Search

دوره طلایی خدمت سربازی- نحوه اعزام و مزایایی دوره

دوره طلایی خدمت سربازی

دوره طلایی خدمت سربازی رفتن یکی از سخت‌ترین کارها برای مشمولانی است که هنوز سربازی نرفته‌اند و از سختی‌های آن از دوستان یا فضای مجازی چیزهایی شنیده‌اند. آیا دوره آموزشی سربازی حقوق دارد کاملاً با شما موافق هستیم سربازی واقعا سختی‌های خاص خودش را دارد به خصوص دوران آموزشی سربازی. اما ما به شما پیشنهاد استفاده از دوره طلایی سربازی را می‌دهیم.

گرفتن معافیت سربازی اعم از معافیت با داشتن فرزند معافیت تحصیلی معافیت پزشکی معافیت از طریق کفالت معافیت ایثارگران معافیت مددجویان معافیت سنی (عفو رهبری) کافیست با مشاوران خبره با تجربه طولانی تماس بفرمایید .

دوره طلایی سربازی، دوره یک ماه آموزشی است که تنها در سال یک بار امکان اعزام شدن برای آموزشی وجود دارد. در این دوره مرخصی‌های سربازان بیشتر از دوره‌های قبل است. در حال حاضر دوره آموزشی دو ماه است که باید همه مشمولان نظام وظیفه بدون استثنا آن را بگذرانند.

در دوران آموزشی، تعطیلات دوره آموزشی سربازی چون قوانین نظامی به مشمول یاد داده می‌شود و مشمولان چندان با مکان پادگان و محیط آن آشنایی ندارند استرس و سختی‌های خاص خودش را دارد. اما با دریافت اطلاعات جامع و معتبر می‌توان این دوران چالشی را کوتاه‌تر کرد و از بقیه اعزامی‌ها در تاریخ‌های گوناگون، اعزامی ماه راحت‌تری شد.

برای اعزام به خدمت شدن در دوره طلایی سربازی می توان با  کارشناسان نظام وظیفه تیم پارسین مشاوره تماس بگیرید تا دوره آموزشی سربازی کوتاه‌تر داشته باشید.

اصطلاح دوره طلایی سربازی یعنی چی؟ چرا کلمه طلایی در ان به کار رفته است؟

دور طلایی سربازی، دوره‌ای است که اکثر مشمولان نظام وظیفه برای اعزام شدن و بهره‌مندی از مزایایی آن تلاش می‌کنند.

دوره طلایی سربازی، دوره یک ماه آموزشی است که فقط تعداد اندکی از سربازان خوش شانس می‌توانند از آن استفاده کنند.

علت نامگذاری این دوره آموزشی سربازی، کمتر شدن سختی‌ها، کوتاه بودن مدت آموزشی و مرخصی‌های بیشتر ان است.

برای دریافت شرایط خرید سربازی طبق آخرین تغییرات سال 1403 کافیست با برترین مشاوران پارسین مشاوره با شماره 9099070084 تماس بگیرید.

معمولا زمانی که مشمولان نظام وظیفه دفترچه خدمت خود را پست می‌کنند تاریخ اعزام به خدمت آنان بر اساس مدرک تحصیلی آنها تعیین می‌شود. افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند در یک تاریخ خاص  اعزام آنها تعیین می‌شود و افراد دیپلم و زیر دیپلم یک زمان جداگانه برای اعزام آنها توسط سیستم نظام وظیفه تعیین می‌شود.

معافیت سربازی

مشمولانی که اطلاعات کافی از سربازی دارند به خصوص در مورد تاریخ اعزام به خدمت، تلاش می‌کنند از دوره طلایی سربازی استفاده کنند تا به جای دو ماه آموزشی تنها یک ماه آموزشی داشته باشند.

پست کردن دفترچه خدمت سربازی و استفاده از دوره طلایی سربازی برای افرادی که قصد دارند آموزشی کوتاه‌تری داشته باشند خیلی مهم است. اعزامی‌های ماه اسفند می‌توانند از مزایای دوره طلایی بهره‌مند شوند. البته مشمولانی که در ماه رمضان، دوره آموزشی آنها است آموزشی راحت‌تری خواهد داشت به دلیل برگزاری مراسمات و روزه حجم کارها به نسبت ماه‌های دیگر سال کمتر است. در این ماه سربازان می‌توانند نفس راحتی بکشند.

برای اینکه بتوان ماه اعزامی شما در دوره طلایی سربازی باشد می‌توانید از گزینه تعویق تاریخ اعزام به خدمت و راه حل های دیکگر استفاده کرد. اما برای همین کار باید دلایل خاصی داشته باشید.

بعد از سپری شدن دوره آموزشی و در مراسم تحلیف به سربازان نامه  معرفی به یگان خدمتی داده می‌شود که برای ادامه خدمت به کدام پادگان مراجعه کنند و بقیه سربازی خود را کجا بگذرانند.

  • دوره کد: یک دوره ۶۰ روزه آموزشی دیگر است در پادگان خدمتی دیگر. معمولاً اکثر سربازان استرس دارند که دوره کد به آنها نخورد. دوره کد شامل یکسری اموزش‌های تخصصی می‌باشد. آموزش‌هایی مانند سلاح‌های جنگی، تجهیزات مخابراتی و غیره. دوره کد متفاوت با دوره تکاوری می‌باشد.
  • تجدید دوره: همیشه در هر گروهان و گردانی افرادی هستند که تجدید دوره می‌شوند یعنی باید دو ماه دیگر آموزشی داشته باشند. تجدید دوره به خاطر یکسری مسائل مانند نهست، تنبیات انضباطی و غیره به وجود می‌آید. تجدید دوره یکی از مسائل دلهره آور و نگران کننده برای سربازان استکه ممکن است با ان روبرو شوند.
  • سربازانی که امریه گرفتند: سربازانی هستند که قبل از اعزام به خدمت کارهای امریه خود را انجام دادند و بعد از آموزشی به سراغ امریه مورد نظر خود می‌روند. تفاوت امریه با سربازی عادی در این است که مدت خدمت امریه ۲۴ ماه است ولی سربازی در حالت عادی ۲۱ ماه می باشد.
  • سربازان با شرایط خاص: در قوانین نظام وظیفه برای سربازانی که شرایط خاص دارند تسهیلاتی در نظر گرفته است به طور مثال افراد متاهل، فرزندان نظامی، تک فرزند و غیره. این قبیل افراد باید در شهر محل سکونت خود خدمت کنند.

البته افرادی هم وجود دارند که پارتی خیلی خوبی دارند و این مسئله تاثیر زیادی در تقسیم آنها دارد.

در تقسیم بندی سربازان برای سپری کردن بقیه سربازی در یک پادگانی که نزدیک محل سکونت شما باشد راه‌های زیادی وجود دارد؛ از جمله نمره‌ای که فرمانده یگان به شما می‌دهد و… در تقسیم شما موثر است.

برای دریافت مشاوره تخصصی کفالت برادر ناتنی و انواع معافیت با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره تماس بگیرید .

برای دریافت تاریخ اعزام به خدمت و مشخص شدن آن، مشمول باید دفترچه دوره ضرورت خدمت خود را پست کند تا تمامی مشخصات او در سامانه نظام وظیفه درج شود و برای او تاریخ اعزام به خدمت مشخص شود.

شایان ذکر است برای اینکه بتوانید از دوره طلایی آموزشی سربازی بهره‌مند شوید باید اطلاع داشته باشید دقیقاً دفترچه خدمت خود را در چه تاریخی پست کنید تا زمان آموزشی شما دوره طلایی باشد. اگر زمان لازم این کار را ندانید ممکن است فرصت بهره‌مندی از دوره طلایی از دست بدهید.

در سال‌های قبل تعداد افراد مشمولی که می‌خواستند دفترچه خدمت خود را پست کنند خیلی زیاد بود و ممکن بود حتی تا ۶ ماه زمان اعزام نباشد. اما در حال حاضر به علت کمبود نیرو تقریباً می‌توان گفت تاریخ اعزام مشمول چه زمانی می‌تواند باشد و برای دوره طلایی سربازی برنامه‌ریزی کرد.

برای اطلاع از زمان دقیق پست کردن دفترچه و استفاده از مزایای دوره طلایی آموزشی با کارشناسان پارسین مشاوره تماس بگیرید.

خرید سربازی

قطعاً دوره طلایی آموزشی سربازی مزایایی دارد که ماه‌های اعزامی دیگر سال ندارد. مزایای این دوره عبارتند از:

  • مهمترین مزیت کوتاه بودن مدت آموزشی یعنی یک ماهه بودن آن است.
  • کمتر شدن سختی‌های دوره آموزشی
  • نبودن سرمای زمستان و آب و هوای خوب
  • مرخصی ۱۵ روزه بعد از اتمام آموزشی در تعطیلات نوروز

برای پست کردن دفترچه دوره ضرورت و اعزام به خدمت سربازی بایستی این مراحل را طی کرد:

-ابتدا به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه می‌کنید و شناسه خدمت دریافت کنید

– به همراه داشتن مدارک مورد نیاز برای پست کردن دفترچه خدمت

– پر کردن فرم‌های ارائه شده توسط مراکز پلیس + ۱۰

– انجام واکسیناسیون و واکسن‌های ضروری در مراکز بهداشت

– معرفی به پزشک معاین نظام وظیفه و انجام معاینات مورد نیاز

– مشخص شدن تاریخ اعزام به خدمت و صدور برگه آماده به خدمت برای مشمول.

در برخی از ماه‌های سال به دلیل تعطیلات زیاد امکان گرفتن مرخصی در زمان آموزشی سربازی وجود دارد و چون تعطیلات بیشتر است خبری از آموزشی نیست و شما می‌توانید استراحت کنید. بطور کلی در زمان آموزشی به نسبت زمانی که سرباز یگان هستید مرخصی‌ها محدودتر و کمتر است. اما با این وجود به سربازان مرخصی‌هایی تحت عنوان مرخصی ابتدای دوره، میان دوره، استعلاجی، درون شهری (ساعتی) و پایان دوره داده می‌شود.

باید خاطرنشان کرد که به سربازانی که در دوره طلایی آموزشی خود را می‌گذرانند به علت یک ماه بودن زمان آموزشی مرخصی میان دوره داده نمی‌شود.

مرخصی پایان دوره برای سربازان در دوره طلایی آموزشی ۱۵ روز است که سربازان پس از اتمام مرخصی و بعد از تعطیلات نوروز خود را به یگان خدمتی معرفی می‌کنند. مسلماً مرخصی ۱۵ روزه پایان دوره برای اعزامی‌های دیگر ماه‌های سال وجود ندارد.

در ضمن افراد متاهل و بومی آن منطقه می‌توانند از مرخصی‌های روزبرگ نیز استفاده کنند.

طول مدت آموزشی سربازی در ارگان‌های مختلف متفاوت است و گزینه دیگر بستگی به منطقه خدمت و شرایط مشمول دارد. در بعضی ارگان‌ها و برای برخی افراد ممکن است دوره آموزشی سربازی وجود نداشته باشد و یا برای افرادی که در مناطق مرزی اموزشی خود را می‌گذرانند به خاطر شرایط حساس و مرزی بودن منطقه بیشترین دوره آموزشی را در میان اعزامی‌ها دارا باشد.

افرادی که در مناطق مرزی اموزشی خدمت خود را شروع کرده‌اند باید دوره آموزشی آنها سه ماهه باشد. بدترین حالت برای سربازان این است که دوره کد به این افراد اختصاص داده شود.

دوره طلایی سربازی، دوره یک ماه آموزشی است که فقط تعداد اندکی از سربازان خوش شانس می‌توانند از آن استفاده کنند.

می‌توانید از گزینه تعویق تاریخ اعزام به خدمت و راه حل های دیکگر استفاده کرد. اما برای همین کار باید دلایل خاصی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

آخرین رتبه‌های قبولی رشته هوشبری دانشگاه سراسری 1402
آخرین رتبه‌های قبولی رشته هوشبری دانشگاه سراسری 1402

این تخصص به مطالعه اثرات مختلف مواد بیهوشی، نظارت بر فعالیت‌های قلبی-عروقی، تنفسی، و سایر اثرات بیهوشی بر روی بدن متمرکز است. پزشکان هوشبری نقش مهمی در تیم جراحی دارند و از طریق همکاری با پزشکان جراح، پرستاران و سایر اعضای تیم درمانی، به اجرای بیهوشی ایمن و مؤثر در بیماران می‌پردازند.

مطالعه این مطلب »
نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید
آخرین رتبه‌های قبولی رشته هوشبری دانشگاه سراسری 1402
انتخاب رشته
آخرین رتبه‌های قبولی رشته هوشبری دانشگاه سراسری 1402

این تخصص به مطالعه اثرات مختلف مواد بیهوشی، نظارت بر فعالیت‌های قلبی-عروقی، تنفسی، و سایر اثرات بیهوشی بر روی بدن متمرکز است. پزشکان هوشبری نقش مهمی در تیم جراحی دارند و از طریق همکاری با پزشکان جراح، پرستاران و سایر اعضای تیم درمانی، به اجرای بیهوشی ایمن و مؤثر در بیماران می‌پردازند.

» » » »