Search

سایت استعلام گرفتن وضعیت نظام وظیفه Sakha.epolice.ir

استعلام وضعیت نظام وظیفه

استعلام گرفتن وضعیت نظام وظیفه، به منظور ارائه خدمات آنلاین برای سربازان در حین خدمت، مشمولان خدمت سربازی و همچنین افرادی که سربازی خود را به پایان رسانده اند راه اندازی شده است. استعلام وضعیت نظام وظیفه بدون کد سخا افرادی که قصد دارند برای دانشگاه ثبت نام کنند و یا می‌خواهند بدانند وارد غیبت شده اند یا نه می توانند از مسیر راحتی این استعلام را بگیرند، بدون اینکه به سازمان وظیفه عمومی یا مراکز پلیس + 10 مراجعه کنند، می توانند وضعیت نظام وظیفه یا وضعیت سربازی خود را چک کنند.

برای دریافت شرایط خرید سربازی طبق آخرین تغییرات سال 1403 کافیست با برترین مشاوران پارسین مشاوره با شماره 9099070084 تماس بگیرید.

کلیه مشمولانی که به سن ۱۸ سالگی تمام یعنی سن سربازی رسیده‌اند بایستی با سامانه استعلام وضعیت نظام وظیفه (Sakha.epolice.ir) به طور کامل آشنا شوند. علاوه بر آن باید با خدماتی که این سایت به مشمولان ارائه می دهد اطلاع دقیق داشته باشند.

برای تهیه کد سخا لازم نیست بصورت حضوری به مراکز خدمات الکترونیک (پلیس + 10) مراجعه کنید، مشاورین نظام وظیفه پارسین مشاوره این کار را برای شما انجام می دهند.

برای دریافت مشاوره تخصصی کفالت برادر ناتنی و انواع معافیت با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره تماس بگیرید .

سه گروه افراد می‌توانند از این سایت برای استعلام وضعیت نظام وظیفه بهره ببرند:

1.مشمولانی که هنوز سربازی نرفتند.

2. سربازان در حین خدمت

3. افرادی که سربازی آنها به اتمام رسیده است (برای پیگیری کارت پایان خدمت).

در واقع این افراد می توانند برای پیگیری پرونده و همچنین بررسی وضعیت کنونی سربازی خود از این سایت استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با خدمات سامانه استعلام وضعیت نظام وظیفه به طور کامل آشنا کنیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید : قانون جدید خرید خدمت سربازی در سال ۱۴۰3

سایت استعلام وضعیت نظام وظیفه چه خدماتی را ارائه می دهد؟

سامانه سخا نظام وظیفه (Sakha.epolice.ir)، چه خدماتی به مشمولین ارائه می دهد و از آن برای چه مواردی می توان استفاده کرد و استعلام مورد نیاز خود را تهیه کرد؟ با استفاده از سامانه استعلام وضعیت نظام وظیفه یا سامانه سخا به راحتی می توان از وضعیت سربازی خود مطلع شد. در ذیل خدماتی که از این سامانه می توان دریافت کرد گردآوری شده است:

1.استعلام تاریخ اعزام و محل خدمت سربازی

2. مشاهده اضافه خدمت سربازی

۳. استعلام شروع و پایان معافیت تحصیلی دانش آموزی و دانشجویی (داخل و خارج از کشور)

4. تاریخ تشکیل کمیسیون بدوی معافیت کفالت

۵. ارسال پرونده به شورای تجدید نظر

6. پیگیری درخواست برای امریه سربازی

۷ .درخواست صدور کارت المثنی پایان خدمت

۸. استعلام سابقه خدمت در ارگان مورد نظر (برای خرید بیمه سربازی)

۹. درخواست مجوز برای خروج از کشور

10. اعتراض به رای کمیسیون معافیت پزشکی

۱۱ .درخواست برای تمدید و تعجیل زمان اعزام به خدمت

12. درخواست رسیدگی به کمیسیون موارد خاص دانشگاهها (سنوات ارفاقی)

13. درخواست اصالت سنجی کارت

14. درخواست مجوز فعالیت ورزشی

15.اطلاع از تاریخ فرار (مخصوص سربازان فراری)

16. استعلام تاریخ ترخیص سربازی و غیره

پس آشنا شدن با این سامانه ارزش وقت گذاشتن دارد.

گرفتن معافیت سربازی اعم از معافیت با داشتن فرزند، معافیت تحصیلی، معافیت پزشکی، معافیت از طریق کفالت، معافیت ایثارگران، معافیت مددجویان، معافیت سنی (عفو رهبری) کافیست با مشاوران خبره با تجربه طولانی تماس بفرمایید .

استعلام اضافه خدمت سربازی

استعلام وضعیت نظام وظیفه، کلیه افرادی که معافیت تحصیلی آنها به اتمام رسیده است و وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص نکرده باشند وارد غیبت سربازی می شوند و به طور قطع به این مشمولان اضافه خدمت تعلق می گیرد. در واقع اضافه خدمت نوعی جریمه نظام وظیفه است که به افرادی تعلق می گیرد که دفترچه خدمت دوره ضرورت را در زمان معین پست نکرده باشند و همچنین به سربازی که در حین خدمت هستند و مرتکب فرار از خدمت می شوند تعلق می گیرد.

خرید سربازی

اضافه خدمت به خاطر داشتن غیبت سربازی است.

انواع وضعیت نظام وظیفه مسلماً اضافه خدمت سبب می شود که دوران خدمت فرد طولانی‌تر شود. پس بهترین راه این است که مشمول هیچ گونه غیبت سربازی در پرونده خود نداشته باشد تا اضافه خدمت به او نخورد.

اگر هنوز دفترچه خدمت وظیفه عمومی سربازی پست نکرده اید و یا در حین خدمت هستید و می خواهید دقیقا بدانید چه مدت اضافه خدمت برای شما در نظر گرفته اند حتماً لازم است با روش های استعلام گرفتن اضافه خدمت سربازی آشنا باشید.

برای استعلام گرفتن اضافه خدمت سربازی می توان از روش های مختلفی استفاده کرد این روش ها عبارتند از:

  • مراجعه حضوری به مراکز خدمات الکترونیکی انتظامی (پلیس + ۱۰)
  • استعلام اضافه خدمت با استفاده از کد ملی
  •  استعلام سربازی از طریق سامانه سخا

بیشتر بخوانید: معافیت سربازی- روش های جدید معافیت در سال 1402

سامانه استعلام وضعیت نظام وظیفه برای ثبت نام دانشگاه

هر مشمولی که برای ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده مراجعه می کند در آخرین مرحله ثبت نام بایستی استعلام از وضعیت نظام وظیفه فرد گرفته شود به همین خاطر از طرف دانشگاه به مراکز پلیس + 10 معرفی می شوند. در صورتی که فرد مورد نظر در پرونده خود غیبت سربازی داشته باشد امکان ثبت نام در دانشگاه وجود ندارد و این شخص مشمول است و باید به سربازی برود.

برای ثبت نام در دانشگاه شما باید از تاریخ اتمام معافیت تحصیلی خود اطلاع دقیق داشته باشید. همچنین افرادی که قصد دارند پشت کنکور بمانند بایستی با چگونگی تمدید معافیت تحصیلی آگاه باشند. برای این موارد شما می توانید با مشاوران نظام وظیفه پارسین مشاوره تماس بگیرید تا از آخرین وضعیت معافیت تحصیلی شما استعلام بگیرد و با خیال راحت برای ثبت نام در دانشگاه و ماندن در پشت کنکور برنامه ریزی کنید

سایت نظام وظیفه خرید سربازی باید یادآوری کنیم که برای استعلام وضعیت نظام وظیفه باید هر مشمولی کد سخا داشته باشد تا بتواند استعلام خود را برای ثبت نام در دانشگاه انجام دهد.

استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی و از طریق پیامک

برای استعلام گرفتن از وضعیت نظام وظیفه می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. یکی از این روش ها که احتیاج به اینترنت ندارد و مشمول هم امکان مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + ۱۰ را ندارد استفاده کردن از سیستم پیامکی نظام وظیفه است.

برای استعلام نظام وظیفه خود شما می توانید از سامانه پیامکی 110206010 نظام وظیفه استفاده کنید که این سامانه دو سرویس مختلف را ارائه می دهد و با داشتن یک گوشی هوشمند یا ساده می توانید از آخرین وضعیت نظام وظیفه خود استعلام بگیرید.

در دو سرویس سامانه پیامکی نظام وظیفه تمامی اطلاع رسانی ها و بررسی ها توسط حوزه نظام وظیفه عمومی انجام می شود.

سرویس اول؛ در این سرویس مشمول می تواند با استفاده از تنها کد ملی در خواست ها و اقداماتی مانند: تاریخ بررسی پرونده یا تاییدیه، ارسال به شورا، دعوت به شورا، عودت، درخواست برای استعلام، صدور کارت، تحویل به پست و غیرهرا انجام دهد.

سرویس دوم؛ برای استفاده کردن از سرویس دوم، اطلاعات بیشتری از مشمول خواسته می شود. در واقع برای دریافت اطلاعات از سرویس دوم مشمول بایستی علاوه بر کد ملی، کد سخا هم داشته باشد. مشمول می تواند برای استعلام خدمت سربازی با ارسال کد ملی و کد سخا، فقط کافیست علامت سوال (؟) را به شماره پیامکی نظام وظیفه 110206010 ارسال کند و در ادامه اعدادی به او اعلام می شود؛

دریافت آخرین وضعیت مشمول: ارسال عدد ۱ همراه با کد ملی و کد سخا

اطلاع از وضعیت رسیدگی به پرونده: با ارسال عدد 2 و کد ملی و کد سخا

اطلاع از وضعیت رسیدگی به درخواست تعویض: با ارسال عدد ۳ همراه با کد ملی و کد سخا

در این حالت با داشتن اطلاعاتی از آخرین وضعیت خدمت سربازی خود راحت تر می توانید تصمیم بگیرید.

معافیت سربازی

نحوه استعلام وضعیت نظام وظیفه با کد ملی و کد سخا

شاید تا به حال کلمه کد سخا را نشنیده باشید و اطلاعاتی در مورد آن نداشته باشید. نگران نباشید! در اینجا به طور کامل در مورد آن توضیح داده می شود. کد سخا، یک کد ۵ رقمی است که نظام وظیفه برای تمامی افرادی که به سن ۱۸ سالگی تمام رسیدند صادر می کند که بتوانند از طریق آن اطلاعاتی در مورد وضعیت خدمت خود کسب کنند. بنابراین برای استعلام گرفتن از طریق سایت  Sakha.epolice.ir شما احتیاج به این کد پنج رقمی دارید.

سوالی که اینجا پیش می‌آید این است که کد سخا را باید از کجا تهیه کرد برای تهیه کد سخا آیا باید به سازمان وظیفه عمومی مراجعه کرد؟

نکته: در صورتی که شما کد سخای خود را فراموش کرده‌اید می توانید برای بازیابی آن با مرکز مشاوره پارسین تماس بگیرید تا کارشناسان نظام وظیفه این کد پنج رقمی را برای شما را بازیابی کنند و یا اینکه اصلاً کد سخا ندارید ما کد سخا برای شما تهیه می کنیم.

مراحل استعلام گرفتن وضعیت نظام وظیفه با کد ملی و کد سخا به صورت ذیل می باشد:

مرحله اول: در مرورگر خود آدرس  Sakha.epolice.irرا وارد کنید. شما وارد سامانه خدمات الکترونیکی انتظامی (سخا) می شوید که بایستی دو گزینه را کامل کنید. نام کاربری که کد ملی را وارد می کنید و کلمه عبور که باید کد سخا را وارد کنید و بعد از آن کد امنیتی را وارد کردید گزینه ورود را کلیک کنید.

مرحله دوم: در این مرحله در سمت چپ گزینه خدمات الکترونیک برای پیگیری وضعیت نظام وظیفه است کلیک می کنید.

مرحله آخر: که برای استعلام گرفتن باید گزینه وظیفه عمومی را کلیک کنید تا بتوانید از موردی که می خواهید استعلام بگیرید انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید : معافیت سربازی کفالت پدر بیمار

برای بررسی نتیجه ای که از استعلام مشاهده کردید می توانید با کارشناسان نظام وظیفه پارسین مشاوره تماس بگیرید تا آن را بطور کامل برای شما تحلیل کنند و راهکارهای به شما پیشنهاد دهند.

استعلام وضعیت سربازی بدون کد سخا

آیا بدون داشتن کد سخا می توان از وضعیت نظام وظیفه خود استعلام گرفت؟

چه روشی برای استعلام گرفتن بدون کد سخا وجود دارد؟

همان طور که در بالا ذکر شد برای استعلام گرفتن از طریق سامانه سخا (Sakha.epolice.ir) باید کد سخا داشته باشید. از این رو جهت استعلام وضعیت خدمت بدون استفاده از کد سخا می توانید از سامانه پیامکی نظام وظیفه استفاده کنید. البته برخی مواقع درست کار نمی کند و باید چندین بار پیامک ارسال کرد.

باید خاطر نشان کرد که کارشناسان باتجربه پارسین مشاوره می توانند بدون کد سخا از وضعیت سربازی شما استعلام بگیرند. برای دریافت اطلاع از وضعیت خود با این مرکز تماس بگیرید.

استعلام معافیت سربازی

اشخاصی که کمیسیون های نظام وظیفه شرکت کرده اند و یا پرونده انها در جریان است، برای استعلام معافیت سربازی یعنی پرونده در چه مرحله ای است و نتیجه اعلام شده چیست، از سامانه استعلام وضعیت نظام وظیفه استفاده می کنند.

همچنین دانش اموزان و دانشجویان احتیاج دارند برای مدت زمان باقی مانده از معافیت تحصیلی خود که وارد غیبت نشوند از میزان زمان باقی مانده مطلع شوند.

سوالات متداول:

1. چگونه از وضعیت نظام وظیفه خود مطلع شویم ؟ 

روش حضوری، مراجعه به دفاتر خدماتی پلیس ۱۰+ می باشد.

2.ورود به سامانه سخا نظام وظیفه به چه صورت است ؟

سامانه خدمات الکترونیک سخا نظام وظیفه به نشانی sakha..epolice.ir می باشد که مشمولان می توانند از خدمات غیر حضوری آن بهره ببرند. 

69 پاسخ

  1. سلام خسته نباشی من متاهلم زن وبچه دارم متولد۱۳۶۴ هستم این امکان خرید سربازی برای من موجود هست مستاجرم

      1. با سلام ..من برادرم فردا عازم خدمت سربازی هست جوری که شنیدم کسری خدمت ایثارگری فقط تا پایان 1401 بود و قراره حذف بشه آیا این درسته ؟ و سوال بعدی اینکه آیا درسته که طبق مصوبه مجلس قراره طول دوره خدمت سربازی کمتر بشه ؟

          1. سلام
            چند روز هست خدمتم تمام شده برای دانشگاه خواستم ثبت نام کنم بهم گفتن باید برگه ترخیصیتو باید نشون بدی درصورتی که محل خدمت به من برگه ترخیصی نداد جایی که خدمت کردم دور هست بندرعباس هست الان باید چکارکنم

          2. سلام خسته نباشید من دوماه پیش برای معافیت ثبت نام کردم ولی هنوز خبری نشده

        1. با سلام من ۷ ماه دیگه ۱۸ سالم میشه و باید برم سربازی،ولی قبلش میخام دو ماه برم سفر سیاحتی مشکلی پیش نمیاد؟

          1. سلام. من پدرم تو سال ۵۵تا۵۷ تو زاهدان نیرو انتظامی بودع تو گردان عملیاتی درگیر میخاستم ببینم ایا کسری به من تعلق میگیرع یا نه؟

        2. سلام وقت بخیر …

          سال 97 برج 12 اعزام به خدمت رفتم بعد از مرخصی اولین بار تو شهر خودم تصادف کردم بعد یازده ماه رفتم خدمت به عنوان پژشکی معرفی کردن تو شهر خودم که اهواز میشه مدارک کامل کردم در سال 99 ولی هربار که میرم میگن هیچ درخواستی واسه کمسیون نبود دوباره برس پادگان میرم پادگان میگه کارت اهواز با کمسیون ..اگه میشه در این امر. مارا رهنمایی.کنید ..با تشکر

      2. سلام یکی از دوستانتون ۱۳۵۶در زمان خود به مدت حدود ۹ یا ۱۰ ماه خدمت انجام داد حین خدمت دچار بیماری شد و ج احی ستون فقرات انجام داد و سربازی را اتمام نک د تقریبا دو سال بعد در کمیسیون پزشکی شرکت و معافیت ایشان تایید شد ولی برای ادامه کار اقدامی نکرد الان حدود ۴۶ سال داشته و متاهل بوده آیا سرباز محسوب میشه

        1. سلام من متهل هستم میخواهم اموزشی درشهرم باشم یک خواهربی سرپرست دارم لطفاکمک کنید۰

      3. سلام خسته نباشین قربان
        بنده اعزام7 1400میباشم
        ک الان دوسال خدمت کرده ام
        و 190روز کسری تایید شده آورده ام از اونور بابت غیبت هایم 225روز و یکماه خلع استعلاجی دارم
        کل استحقاقی ک رفتم 42روز است
        حال من چقد مرخصی دارم و چقدر باید خدمت کنم

        1. خدمت سربازی یکسال تمام شده وبدلیل بدهی کارت پایان خدمت نیامده و میخوام برم مشابه اربعین میشه رفت یان؟؟

      1. به نام خدا
        با سلام و احترام
        من متولد 1383/7/27 و امسال کنکور شرکت کرده ام.لطفا بفرمایید من تا چه تاریخی معافیت دارم ؟ آیا می توانم در کنکور دیماه 1402 و تیرماه 1403 شرکت کنم ؟ باتشکر

        1. امیرمهدی ولی پوری گفت:

          به نام خدا
          با سلام و احترام
          من متولد 1383/7/27 و امسال کنکور شرکت کرده ام.؟ آیا می توانم در کنکور دیماه 1402 و تیرماه 1403 شرکت کنم ؟ باتشکر

          پاسخ

          1. سلام جناب پدر من متولد ۱۳۴۲ از لشگر۶۴ ارومیه وجاهای دیگه مثل حاج عمران نقده سردشت خدمت کرده موقعی که تسویه حساب وگرفته از پادگان گذشته اومد الان رفته لشگر گفتن دیگه پرونده‌ای وجود نداره این الان فقط چنتا عکس روی توپ وهم خدمتی که حاضرند قسم بخورند خواهش میکنم راهنمایی کنید تسویه حسابم گم کرده تشکر

        2. سلام من سه فرزند دارم ۳۲سالمه شش ماه خدمت کردم وبه دلیل مشکلات نتونستم برگردم خدمت وفراری شدم خاستم بدونم این قانون معافیت سه فرزندی به منم تعلق میگیره ؟؟

  2. سلام. من یه نامه میخوام مبنی بر اینکه بندرعباس خدمت کرده ام. متاسفانه با وجود اینکه کارت پایان خدمت هوشمند هم دارم ولی نظام وظیفه محل سکونت میگه که باید برم محل خدمتم و آنجا نامه بگیرم این در حالی است که بعد مسافت زیاد هست و به راحتی نمیشه به محل خدمت مراجعه کنم. آیا با پلیس +10 این کار انجام میشه؟ ممنون

  3. سلام من متولد 1383فقط یک سؤال دارم پام سچمه دارد ومیخوام عملش کنم معاف از رزم به من متعلق می شود زن دارم مستاجرم

  4. سلام و خسته نباشید
    از زمانی ک دفترچه رو ارسال میکنید چقد زمان میبره ک اعزام شم
    من34 سال سن دارم و تاحالا اقدام واسه ارسال دفترچه نداشتم

    سپاس فراوان

  5. سلام خسته نباشید.من میخاستم وام بگیرم که وضعیت خدمت و میزنه نا معلوم.کارت پایان خدمتم و تازه هوشمند کردم.چقدر طول میکشه دوباره استعلام بگیرند؟

  6. سلام وقت بخیر ببخشد جناب من تازه معافیت پزشکی گرفتم کارت پایان خدمت من صادر نشده ولی متاسفانه نمیتونم گذرنامه بگیرم برم زیارت حضرت اباعبدالله تورو خدا اگه امکان داره کارت منو زودتر صادر کنید اجرتون با حضرت عباس

  7. سلام
    من شهریور ماه 1401 فارغ التحصیل شدم از مقطع کارشناسی،و تا شهریور ماه1402 معافیت تحصیلی دارم،از طرفی کنکور ارشد هم شرکت کردم منتظر نتایج هستم
    میخام بدونم با توجه به اینک نتایج ارشد نیمه اول شهریور میاد من باید چیکار کنم؟
    غیبت میخورم یا نه؟

  8. سلام. من ۳ماه از خدمت سربازیم مونده.ازدواج کردم. بعد چند سال میخوام برم. اضافه خدمت بهم میخوره؟! چقدر؟!

  9. سلام‌خسته نباشید من همسرم دچار از کار افتادگی‌شده با کفالت همسر میتونم معافیت سربازی بگیرم

  10. سلام خسته نباشید،من امریه اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی هستم و مدرک تکمیلی بسیج و چند سال سبابقه بسیج هم دارم و آموزشی نرفتم
    میخواستم بدونم مدت سربازی من 22 ماه است یا 24 ماه کسری تکمیلی یا بسیج به من تعلق میگیره یا نه؟

  11. با سلام عرض ادب ببخشید من یک سال در سیستان خدمت کرده ام اونجا 17ماه خدمت بوده و انتقالی زدم برای دریا بانی قشم میخواستم بدونم بدونم اینجا هم همون 17ماه باید خدمت کنم

  12. باسلام کسانی که ازخدمت سربازی فرارکردن ومعافیت ۳فرزندچراپروندثبت نمی شود بایدچکارکنم منون پادگان که قبلن خدمت کردبودن وادامه ندادم فرمودکه پروندموجودنیست حالا همین تورماندچکارکنم

  13. باسلام من برای معافیت ۳فرزندی احزارهویت کردم وپروندتشیل دادم وحالا پروندثبت نمی شود مگن بخاطرکه اعزام قدیم بودن چون ادامه ندادم وپادگانها مگن پروند وجودندارد حالا بایدچکارکنم منون سپاس

  14. سلام …سوال اول اینکه آیا قوانین کسر خدمت ایثارگری تا کی ادامه پیدا می‌کنه و این قانون جدید ایثارگران که گفته به ازای هر درصد یا هر ماه جبهه یک ماه کسری خدمت تعلق میگیره آیا مورد تایید ستاد کل هست؟ و سوال دوم اینکه مدت زمان خدمت سربازی چندماه کاهش پیدا میکنه؟

  15. سلام من سه فرزند دارم ۳۲سالمه شش ماه خدمت کردم وبه دلیل مشکلات نتونستم برگردم خدمت وفراری شدم خاستم بدونم این قانون معافیت سه فرزندی به منم تعلق میگیره ؟؟

  16. سلام خسته نباشید بنده ۱۹ سال و ۱ ماه سن دارم و ۱۷ سالگی به دلیل مشکلات مالی ترک تحصیل کردم و متاسفانه امروز تاریخ ۶ شهریور ۱۴۰۲ این خبر بخشش سنواتی تا ۱ مهر رو دیدم
    لطف میکنید بگید چقدر سنواتی دارم و اگه تا آخر هفته دفترچه پست کنم شامل بخشش سنواتی میشم؟

  17. سلام خسته نباشین ببخشید من استعلام از پیامک رو هرکاری میکنم نمیشه کد سخا دارم کدملی هم دارم ولی وقتی علامت سوال می‌فرستم پیامکی میاد که عددی رو بفرستم به همون شماره تا فعال بشه ولی وقتی هم می‌فرستم پیامکی دیگه نمیاد از سایت سخا هم هرکاری میکنم میزنم استعلام غیبت یا اعزام هیچی بازنمیشه دوباره همون صفحه میاد

    1. سلام وقت بخیر وخسته نباشید
      من متولد 1382/03/07 هستم و معافیت تحصیلی در خرداد ماه تموم شده و ۲۰ سالم هستم وسال دوازدهم هستم وشهریوری شدم والان امتهان شهریور رو دادم والان می خواستم از شما راهنمایی بگیرم که اضافه خدمت خوردم یانه ممنون میشم که راهنمایی کنید .

  18. سلام وقت بخیر من متولد ۱۳۶۶ هستم و سال ۸۶ رفتم به سربازی اموزشی عجبشیر بودم و بعد پادگان لشگر ۲۳ تکاوری پرندک بودم اعزام شدم به پادگان رینه من تا سال ۸۸ در خدمت بودم بخاطر بیماری همسرم ۱۵ روز آخر خدمت و نتونستم انجام بدم و بعد کلی مشکل برام پیش اومد و همسرم و طلاق دادم و الا ازدواج کردم و یک پسر ۷ ساله دارم چطور میتونم این ۱۵ روز خریداری کنم

  19. سلام خسته نباشید من متولد 31 فروردین 84 وضعیتم برا سربازی چطوره ، من هنوزم دیپلمم رو نگرفتم تجدیدی دارم

  20. باسلام ..وقت بخیر شوشتری زاده هستم ..مصطفی . خواستم بگم من بیماری عفونی یا همان صعب العلاج .اچ آی وی دارم . ایامعاف هستم .تمام مدارکم کامل هست . ولی حوزه نظام وظیفه خرمشهر داره من را اذیت میکنن . هرجا گفتن رفتم . آقا جناب .بخدا من وضعیت مالی‌شان خوب نیست . تا حالا هم مردم کمکم.کردن واسه معافیتم، همش میگن برو سرمایه بیاه وقتی میرم .میگن اینا دیگه باطل شده . تاریخش گذشته . خوب من چکارکنم شما گفتین برو سرمایه بیا . خواهش میکنم .جواب منو یکی بده. . خستمذشد بخدا . من سیستم دفاعی بدنم .خیلی پاشنه. .که با یک سرما خوردگی خیلی شدید. هم تشنج ‌ وقتا قادر به مرگمم میشه . من مدارک دارم . همش تاید متخصص هستن..بخدا دیگه نمیتونم پول قرض کنم . راهنمایم کنید
    مصطفی شوشتری زاده
    متولد..۱۳..۶..۱۳۶۱….هستم ..
    خواهشن راهنمایم کنید

  21. سلام می خواستم بدونم کسی بسیجی فعال داشته باشه ولی دوره تکمیلی نرفته باشه می تونه بیفته سپاه چگونه می تونه سپاه بیفته ممنون میشم راهنمایی کنید .

  22. سلام خسته نباشید،من خرید قسطی سربازی انجام دادم و متاسفانه اقساطی عقب افتاده،و به سازمان نظام وظیفه مراجعه کردم و گفتند که آخرین مهلت برای پرداخت اقساط تا پایان سال ۱۴۰۰ بوده و دیگه نمی‌توانید پرداخت کنید،خواستم بپرسم آیا امکان پرداخت اقساط محیا شده است یا باید چکار کنم؟
    ممنون میشم پاسخ بدهید

  23. برای ثبتنام‌ دانشگاه معافیت تحصیلی لازمه و من با مدت منطقه پدرم معاف شدم اما الان چیزی دستم نیست چیکار کنم باید؟

  24. سلام برادر من سال هشتادو هفت دوماه اموزشي و دوماه هم سربازي ش رو رفت و ديگه نرفت!سه بار اومدن دنبالش ولي چون ميتونست كفالت مادرمورو عهده داربشه نميخواست ادامه بده! برادر ديگرم كه كوچكتر بود خدمتش روتموم كرد! ميخواستم بدونم باتوجه به اين زماني كه گذشت الان چه قانوني شامل حال برادرم ميشه؟نامه كفالت رو ده سال پيش گرفتيم ولي اقدامي نكرديم! الان كه ميخواد پاس بگيره ميخواد اقدام كنه!

  25. سلام. آبان ماه 1402 ماه آخر خدمت من هست.با توجه به ابلاغ 21 ماهه خدمت چه زمانی میتونم اقدام به تسویه حساب کنم؟چه زمانی این مورد در سایت نظام وظیفه میشینه ؟؟

  26. باسلام من پدرم ۶۱ سال تمومه خودمم متولد۸۲ هستم پدرم پاش پلاتین هس کار کردن براش سخته میشه یک برادر جدا از مادر دارم ازدواج کرده مادرم و خواهرم خرج نمیخان به غیر از پدرم
    کاری میشه کرد؟

  27. با سلام و خسته نباشید بنده 9ماه 21روز کسری دارم و با توجه به کم‌شدن 3ماه خدمت بنده 12ماه خدمت کردم الان که میرم واسه تسویه نیروی انتظامی راهور میگن نامه نیومده هنوز پس کی اجرایی میشود الان من 1ماه اضافه ترم خدمت دارم میکنم

  28. سلام‌ من‌ ۱۴سال‌ ازدواج‌ کردم‌ ولی‌ شرایط‌ خدمت‌ کردن‌ نداشتم‌ وبچه‌ هم‌ ندارم‌ آیا‌ میتونم‌ از‌ معافیت‌ بالای‌ ۳۰‌ استفاده‌ کنم

  29. سلام من ۴۵ روز میشه که خدمتم تموم شده هنوز کارت پایان خدمت
    چجوری باید پیگیری کنم و از کجا؟؟؟؟؟

  30. سلام بنده خدمت مقدس سربازی را در سال 67مهرماه شروع کردم و با پانزده ماه خدمت در دی ماه 68 با نامه معافیت از دادگاه قضایی پایان دادم چگونه این مدت خدمت خود را استعلام بگیرم

  31. با سلام سرباز امریه آتش نشانی روستایی هستم ۱۸ماه هیچ گونه حقوق و مزایا و حتی بیمه دریافت نکردم و هربار پیگیری بنده با جواب تهدید به لغو امریه و نبود اعتبارات مواجه شدم خواستم بدونم برای پیگیری باید به کجا مراجعه کنم ؟ممنون میشم

  32. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم میخواستم بدونم تاریخ ترخیصی رو پلیس بعلاوه ده بهمون میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید