Search

معافیت سربازی با خالکوبی – کمیسیون پزشکی

معافیت سربازی با خالکوبی

معافیت سربازی با خالکوبی یکی از کارهایی که به شدت مورد توجه قشر جوان می باشد تاتو کردن می باشد که بسیاری از افراد به نام خالکوبی می شناسند. یک راه عالی برای معافیت سربازی درباره این کار شایعات کم و زیادی مربوط به قوانین نظام وظیفه به گوش می رسد. افراد درباره انجام خالکوبی انگیزه های مختلفی دارند و این کار هم در خانم ها و در آقایان دیده می شود. بسیاری از مشمولان فکر می کنند که درصورت داشتن خالکوبی از خدمت سربازی معاف می شوند. این را بدانید که معافیت سربازی تنها مواردی را دربرمی گیرد که شکلی مانند بیماری داشته باشد و البته که فعالیت های عادی فرد را هم تاحدود زیادی غیرممکن کند.

 بنابراین تنها برخورداری از خالکوبی و یا همان تتو به منزله ممانعت از حضور شما در اماکن نظامی نیست. چیزی که سبب می شود خالکوبی منجر به معافیت شما از سربازی شود مشکلات و اختلالات روانی است. در این مقاله درباره قانون جدید معافیت سربازی ، کمیسیون پزشکی، جریمه تاتو، معافیت از رزم اطلاعاتی به شما عزیزان داده می شود.

چند وقتی است که در فضای مجازی بحثی جنجالی مبنی بر معاف شدن افرادی که خالکوبی دارند مطرح می شود. این را بدانید که این صحبت ها تنها جنبه حاشیه پراکنی و چه بسا جلب توجه دارد و به هیچ عنوان نیازی نیست که برای معاف شدن از سربازی پوست خود را به مواد تاتو آغشته کنید. چرا که این کار تنها یک تلاش بیهوده می باشد.

 البته چندی پیش بود که سردار تقی مهری طی اظهارنظری که داشتند  باعث خیال بافی برخی افراد فرصت طلب در این باره شدند. ایشان عنوان کردند که درصورتی که افراد روی گردن خود خالکوبی داشته باشند با تشخیص پزشک معتمد از سربازی معاف می شوند. تا پیش از این صحبت درباره معافیت سربازی فقط درباره بیماری های شدید روحی و جسمی مطرح می شد. درباره تتو هم این را بدانید که تنها زمانی فرد معاف می شود که این تتو ها را در نتیجه مشکلات روانی و اختلالات اعصاب روی بدن خود هک کرده باشد.

گرفتن معافیت سربازی اعم از معافیت با داشتن فرزند معافیت تحصیلی معافیت پزشکی معافیت از طریق کفالت معافیت ایثارگران معافیت مددجویان معافیت سنی (عفو رهبری) کافیست با مشاوران خبره با تجربه طولانی تماس بفرمایید .

معافیت سربازی با خالکوبی جزو معافیت های اعصاب و روان است که در بخش پنجم بیماری های نظام وظیفه قرار دارد.

معافیت سربازی

مشمولی که در قسمت های مختلف بدن خود یا نقاط حساس و مشهود مانند صورت، گردن و… خالکوبی داشته باشد به شورای پزشکی نظام وظیفه ارجاع داده می شود.

از نظر قوانین نظامی فردی که روی بدن خود تاتو داشته باشد باید سلامت روان او بررسی شود. در صورتی که خالکوبی در صورت و گردن باشد باید این شخص از نظر بیماری های افسردگی، استرس، اضطراب و اختلال شخصیتی توسط روانپزشک معاینه شود. در این شرایط به فرد معافیت پزشکی با تاتو داده می شود و از سربازی معاف می شود.

در معافیت سربازی تضمینی مربوط به خالکوبی، در صورت شدید بود بیماری به فرد معافیت دائم داده می شود یا با بررسی 6 ماهه بیماری مشمول معافیت داده می شود. در شرایط که تاتو خفیف باشد معاف از رزم داده می شود.

در زمان اعزام به خدمت برای افرادی که خالکوبی داشته باشد کمیسیون پزشکی تشکیل می شود. در لیست بیماری های نظام وظیفه، خالکوبی جزو بخش پنجم یعنی بیماری های اعصاب و روان قرار دارد. معافیت اعصاب رو روان برای برخی بیماری ها محدود های دارد.

در روزگار کنونی خالکوبی یکی از امور رایجی است که افراد به دنبال آن هستند. برای نمونه جوانانی که به دنبال انجام فعالیت های ورزشی باشگاه بدنسازی هستند با انگیزه های ورزشی و زیبایی به سراغ خالکوبی می روند. اما در سازمان های نظامی و ادارات دولتی خالکوبی یک مورد غیر عرفی محسوب می شود و برای استخدام کردن اشخاصی که تاتو دارند مشکلاتی بوجود می اید.

همه ما می دانیم که قوانین نظامی خیلی سختگیرانه و خشک است بخصوص در مورد ظاهر سرباز. کوچکترین ایراد یا سهل انگاری حتی در مورد نظافت سرباز ممکن است با مشکل یا حتی اضافه خدمت مواجه شود. سربازی که ظاهر نامتعارفی داشته باشد و تاتو زیادی داشته باشد در قسمت های بکار برده نمی شود که ارباب رجوع داشته باشد و ماموریت کاری به انها محول نمی شود. معمولاً سربازان دارای خالکوبی در قسمت های بکار گرفته می شوند که کمترین ارتباط را با افراد بیرون پادگان داشته باشد.

برای دریافت شرایط خرید سربازی طبق آخرین تغییرات سال 1403 کافیست با برترین مشاوران پارسین مشاوره با شماره 9099070084 تماس بگیرید.

کمیسیون پزشکی برای تاتو سربازی زمانی که شخصی تاتو زیاد در بدن داشته حتی برخلاف میل او ممکن است به او معافیت دائم داده شود.

اگر در حین خدمت سربازی خالکوبی انجام دهد و فرمانده از این موضوع مطلع شود چه مشکلی برای او پیش می اید؟ برای اطلاع از خالکوبی در حین سربازی با کارشناسان نظام وظیفه پارسین مشاوره تماس بگیرید.

خرید سربازی

احتمالاً برخی افراد فکر می کنند با داشتن خالکوبی و رفتن به سربازی برای این افراد نظام وظیفه جریمه های مانند؛ اضافه خدمت یا زندانی در نظر گرفته می شود.

این را بدانید که از گذشته تا به الان افراد بسیاری بوده اند که با خالکوبی پا به سربازی گذاشته اند و قانونی تصویب نشده است که فرد دارای خالکوبی که به سربازی رفته جریمه شود. خاطر نشان باید کرد که اگر جریمه ای مطرح باشد به نظر شخصی و سلیقه و نقطه نظر مافوق شما بستگی دارد. البته بستگی به طرح هایی که شما روی پوست خود خالکوبی کرده اید هم دارد.

اگر طرح خالکوبی شما تصاویر غیر اخلاقی باشد در آن صورت باید انتظار جریمه را داشته باشید. به بیان بهتر تنها افرادی مشمول مجازات خالکوبی در سربازی می شوند که برای طراحی به سراغ طرح هایی رفته اند که عفت عمومی را لکه دار می کنند.

 البته که شرط مشمول جریمه شدن این طرح ها در معرض عموم قرار گرفتن نیز می باشد. درباره مشکل تتو در سربازی به مواردی مانند فضای محل خدمت و … نیز باید دقت کرد. سلایق افراد مسئول در آنجا در تصمیم گیری برای درنظرگرفتن یا نگرفتن جریمه برای خالکوبی نقش دارد. پس به عنوان یک جمع بندی این را بدانید که در قانون مصوبه ای برای جریمه دار بودن خالکوبی ثبت نشده است. اگر جریمه ای برای این تصمیم یعنی خالکوبی کردن از سوی مافوق مطرح می شود.

مشمولی که می خواهد از معافیت سربازی خالکوبی استفاده کند و بطور کامل از سربازی معاف شود برای او کمیسیون پزشکی تشکیل می شود. برای این قبیل افراد کمیسیون پزشکی اعصاب و روان در نظام وظیفه برگزار می شود.

در کمیسیون پزشکی خالکوبی روانپزشک نظام وظیفه سعی دارد تشخیص دهد که مشمول دچار بیماری روانی خاصی است. تا کمیسیونی برگزار نشود به مشمول معافیت داده نمی شود. کمیسیون پزشکی بیماری های اعصاب و روان متفاوت با بیماری های دیگر است.

در کمیسیون های اعصاب و روان الزاماً به فرد خواست کننده معافیت دائم داده نمی شود. ممکن است به مشمول معافیت 6 ماهه و حتی معاف از رزم داده شود که می تواند به نتیجه کمیسیون اعتراض داد.

برای معافیت سربازی از طریق خالکوبی مدرک پزشکی خاصی لازم نیست ارائه شود مگر اینکه فرد بیماری اعصاب و روان داشته باشد.

برای اطلاع دقیق از کمیسیون پزشکی خالکوبی و سوالات شفاهی و مدارک کمک کننده با کارشناسان نظام وظیفه پارسین مشاوره تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید : معافیت سربازی از طریق واریکوسل

همانطور که کمی قبل تر اشاره کردیم صرفا برخورداری از تتو سبب معافیت شما از سربازی نمی شود. بلکه باید سابقه بیماری های روانی شما که منجر به مواردی چون خودکشی و یا خالکوبی های عجیب و … می شوند به منظور معافیت شما از سربازی مورد بررسی قرار گیرند. درصورتی که این مشکلات اعصاب و روان خبر از بیماری های حاد بدهند و این بیماری ها از سوی پزشکان معتمد نظام وظیفه تشخیص داده شوند می توان انتظار معافیت را از سربازی کشید.

معاف از رزم یکی از نتایج کمیسیون های تشکیل شده برای خالکوبی است. برای فردی که در کمیسیون اعصاب و روان نتیجه معاف از رزم برخودار شده، معافیت از رزم او متفاوت با بقیه بیمارها خواهد بود.

معاف از رزم یا معافیت گروه ب در بیمار های اعصاب و روان دارای امتیازات زیر می باشند:

  1. معاف از نگهبانی با اسلحه
  2.  معاف از نگهبانی شبانه
  3.  انتقالی در سربازی از طریق بیماری
  4.  معاف از فعالیت های سنگین
  5. بومی شده محل خدمت
  6. روز برگ بودن

با وجود این امتیازات معاف از رزم معایب خاص خود را بخصوص در بیماری های اعصاب و روان دارد.

مشمولانی که کمیسیون های پزشکی خالکوبی معاف از رزم می گیرند مدت اموزشی انها با سربازان عادی متفاوت است.

 در قانون جدید صدور کارت پایان خدمت، برای افرادی که معافیت گروه ب را داشته اند روی کارت پایان خدمت کلمه معاف از رزم درج می شود.

برای دریافت معافیت سربازی از طریق خالکوبی هر فردی بایستی مراحل زیر را بگذراند.

1.مراجعه حضوری به مراکز پلیس + 10 و پر کردن فرم ها

2. ملاقات با پزشک اولیه نظام وظیفه

3.معرفی به بیمارستان نظامی

4. تشکیل جلسه کمیسیون پزشکی برای بیماری های اعصاب و روان

5. اعلام رای و پرداخت هزینه ها برای کارت پایان خدمت

6. معاف از رزم و رفتن به سربازی

در این مطلب درباره این موضوع برای شما صحبت کردیم که آیا خالکوبی داشتن منجر به معافیت از سربازی می شود یا خیر؟ دانستید که داشتن خالکوبی به خودی خود به منزله معاف شدن شما از سربازی نیست و تنها درصورتی که نشان از یک بیماری روانی جدی بدهد به تشخیص پزشک معتمد معافیت شما تایید می شود. این را بدانید که در قانون هیچ مصوبه ای مبنی بر جرم بودن خالکوبی نیست. به طوری که از مدت ها قبل طیف وسیعی از افراد با خالکوبی در پادگان های نظامی حاضر می شده اند. اما این را بدانید که بازهم اینکه از سوی مافوق برای خالکوبی داشتن شما مجازات درنظر گرفته می شود یا خیر درست به سلیقه و روحیات همان مافوق بستگی دارد. به طوری که مافوق درصورتی که شخصا با این کار مشکل داشته باشد بی توجه به مصوبه های قانونی می تواند شما را جریمه کند. اگر مافوق نظرات متعصبانه ای درباره خالکوبی نداشته باشد تنها درصورتی باید نگران جریمه شدن باشید که طرح های خالکوبی شما طرح های غیر اخلاقی باشند. امیدواریم با خواندن این مطلب به خوبی درباره ارتباط خالکوبی و معافیت افراد از سربازی اطلاعات کافی را بدست آورده باشید.

معافیت سربازی با خالکوبی جزو معافیت های اعصاب و روان است که در بخش پنجم بیماری های نظام وظیفه قرار دارد.

اگر طرح خالکوبی شما تصاویر غیر اخلاقی باشد در آن صورت باید انتظار جریمه را داشته باشید. به بیان بهتر تنها افرادی مشمول مجازات خالکوبی در سربازی می شوند که برای طراحی به سراغ طرح هایی رفته اند که عفت عمومی را لکه دار می کنند.

درصورتی که این مشکلات اعصاب و روان خبر از بیماری های حاد بدهند و این بیماری ها از سوی پزشکان معتمد نظام وظیفه تشخیص داده شوند می توان انتظار معافیت را از سربازی کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید