Search

نکات اساسی در کلاس زیست که باید به آن توجه کرد

نکات اساسی زیست

نکات اساسی زیست شرکت در کلاس زیست، بخصوص در ماه های نزدیک به کنکور تنها مساویست با از دست دادن زمان است. اگر چند گام ساده را با پارسین مشاوره دنبال کنید، مطالعه شما با استرس کمتر، پربارتر و نمرات بهتری خواهید داشت.

همیشه مطالب تدریس شده را قبل از کلاس مرور کنید. این مرحله ساده سود زیادی را به همراه خواهد داشت. خواندن و یاد گرفتن عمیق تنها 50 درصد تمام سرفصل های کتاب زیست بهتر از این است که 100 درصد تمام فصول بصورت سطحی خوانده شود. پس با استراتژی باید پیش رفت.


پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

نکات اساسی زیست 1402

قبل از شروع کلاس همیشه جلوی کلاس بنشینید. حواس‌پرتی را به حداقل می‌رساند و به شما فرصتی می‌دهد تا استادتان بداند شما چه کسی هستید.

از تکنیک‌های مطالعه موثر مانند مقایسه یادداشت‌ها با یک دوست، نه انباشته کردن و اطمینان از شروع مطالعه خوب قبل از امتحان استفاده کنید.

نکات کلیدی مطالعه زیست شناسی

همیشه مطالب سخنرانی را قبل از کلاس درس بخوانید. این مرحله ساده به طرز شگفت انگیزی قدرتمند و موثر است. با آماده شدن از قبل، زمان شما در سخنرانی واقعی مفیدتر خواهد بود. مطالب اولیه در ذهن شما تازه خواهد بود و این فرصت را خواهید داشت که در طول سخنرانی به هر سوالی پاسخ دهید.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

نکته مهم در مطالعه زیست این است که پیوسته تست زد چون تست زنی بخش مهمی از فرایند یادگیری می باشد.

تصاویر زیست، پر از نکات مهم و سوال است. بخصوص شکل های بدن انسان مانند شکل مجاری اداری و کلیه.

قید ها و کلمات خاص را فراموش نکنید! روی این مطالب نکات اساسی زیست تاکید کنید چون قیدها دام های تستی برای سوالات کنکور هستند. اگر قیدها را خوب یاد نگیرید ممکن است در دام طراحان کنکور بیفتید.

بنابراین برای یادگیری بهتر قیدها از هایلایتر و مارکرهای رنگی مختلف استفده کنید. در هنگام مطالعه قیدهای که بار منفی (مانند برخی، بعضی و…) دارند با یک رنگ خاص مانند آبی و قیدها یا کلمات مثبت (مانند بسیاری، اغلب، تقریباً و…) با رنگ سبز علامت گذاری شوند. همچنین کلمات خنثی را با رنگ زرد مشخص کرد.

بیشتر بخوانید : چگونه یادداشت‌های زیست خوب برداریم

چطور از جلسات زیست استفاده کنید

زیست شناسی یا بیولوژی، مانند بسیاری از علوم، عملی است که به بررسی حیات می پردازد. بسیاری از ما زمانی که به طور فعال در یک موضوع شرکت می کنیم، بهتر یاد می گیریم. بنابراین حتما در جلسات آزمایشگاه زیست شناسی توجه کنید و آزمایشات را در واقع انجام دهید. به یاد داشته باشید، شما بر اساس توانایی شریک آزمایشگاهی خود برای انجام آزمایش، درجه بندی نمی شوید، بلکه بر اساس توانایی خودتان درجه بندی نمی شوید.

نکات کلیدی مطالعه زیست شناسی

بلکه به میزان دقت ویادگیری توجه کنند. یک روز به توصیه هایی نیاز خواهید داشت، بنابراین مطمئن شوید که استاد شما را با نام می شناسد و شما یک چهره از 400 نیستید.

یادداشت های زیست شناسی را با یک دوست مقایسه کنید. از آنجایی که بیشتر زیست شناسی به انتزاعی بودن گرایش دارد، یک «رفیق یادداشت» داشته باشید. هر روز بعد از کلاس یادداشت ها را با دوستان خود مقایسه کنید و هر شکافی را پر کنید. دو دست بهتر از یکی است! درس زیست درسی پر از نکات ریز و مهم است.

از دوره “آرامش” بین کلاس ها استفاده کنید تا فوراً یادداشت های زیست شناسی را که اخیراً گرفته اید مرور کنید.

انباشته نکنید! به عنوان یک قاعده، شما باید حداقل دو هفته قبل از امتحان، مطالعه برای امتحانات زیست شناسی را شروع کنید.

این نکته بسیار مهم است – در کلاس بیدار بمانید. معلمان مشاهده کرده اند که افراد زیادی در وسط کلاس چرت می زنند (حتی خروپف می کنند).

بیشتر بخوانید : آموزش تست زنی به سبک رتبه برترها

نکات تحصیلی اضافی

از ساعات اداری، جلسات نقد و بررسی و فعالیت های مشابه استاد یا استاد خود استفاده کنید. در این جلسات می توانید پاسخ هر سوالی را مستقیماً از منبع دریافت کنید.

بسیاری از مدارس دارای برنامه های آموزشی عالی هستند که منبع خوبی برای دریافت پاسخ سوالات هستند. برخی مدارس آزمون های خاصی را برای دانش آموزان پایه دوازدهم برگزار می کنند که این ازمون ها سوالات خیلی خوبی دارند. سوالات را حتما تهیه کنید و بارها آنها را مرور کنید.

سوالات متداول:

1.نکات اساسی زیست شناسی چیست؟


نتیجه تصویر برای نکات پایه کلاس زیست شناسی
اساس زیست شناسی به شکل امروزی بر پنج اصل اساسی استوار است. آنها نظریه سلولی، نظریه ژن، تکامل، هموستاز و قوانین ترمودینامیک هستند. نظریه سلولی: همه موجودات زنده از سلول تشکیل شده اند. سلول واحد اساسی زندگی است

2. 5 مفهوم اصلی بیولوژیکی چیست؟


پنج موضوع اصلی زیست شناسی عبارتند از ساختار و عملکرد سلول ها، تعاملات بین موجودات، هموستاز، تولید مثل و ژنتیک، و تکامل.

3. دانش آموزان در زیست شناسی چه می آموزند؟


به طور کلی، زیست شناسان ساختار، عملکرد، رشد، منشاء، تکامل و توزیع موجودات زنده را مطالعه می کنند. زیست شناسی یکی از موضوعات مهمی است که در کنار شیمی و فیزیک، اجزای سازنده همه چیزهایی است که در مورد علوم طبیعی می فهمیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید