Search

نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1403

نحوه ثبت نام کنکور ارشد

علاقمندان به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد باید به سایت سنجش مراجعه کنند و پس از مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد و اطلاع از نحوه ثبت نام در صورت داشتن شرایط و پرداخت هزینه ثبت نام اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنند.

برای مشاوره تخصصی شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

تیم پارسین مشاوره در این مقاله، برای آشنایی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد با روند ثبت نام، به توضیح جامع و کاملی درباره مراحل ثبت نام و راهنمای تصویری پرداخت است تا علاقمندان بتوانند با خیال راحت و اشتباه کمتر ثبت نام خود را انجام دهند.

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

زمان ثبت نام کنکور ارشد 1403 ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی و از طریق سایت sanjesh.org  می باشد. داوطلبان باید از مراحل ثبت نام آگاهی کامل داشته باشند تا در مراحل بعدی آزمون (گرفتن کارت ورود به جلسه و …) با مشکل مواجه نشوند. در ضمن در هر بار که وارد سامانه ثبت نام می شوند میزان خطا و اشتباه آنها کمتر باشد و نیازی به ویرایش نداشته باشند.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

به طور کلی مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به صورت ذیل می باشد:

1.مراجعه به سایت سازمان سنجش

2.دانلود دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد و مطالعه دقیق آن

3.آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت نام

4.خرید کارت اعتباری کنکور کارشناسی ارشد

5.تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام

6.دریافت کد رهگیری و شماره پرونده

نحوه ثبت نام ارشد

نکته مهم: کلیه داوطلبان دو سریال ثبت نام برای مجموعه های امتحانی اول و دوم، همچنین دو سریال علاقمندی برای گزینش رشته های دانشگاه پیام نور و یا موسسات غیرانتفاعی به صورت جداگانه ای خریداری نمایند. در مجموع چهار سریال اعتباری باید تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403

تمدید ثبت نام ارشد 1403 سازمان سنجش به منظور جلوگیری از اشتباهات احتمالی، فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را در انتهای دفترچه راهنمای این آزمون قرار داده تا داوطلبان ضمن آشنایی با بندهای فرم اینترنتی، ثبت نام خود را با اطمینان بیشتری انجام دهند. تکمیل فرم پیش نویس ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد باعث تسریع در روند ثبت نام شده و امکان بروز خطا و اشتباه را به حداقل می رساند. از این رو به همه داوطلبان توصیه می کنیم حتماً قبل از مراجعه به سامانه ثبت نام این فرم را تکمیل نمایند.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1403

در صورتی که همه مدارک لازم را در دسترس دارید و همه ضوابط و مقرراتی را که به شما مربوط می شود مطالعه کرده اید، اکنون می توانید ثبت نام کنید. در ادامه راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را شرح می دهیم:

۱.برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در بازه زمانی اعلام شده توسط سازمان سنجش وارد این سامانه شوید و روی لینک، “ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد” کلیک کنید.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد

۲.در صفحه باز شده بر روی گزینه”ثبت نام جدید” کلیک کنید تا مراحل ثبت نام کنکور ارشد آغاز شود.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد

۳.در ادامه می بایست کارت اعتباری خریداری نمائید روی لینک خرید کارت اعتباری کلیک کنید.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد

و مشخص کنید دنبال خرید کدام کارت اعتباری هستید.

۴.در این مرحله به صفحه ای وارد خواهید شد که لازم است مشخصات خود را به صورت دقیق وارد نمایند. با وارد کردن مشخصات و انتخاب درگاه بانک به صفحه پرداخت الکترونیک می روید. در این صفحه با پرداخت هزینه ثبت نام، نسبت به تهیه کارت اعتباری اقدام کنید.

  • شما می توانید از تمامی کارت های بانک های عضو شتاب که رمز اینترنتی آنها فعال شده است، و حتی از کارت شخص دیگری، استفاده نمائید و الزامی به یکی بودن بانک صادر کننده کارت اعتباری و درگاه پرداخت وجود ندارد.

۵.پس از پرداخت هزینه، وارد صفحه ای خواهید شد که شامل شماره سریال لازم جهت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد است. برای اطمینان، با استفاده از شماره پیگیری پرداخت خود به بخش”مشاهده مشخصات کارت” رفته و با ورود مشخصات فردی که در هنگام خرید ثبت نموده اید، کارت خود را مشاهده کنید. در صورتی که پرداخت شما ناموفق باشد. در این قسمت به شما پیامی مبنی بر ناموفق بودن پرداخت وجه نمایش داده می شود.

۶.به صفحه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد باز گردید و با وارد کردن سریال ثبت نام و کد امنیتی، ارسال اطلاعات جهت ثبت نام را آغاز کنید.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد

۷.پس از آپلود عکس طبق مشخصاتی که در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده، عکس را در سایت بارگذاری کنید و بر روی گزینه تائید و ادامه کلیک کنید.

در ادامه بخوانید: مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱403

نکات مهم ثبت نام

ثبت نام با تاخیر ارشد 1403 بعد از وارد کردن اطلاعات و انتخاب گزینه صحت اطلاعات، بر روی دکمه تایید کلیک کنید. در پایان ثبت نام یک شماره پرونده ۷ رقمی و شماره پیگیری ۱۶ رقمی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که می بایست تا زمان اعلام نتایج آزمون نزد خود نگه دارند. برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به این دو کد احتیاج دارید.

داوطلبانی که در درج اطلاعات خود دچار اشتباه شده اند حتماً نسبت به ویرایش اطلاعات در همان لحظه و یا در اولین فرصت اقدام نمایند.

  • به منظور سهولت در فرآیند ثبت نام به داوطلبان توصیه می شود از کامپیوتر استفاده نمایند. بهتر است برای ثبت نام از گوشی  و تبلت استفاده نشود.
  • ثبت نام را به آخرین روزهای تعیین شده موکول نکنند. چون طبق تجربه ای که ما داریم امکان دارد هزینه پرداخت شود ولی سایت امکان ثبت نام را به شخص ندهد.
  • اگر برای ثبت نام به کافی نت مراجعه می کنید حتماً موارد زیر را کنترل کنید:

۱.قبل از تائید نهایی، اطلاعات و بخصوص “عکس” خود را کنترل کنید و این کار را به فرد دیگری واگذار نکنید چون در سال های قبل چنین مشکلاتی پیش آمده. داوطلبان مشخصات خودش می باشد ولی با عکس شخص دیگر.

۲. در پایان ثبت نام حتما از کافی نت فرم نهایی ثبت نام(با شماره پرونده ۷ رقمی و کد رهگیری ۱۶ رقمی) بخواهید و آن را نزد خود نگه دارید.

سوالات متداول:

۱.ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در چه سایتی می باشد؟

از ان جای که ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری با هم ادغام شده، یک ثبت نام و در سایت سازمان سنجش انجام می شود.

۲. داوطلبان کد رشته تحصیلی و کد دانشگاه محل تحصیل را از کجا باید تهیه کنند؟

از همان سایت سازمان سنجش گزینه های به این موارد اختصاص یافته.

۳. داوطلبان برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

به اطلاعات فردی و تحصیلی نیاز دارند.

۴. چطور مطمئن شویم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد با موفقیت انجام شده؟

در پایان ثبت نام با دریافت شماره پرونده و کد رهگیری، به منزله این است که ثبت نام با موفقیت انجام شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید