Search

سه راه برای ورود به دانشگاه بدون کنکور  !!! 

ورود به دانشگاه بدون کنکور

ورود به دانشگاه بدون کنکور آماده اید تا ماجراجویی خود را در خارج از کشور شروع کنید، اما هنوز در برآوردن شرایط ورود به دانشگاه برای ثبت نام در رشته ای که به آن علاقه دارید مشکل دارید؟ نگران نباش! شرایط ثبت نام دانشگاه بدون کنکور ما راه حل کاملی داریم که شما را در مسیر درست قرار می دهد! مدرک پایه مناسب، لیسانس یا کارشناسی ارشد است. ممکن است راه حل مناسبی باشد که به دنبال آن هستید.

برای مشاوره تخصصی  شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

سه راه حل برای ثبت نام در دانشگاه های بدون کنکور خارج از کشور:

1.ثبت نام در یک برنامه تحصیلی از یک سیستم دانشگاهی متفاوت.

رشته های بدون کنکور دانشگاه تهران بسیاری از دانشجویان متوجه می شوند که ورود به دانشگاه ممکن است آنطور که در ابتدا تصور می کردند ساده نباشد. گاهی اوقات، حتی اگر علاوه بر دانشگاه و تجربه کاری، نمرات عالی هم داشته باشید، ممکن است سیستم دانشگاهی کشوری که می خواهید در آن تحصیل کنید با کشور خود مطابقت نداشته باشد.

اگر در یکی از این موارد قرار بگیرید، ممکن است نتایج تحصیلی شما به طور کامل توسط دانشگاه پذیرفته نشود زیرا سیستم دانشگاهی شما با سیستم تحصیلی در مقصد انتخابی شما مطابقت ندارد.

ورود به دانشگاه بدون کنکور

دانشگاه های خارج از کشور با ارائه دوره های پایه یک ساله (دوره کالج) که آنها را با سیستم آموزشی محلی هماهنگ می کند، با این تفاوت های سیستم دانشگاهی مقابله می کنند.

با انتخاب یک دوره لیسانس یا کارشناسی ارشد، مهلت ثبت نام دانشگاه بدون کنکور انتقال به برنامه لیسانس یا کارشناسی ارشد در سیستم دانشگاهی محلی بسیار آسان تر است. به این ترتیب ،از شکاف فرهنگی و سردرگمی ناشی از روش‌شناسی مختلف تدریس نیز جلوگیری خواهید کرد.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

2. زمانی ثبت نام کنید که سطح انگلیسی شما با استانداردها مطابقت ندارد.

مهلت ثبت نام دانشگاه بدون کنکور دانشگاه‌های بین‌المللی برای اطمینان از اینکه داوطلبان می‌توانند در کلاس‌ها شرکت کنند، محتوای دوره را درک کنند و تکالیف خود را تکمیل کنند، حداقل امتیاز زبان انگلیسی را نیاز دارند.

بیشتر بخوانید : کمک‌های مالی برای دانشگاه های برتر

آمادگی زبان بخش مهمی از هر مدرک پایه است و اکثر دانشگاه ها به کیفیت دوره های انگلیسی خود افتخار می کنند. می‌توانید علاوه بر مهارت‌های آکادمیک، مهارت‌های زبانی خود را از طریق کلاس‌های مکالمه، پروژه‌هایی با تعامل با همسالان یا فعالیت‌های اجتماعی ارتقا دهید.

همچنین می توانید ورود به دانشگاه بدون کنکور به دنبال دوره های آمادگی زبان انگلیسی در یک آموزشگاه زبان انگلیسی در خارج از کشور باشید. شما می توانید گزینه های زیادی را در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر اروپا پیدا کنید. دوره های آموزشی زبان آیلتس، C1 پیشرفته یا تافل وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

همچنین می تواند با اخذ مدرک سلتا celta  از مزایایی زیاد آن بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید : چگونه یادداشت های زیست شناسی خوب برداریم 

3. ثبت نام در زمانی که نمرات شما با شرایط ورود مطابقت ندارد.

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور پیام نور بسیاری از دانشجویان نگران این هستند که نمرات آنها برای ثبت نام در مقطع لیسانس یا کارشناسی ارشد در خارج از کشور بسیار پایین باشد. خیلی ها می پرسند که آیا راهی وجود دارد که بتوانند نمرات فارغ التحصیلی، نمره معدل و غیره را بهبود بخشند.

در واقع، مؤسسات آموزش عالی کافی وجود دارد که به نمرات سطح A نیاز دارند، که توسط همه دانشجویان بین المللی برآورده نمی شود.

اگر بتوانید ثابت کنید که مهارت‌ها یا تجربه‌ای دارید که نمرات پایین‌تر را جبران می‌کند، دانشگاه‌ها می‌توانند با شرایط ورود به برنامه انعطاف‌پذیر باشند.

چند راه برای متقاعد کردن دانشگاه به آنچه برای شرکت در یک برنامه لازم است عبارتند از:

تجربه کاری ورود به دانشگاه بدون کنکور در زمینه ای که قصد دارید دنبال کنید، مانند کارآموزی شش ماهه را در نظر بگیرید.

کار داوطلبانه نیز امتیاز خوبی است، به خصوص اگر در منطقه (آکادمیک) شما انجام شود.

یک انگیزه نامه کاملاً نوشته شده ممکن است سطح بلوغ و تعهد شما را ثابت کند.

همچنین می توانید با ارائه مقاله بین المللی و یک کار تحقیقاتی قوی یک رزومه قوی برای خود داشته باشید.

تجربه کاری ورود به دانشگاه بدون کنکور

با این حال، یکی دیگر از راه های موثر برای پر کردن شکاف بین الزامات دوره و سطح علمی فعلی شما، شرکت در یک برنامه آمادگی دانشگاهی است. دانشگاه ها آموزش های پایه ای را ارائه می دهند که دانش پایه آکادمیک را پوشش می دهد، و تضمین می کند که شما آنچه را که برای ثبت نام در یک مدرک از آن دانشگاه نیاز دارید، دارید.

برخی از دانشگاه ها مطالعات پایه را با مدارک کارشناسی در همان دانشگاه ارائه می دهند (یعنی به جای 3 سال، 4 سال تحصیل می کنید). به این ترتیب، می توانید مدرک لیسانس را بلافاصله پس از اتمام سال پایه مقدماتی شروع کنید.

بیشتر بخوانید : چگونه برای شیمی کنکور مطالعه کنیم- روش های کاربردی  

مطمئن شوید که یک دوره پیش دانشگاهی مطابق با موضوعی که می خواهید برای تحصیلات عالی خود دنبال کنید انتخاب کنید. چیزهای زیادی برای انتخاب وجود دارد مانند ورود به دانشگاه بدون کنکور مدارک پیش از حقوق، دوره های پیش پزشکی، دوره های MBA پیش از ثبت نام، پرستاری پیش از ثبت نام، و همچنین پایه های مهندسی، علوم اجتماعی یا آموزش.

نرخ تکمیل مدرک پایه بالا است و معلمان هر کاری که می توانند انجام می دهند تا شما را در مسیر درست نگه دارند.

بیشتر بخوانید : ۲۰ عادت کلیدی دانشجویان موفق در ارشد

پایه ای برای آینده خود بسازید.

دوره های پایه و دوره های پیش لیسانس/پیش کارشناسی ارشد تضمینی برای پذیرش شما در یک دانشگاه خاص نیست – برای مثال، کالج های لیگ آیوی و بهترین دانشگاه های بین المللی استانداردهای بسیار بالایی دارند – اما شانس شما را افزایش می دهند. شما باید تحقیق خود را انجام دهید و دوره تحصیلی را انتخاب کنید که به طور واقع بینانه با سطح، علایق و اهداف شما مطابقت داشته باشد.

با مدرک پایه، مزایای آموزشی مشابه هر دانشجوی مدرک معمولی را دریافت می‌کنید: مهارت‌های آکادمیک پیشرفته، صحبت کردن بهتر به زبان انگلیسی، دسترسی به جامعه بین‌المللی دانشجویی، کتابخانه‌های برتر و امکانات IT، و بسیاری موارد دیگر. مرزهای دانشگاهی را با یک سال پایه بین المللی بشکنید که راه را برای پیگیری اهداف شغلی بلندپروازانه شما باز می کند! برای دریافت مشاوره از پارسین مشاوره لطفا کلیک نمایید .

سوالات متداول:

1. حداقل شرایط برای کارشناسی ارشد چیست؟

همه مدارک کارشناسی ارشد نیاز به تکمیل مدرک لیسانس دارند و معمولاً به معدل کارشناسی نیاز دارند. بسیاری از دانشگاه ها نیز نیاز به شرکت در آزمون های ورودی مانند GRE یا GMAT دارند.

2. شرایط اخذ مدرک کارشناسی ارشد در آمریکا چیست؟

شرایط واجد شرایط بودن برای تحصیل  در ایالات متحده

3 تا 4 سال لیسانس در رشته مربوطه با میانگین معدل 3.0 یا 65 – 70 درصد و بالاتر.

مدرک آزمون مهارت زبان انگلیسی شما مانند آیلتس • نمره GRE که 290 یا بالاتر باشد.

3. شرایط اخذ مدرک کارشناسی ارشد در انگلستان چیست؟

دانشجویانی که برای برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه های انگلستان درخواست می دهند باید مدرک لیسانس خود را با حداقل 60 درصد در رشته مرتبط به پایان رسانده باشند. نمره قبولی CGPA در بهترین دانشگاه های انگلستان بین 6.5 تا 7 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید