاس های علوم، تکالیف از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این به شما کمک می کند مفاهیم مختلف را در نوری جدید ببینید و به شما می آموزد که چگونه همه نقل قول ها به طور کلی کار می کنند، نه تنها در نمونه های خاص.


پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

 عصر مدرن  به فکر راه‌هایی برای حذف تکالیف یا چیزهایی است که اغلب با دلایل عدم انجام تکالیف یا تکالیف درسی می‌شنویم که برای دانش‌آموزان سنگین تلقی می‌شوند. وجود تکالیف در واقع باعث می شود دانش آموزان احساس اعتراض و تنبلی در یادگیری کنند. اوقات فراغتی که دانش‌آموزان می‌توانند برای خواندن یا تکرار مطالب آموزشی انجام دهند، در واقع برای انجام بسیاری از تکالیف استفاده می‌شود.

بررسی تکالیف دانش آموزان توسط معلم

دلایل عدم انجام تکالیف با نگاهی به کشوری که به عنوان کشوری با بهترین آموزش و پرورش در جهان شناخته شده است، فنلاند، در آنجا تکالیفی برای دانش آموزان خود فراهم نمی کنند. تمام یادگیری ها تا پایان در مدرسه انجام می شود، اعتقاد بر این است که این برای یادگیری دانش آموزان موثر است. در فنلاند تکلیف ندهید چون می خواهند برای استراحت دانش آموزان وقت بگذارند، به مغزشان استراحت دهید زیرا مغز انسان نیز برای استراحت به زمان نیاز دارد. اما در ایران نمی توانیم این سیستم را 100% پیاده سازی کنیم، زیرا قطعاً بین دانش آموزان فنلاند و ایران  در انجام تکالیف تفاوت وجود دارد.

البته معلم نمی خواهد این اتفاق بیفتد، اما مشکل زمانی است که تکالیف برای دانش آموزان بزرگ یا سخت باشد. هر دوی این مشکلات باعث می شود که کارایی تکالیف خوب نباشد. اگر تکلیف به تعداد زیاد داده شود، دانش‌آموزان آن را با تنبلی انجام می‌دهند، زیرا زمان بازی آنها را می‌گیرد یا اگر تکلیف خواب شبانه آنها را بگیرد بدتر از آن. اگر تکلیف خیلی سخت باشد باعث ناامیدی دانش آموزان می شود به طوری که دانش آموز در پاسخ های دوستش تقلب می کند.

معمولا دانش آموزان حدود 6 ساعت در مدرسه درس می خوانند، یادگیری باید در مدرسه تکمیل شود. معلم باید در طراحی استراتژی بسیار باهوش باشد تا تمام یادگیری ها در مدرسه تکمیل شود. چون معمولاً از وقت خود در خانه برای فعالیت‌های مختلف مانند دوره‌های آموزشی، دوره‌های موسیقی، مطالعه یا حضور در مجالس معنوی و… استفاده می‌کنند. اگر دوباره به آنها تکلیف بدهیم، زمان بازی را کاهش می‌دهد. اگرچه سن دبستان آنها هنوز برای بازی به زمان نیاز دارد.

دلایل عدم انجام تکالیف

نظریه رشد شناختی که نشان داد بازی می تواند مغز کودک را فعال کند، عملکردهای نیمکره راست و چپ را به طور متعادل یکپارچه کند و ساختارهای عصبی را تشکیل دهد و درک عصبی را توسعه دهد که برای آینده مفید است. با مغزی فعال که شرایط بسیار خوبی برای دریافت تجربه است.

بنابراین در اینجا می توانیم اهمیت زمان بازی کودکان را از نظر آرامش پس از یک مطالعه طولانی مدت در مدرسه ببینیم. برنامه درسی موجود ممکن است بتواند طراحی خود را بهبود بخشد، به طوری که اگر بخواهیم تکالیف را به دانش آموزان ارائه کنیم، شاید بتوانیم آن را به مقدار کمی ارائه کنیم که فقط هدف آن بررسی دانش آموزان در مورد چیزهایی است که در مدرسه آموخته اند یا شاید بتوانیم تکالیف آنها را برای یافتن آنها انجام دهیم. اطلاعات در مورد یک چیز با خواندن مقاله یا کتاب. با تکالیفی که سنگین نیستند به دانش آموزان کمک می کند تا آن را با لذت انجام دهند و پاسخ های دوستان خود را تقلب نکنند. اگر دانش آموزی یاد بگیرد که احساس تنبلی می کند یا حتی با تقلب در نسخه دیگری کار می کند، این نشان می دهد که خود اهداف برنامه درسی محقق نشده اند.

امکان حذف تکالیف از سیستم آموزش ایران وجود دارد؟

دلایل عدم انجام تکالیف اخیراً مخاطبان دوباره در مورد حذف تکالیف از سیستم آموزشی ما سروصدا کردند. در حالی که خود بحث حذف تکالیف تقریباً هر سال مطرح می شود، اما تا کنون نیز قاطعیت وجود نداشته است.

صرف نظر از این که آیا بحث باید یکسان باشد یا نه، سیستم آموزشی بین مناطق و شکاف های کیفیت آموزشی ناشی از آن، وجود و ارتباط کاربرد روابط عمومی مهم است. آیا باید با یک مدل جدید تغییر کرد یا حتی / لغو شد؟

تکالیفی که برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود همیشه ماهیتی آکادمیک دارد که با آنچه که هر روز در کلاس با آن مواجه می‌شویم تفاوتی ندارد. دانش آموزان باید در اکثر اوقات روز با نظریه ها یا فرمول ها و مشکلاتی مواجه شوند. ممکن است فقط خواب را ترک کند .

حتی اگر می دانیم که زندگی کودکان فقط مربوط به مدرسه و هر چیزی که با آنها همراه است، از جمله تکالیف نیست. یادگیری فقط با پیروی از یک برنامه یادگیری مدرسه نیست. موارد مهم دیگری مانند زمان با کیفیت با خانواده،  تفریح ​​و غیره وجود دارد که تسهیل آن برای مدارس دشوار است.

معلم با هدف تقویت، تعمیق و غنا بخشیدن به مطالب آموزش داده شده، تکالیف می دهد. با امید به اینکه دانش آموزان تسلط بالایی به مطالب داشته باشند.

می توان نتیجه گرفت که در اینجا تاکید بر این است که چگونه می توان تسلط دانش آموزان را بر آموخته ها بهبود بخشید. بنابراین منطق به معنای افزایش تسلط = تکالیف اضافی در قالب فعالیت هایی نیست که به اندازه فعالیت های مدرسه سرقت علمی هستند.

با قضاوت از واقعیت و تاثیری که در بالا به اختصار اشاره شد، روابط عمومی با مدل کلاسیک در قالب برگه سوالاتی که پاسخ آن در کتاب موجود است دیگر موضوعیت ندارد و در عوض نشان دهنده محرومیت روابط عمومی از هدف خود یعنی افزایش تسلط است. . اگر کار به صورت تلاش زمینه ای باشد که مطابق با نیازها باشد و برای دانش آموزان سنگین نباشد (فشار عاطفی) مناسب تر است.

آیا مطالب ارائه شده در کلاس قابل اجرا نیست؟

 به نظر من، یادگیری در کلاسی که تجربه کرده‌ایم، فقط به دانستن اولویت دارد، نه شکل‌گیری شخصیت و توانایی تفکر انتقادی. این را تئوری‌ها و حقایقی که قبلاً می‌دانیم، اما در واقعیت‌سازی لکنت دارند، نشان می‌دهد. چرا؟ زیرا ما فقط باید بدانیم. بدتر از آن پس از رسیدن به خانه ما هنوز با همان چیزی روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید : چند دلیل واقعی که دانش آموزان ابتدایی تکالیف خود را انجام نمی دهند

اوه لعنتی نیست؟ در مدرسه مملو از حقایق علمی و تاریخی، در خانه ما آن را با تکالیفی تقویت می کنیم که از ما می خواهند کپی را اعمال کنیم تا بتوانیم آن را انجام دهیم.مثال: اغلب ما با مخترع و یافته‌های او آشنا می‌شویم، مثلاً الکساندر گراهام بل و تلفن. ما همچنان شعار می‌دهیم که بدون این‌که هیچ‌وقت از تأثیری که برای انسان‌ها و جایگزین‌های آن‌ها پیدا شده است، سؤال شود. در نهایت فقط اسامی و یافته ها را حفظ می کنیم.

آیا تکالیف باید حذف شوند؟

اگر تکالیف درسی لغو شود، ممکن است مناسب باشد تا به دانش آموزان فضا و فرصت هایی برای یادگیری در زندگی روزمره و لذت بردن از زندگی داده شود. اما این بدان معنا نیست که تکالیف از تمام سطوح تحصیلی حذف شود.آنچه با آموزش در دوران کودکی (PAUD) می آموزد دوز و موضوع تقسیم است

سوالات متداول :

1. چه چیزی یک جوان تنبل را می سازد؟

مشکلات خواب می تواند دلیل تنبلی کودکان در مطالعه باشد. با خواب دوباره انرژی ما جمع می شود تا بتوانیم با اشتیاق فعالیت ها را انجام دهیم. اگر کودکی با خوابیدن مشکل داشته باشد، مسلماً بر عملکرد او در یادگیری تأثیر می گذارد. او به دلیل کمبود انرژی در تمرکز مشکل خواهد داشت.

2. چگونه به یک دانش آموز تنبل کمک می کنید؟

“نوع” آنها را شناسایی کنید …

موارد مثبت را برجسته کنید. …

ایجاد یک کلاس درس عاری از تهدید. …

تمرکز را از انگیزه بیرونی بردارید. …

رقابت دوستانه را تشویق کنید. …

3. آیا کودکان به انگیزه نیاز دارند؟

ایجاد انگیزه در کودکان در مراحل اولیه کودکی، به ذهن های جوان کمک می کند تا بیاموزند مسئولیت بیشتری بر عهده بگیرند و در طول زندگی خود به یادگیری خلاقانه تر و متنوع تر بپردازند. از سوی دیگر، بدون انگیزه، تمایل به منزوی شدن بیشتر دارند و اغلب طعمه مسائل رفتاری و روانی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید