Search

عواملی که باعث می شود کلاس اولی ها تکالیف انجام ندهند

عدم انجام تکالیف کلاس اولی ها

چند دلیل برای اینکه دانش آموزان تکالیف را انجام نمی دهند

عدم انجام تکالیف کلاس اولی ها یکی از نگرانی های والدین کلاس اولی انجام ندادن تکالیف مدرسه است. دانش آموزی که از انجام دادن تکلیف طفره می رود و مادر دائما با او کلنجار می رود. در مقابل اموزگار مشق شب را تعیین می کند و انتظار دارد دانش آموز به او تحویل دهد. احتمالاً دانش آموزانی وجود دارد که تکالیف را کامل نکرده اند. ناامید کننده است. شما می خواهید آنها یاد بگیرند و می خواهید نمرات خوبی کسب کنند. شما احساس می کنید که آنها فقط با انجام ندادن تکالیف به خودشان آسیب می زنند. به احتمال زیاد، آموزش سریع نوشتن مشق از آنجایی که اکنون معلم هستید، دانش آموزی بوده اید که تکالیف خود را کامل کرده اید. درک اینکه چرا دانش آموزان تکالیف خود را انجام نمی دهند اغلب برای شما دشوار است.

اگرچه موضوع تکالیف پیچیده است و اغلب شامل بحث در مورد اینکه آیا تکالیف واقعاً مفید هستند یا نه، این واقعیت باقی می ماند که بیشتر معلمان هنوز تکالیف را تعیین می کنند و برخی از دانش آموزان تکالیف خود را انجام نمی دهند.

اگر بتوانیم بفهمیم بهترین زمان انجام تکالیف مدرسه که چرا دانش‌آموزان تکالیف خود را انجام نمی‌دهند، هم شانس بیشتری برای تعیین تکالیف درسی که دانش‌آموزان انجام خواهند داد و هم در انجام کارهایی که می‌توانیم برای ایجاد انگیزه برای آن‌ها برای انجام آن کار داریم. حداقل، درک اینکه دلایل زیادی وجود دارد که دانش آموزان تکالیف را انجام نمی دهند، می تواند به معلمان کمک کند تا متوجه شوند که این تکالیف شخصی نیست. دانش‌آموزان اغلب به دلایلی که حتی مربوط به شما، تدریس یا موضوع شما نیست، تکالیف را انجام نمی‌دهند.

در اینجا فهرستی از 10 دلیل وجود دارد که دانش‌آموزان تکالیف خود را انجام نمی‌دهند، همراه با پیشنهاداتی که ممکن است به کاهش مشکل کمک کند.

آنها نمی دانند چگونه تکلیف را انجام دهند

دانش‌آموزان بخصوص کلاس اولی ها برای انجام کار خود باید دستورالعمل‌ها را درک کنند و مهارت‌های اساسی مورد نیاز برای تکمیل کار را داشته باشند. این معمولاً به این معنی است که دانش‌آموزان با موضوعی آشنا شده‌اند، آموزش‌هایی داشته‌اند و سعی نمی‌کنند به تنهایی چیزهای جدید و دشوار را یاد بگیرند. مطالب همچنین باید در سطح آموزشی دانش آموزان باشد. مطمئن شوید که دستورالعمل های شما واضح و مشخص است و سطح کار برای دانش آموزان مناسب است. بایستی چگونگی انجام دادن تکلیف کامل توضیح داده شود تا بازخوزدی که مدنظر شما منعکس شود.

بیشتر بخوانید : my.medu.ir سامانه خدمات الکترونیکی دانش اموزان و فرهنگیان

آنها هدف تکلیف را درک نمی کنند.

بیشتر دانش اموزان انجام دادن تکلیف را کاری کسالت اور و بیهوده می دادند. هنگامی که دانش آموزان اهمیت چیزی را که در حال یادگیری هستند درک می کنند، به احتمال زیاد احساس می کنند مجبور به انجام آن هستند. ما می خواهیم چیزهایی را بدانیم و انجام دهیم که قرار است در زندگی به ما کمک کند. عدم انجام تکالیف کلاس اولی ها وقتی دانش‌آموزان یک تکلیف را مشغله می‌دانند، اغلب پرخاشگری می‌کنند. اگر دانش آموزی بتواند ده مسئله ریاضی را به درستی انجام دهد، انجام صد مسئله ریاضی بیش از حد است و به عنوان مشغله کاری تلقی می شود. همینطور صرف ساعت ها استفاده از فرهنگ لغت برای تعریف کلمات. اطمینان حاصل کنید که دانش آموزان می دانند که تکالیف چگونه به آنها کمک می کند. به آنها کمک کنید تا محتوا را به وظایف دنیای واقعی متصل کنند.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

دانش آموزان غرق در عظمت کار هستند.

همه ما تجربیاتی داشته ایم که در آنها احساس کرده ایم که بیش از حد برای انجام دادن بار زیادی داریم. به عنوان بزرگسال، ما همچنین راه هایی برای تجزیه وظایف را کشف کرده ایم. دانش آموزان هنوز در حال یادگیری مدیریت وظایف بزرگ هستند. به آنها کمک کنید تا تکالیف بزرگ را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنند. به جای اختصاص دادن یک پروژه بزرگ در سه هفته، به دانش آموزان کمک کنید تا پروژه را به تکه های کوچکتر تقسیم کنند و سپس تکه های کوچکتری را در روزهای منتهی به موعد مقرر برای یک پروژه بزرگ اختصاص دهند.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

تکالیف بر اساس وظایف سطح پایین است.

یادآوری اولیه به سرعت خسته کننده می شود. تکلیفی مانند دادن پنجاه جمله به دانش‌آموزان و اینکه آنها یک بار زیر اسم و دو بار فعل خط بکشند سخت است و آنها را درگیر نمی‌کند. برگزاری مسابقه برای اینکه ببینیم چه کسی می تواند به درستی بیشترین افعال را در یک جمله بگنجاند چقدر سرگرم کننده تر است؟ تکالیفی را در نظر بگیرید که به سطوح تفکر بالاتری مانند کاربرد، تجزیه و تحلیل، ترکیب و ارزیابی نیاز دارند.

عدم انجام تکالیف کلاس اولی ها

دانش آموزان تکالیف زیادی دارند.

این یک خطر خاص در دوران راهنمایی و ابتدایی است که دانش آموزان معلمان مختلفی دارند. در این سطح، معلمان اغلب نمی دانند معلمان دیگر چه چیزی را تعیین می کنند. ممکن است فکر کنید که تکالیف آنها فقط سی دقیقه طول می کشد. اما اگر هفت درس داشته باشند و هر معلم سی دقیقه به آنها تکلیف بدهد، دانش آموز با سه تا چهار ساعت تکلیف مواجه است. تیم های آموزشی خوب اغلب در مورد تکالیف خانه بحث می کنند و سعی می کنند بار را متعادل کنند تا دانش آموزان همزمان تکالیف بزرگ زیادی نداشته باشند.

دانش آموزان وقت ندارند

بسیاری از دانش آموزان در بسیاری از فعالیت های فوق برنامه شرکت می کنند. این مثبت است و آن فعالیت ها اغلب به دانش آموزان کمک می کند تا با مدرسه درگیر شوند. وقتی تمرین‌ها یا بازی‌ها را به ترکیب اضافه می‌کنید، اغلب انجام ساعت‌ها تکالیف در هر شب غیرممکن می‌شود. دانش آموزان مسن تر ممکن است شغل یا مسئولیت های دیگری داشته باشند. در نظر بگیرید که به دانش‌آموزان تکالیف را زودتر از موعد مقرر بدهید تا بتوانند در طول هفته روی آن‌ها کار کنند نه اینکه همه چیز را برای روز بعد تعیین کنید.

دانش آموزان از معلم خود بازخورد دریافت نمی کنند.

وقتی دانش آموزی تکلیف را تحویل می دهد، انتظار بازخورد دارند. آنها ممکن است نمره بگیرند، اما نظر هم می خواهند، مخصوصاً در مورد کارهای مکتوب. تکالیف باید فرصتی برای یادگیری باشد. دانش آموزان برای یادگیری به بازخورد نیاز دارند. معلمان می‌توانند کارهای دانش‌آموز را بخوانند و بازخورد ارائه کنند، یا از تکالیف در بحث‌ها و فعالیت‌های کلاس استفاده کنند، به گونه‌ای که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد بازخورد دریافت کنند یا از کار خود برای یک فعالیت هدفمند استفاده کنند.

گاهی اوقات، دلیل عدم انجام تکالیف کلاس اولی ها کار نمی کنند به شما یا محتوای شما مربوط نمی شود. کنترل این موارد دشوارتر است، اما معمولاً کارهای مثبتی وجود دارد که می توانید برای کمک به وضعیت انجام دهید.

دانش آموزان محیط مناسبی برای انجام کار در خانه ندارند.

بیایید با آن روبرو شویم، برخی از دانش آموزان در محیط های آشفته زندگی می کنند. آنها ممکن است مکانی آرام برای کار یا ابزار مورد نیاز برای انجام تکالیف نداشته باشند. گفتگوی انفرادی با دانش آموزان می تواند کمک کننده باشد. در مورد آنچه آنها برای انجام کارشان نیاز دارند و اینکه چگونه ممکن است به آن دست یابند صحبت کنید. آیا آنها می توانند در مدرسه و ساعت اضافی بمانند و در یک اتاق ساکت کار کنند؟ آیا آنها می توانند به کتابخانه عمومی بروند؟ آیا آنها می توانند گوشه ای آرام از خانه خود را حک کنند؟

عدم انجام تکالیف کلاس اولی ها

خانواده دانش آموز از تحصیل حمایت نمی کنند.

همان‌قدر که آرزو می‌کنیم درست نباشد، برخی از دانش‌آموزان از خانواده‌هایی هستند که برای تحصیل ارزشی قائل نیستند. در این صورت احتمالاً دانش آموز برای انجام تکالیف از حمایت یا تشویق برخوردار نمی شود. خانواده های دیگر برای آموزش ارزش قائل هستند، اما والدین غایب هستند یا نمی توانند به فرزندان خود در انجام تکالیف کمک کنند. اولین غریزه شما ممکن است «رفع» خانواده باشد. یک مسیر ساده تر، کار با دانش آموز است. مشوق آنها باشید. به آنها بگویید که فکر می کنید می توانند موفق شوند. بگذارید بدانند یک آموزش خوب چقدر برایشان ارزشمند است. ما دانش آموز کلاس اولی را می شناسیم که والدینش با او نمی خواندند. معلم قراردادی انجام داد که دانش آموز می توانست برای برادر نوزادش، سگش یا حتی یک حیوان عروسکی بخواند. اگر این کار را می کرد، می توانست نام خود را در فرمی که والدین معمولاً امضا می کردند و بیان می کرد که با هم می خوانند، امضا کند.

بیشتر بخوانید : نکاتی برای بهبود کیفیت اموزش در مدارس ابتدایی

دانش آموز علیه یکی از والدین عصیان می کند.

اگر والدین به نمرات دانش آموز اهمیت می دهند و دانش آموزی سعی می کند طغیان کند، اغلب یک راه سریع برای انجام این کار این است که از انجام تکالیف خودداری کنید. این معمولاً به سرعت توجه والدین را جلب می کند. این به ویژه در مواردی که والدین بسیار خواستار و بسیار کنترل کننده هستند صادق است. گاهی اوقات، تنها راهی که یک نوجوان می داند چگونه عصیان کند، امتناع از انجام کاری است. این باعث ناراحتی هر دو طرف می شود. هدایت والدین و دانش آموز به سازش می تواند موفقیت آمیز باشد. در اصل، به آنها کمک کنید تا در مورد تجارت مذاکره کنند. به عنوان مثال، اگر دانش آموز هر شب هنگام تصمیم به انجام تکالیف موافقت کند، والدین از درخواست انجام آن بلافاصله پس از بازگشت دانش آموز از مدرسه به خانه منصرف می شوند. هر دو طرف حتی می توانند قرارداد امضا کنند. برای اطلاعات بیشتر با پارسین مشاوره تماس بگیرید .

سوالات متداول :

1. دلیل عدم انجام تکالیف کلاس اولی ها چیست؟

من مواد لازم را نداشتم.» “من خیلی احساس تنبلی می کردم.” “من خیلی استرس داشتم.” “فکر نمی کردم مهم باشد.”

2. چرا کودکان از انجام تکالیف خودداری می کنند؟

بچه ها به سادگی به خانه به عنوان مکانی برای انجام تکالیف مدرسه نگاه نمی کنند. اگر درگیری‌های تکلیفی که تجربه می‌کنید بخشی از یک الگوی بزرگ‌تر رفتار عملی است، پس کودک برای به دست آوردن قدرت بر شما مقاومت می‌کند. آن‌ها وقتی می‌خواهند کاری را که می‌خواهند انجام دهند، و تکالیف فقط به میدان جنگ دیگری تبدیل می‌شوند.

3.رایج ترین دلایل شکست دانش آموزان در انجام تکالیف چیست؟


دلایل رایج شکست در امتحان شامل آمادگی ضعیف، مدیریت زمان و درک مفاهیم است. حواس پرتی، اضطراب و مسائل مربوط به سلامتی نیز می تواند منجر به شکست شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید