Search

چگونه برای کنکور ریاضی به 10 روش ساده درس بخوانیم

مطالعه برای کنکور ریاضی

مطالعه برای کنکور ریاضی نیازی به احساس طاقت فرسا ندارد. تست زدن به طور کلی می تواند باعث اضطراب شود، اما با مدیریت زمان و رعایت عادات خوب مطالعه، می توانید به کاهش استرس کمک کنید. اگرچه ممکن است بسیاری از افراد ریاضی را چالش برانگیز و امتحان کردن را دشوار بدانند، در اینجا نحوه مطالعه برای آزمون ریاضی برای آسان‌تر شدن و موفقیت آمیز بودن آن آورده شده است.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

دلایل اصلی از دست دادن امتیاز دانش آموزان در کنکور ریاضی:

اول از همه، مهم است که این نکات را به خاطر داشته باشید تا نمره آزمون خود را به حداکثر برسانید. رایج ترین دلایلی که باعث می شود افراد در آزمون ریاضی امتیاز از دست بدهند عبارتند از:

1. دستورالعمل

در هر آزمونی، خواندن دقیق دستورالعمل ها یا سوالات بسیار مهم است. دقیقاً سخن همه ی دبیران ریاضی؛ خوب خواندن سوال مساویست با 50% جواب است. پس ابتدای کار باید سوال را با دقت بخوانید و دریابید سوال از شما چه چیزی می خواهد. ببینید آیا باید کار خود را نشان دهید یا فقط پاسخ دهید. بسیاری از آزمون های ریاضی اگر کار درست باشد، حتی اگر پاسخ نهایی نباشد، اعتبار جزئی ارائه می دهند.

2. واژگان و مفاهیم ریاضی

ریاضی نیز مانند انگلیسی دارای واژگان است. حتماً واژگان و مفاهیم را قبل از مطالعه برای کنکور ریاضی تقویت کنید تا متوجه شوید که چه چیزی از شما خواسته می شود.

چگونه در 10 مرحله برای مطالعه کنکور ریاضی آسان درس بخوانیم

در اینجا برخی از نکات مهم برای نحوه مطالعه در امتحانات ریاضی آورده شده است.

1. زود شروع کنید

آمادگی برای مطالعه برای کنکور ریاضی با جدی گرفتن کلاس شروع می شود. سعی کنید هیچ کلاس یا جلسه ای را از دست ندهید. در حالی که حضور در کلاس به شما کمک می کند، تنها در صورتی مفید است که به دقت توجه کنید. وقتی مفهومی را متوجه نشدید، از معلم خود سوال بپرسید. از کتاب درسی به عنوان منبع استفاده کنید و هر روز کمی مطالعه کنید.

مقاله مرتبط: سه روش کاربردی برای خلاصه نویسی

مطالعه برای کنکور ریاضی

2. تکالیف خود را انجام دهید

تکالیف برای تکرار و جذب مفاهیم از درس ارائه شده است. از روی همکلاسی های خود را کپی نکنید یا از آن بگذرید. وقتی تکالیف خود را انجام می دهید، یعنی شما در حال مطالعه هستید. با درک مفاهیم پایه ریاضی، به راحتی می توانید برای ادامه یادگیری بسازید. اگر مشکلات یا مفاهیم تکرار شونده ای را مشاهده کردید، احتمالاً آنها آزمایش خواهند شد. با تکالیف خود مانند یک راهنمای مطالعه رفتار کنید.

برای مشاوره تحصیلی از طریق تلفن ثابت با این شماره تماس بگیرید:۹۰۹۹۰۷۰۰۸۴  از کل کشور  پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

3. یک رویکرد برنامه ریزی را امتحان کنید

به جای اینکه تمام مطالعه خود را در آخرین لحظه جمع کنید، سعی کنید از قبل برنامه ریزی کنید. سعی کنید مهارت ها و تکنیک های مطالعه را برای ایجاد عادات خوب تقویت کنید. به خودتان محدودیت زمانی بدهید و 3 روز قبل از آزمون شروع به مطالعه کنید. با نزدیک‌تر شدن به روز آزمون، می‌توانید بار را کاهش دهید. در اینجا مثالی از نحوه عملکرد رویکرد 3-2-1 آورده شده است:

3 روز قبل از آزمون: تمام واژگان را مطالعه کنید، مسائل تمرینی زیادی را انجام دهید و هر پاسخی را که در تکالیف درسی اشتباه گرفتید مرور کنید (60 دقیقه).

2 روز قبل از آزمون: واژگان را به طور خلاصه مرور کنید. 10-15 مسئله تمرینی (45 دقیقه) را انجام دهید.

1 روز قبل از آزمون: واژگان را مرور کنید. یک تکلیف از تکالیف شب قبل (30 دقیقه) انجام دهید.

4. از تست ها و امتحانات تمرینی استفاده کنید

بسیاری از طراحان کنکور امتحانات قدیمی را برای تمرین در اختیار شما قرار می دهند. گاهی اوقات، حتی می توانید امتحانات قدیمی را به صورت آنلاین پیدا کنید. این مشکلات را دوباره کار کنید و تکالیف و یادداشت ها را مرور کنید. با ایجاد آزمون تمرینی خود، می توانید دست خود را در هر نوع مسئله امتحان کنید تا برای آنچه ممکن است در آزمون ظاهر شود آماده شوید. رمز موفقیت در درس ریاضی و کنکور ریاضی انجام دادن زیاد تست و تمرین های کتاب است.

تست ها و امتحانات تمرینی

5. از Flashcards استفاده کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، ریاضی موضوعات دیگر را در این واقعیت منعکس می کند که مفاهیم و اصطلاحات واژگانی برای حفظ کردن وجود دارد. در کنار اینها، اغلب باید فرمول ها را بشناسید. به این ترتیب، ایجاد فلش کارت با موارد ذکر شده برای کمک به یادآوری آنها مفید است. گاهی اوقات، معلمان به شما اجازه می دهند از یک راهنمای مطالعه در آزمون استفاده کنید. اگر چنین است، کلمات و فرمول های واژگانی را نیز درج کنید. اگر اینطور نیست، یک تخلیه مغزی را امتحان کنید. هنگامی که آزمون شروع می شود، همه چیز را در حالی که در ذهن شما تازه است یادداشت کنید تا بتوانید در طول آزمون به لیست مراجعه کنید.

6. تمرین آنلاین

از همه نوع منابع استفاده کنید. وب سایت هایی وجود دارند که به طور خاص به موضوعات ریاضی اختصاص داده شده اند

7. یک گروه مطالعاتی را امتحان کنید

اغلب اوقات، شما ممکن است مفهومی را که دوستتان می داند، درک نکنید. در این موارد، راه اندازی گروه های مطالعه و کار در کنار دوستان مفید است. مطالعه به صورت گروهی می تواند به شما کمک کند تا در مسیر خود قرار بگیرید و از یکدیگر یاد بگیرید.

در ادامه بخوانید: معرفی بهترین نکات منابع کنکور 1402 رشته ریاضی

8. پاداش تعیین کنید

متمرکز ماندن و مطالعه از قبل مستحق پاداش است. به این ترتیب، شما می توانید سیستم های پاداش خود را بر اساس آنچه که دوست دارید انجام دهید، راه اندازی کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید برای یک هدیه خاص پس انداز کنید، هر بار که یک تکلیف را انجام می دهید، یک جایزه پولی در یک شیشه قرار دهید. بعد از امتحان برو برای خودت هدیه بخر. یا در نظر بگیرید که وقتی یک آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشتید، با مراقبت از خود مانند یک ماساژ یا یک شام خوب پاداش دهید.

9. خوب بخوابید

به همان اندازه که مطالعه مهم است، خواب کافی است. تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد خاطرات در طول خواب پایدار می شوند. علاوه بر این، محرومیت از خواب می تواند بر تمرکز و توجه تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، وقتی برنامه ریزی می کنید که چه زمانی مطالعه کنید، مطمئن شوید که هنوز می توانید به اندازه کافی بخوابید.

10. از اشتباهات درس بگیرید

بعد از اینکه یک آزمون نمره‌دهی شده را دوباره دریافت کردید، اشتباهات را مرور کنید و نحوه رفع آنها را بدانید. از آنجایی که مفاهیم ریاضی بر یکدیگر بنا می‌شوند، مهم است که بدانید چه اشتباهی انجام شده است تا با تکرار و ساختن مفاهیم، ​​بدانید که دفعه بعد چه کاری باید انجام دهید.

ریاضی را نباید بصورت فصل به فصل مطالعه کرد بایستی بصورت مبحثی مطالب را مطالعه کرد.

نکات اضافی

در صورت امکان، سعی کنید ریاضیات را در زندگی واقعی به کار ببرید. این می تواند با استفاده از ریاضیات در موقعیت های مدیریت مالی، پخت و پز و آشپزی، بهبود خانه، در محل کار و موارد دیگر اتفاق بیفتد.

علاوه بر این، هنگام مطالعه، سعی کنید این کار را بدون حواس پرتی انجام دهید. محیط مطالعه ای را پیدا کنید که برای شما بهترین کار را داشته باشد. خواه کافه، کتابخانه یا خانه، حواس پرتی را محدود کنید. شما می توانید این کار را با خاموش کردن وسایل الکترونیکی و تنها داشتن مواد مورد نیاز در فضای مطالعه خود انجام دهید.

جمع بندی

با جدی گرفتن کلاس های ریاضی و تکالیف خود از روز اول، می توانید استرس های غیرضروری را در زمان امتحان کاهش دهید. اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، یکی از بهترین نکات برای نحوه مطالعه در آزمون ریاضی و بهترین عملکرد این است که به خود ایمان داشته باشید و به شهود خود اعتماد کنید. یک ذهنیت مثبت و یک نگرش فعالانه اتخاذ کنید و می توانید با رتبه برترهای پارسین مشاوره عملکرد خود را در روز امتحان به حداکثر برسانید.

سوالات متداول:

5 روش برای مطالعه یک آزمون چیست؟

این 5 نکته مطالعه می تواند به شما کمک کند با اطمینان در کنکور شرکت کنید.

درس خواندن را در مدرسه شروع کنید. مطالعه برای تست‌ها و کنکور در واقع خیلی قبل از اینکه بدانید امتحان خواهید داشت شروع می‌شود. …

زمان مطالعه خود را برنامه ریزی کنید …

بر اساس نوع آزمونی که شرکت می کنید مطالعه کنید. …

در برابر اصرار به تعویق انداختن کار مقاومت کنید. …

یک گروه مطالعاتی راه اندازی کنید.

2. چگونه در تمام امتحانات 100 می گیرید؟

مکرر مطالعه کنید.

مطالعه سخت مطالعه برای کنکور ریاضی فقط برای چند ساعت در شب قبل از آزمون به اطمینان از نمرات عالی کمک نمی کند. اگر واقعاً می‌خواهید در این آزمون‌ها شرکت کنید، مطالب قدیمی و جدید را هر روز یا حداقل چندین بار در هفته مطالعه کنید. این امر باعث می‌شود که تست زدن سخت شود.

3. چرا کنکور ریاضی سخت است؟

از آنجایی که ریاضیات شامل استفاده از فرآیندهای چند مرحله ای فراوان برای حل مسائل است، تسلط بر آن نیاز به تمرین بسیار بیشتری نسبت به سایر دروس دارد. مجبور به تکرار یک فرآیند بارها و بارها می تواند به سرعت برخی از کودکان را خسته کند و این ممکن است آنها را نسبت به ریاضیات بی تاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید