Search

تست عادت مطالعه psshi – تست آگاهی از سبک مطالعه

تست عادت مطالعه یک آزمون روان سنجی استاندارد است که نقاط ضعف هر فرد را در یادگیری مشخص می‌کند.
تست آگاهی از سبک مطالعه

یکی از عوامل شکست دانش آموزان و دانشجویان در تحصیل و یادگیری، آگاه نبودن از سبک مطالعه متناسب با رفتارها و مهارت‌های هر فرد است. تست عادت مطالعه یک تست استاندارد است که نقاط ضعف هر فرد را در یادگیری مشخص می‌کند. به طوری که فرد با انجام این تست در می‌یابد از چه سبک مطالعه‌ای استفاده کند تا نقاط ضعف او به نقاط قوت تبدیل شود. همچنین بتواند در مدت زمان کمتر نتیجه بهتری از یادگیری داشته باشد. در واقع این تست به اشخاص کمک می‌کند به سمت تغییر و اصلاح عادات بد مطالعه خویش پیش برود. با این کار نتیجتاً مطالب را بهتر یاد می‌گیرد. بنابراین، هرچه مدت زمان مطالعه هر فرد بیشتر و باکیفیت‌تر باشد، قطعاً یادگیری، نمره و رتبه کنکور بالایی خواهد داشت.

در مرکز مشاوره پارسین با انجام تست عادت مطالعه میزان عوامل حواس پرتی، بی انگیزگی، تنبلی و غیره سنجیده می‌شود. در نظر داشته باشید پس از تحیل تست توسط روانشناسان این مرکز، راهکارهایی به شما ارائه خواهد شد.

عادت مطالعه یعنی چه؟

کلمه عادت به معنی مجموعه‌ای از رفتارها است که آدمی به آن خو گرفته است. فرد این رفتارها در طی زمان آن را تکرار می‌کند. عادت مطالعه مجموعه رفتارها و مهارت‌هایی است که افراد به شکل منظم برای افزایش دانش و اطلاعات خود انجام می‌دهند. همه ما می‌دانیم داشتن عادات مطالعه خوب نتایج مثبتی در زندگی برای ما به ارمغان می‌آورد. در مقابل، عادات بد مطالعه، نتایج منفی به همراه خواهد داشت.
زمانی که الگویی ثابت برای مطالعه متناسب با نحوه یادگیری، مکان و استراتژی برای انجام مطالعه داشته باشیم منجر به افزایش انگیزه و تبدیل شدن مطالبه به یک فرایند موثر می‌شود. بهتر است بگوییم داشتن یک عادت مطالعه صحیح مساوی است با تسهیل یادگیری و به خاطر سپردن تمام مطالب. همین تغییر به ظاهر ساده منجر به کسب نتیجه بهتر و زندگی لذت بخش‌تری خواهد شد.

تست عادت مطالعه پالسانی و شارما (psshi) چیست؟

این تست پاسخ‌ها را در سه مقیاس «همیشه یا بیشتر اوقات»، «گاهی وقت‌ها و به ندرت یا هرگز» برای هر سوال درجه‌بندی کرده است. هدف از انجام این تست، آگاه شدن از سبک مطالعه متناسب با شخصیت فرد است. در ضمن نقاط ضعف فرد را در یادگیری نشان می‌دهد و برای بهبود عملکرد مطالعه راهکارهایی را ارائه می‌دهد. با انجام تست عادت مطالعه میزان عوامل حواس پرتی، بی‌انگیزگی، تنبلی اندازه‌گیری گرفته می‌شود و افراد به سمت تغییر و اصلاح عادت مطالعه گام برمی‌دارند.

تست آگاهی از سبک مطالعه

تست عادت مطالعه چه عواملی را می‌سنجد؟

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، تست عادت مطالعه برای اصلاح رفتار بد مطالعه است. این تست کمک می‌کند فرد روش صحیح مطالعه را یاد بگیرد تا بتواند در مدت زمان کمتری نتیجه بهتری از یادگیری آن مطلب بدست اورد. در این تست ۸ فاکتور مهم برای سنجش عادت مطالعه اندازه‌گیری می‌شود که عبارتند از:

  1. زمانی که به مطالعه اختصاص داده می‌شود
  2. شرایط فیزیکی برای مطالعه
  3. توانایی خواندن
  4. حافظه
  5. یادداشت برداری و خلاصه نویسی
  6. انگیزه یادگیری
  7. برگزاری امتحانات
  8. سلامت

دانش آموزان با انجام تست عادت مطالعه و کسب نمره در هر کدام از ۸ فاکتور بالا، دقیقاً به ضعف و قوت خود در هنگام مطالعه پی می‌برند. همچنین می‌توانند عملکرد تحصیلی خود را ارتقا دهند. به طور قطع تست عادت مطالعه یکی از تست‌های ضروری برای افرادی است که می خواهند برای کنکور اماده شوند و زمان طولانی را مطالعه کنند. این افراد با برطرف کردن نقاط ضعف عادت مطالعه خود می‌توانند راندمان بالایی داشته باشند.

چه افرادی می‌توانند تست عادت مطالعه را انجام دهند

  • افرادی که می‌خواهند یادگیری عمیق داشته و مفاهیم را کامل یاد بگیرند.
  • اشخاصی که کنکوری هستند.
  • افرادی که می‌بایست مطالعه هدفمند داشته باشند.
  • دانش آموزی که از درس خواندن زود خسته می‌شود.
  • دانش آموزانی که مجبور هستند برای یادگیری بیشتر مطالب را چندین بار تکرار کنند.
  • نحوه مطالعه برخی دروس مانند: زبان، زمین و غیره که زود فراموش می‌شوند.
  • مشاوران تحصیلی که دریابند شیوه مطالعه دانش آموز صحیح است یا نه؟
  • دانشجویان برای بررسی نقاط ضعف خود در مطالعه.

بررسی تاثیر فاکتورهای تست عادت مطالعه بر یادگیری

تست عادات مطالعهpsshi، ۸ فاکتور موثر برای داشتن یک روش مطالعه صحیح را بررسی می‌کند. با بررسی هر کدام از این ۸ فاکتور چه نتیجه ای بدست می‌آید. در این بخش از مقاله این نتایج نشان داده شده است.

بودجه‌بندی زمان

همه ما شنیده‌ایم که وقت طلاست و باید بهترین بهره را از آن برد. برای فردی که متقاضی و شرکت کننده در کنکور سراسری است و یا مشغول مطالعه در زمان امتحانات است استفاده بهینه از این زمان خیلی مهم است. با انجام تست عادت مطالعه و تعیین نمره شما، مشخص می‌شود که توانایی شما در برنامه‌ریزی و استفاده از زمان به چه صورت بوده است.
با سنجش فاکتور تقسیم بندی زمان، میزان زمان‌های تلف شده شما مشخص می‌شود. از طرفی با اطلاع از زمان‌های تلف شده در برنامه‌های آینده می‌توان میزان آن را کاهش داد. بنابراین با تعیین شدن نمره بودجه بندی زمان، دقیقاً فرد می‌داند زمان و برنامه‌های خود را چگونه تنظیم کند و اولویت با کدام درس می‌باشد.

مکان مناسب برای مطالعه

یکی از عوامل تاثیرگذار بر میزان مطالعه هر فرد در طی روز، داشتن مکان مناسب برای مطالعه است. فردی که شرایط فیزیکی و محیط مناسبی برای مطالعه داشته باشد مسلماً کیفیت و در نهایت راندمان بالایی در یادگیری خواهد داشت.

انگیزه یادگیری

با سنجش این فاکتور، افراد در می‌یابند که تمایل آنها برای یادگیری چقدر است. فرد برای درس خواندن شوق و انگیزه کافی دارد. با داشتن انگیزه بالا فرد تلاش می‌کند تمام حواس خود را جمع کرده و مطالب را به خوبی یاد بگیرد.
زمانی که دانش آموز انگیزه کافی برای یادگیری داشته باشد، سعی می‌کند تکالیف مدرسه را با دقت و کیفیت بالایی انجام دهد. مسلماً چنین فردی برای هدف خود و دستیابی به آن، به خاطر داشتن انگیزه بالا تلاش خود را بیشتر می‌کند. چنین اشخاصی مطالب درسی را به مدت زمان زیادی در ذهن خود نگهداری می کنند.

تست آگاهی از سبک مطالعه

توانایی خواندن

توانایی خواندن مطلب در هر موضوعی مسئله بسیار مهمی است. بدین صورت که سرعت خواندن و درک مطلب و تحلیل واژگان برای هر فرد به چه صورت است. تندخوانی در هنگام مطالعه به خصوص در زمان کنکور خیلی مهم است. داشتن این مهارت یکی از تکنیک‌های ضروری برای موفقیت در کنکور است. در هنگام مطالعه هر فردی باید در یک زمان مشخص توانایی خواندن و درک کردن یک مطلب را در یک زمان خاص داشته باشد و خلاصه‌های آن مطالب را به خاطر بسپارد.
فردی که تست عادت مطالعه را انجام دهد نمره‌ای که برای توانایی خواندن کسب می‌کند نشان می‌دهد توانایی خواندن این فرد چقدر است و از چه میزان تمرکز برخوردار است. آیا زمان طولانی می تواند غرق مطالعه باشد و به جزئیات مطالب چقدر اهمیت می‌دهد.

سنجش حافظه

یکی از عواملی که برای سنجش عادت مطالعه باید به آن دقت کرد، سنجش حافظه فرد است. معمولا اشخاص مختلف میزان به خاطر سپاری موضوعات برای آنها مختلف است. زمانی که در تست عادت مطالعه نمره سنجش حافظه مشاهده می‌شود، بیانگر این است که میزان دقت و توجه فرد به مطالب چقدر بوده است؟ آیا فرد از حداکثر ظرفیت حافظه خود استفاده می‌کند یا نه؟ سنجش حافظه نشان می‌دهد هر فرد بعد از گذشت چه مدت زمانی باید مطالب را مرور کند تا دچار فراموشی نشود.

یادداشت برداری

یادداشت برداری یکی از ابزارهای ضروری برای یادگیری هر فرد است. برای یادداشت برداری راه‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد. هر دانش آموزی برای یادداشت برداری و خلاصه نویسی از روش‌های علمی تایید شده‌ای باید استفاده ‌کند. زمانی که شما از یادداشت برداری در چه در کلاس درس و چه در هنگام مطالعه استفاده کنید، این کار سبب می‌شود که موضوعات در سطح بالایی در ذهن شما پردازش شود و مطالب را به صورت عمیق‌تر یاد بگیرید و موضوعات به حافظه بلند مدت راحت‌تر منتقل شود.
یادداشت برداری‌های انجام شده در هنگام مرور مطالب مورد استفاده قرار می‌گیرند و از فراموشی مطلب جلوگیری می‌شود. پس نمره‌ای که هر فرد در این مقیاس کسب می‌کند نشان می‌دهد که میزان یادداشت برداری در کلاس درس یا هنگام مطالعه به چه میزان بوده است.

برگزاری امتحانات

یکی از زمان های که برای هر فردی، استرس زا است، زمان برگزاری امتحانات است. دانش آموز در هنگام امتحانات باید توانایی خوبی برای برنامه‌ریزی دروس و همچنین بتواند مدیریت زمان بالایی برای مطالعه داشته باشد تا نمره بالایی کسب کند. سنجش این فاکتور در تست عادت مطالعه نشان می‌دهد که توانایی شما در زمان برگزاری امتحانات به چه صورت است. آیا عملکرد بالایی در این مواقع دارد؟ آیا در جلسه آزمون توانایی زمانبندی کردن موضوعات درسی را دارد و برای جواب دادن هر سوال چه زمانی صرف می‌کند.

سلامت

این مقیاس نشان می‌دهد که میزان سلامت جسمی و روانی شما به چه میزان است. برای داشتن یک مطالعه طولانی مدت بایستی از لحاظ تغذیه، ورزش و خواب کافی در حد ایده آل باشید تا موفقیت بالایی را در زندگی کسب کنید. برخی دانش آموزان در زمان مطالعه یا هنگام آزمون دچار استرس و اضطراب می‌شوند و همین موضوع بر نتیجه آزمون تاثیر زیادی می‌گذارد، به خصوص در ایام کنکور، میزان استرس بسیار بالا است. در زمان کنکور فرد احتیاج به تغذیه مناسب، خواب کافی و مدیریت استرس دارد تا بتواند این مسیر طاقت فرسا را ادامه دهد.

سوالات متداول

دقت نتایج حاصل از تست عادت مطالعه PSSHI تا چه حد است؟

تست عادت مطالعه PSSHI یک ابزار قوی و دقیق برای ارزیابی مهارت‌های روان‌شناختی و عادات مطالعه باشد و می‌تواند به صورت موثری به تحلیل و پیش‌بینی عملکرد تحصیلی در فرد کمک کند. با این حال، برای اطمینان بیشتر و درک دقیق‌تر، می‌توانید به منابع رسمی و تحقیقات علمی مرتبط با PSSHI مراجعه کرده و نتایج ارائه شده در آنها را بررسی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید