Search

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکورکارشناسی ارشد ۱۴۰۰

متقاضیان علاقمند به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد 1402، پس از مطلع شدن از زمان ثبت نام باید مدارک مورد نیاز را برای پر کردن فرم اینترنتی ثبت نام در سایت سازمان سنجش آماده کنند. اگر ثبت نام را خودتان انجام می دهید یا برای ثبت نام به کافی نت ها مراجعه می کنید، قبل از ورود به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش، باید مدارک شخصی و فارغ التحصیلی خودتان را آماده کرده باشید.

توصیه که ما برای شما داریم این است برای جلوگیری از هر گونه خطا و اشتباهی در ثبت نام، نگاهی به فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون ورودی کارشناسی ارشد که در پایان دفترچه ثبت نام وجود دارد، داشته باشید. این فرم دقیقاً مشابه فرم ثبت نام بوده که به شما کمک می کند مراحل ثبت نام را با آرامش، سرعت و دقت بیشتری انجام دهید. اگر این فرم را دیده باشید دقیقاً می دانید به چه مدارکی برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد نیاز دارید.

برای دریافت مشاوره انتخاب رشته تلفنی لطفا کلیک کنید.

آماده کردن مدارک شخصی و تحصیلی قبل از ثبت نام باعث تسریع در روند فرآیند ثبت نام می شود.

بیشتر بخوانید: هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1402

کلیه داوطلبان برای ثبت نام در دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، نوبت دوم(شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و همچنین دانشگاه آزاد می بایست دو مجموعه امتحانی اصلی و شناور را از بین گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی ومهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی انتخاب کنند. پس از آماده کردن مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کارشناسی ارشد 1402 به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و مراحل ثبت نام کارشناسی ارشد را پشت سر بگذارند.

در ادامه مقاله به بررسی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 می پردازیم.

مدارک ثبت نام ارشد

مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

بارها بارها سازمان سنجش اعلام کرده که مسئولیت درستی اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام به عهده ی داوطلب می باشد. با توجه به اهمیت صحت اطلاعات وارد شده در فرم ثبت نام کارشناسی ارشد داوطلبان می بایست قبل از مراجعه به سایت ثبت نام کارشناسی ارشد 1402، مدارک مورد نیاز ذیل را آماده کنند:

۱.شناسنامه و کارت ملی

۲.فایل عکس اسکن شده

عکس داوطلب یکی از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 محسوب می شود که به خاطر شناسایی هر داوطلب سر جلسه آزمون از اهمیت زیادی برخوردار است.

مشخصات فایل عکس اسکن شده:

۱.ابعاد عکس ۴*۳ یا ۴*۶ که در سال جاری گرفته شده باشد.

۲.عکس اسکن شده با فرمت JPG و حداکثر حجم آن ۷۰ کیلو بایت باشد.

۳.اندازه عکس باید حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ و حداقل ۳۰۰*۲۰۰ پیکسل باشد.

۴.تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.

۵.حاشیه های زاید عکس باید حذف شده باشد.

۶.حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.

تبصره ۱: اسکن عکس از روی کارت های شناسایی(کارت ملی، شناسنامه و..) قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است به منظور اسکن عکس، از اصل عکس پرسنلی خود و مطابق توضیحات فوق استفاده نماید.

تبصره۲ : در صورت استفاده از عکس غیرمعتبر، ثبت نام داوطلب باطل می شود و اجازه شرکت در آزمون را ندارند.

نکته مهم: به داوطلبانی که ثبت نام خود را در کافی نت ها انجام می دهند، توصیه می کنیم نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت کنید. چون امکان دارد اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای شما ارسال شده باشد. در صورت ارسال عکس اشتباه، فرد به عنوان متخلف تلقی می شود.

مدارک ثبت نام ارشد

۳.شماره سریال کارت اعتباری و سریال کارت علاقمندی خریداری شده

داوطلبان پس از ورود به سامانه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد اولین کاری که باید انجام دهند خرید سریال اعتباری برای دو مجموعه امتحانی اصلی و شناور و خرید سریال علاقمندی برای اعلام علاقمندی به شرکت در گزینش رشته های دانشگاه پیام نور  ویا موسسات غیرانتفاعی می باشد. لازم به ذکر است هر داوطلبی می تواند مجموعاً چهار سریال تهیه کند. کد سریال اعتباری برای مجموعه های امتحانی اصلی وشناور ۱۲ رقمی می باشد و کد سریال علاقمندی برای دانشگاه پیام نور وغیرانتفاعی ۱۰ رقمی می باشد. خرید هر کدام به صورت مجزا می باشد. تا این کدها را تهیه نکنید اجازه ی ثبت نام به داوطلب داده نمی شود.

۴.فرم معدل برای دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی

داوطلبانی که در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشجو می باشند و حداکثر تا تاریخ 1402/6/31 فارغ التحصیل می شوند ملزم به تکمیل فرم مخصوص معدل می باشند. این فرم در انتهای دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وجود دارد. داوطلبان می بایست آن را تکمیل و پس از تایید دانشگاه محل تحصیل، نزد خود نگه دارند و در زمان قبولی در آزمون به دانشگاه ارائه دهند.

در ادامه بخوانید : مراحل پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد

۵.کد پیگیری مربوط به سهمیه ایثارگران و رزمندگان

داوطلبان برای استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون های دانشگاه و گرفتن کد ۱۲ رقمی سهمیه رزمندگان می بایست قبلاً به ارگان مربوطه مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان را پر کرده باشند. سهمیه رزمندگان شامل رزمنده داوطلب بسیجی، رزمنده جهاد کشاورزی ویا رزمنده ستاد کل نیروی مسلح می باشد. کد پیگیری سهمیه رزمندگان برای هر آزمونی متفاوت می باشد.

آزمون های دانشگاه
  • جانبازان و همسرو فرزندان، خانواده شهدا و مفقود الاثر، آزادگان و همسر و فرزندان برای استفاده از سهمیه ایثارگران نیازی به دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی ندارند.

داوطلبان عزیز برای تشکیل پرونده و مراحل دریافت کارت بهزیستی وهمچنین ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می توانند با کارشناسان پارسین مشاوره تماس بگیرند.

۶.تشکیل پرونده داوطلبان معلول در سازمان بهزیستی و دریافت کارت عضویت

سازمان سنجش وضعیت داوطلبان نابینا یا کم بینا، ناشنوا یا کم شنوا و یا معلول جسمی حرکتی را از سازمان بهزیستی استعلام می گیرد و در صورت تایید این سازمان و داشتن پرونده، سازمان سنجش به این عزیزان خدمات وتسهیلات لازم را ارئه می دهد. داوطلبانی که در سازمان بهزیستی پرونده ندارند می بایست به این سازمان مراجعه کنند و پس از بررسی مدارک پزشکی فرد و تشکیل کمیسیون به عضویت سازمان در آورده می شود. کارت عضویت سازمان بهزیستی حتی درجه معلولیت  و نوع معلولیت شخص را مشخص می کند. در ضمن از این کارت برای تخفیف شهریه دانشگاه می توان استفاده کرد.

سوالات متداول:

۱.آیا سریال کارت اعتباری را حتماً برای دو مجموعه امتحانی اصلی وشناور باید تهیه کرد؟

خیر داوطلب می توان فقط یک مجموعه امتحانی انتخاب کند و سریال کارت اعتباری آن را تهیه کند.

2. در صورتی که عکس ارسالی اشتباه ارسال شده باشد چکار بایدکرد؟

حتی الامکان در زمان ویرایش عکس را تغییر داد. اگر داوطلب اقدامی انجام ندهد به عنوان متخلف شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید