Search

6 نکته مدیریت زمان برای آمادگی کنکور

مدیریت زمان برای آمادگی کنکور

مدیریت زمان مهمترین جنبه آمادگی برای دوران کنکور است. در اغلب موارد، بسیاری از دانش آموزان به زمان به عنوان دشمن خود نگاه می کنند، زیرا آنها کمی دیر شروع به آماده شدن می کنند و به طور تصادفی شروع می کنند، که باعث سردرگمی بیش از حد می شود. بدون نکات مدیریت زمان کنکور مناسب، مطالعه سود چندانی برای شما نخواهد داشت، زیرا نمی توانید برنامه درسی خود را هماهنگ با مقدار زمانی که دارید سازماندهی کنید.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

نکات مدیریت زمان:

اکنون که تصمیم گرفته‌اید زمان خود را مدیریت کنید، باید به دنبال راه‌هایی برای انجام مؤثر آن باشید. بسیاری از دانش‌آموزان با تنظیم جدول زمانی، بیش از حد مشتاق می‌شوند به همین دلیل است که در نهایت اهداف بزرگی برای خود تعیین می‌کنند. در حالی که فکر می کنید از نظر تئوری می توانید این کار را انجام دهید، از نظر عملی ممکن است دشوار باشد. از این رو، باید بدانید که چگونه زمان خود را به طور واقع بینانه مدیریت کنید. برای کمک به شما، چند نکته مفید برای تکنیک مدیریت زمان برای شما ارائه کرده ایم.

1. سازماندهی کنید

سازماندهی کمک می کند تا مدیریت زمان برای درس خواندن روشن شود. استرس را از بین می برد و به شما کنترل در طول زمان را می دهد. حداقل چند ماه قبل از تاریخ امتحان شروع کنید و زمان خود را برای روز، هفته ها و ماه سازماندهی کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، متوجه خواهید شد که چقدر زمان دارید و چقدر می توانید به فعالیت های مختلف اختصاص دهید. کنترل زمان را در دست بگیرید و اجازه ندهید آن شما را کنترل کند!

مدیریت زمان برای آمادگی کنکور

2. ارزیابی

برای شروع، زمان خود را برای چند روز ارزیابی کنید. چقدر برای مطالعه وقت می گذارید؟ چقدر برای خوابیدن وقت می گذارید؟ چقدر زمان را به فعالیت های دیگر اختصاص می دهید؟ این تمرین این مفهوم را که من همیشه مطالعه می‌کنم را از ذهن شما حذف می‌کند زیرا ردیابی همه چیز را آشکار می‌کند. ممکن است فکر کنید بهترین کاری را که می توانید انجام می دهید، اما وقتی آن را روی کاغذ بیاورید متوجه خواهید شد که بیشتر از آنچه باید وقت تلف می کنید. این موضوع درک دیگری را به همراه خواهد داشت و به شما انگیزه می دهد که دنده را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید : اصول اولیه برنامه ریزی درسی

3. اولویت بندی کنید

مدیریت زمان برای آمادگی کنکور به معنای عاقلانه بودن در هنگام استفاده از زمان است. تمام فعالیت های روزانه خود را در برنامه خود بگنجانید، اما بدانید که کدام یک (ها) را اولویت بندی کنید. این/این فعالیت/ها باید بیشترین زمان را داشته باشند. در مورد شما البته مطالعه است.

انتخاب رشته ارشد به صورت کاملا اختصاصی 24 ساعته توسط مشاوران با تجربه پارسین مشاوره فقط کافیه کلیک کنید یا با شماره ی زیر تماس بگیرید

9099070084

اکنون، در زمانی که برای مطالعات اختصاص می دهید، موضوعات را عمیق تر کنید و زمان مورد نیاز برای هر فصل یا موضوع یا موارد دیگر را تجزیه و تحلیل کنید. به عنوان مثال، اگر موضوعی پیچیده است، زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید. زمان کمتری را به موضوعاتی اختصاص دهید که در مورد آنها اطمینان دارید. در حین آماده سازی هیچ موضوعی را نادیده نگیرید. اعتماد به نفس بیش از حد می تواند شما را در طول امتحان بهتر کند.

4. برنامه ریزی کنید

اکنون زمان آن است که بر اساس یافته های خود یک جدول زمانی دقیق تهیه کنید. شما فعالیت های خود را پیگیری کرده اید، متوجه شده اید که چقدر زمان دارید و اولویت های خود را می دانید. بر اساس این عوامل، یک جدول زمانی منظم با تمام فعالیت هایی که در طول روز در نظر دارید انجام دهید، ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که زمان خواب، زمان استراحت، زمان غذا خوردن، زمان شادابی و غیره را در نظر بگیرید. هر چه واضح تر باشد برای شما بهتر خواهد بود.
از جاه طلبی غافل نشوید. همیشه برای معاشرت و سرگرمی وقت بگذارید زیرا مطالعه زیاد کارایی شما را کم می کند. صرف نظر از اینکه چقدر نگران هستید، استراحت کنید تا مغزتان شاداب شود. اینجا مهم است که خیلی منطقی باشیم.

 آمادگی کنکور

5. مرور کنید

یک راه عالی برای مدیریت زمان برای آمادگی کنکور ادامه مرور موضوعاتی که آموخته اید استفاده از کارت های نقد است. این کارت‌های بررسی به شما کمک می‌کنند زمانی که مجبور هستید برای چیزی بدون گزینه منتظر بمانید (به صف انتظار در بانک یا منتظر قهوه‌تان در کافه تریا فکر کنید). همچنین می‌توانید چند مورد را در مکان‌هایی که مرتباً از آن‌ها بازدید می‌کنید پست کنید تا مغزتان را روی انگشتان خود نگه دارید. از جمله این مکان ها می توان به یخچال و آینه اشاره کرد.

دنبال کنید

بزرگترین اشتباه مدیریت زمان که دانش آموزان مرتکب می شوند این است که آن را رعایت نمی کنند. تمام زمان و تلاشی که برای تهیه برنامه انجام می دهید، اگر آن را رعایت نکنید، هدر خواهد بود. البته برای بازگشت به جدول زمانی و دنبال کردن آن تا نقطه پایانی نیاز به فداکاری دارد، اما اگر وقت خود را تلف کنید، هزینه آن را در طول معاینه پرداخت خواهید کرد. با خودتان صادق باشید و صمیمانه باشید. در غیر این صورت، تمام آن تلاش ها به جایی نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین منابع کنکور انسانی ۱۴۰۲ همراه با نکات آماده سازی

مدیریت صحیح زمان در هنگام آمادگی برای کنکور مستلزم سازماندهی، منطق و فداکاری است. شما خود را بهتر از هر کس دیگری می شناسید و سرعت خود را می دانید. به همین دلیل است که باید بدون فکر کردن به کارهایی که دوستانتان انجام می دهند، فعالیت ها را برنامه ریزی کنید. بر این اساس زمان را مدیریت کنید و مطمئن شوید که برنامه خود را دنبال می کنید. وقتی به این نکات مدیریت زمان که توسط پارسین مشاوره نوشته شده مسلط شوید، قطعاً می توانید بدون فرسودگی تحصیل کنید.

سوالات متداول:

1. یک استراتژی موثر برای آمادگی کنکور چیست؟

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای آمادگی برای امتحانات، تمرین نسخه‌های گذشته است. این به شما کمک می کند تا به قالب سوالات عادت کنید و – اگر خودتان وقت بگذارید – همچنین می تواند تمرین خوبی برای اطمینان از صرف زمان مناسب برای هر بخش باشد.

2. 5 کلید مدیریت زمان چیست؟


5 نکته برای مدیریت بهتر زمان
برای تمام وظایف خود یادآوری تنظیم کنید.
یک برنامه ریز روزانه ایجاد کنید.
به هر کار یک محدودیت زمانی بدهید.
عوامل حواس پرتی را مسدود کنید.
روال ایجاد کنید.

3. 9 نکته مدیریت زمان چیست؟


اولویت بندی
سازمان.
هیئت نمایندگی
تمرکز.
یادگیری نه گفتن
دسته بندی.
به حداقل رساندن حواس پرتی
مدیریت استرس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید