Search

چگونه یک برنامه روزانه بسازیم؟ بهترین برنامه های مطالعه کنکور!.

بهترین برنامه های مطالعه کنکور

بهترین برنامه های مطالعه کنکور زنگ هشدار شما به صدا در می آید، اما قبل از اینکه بتوانید چشمان خود را ببندید و “snooze” را بزنید، با هیجان از جا می پرید زیرا برنامه ای دارید! می پرسی برنامه چیست؟ این همه کارهایی است که با خواندن این مقاله در مورد چگونگی ایجاد یک برنامه روزانه برای دانش آموزان یاد گرفتید. با تعداد کارهایی که در بشقاب خود دارید، در غیر این صورت ممکن است به راحتی تحت فشار قرار بگیرید یا دچار استرس شوید. با داشتن یک برنامه زمان بندی و توانایی مدیریت زمان، بهترین برنامه برای درس خواندن می توانید با هرج و مرج کمتری در زندگی خود عملکرد بهتری داشته باشید.

برای مشاوره تخصصی  شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳ با پارسین مشاوره تماس حاصل بفرمایید .

با استفاده از جدول زمانی مطالعه روزانه برای دانش آموزان، خواهید دانست که چگونه زمان خود را به بهترین شکل مدیریت کنید و از ساعات روز حداکثر استفاده را ببرید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه!

اهمیت مدیریت زمان برای دانش آموز

بهترین برنامه های مطالعه کنکور اول از همه، سایت درس خواندن گروهی انلاین چرا باید به استفاده از بهترین جدول زمانی برای یک دانش‌آموز اهمیت دهید؟ خوب، اگر دانش آموز هستید یا قصد بازگشت به مدرسه را دارید، مطمئن باشید که احساس می کنید (یا احساس خواهید کرد) در زمان محدود شده اید. اما، شما مجبور نیستید.

مدیریت زمان به استفاده سازنده از زمان اشاره دارد. این شامل انتخاب و زمان‌بندی این است که چگونه و چه زمانی وظایف را کنار بگذارید و روز خود را سازماندهی کنید تا بتوانید هر کاری را که نیاز دارید انجام دهید. به عنوان یک دانش آموز، از مدرسه به تنهایی مسئولیت های زیادی بر دوش دارید – از مطالعه تا شرکت در سخنرانی ها (آنلاین یا حضوری) و انجام تکالیف، به نام چند. به علاوه، شما باید آن را با هر کاری که باید در خارج از مدرسه انجام دهید، مانند مراقبت از خانواده، حفظ شغل، کارآموزی و غیره همراه کنید.

با یک برنامه زمان‌بندی واضح و مهارت‌های مدیریت زمان، می‌توانید استرس را کاهش دهید، بهره‌ور بمانید و بدانید که چگونه سرگرمی را با کار متعادل کنید.

بهترین برنامه برای درس خواندن کنکور

چگونه یک برنامه روزانه برای دانش آموزان بسازیم

بهترین برنامه های مطالعه کنکور برای کنترل مناسب بر مدیریت زمان خود، جدول برنامه ریزی برای درس خواندن بهترین برنامه های مطالعه کنکور در اینجا نحوه ایجاد یک برنامه روزانه برای دانش آموزان آورده شده است:

مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته به صورت کاملا تخصصی و حرفه ایی با مشاوران کاربلد پارسین مشاوره فقط کافیست کلیک نمایید .

1. مواردی که باید انجام شوند را فهرست کنید

با فهرست کردن همه چیزهایی که باید انجام دهید شروع کنید. ایجاد لیست از نظر اولویت ها یا ضرب الاجل ها بسیار منطقی است. می توانید از ابزارهای دیجیتال استفاده کنید یا لیست خود را با دست یا روی تخته سفید بنویسید. اگر به یک تخته سفید دسترسی دارید، می‌تواند ابزاری عالی باشد زیرا می‌توانید فهرست خود را تجسم کنید و سپس همه آن‌ها را بر اساس اولویت سازماندهی کنید، بدون نیاز به هدر دادن کاغذ.

بیشتر بخوانید : بهترین و بدترین مکان برای مطالعه در زمان کنکور

2. تعادل فعالیت ها

با نوشتن لیست خود، می توانید شروع به برنامه ریزی کارهایی که باید در روزهای هفته انجام دهید، کنید. باز هم، این را بر اساس اولویت‌ها و هر مهلتی که ممکن است در ابتدا باشد، قرار دهید. توصیه می شود فعالیت های خود را متعادل کنید تا غرق نشوید. به عنوان مثال، اگر برای شغل خود وظایفی برای مدرسه، رویدادهای اجتماعی، تعهدات خانوادگی و هر کار در خانه دارید، سعی کنید آنها را در طول روز با هم ترکیب کنید تا خسته نشوید.

3. یک فضای تعیین شده تنظیم کنید

بهترین برنامه های مطالعه کنکور زمانی که برای مطالعه آماده می شوید، سعی کنید این کار را در فضایی ثابت و اختصاصی انجام دهید. به این ترتیب می توانید حواس پرتی ها را کاهش دهید و مغز خود را طوری آموزش دهید که به محض رسیدن به محل مطالعه خود برای انجام وظایف مدرسه آماده شود.

4. استراحت کنید

همانطور که سعی می کنید زمان خود را به حداکثر برسانید، ممکن است در هر زمان احساس کنید تحت فشار هستید که سازنده باشید. با این حال، این می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود و در پایان نتیجه معکوس داشته باشد. برای جلوگیری از این احساس خستگی یا به حداکثر رساندن، به یاد داشته باشید که استراحت کنید. این فعالیت ها را برای زمانی که برای زمان استراحت آماده هستید در نظر بگیرید.

5. زمان تجارت

این احتمال وجود دارد که رویدادهای غیرمنتظره در برنامه روزانه شما ظاهر شود و مجبور شوید با آنچه برنامه ریزی کرده بودید سازگار شوید. اشکالی ندارد! به جای نگرانی یا ترس، فقط تصمیم بگیرید که زمان خود را کجا معامله کنید تا فعالیت از دست رفته را جبران کنید. به عنوان مثال، اگر قصد داشتید از ساعت 10 تا 11 صبح مطالعه کنید، اما یکی از اعضای خانواده شما با شما تماس گرفت و به کمک شما نیاز داشت، ممکن است لازم باشد به جای صرف شام با یک دوست، آن ساعت مطالعه را در ساعت 6 تا 7 بعد از ظهر جبران کنید.

6. از ابزارها استفاده کنید

فناوری های زیادی برای کمک به دانش آموزان دربهترین برنامه های مطالعه کنکور و مدیریت زمان وجود دارد. این لیست از برنامه های مدیریت زمان را که می توانند مفید باشند، بررسی کنید. ابزارها می توانند به سادگی تقویم تا جزئیاتی مانند زمان بندی وظایف شما و تجزیه و تحلیل زمانی که بیشترین بهره وری را دارید، باشند.

برنامه های مطالعاتی برای دانش آموزان

برای ایجاد یک برنامه مطالعه موثر برای خود، بهترین شیوه های زیر را در نظر داشته باشید:

تحلیل سبک یادگیری

مطمئن شوید که سبک یادگیری خود را می شناسید. در اینجا به 7 سبک مختلف یادگیری نگاهی بیندازید. با دانستن سبک یادگیری خود، می توانید کیفیت زمانی را که صرف مطالعه می کنید به حداکثر برسانید. به عنوان مثال، برخی از افراد با دیدن مفاهیم به صورت بصری بهتر عمل می کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند به سخنرانی گوش دهند.

1. فهرست موضوعات و اولویت بندی

فهرستی از موضوعاتی که در آنها ثبت نام کرده‌اید تهیه کنید و تکالیف و آزمون‌های آتی را به ترتیب به زودی فهرست کنید. سپس، می توانید آنچه را که ابتدا با آن مقابله می کنید، بر اساس ضرب الاجل تعیین کنید.

2. به خودتان پاداش دهید

با هر کاری که به دست می آورید، به خاطر داشته باشید که برای حفظ شتاب به خود پاداش دهید! جوایز می تواند به شکل خرید چیزی باشد که برای آن پس انداز کرده اید، پذیرایی از خودتان با یک وعده غذایی عالی یا روز مراقبت از خود، یا حتی به سادگی استراحت کردن. با دادن پاداش به خود، زمانی که از کاری می ترسید یا خسته هستید، منتظر چیزی هستید که منتظر آن باشید. همراه با شتابی که در طول فرآیند به دست می آورید، پس از آن نیز از پاداش خود لذت خواهید برد.

3. افکار بسته

اکنون که می دانید چگونه یک برنامه روزانه برای دانش آموزان تهیه کنید، چگونه روزهای خود را طراحی خواهید کرد؟ شما این قدرت را دارید که وقت خود را هر طور که می خواهید صرف کنید. وقتی از قبل برنامه ریزی و برنامه ریزی می کنید، می توانید کارهای بیشتری انجام دهید، سطح استرس خود را کاهش دهید و زمان بیشتری را در روز برای انجام کارهایی که از آن لذت می برید اختصاص دهید.

4. یادگیرندگان اجتماعی/بین فردی

یادگیرندگان اجتماعی یا بین فردی عاشق معاشرت با دیگران و کار در گروه هستند، بنابراین آنها در طول درس هایی که نیاز به تعامل با همسالان خود دارند، به بهترین شکل یاد می گیرند. به گروه های مطالعه، بحث های همسالان و آزمون های کلاسی فکر کنید.

برای آموزش مؤثر به فراگیران بین فردی، باید کار گروهی را به عنوان بخش اصلی درس های خود قرار دهید. با پرسیدن سوال و به اشتراک گذاری داستان، تعامل دانش آموزان را تشویق کنید. همچنین می توانید فعالیت های گروهی و ایفای نقش را در درس های خود بگنجانید و دانش آموزان را به گروه های مطالعه تقسیم کنید.

5. فراگیران انفرادی/ درون فردی

یادگیری انفرادی نقطه مقابل یادگیری اجتماعی است. فراگیران انفرادی یا انفرادی ترجیح می دهند به تنهایی و بدون تعامل با افراد دیگر مطالعه کنند. این یادگیرندگان در ایجاد انگیزه در خود و انجام کارهای فردی کاملاً خوب هستند. در مقابل، آنها معمولاً با کار تیمی یا بحث های گروهی خوب عمل نمی کنند.

برای کمک به دانش‌آموزان مانند این، باید فعالیت‌هایی را تشویق کنید که نیاز به کار فردی دارند، مانند روزنامه‌نگاری، که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در مورد خودشان فکر کنند و مهارت‌هایشان را بهبود بخشند. شما همچنین باید دستاوردهای فردی دانش آموزان خود را به رسمیت بشناسید و به آنها کمک کنید تا مهارت های حل مسئله خود را اصلاح کنند.

شرایط پذیرش رشته های بدون کنکور ۱۴۰۳

6. یادگیرندگان حرکتی/لمسی

یادگیرندگان حرکتی از حواس مختلف برای جذب اطلاعات استفاده می کنند. آنها ترجیح می دهند با انجام یا تجربه آنچه به آنها آموزش داده می شود یاد بگیرند. این نوع از یادگیرندگان لامسه هستند و برای درک واقعی چیزهای جدید باید از طریق تجربیات زندگی کنند. این باعث می شود که آماده شدن برای آنها در یک کلاس معمولی کمی چالش برانگیز باشد.

همانطور که سعی می کنید به یادگیرندگان لامسه آموزش دهید، توجه داشته باشید که آنها نمی توانند برای مدت طولانی بی حرکت بنشینند و نسبت به دیگران به استراحت های مکرر نیاز دارند. شما باید آنها را به حرکت درآورید و فعالیت هایی ارائه دهید که اطلاعاتی را که در کلاس به آنها پرداخته شده است، تقویت کند. ایفای نقش های مختلف عالی است. بازی ها عالی هستند. حتی نوشتن مشارکتی روی تخته سفید باید خوب کار کند. در صورت امکان، می توانید جلسات آزمایشگاهی، غوطه وری، و کارگاه های آموزشی را نیز سازماندهی کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش تست زنی به سبک رتبه برترها

7.یادگیرندگان منطقی/تحلیلی

همانطور که از نام آن پیداست، یادگیرندگان منطقی برای پردازش اطلاعات و درک یک موضوع خاص بر منطق تکیه می کنند. آنها علل و الگوهایی را برای ایجاد ارتباط بین انواع مختلف اطلاعات جستجو می کنند. بسیاری از اوقات، این ارتباطات برای افراد برای یادگیری متفاوت واضح نیست، اما برای یادگیرندگان منطقی کاملاً منطقی است.

یادگیرندگان منطقی به طور کلی با حقایق، آمار، لیست های متوالی و تکالیف حل مسئله به خوبی عمل می کنند تا به چند مورد اشاره کنیم.

به عنوان یک معلم، می توانید با پرسیدن سؤالات باز یا مبهم که نیاز به استفاده از تفسیر خود را دارند، یادگیرندگان منطقی را درگیر کنید. همچنین باید از مطالب آموزشی استفاده کنید که به آنها کمک می کند تا مهارت های حل مسئله خود را تقویت کنند و آنها را تشویق به نتیجه گیری بر اساس واقعیت ها و تفکر انتقادی کنند.

سوالات متداول :

1. چگونه می توانم از روز مطالعه خود نهایت استفاده را ببرم؟

  1. در بلوک‌های کوتاه مدت مانند 1 تا 2 ساعت در هر زمان مطالعه کنید (حدود 5 دقیقه هر نیم ساعت یا ده دقیقه هر ساعت استراحت کنید)، زیرا احتمالاً می‌توانید بهتر تمرکز کنید و نسبت بیشتری از آموخته‌های خود را به خاطر بسپارید. و همچنین احتمال به تعویق انداختن کار کمتر خواهد بود.

2. چند ساعت در روز برای مطالعه بهتر است؟

برای یک دوره معمولی، 1 ساعت برای هر موضوع یک استراتژی خوب خواهد بود، در حالی که آمادگی برای هر امتحان رقابتی مستلزم مدیریت مناسب زمان و برنامه برای هر روز است. فرد باید منظم باشد و به برنامه ای که برای هر روز تنظیم شده است پایبند باشد. برای امتحانات رقابتی حداقل 6-7 ساعت مطالعه الزامی است.

3.چگونه می توانم 100% روی مطالعه تمرکز کنم؟

  1. در اینجا چند نکته ساده برای مطالعه وجود دارد که به شما کمک می کند متمرکز بمانید:
  2. اهداف مطالعه را تعیین کنید. اول چیزهای مهم؛ از اصول اولیه شروع کنید و اهداف مطالعه خود را تعیین کنید. …
  3. یک جدول زمانی مطالعه تنظیم کنید. هنگامی که می دانید چه می خواهید، گام بعدی این است که یک جدول زمانی مطالعه هفتگی تهیه کنید. …
  4. نه گفتن را یاد بگیر …
  5. روی اولویت های خود متمرکز بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید