Search

چگونه یادداشت های زیست شناسی خوب برداریم 

موفقیت در زیست شناسی

موفقیت در زیست شناسی یکی از کلیدهای موفقیت در زیست شناسی داشتن مهارت های خوب یادداشت برداری است. روش مطالعه زیست برای پشت کنکوری ها فقط آمدن سر کلاس و گوش دادن به سخنان معلم کافی نیست. شما باید بتوانید یادداشت های خود دقیق و دقیق بنویسید تا در امتحانات خوب عمل کنید. درس زیست یک درس مشکل و دارای نکات و سوالات مهم زیاد است. در ضمن همیشه از تصاویر کتاب چندین سوال برای آزمون سراسری طرح می شود.

برای مشاوره تخصصی  شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

در واقع، اکثر دبیران از یادداشت های سخنرانی خود برای ارائه حداقل نیمی، و نه بیشتر، از سوالات امتحان زیست شناسی استفاده می کنند. در زیر چند نکته خوب برای یادداشت برداری زیست شناسی آورده شده است که مطمئناً به شما در یادگیری نحوه یادداشت برداری زیست شناسی کمک می کند.

دستورالعمل ها را دنبال کنید

برخی از معلمان دستورالعمل های دوره یا سخنرانی را ارائه می دهند. این که قرار است در جلسه آینده چه مبحثی تدریس شود و شامل کدام مطالب است. این دستورالعمل ها را قبل از کلاس مطالعه کنید تا با مطالب آشنا شوید. قبل از کلاس نیز مطالب تعیین شده را بخوانید. اگر از قبل بدانید که قرار است در مورد چه چیزی صحبت شود، بهتر آماده یادداشت برداری خواهید شد.

 موفقیت در زیست شناسی

نکات اصلی و مهم را یادداشت کنید

کلید مهم موفقیت خواندن زیست در زمان کم در یادداشت برداری زیست شناسی، توانایی تمرکز روی نوشتن نکات اصلی است. سعی نکنید همه چیزهایی که مربیتان می گوید را کلمه به کلمه یادداشت کنید. همچنین ایده خوبی است که هر چیزی را که معلم روی تخته سیاه یا بالای سر می نویسد، کپی کنید. این شامل نقشه ها، نمودارها یا مثال ها می شود.

تدریس معلم را ضبط کنید

درس زیست پر از نکات و مطالب ریز و خیلی مهم است. بسیاری از دانش آموزان یادداشت های زیست شناسی خوب را دشوار می دانند زیرا برخی از مربیان اطلاعات را خیلی سریع ارائه می دهند. در این صورت از دبیر خود برای ضبط سخنرانی اجازه بگیرید. بیشتر مربیان اهمیتی نمی‌دهند، اما اگر مربی شما جواب منفی بدهد، باید سریع یادداشت برداری را تمرین کنید. از یکی از دوستانتان بخواهید که در حین یادداشت برداری سریع مطالب را بخواند. یادداشت های خود را مرور کنید تا ببینید دقیق و دقیق هستند یا خیر.

 فضای کافی برای یادداشت برداری بگذارید

هنگام یادداشت برداری، مطمئن شوید که فضای کافی دارید تا بتوانید آنچه را که نوشته اید رمزگشایی کنید. هیچ چیز خسته کننده تر از داشتن صفحه ای پر از یادداشت های تنگ و ناخوانا نیست. همچنین باید مطمئن شوید که در صورت نیاز به اضافه کردن اطلاعات بیشتر بعداً، فضای اضافی باقی می‌گذارید.

بیشتر بخوانید : سه روش کاربردی برای خلاصه نویسی

برجسته سازی کتاب درسی

بسیاری از دانش آموزان برجسته کردن اطلاعات در کتاب های درسی را مفید می دانند.هنگام برجسته کردن، مطمئن شوید که فقط عبارات یا کلمات کلیدی خاص را برجسته کنید. اگر هر جمله را برجسته کنید، تشخیص نکات خاصی که باید روی آنها تمرکز کنید برای شما دشوار خواهد بود.(هایلایت کردن تمام مطالب یک صفحه تنها نشام می دهد مغز تمرکز ندارد و آشفته است)

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

از دقت یادداشت برداری خود اطمینان حاصل کنید

یک راه موثر برای اطمینان از دقیق بودن یادداشت هایی که گرفته اید، مقایسه آنها با اطلاعات موجود در متن زیست شناسی است. علاوه بر این، مستقیماً با مربی صحبت کنید و در مورد یادداشت های خود بازخورد بخواهید. مقایسه یادداشت‌ها با همکلاسی‌ها نیز می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعاتی را که ممکن است از دست داده‌اید به دست آورید.

یادداشت های خود را سازماندهی مجدد کنید

سازماندهی مجدد یادداشت های شما دو هدف را دنبال می کند. این به شما امکان می دهد یادداشت های خود را در قالبی بازنویسی کنید که به شما کمک کند آنها را واضح تر درک کنید و به شما کمک می کند مطالبی را که نوشته اید مرور کنید.

یادداشت برداری از زیست شناسی

یادداشت های خود را مرور کنید

هنگامی که یادداشت های زیست شناسی خود را دوباره سازماندهی کردید، حتما آنها را قبل از پایان روز مرور کنید. مطمئن باشید که نکات اصلی را می دانید و خلاصه ای از اطلاعات را بنویسید. مرور یادداشت های خود هنگام آماده شدن برای یک آزمایشگاه زیست شناسی نیز سودمند است. از این مطالب یادداشت شده در بازه های قبل از آزمون سراسری، آزمون های آزمایشی، ایام نوروز و شب امتحان می توان استفاده کرد.

برای امتحانات زیست شناسی آماده شوید.

مهارت های یادداشت برداری زیست شناسی شما برای آماده شدن برای امتحانات زیست شناسی ضروری است. متوجه خواهید شد که اگر دستورالعمل های بالا را دنبال کنید، بیشتر کارهای آماده سازی برای امتحانات قبلا انجام شده است. برای اطلاعات بیشتر با پارسین مشاوره تماس بگیرید .

بیشتر بخوانید : استراتژی های موثر برای مطالعه زیست

سوالات متداول:

1.آیا باید یادداشت های زیست شناسی را تایپ کنم یا بنویسم؟

حتماً برای یادداشت برداری با دست برنامه ریزی کنید. موضوعات زیادی هستند که نمودار ترسیم شده سریعتر از یادداشت های تایپ شده ارزشمندتر است. برای کلاس هایی که از تصویر استفاده نمی کنند یادداشت های تایپ شده بگذارید.

2.چگونه می توانم زیست شناسی را سریع حفظ کنم؟


وقت بگذارید و اصطلاحات و واژگان پیچیده یا ناآشنا زیست شناسی را با کلمات و عبارات آشنا مرتبط کنید تا برای همیشه آنها را به خاطر بسپارید.

3.اول بخونم بعد یادداشت کنم؟

همچنین چندان سازنده نیست، زیرا تا زمانی که جمله سوم را نخوانده اید، نمی دانید که آیا جمله اول ارزش یادداشت برداری را دارد یا خیر. بنابراین، قبل از توقف برای یادداشت برداری و برجسته کردن، حداقل یک پاراگراف کامل یا یک بخش کوتاه را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید