Search

6 نکته و تکنیک تندخوانی برای کنکور 1403

تکنیک تندخوانی کنکور 1402 

تکنیک تندخوانی کنکور 1403، قبل از اینکه به تکنیک های تندخوانی عمیق بپردازیم، ابتدا بیایید دریابیم که

چگونه افزایش سرعت خواندن به شما در امتحانات کنکور کمک می کند.

اکثر آزمون‌های رقابتی کنکور  بر اساس الگوی زیر است.

شما باید 200 سوال را در 120 دقیقه یا 100 سوال را در 60 دقیقه حل کنید که به طور متوسط ​​35 ثانیه برای حل یک سوال به شما فرصت می دهد. یعنی مسابقه ای با زمان است. اگر حتی بتوانید تمام سوالات را بخوانید، شانس انتخاب شما ده برابر افزایش می یابد.

مشاوره تحصیلی پارسین مشاره با ارائه تخصصی ترین مشاوره در تمامی زمینه مدارس کنکور دانشگاه انتخاب رشته دکتری کارشناسی ارشد و … کافی است تماس بگیرید .

سوالات زیادی به زبان انگلیسی و همچنین بخش کمی از امتحانات محاسباتی  وجود دارد که در آن سوالات حداکثر 200 کلمه است. خواندن کل سوال به تنهایی بیش از 30 ثانیه طول می کشد، بنابراین دانش آموزان در نهایت 1 دقیقه + برای حل آن وقت می گیرند. بنابراین افزایش سرعت خواندن به شما زمان بیشتری برای حل یک سوال و در نهایت سوالات بیشتر در زمان تعیین شده می توانید جواب دهید.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

چگونه سرعت مطالعه خود را بفهمیم؟

از آنجایی که باید برای امتحان کامپیوتری کنکور در سال های آینده حاضر شوید، منطقی است که سرعت مطالعه خود را در رایانه یا لپ تاپ بررسی کنید (از موبایل استفاده نکنید).

برای دانستن نکات کلیدی برای موفقیت در کنکور تجربی با قبولی تضمینی کافیست با پارسین مشاوره تماس بگیرید .

یک مقاله را در اینترنت بگیرید و کلمه به کلمه آن را کپی کنید. تعداد کلمات آن مقاله را خواهید دانست.

یک کرونومتر بگیرید (کرنومتر روی گوشی شما این کار را می کند).

شروع به خواندن مقاله کنید و دکمه “شروع” را فشار دهید.

پس از اتمام مقاله، دکمه توقف را فشار دهید.

اکنون تعداد کلماتی را که می‌خوانید و زمان خواندن آن کلمات را می‌دانید.

امتیاز دقیقه خود را به ثانیه تبدیل کنید.

سپس تعداد ثانیه ها را به تعداد کلمات تقسیم کنید. این WPS شما یا کلمات در ثانیه است.

این WPS را در 60 ضرب کنید. این رقم WPM شما یا کلمات در دقیقه است (به یک رقم اعشار منتقل کنید).

مشاوره تحصیلی

به عنوان مثال:

فرض کنید 2178 کلمه را در 9 دقیقه و 30 ثانیه بخوانید.

تبدیل امتیازات دقیقه به ثانیه

60 ثانیه در دقیقه x 9 دقیقه خواندن = 540 ثانیه وجود دارد.

540 ثانیه + 30 ثانیه = 570 ثانیه. این زمان مطالعه شماست.

2178 کلمه تقسیم بر 570 ثانیه = 2178/570 = 3.8

WPS x 60 ثانیه = 228 WPM

سرعت خواندن شما 228 WPM است.

اکنون که سرعت مطالعه خود را می دانید، بیایید یک مقایسه اولیه از سرعت خواندن انواع مختلف خوانندگان انجام دهیم و یک معیار تعیین کنیم.

طبق یک مطالعه علمی که توسط استیپلز انجام شده است، یک فرد بزرگسال می تواند با سرعت متوسط ​​خواندن 300 کلمه در دقیقه بخواند.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

6 نکته و تکنیک تندخوانی برای دوران کنکور:

اکنون که ایده عادلانه ای روش های تندخوانی دروس حفظی از سرعت مطالعه بهینه و سرعت مطالعه فعلی خود دارید، بیایید عمیق تر به این موضوع بپردازیم که چگونه می توانید سرعت مطالعه فعلی خود را به این سرعت مطالعه بهینه افزایش دهید و امتحان بانکی/استخدامی را با رنگ های درخشان پاک کنید.

نکته 1: از شر عوامل حواس پرتی خلاص شوید

امتحان شما در محیطی عاری از حواس پرتی برگزار می شود. بنابراین منطقی است که برای این تمرین در یک اتاق ساکت با کمترین اختلال بنشینید. این به شما کمک می کند تا روی مواد در دست تمرکز کنید و در واقع حفظ آن را بهبود ببخشید.

نکته 2: زیر آواز را متوقف کنید

همه ما در مدارسمان برای خواندن با صدای بلند آموزش دیده ایم. بعد از اینکه به این مهارت مسلط شدیم، دستور داده شد که آن کلمات را در سرمان بگوییم و آرام بخوانیم. این خواندن کلمه در ذهن ما به عنوان زیر آوازی شناخته می شود. زمان می برد، بیشتر از زمانی که برای درک کلمات لازم است. فراتر از 200 یا 300 کلمه در حین صداگذاری تقریبا غیرممکن است. بنابراین باید خود را آموزش دهید که بدون گفتن کلماتی که در ذهن دارید بخواند.

اگر بخواهید تکنیک تندخوانی کنکور 1403  با سرعت 500 تا 1000 کلمه در دقیقه بخوانید، به سادگی کلمه را می‌بینید و مغز شما به طور خودکار آنچه نوشته شده را می‌سازد. شما متنی را که خوانده اید در یک ثانیه متوجه خواهید شد، حتی اگر گفتن کلمات در ذهن شما حداقل پنج ثانیه طول کشیده باشد.

نکته 3: خواندن را تمرین کنید

این ممکن است پوچ به نظر برسد. منظورم این است که خواندن همان کاری است که ما از کودکی انجام می دادیم. با این حال، تمرین خواندن به معنای خواندن نیست. تمرین خواندن یعنی سریعتر از آنچه واقعاً می توانید بخوانید.

خواندن را تمرین کنید

در ابتدا، چیز زیادی از آنچه می خوانید را متوجه نخواهید شد زیرا مغز شما عادت دارد با سرعت پایین تر حرکت کند و زیرآواز کند. نکته اینجاست که به سادگی متن را سریعتر از خواندن آن ببینید تا بتوانید عادت به تلفظ کلمات را در حین درک آنها ترک کنید.

می توانید این کار را با خواندن کتابی که قبلاً نخوانده اید شروع کنید تا مطمئن شوید که مغز شما به جای تکیه بر حافظه در حال تمرین است. حداکثر تعداد کلمات را در یک دقیقه بخوانید.

هنگامی که به تمرین خواندن با سرعت بالا عادت کردید که نمی توانید آن را درک کنید، باید به آرامی بتوانید آن را با سرعت کمی کمتر درک کنید، آموزش تند خوانی رایگان اما باز هم سریعتر از زمانی که زیر آواز می کنید.

نکته 4: در حالی که مطالعه می کنید، کم کم بگذرانید

اسکیمینگ تکنیک تندخوانی کنکور 1402

اسکیمینگ تکنیک تندخوانی کنکور 1403  به معنای عبور از چیزی است که خیلی سریع بدون توجه به جزئیات فردی. این به شما کمک می کند که اصل موضوع درک مطلب را دریافت کنید. مواظب باشید که کوتاهی کردن با خواندن سطحی یکسان نیست. شما باید بتوانید ایده درستی از آنچه نوشته در مورد آن است به دست آورید. بعد از اینکه کلیپ پاراگراف را کامل کردید، می توانید سوالات را بخوانید و متوجه می شوید که خیلی راحت می توانید متوجه شوید که از کدام بخش از پاراگراف سوال پرسیده شده است و در نصف زمان کلی به مجموعه کامل سوالات پاسخ دهید. برای پاسخ به سوالاتی از این دست لازم است.

بیشتر بخوانید : چگونه تکالیف خود را سریع انجام دهید

نکته 5: از یک اشاره گر استفاده کنید

هنگام مطالعه چشمان شما روی یک نقطه ثابت نمی ماند. در واقع، هنگام خواندن یک متن، چشمان شما به طور قابل توجهی در حال حرکت از چپ به راست هستند.

از نشانگر ماوس خود برای مشخص کردن جایی که در صفحه هستید همیشه استفاده کنید. این باید به همراه کلمه ای که در حال خواندن آن هستید دنبال شود، به آرامی در هر خط پیمایش کنید و سپس یک خط را به پایین برگردانید. با حرکت دادن نشانگر سریعتر از آنچه واقعاً می توانید بخوانید، چشمان شما به دیدن متن سریعتر از آنچه مغز شما قادر به پردازش آنچه چاپ شده است عادت می کند. این امر وابستگی زیرآوازی شما را از بین می برد و به راحتی به شما اجازه می دهد تا با تمرین کافی میزان خواندن خود را دو برابر کنید. تکنیک تندخوانی کنکور 1402  هنگام خواندن کتاب یا روزنامه نیز آن را با انگشتان خود تمرین کنید.

نکته 6: مطالبی را که می خوانید لایک کنید

اگر در حال خواندن یک مبحث آشنا هستید، خواندن آن آسان‌تر خواهد بود و بنابراین زمان کمتری برای تکمیل قطعه یا سؤال صرف می‌شود. باید به خاطر داشت که وقتی با موضوعات ناآشنا مواجه می شوید، هرگز نباید سعی کنید سریعتر از آنچه که می توانید مطالعه کنید، مطالعه کنید، زیرا این کار باعث می شود که دوباره همان قسمت را بخوانید و وقت گرانبهای خود را تلف کنید.

نتیجه:

بنابراین دوستان، این پایان نکات و تکنیک های سرعت خواندن پارسین مشاوره برای آزمون های کنکور است. امیدواریم که آنها را خوانده باشید و درک کرده باشید و به شما در موفقیت در امتحانات آینده کمک کنند.

بیشتر بخوانید : ۱۰ قدم برای بهبود مهارت های مطالعه

مطمئن شوید که در مورد سرعت خواندن فعلی خود در بخش نظرات زیر نظر دهید.

سوالات متداول :

1. بهترین روش تندخوانی چیست؟

علم تندخوانی

جستجو برای کلمات کلیدی به‌جای اینکه ترکیب حروفی را که برای ساختن کلمات با هم قرار داده‌ایم به صدا درآورید و همه آنها را جداگانه بخوانید، روی نحوه حرکت چشمانتان در صفحه تمرکز کنید. …

پرش به جلو. کافی است ابتدا اولین و آخرین جملات یک پاراگراف را بخوانید. …

آن را قابل ارتباط کنید. …

یادداشت بردارید

2. چگونه می توانم سرعت خواندن خود را برای امتحانات افزایش دهم؟

چگونه سرعت خواندن خود را افزایش دهیم

از حواس پرتی خودداری کنید. …

راحت برو …

کلماتی را که قبلا خوانده اید پوشش دهید. …

بدانید که از متن چه می خواهید. …

پیشرفت خود را محک بزنید …

تمرین، تمرین، تمرین.

3. انواع تندخوانی چیست؟

انواع خواندن

زیر آوازی کردن: هر کلمه را به صورت درونی به صدا درآورید، به عنوان خواندن برای خودتان. این کندترین شکل خواندن است.

خواندن شنیداری: شنیدن کلمات خوانده شده. این یک روند سریعتر است.

خواندن بصری: درک معنای کلمه، به جای صدا یا شنیدن. این سریعترین فرآیند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید