Search

سامانه پادا دریافت کارنامه و ثبت نام دانش آموزان pada.medu.ir

سامانه پادا دریافت کارنامه و ثبت نام دانش آموزان

سامانه پادا، مخفف عبارت«پرونده الکترونیکی دانش آموزان» است که توسط وزارت آموزش و پرورش با شیوع بیماری کرونا راه اندازی شد. این سامانه برای کمک به والدین و دانش آموزان جهت دریافت خدمات تحصیلی به صورت آنلاین و محدود کردن مراجعات حضوری فراهم شد. دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی می توانند از خدمات و امکانات سایت pada.medu.ir بهره مند شوند. وزارت آموزش و پرورش به منظور گسترش خدمات الکترونیکی و جلوگیری از رفت و آمدها اولیاء و دانش آموزان به مدارس، سامانه پادا را جهت دریافت کارنامه و ثبت نام دانش آموزان راه اندازی کرد.

سامانه پادا برای تمامی مقاطع تحصیلی در مدارس، از پیش دبستانی تا دانش آموزان پایه دوازدهم کاربرد دارد. بنابراین کلیه اولیاء و دانش آموزان بایستی با نحوه کارکردن با این سامانه و کاربردهای آن آشنایی لازم را داشته باشند. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم به طور کامل شما عزیزان را با نحوه ثبت نام در سامانه پادا و دریافت کارنامه و همچنین استفاده از امکانات آن آشنا سازیم، پس با پارسین مشاوره همراه باشید.

سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان یا سایت پادا در ابتدا برای مشاهده پرونده الکترونیکی دانش آموزان و دریافت کارنامه ایجاد شده اما اخیراً، امکانات جدیدتری به این سامانه افزوده شده است. به طوری که دانش آموزان می توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهائی خود و ثبت نام پایه اول مدارس شاهد و همچنین ثبت نام دانش آموزان جدید الورود و نقل و انتقال دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند.

پادا کارنامه و ثبت نام

راهنمای نحوه ورود به سامانه پادا

برای استفاده از تمامی امکانات سامانه پادا، کلیه دانش آموزان بایستی بدانند که احتیاج به یک نام کاربری و رمز عبور دارند. این نام کاربری و رمز عبور برای هر دانش آموزی متفاوت است. نام کاربری همان کدملی دانش آموز است اما رمز عبور را باید از مدرسه تهیه کرد. این کار را می توان هم از طریق تماس تلفنی و هم مراجعه حضوری به مدارس انجام داد.

همه اطلاعات تحصیلی دانش آموزان در سامانه سیدا (سامانه یکپارچه دانش آموزی) ثبت و ذخیره می شود و از طریق سامانه پادا در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. تنها مدیران و معلمان مدارس به سایت سیدا sida.medu.ir دسترسی دارند و این سامانه برای ثبت نمرات دانش آموزان در مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شد.

نکته: لازم به ذکر است برای ثبت نام دانش آموزان جدید الورود مانند کلاس اولی ها احتیاجی به تهیه رمز عبور و مراجعه به مدرسه نیست چون این نوآموزان پرونده تحصیلی و سابقه در سامانه ی سیدا ندارد.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

در زیر راهنمای تصویری نحوه ورود به سامانه پادا آورده شده است:

1.برای ورود به این سامانه ابتدا در مرورگر گوگل عبارت pada.medu.ir را تایپ کنید.

سامانه پادا دریافت کارنامه و ثبت نام دانش آموزان

2. یک صفحه برای کاربران باز می شود که یکی از گزینه های پیش ثبت نام، ثبت نام پیش دبستانی، ثبت نام دانش آموزان جدید الورود، مشاهده کارنامه و… را انتخاب کنید.

  • کلیه فرآیندهای ثبت نام دانش آموزان مدارس استثنایی در سامانه سیدا و توسط مدیر یا معاون اجرایی صورت می گیرد و نیازی به ثبت نام در سامانه پادا نیست.

نحوه دریافت کارنامه دانش آموزان از سایت پادا

دانش آموزان پس از اتمام امتحانات پایان دوره و میان دوره علاقمند هستند که هر چه سریعتر نمرات خود را مشاهده کنند. نمرات ثبت شده در کارنامه ی دانش آموزان دارای اهمیت بسیاری برای آنها و خانواده هایشان است.

در حال حاضر با وجود بیماری کرونا در جامعه بهتر است مراجعه حضوری والدین کمتر شود و از طریق سامانه پادا نتایج ارزشیابی خود را مشاهده کنند.

استفاده کردن از سامانه پادا برای ثبت نام و مشاهده کارنامه بسیار ساده است و همه ی محصلان و اولیاء براحتی می توانند با این سامانه کار کنند.

برای دریافت کارنامه دانش آموزان از سایت پادا به صورت زیر می توان عمل کرد:

1.ابتدا در مرورگر سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir را تایپ کنید.

2.در مرحله بعد صفحه ای برای شما باز می شود که تمامی امکانات سامانه پادا در آن درج شده یکی از گزینه ها«مشاهده کارنامه» است آنرا کلیک کنید.

سامانه پادا دریافت کارنامه و ثبت نام دانش آموزان

3. در مرحله سوم، شما بایستی سه گزینه خالی یعنی نام کاربری، رمز عبور و کد امنیتی را کامل کنید و گزینه«ورود کاربران» را کلیک کنید.

4. اکنون شما می توانید کارنامه تحصیلی خود را مشاهده کنید و از آن پرینت بگیرید.

نکته: در هر صورت اگر شما نتوانستید از طریق سامانه پادا، کارنامه تحصیلی خود را دریافت کنید، می توانید از طریق «سامانه همگام»، کارنامه خود را مشاهده کنید.

مقاله مرتبط: مراحل ثبت نام کلاس اول ابتدایی

نحوه ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی در سامانه پادا

در سال تحصیلی 1400-  1401آموزش و پرورش بخاطر بیماری کرونا اعلام کرد که ثبت نام کلاس اولی ها بصورت مجازی و تنها از طریق سامانه پادا صورت گیرد . اما پس از مدتی بخاطر سنجش سلامت و واکسن دانش آموزان، ثبت نام این نوآموزان بصورت حضوری انجام شد.

سامانه پادا به معنی«پرونده الکترونیکی دانش آموزان» است. یکی از مهم ترین خدمات و سرویس این سامانه، ثبت نام دانش آموزان است. به محض ورود به این سامانه کاربران با پنج گزینه ثبت نام مواجه می شوند:

1.ثبت نام دانش آموزان جدید الورود

2.ثبت نام پیش دبستانی

3. ثبت نام پایه اول مدارس شاهد

4. ثبت نام دانش آموزان جدید الورود اتباع

5.پیش ثبت نام

در این بخش مقاله، ثبت نام دانش آموزان جدید الورود توضیح داده می شود. این گزینه به منظور ثبت نام دانش اموزانی که در سامانه سیدا پرونده یا سابقه تحصیلی ندارد لحاظ شده است. برای نام نویسی دانش آموزان کلاس اولی و دانش آموزان بزرگسال که تا سال 1399 پرونده تحصیلی و پروفایل دانش آموزی در سامانه سیدا نداشته اند، گزینه ثبت نام دانش آموزان جدید الورود مناسب است.

مراحل ثبت نام دانش آموزان کلاس اول دبستان در سامانه پادا:

1.ورود به سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir

2. از بین گزینه های ثبت نام، گزینه «ثبت نام دانش آموزان جدید الورود» را کلیک کنید.

3.در این مرحله سه گزینه مهم کدملی سرپرست دانش آموز، کد ملی دانش آموز و شماره موبایل سرپرست دانش آموز را بایستی با دقت کامل کنید.

  • شماره موبایل حتماً باید به نام ولی دانش آموز باشد و اصطلاحاً خط به نام او باشد.

4. در صفحه ی بعد از شما درخواست می شود اطلاعاتی را تکمیل کنید.

5. در مرحله بعد آدرس و شماره تماس را ثبت کنید.

6.  در مرحله آخر سیستم به شما با توجه به آدرس و منطقه محل سکونت چند مدرسه را معرفی می کند که کاربران می توانند یکی از آنها را انتخاب کنند و روی دکمه تایید نهایی کلیک کنند.

ثبت نام پایه اول مدارس شاهد در سامانه پادا

مدارس شاهد، یکی از مدارس دولتی است که زیر نظر اداره کل امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. مدارس شاهد عمدتاً به مباحث پرورشی و تربیتی توجه ویژه ای دارند. اولویت ثبت نام در این مدارس به فرزندان شهداء، آزادگان و جانبازان % %50 به بالا و فرزندان غیرشاهد، مانند ایثارگران زیر 50% و اقوام شهدا و فرزندان رزمندگان و همچنین فرزندان کارمندان آموزش و پرورش نیز می توانند در این مدارس ثبت نام کنند.

اولویت ثبت نام مدارس شاهد بر اساس امتیاز دانش اموزان است. این امتیاز به صورت سهمیه ایثارگری، سهمیه فرهنگیان، سهمیه دانش اموزان ممتاز، حافظان قرآن و… سنجیده می شود.

مدارس شاهد از نظر امکانات آموزشی، دبیران و فعالیت های فوق برنامه و کلاس های جبرانی وضعیت خوبی دارند و جزو مدارس خاص به حساب می آیند.

خانواده های که تمایل دارند فرزندشان از ابتدای تحصیل، در یک محیط آموزشی با امکانات ویژه تحصیل خود را شروع کند می تواند در مدارس شاهد ثبت نام او را انجام دهد. البته به شرط این که دارای سهمیه و امتیازات نام برده باشند.

برای ثبت نام کلاس اول در مدارس شاهد، تمامی اولیاء بایستی وارد سامانه پادا شده و پیش ثبت نام خود را انجام دهند. لازم به ذکر است این ثبت نام به منزله ثبت نام قطعی نیست و بایستی امتیاز دانش آموز توسط اداره کل امور شاهد وزارت آموزش و پرورش سنجیده شود و در صورت کسب امتیاز لازم بایستی به مدرسه مورد نظر مراجعه حضوری داشته باشد و مدارک لازم را تحویل داده و ثبت نام دانش آموز را نهایی کنید.

تنها تفاوت پیش ثبت نام مدارس شاهد

  • تفاوتی که در پیش ثبت نام پایه اولی ها در مدارس عادی با مدارس شاهد در ابتدای ثبت نام در سامانه پادا می توان مشاهده کرد، داشتن گزینه کد ملی مادر دانش آموز در پیش ثبت نام مدارس شاهد است و این بخاطر سهمیه و امتیازی(ایثارگری یا فرهنگیان) که ممکن است مادر دانش آموز داشته باشد.

سامانه پادا دریافت کارنامه و ثبت نام دانش آموزان

کاربرد گزینه «پیش ثبت نام» در سامانه پادا

یکی از سوالاتی که کاربران به هنگام ورود به سامانه پادا و دیدن گزینه پیش ثبت نام برای آنان ممکن است بوجود بیاید، این است که این گزینه چه کاربردی دارد؟

گزینه پیش ثبت نام مختص دانش آموزانی است که از قبل اطلاعات و مشخصات آنها در سامانه سیدا ثبت شده است. این دانش آموزان قبلاً در یکی از مدارس ثبت نام کرده اند. گزینه پیش ثبت نام برای ثبت نام دانش آموزان میان پایه مناسب است.

منظور از دانش آموز میان پایه به طور مثال؛ دانش آموزی است که می خواهد برای پایه سوم دبستان ثبت نام کند و یا دانش آموزی که قصد تغییر مدرسه خود را در سال تحصیلی آینده دارد. از طریق گزینه «پیش ثبت نام» اقدام به ثبت نام و انتخاب مدرسه دیگر می کند.

البته این گزینه برای ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم و پایه دهم نیز مناسب است.

سامانه پادا و دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی

در جلسات امتحانات نهایی، همراه داشتن کارت ورود به جلسه برای تمامی دانش آموزان ضروری است. امتحانات نهایی خردادماه در پایه دوازدهم به صورت یکپارچه در سراسر کشور برگزار می شود. اصطلاحاً به این امتحانات، امتحانات نهایی گفته می شود. در ضمن میانگین نمراتی که از این امتحانات کسب خواهد شد به عنوان معدل کتبی دیپلم از آن نام برده می شود.

وزارت آموزش و پرورش در سال 1402 به دلیل وجود کرونا در جامعه و به منظور کاهش تردد و اجتماع دانش آموزان اقدام به انتشار کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی به صورت اینترنتی نمود.

برای دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی می توان به سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir استفاده کرد. یکی از گزینه های موجود در سامانه پادا گزینه «دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی» است. همان طوری که در بالا ذکر شد برای استفاده از این سامانه کاربران بایستی نام کاربری و رمز عبور خود را از قبل آماده کرده باشند.

چگونه رمز عبور فراموش شده را بازیابی کنید       

برای ورود به سامانه پادا و معمولا دریافت کارنامه در هر ترم، دانش آموزان یا اولیاء احتیاج به نام کاربری که همان کد ملی هست و رمز عبور دارند. در برخی مواقع امکان دارد که این رمز فراموش شده یا گم شده باشد اصلا نگران نباشد! سایت پادا گزینه به نام بازیابی رمز عبور برای چنین شرایطی ایجاد کرده است.

برای بازیابی رمز فراموش شده یا گم شده ابتدا وارد سامانه پادا شده و گزینه بازیابی رمز عبور را انتخاب کنید.

 شما بایستی دو کادر را کامل کنید: کد ملی و کد امنیتی و شماره تماس شما که در سامانه ثبت شده را تایید کنید برای شما رمز عبور مجدد ارسال می شود تا رمز عبور را نداشته باشید نمی تواند از سامانه پادا برای دریافت کارنامه و ثبت نام استفاده کنید.

در ادامه بخوانید: نحوه ثبت نام کتاب درسی در سامانه irtextbook.com

نکات مهم

1.برای ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان در تمامی پایه های تحصیلی و دریافت کارنامه، در سامانه پادا بهتر است از لب تاپ یا سیستم بجای گوشی همراه استفاده کرد، به دلیل این که کار شما با مشکل مواجه می شود.

2. در صورتی که مدت زیادی در یک صفحه بمانید سامانه پادا قفل می شود و کاربر با مشکل مواجه می شود، بهترین راه حل این است از سامانه خارج شده و مجدداً به سامانه برگردید.

در صورت بروز مشکل در ثبت نام و دریافت کارنامه دانش آموزان در سامانه پادا می توانید با کارشناسان تیم پارسین مشاوره تماس بگیرید. کارشناسان این مرکز می توانند به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخگو باشند.

سوالات متداول:

1.سامانه پادا به چه معناست؟

به معنی پرونده الکترونیکی دانش آموزان است که برای استفاده دانش آموزان و خانواده ها راه اندازی شده.

2. سامانه پادا چه امکاناتی دارد؟

ثبت نام دانش اموزان، مشاهده کارنامه، نقل وانتقال دانش آموزان و دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی

3. برای استفاده از سامانه پادا رمز عبور از کجا باید تهیه کنم؟

رمز عبور را باید از مدرسه تهیه کرد.

4. گزینه «پیش ثبت نام» در سامانه پادا چه کاربردی دارد؟

این گزینه مختص دانش آموزان میان پایه و کسانی که اطلاعات آنها در سامانه سیدا ثبت شده است و همچنین دانش آموزی که قصد تغییر مدرسه خود در سال تحصیلی آینده دارد

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید