Search

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد 1402

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

سازمان سنجش به عنوان مجری برگزارکننده آزمون کارشناسی ارشد، در بازه زمانی معینی از متقاضیان علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی ثبت نام به عمل می آورد. چند سالی هست که ثبت نام در نیمه دوم آذرماه صورت می گیرد. کلیه متقاضیان دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم(شبانه)، پیام نور، موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد می بایست در موعد ثبت نام کارشناسی ارشد 1402 به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org  مراجعه کرده. این داوطلبان نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام نمایند.

سازمان سنجش به منظور اطلاع دقیق داوطلبان از زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1402، چند روز قبل از انتشار دفترچه ثبت نام، اطلاعیه ای منتشر می کند. در این اطلاعیه تاریخ شروع و اتمام فرآیند نام نویسی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 از ۱۶ آذر الی ۲۳ آذرماه ادامه دارد که طبق روال کار سازمان سنجش این زمان دو تا سه روز تمدید می شود. ثبت نام های صورت گرفته به صورت اینترنتی می باشد و اصلا مراجعه ی حضوری وجود ندارد.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائهپکیج مشاوره تحصیلی است.

داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام، می توانند حداکثر در دو مجموعه امتحانی اصلی و شناور از بین لیست رشته های کارشناسی ارشد انتخاب کنند. برای این انتخاب نیازی به مرتبط بودن مدرک کارشناسی نیست. به عبارت دیگر متقاضیان می توانند بدون توجه به عنوان مدرک تحصیلی خود در آزمون رشته های گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی شرکت کنند و با سایر داوطلبان رقابت کنند.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

اولین قدم برای شرکت در آزمون تحصیلات تکمیلی، اطلاع داشتن از زمان ثبت نام در این آزمون می باشد. دغدغه اکثر علاقمندان به ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی جاماندن از ثبت نام می باشد. برخی داوطلبانی که با ما تماس می گیرند این قدر مشغول مطالعه و یادگیری دروس بوده اند که زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد را از دست دادند.

بر طبق جدول زمان بندی که سازمان سنجش اعلام می کند. بازه زمانی که برای ثبت نام آزمون فوق لیسانس 1402در نظر گرفته است از ۱۶ آذرماه تا ۲۳ آذر می باشد. که در این تاریخ داوطلبان می توانند هم ثبت نام و هم ویرایش خود را انجام دهند. البته نگران نباشید ما به شما می گوئیم سازمان سنجش دو بازه زمانی دیگر تحت عنوان تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد 1402 و مهلت مجدد ثبت نام کارشناسی ارشد در نظر می گیرد. این دو بازه زمانی فرصت کافی را در اختیار علاقمندان به ثبت نام در این آزمون قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: تمدید مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰2

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد 1402

دو ر اه موجود برای آزمون کارشناسی ارشد

نکته مهم: دانش اموختگان کارشناسی برای ورود به مقطع بالاتر، می توانند از دو طریق یا دو سازمان آزمون بدهند:

راه اول: سازمان سنجش آموزش کشور که مربوط به رشته های وزارت علوم، تحقیقات وفناوری می باشد. که برای ثبت نام رشته های وزارت علوم نیازی به مرتبط بودن مدرک کارشناسی نیست. به عبارتی هر داوطلبی بدون توجه به نوع مدرک می تواند در رشته ی مورد علاقه خود ثبت نام کند. به طور مثال داوطلبی با مدرک کارشناسی حسابداری، می تواند در هر رشته ای که تمایل دارد ثبت نام کند. در صورت  قبولی در مرحله انتخاب رشته، دروس پیش نیاز رشته پذیرفته شده را می گذراند.

راه دوم: مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی sanjeshp.ir می باشد که مربوط به وزارت بهداشت می باشد. داوطلبان برای ثبت نام و انتخاب رشته محدودیت دارند و یکی از شرایط اصلی ثبت نام مرتبط بودن نوع مدرک کارشناسی داوطلب می باشد.

لازم به یادآوری است که فارغ التحصیلان برخی از رشته های وزارت علوم می توانند در آزمون ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند. در مقاله های بعدی در مورد این رشته ها صحبت می کنیم.

زمان ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد

از سال ۱۳۹۶ به بعد ثبت نام کنکور فوق لیسانس دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری با هم ادغام شدند. ثبت نام مجزایی برای پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد در سایتی غیر از از سایت سنجش صورت نمی گیرد.

بنابراین کنکور کارشناسی ارشد سراسری و کنکور ارشد دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه برگزار می شود. یعنی داوطلبان ارشد دانشگاه های سراسری هم زمان داوطلب دانشگاه آزاد هم محسوب می شوند. می توان گفت: یک ثبت نام، یک هزینه ثبت نام وفقط یک بار برگزاری آزمون فوق لیسانس را در کشور داریم. تاکید می کنم ثبت نام جداگانه ای برای دانشگاه آزاد نداریم.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد

به طور کلی یک ثبت نام برای علاقمندان به شرکت در دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم(شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد وجود دارد. در ضمن سازمان سنجش یک کارنامه برای داوطلب صادر می کند که مشخص می شود متقاضی مجاز به انتخاب رشته می باشد یا نه.

در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته، علاقمندان به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد از وب سایت دانشگاه آزاد به نشانی Azmoon.org  یک کارت اعتباری برای انتخاب رشته خریداری می کنند. سپس انتخاب رشته مربوط به دانشگاه آزاد را انجام می دهند. از مرحله انتخاب رشته مسیر دو دانشگاه، آزاد و سراسری جدا می شود.

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 به صورت اینترنتی انجام می شود. کلیه علاقمندان به ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم(شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، دانشگاه های پردیس خودگردان و همچنین دانشگاه آزاد می توانند با مراجعه به سایت sanjesh.org اطلاعات فردی و تحصیلی را در فرم اینترنتی ثبت نام درج نمایند.

پس از مطلع شدن از تاریخ ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به سایت سنجش مراجعه کرده و سپس برای نام نویسی به ترتیب مراحل زیر را پشت سر می گذارند:

۱.دانلود دفترچه ثبت نام ومطالعه بخش های مختلف آن

۲.بررسی شرایط عمومی واختصاصی ثبت نام

۳.خرید کارت اعتباری برای ثبت نام( برای رشته های اصلی وشناور واعلام علاقمندی برای دانشگاه پیام نور وغیرانتفاعی)

۴.ورود به سامانه ثبت نام آزمون

۵.اسکن عکس متقاضی

۶.پر کردن فرم اطلاعات فردی وتحصیلی

۷.انتخاب دو رشته اصلی وشناور(اجباری به انتخاب دو رشته نیست می توانید یک رشته  انتخاب کنید)

۸.دریافت کد رهگیری ۱۶ رقمی وکد پرونده ۷ رقمی به منزله پایان ثبت نام می باشد.

در طول فرآیند ثبت نام کارشناسی ارشد 1402 کارشناسان مجرب مرکز پارسین مشاوره همراه شما هستند و می توانید از تجربیات آنها استفاده کنید.

در ادامه بخوانید: نحوه ثبت نام کنکور ارشد

سوالات متداول:

۱. ثبت نام کنکورکارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از چه سایتی انجام می شود؟

ثبت نام دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد با هم ادغام شده ودر سایت سنجش انجام می شود

۲.برای جاماندگان از ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، سازمان سنجش زمان دیگری در نظر گرفته است؟

بله دو زمان با عنوان تمدید مهلت ثبت نام و دیگری مهلت مجدد ثبت نام

۳.آیا ثبت نام ارشد رشته های علوم پزشکی در سایت سنجش انجام می شود؟

خیر در سایت جداگانه ای با عنوانsanjeshp.ir  صورت می گیرد.

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید