Search

معرفی کامل رشته هوشبری و درامد آن

معرفی رشته هوشبری و درامد آن

معرفی رشته هوشبری و درامد آن اگر تمایل به کار کردن در اتاق عمل دارید، رشته هوشبری گزینه خوبی است. شما با گذراندن 4 سال تحصیل در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی وارد محیط بیمارستان می شوید. البته بعد از گذراندن 2 سال طرح اجباری این رشته. باید خاطر نشان کرد کارشناس هوشبری با بیهوشی متفاوت است. خطرات رشته هوشبری کارشناس هوشبری به متخصص بیهوشی در هنگام جراحی کمک می کند. آنها مسئول نظارت و ارزیابی مراقبت از بیمار در طول فرآیند جراحی، اطمینان از ایمنی آنها و ارائه ارزیابی مستمر قبل، حین و بعد از عمل هستند. بیهوشی یکی از تخصص های پزشکی است که شما ابتدا باید 7 سال پزشکی عمومی بخوانید و بعد 4 سال برای رشته بیهوشی در دانشگاه مشغول به تحصیل شوید.

مزیت اصلی رشته هوشبری نسبت به پرستاری این است که شیفت های شب سنگین ندارد.

برای تحصیل در رشته هوشبری علاقمندان باید در ازمون سراسری گروه علوم تجربی رشته کنند و رتبه لازم را برای انتخاب رشته کسب کنند. برای پذیرش در این رشته احتیاج به رتبه بالا نیست.

وزارت بهداشت در برخی مواقع با توجه به نیاز مناطق خاص کاردانی رتبه رشته هوشبری رشته هوشبری را بدون کنکور دانشجو می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان تیم پارسین مشاوره تماس بگیرید.

از این شرح شغل متخصص هوشبری برای تبلیغ مشاغل خود درامد رشته هوشبری و یافتن نامزدهای واجد شرایط استفاده کنید. به راحتی می توانید مسئولیت ها و الزامات را بر اساس نیاز خود تغییر دهید.

رشته هوشبری چیست؟

هوشبری یک کارشناس است که در ارائه بیهوشی به بیماران قبل، حین و بعد از عمل جراحی تخصص دارد. آنها با نظارت بر علائم حیاتی، مدیریت درد و تنظیم سطوح بیهوشی در صورت نیاز، ایمنی و راحتی بیمار را تضمین می کنند. متخصصان هوشبری نقش مهمی در ارزیابی بیماران قبل از عمل جراحی، ایجاد طرح های بیهوشی و همکاری با سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی برای ارائه مراقبت بهینه از بیمار دارند.

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا 

وظیفه اصلی کارشناس هوشبری چیه؟

کار اصلی کارشناس هوشبری  این است که علائم حیاتی بیمارمانند ضربان قلب، فشار خون و تنفس را در حین جراحی کنترل می کند، مشکلات پزشکی را که ممکن است ایجاد شود مدیریت می کند و بهبودی روان و ایمن پس از جراحی را تضمین می کند. آنها تصمیمات حیاتی در مورد دوز بیهوشی، مدیریت درد و آمادگی بیمار برای ترخیص می گیرند. هوشبری از نزدیک با جراحان، پرستاران و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای هماهنگی و ارائه مراقبت های جامع در طول فرایند جراحی همکاری می کنند.

کارشناس هوشبری باید دستگاه های مورد نیاز برای بیهوشی بیمار قبل از جراحی را استرلیزه و آماده کند و بعد از اینکه بیمار دوباره به هوش امد از او مراقبت کند.

بیشتر بخوانید : آخرین رتبه قبولی بینایی سنجی ۱۴۰۲

مسئولیت های متخصص هوشبری عبارتند از:

معاینه بیماران، بررسی سابقه پزشکی و بررسی آزمایشات قبل از جراحی

آرام بخش یا بی حس کننده کامل قسمت های بدن بیمار در آماده سازی برای روش های جراحی که زیر نظر دکتر بیهوشی انجام میشه کنترل می کنند.

ایجاد طرح های بیهوشی برای هر بیمار زیر نظر متخصص بیهوشی.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

مسئولیت های متخصص هوشبری

خلاصه کار

مسئولیت های هوشبری شامل انجام و مدیریت بیهوشی به عنوان بخشی از فرآیند قبل، حین و بعد از جراحی است. آنها همچنین بیماران و سابقه پزشکی آنها را قبل از جراحی، از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و مکمل های گیاهی ارزیابی می کنند.

در نهایت، شما نوع و مقدار بیهوشی مورد استفاده در طول عمل را تجویز، نظارت و ثبت خواهید کرد. شما با سایر پزشکان برای بیمارانی که نیاز به مدیریت درد در خانه دارند، همکاری خواهید کرد.

تصمیم بگیرید که چه زمانی بیمار آماده ترخیص یا انتقال به یک اتاق خاص است

 مهارت ها و روحیات لازم برای شغل هوشبری

تجربه کاری ثابت شده به عنوان هوشبری باید فردی با روابط عمومی خوبی باشید، هم رفتار خوبی با بیمار داشته باشید و هم با پرسنل بیمارستان و همکاران خود سازگاری بالایی داشته باشید. یک فرد کارشناس هوشبری بایستی علاقمند کار با تجهیزات و دستگاه باشد.

در اخر این شغل مناسب کسانی است که تحمل خون و صحنه های دلخرش را داشته باشند.

بازار کار رشته هوشبری

معرفی رشته هوشبری و درامد آن کارشناس هوشبری یکی از اعضای اصلی تیم اتاق عمل است و بیشتر وقتش توی اتاق عمل می گذراند.

فارغ التحصیلان هوشبری می توانند در بیمارستان های دولتی یا خصوصی، کلینک های درد، مراکز جراحی و مراکز فوریت های پزشکی مشغول بکار شوند.

لیست بهترین دانشگاه های رشته هوشبری

دانشگاه علوم پزشکی ایران

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

دانشگاه علوم پزشکی خمین

دانشگاه علوم پزشکی آبادان

دانشگاه علوم پزشکی ساوه

دانشگاه علوم پزشکی کاشان

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشگاه علوم پزشکی کردستان

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

دانشگاه علوم پزشکی قزوین

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دانشگاه علوم پزشکی قم

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

دانشگاه علوم پزشکی زابل

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

دانشگاه علوم پزشکی یزد

دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر

دانشگاه علوم پزشکی گراش

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دانشگاه علوم پزشکی بابل

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

دانشگاه علوم پزشکی ساوه

دانشگاه علوم پزشکی لرستان

دانشگاه علوم پزشکی گلستان

دانشگاه علوم پزشکی گیلان

دانشگاه علوم پزشکی نیشاپور

دانشگاه علوم پزشکی مازندران

علاقمندان به انتخاب رشته هوشبری در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری، علاوه بر دانشگاه های سراسری می توانند واحدهای علوم پزشکی دانشگاه ازاد را انتخاب کنند. برای این کار باید در سایت دانشگاه ازاد انتخاب رشته خود را انجام دهند و شانس خود را بسنجند.

درآمد رشته هوشبری چقدر است؟

منابع متعددی وجود دارد که میزان درآمد یک متخصص بیهوشی در سال را بیان می کند. بر اساس گزارش  از سال 2023، متخصصان بیهوشی 8 الی 10 میلیون دریافت می کنند.

درآمد رشته هوشبری

ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری در رشته هوشبری

متاسفانه هوشبری یکی از رشته های است که در ایران امکان ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری برای ان وجود ندارد. البته چند سالی است که رشته ای با عنوان «اموزش هوشبری» در ازمون ارشد وزارت بهداشت ایجاد شده است.

معرفی رشته هوشبری و درامد آن

علاقمندان به ادامه تحصیل می توانند علاوه بر رشته اموزش پزشکی در یکی از رشته های شاخه علوم پزشکی زیر تحصیل خود را ادامه دهند؛

بیشتر بخوانید : نحوه انتخاب رشته در سال ۱۴۰۲_ نکات، تکنیک ها و مثال ها

آموزش پزشکی، پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان، اتاق عمل، مهندسی پزشکی(بیوالکترونیک)، نانوتکنولوژی پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت، آموزش بهداشت، تکنولوژی گردش خون، انفورماتیک پزشکی، ارگونومی و…

سوالات متداول :

1. متخصص هوشبری چه می کند؟

بیماران را در حین جراحی تحت نظر دارند و بر تجویز بیهوشی توسط پرستاران  یا دستیاران هوشبری نظارت می کنند. نقش آنها تضمین راحتی و ایمنی بیمار در طول فرآیند جراحی است.

2. گذراندن طرح در رشته هوشبری اجباری است؟

بله رشته هوشبری جزو 11 رشته است که طرح اجباری دارد.

3. بازار کار رشته هوشبری بهتر است یا رشته اتاق عمل؟

در حال حاضر بازار کار رشته اتاق عمل به نسبت هوشبری بهتراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید