Search

معرفی رشته تکنسین پزشکی هسته ای و بازار کار ان

رشته تکنسین پزشکی هسته ای و بازار کار ان

رشته تکنسین پزشکی هسته ای و بازار کار ان آیا دوست دارید در یک نقش منحصر به فرد مراقبت های بهداشتی کار کنید که اشتیاق شما به فناوری و پیشرفت پزشکی را ترکیب کند؟ درآمد پزشکی هسته ای در ایران اگر چنین است، تبدیل شدن به یک تکنسین پزشکی هسته‌ای می‌تواند شغلی رویایی باشد که هرگز نمی‌دانستید وجود دارد.

با توجه به BLS، در حال حاضر کمتر از 19000 تکنسین پزشکی هسته ای در ایالات متحده مشغول به کار هستند، که آن را به یک حوزه کوچک اما مهم در صنعت مراقبت های بهداشتی تبدیل می کند. و به‌عنوان یک فناوری پزشکی هسته‌ای، می‌توانید نقشی اساسی در تیم مراقبت‌های بهداشتی بیمارستان ایفا کنید و از بیماران و متخصصان پزشکی به طور یکسان حمایت کنید.

تکنولوژی پزشکی هسته ای یکی از رشته های گروه علوم تجربی است.

برای مشاوره تخصصی شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

اما یک تکنسین پزشکی هسته ای دقیقا چیست؟ امروز، این نقش محوری را تجزیه می کنیم و توضیح می دهیم که چگونه می توانید این مسیر شغلی را دنبال کنید.

مزایا و معایب رشته پزشکی هسته ای یک رشته تکنسین پزشکی هسته ای و بازار کار ان یک متخصص مراقبت های بهداشتی است که در تهیه، تجویز، آزمایش و نظارت بر مواد رادیواکتیو مورد استفاده برای تشخیص و درمان بیماری ها در بیماران تخصص دارد.

مشاوره تحصیلی

متخصصان پزشکی هسته‌ای رادیوداروها را تهیه و مدیریت می‌کنند – داروهایی که حاوی دوزهای کمی از مواد رادیواکتیو یا رادیونوکلئیدها هستند که سپس برای تشخیص و درمان شرایط پزشکی استفاده می‌شوند.

کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، پزشکی هسته‌ای را انجام می‌دهند، که یک رشته بین‌رشته‌ای است که بر جمع‌آوری هرچه بیشتر اطلاعات در مورد ساختار و عملکرد اندام‌های یک فرد با کمک رادیوداروها، که به عنوان رادیو ردیاب‌ها نیز شناخته می‌شوند، تمرکز دارد.

مشاوره تحصیلی پارسین مشاره با ارائه تخصصی ترین مشاوره در تمامی زمینه مدارس کنکور دانشگاه انتخاب رشته دکتری کارشناسی ارشد و … کافی است تماس بگیرید . 

رتبه لازم برای پزشکی هسته ای فن‌آوری‌های پزشکی هسته‌ای از رادیوداروها در آزمایش‌ها و تکنیک‌های مختلف استفاده می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد ساختار و عملکرد اندام‌های بیمار را تجسم و ارزیابی کنند. این رادیوداروها – مانند تکنسیوم-99m و ید-131- معمولاً از طریق تزریق، بلع یا استنشاق برای بیماران تجویز می شوند.

هنگامی که رادیودارو در داخل بدن قرار می گیرد، در اندام یا بافت مورد مطالعه تجمع می یابد و اشعه گاما ساطع می کند. این پرتوهای گاما سپس توسط دوربین‌ها یا اسکنرهای تخصصی قابل تشخیص هستند، بنابراین پزشکان را قادر می‌سازد تا شرایط مختلف پزشکی را شناسایی، تشخیص و نظارت کنند.

اگرچه این مواد ممکن است فقط حاوی مقادیر کمی از تشعشعات باشند، اما اگر به درستی ذخیره، تهیه یا استفاده نشوند، می‌توانند بالقوه خطرناک باشند. به همین دلیل است که رادیوداروها به دقت تنظیم می شوند و نیاز به رسیدگی ویژه دارند.

با دانستن خطر برای همه افراد درگیر، یک تکنسین پزشکی هسته ای خبره به سختی آموزش دیده است تا به طور ایمن با رادیوداروها مدیریت کند تا خطر قرار گرفتن در معرض تشعشعات را به حداقل برساند.

دانشگاه های دارای رشته پزشکی هسته ای تکنسین‌های پزشکی هسته‌ای نقش مهمی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی ایفا می‌کنند و با استفاده از آموزش‌ها و ابزارهای پیچیده تشخیص تشعشع، برای تشخیص و درمان شرایط پزشکی بیماران به‌منظور بازگشت سلامتی بیماران، استفاده می‌کنند.

برای دانستن نکات کلیدی برای موفقیت در کنکور تجربی با قبولی تضمینی کافیست با پارسین مشاوره تماس بگیرید .

به این ترتیب، آنها ممکن است با بیماران و کارکنان مختلفی کار کنند، که این فرصت را فراهم می کند تا تأثیر قابل توجهی بر زندگی دیگران بگذارد. آنها همچنین از امتیاز همکاری نزدیک با پیشرفته ترین فناوری ها برخوردار هستند.

تبدیل شدن به یک فناوری پزشکی هسته‌ای نیز می‌تواند یک انتخاب شغلی مفید با چشم‌انداز شغلی قوی و حقوق رقابتی باشد.

کنکور تجربی

بستگی به تخصص و مهارت کارشناس متفاوت است

اکثریت قریب به اتفاق متخصصان پزشکی هسته‌ای در یک بیمارستان کار می‌کنند، اگرچه برخی ممکن است در آزمایشگاه‌های تشخیصی، کلینیک‌های تصویربرداری یا مطب پزشکان نیز خدمت کنند.

پس از دریافت گواهی، با مدرک فناوری پزشکی هسته ای چه کاری می توانید انجام دهید؟ یک تکنسین خبره پزشکی هسته ای نقشی حیاتی در عملیات روزانه تیم های تشخیصی هر مرکز مراقبت های بهداشتی ایفا می کند. مشاغل روزانه آنها شامل اما وظایف زیر است:

آماده سازی رادیونوکلئیدها – یک فناوری پزشکی هسته ای ممکن است مسئول تهیه دوز ایمن و مناسب رادیونوکلئیدها باشد. این می تواند شامل مخلوط کردن و اندازه گیری دوزهای مناسب باشد.

تجویز رادیونوکلئیدها – یک فناوری پزشکی هسته ای همچنین ممکن است رادیوداروها را از طریق چندین روش از جمله تزریق، بلع و استنشاق تجویز کند. برای این منظور، آنها باید اطمینان حاصل کنند که دوز مناسب ارائه شده و به طور ایمن تجویز می شود.

ارتباط با بیمار – بیماران و عزیزان آنها ممکن است به طور قابل درک در مورد روش پزشکی هسته ای محتاط باشند. فن‌آوری پزشکی می‌تواند با هر دوی آنها همکاری نزدیک داشته باشد، به توضیح روند، پاسخ دادن به سؤالات، و فراهم کردن راحتی هنگام آماده کردن بیمار برای اسکن کمک کند. آنها همچنین ممکن است نیاز به انتقال اطلاعات مرتبط در مورد خطرات احتمالی، عوارض جانبی و آنچه از این روش یا درمان داشته باشند، داشته باشند.

مراقبت و نظارت بر بیمار – شما هرگز نمی دانید که یک بیمار حتی به یک دوز ناچیز از یک ماده رادیواکتیو چگونه واکنش نشان می دهد. بنابراین، اغلب انتظار می رود که یک فناوری پزشکی به پزشک در نظارت بر بیماران برای واکنش های غیرعادی یا نامطلوب کمک کند.

گرفتن و جمع‌آوری اسکن – متخصص همچنین دوربین و تجهیزات نظارتی را که به دوربین‌های گاما معروف هستند، آماده می‌کند. این دستگاه های تصویربرداری پزشکی می توانند تصاویری از رادیونوکلئیدهای بلعیده شده، به ویژه در مغز، استخوان، قلب، ریه ها، کلیه ها، کبد و تیروئید را بگیرند و ثبت کنند.

نگهداری و کالیبره کردن تجهیزات – علاوه بر آماده سازی تجهیزات تصویربرداری پزشکی، انتظار می رود فناوری پزشکی اطمینان حاصل کند که همیشه در وضعیت مناسب کار می کند. کارهای روزانه ممکن است شامل انجام بازرسی های معمول، کالیبراسیون و نگهداری باشد. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که از تجهیزات تصویربرداری دیگر، از جمله اسکن PET و SPECT استفاده کنید.

آیا می خواهید بدانید چگونه می توانید یک رشته تکنسین پزشکی هسته ای و بازار کار ان شوید؟ اگرچه مسیر شغلی ممکن است بسته به فرد متفاوت باشد، اکثر فن‌آوران پزشکی هسته‌ای فقط با مدرک کاردانی یا لیسانس و تکمیل یک گواهینامه تخصصی و/یا برنامه مجوز به این رشته می‌پیوندند.

 شما ممکن است قبل از اینکه بتوانید به عنوان یک تکنسین پزشکی هسته ای کار کنید، لزوماً به گواهینامه و مجوز نیاز ندارد. با این حال، در بسیاری از موارد، همان الزاماتی که باید برای دریافت گواهینامه خود تکمیل کنید، می تواند به شما در کسب مجوز کمک کند. علاوه بر این، کسب گواهینامه های تخصصی ممکن است به شما کمک کند تا در این زمینه برتری بیشتری کسب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات خاص موقعیت مکانی خود، باید با هیئت بهداشت خود تماس بگیرید.

تکنسین های پزشکی هسته ای نقش حیاتی فزاینده ای در زمینه مراقبت های بهداشتی ایفا می کنند. و این رشته نشان دهنده یک مسیر شغلی هیجان انگیز و پر ارزش برای دانش آموزانی است که می خواهند در تقاطع بین پزشکی، تشخیص و فناوری پیشرفته فعالیت کنند.

رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای جزو رشته های است که در دانشگاه های علوم پزشکی محدودی وجود دارد. این رشته تنها در دانشگاه علوم پزشکی بابل و کرمانشاه و پردیس های ان وجود دارد.

اگر یادگیری بیشتر در مورد این رشته علاقه شما را برانگیخته است، قدم بعدی شما این است که در نظر بگیرید کدام برنامه پزشکی هسته ای برای شما مناسب است.

پیش‌بینی می‌شود که استخدام فناوران پزشکی هسته‌ای از سال 2021 تا 2031 2 درصد رشد کند که کمتر از میانگین برای همه مشاغل است. علیرغم رشد محدود اشتغال، به طور متوسط ​​در طول یک دهه، سالانه حدود 1000 فرصت برای فناوران پزشکی هسته ای پیش بینی می شود


استفاده گسترده از تکنیک های پزشکی هسته ای پتانسیل تسریع، ساده سازی و کاهش هزینه های توسعه و ارائه مراقبت های بهداشتی بهبود یافته را دارد و می تواند اجرای پزشکی شخصی سازی شده را تسهیل کند.

افزایش ساعات کار ممکن است مجبور شوید در طول عصرها، آخر هفته ها یا تعطیلات خود برای مطالعات اورژانسی در بیمارستان باشید. وضعیت بیماران. بیماران شما اغلب بسیار بیمار و ناراحت خواهند بود که می تواند انجام مطالعات پزشکی هسته ای را چالش برانگیز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید