Search

هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403

هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد مستلزم پرداخت هزینه ای مشخص از طرف داوطلب است. هزینه ثبت نام ارشد 1403 طبق گفته سازمان سنجش تمامی هزینه های ثبت نام آزمون ها به عنوان هزینه های جاری برگزاری آن صرف می شود.

پرداخت هزینه ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد تنها به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس  sanjesh.org  انجام می گیرد. هزینه ای که برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 در نظر گرفته شده بود برابر با 233/000 تومان برای هر مجموعه امتحانی می رسد. هزینه در نظر گرفته شده برای ثبت نام ارشد ۱۴۰۳ برای هر مجموعه 368/000 تومان می باشد. متقاضیان پس از پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و دریافت سریال اعتباری، مجاز به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام بوده و می توانند نسبت به درج اطلاعات فردی وتحصیلی خود اقدام کنند.برای اطلاعات بیشتر با مشاوران خبره پارسین مشاوره تماس بگیرید .

برای مشاوره تخصصی شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

زمان ثبت نام کنکور ارشد 1403 هزینه های که سازمان سنجش برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در نظر گرفته شامل چند بخش می شود که هر داوطلب بر اساس نیاز خود نسبت به پرداخت آن اقدام می کند  واز خدمات و تسهیلات مربوطه بهره مند می شود. در ادامه مقاله هزینه های ثبت نام را ذکر می کنیم:

هزینه ثبت نام ارشد

1.هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در مجموعه های امتحانی اصلی و شناور:

کلیه فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی بدون توجه به نوع مدرک تحصیلی می توانند در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته در مجموعه های امتحانی گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی ومهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی، دو رشته امتحانی اصلی و شناور را انتخاب کنند.

پس گرفتن پول ثبت نام ارشد به طور کلی داوطلبان می توانند در دو کد رشته امتحانی اصلی و شناور ثبت نام کنند. ثبت نام در هر یک از این کد رشته ها مستلزم خرید کارت اعتباری مجزاست. هزینه ای که سازمان سنجش سال 1403برای هر کد رشته امتحانی در نظر گرفته برابر با 368/000 تومان می باشد. البته الزامی به خرید هر دو کارت اعتباری نیست. داوطلبان بر اساس نیاز و علاقه خود انتخاب می کنند.(زمان برگزاری آزمون رشته های اصلی و شناور در یک روز نیست و تداخلی با هم ندارد)

بیشتر بخوانید: زمان ثبت نام کارشناسی ارشد 1403

۲.هزینه خرید کارت علاقمندی به دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی:

داوطلبانی که علاقمند به ادامه تحصیل در رشته  محل های دانشگاه های پیام نور و دانشگاه غیر انتفاعی هستند. می بایست علاوه بر پرداخت هزینه مجموعه های امتحانی اصلی و شناور، کارت اعتباری جداگانه ای تحت عنوان کارت علاقمندی خریداری کنند. هزینه خرید کارت علاقمندی برای دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی پرداخت هزینه گزینش این دانشگاه ها نیز در زمان انتخاب رشته می باشد. البته داوطلبانی که در زمان ثبت نام علاقمندی خود را برای رشته محل های دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی اعلام نکنند، در زمان انتخاب رشته می توانند کارت علاقمندی را خریداری کنند. در ضمن در دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد، مجموعه های امتحانی که در دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی پذیرش دانشجو دارند، آورده شده.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

۳.هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه:

متقاضیانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه را دارند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ 10 هزار تومان، می توانند از این خدمات استفاده کنند.

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

همان طوری که اطلاع دارید کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد با هم ادغام شده ویک آزمون یکپارچه برگزار می شود. پس هزینه ای مجزایی تحت عنوان هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از داوطلبان دریافت نمی شود و متقاضیان با خرید یک کارت اعتباری می توانند متقاضی رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هم شوند. داوطلبان برای اطلاع از هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 می بایست اطلاعیه های سازمان سنجش را دنبال کرده . همچنین مبالغ این آزمون در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1403 ذکر شده و هم زمان با آغاز فرآیند ثبت نام در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403

پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد منحصراً به صورت اینترنتی و توسط کارت های عضو شبکه شتاب امکان پذیر است. در ادامه راهنمای تصویری نحوه پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را بیان می کنیم.

۱.ابتدا وارد شایت  sanjesh.org  شده و روی لینک ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1403 کلیک کنید.

هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1401

۲.در صفحه بعد، از ستون سمت راست، گزینه ” خرید سریال ثبت نام” را انتخاب کنید.

هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1401

۳.در این مرحله داوطلب با سه گزینه روبرو می شود با عنوان خرید سریال های ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته 1401 که بر اساس علاقه می توانید نسبت به خرید آنها اقدام کنید.

هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1401

۴.با انتخاب هر کدام از سه گزینه بالا، وارد صفحه ثبت اطلاعات شخصی خواهید شد که پس از تکمیل آن و کلیک بر روی گزینه “تایید وادامه” به درگاه اینترنتی بانک دسترسی پیدا می کنید.

۵.در این مرحله اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم و هزینه را پرداخت کنید. و در پایان مرحله پرداخت هزینه ثبت نام، اگر داوطلب مجموعه امتحانی اصلی و شناور را خریداری کرده باشد یک کد ۱۲ رقمی با عنوان “سریال ثبت نام” دریافت می کند و در صورتی که کارت اعتباری اعلام علاقمندی به شرکت در گزینش رشته های دانشگاه پیام نور ویا موسسات غیرانتفاعی را خریداری کند، یک کد ۱۰ رقمی با عنوان “سریال علاقمندی” دریافت می کند.

در ادامه بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور ارشد

کلیه داوطلبانی که متقاضی شرکت در مجموعه های امتحانی اصلی و شناور و همچنین اعلام علاقمندی برای رشته محل های دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی هستند باید چهار شماره سریال اعتباری تهیه کنند(یک سریال ثبت نام برای مجموعه امتحانی اصلی، یک سریال ثبت نام برای مجموعه امتحانی شناور، یک سریال ثبت نام برای گزینش دانشگاه پیام نور و یک سریال ثبت نام برای گزینش دانشگاه غیرانتفاعی.)

سوالات متداول:

۱.آیا می توان فقط هزینه خرید مجموعه های امتحانی را برای ثبت نام کارشناسی ارشد پرداخت کرد؟

بله

۲.هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چقدر است؟

همان طور که می دانید ثبت نام دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری با هم ادغام شده. بنابراین هزینه جداگانه ای برای ثبت نام رشته محل های دانشگاه آزاد پرداخت نمی شود.

۳.اگر بانک برای من پیام کسر وجه را ارسال کرد اما در سایت پیام عدم موفقیت در پرداخت تراکنش را مشاهده کردم چکار کنم؟

پول شما طی ۲۴ تا۷۲ ساعت به حساب شما بر می گردد.

۴.در هنگام پرداخت وجه، ارتباط اینترنتی قطع شد چکار کنم؟

با استفاده از شماره پیگیری پرداخت خود به بخش “مشاهده مشخصات کارت” رفته و با ورود کردن مشخصات فردی که در هنگام خرید ثبت نموده اید می توانید وضعیت پرداخت خود را بررسی کنید.

3 پاسخ

  1. باسلام قیمت شرکت در آزمون کنکور ارشد زیاد است و علی رغم بر اینکه گزینه علاقه مندی در دانشگاه پیام نور هم هزینه زیادی را به همراه دارد لطفا به این موضوع رسیدگی شود وضعیت اقتصادی برای خیلیا مشکل است با تشکر

  2. هزینه های شرکت در آزمون ها فوق العاده بالاست برای کسانی که قشر ضعیف و یا حتی متوسط هستند مبالغ خرجی چند روز زندگی رو دارد و اینکه ما دوست داریم در آزمون شرکت و تلاش بکنیم قبول بشیم اما مبالغ عدم رضایت خانواده برای تحصیل است خواهشا رسیدگی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید