Search

شرایط دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان در سال 1402

شرایط دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان در سال 1402

شرایط دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان به چه صورت است؟ در این مقاله قصد داریم، تمامی جزئیات و شرایط دریافت معافیت تحصیلی برای کلیه دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس بزرگسالان و آموزش از راه دور را شرح دهیم.

دانش آموزان پسری که به سن 18 سالگی تمام رسیده اند یعنی سن سربازی و هنوز در حال تحصیل هستند و مدرک دیپلم خود را اخذ نکرده اند بایستی مجوز لازم را برای ادامه تحصیل کسب کنند. این افراد برای اخذ مجوز در زمان مقرر باید اقدام کنند در غیر این صورت این قبیل مشمولان وارد غیبت سربازی می شوند و اجازه ادامه تحصیل ندارند.

برای دریافت مشاوره تخصصی کفالت برادر ناتنی و انواع معافیت با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره تماس بگیرید .

معافیت تحصیلی دانش آموزان بصورت سالانه صادر می شود.

لازم به ذکر است برای دریافت قانون جدید معافیت تحصیلی معافیت تحصیلی دانش آموزی در ابتدای هر سال تحصیلی اقدام کرد. برای این منظور دانش آموزان به یکی از مراکز پلیس + 10 در محل سکونت خود مراجعه می کنند. مشمولانی که در دانشگاه پذیرفته می شوند برای دریافت معافیت تحصیلی دانشجویی از طریق سامانه epolice.ir  اقدام می کنند.

شرایط دریافت معافیت تحصیلی

طبق ماده 33، تبصره 1 قانون وظیفه عمومی در مورد معافیت تحصیلی دانش آموزان چنین بیان شده است؛ حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش اموزان تا سن 20 سالگی تمام است.

در ادامه بخوانید: نحوه تمدید معافیت تحصیلی دانش آموزان پشت کنکوری

شرایط لازم برای دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزی

بطور قطع سازمان نظام وظیفه به کلیه دانش آموزان مشمول سربازی، معافیت تحصیلی نمی دهد. برای گرفتن معافیت تحصیلی، بایستی شرایط لازم را دارا بود.

لازم به ذکر است تمامی شرایطی که در پایین قید شده، تنها برای دانش آموزانی است که به سن مشمولیت رسیده اند. افرادی که هنوز به سن سربازی نرسیده اند احتیاج به دریافت معافیت تحصیلی از سازمان وظیفه عمومی ندارند.

1.دانش آموزی که به سن 18 سالگی تمام رسیده و غیبت سربازی دارد نمی تواند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

2. مشمول بصورت پیوسته تحصیل کرده باشد. داشتن وقفه طولانی مانع گرفتن معافیت تحصیلی می شود.

3. افرادی که سن آنها بالاتر از 18 سال است و ترک تحصیل می کنند و یا از مدرسه اخراج می شوند به انها معافیت تحصیلی تعلق نمی گیرد( مگر با شرایط خاص).

4. سازمان نظام وظیفه عمومی به تمامی دانش آموزانی که در مدارس روزانه، بزرگسالان و آموزش از راه دور تحصیل می کنند، معافیت تحصیلی بصورت یکسان داده می شود.

والدین و دانش آموزان عزیز! بهتر است قبل از دریافت مدرک دیپلم خود از مدرسه، با یک مشاوره با تجربه نظام وظیفه صحبت کنید و از راهنمایی های او استفاده کنید.

معافیت تحصیلی دانش آموزان چیست؟

معافیت تحصیلی دانش آموزان یکی از تسهیلاتی است که سازمان وظیفه عمومی به دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل دارند داده می شود. معافیت تحصیلی مانند سایر معافیت های کفالت، پزشکی، ایثارگری و… ضوابط و قوانین خاص خود را دارد. والدین و دانش آموزانی که از قوانین معافیت تحصیلی دانش آموزان اطلاعی ندارند، باعث می شود براحتی دانش آموز وارد غیبت سربازی شود. پس چاره ای جز پست کردن دفترچه خدمت سربازی نداشته باشد. دانش آموز کم تجربه به ناچار باید دو سال از تحصیل دور بماند.

پس مراقب سن مشمولیت 18 سالگی تمام باشید.

شرایط دریافت معافیت تحصیلی برای دانش آموزان متفاوت است. ما در این مقاله معافیت تحصیلی دانش آموزان را در دو گروه اعمال می کنیم؛

قبل از ذکر این دو گروه، لازم است بدانید که مبنای دسته بندی دانش آموزان این است که در چه سنی مدرک دیپلم خود را اخذ می کنند.

1.دانش آموزی که قبل از سن 18 سالگی از مدرسه دیپلم گرفته است.

2. افرادی که بعد از سن 18 سالگی فارغ التحصیل شده اند.

شرایط معافیت تحصیلی افرادی که قبل از سن 18 سالگی مدرک دیپلم گرفته اند به این صورت است که این قبیل افراد تنها نظام وظیفه به آنها 6 ماه مهلت می دهد. پس از اتمام این شش ماه دانش آموز بایستی در دانشگاه پذیرفته شده باشد و یا برای سربازی اقدام کرده باشند. اگر هیچ کدام از دو اقدام نامبرده صورت نگیرد مشمول وارد غیبت شده و این امر مانع از گرفتن برخی تسهیلات که نظام وظیفه به سربازان داده می شود.

اما شرایط دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزانی که پس از 18 سالگی از مدرسه فارغ التحصیل شده اند به چه صورت است؟ سازمان وظیفه عمومی به افرادی که بالای 18 سال مدرک دیپلم خود را گرفته اند، یکسال معافیت تحصیلی به این مشمولان داده می شود. به عبارت دیگر این مشمولان تا سن 20 سالگی تمام می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

همان طور که می دانید، سن سربازی برای مردان در ایران 18 سالگی تمام، یعنی با ورود به 19 سالگی در شمول قانون وظیفه عمومی قرار می گیرد. دانش آموزان در سن مشمولیت بایستی وضعیت خدمت سربازی خود را تعیین کنند. بنابراین این افراد تنها دو راه دارند؛ یا باید درخواست معافیت تحصیلی بدهند و راه دوم مراحل اعزام به خدمت را انجام دهند و برای رفتن به سربازی خود را آماده کنند.

بیشتر بخوانید: معافیت سربازی کفالت پدر بیمار

فرم درخواست معافیت تحصیلی دانش آموزان پایه دوازدهم

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم استعلام معافیت تحصیلی ، دانش آموزانی که سن آنها  18 سال تمام است احتیاج به گرفتن معافیت تحصیلی دارند. مسلماً دانش آموزانی که بالای 18 سال سن دارد و هنوز مدرک دیپلم خود را اخذ نکرده در مدارس روزانه در حال تحصیل نمی باشد. این قبیل محصلان در مدارس بزرگسال، غیرانتفاعی و آموزش از راه دور مشغول به تحصیل می باشند.

بنابراین دانش آموزانی که در مدارس، هنرستان های فنی و حرفه ای و کارو دانش مشغول تحصیل می باشند بایستی قبل از اتمام معافیت تحصیلی با مراجعه به یکی از نزدیک ترین مراکز پلیس + 10 محل سکونت خود درخواست معافیت تحصیلی جدید نماید.

 از این رو برای دانش آموزانی که در حال تحصیل هستند و سن آنها 18 سال تمام می باشد، فرمی با عنوان فرم « درخواست معافیت تحصیلی دانش آموزان» وجود دارد. دانش آموزان لازم است این فرم را از مدرسه محل تحصیل خود تهیه کنند. همچنین این فرم با مهر و امضاء مدیر دبیرستان یا هنرستان اعتبار دارد. در فرم معافیت تحصیلی دانش آموزان ضروریست تاریخ تولد مشمول و تاریخ شروع به تحصیل در مقطع جدید قید شود.

در واقع مراکز پلیس + 10 با استعلام گرفتن از سازمان نظام وظیفه از وضعیت معافیت تحصیلی دانش آموز، درخواست معافیت تحصیلی را برای او صادر می کند. سرانجام دانش آموز نامه تایید شده درخواست معافیت تحصیلی برای سال جدید را به مدرسه محل تحصیل تحویل می دهد.

سوالات متداول:

1.سن سربازی رفتن چند سال است؟

در ایران سن سربازی رفتن بین 18 سالگی تمام تا 50 سال است.

2. حداکثر دانش آموزان تا چند سال می توانند معافیت تحصیلی دانش آموزی بگیرند.

دانش آموزان حداکثر تا سن 20 سالگی تمام می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

3. فرم درخواست معافیت تحصیلی دانش آموزان پلیس +10 می توان تهیه کرد؟

این فرم را باید از مدرسه محل تحصیل تحویل گرفت و پس از مهر و امضا به پلیس + 10 تحویل داد.

85 پاسخ

  1. سلام من خرداد امسال دیپلم گرفتم و مرداد امسال هم ۱۸ ساله شدم می خوام پشت کنکور بمونم ، میگن افرادی با شرایط من ۶ ماه وقت دارن برن معافیت تحصیلی بگیرن اما مسئول پلیس + ۱۰ گفت می تونین یک سال بمونین و آخرشم معافیت نداد می خواستم بدونم که الان ۶ ماه وقت دارم یا یک سال

      1. سلام
        من هم شرایطی مشابه شرایط دوستمون دارم.
        برای مثال فردی که خرداد سال پیش فارغ تحصیل شده تا خرداد امسال فرصت داشته و برای کنکور خونده. تیر و مرداد که کنکور و انتخاب رشته هست فرد از دوران فارغ تحصیلیش یک سالش گذشته . حالا می تونه کنکور بده؟

        1. سلام  خسته نباشین کسی ک امسال دیپلم گرفته و از پارسال به سن ۱۸ رسیده و معافیت تحصیلی هم گرفته تا مهر امسال مهلت داره میتونه یکسال دیگه هم معافیت بگیره؟

          1. سلام من 19سالمه امتحان خرداد قبول نشدم شهریور ماه امتحان ندادم معافیت تحصلی نگرفتم میخوام تغیر رشته بدم مدرسه میگه یه سال طول میکشه دیپلم بگیری ایا معافیت تعلق میگیرد؟یا باید اقدام بع پرکردن دفترچه کنم؟

      2. سلام خسته نباشید
        من ۱۹سالمه ابان میشم ۲۰
        ولی هنوز دیپلم نگرفتم شهریور امتحان دارم
        میخواستم بدونم اگه شهریور قبول نشم بهم معافیت میدن تا امتحانات دی ماه؟
        چون من هنوز ۲۰سالم نشده ولی تا امتحانات دی ماه ۲۰ سالم میشه
        ممنون میشم جواب بدید❤️

        1. سلام خسته نباشید الان یکسال فرصت من تموم شده تازه 19 سالم شده هنوز فرصت دارم یا باید برم سربازی؟

          1. سلام خسته نباشید من آذر امسال 20 ساله میشم و فعلا نتونستم مدرک دیپلم رو بگیرم و اشتغال به تحصیلم 3 مهر تموم شده و آیا میشه اشتغال به تحصیلی بگیرم تا بتونم در امتحان دی ماه شرکت کنم . لطفا پاسخ بدید.

      3. سلام
        من‌متولد۱۹/۱۱/۸۳ هستم همین‌خرداد‌امسال‌‌فارغ‌والتحصیل‌شدم
        میتونم‌یک‌سال‌دیگر‌ پشت‌کنکور‌بمونم؟؟
        تا‌کی میتونم‌ و وقت‌دارم پشت‌کنکور بمونم؟؟

        1. سلام من پارسال برج 10 دیپلم گرفتم اون موقع 19 بودم ولی الان 20 سالمه تا چقدر فرصت دارم در دانشگاه ثبت نام کنم؟

        2. سلام من متولد 83/5/19 هستم
          و خرداد 1401 دیپلم گرفتم
          و معافیت تحصیلی ندارم و در هیچ دانشگاهی ثبت نام نکرده ام
          تا کی میتونم پشت کنکوری بمونم؟

      4. سلام من متولد ۲۶ ۱۱ ۸۲ هستم وموفق نشدم تا به الان دیپلم بگیرم الان مدرسه بزرگسالان هستم ودرس هارو قبول نشدم دوباره دی ماه امتحان دارم میخوام ببینم تا چه زمانی معاف هستم

      5. سلام من دیپلمم رو شهریور امثال گرفتم متولد 83هستم تا شهریور سال دیگه معافیت دارم آیا و اینکه دیگه نیازی نیست به دفاتر پلیس +10مراجعه کنم ؟

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      من فروردین ماه ۱۸ سالم تمام شده و دوازدهم رو قبول شدم ولی مدرسه محل تحصیلم فرم درخواست معافیت تحصیلی رو به من تحویل نمیده که ببرم پلیس +10، همش میگه سرم شلوغه و برو هفته بعد بیا الان باید من چکار کنم کسی میدونه؟ممنون

  2. سلام
    من۲۰سالمه یک درس تجدیدی دارم میتونم برای بزرگسالان ثبت نام کنم و معافیت تحصیلی بگیرم یا دانشگاه چطور؟

      1. سلام
        من پاییز ۱۴۰۱ تولد ۱۸ سالگیم بوده و نمی دونستم که باید معافیت بگیریم الان باید چیکار کنم ؟هنوزم دیپلم رو نگرفتم .

      2. سلام خسته نباشید من متولد 1383/9/2 هستم
        متولد آذر…
        من 4تا درس تجدید شدم و همین امسال شهریور باید برم امتحان شو بدم
        خب من کی باید برم سربازی
        من یکی از دوستانم شنیدم که بعد از دیپلم شما 1سال استراحت دارید. و نظام وظیفه برای شما غیب رد نمیکند.در ضمن من تا مهر ماه 1402 تو معافیت تحصیلی هستم

    1. سلام من سال پیش در پایه دوازدهم نتونستم دیپلمم رو بگیرم و متولد تیر 83 هستم
      و امتحانات خرداد و شهریور ماه رو دادم ولی بعدش در مدارس بزرگسالان ثبت نام نکردم تا الان میخوام بدونم میشه بازم معافیت تحصیلی بگیرم و استفاده کنم

  3. سلام من متولد ۱۳۸۲/۹/۱۶ و در مقطع دوازدهم مشغول تحصیل هستم آیا میتوانم معافیت تحصیلی بگیرم ؟

  4. سلام من اردیبهشت امسال 18 سال ام شد ودر خرداد امسال دیپلم گرفتم ولی معافیت تحصیلی نگرفتم به نظرتون چند ماه وقت دارم

  5. سلام
    من تیرماه سال آینده ۱۹سال میشم هنوز سه تجدید دارم اگر بخوام نرم سربازی و پشت کنکور بمونم میتونم دوباره معافیت تحصیلی بگیرم ؟

    1. سلام من خرداد 1401دیپلم گرفتم و متولد 82/11/19هستم و فقط از خرداد تا 1مهر برام معافیت نوشته بودن رفتم کلانتری 11گفت پس از اتمام این فرم 1سالم معافیت داری ولی باز میترسم به نظرتون تا کی معافیت دارم؟

        1. سلام خسته نباشید من تولد ۸۱هستم و رشته معماری میخوندم ولی تعغیر رشته دادم و معافیت سربازی گرفتم یبار تو معماری یبارم ته علوم تربیتی میخوندم معافیت تحصیلی دادن میخاستم بگم اگر من الان کنکور بدم و مثلا دانشگا تربیت معلم قعبول بشم میتونم ادامه تحصیل بدم بازم معافیت بهم میدن یا نمیدن

  6. سلام من خرداد ۱۴۰۲ وارد بیست سالگی میشم و مدرسه بزرگسالان درس میخونم و دیپلم نگرفتم هنوز میخواستم بدونم میتونم اول مهر ۱۴۰۲ دانشگاه ثبت‌نام کنم یا نه

  7. سلام من ۸/ ۶/ ۸۳ تولدم هست و دیپلم رو خرداد ۴۰۱ گرفتم و شهریور ۴۰۱ تولد ۱۸ سالگیم بود من دور رفتم برای درخواست معافیت تحصیلی و مدرسه بهم نداد الان پشت کنکوری هستم خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید چجوری برم معافیت تحصیلیم بگیرم

  8. سلام
    من متولد ۷اسفند ۱۳۸۲ هستم. خرداد ۱۴۰۱ دیپلم گرفتم. تا حالا هم فرم معافیت تحصیلی نگرفتم. رفتم برای ترمیم معدل، میگه فرم معافیت تحصیلی بده. رفتم فرم معافیت تحصیلی بگیرم، میگه دیپلم گرفتی دیگه بهت فرم نمیدیم. میشه راهنمایی کنید من باید چیکار کنم؟

      1. سلام من متولد ۸۳/۰۸/۰۴ هستم و هنوز دیپلم نگرفتم و مشغول به تحصیلم. میتونم معافیت تحصیلی بگیرم؟

        1. من شهریور ماه ۴۰۲ دیپلم گرفتم و ۱۸سالم تموم شده.هنوز نامه معافیت تحصیلی نگرفتم.میتونم برای کنکور یک سال صبر کنم یا غیبت میخورم

  9. سلام ببخشید من متولد آبان 82 هستم و سال 1401 کنکور دادم ولی قبول نشدم و دیپلم هم نگرفتم یا اگه تو مدارس بزرگسالان ثبت نام کنم معافیت تحصیلی شاملم می شه و می توانم توی کنکور 1402 شرکت کنم ؟

  10. سلام خسته نباشید من الان ۱۸ سالم هست و در خرداد ۱۴۰۲ دیپلم خواهم گرفت و داخل برگه معافیت تحصیلی ام نوشته که تا مهر ۱۴۰۲ مهلت دارم آیا می توانم یک سال پشت کنکور بمانم ؟ منظورم شرکت درکنکور ۱۴۰۳ هستش

  11. سلام من متولد ۱٫۷٫۱۳۸۴ هستم و امسال ۱۴۰۲ میشم تازه ۱۸ ساله ولی قبل اینکه بشم ۱۸ دیپلمم رو میگیرم میخواستم بدونم که دیپلم رو گرفتم تا کی وقت دارم برم سربازی؟

  12. سلام وقت بخیر یه سوال من امسال اسفند ماه ۱۸ سالم شد اما امسال مدرسه نرفتم الان میخوام شبانه ثبت نام کنم بنظرتون میتونم معافیت بگیرم درضن تا یازدهم خوندم اما ۱۲ رو نرفتم

  13. سلام من تا 1 ماه نیم بعد از 18 سالگیم در امتحانات تجدیدی شهریر شرکت کردم اما رد شدم و دیپلم نگرفتم و اقدامی هم در ثبت نام در بزرگسالان نکردم 5 ساله پدرم فوت شده و میتونم کفالت مادر رو بگیرم ولی نمیدونم ایا غیبت خورده ام یا 1 سال وقت داشتم برای معرفی

  14. سلام
    من آخر خرداد سال پیش دیپلم گرفتم و تا الان معافیت تحصیلی نگرفتم میخواستم بدونم میتونم دانشگاه برم یا نه؟

  15. سلام ببخشی من از پارسال در مدرسه بزرگسالان ثبت نام کردم ولی هنوز درس هارو پاس نکردم و برج ۶ نعافیت تحصیلیم تموم میشه ایا میتونم امسال هم در بزرگسالان ثبت نام کنم تا درس هارو پاس کنم

      1. سلام من متولد ۱۳۸۳/۱/۲۰ هستم
        اول مهر میخوام مدرسه ثبت نام کنم ولی تا ۲۰ سالم تکمیل بشه فقط ۶ ماه وقت دارم سوالم اینه من مهر ثبت نام کنم ایا تا مهر سال دیگه معافیت تحصیلی بهم تعلق میگیره
        یا اینکه من مهر معافیت تحصیلی بگیرم فقط تا فروردین معافیت دارم
        لطفا جواب بدید ممنون میشم

  16. سلام خسته نباشید
    من متولد آبان ۸۳ ام و کلاس دوازدهم و امسال دیپلم میگیرم و تا الان برای معافیت تحصیلی اقدام نکردم

    آیا مشکل خاصی داره و برام غیبت ثبت میشه؟🙏🙏

  17. سلام من سال ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شدم ولی مهر ۱۴۰۱ دانشگاه ثبت نام نکردم بنا به دلایلی میخواستم بدونم امسال شهریور میتونم دانشگاه آزاد ثبت نام کنم یا که نمیشه باید برم خدمت سربازی؟!
    متولد ۸۲.۱۱.۲۱ هستم

  18. سلام من پارسال اسفند ماه 1401دیپلمم صادر شده من 19سال تمام داشتم میخوام پشت کنکور بمونم برای کنکور1403 میخواستم بدونم معافیت تحصیلی میتونم بگیرم؟یا باید برم دانشگاه صبت نام کنم تا بتونم سربازی نرم و پشت کنکور بمونم. آبان ماه امسال 20سالم کامل میشه.

  19. سلام من ۵ تیر ماه ۱۸سالم شد
    گواهی اشتغال به تحصیل رو از مدرسه گرفتم ولی هنوز به پلیس +10 تحویل ندادم
    اگه تحویل ندم غیبت میخورم؟

  20. سلام خسته نباشید من برای گرفتن کارت پایان خدمت کفالت اقدام کردم تمامی مدارکم تکمیل تنها مشکل من دیپلم و دیپلم موقت هست که نتونستم بگیرم برای ارائه به پلیس+۱۰ و به من گفتن برم مدرسه معرفی نامه پایه ۱۲ بگیرم همراه مهر و اوضاع آموزش پرورش منطقه دقیقا منظورش چیبود‌ و الان باید چکاری انجام بدم

  21. سلام من در سن ۱۸ سال و ۴ ماهگی اقدام به فرم معافیت تحصیلی کردم میخواستم ببینم قبول میشه ، یک سال ترک تحصیل داشتم

  22. سلام من متولد 1382/12/6 هستم وخرداد 1401 دیپلم گرفتم وپلیس +10 گفتند تا اتا پایان شهریور ماه 1402 فرصت داری ونامه معافیت تحصیلی بهم نداد

  23. سلام اگر کسی ۲۰ سال تمام بشه و باز درس نهایی رو افتاده باشه میتونه معافیت تحصیل بگیره

  24. سلام ببخشید من پارسال دوازدهم بودم نتونستم تو امتحانات شرک کنم و دیپلم نگرفتم و متولد ۸۳هستم و پارسال معافیت تحصیلی گرفتم و امسال قصد دارم برای کنکور بخونم آیا میتونم ؟یعنی برای کنکور بخونم و سربازی نرم؟

  25. سلام وقتتون بخیر بنده مرداد پارسال ۱۸ ساله شدم و آبان پارسال دیپلم خودمو دریافت کردم میخواستم ببینم چند روز دیگه که وارد ۱۹ سال میشم باید اقدام کنم برای سربازی رفتن یا تا آبان که دیپلممو دریافت کردم؟

  26. سلام من ۳ ماه از 18 سالگیم گذشته ۲ سه سالی میشه ترک تحصیل کردم میشه برم معافیت تحصیلی بگیرم از مدرسه بهم میدن اگه نشد میزارن برم کربالا باید چیکار کنم میشه راهنمایی کنید مچکر

  27. با سلام
    من بعد از 18 سالگی خرداد 1401 دیپلم گرفتم. معافیت تحصیلی از مدرسه گرفتم بردم پلیس +10 گفت خود به خود معافیت دارم. الان دوتا کنکور سال 1402 رو دادم و می‌خوام دوباره برای کنکور سال بعدی بخونم . آیا میتونم از مدرسه گواهی اشتغال به تحصیل یا معافیت تحصیلی بگیرم؟

  28. سلام
    من چندماه پیش نامه از مدرسه بردم پلیس ۱۰+ بهم معافیت ندادن بعد گفتن برو نظام وظیفه یه سرهنگی بود گفت معافیت به تو تعلق نمیگیره منم الان ۱۹ سالمه

  29. سلام من سال گذشته همین موقع معافیت تحصیلی گرفتم
    برا کنکور دیپلم هم ندارم مدرسه بزرگ سالان ثبت نام کردم سال گذشته میتونم یک سال دیگ معافیت تحصیلی بگیرم من متولد ۱۳۸۳

  30. سلام
    من متولد۱۹/۱۱/۸۳هستم میتونم یک سال دیگه پشت‌کنکور بمونم؟؟
    تا‌کی وقت‌دارم پشت بمونم؟؟
    همین خرداد امسال دیپلم گرفتم

  31. سلام خسته نباشید. درس تجدیدی دارم و باید مدرسه بزرگسالان برم ثبت نام کنم . و 17مهر امسال میشم 19 سال . واسه ثبت نام مدرسه بزرگسالان مشکلی پیش نمیاد ؟؟؟

  32. سلام من پاییز ۴۰۱ شد ۱۸ سالم و دیپلمم رو قراره شهریور ۴۰۲ بگیرم. و تاحالا کاری واسه معافیت تحصیلی انجام ندادم مدرسه هم میگه نمیخواد انجام بدم از وقتی دیپلم میگیرم تا یه سال معافم یعنی مشکلی پیش نمیاد واسه دانشگاه رفتن؟

  33. سلام من سن بیست سالگی را تمام کرده ام و هنوز دیپلم ندارم و معافیت تحصیلی ام تا اخر ماه گذشته معتبر بود اما حالا بنا به منابعی تقریبا معتبر گفته شده که نظام وظیفه برای کسانی که معافیت انها تا قبل از مهر ماه تمام شده است دوباره تمدید کرده اند یعنی تا اخر مهر ماه معافیت انها تمدید شده است حالا سوال من از شما این است که اگر من مهر ماه بتوانم وارد دانشگاه شوم ایا معافیت جدیدی به عنوان دانشجو برای من تمدید میشود یا نه

  34. سلام
    من متولد1384/7/9هستم.میگم میشه الان معافیت تحصیلی بگیرم چون میخوام معاف کفالت بگیرم برای همین نمیخوام غیبت داشته باشم یا باید بعد گرفتن دیپلم اقدام به درخواست معافیت تحصیلی کنم؟

  35. سلام من از تاریخ یک مهر ۱۴۰۰ معافیت تحصیلی تا یک مهر ۱۴۰۱ گرفتم ولی هنوز ۲۰ نشدم بازم معافیت میگیرم با باید برم سربازی

  36. سلام من بهمن ماه سال ۱۴۰۱ فرم معافیت تحصیلی رو از مدرسه گرفتم ولی وقت نکردم ببرم پلیس ۱۰+ بفرستم نظام وظیفه الان من تا کی وقت دارم ک این فرم رو ببرم پلیس ۱۰+

  37. سلام
    متولد 16.03.1384 ام. خرداد 1402 هم فارغ‌التحصیل شدم. الان میرم مدرسه میگم فرم درخواست معافیت تحصیلی میخوام میگن دیگه بهتون نمیدیم. میگن که باید قبل از فارغ‌التحصیلی میگرفتین و الان دیگه شما مشمولین. الان میخواستم ببینم باید چیکار کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  38. سلام
    من امسال برای ورود به دانشگاه پذیرفته شدم دییپلم هم خرداد ماه گرفتم و سنم هنوز به 18 سال تمام نرسیده
    توی فرم ثبتنام دانشگاه هم از من کد نظام وظیفه برای معافیت تحصیلی خواستن
    ممکنه بگین باید چیکار کنم برای ثبتنام؟؟
    چه چیز جایگزینی باید به دانشگاه ارائه بدم لطفا کمک کنید ممنون

  39. سلام من متولد ۱۳۸۳/۲/۲۵ برای ثبت نام معافیت تحصیلی رفتم پلیس +۱۰ گفت نمیشه ثبت نام باید سال قبل ثبت نام بکردی حالا خواستم بگم چطوری برای معافیت تحصیلی ثبت نام کنم؟

  40. سلام وقت بخیر، ببخشید من ۲ ماهه دیگه ۲۰ سالم میشه و الان تو مقطع دیپلم دارم درس میخونم و تا ۱۵ آذر معافیت تحصیلی دارم ولی مدرسه من و اخراج کرده اگه مدرسه من و اخراج کنه بازم من تا ۱۵ آذر وقت دارم و بهم اضافه خدمت نمیزنن درسته ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید