Search

آخرین رتبه‌های قبولی رشته هوشبری دانشگاه سراسری 1403

آخرین رتبه‌های قبولی رشته هوشبری دانشگاه سراسری 1402

اخرین رتبه قبولی رشته هوشبری در دانشگاه سراسری (دولتی)، یکی از گزینه های مهمی است که دانش اموزانی که می خواهند موفقیت انها حتمی باشد و برای برنامه ریزی و انتخاب رشته بصورت حرفه ای اقدام کنند مد نظر قرار می هند.

در خصوص سختی قبولی در رشته هوشبری در دانشگاه‌های دولتی، می‌توان گفت که این رشته معمولاً جزء رشته‌های محبوب و پر تقاضا گروه تجربی است. به عنوان یک رشته پیشرفته و حساس، جذابیت بالایی برای داوطلبان دارد. از این رو، قبولی در این رشته کار ساده‌ای نیست و متقاضیان تحصیل در این رشته با سختی‌هایی همراه هستند. از این میان می‌توان به رقابت شدید میان داوطلبان اشاره کرد. به دلیل افزایش تقاضا برای این رشته و محدودیت ظرفیت در دانشگاه‌ها، رقابت برای ورود به این رشته بسیار شدید است. متقاضیان بایستی بطور تخصصی با رشته هوشبری و درامد ان برای انتخاب بهتر اشنا شوند.


اطلاع داشتن از رتبه پذیرفته‌شدگان در این رشته اهمیت زیادی دارد. این اطلاعات می‌توانند به داوطلبان کمک کنند تا میزان رقابت و سطح دقیق تحصیلی مورد نیاز برای قبولی را درک کنند. همچنین، اطلاع از رتبه پذیرفته‌شدگان می‌تواند به داوطلبان کمک کند تا میزان استعداد و توانایی مورد نیاز برای موفقیت در این رشته را ارزیابی کنند. با این کار، آمادگی لازم برای شرکت در رقابت را کسب خواهند کرد.

در مرکز پارسین مشاوره می‌توانید با در اختیار داشتن این اطلاعات و بهره‌مندی از مشاوره تحصیلی تخصصی بهترین مسیر را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کنید.

برای مشاوره تخصصی شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

رتبه لازم قبولی هوشبری

رشته هوشبری

رشته هوشبری یا بیهوشی، یک رشته حیاتی در حوزه پزشکی است که به مطالعه و کنترل وضعیت بیهوشی بیماران در طول عمل جراحی و دیگر رویدادهای پزشکی می‌پردازد. هدف اصلی این رشته، ایمن نگه داشتن بیمار در حین انجام جراحی و به حداقل رساندن هرگونه عوارض ناخواسته از نتایج بیهوشی می‌باشد. به عبارت دیگر، هوشبری مشغول به تدوین و اجرای طرح‌ها و روش‌های بیهوشی است که با اطمینان و ایمنی بیمار در طول انجام عمل جراحی، تشخیص و درمان بیماری‌ها، یا دیگر مراحل پزشکی همراه است.
این تخصص به مطالعه اثرات مختلف مواد بیهوشی، نظارت بر فعالیت‌های قلبی-عروقی، تنفسی، و سایر اثرات بیهوشی بر روی بدن متمرکز است. پزشکان هوشبری نقش مهمی در تیم جراحی دارند و از طریق همکاری با پزشکان جراح، پرستاران و سایر اعضای تیم درمانی، به اجرای بیهوشی ایمن و مؤثر در بیماران می‌پردازند.

رشته هوشبری با رشته اتاق عمل تفاوت های دارد. برخی دانش اموزان اطلاعی از این دو رشته و میزان درامد رشته اتاق عمل ندارند. مرکز مشاوره پارسین برای اطلاع دقیق و تخصصی این داوطلبان مقاله ای تهیه کرده است. علاقمندان می توانند با مطالعه این رشته اطلاعات خود را کامل کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی رشته اتاق عمل و درامد ان

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا 

قبولی در رشته هوشبری

برای پذیرفته شدن در این رشته، لازم است در برنامه مطالعاتی خود را بسته به ضریب هر درس و تسلطی که به دروس مختلف دارید، اولویت‌های اولویت بندی کنید. در نظر داشته باشید که رتبه شما، توسط درصدهایی که در این دروس کسب می‌کنید و معدل شما مشخص می‌شود. ضرایب دروس تخصصی رشته هوشبری را می توانید به صورت دقیق در جدول زیر مشاهده کنید. برای رسیدن به درصد دلخواه و قبولی در دانشگاه هدف، مشاوران مرکز پارسین مشاوره تا آخرین لحظه کنار شما خواهند بود. برای قبولی در دانشگاه‌ها پیشینه تحصیلی و تجربیات قبلی داوطلبان به عنوان یک معیار ارزیابی می‌شود. چنین موضوعی می‌تواند برای برخی داوطلبان یک چالش باشد.

جدول 1: ضرایب دروس رشته هوشبری در کنکور تجربی

نام درسضریب
زیست شناسی4
شیمی3
فیزیک2
ریاضی2
زمین شناسی0

آخرین رتبه های قبولی هوشبری منطقه 1

سهمیه منطقه‌ای از پارامترهای تاثیرگذار در قبولی داوطلبان در کنکور تجربی است. سهمیه تأثیر مستقیمی بر ورود آن‌ها به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دارد. از این رو در اختیار داشتن آخرین رتبه‌های پذیرفته شده در هر منطقه می‌تواند دید مناسبی به داوطلبان دهد.

جدول 2: رتبه‌ پذیرفته‌شدگان کنکور تجربی دانشگاه سراسری رشته هوشبری در سال 1402 – منطقه 1

رتبه کل سهمیهدانشگاه
نوع دانشگاه
5108دانشگاه علوم پزشکی تبریزروزانه
5406دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیروزانه
6504دانشگاه علوم پزشکی اصفهانروزانه
7468دانشگاه علوم پزشکی ساوهروزانه
9011دانشگاه علوم پزشکی اراکپردیس خودگردان و ظرفیت مازاد

در ادامه بخوانید: اخرین رتبه های قبولی فیزیوتراپی پردیس خودگردان 1402

آخرین رتبه های قبولی منطقه 2

آنچه در خصوص سهمیه منطقه 2 باید در نظر داشته باشید آن است که متقاضیان شرکت کننده در کنکور با سهمیه منطقه دو، درصد زیادی از افراد داوطلبان را تشکیل می‌دهد.


جدول 3: رتبه‌ پذیرفته‌شدگان کنکور تجربی دانشگاه سراسری رشته هوشبری در سال 1402 – منطقه 2

رتبه کل سهمیهدانشگاهنوع دانشگاه
8013دانشگاه علوم پزشکی گیلان – رشت
(محل تحصیل دانشکده پیراپزشکی گیلان مستقر در شهرستان لنگرود)
روزانه
8632دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهروزانه
9056دانشگاه علوم پزشکی البرز – کرجروزانه
14984دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (محل تحصیل دانشکده علوم پزشکی بروجن)روزانه
15985دانشکده علوم پزشکی سیرجانروزانه
16314دانشگاه علوم پزشکی زنجانروزانه

آخرین رتبه های قبولی منطقه 3

طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری در مقطع کارشناسی، 70 درصد ظرفیت هر یک از رشته‌های گروه‌های ریاضی و تجربی به داوطلبان سهمیه مناطق اختصاص یافته است. این ظرفیت با توجه به تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری هر سال، بین مناطق 1، 2 و 3 تقسیم می‌شود.

جدول 4: رتبه‌ پذیرفته‌شدگان کنکور تجربی دانشگاه سراسری رشته هوشبری در سال 1402- منطقه 3

رتبه کل سهمیهدانشگاهنوع دانشگاه
10680دانشگاه علوم پزشکی بابلروزانه
12441دانشگاه علوم پزشکی لارستانروزانه
12522دانشگاه علوم پزشکی نیشابورروزانه
14142دانشگاه علوم پزشکی زابلروزانه
14910دانشگاه علوم پزشکی سبزوارپردیس خودگردان و ظرفیت مازاد
15799روزانه
رتبه های قبولی هوشبری دانشگاه سراسری

مقاله مرتبط: اصول اولیه برنامه ریزی درسی

از مشاوره تحصیلی تا انتخاب رشته

مرکز پارسین مشاوره می‌تواند به داوطلبان کنکور رشته هوشبری در رسیدن به اهداف خود خدمات متعددی ارائه ‌می‌دهد. این مرکز با خدماتی همچون انتخاب رشته و مشاوره‌ تحصیلی به داوطلبان در مسیر تحصیلی در رشته هوشبری کمک کنند. برخی از خدمات این مرکز شامل موارد زیر می‌باشند.
ارائه راهنمایی تحصیلی: ارائه راهنمایی درباره تعیین اهداف تحصیلی، انتخاب دوره‌ها و دانشگاه‌ها، و ارتقاء مهارت‌های مورد نیاز برای ورود به رشته دلخواه.

تست‌های مطالعاتی: مرکز پارسین مشاوره با اجرای تست‌ اگاهی از سبک مطالعه، بهترین شناخت از دانش‌آموزان را حاصل می‌نماید. این تست‌ها، ابزارهای موثری هستند که اطلاعات عمیقی از استعدادها، نقاط قوت و ضعف، علایق و توانمندی‌های هر دانش‌آموز را ارائه می‌دهند. این روش ارزیابی، به مشاوران ما این امکان را می‌دهد که با دقت به نیازها و توقعات هر دانش‌آموز بپردازند و برنامه‌های مشاوره‌ای متناسب با ویژگی‌های فردی را طراحی کنند.
ارائه منابع آموزشی: فراهم کردن منابع آموزشی معتبر و به‌روز در زمینه هوشبری، که به داوطلبان امکان خودآموزی و تقویت مفاهیم را فراهم کند.
مشاوره تحصیلی فردی: ارائه مشاوره فردی به داوطلبان برای شناخت بهتر از نقاط قوت و ضعف خود، افزایش اعتماد به نفس و تدوین برنامه تحصیلی مناسب.
به کمک این مرکز، داوطلبان می‌توانند با طراحی برنامه‌های مطالعاتی مؤثر و افزایش توانمندی‌های لازم، بهترین حالت آمادگی را برای شرکت در آزمون کنکور رشته هوشبری داشته باشند و به اهداف تحصیلی خود دست یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید