Search

10 شغل برتر رشته ریاضی فیزیک در سال 1403  

آینده شغلی ریاضی فیزیک

با داشتن دیپلم ریاضی فیزیک چه رشته های را در دانشگاه می توان انتخاب کرد؟

کدام شغل های ریاضی فیزیک در ایران بازار کار دارند؟

مدارک لازم برای استخدام دررشته های ریاضی کدامند؟

اگر استعداد اعداد و ارقام دارید، دنبال کردن آینده شغلی ریاضی فیزیک می تواند پس از فارغ التحصیلی یک تصمیم ارزشمند باشد. دانش‌آموزان علاقه‌مند به ریاضی این فرصت را دارند که مدارک خود را پس از فارغ‌التحصیلی به روش‌های مختلفی اعمال کنند، چه برای حل مشکلات تجاری یا کمک به افراد برای سرمایه‌گذاری پول خود برای بازنشستگی به عنوان شغل بهترین شغل های رشته ریاضی .

مشاوره تحصیلی پارسین مشاره با ارائه تخصصی ترین مشاوره در تمامی زمینه مدارس کنکور دانشگاه انتخاب رشته دکتری کارشناسی ارشد و … کافی است تماس بگیرید .

رشته های پردرآمد ریاضی برای خانم ها کارفرمایان اغلب برای فارغ التحصیلان ریاضی، به ویژه کسانی که به آمار علاقه مند هستند، ارزش قائل هستند. در این راهنما به همه انواع مشاغل ریاضی پرداخته شده است، از جمله مواردی که شامل آنها می شود، پتانسیل رشد و درآمد و مهارت های لازم برای موفقیت.

پارسین مشاوره به دلیل داشتن مشاورین مجرب و خبره ثابت کرده است که می‌تواند خدمات فوق العاده با کیفیتی را به کاربران ارائه کند. یکی از این خدمات ارزشمند ارائه مشاوره انتخاب رشته تلفنی است.

با داشتن دیپلم ریاضی فیزیک چه رشته های را در دانشگاه می توان انتخاب کرد؟

با شنیدن کلمه ی ریاضی فیزیک ناخوداگاه به یاد رشته های مهندسی در دانشگاه  برای ما یادآوری می شود. رشته های همچون:

1.مهندسی برق           2. مهندسی عمران    3. مهندسی مکانیک

4.مهندسی کامپیوتر       5. مهندسی هوافضا    6.مهندسی معماری

7.مهندسی صنایع           8. مهندسی هوافضا    9. مهندسی پزشکی

10. مهندسی متالوژی        1. مهندسی شیمی    12. مهندسی نفت و …

پردرآمدترین رشته های ریاضی در خارج از کشور فارغ التحصیلان رشته های ریاضی گزینه های زیادی برای مشاغل از جمله تدریس و همچنین کار در ادارات، سازمان ها، کارخانجات و شرکت ها دارند. ترکیب ریاضیات با موضوعات تخصصی دیگر مانند اقتصاد، آمار، علوم کامپیوتر، ریاضیات کاربردی، مهندسی و علوم ریاضی می‌تواند چشم‌انداز شغلی را تا حد زیادی بهبود بخشد.

مهندسان با مهارت های ریاضی خوب می توانند در صنایع شیمی، صنایع هوا و فضا و مخابرات استخدام شوند. علاوه بر این، می توانید مشاغلی را در تجارت، علم، خدمات اجتماعی، آموزش، شرکت های بخش دولتی و زمینه های فنی تخصصی مانند طراحی سیستم در نظر بگیرید.

برای دانستن نکات کلیدی برای موفقیت در کنکور تجربی با قبولی تضمینی کافیست با پارسین مشاوره تماس بگیرید .

10 شغل ریاضی فیزیک در ایران که بازار کار دارند

کنکور تجربی

در جامعه ای که ما در آن زندگی می کنیم اکثر افراد رشته ریاضی را تنها در رشته های مهندسی خلاصه می کنند(آینده شغلی ریاضی فیزیک) . رشته های مهندسی یکی از رشته های تاپ و عالی در تمام جهان بشمار می آیند. برای دانش آموزی که در ابتدای راه است دانستن اینکه کدام رشته بازار کار دارد در جامعه ای که داشتن درآمد خیلی مهم است یکی از موارد ضروری به حساب می آید.


وضعیت رشته ریاضی در ایران
در زیر مشاغلی را برای شما تحقیق کردیم و از بازار کار آنها اطلاعاتی  را گردآوری کرده ایم که در اختیار شما قرار می دهیم:

برای اطلاعات بیشتر آینده شغلی ریاضی فیزیک مشاوران باتجربه تیم پارسین مشاوره در زمینه برنامه ریزی درسی، تکنیک های تست زنی، تندخوانی و…بصورت 24 ساعته پشتیبان شما هستند. برای دریافت مشاوره و دریافت پکیج مشاوره تحصیلی با شماره 9099070084 تماس بگیرید.

1. معلم ریاضی

اگر عاشق یادگیری، آموزش و شکل دادن به ذهن های جوان هستید، معلم ریاضی بهترین شغل برای شما می تواند باشد. راهنمایی دانش آموزان و تدریس ریاضیات می تواند نقشی اصیل و بسیار رضایت بخش باشد. معلمان ریاضیات در مدارس، دانشگاه ها و چند مؤسسه دیگر کار می کنند. در برخی شرایط دیده می شود که با کمبود دبیر ریاضی موجود هستند.

در اینجا نباید دانش آموزان با استعداد که می خواهند در المپیاد شرکت کنند و احتیاج به استاد با تجربه دارند را فراموش کرد.

بهترین کار برای ورود به این حرفه، تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می باشد که علاوه بر داشتن شغل صد در صد مزایایی زیادی برای هر داوطلبی دارد.

2. تحلیلگر تحقیقات بازار

به عنوان یک محقق بازار برای یک شرکت، شما داده‌های مشتریان و رقبا را جمع‌آوری می‌کنید، به توسعه اهداف و استراتژی‌ها کمک می‌کنید، پایگاه مشتری خود را بهبود می‌بخشید و رقبای خود را شکست می‌دهید.

به عنوان یک محقق، شما همچنین نظرسنجی‌ها را طراحی می‌کنید، گزارش‌ها را تدوین می‌کنید، روند بازار را دنبال می‌کنید و اطلاعات را به مدیران ارائه می‌کنید. با کسب تجربه، زمینه های زیادی برای مدیریت تیمی از محققان و ارزیابی استراتژی ها برای شما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه یک برنامه روزانه بسازیم؟ بهترین برنامه های مطالعه کنکور!

3. برنامه ریز مالی

قلب تپنده هر شرکتی درآمد ان است. داشتن مشکل مالی مساویست با ورشکستگی است. متخصصی که این روزها در هر کسب و کاری باید حضور داشته باشد.

برنامه ریزان مالی به افراد و شرکت ها در مدیریت دارایی های مالی خود کمک می کنند. آنها همچنین در کمک به افراد در مدیریت امور مالی خود مشارکت دارند. وظایف اصلی یک برنامه ریز مالی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    توسعه استراتژی های مالی موثر برای مشاغل و افراد.

    تعیین اهداف مالی، ارزیابی ریسک‌های مالی و کمک به اطمینان از برنامه‌های بازنشستگی یا سرمایه‌گذاری از وظایف اصلی آنهاست.

    آنها به شرکت ها کمک می کنند تا استراتژی های سرمایه گذاری در بازار سهام، استراتژی های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و سرمایه گذاری های تجاری جدید را تدوین کنند.

4. بیمه

پذیره بیمه کسانی هستند که به نمایندگی از شرکت بیمه، خطرات احتمالی مرتبط با بیمه افراد و دارایی ها را شناسایی، تحلیل و ارزیابی می کنند. آنها از آمار و احتمال برای پیش بینی ریسک های مرتبط با دارایی های مالی استفاده می کنند.

سپس شرکت بیمه درخواست شما را ارزیابی می کند و بر اساس ارزیابی خود بهترین طرح را برای شما انتخاب می کند. پذیره نویسان بیمه ممکن است در بیمه عمر، بیمه درمانی یا بیمه اموال تخصص داشته باشند.

5. مدیر خرید

یک مدیر خرید به مهارت های حل مسئله و تحلیلی خود در ریاضیات تکیه می کند تا به طور مؤثر روزانه عمل کند. یک روز معمولی شامل خرید کالاها و مواد برای یک شرکت یا رفع نیازهای تولید و خرده فروشی است.

بسیاری از شرکت ها در شرح وظایف خود مشخص می کنند که به دنبال داوطلبانی با مدرک ریاضی هستند. این موقعیت شامل تحقیق در مورد تامین کنندگان متعدد، مقایسه هزینه ها و کیفیت و یافتن بهترین ارزش برای خریدهای شرکت است. همچنین مستلزم حفظ موجودی و ارزیابی نیازهای خرید آینده است.

6. مهندسی نرم افزار

این متخصصان با مجموعه داده های بدون ساختار و سازماندهی نشده کار می کنند. آنها داده ها را تجزیه و تحلیل می کنند، آن ها را به مدل تبدیل می کنند و از ابزارهای تحلیلی برای تفسیر استفاده می کنند. معمولاً مهندسان نرم افزار در زمینه طراحی، برنامه نویسی، نگهداری داده ها و به طور کلی روی روش های فنی کامپیوتر کار می کنند.

مهندسی نرم افزار ریاضی فیزیک

کسب و کارها از این تفاسیر برای شکل دادن به برنامه ها و همچنین تدوین سیاست های کوتاه مدت و بلند مدت استفاده می کنند. این مهندسان می توانند در زمینه هایی مانند طراحی سایت، اپیکشن، مدیریت پروژه ها، کار بر روی نجهیزات دیجیتال و توسعه کسب و کار فعالیت کنند. برخی از نقش ها در این زمینه نیاز به تخصص در یادگیری  مهندسی نرم افزار دارند.

باید اضافه کرد در رشته ریاضی در حال حاضر رشته فناوری اطلاعات و ارتباط ( IT) بازار کار خوبی دارد.

در ادامه بخوانید: معرفی هم جانبه رشته مهندسی مکانیک و بازار شغلی ان

7. آمارگیر

آماردانان کارشناسانی هستند که تجزیه و تحلیل آماری را برای مسائل تجاری، علمی و مهندسی و از جمله موارد دیگر انجام می دهند. مسئولیت های آنها عبارتند از:

    توسعه تئوری های آماری برای مقابله با چالش های تجاری

    ارزیابی داده های مناسب برای در نظر گرفتن انجام آزمایش ها، نظرسنجی ها برای جمع آوری اطلاعات

    تجزیه و تحلیل داده ها و رسیدن به نتیجه.

    علاوه بر این، آماردانان گزارش هایی می نویسند که فرآیندهای تحقیقاتی و نتیجه گیری آنها را توضیح می دهد.

8. تحلیلگر عملیات های تحقیقاتی

به طور خاص، محققان عملیات برای تصمیم‌گیری، تدوین خط مشی‌ها و حل مشکلات با استفاده از داده‌ها برای کمک به سازمان‌ها برای ایجاد راه‌حل برای مشکلات تجاری تلاش می‌کنند. جمع‌آوری اطلاعات از منابع انسانی و فناوری، بررسی داده‌ها برای تعیین نحوه رسیدگی به یک چالش، و ایجاد شبیه‌سازی برای تجسم اینکه چگونه یک راه‌حل در عمل به نظر می‌رسد، همه وظایف یک محقق عملیات است.

با تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی می توانید اینچنین شغلی در جامعه داشته باشید

9. اقتصاددان

رشته اقتصاد یکی از رشته های میان رشته است که در بین سه گروه ریاضی، تجربی و انسانی مشترک است ( رشته شناور).

افرادی که مدرک اقتصاد دارند می توانند در ادارات، سازمانها، بانک ها، شرکت های خصوصی و گمرگ مشغول به کار شوند.

کار یک اقتصاددان جمع آوری داده های اجتماعی-اقتصادی و مالی است. آنها عمدتاً از این داده ها برای موارد زیر استفاده می کنند:

    کمک به تعیین سیاست هایی که باید توسط دولت و تجارت اجرا شود.

    مشارکت در پیش بینی برای کمک به شرکت ها در تصمیم گیری های بلندمدت مالی و سرمایه گذاری.

10. اکچوئرها

اکچوئرها چه کسانی هستند؟ افرادی که محاسباتی در زمینه بیمه، بانک ها و..انجام می دهند و به طور کلی می توان گفت اکچوئرها در اصل در زمینه مدیریت ریسک فعالیت می کنند.

برای پیش‌بینی ریسک، شرکت‌ها به اکچوئرها مراجعه می‌کنند تا احتمالات رویدادهایی مانند مرگ، بیماری، حوادث، بلایای طبیعی و بازنشستگی را محاسبه کنند. وظایف اکچوئری خاص عبارتند از:

    گردآوری و تجزیه و تحلیل داده های آماری

    توسعه استراتژی های به حداقل رساندن ریسک،

    نوشتن گزارش هایی که پیامدهای تحقیق را توصیف می کند.

مدارک لازم برای استخدام دررشته های ریاضی کدامند؟

مدارک لازم در رشته ریاضی فیزیک

گاهی اوقات، مدیران ریاضی برای واجد شرایط بودن برای استخدام باید مدارک خاصی را کسب کنند. در مواقع دیگر، گواهینامه ها به صورت داوطلبانه به عنوان وسیله ای برای پیشرفت در حرفه آنها به دست می آید. در اینجا فهرستی از نمونه‌هایی از اعتبارنامه‌های اجباری و داوطلبانه که توسط متخصصان ریاضی به دست آمده‌اند، بیان شده است.

    به دست آوردن وضعیت کامل حرفه ای مستلزم اکچوئرها برای تکمیل فرآیند صدور گواهینامه فارغ التحصیل است. اول، آنها قبل از رفتن به اعتبار کمک هزینه تحصیلی، گواهینامه های کاردانی را دریافت می کنند. افرادی که در صنعت اموال و تلفات کار می کنند از طریق انجمن اکچوئری تلفات (CAS) گواهی می گیرند، در حالی که متخصصان بیمه از طریق انجمن اکچوئری (SOA) گواهی می گیرند.

    سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) به تحلیلگران مالی مجوز می دهد. برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر دارای مجوز، متقاضی باید توسط کارفرمای خود حمایت مالی شود.

بیشتر بخوانید : مسیر شغلی: چگونه مسیر خود را پیدا کنید و چرا اهمیت دارد

نتیجه گیری

حتی اگر همه این مشاغل هیجان انگیز باشند، اگر عاشق ریاضیات هستید و از حل مسائل لذت می برید، برخی از مشاغل در خدمات مالی، بیمه و سرمایه گذاری ممکن است بسیار سخت و استرس زا باشند. به طور کلی، اگر ریاضیات همان چیزی باشد که از انجام آن لذت می برید، اکثر مشاغل فوق چالش برانگیز و با ارزش هستند. با این حال، نقش‌های سخت اغلب بیشتر از مشاغلی که نسبتاً تقاضای کمتری دارند، پرداخت می‌کنند. ممکن است کار چالش برانگیز را رضایت بخش و لذت بخش بدانید.

برای کسانی که به ریاضیات علاقه دارند، مشاغل دانشگاهی و تحقیقاتی ممکن است به همان اندازه مفید نباشد، اما اگر علاقه علمی به این موضوع داشته باشید آینده شغلی ریاضی فیزیک نیز ارزشمند است. این مشاغل معمولاً ساعات ثابتی دارند و ممکن است تعادل خوبی بین کار و زندگی ایجاد کنند. بسته به سطح مهارت، تخصص، تجربه و ترجیحات خود، می توانید مسیر شغلی خود را انتخاب کنید. نوع مسیر شغلی که دنبال خواهید کرد، زندگی شما را برای فردای بهتر شکل خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر با متخصصان پارسین مشاوره تماس بگیرید .

سوالات متداول:

1.چرا ریاضیات در آینده شغلی ما مهم است؟

برای موفقیت آینده شغلی ریاضی فیزیک تسلط بر ریاضیات تقریباً در هر شغلی مفید است. یادگیری ریاضی به کارکنان کمک می کند تا مسائل را تجزیه و تحلیل و حل کنند – توانایی هایی که اکثر کارفرمایان برای آنها ارزش قائل هستند. و ریاضی روش‌های مهم دیگری را آموزش می‌دهد، از جمله نحوه برخورد روشمند به وظایف، توجه به جزئیات

2. چگونه می توانم با ریاضیات در آینده شغلی خود ارتباط برقرار کنم؟

برخی از مشاغلی که رشته های ریاضی وارد آن می شوند عبارتند از:

    حسابدار

    آکچوئری

    برنامه نویس کامپیوتر

    مهندس

    مدیر سرمایه گذاری.

3. چگونه از ریاضیات در آینده استفاده می شود؟

فقط به اطراف خود نگاه کنید – خواهید دید که ریاضیدانان سهام و سرمایه گذاری ها را تجزیه و تحلیل می کنند.کسب و کارها اعداد و ارقام را به هم می ریزند تا بفهمند که شرکت هایشان چه کارهایی را بهتر انجام می دهند.

4. ریاضیات چگونه برای زندگی و شغل شما مفید است؟

برای تهیه غذا، تعیین مسافت، زمان و هزینه سفر و همچنین گرفتن وام برای اتومبیل، کامیون، خانه، مدرسه یا اهداف دیگر ریاضی لازم و ضروری است.

5. چرا ریاضیات مهم است؟

ریاضیات راه مؤثری برای ایجاد نظم ذهنی فراهم می کند و استدلال منطقی و سختگیری ذهنی را تشویق می کند. علاوه بر این، دانش ریاضی نقش مهمی در درک مطالب سایر دروس مدرسه مانند علوم، مطالعات اجتماعی و حتی موسیقی و هنر دارد.

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید