Search

معرفی بهترین نکات منابع کنکور 1403 رشته ریاضی

منابع کنکور رشته ریاضی

یکی از دغدغه های اصلی دانش‌آموزان بهترین منابع کنکور ریاضی1403 ، بهبود عملکرد آموزش ریاضی است (به دلیل دارا بودن بالاترین ضریب درسی در بین دروس اختصاصی کنکور ریاضی). در سیستم های آموزشی در سراسر جهان، کتاب های درسی ریاضیات و به طور گسترده تر، منابع کمک درسی به عنوان ابزاری برای اجرای تغییر در کلاس های درس ریاضیات و یادگیری بیشتر در نظر گرفته می شوند. اولین مرحله برای برنامه ریزی کنکور، توجه ویژه به کتب درسی و منابع کمک درسی است.

برای مشاوره تخصصی  شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

برای ارتباط با متخصصان جهت مشاوره انتخاب رشته تلفنی وارد شوید.

یکی از اهداف استفاده از کتب کمک درسی، یادگیری است؛ آنها مواردی هستند که (به عنوان مثال، توسط یک موسسه) برای دستیابی به اهداف برنامه درسی خاص ایجاد شده اند. «بهترین کتاب های تست کنکور ریاضی» الحاقی نشان دهنده توجه ویژه به ترتیب «موضوعات یادگیری در سطح پایه، یا سطح سنی، یا محتوای مرتبط با یک دوره تحصیلی خاص (مثلاً جبر) است – به طوری که (همه یا بخشی از) مشخصات برنامه درسی»، به پیشنهاد و همکاران، ما کتاب های درسی گاج و خیلی سبز را به عنوان بخشی کلیدی از  منابع کمک درسی در نظر می گیریم.

اهداف استفاده از منابع کنکور 1403 رشته ریاضی فیزیک چیست؟

از بررسی منابع کنکور رشته ریاضی فیزیک، پارسین مشاوره سه هدف زیر را شناسایی کردیم:

1.منابع کمک درسی به عنوان ابزاری برای تغییر محتوای ریاضی تدریس شده و یادگیری بیشتر دانش آموزان در زمان تدریس استفاده می شود.

2. منابع کنکور 1403 رشته ریاضی فیزیک برای اجرای تغییرات آموزشی در کلاس های درس ریاضیات طراحی شده اند (به عنوان مثال، شیوه های کلاسی ابتکاری؛ رویکردهای آموزشی مختلف برای یادگیری ریاضیات)

منابع کنکور رشته ریاضی

  3. منابع کنکور 1403 رشته ریاضی فیزیک را به عنوان یک کلاس درس برای دانش آموزان تعریف می کنند. آنها دیدگاهی از ریاضیات را به اشتراک می گذارند و بر نحوه تجربه (و درک) دانش آموزان از ریاضیات تاثیر می گذارند. بنابراین، آنها به عنوان ابزاری برای افزایش دانش دانش آموزان و تغییر باورها و نگرش های آنها در رابطه با ریاضیات استفاده می شوند

ما به همه تلاش‌ها برای تغییر محتوای ریاضی، اهداف آموزش و یادگیری ریاضیات، آموزش و شیوه‌های کلاس درس به عنوان موارد اصلاحی اشاره می‌کنیم. به منظور خدمت به این اهداف، ایده های اصلاحی باید از نظر انتخاب، پیشرفت و انسجام مطالب و فعالیت ها، ساختار و چیدمان در طراحی منابع برنامه درسی گنجانده شوند.

    منابع کمک درسی چگونه برای میانجی‌گری در اجرای ایده‌های اصلاحی و عملکرد نوآورانه طراحی شده‌اند؟

    چگونه معلمان بر اجرای تغییر از طریق منابع کمک درسی تاثیر می گذارند؟

    چگونه دانش آموزان بر اجرای تغییر از طریق منابع برنامه درسی تاثیر می گذارند؟

    چه شواهدی دال بر اینکه منابع کنکور رشته ریاضی فیزیک تغییراتی را در عوامل یا متغیرهای مرتبط با دانش آموز ایجاد می کند وجود دارد؟

در بخش‌های بعدی، با استفاده از منابع کنکور 1403 رشته ریاضی فیزیک برای گنجاندن کتاب‌های درسی شدیم و امیدواریم با انجام این کار، پیش‌زمینه‌ای مناسب  به آن ارائه کنیم. خوانندگان ویژه نامه ما این مقاله را با خلاصه کردن مسائل مربوط به ترسیم درس های آموخته شده از تحقیق در مورد منابع کنکور ریاضی به عنوان واسطه های تغییر به پایان می بریم و جهت های آینده را برای موفقیت در کنکور نشان می دهیم.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

 نقش منابع کمک درسی به عنوان ابزاری برای موفقیت

در این بخش، مروری کوتاه بر تاریخچه چگونگی تبدیل شدن منابع کمک درسی به ابزاری برای موفقیت ارائه می‌دهیم و از نظر نحوه تئوری‌سازی نقش منابع برنامه درسی رشته ریاضی در سیستم‌های آموزشی و چگونگی کمک این نقش به عملکرد آنها به عنوان ابزار موفقیت بررسی می‌کنیم.

برای تغییر برخی از اظهارات تاریخی در مورد نقش منابع کمک درسی به عنوان واسطه های موفقیت تحقیقاتی انجام شده است.

با این حال، در چند قرن اخیر سناریوهای منابع کمک درسی رشته ریاضی و منابع برنامه درسی به عنوان میانجی اصلاحات به تدریج در بسیاری از کشورها قابل مشاهده شده است. در این اصلاحات، آنچه از طریق منابع کمک درسی واسطه شد، بیشتر بر محتوا، ساختار و روش‌های ریاضیات متمرکز بود.

منابع کنکور 1403 رشته ریاضی فیزیک

 بعد دیگری از آموزش و یادگیری رشته ریاضی، یعنی رویکردهای آموزشی، در اصلاح آموزش ریاضیات مورد توجه زیادی قرار گرفت. آنها در درجه اول در مورد چگونگی ارائه دانش و مهارت های ریاضی به فراگیران و نحوه سازماندهی فعالیت های آموزشی در آموزش و یادگیری ریاضیات هستند. بر این اساس، منابع کمک درسی ریاضیات جدید برای ترویج اجرای آن ایده های اصلاحی تولید شد. کتاب‌های کمک درسی تولید شده بر اساس این اصول اصلاحی، گاهی اوقات به سادگی «کتاب‌های درسی» یا «کتاب‌های درسی اصلاح‌گرا» نامیده می‌شوند، برخلاف کتاب‌های درسی سنتی ، که نشانه‌ای از نقش کتاب‌های درسی به‌عنوان واسطه است. اولی، از طرف دیگر ایده‌های اصلاحی، بر یادگیری مشارکتی، استفاده از فناوری و رویکردهای یادگیری دانش‌آموز محور تأکید کرد. در حالی که دومی تأکید کرد: «ریاضیات به عنوان دانش آماده دیده نمی‌شود، بلکه فعالیت یادگیرنده و یادگیری ریاضیات اساساً به عنوان فرآیندی از «اختراع مجدد هدایت شده» در نظر گرفته می شود. به نظر می رسد روشن است که منابع برنامه درسی، به ویژه کتاب های درسی، احتمالاً همچنان به عنوان میانجی اصلاحات و تغییر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

چارچوب بهترین منابع و کتاب های کنکور ریاضی

در این بخش قصد داریم با خلاصه کردن چارچوب هایی که در آن نقش منابع و کتاب های کنکور ریاضی در سیستم آموزشی نظریه پردازی شده است، به اولین سوال راهنمای خود پاسخ دهیم «نقش منابع کمک درسی به عنوان ابزاری برای تغییر چگونه نظریه پردازی می شود؟». یک چارچوب برنامه درسی مکرر مرتبط با انجمن بین المللی ارزیابی پیشرفت تحصیلی (IEA) پیشنهاد شد. در این چارچوب، نویسندگان بین بازنمایی های برنامه درسی مختلف، یعنی برنامه درسی مورد نظر، اجرا شده و به دست آمده تمایز قائل شدند. مرتبط با سومین مطالعه بین المللی ریاضیات و علوم  کتاب های درسی به این چارچوب اضافه شد.

چارچوب بهترین منابع

کتاب های درسی (و به طور کلی منابع کمک درسی) به عنوان میانجی بین برنامه درسی مورد نظر و اجرا شده در نظر گرفته شدند و از این رو به عنوان برنامه درسی بالقوه اجرا شده مفهوم سازی شدند . سایر چارچوب ها بر اساس چارچوب برنامه درسی ساخته شده اند ( و در سطوح مختلف برنامه درسی بیشتر متمایز شده اند. این چارچوب‌ها به اشتراک می‌گذارند که منابع برنامه درسی بین سطحی که به طور رسمی تایید شده از برنامه درسی و سطحی که از طریق عمل عملیاتی می‌شود، واسطه می‌شوند. این دیدگاه شامل این است که منابع برنامه درسی را می توان به عنوان یک «متغیر میانی» در نظر گرفت که از یک سو تحت تأثیر متغیرهای مستقل (یعنی عوامل مؤثر بر طراحی و توسعه کتب درسی ) و از سوی دیگر بر متغیرهای وابسته (یعنی عوامل متاثر از کتاب های درسی مانند تدریس، یادگیری و پیشرفت دانش آموزان) تأثیر می گذارد.

 بهترین کتاب های آماده سازی کنکور ریاضی

سخت ترین بخش که از نظر دانش آموز می توانیم در نظر بگیریم، بخش ریاضی  است. ضریب درس ریاضی 12 می باشد و مسلماً زدن تست درست در کنکور موفقیت فرد را تضمین می کند.

ریاضیات برای اکثر دانش‌آموزان مانند یک دشمن ذاتی است زیرا مشکلات زیادی در آن گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید : چگونه یادداشت های زیست شناسی خوب برداریم 

کدام منابع کنکور رشته ریاضی فیزیک را در نظر بگیریم و چرا؟

پس از انجام تحقیقات بسیار عمیق بر روی منابع ریاضی ، برخی از بهترین کتاب ها را برای مبتدیان و همچنین برای کارشناسانی که توسط نویسندگان مشهوری که دانش بسیار خوبی از ریاضیات دارند نوشته شده اند، پیدا کردیم.

نام درس نام کتابکد کتابپایه تدریسسال چاپ
ریاضیات
ریاضی (1)110211دهم1399
ریاضیات هندسه (1)110213دهم1399
ریاضیات هندسه (2)111213یازدهم1400
ریاضیات آمار و احتمال111215یازدهم1400
ریاضیات حسابان (1)
111214 یازدهم1400
ریاضیات حسابان (2)112214 دوازدهم 1401
ریاضیات هندسه (3)112213 دوازدهم 1401
ریاضیات ریاضیات گسسته112215دوازدهم 1401
فیزیک 
 
فیزیک (1)
110209دهم 1399
فیزیک 

فیزیک (2)
111209یازدهم 1400
فیزیک 
فیزیک (3)112209دوازدهم
1401
شیمیشیمی (1)110210دهم 1399
شیمیشیمی (2)110210یازدهم 1400
شیمیشیمی (3)112210دوازدهم1401
دروس تخصصی گروه علوم ریاضی و فنی

کتاب های توصیه شده برای آماده سازی  کنکور ریاضی

     کتاب ریاضی جامع کنکور ریاضی گاج ارائه‌ی مبحث گسسته‌ی دوازدهم، آمار و احتمال یازدهم، هندسه دهم، هندسه یازدهم، هندسه دوازدهم، ریاضی دهم، حسابان یازدهم و حسابان دوازدهم به‌صورت درس به درس پرداخته‌اند.

 بخش ریاضی وحشتناک ترین بخش کل مقاله در نظر گرفته می شود.

ریاضیات  فقط به مثلثات و هندسه یا جمع و تفریق محدود نمی شود، بلکه اکنون چیزهای زیادی زیر آن آمده است.

راهنمای مطالعه جامع گاج  یک کتاب آماده سازی شناخته شده است که توسط خود اساتید گاج توصیه می شود تا به دانش آموزان ایده ای در مورد نحوه امتحان واقعی بدهد.

سوالات تمرینی این کتاب توسط تیمی که مسئولیت آمادگی برای امتحان نهایی را بر عهده دارد تنظیم شده است، یعنی مراجعه به این بانک سوالات در واقع می تواند به شما ایده خوبی در مورد انواع سوالات، الگوهای امتحانی و همچنین ارائه دهد. بخش های قوی و ضعیف خود را تجزیه و تحلیل کنید.

این کتاب مؤثرترین نکات، ترفندها و تاکتیک ها را در اختیار شما قرار می دهد.

کتاب حسابان دهم یازدهم دوازدهم نشر الگو

کتاب در مقایسه با سایر کتاب های آمادگی یا سایر کتاب های موضوعی چیزی متفاوت و جزئی تر است زیرا در این کتاب 500 مسئله ریاضی وجود دارد که بر اساس موضوعات و سطح دشواری با توضیحات کامل برای همه مرتب شده اند.

چیزی که این کتاب با سایر کتاب های موجود در بازار متمایز می کند این است که پاسخ های مختلفی برای یک مسئله واحد به روش های مختلف پیدا خواهید کرد زیرا هر دانش آموزی متفاوت یاد می گیرد.

وجه تمایز یادگیری درس ریاضی نسبت به دروس دیگر، فقط و فقط  حل کردن تمرین های کتاب درسی و زدن تست زیاد است.

کتاب کمک درسی ریاضیات

  کتاب کمک درسی ریاضیات گسسته و آمار و احتمال گاج

یکی از بهترین کتاب های موجود در بازار است. شما میتوانید کتاب را به صورت آنلاین خریداری کنید. این کتاب برای دانش آموزانی که برای سطح قوی تحصیل می کنند نوشته شده است. محتوای کتاب دارای موضوعاتی است که در کتاب به صورت سیستماتیک ارائه شده است.

خوانندگان از کیفیت مطالب شگفت زده خواهند شد. و بسیاری از موضوعات بسیار مفصل هستند به طوری که شما نیازی به صرف زمان زیادی برای آنها ندارید. در حالی که بیشتر کتاب‌ها صرفاً بر روی محتوای آزمایشی و استراتژی‌های مفید تمرکز دارند، این کتاب به چگونگی درک  و استراتژی‌های سطح بالا برای موفقیت نیاز دارد.

برخی از مفاهیم این کتاب آن‌هایی هستند برای یک نتیجه عالی مطالعه کردیم، به طور شهودی آن‌ها را فهمیدم، اما نویسنده آنها را به وضوح در این کتاب قرار داده است. این کتاب، بیش از هر کتاب دیگری در بازار، بیشتر با فلسفه شخصی  و چگونگی موفقیت در آن مطابقت دارد.

   هندسه دهم، یازدهم و دوازدهم گاج این کتاب کار کمی نیست.

این شامل 1500 مسئله تمرینی،  و کلی تست آزمایشی کامل با ویژگی های جدید ریاضی است که بار مشکلات هندسه را کاهش می دهد، تعداد مسائل جبری را افزایش می دهد، سطح دشواری مسائل را متفاوت می کند و تعداد را افزایش می دهد. سوالات عملی حل مسئله

این کتاب می تواند راهنمای خوبی برای ایجاد احساس چالش برانگیز در مورد کنکور ریاضی باشد.

بیشتر بخوانید : چگونه برای شیمی کنکور مطالعه کنیم- روش های کاربردی  

فیزیک دهم، یازدهم  و دوازدهم گاج

صادقانه بگوئیم، این بهترین کتابی است که تاکنون وجود دارد. این کتابی است که به طور کامل برای کنکور ریاضی 1402 جدید بازبینی شده است.

این کتاب به طور کامل بر روی آن دسته از دانش آموزانی متمرکز است که نمرات بالایی را هدف داشتند.

فصل ها به چند بخش عمده تقسیم شدند – تکنیک ها، قلب جبر،  ریاضیات پیشرفته، حل مسئله و تجزیه و تحلیل داده ها، و موضوعات اضافی در ریاضیات.

سوالات تمرینی به دو بخش ماشین حساب و غیر ماشین حساب تقسیم می شوند.

  شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم گاج 

این کتاب به عنوان پادشاه همه کتاب ها در مورد آمادگی برای کنکور شناخته می شود. دانش آموزانی که فکر می کنند در شیمی نمره پایینی دارند یا ضعیف هستند، این کتاب می تواند معجزه کند.

این کتاب مواد آماده سازی خوبی را در اختیار شما قرار می دهد که مختصر اما جامع است تا بتوانید با اطمینان کنکور  را ارائه دهید.

کتاب نردبام ریاضی دهم (پیشرفته) انتشارات خیلی سبز

این کتاب شامل مقالات کامل به همراه تست های تمرین  است که منابع زیادی برای تمرین در اختیار شما قرار می دهد. گفتنی است یک کتاب شناخته شده است که بسیار جامع است و بیشتر موضوعات برای آزمون کنکور برای افراد ضعیف را پوشش می دهد.

این کتاب دارای فرمت متراکمی است که آن را در فهرست موارد توصیه شده برای حفظ تمرکز دانش آموزان نگه می دارد.

یکی از بهترین چیزهای این کتاب این است که تست های تمرینی و محتوا به اندازه کافی چالش برانگیز است و ظاهراً سخت تر از آزمون واقعی است تا شما را برای آزمون نهایی آماده کند.

  کتاب هندسه پایه سری جمع بندی انتشارات خیلی سبز

این کتاب دارای تمام مفاهیمی است که برای شکستن نمره کامل هندسه لازم است. اگر به هندسه تسلط نسبی دارید این کتاب چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

این کتاب می تواند به شما اطلاعاتی در مورد آنچه امتحان هندسه ارائه می دهد ارائه دهد و با نکات و ترفندهای امتحانی برای حل سریعتر و دقیق سؤالات به شما کمک کند و همچنین دارای پاسخ های دقیق همراه با مثال در صورت سوالات دشوار است.

برای دانش‌آموزی که می‌خواهد تمرین مرتبط‌تر و دقیق‌تری برای هندسه داشته باشد، این کتاب به شدت توصیه می‌شود.

  کتاب کمک درسی  گسسته و آمار جامع سری جمع بندی انتشارات خیلی سبز

اینها برخی از بهترین کتاب های گسسته و آمار  برای آن دسته از دانش آموزانی است که به زودی آزمون کنکور خود را می دهند. و سطح متوسطی دارند .

این کتاب ها با تمام ویژگی های مربوط به کنکور  و برای دانش آموزانی که در ریاضی ضعیف هستند تا دانش آموزانی که در ریاضی خوب هستند، برای تمام سطوح دانش آموزی به خصوص ضعیف  است.

بیشتر بخوانید : آموزش تست زنی به سبک رتبه برترها

فیزیک کنکور ریاضی سری جمع بندی انتشارات خیلی سبز

دانستن حقایق جزئی تا اصلی هنگام شروع آمادگی خود برای یک آزمون بسیار مهم است، با به روز رسانی هایی که می تواند به آمادگی شما کمک کند.

ما خوشحالیم که انتشار راهنمای مطالعه منابع  کنکور  1402 اعلام کنیم. این کتاب همه چیزهایی را که باید در مورد فیزیک بدانید، از تمرین  گرفته تا تسلط بر حل مسئله، از جمله اهداف تمرینی برتر مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد.

سوالات متداول:

1 . چگونه در آزمون ریاضی 100% بدست آوریم؟


5 نکته اثبات شده در مورد نحوه کسب 100 نمره در امتحانات ریاضی
استراتژی و مدیریت زمان.
با تست های آزمایشی تمرین کنید.
یک نوت بوک فرمول ایجاد کنید.
نگرش مثبت
استراتژی هایی که باید در طول امتحان دنبال کنید.

2. 3 نکته مخفی مطالعه چیست؟


3 نکته مخفی مطالعه
بدانید که اساتید شما چه می خواهند. قبل از شروع مطالعه یک موضوع، اهداف آموزشی مدرس خود را برای آن موضوع یادداشت کنید. …
یک برنامه مطالعه بسازید. بسیاری از افراد هنگام مطالعه وقت خود را به دلیل نداشتن برنامه تلف می کنند. …
از تکنیک های مطالعه موثر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید