Search

معرفی رشته مامایی و شرایط تاسیس مطب مامایی

معرفی رشته مامایی و شرایط تاسیس مطب مامایی

معرفی رشته مامایی و شرایط تاسیس مطب مامایی ماما در لغت به معنای با زن است. اگرچه پرستار-ماماها بیشتر به خاطر کارشان در دوران بارداری و به‌ویژه زایمان شناخته می‌شوند، درآمد مطب مامایی پرستار ماماها به طور جامع از سلامت زنان مراقبت می‌کنند. ماماهای پرستار خبره  پرستاران حرفه‌ای هستند که در مراقبت‌های دوران بارداری، زایمان، مراقبت‌های پس از زایمان، زنان، مراقبت‌های بهداشتی زنان و تنظیم خانواده تخصص دارند. آنها در هر جایی که سایر پزشکان پیشرفته انجام می دهند کار می کنند: در بیمارستان، در کلینیک و در خانه.

مشاوره تحصیلی پارسین مشاره با ارائه تخصصی ترین مشاوره در تمامی زمینه مدارس کنکور دانشگاه انتخاب رشته دکتری کارشناسی ارشد و … کافی است تماس بگیرید . 


کارهای مجاز در مطب مامایی
بسیاری از مردم تصور می کردند که ماماها فقط به زنان در زایمان در خانه، زایمان در آب و زایمان بدون بیهوشی کمک می کنند. اگرچه برخی از زنان ممکن است فرزندان خود را به این روش به دنیا آورند، ماماها در واقع بر همه انواع زایمان‌ها نظارت می‌کنند، از جمله آنهایی که در بیمارستان مرسوم‌تر هستند. ماماهای پرستار اعتبار و اختیارات لازم برای توانمندسازی بیماران را دارند، بنابراین نوع مراقبت‌های ارائه شده بر اساس ترجیحات آنها و به نفع آنهاست.

علیرغم سوء تفاهم های رایج، رشته مامایی بدون کنکور ماماهای پرستار واجد شرایط مراقبت از زنان در مراحل مختلف زندگی هستند. علاوه بر این، به عنوان تجویز کننده و ارائه دهنده مستقل، آنها قادر به مدیریت انواع بارداری ها، چه ساده و چه پیچیده هستند. مانند سایر پرستاران حرفه ای پیشرفته، بسیاری از ماماها سال ها تجربه به عنوان پرستار ثبت شده در زایمان و سایر زمینه های سلامت زنان دارند. بسیاری معتقدند که تجربه منحصر به فرد کار به عنوان یک پرستار ثبت شده قبل از پیشرفت، چیزی است که پرستاران از جمله ماماها را از همتایان پزشک خود متمایز می کند.

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

معرفی رشته مامایی و شرایط تاسیس مطب مامایی ، خدمات مطب مامایی حوزه های عملی و سطوح آموزشی طبقه بندی شده ای وجود دارد. این هم به مکان و هم وابسته به آموزش است. درست مانند سایر پرستاران حرفه‌ای پیشرفته، ماماها با درجات مختلفی از استقلال از نظارت پزشک در یک جو دائماً در حال تغییر مراقبت از بیمار در عمل پیشرفته کار می‌کنند. اکثر ماماها دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری پرستاری (CNM) هستند. همچنین ماماهای تایید شده (CM) وجود دارند که در حالی که مدرک تحصیلی خود را در سطح لیسانس حفظ کرده اند، هیئت های عملی پیشرفته خود را گذرانده اند. برای کسانی که مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا ندارند، می توانند واجد شرایط یک ماما حرفه ای (CPM) باشند. آنها یا از طریق کارآموزی و/یا آموزش رسمی آموزش می بینند و دامنه فعالیت آنها محدودتر از CNM ها است.

شواهد روشن است. تقویت آموزش مامایی بر اساس استانداردهای بین المللی گامی کلیدی برای بهبود کیفیت مراقبت و کاهش مرگ و میر و عوارض مادران و نوزادان است. چارچوب اقدام برای تقویت آموزش مامایی راهنمای توسعه آموزش با کیفیت بالا و پایدار قبل و حین خدمت برای نجات جان افراد است.

معرفی رشته مامایی و شرایط تاسیس مطب مامایی یک راه حل کلیدی برای چالش ارائه مراقبت های جهانی و با کیفیت از مادر و نوزاد برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار ما است. در حالی که بهبود دسترسی به مراقبت حیاتی است، اطمینان از کیفیت خوب مراقبت تاثیر بیشتری بر حفظ جان افراد دارد.

-همه ماماها باید با استانداردهای بالا آموزش ببینند و بتوانند در حد کامل خود تمرین کنند.

-ماماها باید در بالاترین سطح در سیاست آموزشی مشارکت داشته باشند.

– ماما باید با فرآیندهای آموزشی باید هماهنگ و همسو باشد.

مشاوره تحصیلی

دارای مدرک کارشناسی مامایی یا بالاتر .

در صورتی که بیش از 2 نفر متقاضی تاسیس مطب باشند ، باید یک نفر از آنها کارشناسی مامایی یا بالاتر باشد.

اشخاص حقوقی متقاضی تاسیس مرکز شامل شرکت های خدمات بهداشتی و یا موسسات خیریه می باشند .

مسئول فنی باید دارای مدرک مامایی و حداقل 5 سال سابقه کار باشد

برای دانستن نکات کلیدی برای موفقیت در کنکور تجربی با قبولی تضمینی کافیست با پارسین مشاوره تماس بگیرید .

ماما شخصی است که به طور منظم در یک برنامه آموزشی مامایی پذیرفته شده و در کشوری که در آن قرار دارد به رسمیت شناخته شده باشد، دوره مقرر در رشته مامایی را با موفقیت به پایان رسانده و مدارک لازم را برای ثبت نام و/یا کسب کرده باشد. دارای مجوز قانونی برای مامایی

معرفی رشته مامایی و شرایط تاسیس مطب مامایی هدف از بهترین برنامه‌های پرستاری و مامایی ، آماده‌سازی پرستاران برای یک حرفه حرفه‌ای پیشرفته است که مراقبت از زنان و خانواده‌هایشان را در طول سال‌های نوجوانی و باروری آنها فراهم می‌کند. این شامل مراقبت در دوران قبل از بارداری، بارداری، زایمان، پس از زایمان و مراقبت از نوزادان است. برنامه‌های پرستاری و مامایی به شما مهارت‌ها و تجربه‌های بالینی مورد نیاز برای شرکت در آزمون‌های صدور گواهینامه ملی و شروع حرفه‌تان را می‌دهد.

از آنجایی که آنها برنامه های سطح فارغ التحصیلی هستند، برنامه های مامایی می تواند چالش برانگیز باشد. دوره‌های پرستاری سطح بالا، و همچنین کلاس‌های تخصصی و تجربیات عملی بالینی، نیاز به تعهد محکم به برنامه دارد. اگر تصمیم بگیرید در حین ثبت نام کار کنید، ممکن است با چالش های بیشتری روبرو شوید. مهارت های مدیریت زمان و اولویت بندی خوب می تواند به کاهش استرس کمک کند و شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

برنامه های  رشته مامایی بسیاری از مهارت ها و توانایی های جدید را به شما آموزش می دهد. در اینجا چند مورد مهمی که می توانید منتظر آنها باشید آورده شده است:

1. شما زایمان نوزاد را یاد خواهید گرفت!!: این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما یادگیری نحوه زایمان ایمن و موثر، مهارت مشخص ماماهای پرستار و یکی از مهم ترین مهارت هایی است که در برنامه های پرستار و مامایی خواهید آموخت. تا زمانی که از یکی از این برنامه ها فارغ التحصیل شوید، در تعداد قابل توجهی از زایمان ها شرکت کرده اید و آماده خواهید بود که خودتان در زایمان شرکت کنید.

2. شناسایی خطرات و کاهش عوارض در بیماران پس از زایمان را یاد خواهید گرفت: زنان می توانند هر تعداد از عوارض را در طول زایمان و در دوره پس از زایمان تجربه کنند. دانستن اینکه چه چیزی را باید جستجو کرد و چگونه به بیماران آموزش داد که به دنبال چه چیزی بگردند، یک مهارت حیاتی است که می تواند جان افراد را نجات دهد. مهارت قابل توجهی که در برنامه های  مامایی ایجاد خواهید کرد، توانایی ارزیابی بیماران برای شناسایی خطرات احتمالی پس از زایمان و کاهش وقوع آنها است.

3. شما یاد خواهید گرفت که روش مبتنی بر شواهد را در مراقبت از مامایی پیاده سازی کنید: به عنوان یک ماما پرستار، از جمعیت متنوعی از بیماران مراقبت خواهید کرد. همگام ماندن با یافته های تحقیقاتی فعلی برای ارائه مراقبت با کیفیت از بیمار بسیار مهم است. برنامه های  مامایی به شما مهارت های حیاتی مورد نیاز برای درک و اجرای تمرین های مبتنی بر شواهد و ارتقای نتایج مثبت بیمار را می آموزد. نمونه‌هایی از تمرین مبتنی بر شواهد در مراقبت‌های مامایی شامل تعیین اینکه آیا در طول زایمان از دارو استفاده شود و چه نوع یا تصمیم‌گیری در مورد ارائه گزینه‌های تغذیه در طول زایمان بر اساس وضعیت و نیازهای بیمار است.

4. شما یاد خواهید گرفت که از مهارت های ارزیابی سلامت پیشرفته استفاده کنید: به عنوان یک پرستار ثبت نام شده، اهمیت ارزیابی های کامل و اینکه چگونه یافته ها بر تصمیمات مراقبت از بیمار تأثیر می گذارد را درک می کنید. برنامه های مامایی شما را با دانش پیشرفته ارزیابی بیماران آماده می کند. برای کمک به تشخیص انحرافات از سلامت طبیعی در بیماران مامایی، از جمله ارزیابی سلامت هماتولوژیک و قلبی عروقی، پستان، غدد درون ریز، دستگاه تناسلی ادراری، گوارشی، عصبی، تنفسی و روانی، تشخیص سلامت طبیعی را خواهید آموخت.

کنکور تجربی

5. شما توانایی ادغام ایمنی فرهنگی را در تمام برخوردهای مراقبت از بیمار ایجاد خواهید کرد: ماماهای پرستار از بیمارانی با پیشینه های مختلف با باورها و فرهنگ های مختلف مراقبت می کنند. برخی از تفاوت های رایجی که هنگام مراقبت از بیماران خواهید دید، رویکرد آنها به بارداری و زایمان است. به عنوان یک مامای پرستار، باید به فرهنگ و تصمیمات مراجع خود در مورد مراقبت احترام بگذارید و در عین حال محیطی امن را برای نتایج مثبت بیمار فراهم کنید. در برنامه‌های پرستاری و مامایی ، دانش‌آموزان با روش‌هایی آشنا می‌شوند که فرهنگ بر انتخاب‌های بیمار تأثیر می‌گذارد و بر تصمیم‌گیری‌ها برای مراقبت‌های بهداشتی تأثیر می‌گذارد. وقتی یاد می‌گیرید که ایمنی فرهنگی را در عمل ادغام کنید، بیماران شما احساس ارزشمندی می‌کنند، که باعث ارتقای روابط سالم پزشک/بیمار می‌شود.

6. شما یاد خواهید گرفت که با سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی برای ارتقای تداوم مراقبت همکاری کنید: نشان داده شده است که مدل های تداوم مراقبت احتمال انطباق بیمار از جمله استفاده از مراقبت های پیشگیرانه و نگهداری را افزایش می دهد. همچنین ثابت شده است که خطر ابتلا به زایمان زودرس و سایر عوارض زایمان و از دست دادن زندگی مادر / جنین را کاهش می دهد. اگرچه شما تصمیمات مستقلی در مورد مراقبت از بیمار خواهید گرفت، اما همچنان باید با سایر متخصصان برای حمایت از تداوم مراقبت و ارتقای نتایج مثبت همکاری کنید. برنامه های پرستاری و مامایی به شما در مورد مسائل مهمی که نیاز به همکاری دارند و چگونگی ارتقای همکاری موثر در سراسر تخصص های مراقبت های بهداشتی را به شما آموزش می دهد.

7. شما توانایی شناسایی عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت را برای ارتقای کیفیت بالای مراقبت از بیمار ایجاد خواهید کرد: معرفی رشته مامایی و شرایط تاسیس مطب مامایی در مراقبت های مامایی، عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت ممکن است در میزان یا نوع حمایتی که بیمار از خانواده یا دوستان دریافت می کند، منعکس شود. مراقبت های دوران بارداری در دسترس، و مسائل اجتماعی مانند موانع مذهبی یا فرهنگی. به عنوان یک ماما پرستار، تمام جنبه های رفاه بیمار خود را ارزیابی خواهید کرد، از جمله شناسایی عوامل اجتماعی تعیین کننده که می تواند بر نتایج آنها تأثیر بگذارد. برنامه های پرستاری و مامایی شما را با دانش لازم برای شناسایی این عوامل تعیین کننده و اجرای طرح هایی برای غلبه بر آنها آماده می کند.

ماماها یکی از مهم‌ترین خدمات زایمان را ارائه می‌دهند: حمایت از مادران باردار و خانواده‌هایشان در طول فرآیند بارداری و خود زایمان. این یک نقش پزشکی بسیار ارزشمند است، بنابراین اگر به دنبال شغل بعدی مامایی خود هستید، Medacs طیف وسیعی از نقش‌های مامایی موقت و دائمی را دارد.

به عنوان یک ماما، هم در مورد بارداری و هم در فرآیند زایمان متخصص خواهید بود. معمولاً، شما از نزدیک با زنان باردار کار خواهید کرد و در مورد گزینه‌ها و خدمات موجود، پشتیبانی، مشاوره و راهنمایی ارائه می‌کنید. شما همچنین خواهید توانست:

ارائه مراقبت های کامل دوران بارداری، از جمله کلاس های والدین، معاینات بالینی و غربالگری

شناسایی حاملگی های پرخطر

نظارت بر زنان و کمک به آنها در فرآیند زایمان و زایمان

آموزش به والدین جدید چگونه بهترین مراقبت از نوزادان تازه متولد شده را انجام دهند

برقراری ارتباط با سایر آژانس ها، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و اجتماعی برای اطمینان از تداوم مراقبت.

ماماها به عنوان اولین نقطه تماس برای مادران باردار عمل می کنند، به این معنی که آنها باید در زمینه خود متخصص باشند. ماماها همچنین باید در برخورد با افرادی، از جمله مادرانی که دارای زمینه های چالش برانگیز، منزوی و اغلب محروم از اجتماع هستند، توانا و با اعتماد به نفس باشند. ماماها گاهی نیاز به حمایت از مادرانی دارند که مرده‌زایی، سقط جنین، ختم یا مرگ نوزادی را تجربه کرده‌اند.

ادامه تحصیل مامایی به تخصص زنان افرادی که برای مشاغل مامایی درخواست می کنند باید مهارت های شخصی برای مقابله با این موقعیت های پیچیده را داشته باشند. در نتیجه، برای تبدیل شدن به یک ماما باید باتجربه و واجد شرایط باشید. اما، پس از واجد شرایط بودن، مهارت‌های شما در طیف وسیعی از محیط‌های پزشکی مختلف، مانند بیمارستان‌، بخش‌های نوزادان، بخش‌های پس از زایمان یا در داخل جامعه مورد نیاز خواهد بود.

برای شروع درخواست برای مشاغل مامایی، ابتدا به یک مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در دوره مامایی نیاز دارید. همچنین می‌توانید مدرک تحصیلی خود را دنبال کنید یا موقعیتی را در کارآموزی مامایی کسب کنید، اما پس از احراز شرایط، باید در شورای پرستاری و مامایی (NMC) ثبت نام کنید.

در حالت ایده آل، در طول دوران دانشجویی، تا حد امکان در یک محیط مرتبط تجربه کسب خواهید کرد. مکان‌های دوره‌های مامایی رقابتی و اغلب چالش برانگیز است، بنابراین کسب تجربه عملی تا حد امکان مهم است.

صلاحیت ها اساس حرفه شما را تشکیل می دهند، اما برای اینکه در شغل مامایی برتر باشید به تعدادی مهارت ضروری نیز نیاز دارید. شما باید داشته باشید:

رفتاری مراقب و آرام هنگام برخورد با موقعیت‌های اغلب ناراحت‌کننده

اطمینان در اولویت بندی وظایف در محیط های پرفشار.

علاقه به روند بارداری و زایمان و تعهد به توسعه مداوم دانش خود

تعهد به رفتار یکسان با همه زنان، صرف نظر از پیشینه و هویت.

به عنوان یک ماما، می توانید انتظار داشته باشید که با متخصصان زنان، پزشکان عمومی (GPs)، بازدیدکنندگان بهداشت، پرستاران نوزادان و کارکنان پشتیبانی از نزدیک کار کنید، بنابراین فضای زیادی برای توسعه دانش و تخصصی کردن مهارت های شما وجود دارد. می توانید مهارت های خود را در غربالگری قبل از زایمان، زایمان در خانه، بهداشت عمومی یا نظارت بخش زایمان تخصصی کنید.

همچنین می‌توانید مشاوره یا مدیریت را دنبال کنید، جایی که مسئولیت‌های بیشتری را برای بسیاری از بیماران در یک بیمارستان یا بخش مراقبت خاص بر عهده خواهید داشت. در غیر این صورت می‌توانید تدریس یا تحقیقات آکادمیک را دنبال کنید، اما راه‌های مختلفی وجود دارد که شغل مامایی می‌تواند شما را در پیش بگیرد.

وقتی نوبت به جستجو و درخواست شغل مامایی می‌رسد، دارای طیف گسترده‌ای از نقش‌های پزشکی موقت و دائم است. ما روزانه مشاغل جدید دریافت می کنیم، و با آزادی انتخاب محل کار و تعداد دفعات کار، پیگیری شغل بعدی پزشکی خود با ما راهی عالی برای یافتن شغل ایده آل برای شما است.

به عنوان تامین کننده ترجیحی متخصصان بهداشت، می توانید قبل از اکثر موارد برای مشاغل مامایی درخواست دهید. ما می توانیم با مذاکره در مورد بسته حقوقی مناسب و حمایت از پیشرفت شغلی آینده شما کمک کنیم. با هر سطحی از تجربه و تخصص پزشکی، برای شغل بعدی پزشکی خود با ما درخواست دهید.

استانداردهای مامایی برای تمرین عبارتند از: استاندارد 1: ارتقاء سلامت و رفاه از طریق عمل مامایی مبتنی بر شواهد. استاندارد 2: درگیر روابط حرفه ای و شراکت های محترمانه است. استاندارد 3: توانایی و مسئولیت پذیری را برای عمل مامایی نشان می دهد.

ایجاد محیطی مناسب برای ماماها

این مختصر محیطی را برای ماماها به عنوان محیطی تعریف می‌کند که از زیرساخت‌ها، حرفه و یکپارچه‌سازی در سطح سیستم مورد نیاز برای ماماها پشتیبانی می‌کند تا بتوانند به طور مؤثر دامنه کار خود را انجام دهند.

این چارچوب بر چهار رکن آموزش، تمرین بالینی، مدیریت و تحقیق ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید