Search

20 عادت کلیدی دانشجویان موفق در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان موفق کارشناسی ارشد

دانشجویان موفق کارشناسی ارشد، مانند هر تصمیم مهم دیگری در زندگی، حضور در دوره کارشناسی ارشد چالش های جدیدی را آغاز می کند که منجر به تغییر سبک زندگی می شود. این تغییرات به طور قابل توجهی بر اولویت ها، زمان، زندگی شخصی، شغل و حتی وضعیت مالی دانشجو تأثیر می گذارد.

پس چرا بسیاری از مردم هنوز کارشناسی ارشد را دنبال می کنند؟ چرا به مدرک کارشناسی رضایت نمی دهید و پس از فارغ التحصیلی به ایجاد یک شغل متعهد نمی شوید؟ خوب، برای برخی، ممکن است سرمایه‌گذاری در آینده‌شان مانند افزایش پتانسیل درآمد، رسیدن به بیش از یک مدرک تحصیلی، کمک به دانش جهانی و گسترش شبکه‌ها یا ارتباطاتشان باشد. در عین حال، برخی می خواهند علایق خود را با رویکردی عمیق تر تنظیم کنند یا رشد شخصی یا شغلی خود را دنبال کنند.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

هر دلیلی که افراد ممکن است داشته باشند، درخواست برای کارشناسی ارشد تصمیمی است که نباید ساده گرفته شود. انتظار مطالبات ضروری بیشتر از مدارس تحصیلات تکمیلی ضروری است. چندین سال طول می کشد تا تکمیل شوند و به کار سخت نیاز دارند، بدون ذکر فشار گرانی که می تواند بر بدهی های شما بیفزاید. بنابراین حتی اگر تجسم زیادی از آمادگی برای آنچه در آینده دارید داشته باشید، سال اول کارشناسی ارشد چالش برانگیزتر از آن چیزی است که شما آن را درک کرده اید. حتی برای کسانی که مستقیماً پس از فارغ التحصیلی درگیر تحصیلات تکمیلی هستند، تغییرات شخصی می تواند شدید باشد زیرا تحصیلات تکمیلی یک سطح کاملاً جدید است و کاملاً متفاوت از تجربه کارشناسی است.

شما نیاز به ایستادگی کردن برای آن را از طریق دبیرستان! و برای انجام این کار، باید عادات آکادمیک یا شخصی واضح تری نسبت به آنچه که در طول سال های دانشگاه ایجاد کرده اید، ایجاد کنید. تمرین این عادات می تواند:

افزایش اعتماد به نفس، شایستگی و عزت نفس

کاهش اضطراب ناشی از آزمون ها و ضرب الاجل ها

جلوگیری از انباشته شدن

به طور قابل توجهی ساعات صرف شده برای مطالعه را کاهش دهید و در عوض فضای بیشتری را برای سایر جنبه های زندگی فراهم کنید.

توصیه شده ترین عادات کلیدی دانشجویان موفق در مقطع کارشناسی ارشد.

20 عادت توصیه شده در اینجا آمده است:

با انگیزه بمان!

دلایل اصلی شما برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس باید کاملاً پایه گذاری شده باشد. تصمیم‌گیری آسان‌ترین بخش است، اما هر کسی که قصد ثبت‌نام در برنامه تحصیلات تکمیلی را دارد باید انگیزه داشته باشد. شما باید آن را حفظ کنید، زیرا این نیروی محرکه ای است که شما را در فشار و خستگی نگه می دارد.

انگیزه در کارشناسی ارشد

انگیزه چیزی است که شما را به حرکت در می آورد. عادت چیزی است که شما را به حرکت نگه می دارد.

عوامل موفقیت در دانشگاه انگیزه به ویژه برای دانشجویا‌نی که در یک کلاس درس آنلاین شرکت می‌کنند بسیار مهم است، زیرا ارتباط با همکلاسی‌ها و اساتید نیازمند صبر، نظم و انضباط شخصی و توانایی پرسیدن سؤالات مهم در صورت لزوم است.

توصیه شده ترین عادات کلیدی دانشجویان موفق فارغ التحصیل

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

چگونه انگیزه می گیرید؟

یک هدف مشخص و قابل دستیابی را تعیین کنید. یک هدف می تواند شما را به سمتی هدایت کند که بتوانید روی آن تمرکز کنید – هدفی را تعیین کنید که قابل توجه باشد و نقطه پایانی داشته باشد. این می تواند به شما کمک کند انگیزه خود را حفظ کنید.

هدف خود را در زندگی روزمره خود ادغام کنید. به هدفی فکر کنید که می‌توانید سریع و مکرر آن را انجام دهید یا اهدافی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید تا به نظر اجباری نباشد. در عوض، مانند یک روال خواهد بود. سپس یک بازه زمانی برای آن تعیین کنید.

اهداف بزرگ را به اهداف خرد قابل هضم و کارهای آسان تقسیم کنید. هنگامی که با یک کار طاقت فرسا مواجه می شوید، به طور چشمگیری کمک می کند تا کار را به بخش ها و مراحل قابل مدیریت تر تقسیم کنید. این استراتژی به شما کمک می کند تا از استرس و اهمال کاری خلاص شوید. و دستیابی به این گام های کوچکتر نیز می تواند اعتماد به نفس ایجاد کند.

موفقیت های خود را تصدیق کنید فراموش نکنید که پیشرفت خود را ترسیم کنید. یک نمایش بصری مانند یک بازه زمانی یا «فهرست کارهای انجام شده» ایجاد کنید و هر کار انجام شده را بررسی کنید. این لیست تا حد زیادی نشان می دهد که چگونه به هدفی که تعیین کرده اید نزدیک می شوید. اگر بتوانید شواهد یا بازتابی ببینید که در حال پیشرفت هستید و عزت نفس ایجاد می کنید، می تواند انگیزه دهنده و الهام بخش باشد.

از سیستم پاداش استفاده کنید. هر بار که یک مرحله/وظیفه را تکمیل می کنید، نوعی پاداش تعیین کنید. بر اساس یک مطالعه اخیر از مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی، افرادی که پس از انجام یک کار پاداش های مکرر دریافت می کنند، “انگیزه ذاتی” برای عملکرد خوب باقی می مانند. علاوه بر آن، آنها به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد، حتی زمانی که پاداش دیگر در دسترس نباشد. به عنوان مثال، شما با چیزهایی مواجه می شوید که خواهان آن هستید.

برای مشاوره تحصیلی، از طریق تلفن ثابت با این شماره تماس بگیرید:

۹۰۹۹۰۷۰۰۸۴  از کل کشور

در مسیر بمانید.

 یادآوری ها، اسناد یا برنامه ریزی روز از اهداف خود ایجاد کنید. چنین موادی شما را دانشجویان موفق کارشناسی ارشد آماده می کند تا روی آنچه برای رسیدن به هدفتان ضروری است متمرکز بمانید. همچنین موانع بالقوه را شناسایی می کند و به ایجاد استراتژی هایی برای چگونگی غلبه بر آنها کمک می کند. در نتیجه به شما این امکان را می دهد که اهداف واقعی تری تعیین کنید و در طول مسیر مثبت بمانید.

به جزئیات مهم توجه کنید.

 به یاد داشته باشید که در تحصیلات تکمیلی، همه چیز به توجه شما نیاز ندارد!

مهارت هایی برای دانشجویان , دانشجویان موفق کارشناسی ارشد انتخابی خود را فهرست کنید. نوشتن تمام مزایای هدفتان دائماً به شما یادآوری می کند که چرا این همه تلاش برای جاه طلبی های خود انجام می دهید. این امر به ویژه در لحظات شک و تردید بسیار مهم است.

به تعیین اهداف جدید ادامه دهید. تعیین اهداف جدید پس از دستیابی به یک. به پیشرفت ادامه دهید! هر بار با یک کار جدید مقابله کنید، تا احساس خستگی نکنید.

اگر انگیزه خود را از دست بدهید چه می کنید؟

انگیزه تحصیلی کارشناسی ارشد

شکست ها بسیار طبیعی هستند، به خصوص اگر احساس رکود و بی ثمری می کنید. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند دوباره انگیزه خود را پیدا کنید:

کمی استراحت کنید و دوباره شروع کنید. استراحت منظم می تواند از خستگی مطالعه و فرسودگی شغلی جلوگیری کند. این استراحت ها به شما این امکان را می دهد که ذهن خود را دوباره پر کنید، نبوغ خود را بهبود بخشید، توجه خود را در یک راستا نگه دارید و انگیزه خود را بازیابی کنید. به یک سفر سریع به پارک ها یا سواحل بروید تا آرام و شاد باشید.

از دیگران الهام بگیرید. با خواندن کتاب‌ها، تماشای برنامه‌ها/ویدیوهای انگیزشی و صحبت با مربیان یا دوستان یا خانواده‌ای که به آنها نگاه می‌کنید، انگیزه داشته باشید.

به دنبال حمایت اجتماعی و عاطفی باشید. در مورد مشکلات و برنامه های خود با خانواده و دوستان خود صحبت کنید. اگر شما یک بیماری روانی دارید، برنامه های مراقبت از سلامت روان در دسترس هستند که می توانند به هزینه مشاوره کمک کنند. همه اینها می تواند به شما در مدیریت علائم افسردگی و اضطراب کمک کند.

با افراد مثبت اندیش باشید. احاطه شدن توسط همکاران مثبت، دوستان و خانواده می تواند خودگویی مثبت شما را تقویت کند. به دنبال گروه های پشتیبانی با همان علاقه و تلاش خود باشید.

برای دریافت مشاوره حضوری انتخاب رشته کارشناسی ارشد کلیک کنید .

کارها را سازماندهی کنید.

هیچ چیز کاملاً رضایت بخش تر از انجام یک کار بدون نیاز به افکار انبوه دانشجویان موفق کارشناسی ارشد و نامنسجم نیست. سازماندهی تفاوت لذت بخش بین یک تجربه قایقرانی روان و یک تجربه استرس زا برای برنامه های تحصیلات تکمیلی است. این از طریق سازماندهی کاری که قرار است انجام دهید و زمانی که آن را انجام می دهید قابل دستیابی است. سعی کنید به خاطر داشته باشید که افکار سازمان یافته یکی از بهترین سلاح ها در زمان های حساس هستند.

در ذیل نحوه سازماندهی شدن شما به عنوان دانشجو فارغ التحصیل آمده است:

1. اتخاذ یک سیستم مؤثر سازمان یافته. به یاد داشته باشید که یک محیط نامرتب می تواند استرس زا باشد، بنابراین حتماً موارد زیر را رعایت کنید:

اتاقت را تمیز کن.

از قفسه ها، کلاسورها و برچسب زدن به وسایل خود استفاده کنید.

چیزهای غیر ضروری را از محل کار/تحصیل خود دور نگه دارید.

کلیدها، سکه های خود را در یک کاسه یا صورتحساب خود را در یک جعبه مشخص نگه دارید.

2. یک برنامه زمانی ایجاد کنید و به طور مداوم به آن پایبند باشید. سازمان و مدیریت زمان رابطه متقابلی دارند. در اینجا چند چیز متداول برای یادآوری وجود دارد:

برنامه کلاس ها و ساعات کاری شما

مهلت های پروژه

جلسات

تحقیقات

خواندن مطالب شما

کاغذ کار می کند

کارهای خانه

وظایف

زمان پیوند با خانواده و دوستان

و البته، روزهای تعطیل شما

3. از ابزارهای فنی استفاده کنید.

خوشبختانه، فناوری امروزی این امکان را برای ما فراهم کرده است که ابزارهای قابل دسترس و قابل حملی داشته باشیم که به ما کمک می کند تا کارهای روزمره خود را حفظ کنیم. بنابراین در اینجا برخی از برنامه های کاربردی محبوب وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از قرار ملاقات ها، برنامه امتحانات، مهلت های تحقیقاتی و سایر ابزارهایی که ممکن است با خواندن و پایان نامه شما مفید باشند، آگاه باشید.

Google Calendar برای تقویم دیجیتال و برنامه‌ریزی/سازمان‌دهنده جلسات شما است

Microsoft To-Do به عنوان یک برنامه ریز عمل می کند

Trello برای مدیریت پروژه و همکاری های تیمی خوب است

Evernote برای یادداشت برداری و سفارشی کردن آنها به سبکی است که دوست دارید

Microsoft OneNote مجله خصوصی شماست که در آن می توانید یادداشت ها را به صورت دیجیتالی خط خطی کنید

Dropbox و Google Drive برای ذخیره و اشتراک گذاری فایل ها

4. یک سیستم مدیریت اسناد راه اندازی کنید. همانطور که به برنامه های فارغ التحصیلی خود ادامه می دهید، اسناد متعددی مانند مطالب تحقیقاتی، خواندنی ها، تکالیف، مقالات مقاله و دست نوشته ها را جمع آوری خواهید کرد. در اینجا راه هایی وجود دارد که اسناد خود را به خوبی سازماندهی کنید:

از کلاسورها، قفسه ها، کمدهای بایگانی و پوشه ها استفاده کنید.

اسناد خود را بر اساس آن برچسب بزنید و آنها را در دسترس نگه دارید.

آنها را به صورت دوره ای مرتب کنید و چیزهایی را که دیگر لازم نیست دور نگه دارید.

اسناد الکترونیکی خود را مانند ایده های تحقیقاتی، اعتبارنامه های حرفه ای، مقالات و مطالب مطالعه را در پوشه های جداگانه ای که بر اساس آن نام گذاری شده اند، برای ردیابی و بازیابی آسان دسته بندی و ذخیره کنید. با استفاده از Dropbox، Box یا Google Drive فایل های بزرگتر را ذخیره و به اشتراک بگذارید.

ایمیل های خود را سازماندهی کنید در صورت امکان، یک ایمیل منحصراً برای کار تحصیلات تکمیلی خود ایجاد کنید، پوشه‌های دارای برچسب ایجاد کنید، هرزنامه‌ها را حذف کنید و اشتراک ایمیل‌هایی را که دیگر مفید نیستند لغو کنید.

استاد مدیریت زمان باشید.

بسیار مهم است که دانشجویان تحصیلات تکمیلی توانایی تقسیم زمان را به طور موثر داشته باشند. برخلاف دوران کارشناسی شما، دانشجویان فارغ التحصیل زنبورهایی پرمشغله هستند که انتظار می رود در کلاس های آموزشی شرکت کنند، کارآموزی انجام دهند، در یک گروه تحقیقاتی مشارکت کنند، در کنفرانس ها حاضر شوند یا به یک سازمان دانشجویی بپیوندند. سپس فعالیت های بیرونی با زندگی شخصی وجود دارد. پس چگونه می توان به این خواسته ها متعهد شد؟

مدیریت زمان ارشد

در زیر نکات مدیریت زمان برای پیشرفت در مقطع کارشناسی ارشد آمده است:

از سیستم تقویم استفاده کنید.

یک برنامه ماهانه برای برجسته کردن مقالات اصلی، تکالیف، امتحانات، خواندن / جزوات و جلسات خود طراحی کنید.

یک برنامه هفتگی برای مرتب کردن برنامه های تکمیل کار خاص خود ایجاد کنید.

از یک لیست کارهای روزانه استفاده کنید که وظایفی را که می خواهید در آن روز انجام دهید را نشان می دهد.

بهترین زمان های کاری خود را بدانید آیا شما یک فرد صبحگاهی هستید؟ آیا بعد از ظهر خوب عمل می کنید؟ یا در کشیدن یک شبانه روز متخصص هستید؟ به این فکر کنید که چه زمانی در پرشورترین و سازنده ترین حالت خود هستید و آن ساعات را به عنوان زمان تفکر و تحلیل خود برنامه ریزی کنید. سپس غیرفعال ترین ساعات خود را انتخاب کنید و آن را برای کارهای سبک تر اختصاص دهید.

تفویض اختیار را یاد بگیرید.

تفویض اختیار ابزاری مفید برای کاهش حجم کاری دانشجوی کارشناسی ارشد است. مانند هر عادت دیگری، باید روی آن کار کرد و پس از کامل شدن، موفقیت شما را صد برابر خواهد کرد. در اینجا چند نکته برای تفویض اختیار موثر وجود دارد:

هیئت خود را برنامه ریزی کنید. افرادی را که فکر می کنید توانایی انجام کار را دارند و مایل به انجام این کار هستند با دقت انتخاب کنید – در صورت لزوم زمان زیادی برای آموزش یا آموزش آنها بگذارید.

رهبر باشید نه رئیس:

 به زمان و توانایی های دیگران احترام بگذارید. تا آنجا که ممکن است یک تیم قوی بدون پیوندهای ضعیف ایجاد و پرورش دهید.

یاد بگیرید که کمک بخواهید. صرف تمام وقت خود برای یک کار می تواند مانع کارایی شما شود. تصدیق کنید که شخص دیگری می تواند این وظایف حیوان خانگی را به همان خوبی که شما می توانید انجام دهد.

زمان انتظار خود را به زمان پربار تبدیل کنید.

در حالی که منتظر اتوبوس/قطار یا کلاس/جلسه هستید، سعی کنید یادداشت های خود را نگه دارید یا کارهای ساده را شروع کنید. از موفقیت ساده ای که می توانید از این عمل ساده به دست آورید شگفت زده خواهید شد.

خواندن خود را با مهارت های درک مطلب در اوقات فراغت خود تمرین کنید.

هنگام رانندگی یادداشت های خود را ضبط کرده و گوش دهید. می‌توانید ویدیوهای مربوط به تحصیلات خود را تماشا کنید/گوش دهید، حتی زمانی که مشغول انجام کارهایتان هستید.

در مورد نکات کلی خواندنی ها به طور تصادفی یادداشت بردارید و مفاهیم یا سؤالات بحث برانگیز را برای بحث در کلاس یادداشت کنید.

“نه” گفتن را یاد بگیرید.

دانشگاه های تحصیلات تکمیلی دریای وسیعی از فرصت های شغلی متحول کننده زندگی را ارائه می دهند. پذیرفتن هر چالشی وسوسه انگیز است، اما به سخنان کنفوسیوس فیلسوف چینی توجه کنید: “کسی که دو خرگوش را تعقیب می کند، هیچ کدام را نمی گیرد.”

برخی از فرصت ها را رد کنید تا بتوانید کارهایی را انجام دهید که واقعا برای شما و اهداف بلندمدت شما مهم هستند. قبل از اینکه به چیزی بزرگ بپردازید، همیشه از خود بپرسید که آیا این به اولویت های شما مربوط می شود یا خیر. به چیزی که به غیر از نفخ کردن نفس شما کمکی نمی کند، بله نگویید.

محل مطالعه خود را پیدا کنید.

فضای مطالعه شما یک تقویت کننده عالی برای توانایی شما دانشجویان موفق کارشناسی ارشد برای مطالعه موثر است. به عنوان یک دانشجو، برای این مرحله از زندگی شما حیاتی است که محیطی برای مطالعه ایجاد کنید که بهره وری را تقویت کند و حواس پرتی را به حداقل برساند. پس برای مدیریت فضای مطالعه خود تلاش کنید. پس از همه، یک فضای راحت، ذهن را تیز می کند و تمرکز را بهبود می بخشد.

دانشجویان موفق کارشناسی ارشد

فضای تعیین شده خود را ایجاد کنید.

بین محیط باز یا بسته تصمیم بگیرید. این نقطه را به سلیقه خود سفارشی کنید.

روی مواردی سرمایه گذاری کنید که بتواند این منطقه را برای مطالعه مناسب کند.

از مناطق پر سر و صدا یا عواملی مانند تلویزیون دوری کنید.

یک میز یا میز راحت با صندلی های ارگونومیک پیدا کنید.

متعهد شوید که فقط در این فضا مطالعه کنید و همیشه آن را تمیز نگه دارید.

جو و نگرش مثبت ایجاد کنید.

رنگ دیوار، نور و دمایی را انتخاب کنید که خلاقیت را القا می کند و به شما امکان می دهد تمرکز کنید.

نقطه ای را پیدا کنید که محیطی نشاط آور ایجاد می کند و شما را آرام نگه می دارد.

برای کیفیت بهتر هوا که سطح استرس را کاهش می دهد، چند گیاه آپارتمانی اضافه کنید.

میان وعده های سالم و آب ذخیره کنید.

از مطالعه روی تخت خود و سایر قسمت هایی که چرت زدن را آسان می کند خودداری کنید.

ابزار مطالعه را در دسترس قرار دهید.

یک تقویم/برنامه ریز برای پیگیری وظایف و برنامه های خود داشته باشید.

وسایل مطالعه خود را به راحتی در دسترس قرار دهید.

لپ‌تاپ و آی‌پاد/تبلت خود را در جای امنی نگه دارید و سیم‌ها و لوازم جانبی را مرتب نگه دارید.

فعال باشید!

یک یافته تحقیقاتی در ادبیات روانشناسی نشان می دهد که فعال بودن یا مسئولیت پذیری در مسیر آینده شما با موفقیت و رضایت شغلی فوق العاده ارتباط مثبت دارد. فعال بودن یک مهارت قابل انتقال است که دانشجویان می توانند از طریق دوره های تحصیلی خود آن را توسعه دهند.

هر دانشجو فارغ التحصیل باید مسئولیت تجارب خود در دانشگاه فارغ التحصیلی، به ویژه توسعه پتانسیل و دانش خود را بپذیرد. این با به دست آوردن تجربیات زندگی واقعی که می تواند فرد را برای دنیای واقعی آماده کند، قابل دستیابی است. بسیاری از جنبه های زندگی می تواند این نوع تجربه را فراهم کند، مانند شغل، کارآموزی، کار خیریه و عضویت در سازمان ها.

در اینجا چند نکته و نکات کلیدی در مورد نحوه اتخاذ یک ذهنیت فعال وجود دارد:

مسئولیت موفقیت خود را شخصی بپذیرید. در این روزگار، مردم از ارتباطات و حمایت های مالی برای پیشرفت شغلی خود استفاده می کنند. هیچ ایرادی ندارد، اما به خاطر داشته باشید که هرگز انگیزه خود را از دست ندهید یا به کارهایی که دیگران می توانند برای شما انجام دهند وابسته نباشید. روی آنچه می خواهید از تحصیلات تکمیلی به دست آورید تمرکز کنید و از هر فرصتی برای دستیابی به آنها استفاده کنید!

به تصویر بزرگتر فکر کنید. همیشه موانع جزئی برای نگرانی در طول مسیر وجود خواهد داشت و به راحتی می توان از آنها غرق شد. فقط به طرف جلو ادامه دهید. مگر نه این است که آینه عقب از شیشه جلو کوچکتر است؟

روی آنچه می توانید کنترل کنید تمرکز کنید. از استرس بر روی موقعیت ها و چیزهایی که کنترلی روی آنها ندارید خودداری کنید. در عوض، انرژی خود را بر روی شرایطی متمرکز کنید که می توانید تغییر دهید یا بهبود دهید.

مسیرهای مجدد را پیش بینی کنید و برنامه های پشتیبان تهیه کنید. در مورد نتایج احتمالی فکر کنید و برنامه ای برای نظارت بر موارد احتمالی ایجاد کنید. برای تغییرات در برنامه های خود اجازه دهید. همه چیز در مورد آمادگی و یک قدم جلوتر ماندن در بازی است!

اولویت بندی کنید! پرش از یک کار به کار دیگر را محدود کنید. تمرکز روی چند هدف بزرگ شما به موفقیت بهتری نسبت به تمرکز حداقلی روی بسیاری از اهداف منجر می شود.

همه چیز اتفاق می افتد. فقط در حاشیه ننشینید و منتظر بمانید. روابط حرفه ای را با مربیان و هم دوره های که مهارت هایشان برای شما مفید است، آغاز کنید. ممکن است شکست بخورید، اما می توانید برنده شوید. یا ببازید و درس ها را با خود ببرید.

مقاوم باش!

برنامه های تحصیلات تکمیلی معاملات عالی هستند دانشجویان موفق کارشناسی ارشد که به انعطاف پذیری زیادی نیاز دارند. یکی از توصیه‌های همیشگی برای دانشجویان بالقوه کارشناسی ارشد این است: «آیا آنچه را که لازم است برای انجام وظایف کاری، خانوادگی یا شخصی و مطالعه تحت فشار دارید؟»

برنامه های تحصیلات کارشناسی

توانایی انعطاف پذیری تحت فشار، فرد را قادر می سازد تا راه های جدیدی را برای انطباق با تغییرات روتین، حل مشکلات و سازگاری با موارد غیرمنتظره ایجاد کند. تنظیمات را انجام دهید، جایی برای اشتباهات باز کنید و همه کاره باشید!

در اینجا چند نکته مفید برای تبدیل شدن به یکی وجود دارد:

یک برنامه منظم داشته باشید. پایبندی به یک برنامه ثابت، ذهن و بدن شما را برای پیروی از یک برنامه روزانه آماده می کند. خودمان را وقف یک جدول زمانی خوب آماده شده برای آماده شدن برای روز خود کنیم.

«مشکلات واقعی» را از «مشکلات فرضی» متمایز کنید. یک مشکل واقعی را می توان در لحظه حل کرد، مانند سیل در یک خانه. یک نگرانی فرضی اساساً وقت شما را تلف می کند زیرا هنوز اتفاق نیفتاده است، مانند سیل که باعث ایجاد مشکل در کف چوبی می شود. به گفته دکتر متیو والی و دکتر هاردیپ کائور از ابزارهای روانشناسی، نگرانی های واقعی نیازمند بررسی آنها هستند، در حالی که نگرانی های فرضی باید در آینده برطرف شوند.

سعی کنید نگرانی خود را «به تعویق بیندازید». ممکن است به نظر به تعویق بیفتد، اما زمانی که به خود فرصت دهید تا فکر کنید و اقدام کنید، بسیار کمک می کند. به عنوان مثال، می توانید به خود بگویید: «من امروز فقط بین ساعت 8 صبح تا 10 صبح به خودم اجازه می دهم نگران باشم.»

اخباری را که باید گوش کنید انتخاب کنید. سعی کنید اخبار خوب و مفید را بخوانید و دریافت کلی اخبار خود را محدود کنید، مثلاً یک بار در روز اخبار را بخوانید.

از هراس و فکر کردن بپرهیزید. به گفته دانشکده بازرگانی استندفورد، بسیار مهم است که به تصمیمات سبک فکر نکنید و به تصمیمات بزرگ فکر کنید. در مقطع کارشناسی ارشد، تصمیم گیری در مورد مسائل مهم را یاد بگیرید و هرگز مسائل کوچک را بیش از حد تجزیه و تحلیل نکنید!

مواردی را که می توانید مدیریت کنید اولویت بندی کنید. استفاده از انرژی خود برای کارهای مهمتر بسیار ارزش انجام دادن دارد تا اینکه آن را برای چیزی غیرقابل پیش بینی هدر دهید. زمانی که عادت به اولویت دادن به چیزهایی که بر آنها کنترل دارید، شانس بیشتری برای دستیابی به بسیاری از کارهای سازنده وجود دارد.

حواس پرتی های مثبت را در خود بگنجانید. به جای ماندن در اخبار مشکل ساز غم انگیز، فیلم ها یا سریال های مورد علاقه خود را تماشا کنید، به وبلاگ های مفید بروید و ویدیوهای آرامش بخش یا کلیپ های جالب را تماشا کنید. شما همچنین می توانید با افراد خود وقت بگذارید تا خود را آرام کنید. دانشجویان موفق کارشناسی ارشد از زمان استراحت خود برای تمرکز و اولویت بندی موارد دلپذیر استفاده کنید.

با خودت مهربان باش. با مهربانی با خود رفتار کنید و به سلامتی خود فکر کنید. کارهای ساده ای انجام دهید که به شما احساس پیشرفت می دهد. مرتب کردن رختخوابتان در اول صبح، شما را از بازگشت به داخل باز می دارد!

اهداف واقع بینانه تعیین کنید. بهترین اهداف خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و محدود به زمان هستند. وظایف خود را به تکه های کوچک تقسیم کنید و هر بار در مورد یک فعالیت تصمیم بگیرید. این کمک می کند تا به جای پرش از صفحات و عجله به فصل بعدی، یک فصل از مطالعه خود را به پایان برسانید.

با الزامات برنامه خود آشنا باشید و جدول زمانی برنامه ریزی کنید.

هیچ چیز نمی تواند انسان را بیشتر از دانستن اینکه با چه نبردی روبرو می شود آماده کند. به طور قابل توجهی توصیه می شود که دانشجویان موفق کارشناسی ارشد شرایط و زمان بندی دوره انتخابی خود را درک کند. این امر برای آماده سازی دانشجوز برای بارهای کاری و الزامات تحصیلی است که قرار است انجام دهند.

در اینجا برخی از الزامات دوره استاندارد برای برنامه های تحصیلات تکمیلی آمده است:

مدرک کارشناسی ارشد

کار درسی

آزمون های جامع یا مقدماتی

پایان نامه تحقیقاتی یا پروژه اصلی

ارائه عمومی و دفاع از پایان نامه یا پروژه ها

برنامه های دکتری

کار درسی

کمیته نظارت

تایید پروپوزال تحقیق

آزمون جامع

یک برنامه سالانه تهیه و دنبال کنید.

یک برنامه سالانه و جدول زمانی به دانشجوی فارغ التحصیل اجازه می دهد تا مسیر کلی را در سراسر برنامه آموزشی تعیین کند. در زیر راهنماهای استانداردی وجود دارد که به شما در دستیابی به این هدف کمک می کند.

الزامات برنامه خاص خود را مانند موضوعات یا دوره های گذرانده شده، مطالب جامع، تحقیق و پایان نامه پیگیری کنید.

جلساتی را با کمیته خود برنامه ریزی کنید و برای مشاوره با اساتید یا مشاوران خود برنامه ریزی کنید.

برای انتشار مقالات و مجلات، ثبت اختراع، حق چاپ یا نمایش آثار یا اجراهای هنری خود جسور باشید.

برای شرکت در کنفرانس ها و شرکت به عنوان مجری یا پنل وقت بگذارید.

برای بورسیه تحصیلی، کمک هزینه تحقیقاتی و کمک هزینه تحصیلی درخواست دهید.

به طور مداوم یک برنامه توسعه حرفه ای فردی برای آینده ایجاد کنید.

ثبات داشته باش!

ثبات عامل بزرگی در دستیابی به موفقیت در مقطع کارشناسی ارشد است. با این حال، استراتژی‌های سازگاری مختلفی وجود دارد که دانشجویان مقطع فوق لیسانس در طول تحصیل خود توسعه می‌دهند. تفاوت در سطوح سازگاری در افراد یک علم پشت خود دارد.

به ما گفته می‌شود که معمولاً ۲۱ روز طول می‌کشد تا افراد عادت کنند و این مستلزم انجام مداوم یک کار خاص است. با این حال، روان‌شناس جرمی دین مطالعه‌ای انجام داد که این مفهوم رایج را بی‌معنا کرد.

ثبات عامل بزرگی در دستیابی به موفقیت در مقطع کارشناسی ارشد

او در کتاب خود با عنوان «عادت‌سازی، شکستن عادت‌ها: چرا کارها را انجام می‌دهیم، چرا انجام نمی‌دهیم، و چگونه تغییری ایجاد کنیم»، نشان داد که افراد زمان‌های متفاوتی برای تبدیل شدن چیزی به عادت دارند. همیشه 21 روز نیست که فرد عادتی را در خود ایجاد کند و به آن پایبند باشد. او توضیح داد که بر اساس یک مطالعه تاثیرگذار در مورد شکل گیری عادت، افراد به طور متوسط ​​در ۶۶ روز یک عادت را شکل می دهند – بسیار بیشتر از انتظار ۲۱ روزه ای که ما همیشه فرض می کردیم.

با در نظر گرفتن این یافته، بهترین کار برای دانشجویان موفق کارشناسی ارشد این است که بر این موضوع تمرکز نکنند که چقدر سریع می توانند با الزامات و تکالیف مدرسه سازگار باشند. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که آنها چقدر به تمام کردن کاری و ارائه یک خروجی با کیفیت عالی هر بار اختصاص دارند.

در ذیل پیشنهادهایی در مورد چگونگی سازگاری در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد:

اهداف خود را برنامه ریزی کنید و یک به یک به آنها عمل کنید. هنگامی که به هدف اول خود دست یابید، پاداش و رضایتی که دریافت می کنید به شما انگیزه می دهد تا به هدف دوم خود عمل کنید و در نهایت تمام اهداف خود را در لیست خود علامت بزنید.

به چرا بزرگ خود بچسبید. به این فکر کنید که چرا ابتدا مدرسه را شروع کردید. زندگی مجدد هدفتان همیشه ذهن شما را به این موضوع می‌اندازد که بداند چرا برای رسیدن به اهداف خود اقدام می‌کنید.

از پیشرفت تدریجی لذت ببرید اما همیشه بهتر بودن را هدف بگیرید. دانشجویان موفق کارشناسی ارشد تنها با برداشتن یک قدم نمی توان به پیشرفت دست یافت. به محض اینکه به اولین هدف خود رسیدید، قبل از رفتن به هدف بعدی از چنین دستاوردی لذت ببرید!

خوشبین باش!

خوش بینی یک عادت سالم است که به ما کمک می کند شادتر و آرام تر شویم. می تواند افراد را از افسردگی و اضطراب نجات دهد. طرز فکر و دیدگاه خوش بینانه باعث می شود افراد در برابر افکار غیر ضروری که منجر به استرس می شوند مقاومت بیشتری نشان دهند. حتی ممکن است به مردم کمک کند عمر طولانی تری داشته باشند.

موفقیت شما در دانشجویان موفق کارشناسی ارشد به میزان توانایی شما بستگی دارد! اگر یک دانشجوی فارغ التحصیل متقاعد شود که می تواند بر همه چیز غلبه کند، با چالش هایی رو به رو و یک دیدگاه مثبت قوی روبرو خواهد شد.

در اینجا چند استراتژی برای پرورش خوش بینی آورده شده است:

آگاه باشید دانشجویان موفق کارشناسی ارشد که انتخاب های دیگری دارید. بخش جدایی ناپذیر توسعه یک دیدگاه خوش بینانه، درک زوایای مختلف برای مشاهده یک موقعیت است. از نتیجه گیری عجولانه بدون درک کامل موقعیت و دید کامل به احتمالات اجتناب کنید.

تکرار مشاهدات بدبینانه را به روایت های خوش بینانه تمرین کنید. ذهنیت خود را مجدداً اصلاح کنید. به چالش‌ها به‌عنوان موقت، خاص و امکان‌پذیر نگاه کنید که با تلاش بر آن‌ها غلبه کنید.

مفهوم دفاع از خود را بپذیرید.

دفاع از خود چیست؟ این یعنی درک ارزش خود به عنوان یک شخص، به ویژه صحبت کردن برای خود، تصمیم گیری در مورد زندگی، یافتن چیزهایی که به نفع شما هستند، دانستن حقوق خود به عنوان یک انسان، دانستن ماهیت کمک جویی و یادگیری مفهوم خودمختاری.

دانشجوی که از خود دفاع می کند دانشجویان موفق کارشناسی ارشد توانایی خود را در برقراری ارتباط و ابراز نیازهای خود به طور مؤثر تأیید می کند. به عبارت دیگر، این فرد مایل است هر کاری که برای رسیدن به هدف لازم است انجام دهد و از همه منابع موجود برای اطمینان از موفقیت در مقطع کارشناسی ارشد استفاده کند.

این دانشجو دریغ نمی کند:

به دنبال نظرات و همکاری اساتید یا اعضای هیئت علمی و همکاران باشید.

برای کمک بیشتر با همسالان تماس بگیرید.

به طور منظم با اطرافیان خود ارتباط برقرار کنید.

زمانی را برای شرکت در سمینارهای اختیاری، صحبت‌های عمومی و سخنرانی‌هایی که می‌تواند به دانش شما در مورد دوره‌اش کمک کند، اختصاص دهید.

در کنفرانس ها شرکت کنید.

در سازمان های دانشگاهی به جای جدا کردن آنها از جمعیت، مشارکت فعال داشته باشید.

پایان نامه و مقالات دفاعی را با اطمینان ارائه کنید.

تعادل مناسب را پیدا کنید.

«اگر احساس می‌کنید «فرسودگی» شروع می‌شود، اگر احساس تضعیف و فرسودگی می‌کنید، بهتر است به خاطر همه، کنار بکشید و خود را بازیابی کنید.» – دالایلاما

این مهم ترین روش است، اما اغلب برای دانشجویان فارغ التحصیل جاه طلب و علاقه مندان تلقی می شود. با توجه به نقش‌ها، تعهدات و مسئولیت‌های متعدد به غیر از تعهدات تحصیلی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سختی می‌توانند زندگی دانشجویی و زندگی شخصی خود را بکار ببرند.

بیشتر بخوانید : مراحل موفقیت در برنامه کارشناسی ارشد

طبق مقاله ای در مجله کالج و شخصیت با عنوان یافتن یک زندگی متعادل: عواملی که به رضایت از زندگی در دانشجویان فارغ التحصیل کمک می کنند توسط استراتون و همکاران. (2006)، دانشجویان فارغ التحصیل پیوسته نشان دادند که “حمایت اجتماعی، خوش بینی، تعادل در زندگی، و معنویت نقش مهمی در رضایت از زندگی دارند.”

به طور خاص، دانشجویان بر نیاز به ارتباط با سایر دانشجویان فارغ التحصیل، دریافت حمایت از اساتید، تمرکز بر جنبه های مطلوب دوره تحصیلات تکمیلی و ایجاد تعادل بین دانشگاهیان و اوقات فراغت تاکید کردند. دانش‌آموزان خاطرنشان کردند که در دوره تحصیلات تکمیلی زمانی که تلاش‌های آموزشی خود را معنادار می‌دانستند و توانایی خود را برای زندگی با قصد و هدف بیشتر می‌دانستند، رضایت بیشتری داشتند.

مزایای حیاتی حفظ یک سبک زندگی متعادل با یک سیستم پشتیبانی:

استرس را کاهش می دهد.

ذهن بدون استرس، سلامت روانی ایجاد می کند و جای خود را به خلاقیت، آرامش و حس کنترل می دهد.

غذای سالم  داشته بخورید!

تکمیل برنامه تحصیلات تکمیلی بدون حمایت و درک خانواده و دوستان شما می تواند یک مبارزه و چالش باشد. برخی از مواردی که باید قبل از شروع برنامه خود در نظر بگیرید عبارتند از مراقبت از کودک، تعهدات کاری، کمک مالی یا بودجه، مسئولیت های زندگی خانگی، مسئولیت های دوره آموزشی و برنامه ریزی. یک دانشجوی موفق نیازهای خود را با خانواده و دوستان خود در میان می گذارد و در تکمیل برنامه خود از حمایت آنها اطمینان حاصل می کند.

غذای سالم

سلامت عمومی و تندرستی را بهبود می بخشد.

احتمال ابتلا به بیماری‌های مرتبط با استرس مانند بیماری‌های قلبی و آلزایمر را کاهش می‌دهد، پیری را کاهش می‌دهد و ترشح اندورفین را آغاز می‌کند.

انرژی شما را افزایش می دهد.

خوردن هوشمندانه و ورزش منظم به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی و مراقبت های مورد نیاز بدن شما را تامین کند. دانشجویان موفق کارشناسی ارشد همچنین می تواند سطح انرژی شما را بهبود بخشد. به یاد داشته باشید که بدن شما ابزار نهایی شما در زندگی است و یک باک ماشین بدون سوخت نمی تواند به تنهایی مسافتی را طی کند.

خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.

فقط ورزش و رژیم غذایی سالم نیست که می تواند به بهبود خلق و خوی شما منجر شود. عادات سالمی مانند ارتباطات اجتماعی و زندگی معنوی فعال می‌تواند به دانشجویان فرصت‌هایی بدهد که در مواقع شک و تردید به آنها اطمینان دهد. هر از چند گاهی یک استراحت یا یک روز مرخصی بگیرید و از لحظاتی آرام برای خود لذت ببرید.

مراقب آنچه می خورید باشید.

دانشجویان فارغ التحصیل اغلب با معضل غذا خوردن برای سلامتی یا خوردن برای لذت مواجه می شوند. دانشجویان موفق کارشناسی ارشد آن‌ها اغلب تصمیم می‌گیرند که غذای ماشین‌های خودکار را انتخاب کنند یا برای یک غذای سریع از سالن دونات بگیرند.

اما تغذیه برای عملکرد دانشگاه بسیار مهم است دانشجویان موفق کارشناسی ارشد – شامل عملکرد دانشگاه نیز می شود. در زندگی پرمشغله یک دانش آموز فارغ التحصیل که در آن تغییرات عاطفی امری عادی است، درک رابطه نزدیک بین رژیم غذایی و نوسانات خلقی مفید است.

فقط ورزش و رژیم غذایی سالم

بر اساس مطالعه ای در سال 2016، شاید خوردن سالم به رژیم غذایی با گلیسمی پایین برای کاهش افسردگی و خستگی نیاز دارد. و از آنجایی که یک رژیم غذایی سالم می تواند شناخت و سلامت مغز را حفظ کند، ممکن است بخواهید این تحقیق را برای شناسایی مواد مغذی که از زوال شناختی و زوال عقل جلوگیری می کنند، در نظر بگیرید.

روابط مثبت برقرار کنید!

ضرب المثل “هیچ مردی جزیره نیست” برای دانشجویان فارغ التحصیل دانشجویان موفق کارشناسی ارشد نیز قابل استفاده است. شما با فشار و خواسته هایی روبرو هستید و به کمک و راهنمایی کسانی که بهتر می دانند نیاز خواهید داشت.

روابط مثبت با سرپرستان، کارکنان دانشگاه و سایر دانشجویان، وظایف شما را قابل تحمل تر و کامل تر می کند.

بیشتر بخوانید : نحوه گزینش نهایی در آزمون کارشناسی ارشد

در اینجا راه هایی برای تقویت روابط مثبت در دانشگاه وجود دارد:

به حرف های یکدیگر گوش دهید و زمانی را برای شنیدن آنچه طرف مقابل می خواهد بگوید اختصاص دهید. یک شنونده عالی وقتی ارزش مکالمه را عمیق‌تر می‌فهمد، می‌فهمد و همدلی می‌کند.

بدون هیچ تردید و قضاوتی از هر دو طرف ارتباط باز داشته باشید.

به نظرات یکدیگر احترام بگذارید و در تفسیر آنچه که دیگران می خواهند بگویند، ذهن باز داشته باشید.

همیشه برای بررسی دیگران وقت بگذارید و نگرانی و قدردانی خود را به آنها نشان دهید.

چیزی که ایجاد روابط مثبت را حتی بهتر می کند این است که حتی می تواند سال های بیشتری به زندگی شما اضافه کند. از آنجایی که استرس و مشکلات ناشی از کارهای دانشگاه بر بدن شما تأثیر می گذارد، درگیر شدن در تعاملات اجتماعی مثبت به بهبود وضعیت فیزیکی شما کمک می کند. به گفته انجمن علوم روانشناسی، روابط شاد و مثبت در محل کار، زندگی شخصی و محیط کلی شما منجر به طول عمر بیشتر می شود.

به یک گروه مطالعه بپیوندید!

طیف گسترده ای از گروه های مطالعاتی همیشه در مدارس تحصیلات تکمیلی و دانشگاه ها حضور دارند. گروه های مطالعاتی مزایای بسیار زیادی را ترویج می کنند.

 در اینجا چند روش وجود دارد که چگونه گروه های مطالعه برای شما به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد مفید هستند:

آنها شما را مسئول نگه می دارند. گروه های مطالعه اغلب یک جلسه ملاقات منظم دارند که در آن اعضا در مورد درس ها و موضوعات بحث های عمیقی را انجام می دهند. این یک حس روتین ایجاد می کند که در آن شما همیشه می توانید نحوه انجام بحث ها را دنبال کنید و از موضوعات مورد بحث به روز بمانید.

آنها شما را عاقل نگه می دارند. سلامت روان شما به یک مکث جزئی نیاز دارد تا مطمئن شوید که هنوز روی وظایف خود متمرکز هستید. تعامل اجتماعی که از چنین مجموعه‌ای به دست می‌آورید می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر شوید و افکار و اولویت‌های خود را بدون سخت‌گیری بیشتر متوجه شوید.

بیشتر بخوانید : تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

حواس مختلف شما در حال بازی هستند – مطالعه و کار بر روی گزارش های خود به تنهایی می تواند چند قسمت از بدن شما را تحریک کند. با این حال، بحث با یک گروه و داشتن یک جلسه ملاقات تعاملی تر است، بنابراین، می تواند بیشتر حواس فیزیکی و روانی شما را تحریک کند. این تعامل می تواند باعث ایجاد انگیزه مثبت تر شود و کار شما را نیز بسیار لذت بخش تر کند.

دیدگاه دیگران می تواند مفید باشد – تکیه بر درک شما از یک موضوع خاص ممکن است یک زمینه خاص را محدود کند. یک گروه مطالعه می تواند به شما کمک کند ذهن خود را به دیدگاه های دیگر باز کنید و به یادگیری های جدید مفید برای شما و تکالیف مدرسه تان منجر شود.

به اندازه کافی خوابیدن!

قهوه ممکن است بهترین دوست یک دانشجوی ارشد باشد، دانشجویان موفق کارشناسی ارشد اما هیچ چیز بهتر از خواب کافی نیست. خواسته ها در مقطع کارشناسی ارشد می تواند بی پایان باشد، اما مطمئن شوید که استراحت کافی برای کمک به بهبود ذهن و بدن خود دارید. به گفته انجمن روانشناسی آمریکا، عدم استراحت و خواب کافی ممکن است باعث افسردگی، ناامیدی و حتی خودکشی شود. به طور خاص، دانشجویان فارغ التحصیل روانشناسی تنها به طور متوسط ​​4 ساعت در هر شب می خوابند.

 خواب کافی

برای اینکه مطمئن شوید خواب خود را به خوبی در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت می کنید، ده نکته وجود دارد که می تواند برنامه خواب شما را به حداکثر برساند:

یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید اما نه در عرض 2 و 3 ساعت از زمان خواب خود.

مصرف کافئین، الکل و تنباکو خود را کاهش دهید زیرا در چرخه خواب شما اختلال ایجاد می کنند.

۳ تا ۴ ساعت قبل از خواب شام سبک بخورید.

رختخواب خود را شلوغ کنید

یک برنامه خواب شبانه مانند حرکات کششی، مدیتیشن یا گوش دادن به صداهای آرامش بخش داشته باشید.

هر شب در یک ساعت بخوابید تا الگوی خواب ثابتی داشته باشید.

خودتان را عادت دهید که با چراغ های خاموش یا با نور سنجاق کمی روشن بخوابید. نورهای روشن می توانند مغز شما را فعال کرده و بر خواب شما تأثیر بگذارند.

اگر برای شما مناسب است، به نویز سفید گوش دهید. یک مولد نویز سفید را دانلود کنید که می تواند سایر نویزهای پس زمینه را در یک محیط شلوغ مسدود کند.

سوال بپرس!

یادگیری چیزها در دبیرستان همیشه مستلزم پرسیدن سوال است. ممکن است برای برخی لذت‌بخش نباشد، اما این یکی از مؤثرترین راه‌ها برای دانستن چیزهایی است که کنجکاو هستید.

بهترین زمان برای پرسیدن سوال در دانشگاه یا مدرسه، پس از قبولی است. ورود شما به چنین سفر جدیدی مستلزم آن است که برخی از سوالات ضروری را که باید از افراد خاصی بپرسید فهرست کنید. این در نهایت شما را برای آنچه که برای تحصیلات تکمیلی باید با آن روبرو شوید آماده می کند.

در اینجا چند سوال مفید وجود دارد که می توانید پس از پذیرش از اساتید دانشگاه بپرسید:

انتظارات شما از دانشجویان جدید چیست؟

آیا عملکرد تحصیلی دانش آموز در کلاس های سال اول مهم است یا مقدمه تصمیم گیری برای کار با آنها؟

تعاملات روزمره شما با دانشجویان چگونه است؟ این تعاملات در چه قالبی انجام می شود

ساختار منتورینگ را در گروه خود چگونه طبقه بندی می کنید؟

دانشجویان گذشته شما پس از فارغ التحصیلی چه کار کرده اند؟

آیا دانشجویان یا نمایندگانی را به کنفرانس می فرستید؟ در چه مرحله خاصی از تحقیقات آنها؟

آیا به دانشجویان خود انگیزه می دهید که به دنبال حمایت خارجی باشند، مانند سمینارهای کمک هزینه تحصیلی، برنامه های سفر، یا توسعه شغلی؟

میانگین سالهای پایان تحصیل دانشجویان چقدر است؟

آیا دانشجویان جدید روی پروژه‌ها یا تحقیقاتی کار می‌کنند که قبلاً توسعه یافته‌اند، یا خودشان به آن خواهند رسید؟

همچنین می توانید از سایر دانشجویان فارغ التحصیل در مورد نظرات آنها در مورد مقطع کارشناسی ارشد بپرسید. در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید به آنها توجه کنید:

وقتی سال اول خود را شروع کردید، چه چیزی در مورد تحصیلات تکمیلی غیرمنتظره بود؟ آیا می توانید هر گونه توصیه یا توصیه شخصی در مورد چگونگی آماده شدن برای چنین موقعیتی ارائه دهید؟

چه چیزی شما را در مقطع کارشناسی ارشد با انگیزه نگه می دارد؟

در دوران تحصیلات تکمیلی چگونه با تعادل کار و زندگی خود کنار می آیید؟ آیا مدیریت زمان سخت است؟

رضایت بخش ترین و ارزشمندترین تجربه شما در مقطع کارشناسی ارشد چه بوده است؟ چه چیزی شما را از چنین تجربه ای الهام گرفت؟

آیا یک مربی یا مربی آکادمیک دارید که بتوانید آن را توصیه کنید؟

آیا می توانید تجربه امتحان اولیه خود را به اشتراک بگذارید؟ نتیجه کلی چیست؟

چرا چنین دپارتمانی را انتخاب کردید؟

آیا ساعات کاری خارج از کار را با همان افراد در بخش خود می گذرانید؟

به روش درست یادداشت برداری کنید!

روش یادداشت‌برداری

دانشجوی کارشناسی ارشد باید همیشه در یادداشت برداری کوشا باشد.دانشجویان موفق کارشناسی ارشد بحث‌ها، سخنرانی‌ها و ارائه‌های بی‌پایان همگی ممکن است طاقت‌فرسا باشند، اما به محض اینکه یک استراتژی مؤثر در یادداشت‌نویسی ایجاد کنید، میزان موفقیت شما بسیار بالاتر خواهد بود. راه های زیادی وجود دارد که دانشجویان در کلاس یادداشت برداری می کنند. با تغییر زمان، یادداشت‌های آنلاین و برنامه‌ریزی دیجیتالی روش یادداشت‌برداری افراد را تغییر داده‌اند.

بیشتر بخوانید : دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

در اینجا چند راه برای یادداشت برداری موثر در مقطع کارشناسی ارشد آمده است:

1. روش کرنل، به بسیاری از افراد کمک می کند تا در کلاس به طور موثر یادداشت برداری کنند. این روش دارای سه ناحیه اصلی برای یادداشت برداری است. در زیر توضیح داده شده اند:

یادداشت برداری معمولاً بیشتر فضای ورق کاغذ شما را پوشش می دهد. شما هر گونه اطلاعات یا جزئیاتی را از استاد یا استاد خود از ارائه یا بحث او می نویسید. موارد نمونه با محلول نیز می تواند در این قسمت گنجانده شود.

ستون خودآزمایی برای نوشتن کلمات کلیدی یا نکات اصلی در ارائه مناسب است. عبارات کوتاه اما مختصر توصیه می شود. سوالات تستی را اضافه کنید که بتوانید برای تمرین از آنها استفاده کنید، به خصوص در آشنایی با موضوع یا موضوعات. کلمات و نکات مناسب در این زمینه در نهایت به شما در درک درس داده شده کمک می کند.

خلاصه در پایین برگه، حدود 2 اینچ ارتفاع قرار می گیرد. برای ارائه یک نسخه خلاصه شده از یادداشت ها به زبان خودتان استفاده می شود. این به شما کمک می کند موضوع را ارزیابی کنید، درس را به طور انتقادی تجزیه و تحلیل کنید و زمینه هایی را که می خواهید وضوح داشته باشید را شناسایی کنید.

2. یادداشت برداری سنتی رایج ترین روشی است که دانش آموزان برای یادداشت برداری استفاده می کنند. تنها چیزی که نیاز دارید دفترچه و خودکار است. دارای لیست ها، نمودارها، جداول، نمودارها، برجسته ها و نقشه ها می باشد.

3. یادداشت برداری دیجیتال در این عصر تلفن، لپ تاپ و سایر ابزارها راحت، سریع و کاربرپسند است. نگاهی به استراتژی های رایج یادداشت برداری دیجیتال توسط دانش آموزان بیندازید:

اسکرین شات/عکس گرفتن با تلفن همراه

ابزارهای ضبط آنلاین، مانند این برنامه ها:

Loom – نرم افزار ضبط صفحه نمایش است که هر دستگاهی، به ویژه لپ تاپ ها و رایانه های شخصی را تصویربرداری و ضبط می کند.تبلت و قلم های دیجیتال امکان یادداشت برداری سریع و آسان و ذخیره اسناد را فراهم می کنند. فایل های دیجیتال در ابزار ذخیره می شوند و قابل اشتراک گذاری نیز هستند.

خلاق باش!

یکی از بلیت‌های اصلی دانشجویان فارغ‌التحصیل برای ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، داشتن یک مقاله تحقیقاتی عالی است. اما چیزی که باعث می شود سایر دانشجویان از بقیه متمایز شوند این است که آنها تحقیقات منحصر به فردی دارند که نشان دهنده تخصص آنها در زمینه انتخابی آنهاست.

خلاق باش

مقاله پژوهشی یک کاغذ جامع است که بر تفسیر موضوع یا استدلال انتخابی و حمایت از منابع برای تأیید نظر شما تأکید دارد. شما می توانید چهار نوع داده تحقیقاتی را هنگام انجام مقاله تحقیقاتی خود برای مقطع کارشناسی ارشد جمع آوری و استفاده کنید. مطمئن شوید که بهترین مورد را انتخاب کنید که می تواند تحقیق شما را جالب و چشمگیر کند.

در اینجا راه هایی وجود دارد که چگونه می توانید در تهیه مقاله تحقیقاتی خود در مقطع کارشناسی ارشد اصیل باشید:

موضوعی را انتخاب کنید که منعکس کننده اشتیاق و علاقه شما باشد. اشتیاق دقیقاً همان دلیلی است که ماری کوری برای مطالعه اش در مورد رادیواکتیویته جایزه نوبل گرفت. داستان او به وضوح تأکید می کند که انگیزه و اشتیاق می تواند شما را به موفقیت برساند، به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد.

از چالش های حوزه خود الهام بگیرید. Canva، غول موفق طراحی گرافیک آنلاین، توسط ملانی پرکینز و کامرون آدامز تأسیس شد. این ایده از زمانی شروع شد که در سال 2007، پرکینز به دانشجویان دانشگاه تدریس می کرد و می خواست به راحتی گرافیک آنلاین طراحی کند.

فرآیند تحقیقی را پیدا کنید که قابل انجام و امکان پذیر باشد. روش های تحقیقاتی زیادی وجود دارد که می توان از آنها برای جمع آوری داده ها برای ارزیابی و تجزیه و تحلیل استفاده کرد. برخی از این انواع رایج عبارتند از:

مصاحبه ها

نظرسنجی ها

آزمایشات

مطالعات موردی

پرسشنامه ها

گروه های متمرکز

شکست را به عنوان یک منحنی یادگیری در نظر بگیرید.

با فشارهای دانشگاهی برای ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و کاری، دانشجویان فارغ التحصیل همیشه سهم عادلانه خود را از مبارزات خواهند داشت. یک نکته مطلق که باید با آن روبرو شویم این است که شکست همیشه یک نقطه پایانی بالقوه است. با این حال، یک دانشجوی موفق فارغ التحصیل می داند که چگونه با شکست به عنوان فرصتی برای پیشرفت و بهتر شدن رفتار کند.

در اینجا سه ​​نکته اصلی وجود دارد که باید در مورد چگونگی شکل دادن به شکست به عنوان منحنی یادگیری خود در نظر بگیرید:

به خودت زمان بده تا غصه بخوری بگذارید ناامیدی شما با چرت زدن، مدیتیشن یا استراحت از کار مدرسه برای تازه کردن نشانه های احساسی شما بگذرد.

درک کنید که چگونه همه مبارزات منجر به رشد می شوند. همانطور که خودتان، “آیا این مبارزه من را به فرد بهتری تبدیل می کند؟”

بدانید که موفقیت نشان دهنده ارزش شما به عنوان یک شخص نیست. دستمزد با درجه بالا یا ارتقای شغلی برجسته نشان های موفقیت هستند، اما اینها به شخصیت واقعی شما بی ربط هستند.

کلید برداشت

داشتن انگیزه در مقطع کارشناسی ارشد شما را ادامه خواهد داد. به حداکثر رساندن این عادت، تغییر دهنده نهایی بازی برای شما در دستیابی به موفقیت خواهد بود.

سازماندهی به شما کمک می کند اولویت های خود را ثابت نگه دارید.

مدیریت زمان به شما در تصمیم گیری آگاهانه به عنوان یک دانشجوی فارغ التحصیل کمک می کند.

نگه داشتن یک مکان مشخص برای مطالعه می تواند بهره وری شما را افزایش دهد.

فعال ماندن می‌تواند شما را به راه‌حل‌های مناسب برای چالش‌هایتان هدایت کند و زندگی کلی شما را در مقطع کارشناسی ارشد بهبود بخشد.

انعطاف پذیری به شما کمک می کند تا ذهنیت قوی تری داشته باشید.

زنده ماندن از تحصیلات تکمیلی به این معنی است که شما باید تمام الزامات برنامه خود را بدانید و یک برنامه را دنبال کنید. ثبات سود می دهد!

از غذای خوب لذت ببرید (برای پاداش دادن به خودتان)، اما تغذیه را فراموش نکنید!

در خواب کوتاهی نکنید به خوبی استراحت کنید تا ذهن و بدن شما بتواند چالش های جدیدی را تحمل کند.

یادداشت بردارید و هرگز از پرسیدن سوال برای یافتن پاسخ های مورد نیاز خود دریغ نکنید.

شکست و ناامیدی در مقطع کارشناسی ارشد اجتناب ناپذیر است. از آنها یاد بگیرید.

کارشناسی ارشد یک سفر چالش برانگیز است، اما با عادات درست، موفقیت همیشه شما را دنبال خواهد کرد! برای اطلاعات بیشتر با مشاوران پارسین مشاوره اینجا کلیک کنید .

سوالات متداول:

1. اکثر دانشجویان کارشناسی ارشد چند ساله هستند؟

 میانگین سنی دانشجویانی که برای تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند 33 سال است، که 22 درصد فارغ التحصیلان بالای 40 سال و 8 درصد بالای 50 سال دارند.

2. آیا مدرک کارشناسی ارشد چشمگیر است؟

گرفتن مدرک فوق لیسانس فراتر از گرفتن مدرک است. این بالاتر و فراتر از آن چیزی است که در تعقیب دانش و پیشرفت شغلی انتظار می رود. توسط بسیاری به عنوان یک پیگیری محترمانه تلقی می شود.

3. چطور می توانیم به عنوتن یک دانشجوی موفق ارشد کارهای خودمان سازماندهی کنیم؟

با خواندن مقاله بالا جواب خودتان بطور کامل دریافت می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید