Search

معرفی رشته زمین شناسی و بازار کار ان  

رشته زمین شناسی و بازار کار ان 

رشته زمین شناسی و بازار کار ان زمین شناسان چه می کنند؟

زمین شناسان چقدر درآمد دارند؟

زمین شناسان چه می کنند؟

چه نوع مشاغلی برای زمین شناسان وجود دارد؟

زمین رشته ای است که به مطالعه ساختار کره زمین، زمین ارزه ها، اتشفشان ها، شکل گیری دره ها و کوه ها و… می پردازد. زمین‌شناسی یک حرفه هیجان‌انگیز برای افرادی است که به زمین، توسعه منابع معدنی یا طیف گسترده‌ای از زمینه‌های مرتبط علاقه‌مند هستند، جایی که پیشینه در علوم زمین یک دارایی است. مشاغل در زمین شناسی فرصت هایی را برای کار میدانی و اداری در بسیاری از مناطق جهان، اغلب در مکان هایی که افراد کمی از آن بازدید می کنند، ارائه می دهد. کارهایی که اکنون توسط زمین شناسان انجام می شود بر تصمیمات نسل های آینده تأثیر می گذارد.

رشته زمین شناسی بدون کنکور یکی از رشته های گروه تجربی است که هم با ازمون و هم بدون ازمون تحصیل در ان ممکن است.

پس از نقشه برداری از آنچه در زیر سطح است، جستجو برای ذخایر معدنی و نفت محدود می شود. به عنوان مثال، سازندهای آهن نواری منبع قابل توجهی از سنگ آهن هستند که در آن فولاد می توان تولید کرد.

برای مشاوره تخصصی شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

گرایش های ارشد رشته زمین

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی باید در ازمون ارشد شرکت کرد. در مقطع ارشد رشته زمین شناسی این گرایش ها را دارا می باشد:

-زمین شناسی نفت

– زمین شناسی مهندسی

– پترولوژی

– زمین ساخت (تکنونیک)

– چینه نگاری و دیرینه شناسی

– اب زمین شناسی

– رسوب شناسی و سنگ شناسی رسوبی

– زمین شناسی زیست محیطی

– زمین شناسی اقتصادی

– زمین شیمی

– کانی ها و سنگ های صنعتی

-سنجش از دور زمین شناسی

شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

زمین شناسان مهندسی چه می کنند؟

مهندس ژئوتکنیک

اگر بیشتر به سمت طراحی ژئوتکنیکی گرایش دارید، رشته زمین شناسی و بازار کار ان یک شغل زمین شناس مهندسی برای شما مناسب تر است.

بازار کار رشته زمین شناسی وظایف آنها شامل تجزیه و تحلیل سنگ و خاک برای سازه های زیرزمینی و سطحی است.

به عنوان مثال، آنها اغلب در طراحی سازه های مهندسی در این نوع پروژه ها کمک می کنند:

بند ها

ساختمان ها

پل ها

تونل ها

جاده ها

رشته زمین شناسی و بازار کار ان این نوع زمین شناس با مکانیک سنگ و نقشه برداری ساختاری زمین شناسی آشنایی دارد. علاوه بر این، آنها سنگ ها را با ساختار فیزیکی و شیمیایی و فرآیندهایی که بر روی آنها عمل می کنند مرتبط می کنند.

فرصت های شغلی اضافی: علاوه بر مشاغل ذکر شده در بالا، مدرک زمین شناسی می تواند در را در چندین زمینه دیگر باز کند:

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته

تدریس: یک معلم دبیرستان ممکن است دروس مختلف علوم از جمله علوم زمین را تدریس کند.

تدریس و تحقیق دانشگاه: استاد دانشگاه باید دارای مدرک دکتری باشد. درجه. از استادان انتظار می رود که تحقیقات آکادمیک و تهیه نشریات علمی و همچنین آموزش دانشجویان در کلاس ها و آزمایشگاه ها را انجام دهند.

تحقیق: یک زمین شناس پژوهشی تلاش می کند تا فرآیندهای مختلف فیزیکی، شیمیایی یا بیولوژیکی را که توسعه زمین را شکل داده اند، درک کند. با کشف وسعت منظومه شمسی، زمینه‌های تحقیقاتی جدیدی در علوم سیاره‌ای باز می‌شود. دکتری مدرک معمولا مورد نیاز است.

شیمی: یک ژئوشیمیدان در آزمایشگاه های شیمیایی کار می کند که برای تجزیه و تحلیل شیمی سنگ ها و کانی ها طراحی شده اند. آزمایشگاه‌های تحلیلی متعلق به شرکت‌های معدنی و نفتی، سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها یا شرکت‌های تجاری هستند.

سهام و سرمایه گذاری: کارگزاران بورس و تحلیلگران سرمایه گذاری که دارای پیشینه زمین شناسی قوی هستند برای جامعه مالی حیاتی هستند زیرا سرمایه زیادی در استخراج و اکتشاف و توسعه نفت سرمایه گذاری می شود. در حال حاضر اکثر بورس‌ها زمین‌شناسان را به عنوان مشاور در زمینه قابلیت اطمینان معاملات در شرکت‌های معدنی و نفت استخدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید : معرفی جامع رشته پروتزهای دندان و بازار کار آن

حقوق: وکلایی با پیشینه زمین شناسی قوی به طور منحصر به فردی برای درک پیچیدگی های حقوقی و زمین شناسی اختلافات مربوط به مواد معدنی، نفت، معادن، اثرات زیست محیطی و قانون دریا موقعیت دارند. این وکلا ممکن است به عنوان مشاور کار کنند یا توسط شرکت های خصوصی و دولت ها حفظ شوند.

جواهر: یک گوهرشناس، که ابتدا باید توسط انجمن گوهرشناسی معتبر باشد، ممکن است با یک جواهرساز کار کند و تجزیه و تحلیل و ارزیابی جواهرات را انجام دهد.

موزه‌ها: متصدی موزه‌های زمین‌شناسی یا علمی مسئول خرید، کسب و نمایش آثار و تفسیر مجموعه‌ها و نمایش‌های زمین‌شناسی برای عموم است.

کسب و کار: داشتن پیشینه در علوم زمین وقتی با مدرک بازرگانی برای استخدام در یک شرکت منابع یا سازمان های دولتی فدرال و استانی در پست های مدیریتی میانی و ارشد ترکیب شود، مفید و احتمالاً ضروری است.

مشاوره تخصصی و تضمینی در زمینه انتخاب رشته كنكور توسط خبره ترین استادان پارسین مشاوره با متدهای روز دنیا 

لیست دانشگاه رشته زمین شناسی

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید چمران 

دانشگاه شیراز  

دانشگاه فردوسی مشهد

دانشگاه کردستان

دانشگاه گلستان 

دانشگاه لرستان 

دانشگاه محقق اردبیلی

دانشگاه ولایت

دانشگاه هرمزگان    

دانشگاه یزد

مجتمع آموزش عالی گناباد

چگونه زمین‌شناسی با بلایا، شکل‌های زمین و آموزش مرتبط می‌شود؟

زمین شناسی واقعاً یک رشته متنوع است. ما هر روز به لطف آن چیزهای جدیدی در مورد سیاره خود کشف می کنیم. به عنوان مثال، زمین شناسی به زمینه هایی مانند:

مدیریت بلایا: با تجزیه و تحلیل تکتونیک صفحات می توانیم مدیریت بلایا را بهتر درک کنیم. از طریق لرزه‌شناسی و توموگرافی، می‌توانیم مدل‌های پیش‌بینی پدیده‌هایی مانند زلزله، رانش زمین و آتشفشان‌ها را افزایش دهیم.

مطالعه فرم زمین: سنگ بستر و زمین شناسی سطحی وجود دارد. از ژئومورفولوژی، ما می‌توانیم درک کنیم که شکل‌های زمین چگونه رشد می‌کنند و چگونه در طول زمان تغییر می‌کنند.

تاریخچه زمین شناسی: وقتی به لایه های سنگی نگاه می کنید، به سازندهای سنگی زیرین و زمانی که نهشته شده اند نگاه می کنید. وقتی زمین شناسان لایه ای از سنگ ها را تجزیه و تحلیل می کنند، به برشی از تاریخ نگاه می کنند. زمین شناسان نه تنها در تاریخ گذاری سنگ ها تخصص دارند، بلکه تاریخ زمین شناسی و جدول زمانی زمین را در دوره ها، دوره ها و دوره ها نیز درک می کنند.

بیشتر بخوانید : آخرین رتبه های قبولی پرستاری دانشگاه آزاد 1402

مهندس ژئوتکنیک

از آنجا که زمین شناسان به این نوع بازارها گره خورده اند، تقاضا در مشاغل زمین شناسی می تواند کمی نوسان داشته باشد.

برخی از کارفرمایان رایج که زمین شناسان را استخدام می کنند عبارتند از:

معدن

نفت

صنایع مهندسی

مدیریت محیط زیستی

کشاورزی

مشاغل زمین شناسی: زمین شناسان چه می کنند؟

زمین شناسان دانشمندان و مهندسانی هستند که چشم انداز زمین و ویژگی های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی آن را مطالعه می کنند. این امر با جمع آوری داده ها در میدان و تجزیه و تحلیل آن از طریق تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی انجام می شود.

آنها همچنین ممکن است در ایجاد نقشه های زمین شناسی جدید، دفاع از حقوق زمین شناسی مالکیت زمین، پیش بینی اثرات بلایای طبیعی مانند زمین لغزش یا زلزله، یا ساختن سدهایی برای محافظت از جوامع در برابر سیل مشارکت داشته باشند.

اگر در مورد زمین شناس شدن یا کاری که زمین شناسان انجام می دهند سوالی دارید، با پارسین مشاوره تماس بگیرید .

 زمین شناسان چقدر درآمد دارند؟

زمین شناسان به طور متوسط ​​1200000 تومان  حقوق می گیرند. اگر به هرم حقوق و دستمزد علوم محیطی نگاه کنید، زمین شناسان در گروه درآمدهای متوسط ​​قرار دارند.

تقاضای زیادی در بازار کار برای زمین شناسان وجود دارد. این روند باید برای مدتی بسته به شرایط بازار ادامه یابد. البته این بستگی به تحصیلات و سالها تجربه دارد.

این یک صنعت متنوع با حداقل 37 شاخه از زمین شناسی است که یک زمین شناس می تواند در آن شیرجه بزند.

به طور کلی، زمین شناسان ترکیب خوبی از خدمات داخلی و خارجی را انجام می دهند. برخی از زمین شناسان این شانس را دارند که مکان های جدیدی را کشف کنند و پا در جایی بگذارند که قبلاً کسی نرفته است.

سوالات متداول :

1.  زمین شناسی چیست؟

زمین شناسی مطالعه زمین است. این یک علم یکپارچه است که شامل کاربرد بسیاری از علوم دیگر است. زمین شناسان باید این واقعیت را در نظر بگیرند که ویژگی های زمین شناسی که امروزه می بینیم ممکن است هزاران، میلیون ها یا حتی میلیاردها سال پیش و در بازه های زمانی بسیار طولانی شکل گرفته باشند.

2. چرا زمین شناسی مهم است؟

زمین‌شناسی به برخی از مهم‌ترین مسائل جامعه امروزی از جمله منابع انرژی و پایداری، تغییرات آب و هوایی، تأثیرات تحولات بر محیط‌زیست، مدیریت آب، منابع معدنی و مخاطرات طبیعی نگاه می‌کند.

3. چهار نوع زمین شناسی چیست؟

زمین شناسی تاریخی – مطالعه تاریخ زمین شناسی زمین. هیدروژئولوژی – مطالعه توزیع و حرکت آب های زیرزمینی. زمین شناسی دریایی – مطالعه تاریخچه و ساختار کف اقیانوس. کانی شناسی – مطالعه علمی مواد معدنی و مصنوعات معدنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید