Search

آخرین رتبه های قبولی پرستاری دانشگاه آزاد 1402

اخرین رتبه های قبولی پرستاری دانشگاه آزاد 1401

رتبه قبولی پرستاری ازاد- یکی از رشته های پرطرفدار در میان داوطلبان گروه تجربی، رشته ی پرستاری است. هرساله متقاضیان زیادی برای قبول شدن در این رشته با هم رقابت می کنند. از  این رو علاقمندان علاوه بر انتخاب این رشته در دانشگاه های سراسری، فرصت انتخاب را در دانشگاه آزاد دارند. بدون شک بررسی کردن آخرین رتبه های قبولی پرستاری دانشگاه آزاد کمک زیادی به این علاقمندان می کند. علت این امر به ظرفیت پذیرش کمتر این رشته در دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاه های روزانه برمی گردد. قبول شدن در این رشته مساوی با داشتن یک شغل در جامعه، درآمد خوب، منزلت و موقعیت اجتماعی و مجموع این عوامل سبب شده داوطلبان و خانواده های آنها به این رشته توجه خاص داشته باشند.

رشته پرستاری جزو رشته های کارشناسی است که متقاضیان پس از تحصیل 4 ساله می توانند وارد بازار کار شوند. پس رشته ی پرستاری برخلاف رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که پس از 6 یا 7 سال وارد بازار کار می شوند گزینه ی بهتری برای ورود به بازار کار است. در نتیجه رشته ی پرستاری طول مدت تحصیل کوتاه تری دارد و این یک مزیت برای ورود به بازار کار بحساب می آید. البته سقف درآمد رشته ی پرستاری کمتر از رشته های دکتری عمومی است.

انتخاب رشته ارشد به صورت کاملا اختصاصی 24 ساعته توسط مشاوران با تجربه پارسین مشاوره فقط کافیه کلیک کنید یا با شماره ی زیر تماس بگیرید

 9099070084

پرستاری یکی از شاخه های علوم پزشکی است. یکی از وظایف پرستار مراقبت از بیماران است. در بیمارستان بیشترین ارتباط را یک بیمار با پرستار دارد و رضایت بیمار به معنای رضایت او از بیمارستان است.

سمت های پرستاری در ایران با توجه به سطح تحصیلات متفاوت است که عبارتند از : پرستار شیفت، سر پرستار، سوپروایزر بالینی، سوپروایزر کنترل عفونت، سوپروایزر آموزشی و ریاست پرستاری بیمارستان می باشند.

با همه این تفاسیر شرایط کاری و محیط کاری بخش های مختلف در بیمارستان ها برای پرستاران با هم فرق می کند بطور مثال؛ شرایط کاری یک پرستار در بخش اوژانس یا آی سی یو یا بخش اطفال خیلی متفاوت است. بعضی بخش ها معمولاً پر کارتر هستند و بخش های دیگر کار راحتری دارند و باید گفت در بیمارستان های مختلف شرایط کاری فرق می کند.

در مجموع می توان گفت شغل پرستاری، شغل راحتی نیست. هر پرستاری در بیمارستان 4 شیفت می گذراند؛ شیفت صبح، عصر ، شب و شیفت آنکال است.

تفاوت ظرفیت عادی با ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد چیست؟

یکی از سوالاتی که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در زمان مشاهده دفترچه انتخاب رشته دانشگاه  آزاد برای آنها پیش می آید این است؛ تفاوت ظرفیت عادی با ظرفیت خودگردان واحدهای دانشگاه آزاد چیست؟

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه پکیج مشاوره تحصیلی است.

اگر دقت کرده باشید در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای هر واحد دانشگاهی دو جدول آورده شده است که یک مورد فقط اسم واحد دانشگاهی مثلاً «واحد نجف آباد» ذکر شده است. در جدول دیگر همین واحد با اسم « واحد نجف آباد- ظرفیت خودگردان» قید شده است. تفاوت این دو جدول چیست؟

رتبه قبولی پرستاری ازاد

همان طور که می دانید برای تحصیل در دانشگاه آزاد بایستی شهریه پرداخت کرد و برای هر رشته ای بر اساس سال ورود دانشجو شهریه ای خاص (شهریه ثابت و شهریه متغیر) تعریف می شود. در رشته های که ظرفیت پذیرش خودگردان دارند معمولاً شهریه ها دو برابر ظرفیت عادی است. داوطلبان عزیز! در زمان انتخاب رشته باید به این نکته خیلی دقت داشت، شهریه این واحد های دانشگاه آزاد را در نظر گرفت.

در ادامه بخوانید: آخرین رتبه های قبولی پرستاری پردیس خودگردان 1402

آخرین رتبه های قبولی پرستاری دانشگاه آزاد

همان طور که می دانید سیستم انتخاب رشته  دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری کاملاً متفاوت است. برای انتخاب رشته در دانشگاه آزاد رتبه کشوری و تراز کل در کارنامه داوطلب ملاک است. البته اطلاع داشتن از آخرین رتبه های قبولی رشته ی پرستاری دانشگاه در سال های گذشته برای انتخاب رشته کمک می کند. رتبه قبولی پرستاری ازاد ذکر این نکته در اینجا لازم است که این قبولی ها صرفاً به سال های گذشته تعلق دارد و هر سال ظرفیت پذیرش رشته ها و دانشگاه تغییرات زیادی می کند.

در جدول زیر رتبه های قبولی پرستاری دانشگاه آزاد در سال 1401 قید شده است.

رتبه های قبولی رشته ی پرستاری دانشگاه ازاد در سال 1401

سهمیه موثردانشگاه محل قبولیرتبه کشوری
عادیدانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران40429
عادیدانشگاه علوم پزشکی آزاد کرج37638
سهمیه 25% ایثارگریدانشگاه علوم پزشکی آزاد قاینات71645
عادیدانشگاه علوم پزشکی آزاد بروجرد58866
عادیدانشگاه علوم پزشکی آزاد اراک57659
سهمیه 5% ایثارگریدانشگاه علوم پزشکی آزاد یزد59287
عادیدانشگاه علوم پزشکی آزادکرمان67471
عادیدانشگاه علوم پزشکی آزاد گلپایگان84245
سهمیه 25% ایثارگریدانشگاه علوم پزشکی آزاد فردوس70449

بیشتر بخوانید: 6 نکته اساسی در مورد نرم افزارهای انتخاب رشته

آخرین رتبه های قبولی پرستاری در ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد

اگر در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد دقت کرده باشید ظرفیت پذیرش دو رشته ی مامایی و پرستاری به نسبت رشته های دیگر بیشتر است و این خبر از شانس قبولی بیشتر در دانشگاه آزاد می دهد. نکته ای دیگر که باید به آن اشاره کرد تعداد واحدهای دانشگاه آزاد که رشته ی پرستاری دارد زیاد است و انتخاب رشته پرستاری در زمان انتخاب رشته شانس قبولی شما را بالا می برد.

همان طور که اشاره کردیم در زمان انتخاب رشته ی پرستاری در واحدهای با ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد حتماً به شهریه این  دانشگاه دقت کنید.

به هر حال رتبه قبولی پرستاری ازاد رتبه قبولی پرستاری دانشگاه آزاد چه رتبه ای است. در زیر جدول رتبه های قبولی رشته پرستاری دانشگاه در ظرفیت خودگردان سال 1401 آورده شده است.

رتبه های قبولی رشته ی پرستاری ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد در سال 01 14

سهمیه موثردانشگاه محل قبولیرتبه کشوری
عادیدانشگاه علوم پزشکی آزاد همدان60382
عادیدانشگاه علوم پزشکی آزاد زاهدان95639
عادیدانشگاه علوم پزشکی آزاد کرمانشاه70163
سهمیه 5% ایثارگریدانشگاه علوم پزشکی آزاد بندرعباس87435
عادیدانشگاه علوم پزشکی آزاد بیرجند75206
عادیدانشگاه علوم پزشکی آزاد شهرکرد80315
عادیدانشگاه علوم پزشکی آزاد بناب71027
عادیدانشگاه علوم پزشکی آزاد ارومیه68829

سوالات متداول:

1.چرا باید از آخرین رتبه های قبولی پرستاری دانشگاه آزاد در سال گذشته اطلاع داشت؟

برای اینکه از محدوده قبولی این رشته در سال های گذشته در هر دانشگاهی مطلع شوید.

2. در انتخاب رشته دانشگاه آزاد چه سهمیه های تاثیر دارد؟

در انتخاب رشته دانشگاه آزاد سهمیه ایثارگری و بسیجی فعال تاثیر دارد.

28 پاسخ

      1. سلام با رتبه 50000 ناحیه دو میتونم دانشگاه آزاد رشته های پیراپزشکی بیارم ممنون از پاسخگوییتون رتبه ی کشوری 122000

        1. با سلام وخسته نباشید.ممنون میشم به سوال من پاسخ کامل بدید:
          با رتبه ۱۳۲۰۰منطقه ۱و۵۰۱۰۰ کشوری چند درصداحتمال قبولی پرستاری آزاد خودگردان تهران رو دارم؟
          چند درصد احتمال قبولی آزاد کرج ،دماوند یا ورامین هست؟

    1. سلام با رتبه 14800 امکان قبولی توی شهر خودم(کرمانشاه) هست؟ آزاد ملی یا پردیس خودگردان هر چی باشه فرقی نداره

  1. سلام من با رتبه کشوری ۵۴ هزار و منطقه ۲۳ هزار علوم ازمایشگاهی آزاد میارم ؟ پرستاری آزاد میارم ؟

  2. سلام
    آیا با رتبه ۴۴۰۰۰منطقه ۲ و تراز ۶۵۰۰ امکان قبولی پرستاری آزاد یا بهداشت حرفه ای آزاد وجود داره ؟؟

  3. با رتبه ۸۵هزار کشوری پرستاری ازاد نزدیک اصفهان حتی دانشگاه تیپ ۳ قبول میشم جاهایی مثل گلپایگان شهرکرد یاسوج چهارمحال بختیاری یزد

  4. سلام میخواستم بدونم با رتبه ی 76000 کشوری در سال 402 امکان قبولی در رشته ی پرستاری آزاد زاهدان برام وجود داره؟ (آزاد یا خودگردان فرقی نداره.)

  5. سلام با رتبه۱۹۰۰۰ منطقه ۱ و ۷۶۰۰۰ کشوری تجربی امکان قبولی پرستاری ازاد یا مازاد در استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و یا سمنان وجود داره؟

  6. سلام ببخشید با رتبه ۳۵۰۰۰ منطقه ۲ اصفهان و رتبه کشوری ۸۳۰۰۰ میتونم پرستاری آزاد نجف آباد قبول بشم؟

  7. سلام وقت بخیر با رتبه ۶۴ هزار کشوری پرستاری ازاد نجف آباد استان اصفهان میاریم؟
    هیچ جا نزده 🤦‍♀️
    ممنون میشم پاسخ بدید🌹

  8. سلام وقتتون بخیر . با رتبه ۲۴۶۴۵ کل در سهمیه نهایی و تراز ۵۱۰۹ شانسی برای قبولی در دانشگاه دولتی یا آزاد در شهر خرم آباد، بروجرد یا الیگودرز در استان لرستان در رشته پرستاری یا علوم آزمایشگاه هست؟ بومی استان لرستان هم هستم، ۵ درصد سهمیه و در منطقه۲.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید