Search

12 نکته و ترفند ساده برای کمک به آمادگی برای کنکور

آمادگی برای کنکور

آمادگی برای کنکور 1403 مستلزم سختی زیاد است، اما در کنار سخت کوشی، دانستن برخی نکات و ترفندها تنها می تواند برای آمادگی شما مفید باشد. به یاد داشته باشید، شکستن کنکور به خاطر کار سخت نیست، بلکه برای انجام بهترین کار در جلسه آزمون است. ما در پارسین مشاوره 12 نکته را برای شما آورده ایم که به شما کمک می کند تا برای کنکور آماده شوید.

برای مشاوره تخصصی  شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

آماده شدن برای کنکور:

1. یک برنامه مطالعه عملی ایجاد کنید.

دانش آموزان معمولاً زمان بیشتری را صرف برنامه ریزی می کنند تا اجرای واقعی آن برنامه ها. بنابراین، یک طرح ایجاد کنید که می تواند با موفقیت اجرا شود. به موضوعاتی که برایتان دشوار است زمان بیشتری بدهید و یک تایم اضافه نگه دارید تا بتوانید برخی از کارهای معلق را تکمیل کنید.

انتخاب رشته ارشد به صورت کاملا اختصاصی 24 ساعته توسط مشاوران با تجربه پارسین مشاوره فقط کافیه کلیک کنید یا با شماره ی زیر تماس بگیرید

9099070084

2. قوت و ضعف خود را بشناسید.

برنامه ریزی برای کنکور ۱۴۰۲ رایگان هرکسی نقاط قوت خاصی دارد و هرکسی نقاط ضعف خاصی دارد. کاملاً مطمئن است که اگر نقاط ضعف خود را روشن نکنید، نقاط قوت خود را نیز مشخص نکرده اید. بازی با نقاط قوت و عبور از نقاط ضعف بهترین استراتژی امتحانی است که می توانید روی آن شرط بندی کنید.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

3. از کتاب های کمتری برای تئوری استفاده کنید.

دانش‌آموزان عادت دارند برای هر موضوع کتاب‌های بی‌شماری را ارجاع دهند، حتی اگر بیشتر آنها یک چیز را بیان می‌کنند. سایت برنامه ریزی درسی رایگان داشتن کتاب های زیاد باعث سردرگمی در زمان بازبینی می شود و اکثر شک های شما بدون مراجعه به کتاب حل نشده باقی می مانند.

4. سوالات را با احتیاط بخوانید.

ممتحنین سعی می کنند دانش آموزان را با بازی با سوال و گزینه ها به دام بیندازند. پس سوال را با دقت بخوانید تا متوجه شوید چه چیزی لازم است و گزینه ها را با تمرکز زیاد ببینید. مراقب سوالاتی باشید که برای داشتن بیش از یک پاسخ صحیح طراحی شده اند و شما باید گزینه ای را با چندین پاسخ صحیح انتخاب کنید.َ

بیشتر بخوانید : ۳ روش صحیح مرور مطالب درسی برای کنکور

5. استراتژی امتحان خود را برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی برای امتحان سوالات مختلف برای شکستن کنکور بسیار مهم است. شما مجبور نیستید به برگه سوال آنطور که در نظر گرفته شده است نزدیک شوید. نکته مهم این است که وقت خود را برای سوالاتی که به نظر دشوار می‌آیند تلف نکنید. تمام بخش‌هایی را که واقعاً در آن مهارت دارید، به پایان برسانید تا بتوانید زمان بیشتری را به بخش‌های سخت اختصاص دهید.

آمادگی برای کنکور

6. ذهن خود را برای امتحان تربیت کنید.

ذهن شما باید برای عملکرد خوب در طول امتحان آماده باشد. این امر مستلزم ثبات در یک دوره زمانی طولانی است. باید حل اوراق را هم زمان تمرین کنید تا ذهن شما در آن دوره به فعالیت فوق العاده آموزش داده شود.

بیشتر بخوانید : چگونه یادداشت های زیست شناسی خوب برداریم 

7. سوالات سال قبل را تمرین کنید.

تمرین سوالات سال قبل باید تا دو ماه آخر قبل از امتحان باقی بماند یعنی دوران جمع بندی کنکور. اینها سوالات واقعی هستند که ظاهر شده اند و باید هنگام پاسخ دادن به آنها وقت بگذارید تا بتوانید نمرات خود را با هم مقایسه کنید. همچنین سعی کنید برگه های تست را در همان زمان امتحان نهایی خود امتحان کنید.

بیشتر بخوانید : چگونه برای شیمی کنکور مطالعه کنیم- روش های کاربردی  

8. از یادداشت های کوچک ما برای اصلاح فرمول ها استفاده کنید.

کارشناسان ما یادداشت های کوچک ایجاد کرده اند که هر زمان که شک دارید یا فرمولی را فراموش می کنید می توانید به آنها مراجعه کنید. این برگه ها را هر هفته بازبینی کنید و در صورت نیاز آنها را چاپ کنید. این شامل یک لیست جامع از همه چیزهایی است که برای شکستن امتحان خود به آن نیاز دارید. برای دسترسی به این برگه ها می توانید با پارسین مشاوره تماس بگیرید.

9. از روش حذف استفاده کنید.

هر زمان در جوابگوی به سوالات تستی شک دارید از روش حذف برای نجات خود استفاده کنید. با حذف 2 گزینه که کمترین احتمال درستی را دارند شروع کنید. گاهی اوقات صرف نظر از سؤال، می توان از واقعیت موجود در خود گزینه ها برای حذف آنها استفاده کرد. انتخاب یک پاسخ نهایی از بین 2 گاهی اوقات دشوار است و اگر ارزش ریسک کردن را دارد می توانید گاهی اوقات با دل و جرات خود ادامه دهید.

10. همه میانبرها را یاد بگیرید.

هر دانش آموزی میانبرهایی دارد که از آن برای آماده شدن برای امتحانات ورودی استفاده می کند. برای به خاطر سپردن فرمول ها یا به خاطر سپردن نمودارها، از میانبرها برای صرفه جویی در وقت خود استفاده کنید. برخی از میانبرهای استاندارد وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، اما ایجاد خود به آنها آسیبی نمی رساند.

آمادگی برای کنکور 1403

11. از نظر جسمی و ذهنی متعادل بمانید.

حفظ سلامت خود و ذهن شما در طول آماده سازی امتحان کاملاً نادیده گرفته می شود، اما می تواند تأثیرات نامطلوبی در نتیجه نهایی داشته باشد. روزانه ورزش کنید و خوب بخوابید تا در هنگام امتحان ذهن و بدن شما شاداب باشد. از دیر خوابیدن خودداری کنید و ذهن خود را طوری تنظیم کنید که در بازه زمانی امتحان نهایی بهترین عملکرد را داشته باشد.

بیشتر بخوانید : تکنیک های مطالعه موثر برای یادگیری سریع و دقیق مطالب کنکور

12. تمرین، تمرین، تمرین.

در نهایت، هیچ جایگزینی برای تمرین وجود ندارد. 70 درصد آمادگی برای کنکور ، تمرین است. با استفاده از پلتفرم ما که می تواند به شما در برنامه ریزی، صرفه جویی در زمان و بهبود دقت کمک کند، از این زمان بسیار موثر استفاده کنید. دانش آموزان ما با تکمیل اهداف در پلتفرم ما دقت 25٪ بهبود یافته و 30٪ در زمان صرفه جویی کرده اند.

سوالات متداول:

1. چگونه در مدت زمان کوتاهی به طور موثر برای امتحانات کنکور مطالعه کنیم ؟

منطقه مطالعه خود را سازماندهی کنید
مطالعه در نور طبیعی
مطمئن شوید که احساس راحتی می کنید
از فلوچارت ها و نمودارها استفاده کنید.
یک جدول زمانی هفتگی تهیه کنید
سوالات قدیمی را تمرین کنید.
به طور منظم استراحت کنید
هنگام مطالعه از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید.

2. آیا می توانید 3 نکته راز مطالعه را به من بگویید؟

3 نکته مخفی مطالعه که می تواند نمره شما را نجات دهد
برای جلوگیری از یکنواختی و کسالت برای دوستان، خانواده و کارهای روزمره وقت بگذارید!
برنامه ریزی به موقع یکی از نکات هوشمندانه مطالعه است. این کلید این است که در آخرین لحظه وحشت نکنید. …
یاد بگیرید چگونه آرام بمانید! به یاد داشته باشید که اگر استرس داشته باشید، حتی آماده ترین دانش آموزان نیز می توانند در امتحانات ضعیف عمل کنند.

3. آیا می توانید در یک روز برای آزمون مطالعه کنید؟

مطالعه برای امتحان نهایی در یک روز می تواند چالش برانگیز باشد، اما غیرممکن نیست. نکته کلیدی این است که زمان خود را با تمرکز بر موضوعات دشوار و مفاهیم مهم به حداکثر برسانید. فلش کارت ها ابزاری عالی برای کمک به شما در حفظ سریع اطلاعات هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید