Search

انتقالی از یگان خدمتی در سربازی (بعد از ۶ ماه)

انتقالی از یگان خدمتی در سربازی

انتقالی سربازی، یکی از گزینه‌های پیش روی سربازانی است که می‌خواهند یگان خدمتی خود را تغییر بدهند. با این کار سرباز به شهر یا استان محل سکونت خود منتقل می‌شود. برای گرفتن انتقالی سربازی، سرباز باید ۶ ماه از بودن در یگان خدمتی او گذشته باشد و دارای شرایط خاص باشد. انتقالی از یگان خدمتی در سربازی می‌تواند هم توسط خود سرباز درخواست داده شود و هم توسط فرمانده یگان بنا به شرایطی سرباز را به یگان دیگر منتقل کند.

انتقال سرباز تک پسر گرفتن انتقالی در سربازی تابع شرایط و قوانین خاص خود است. در صورتی که سرباز شرایط لازم را دارا باشد می‌تواند درخواست انتقالی از یگان خدمتی خود را به بخش اداری پادگان ارائه دهد.

مطمئناً شنیده‌اید! سربازی که متاهل است باید در شهر محل سکونت همسر دوران سربازی خود را بگذراند، اما علاوه بر افراد متاهل سربازان دیگری می‌توانند در شهر یا استان محل سکونت خود سربازی خود را به اتمام برسانند. برای گرفتن انتقالی در سربازی باید شرایط، قوانین، مراحل و روش آن را بلد باشید.

اگر تلاش خود را کرده اید و نتوانسته اید  انتقالی سربازی بگیرید، کارشناسان نظام وظیفه پارسین مشاوره روش دیگری را به شما پیشنهاد می‌دهند که در آن پرونده شما منتقل نمی‌شود ولی سرباز برای یک دوره ۶ ماهه یا یک ساله به پادگان دیگری منتقل می‌شود که سربازی راحت‌تری خواهد داشت و مرخصی بیشتری به شما داده می‌شود. برای دریافت مشاوره در این زمینه با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره تخصصی کفالت برادر ناتنی و انواع معافیت با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره تماس بگیرید .

شرایط اصلی برای گرفتن انتقالی سربازی

برای گرفتن انتقالی فوری سربازی و تغییر یگان خدمتی بایستی به این دو نکته توجه کرد:

شرط اول برای درخواست دادن انتقالی در سربازی باید دوره آموزشی شما تمام شده باشد و ۶ ماه از حضور در یگان خدمتی شما گذشته باشد تا بتوانید درخواست انتقالی بدهید. پس گذراندن ۶ ماه از حضور در یگان خدمتی لازم است.

شرط دوم این است که سرباز شرایط لازم را داشته باشد؛ یعنی بیماری خاصی داشته باشد یا متاهل باشد و یا… در صورت داشتن شرایط خاص فرمانده پادگان و فرمانده نیروی انسانی یگان خدمتی با درخواست او موافقت می‌کند. انتقالی گرفتن از یگان خدمتی کار سختی است ولی ارزش آن را دارد. سرباز به طور کامل به شهر یا استان محل سکونت خود منتقل می‌شود و شرایط طاقت فرسای آن پادگان را تحمل ‌نمی کند. علاوه بر آن دچار مشکلات روحی و روانی نمی‌شود که بعدها قابل جبران نباشد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین خبر معافیت سربازی برای مشمولان غایب و غیر غایب 1402

تفاوت انتقالی سربازی با جابجایی سربازی در چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که تفاوت میان انتقالی سربازی با جابجایی سربازی انتقالی سرباز فراری در چیست؟

برخی افراد فکر می‌کنند این دو اصطلاح هر دو یکی هستند و تفاوتی با هم ندارند. اما اینطور نیست – روند جابجایی سربازی با انتقالی سربازی متفاوت است. درست است که سرباز نتیجتاً به یگان خدمتی دیگری منتقل می‌شود ولی تفاوت‌های در این بین وجود دارد.

تفاوت انتقالی سربازی با جابجایی سربازی

در جابجایی سربازی، سرباز باید شخصی را پیدا کند که هم درجه و هم مدرک تحصیلی با او یکی باشد و مهمتر از آن ارگان و یگان خدمتی آنها یکسان باشد و آن سرباز هم قصد جابجایی داشته باشد.

در جابجایی سربازی یگان خدمتی سرباز نیرو از دست نمی‌دهد و یک سرباز جایگزین سرباز دیگر می‌شود و امکان موافقت فرمانده یگان بیشتر است. به خصوص در شرایطی حاضر که کمبود نیرو در پادگان ها وجود دارد. پس جابجایی سربازی به نسبت انتقالی سربازی راحت‌تر و ساده‌تر است و احتیاج به شرایط خاص نیست.

در انتقالی سربازی، سرباز باید منتظر بماند و ۶ ماه از حضور او در پادگان بگذرد و بعد درخواست انتقالی خود را به یگان خدمتی بدهد تا بعد از آن وارد مرحله پایش سرزمینی شود و در صورتی که استان محل سکونت سرباز امکان انتقالی داشته باشد و سرباز با مشخصات شما احتیاج داشته باشد با درخواست شما موافقت کند.

به طور قطع امکان گرفتن انتقالی سربازی برای سربازانی که در یگان‌های خدمتی مرزی هستند تقریباً غیر ممکن است. با این تفاسیر تفاوت‌هایی بین انتقالی سربازی و جابجایی سربازی وجود داشت.

کدام سربازان محل خدمت آنها باید استان خودشان باشد

در قوانین نظام وظیفه افرادی که شرایط زیر را داشته باشند می‌توانند در استان محله سکونت خود دوره ضرورت خدمت خود را بگذرانند:

1.افرادی که متاهل هستند.

2. افرادی که پدر نظامی دارند.

3. سربازی که همزمان دو برادر در حال خدمت باشند.

4. اشخاصی که تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد باشند.

در صورتی که این افراد در استان خود در حال سربازی نیستند می‌توانند برای انتقال سربازی خود هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

مهمترین دلایل برای گرفتن انتقالی سربازی

یکی از شرایط لازم برای گرفتن انتقالی سربازی داشتن دلایل خاص و ویژه برای درخواست تغییر یگان خدمتی است. برای اینکه بتوانید برای انتقالی سربازی درخواست بدهید بایستی یکی از دلایل زیر را داشته باشید:

انتقالی سربازی

-متاهل بودن یا متاهل شدن در حین خدمت

 بر طبق قوانین نظام وظیفه افرادی که متاهل هستند یا به تازگی ازدواج کرده‌اند باید در نزدیک‌ترین یگان خدمتی به محل سکونت همسر دوران سربازی خود را بگذرانند و اگر هنگام تقسیم سربازان این قانون رعایت نشده باشد یا فرد تازه ازدواج کرده باشد بایستی انتقالی او صورت بگیرد.

سرباز با تهیه مدارک و اسناد مورد نیاز برای اثبات متاهل بودن می‌تواند سریعتر انتقالی بگیرد.

اگر یگان خدمتی سرباز نیروی هوایی ارتش است و شهر محل سکونت همسر این یگان را ندارد به نزدیک‌ترین شهر که دارای یگان نیروی هوایی باشد منتقل می‌شود.

-داشتن بیماری اعصاب و روان

سربازی که قبل از خدمت یا در حین خدمت کمیسیون پزشکی برای بیماری اعصاب و روان او تشکیل شده و به او معاف از رزم داده شده و بعد از یک مدتی بیماری او بدتر شده می‌تواند برای درمان و بهبود شرایط روحی به نزدیک‌ترین یگان خدمتی به محل سکونت خود انتقالی بگیرد.

-اثبات بیماری خاص یا صعب العلاج

افرادی که بیماری خاص یا صعب‌العلاجی دارند و کمیسیون پزشکی برای آنها تشکیل شده و بودن آنها در آن منطقه یا شهر وضعیت بیماری او را بدتر می‌کند و با انتقالی گرفتن می‌توان در حین خدمت پروسه درمان را طی کنند و به شهری با امکانات بیشتر انتقال یابند.

-داشتن مهارت یا توانایی با مدرک مربوطه

شرایطی را در نظر بگیرید که سرباز مهارت جوشکاری در زیر اب را دارد و در یکی از یگان‌های خدمتی در یزد در حال خدمت است. این فرد می‌تواند با ارائه مدرک به فرمانده یگان توانایی خود را تایید کند تا یگان خدمتی دیگری که احتیاج به توانایی او دارد انتقال یابد.

-اعلام نیاز به نیرو توسط یگان‌های دیگر

در برخی شرایط یا حوادث خاص یگان‌های دیگر اعلام نیاز به نیرو می‌کنند و فرمانده پادگان این اعلام نیاز را به سربازان وظیفه اعلام می‌کند. در این شرایط سرباز اختیاری در انتخاب انتقال یگان خدمت ندارد ولی اگر نزدیک به محل سکونت شما باشد گزینه خوبی است.

-تبعید کردن سرباز به دلایل مشکلات انضباطی

در برخی پادگان‌ها و در بعضی شرایط سرباز باعث مشکلات انضباطی شدید در پادگان می‌شود و فرمانده پادگان سرباز را به مناطق مرزی یا عملیاتی منتقل می‌کند به نوعی می‌توان این را به عنوان یک تنبیه برای سرباز در نظر گرفت.

برای دریافت مشاوره درباره مدارک و مستندات لازم برای دلایل انتقالی گرفتن می‌توان با کارشناسان نظام وظیفه پارسین مشاوره تماس بگیرید.

در ادامه بخوانید: تمامی جزئیات کسری خدمت ایثارگری

انتقالی سربازی چقدر طول می‌کشد

با خواندن مقاله تا اینجا متوجه شده‌اید که گرفتن انتقالی در سربازی کار ساده‌ای نیست و احتیاج به مدارک و اثبات شرایط خاص دارد. در انتقالی سربازی یگان خدمتی نیرو از دست می‌دهد و یکی از دلایلی که فرماندهان پادگان‌ها تمایل به انتقال سربازان ندارند همین از دست دادن نیرو است.

برای دریافت انتقالی از یگان خدمتی باید صبور باشید. چون باید دوره آموزشی شما به پایان برسد، یگان خدمتی شما مشخص شده باشد و ۶ ماه از حضور شما در آن پادگان گذشته باشد تا شما درخواست انتقالی خود را به فرمانده تحویل بدهید. علاوه بر آن تا ۶ ماه از حضور شما نگذرد امکان ثبت درخواست در سیستم پایش سرزمینی نیروهای مسلح وجود ندارد پس باید صبور باشید.

مدت زمان انتقال گرفتن در ارگان‌های نظامی متفاوت است؛ به طور مثال پروسه انتقالی گرفتن از یگان خدمتی سپاه به استان محل سکونت سرعت بیشتری دارد ولی در ارگانی مانند ارتش یا نیروی انتظامی طولانی‌تر است.

نامه درخواست انتقالی محل خدمت سربازی

یکی از مدارک مورد نیاز برای درخواست انتقالی از محل خدمت و به نوعی اولین مدرک مورد نیاز برای طی شدن مراحل اداری، ارائه یک نامه اداری است. نامه درخواست انتقالی باید در دو نوبت نوشته شود تا توسط فرمانده یگان خدمتی و فرمانده نیروی انسانی پادگان مهر و امضا شود و پرونده انتقالی شما ثبت شود.

این نامه‌ها باید همراه با مدارک شناسایی و دلایل خاص انتقالی در پرونده سرباز باشد.

متن نامه درخواست انتقالی توسط سرباز

با سلام و احترام به استحضار می‌رساند

فرماندهی محترم یگان….. جناب……

موضوع: درخواست انتقالی محل خدمت سربازی به علت……

اینجانب سرباز وظیفه…… جمیع گروهان…….

به دلایلی همچون بیماری…… یا تاهل….. قصد انتقالی به محل یگانی در محل سکونت و شهر بومی خود دارم. مدارک لازم و کافی ضمیمه نامه شده است. خواهشمندم با درخواست بنده موافقت فرمائید.

با تشکر و سپاس                                     امضا و تاریخ

سوالات متداول:

1. انتقالی سربازی چقدر طول می‌کشد ؟

۶ ماه از حضور شما در آن پادگان گذشته باشد تا شما درخواست انتقالی خود را به فرمانده تحویل بدهید.

2. کدام سربازان محل خدمت آنها باید استان خودشان باشد ؟

1.افرادی که متاهل هستند.

2. افرادی که پدر نظامی دارند.

3. سربازی که همزمان دو برادر در حال خدمت باشند.

4. اشخاصی که تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد باشند.

30 پاسخ

  1. سلام سرباز نیرو انتظامی شیراز هستم توی بهترین موقعیت درخواست جا به جایی به استان کرمان رو دارم اگه کسی بود پیامک بده 09214983421

  2. سلام و عرض ادب
    سرباز دادگاه تاکستان استان قزوین هستم باموقعیت داخل شهر وعالی و شرایط غذایی فوق العاده و راحتترین میزان فشار ازسوی فرمانده هان و افسر نگهبان
    درخواست جابجایی با استان آذربایجان غربی را دارم
    تماس بگیرید 09142839179

  3. باسلام سرباز میراث‌فرهنگی ایلام هستم و به دلایلی می‌خوام که انتقالی بگیرم برای اصفهان بهترین جا برای خدمته ولی من برای مشکلاتی که دارم باید نزدیک محل سکونت باشم لطفاً اگه کسی هست با این شماره تماس بگیرید 09035791427 اطلاعات بیشتر زنگ بزنید براتون میگم

  4. سلام ببخشید من پایه خدمتی خرداد ۱۴۰۲ ام یعنی ۷ ماه در منطقه عملیاتی در خراسان جنوبی در مرز نهبندان درحال خدمتم آیا میتونم انتقالیمو واس گلستان بگیرم

      1. سلام سرباز نیرو انتضامی شیراز هستم
        کسی هست با من شهرکرد جابه جای بزنه 09901176035 علی احمدی
        صد درصد باشه

  5. سلام من سرباز دادگستری تو ارومیه هستم درخواست جابه جایی در تبریز رو دارم کسی هست دادگستری تبریز ؟
    09144152343

  6. سرباز پشتیبانی ارتش کرمان هستم از از زاهدان کسی بود پایه خد متی1/2/1402بود تماس بگیرد09353206556

  7. سلام ‌ایوب‌حاجیلو‌هستم‌‌سرباز‌نیروی‌انتظامی‌کرمانشاه‌درخواست‌جا‌به‌جایی‌به‌همدان‌رو‌دارم۰۹۹۰۸۴۲۳۴۴۹

  8. سلام من سرباز ۴۴توپخانه اصفهان هستم در خواست جابه جایی با یک سرباز در پادگان تهران را دارم زیرا محل سکونتم تهران است

  9. سلام سرباز کیش هستم جهت انتقالی به بندر عباس را دارم کسی بود تماس بگیره۰۹۱۶۴۱۸۱۵۰۷

  10. سلام سرباز نیروی انتظامی بوشهر هستم ، جا به جایی برای استان کهگیلویه و بویراحمد میخام… 09055091546

  11. با عرض سلام و خسته نباشید سرباز نیروی انتظامی هستم در شهرستان جلفا خدمت میکنم بهترین جا واسه خدمته اگه آشنا یا فامیلی دارید میتونید بپرسید در خواست جابه جایی رو به آذربایجان غربی رو دارم
    09374093602
    09929536083
    در صورت راضی بودن تماس حاصل فرمایید

  12. سلام من سرباز 813 توپخانه ارتش نیروی زمینی چهل دختر سمنان هستم کسی هست که جامو تو تهران باهاش عوض کنم چون محل سکونتم تهرانه
    09905732292
    09122446584

  13. سلام بخشیدپسرم پدرش هم معلول واعصاب روانی رفتم برای نیروی انسانی پایگاه بوشهر درخواست انتقالی محل سکونت خود چقدر طول می کشد

  14. سلام سرباز اصفهان شهرستان اردستان هستم برای انتقال به همدان لطفا کسی هست تماس بگیره ۰۹۱۸۷۳۴۳۵۲۲

  15. سرباز نیروی انتظامی هستم اصفهان شهرستان اردستان.برای انتقال به همدان برای جابجای تماس بگیرید
    ۰۹۱۸۷۳۴۳۵۲۲

  16. سلام سرباز نیروی انتظامی هستم درمشهد درمیراث فرهنگی خدمت میکنم کسی خواست برای جابه جایی اذربایجان شرقی یا تهران باشه
    شماره تماس:09309619533

  17. سلام من سرباز نیروی انتظامی هستم‌ ودرمشهد تو میراث فرهنگی خدمت میکنم جاش خوبه فقط راهش خیلی دوره کسی خواست ازاذربایجان شرقی یاتهران برای جابه جایی زنگ بزنه:09309619533

  18. سلام سرباز انتظامی زابل هستم اگه میخوام انتقالی به گلستان بگیرم اگه کسی هست تماس بگیره 09378879099
    09112743507

  19. سلام سرباز نیرو انتظامی کرمان هستم با مدرک لیسانس کسی از اصفهان هست بخواد بیفته کرمان اعلام کنه 09130815018

  20. سلام کسی هست از اطرف زاهدان و سیستان و بلوچستان پسر عموم اردبیل هستم اگه نزدیک اردبیل هستین جابجا شوین
    شماره تماس ۰۹۳۶۹۵۳۹۵۷۶

  21. سلام سرباز نیروی انتظامی دایره موادمخدره استان کردستان سنندج هستم اگر کسی در ارومیه از سنندج است برای جابجایی اعلام حضور کنه

  22. سرباز نیروی دریایی هستم. منجیل استان گیلان. برای انتقال به تهران برای جابجایی تماس بگیرید
    09128463504
    واقفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید