Search

چرا معلمان به آموزش سلامت روان و رفاه نیاز دارند؟ 

آموزش سلامت روان و رفاه

آموزش سلامت روان و رفاه در طول سال ها، نقش معلم هم از نظر ذهنی و هم از نظر عملی دگرگون شده است. امروزه، از معلمان انتظار می‌رود که خیلی بیشتر از آموزش انجام دهند – ساعات کاری آن‌ها از روز کاری معمول گذشته و تا شب می‌گذرد، جایی که انتظار می‌رود آنها را علامت‌گذاری کنند، ارتقا سلامت روان دانش آموزان نظارت کنند و با مدیر تماس بگیرند.

ناگفته نماند که در طول درس‌های روزانه خود صرفاً به دانش‌آموزان خود آموزش نمی‌دهند، بلکه به روش‌هایی بیش از آنچه که تصور می‌شود، به دانش‌آموزان خود راهنمایی می‌کنند، الهام می‌بخشند، از آنها مراقبت می‌کنند و از آنها حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید : عواملی که باعث می شود کلاس اولی ها تکالیف انجام ندهند

از هر 10 دانش آموز در هر کلاس، 1 نفر از یک مشکل سلامت روانی رنج می برد

برخی ممکن است استدلال کنند که این همیشه نقش یک معلم بوده است و این مسئولیت ها از همان عنوان شغل دلالت دارند و در عوض، آنچه تغییر کرده است نحوه درک افراد از شغل است.

برای دریافت پکیج مشاوره برنامه ریزی کنکور لطفا کلیک کنید.

امروزه، مردم از دامنه کامل مسئولیت هایی که معلمان به دلیل افزایش آگاهی در مورد رفاه دانش آموزان، رفاه معلمان و حجم کاری دارند، آگاه هستند که همه اینها به هم مرتبط هستند. هرچه تلاش کنیم، نمی‌توانیم این مسائل را جدا کنیم، اما می‌توانیم برای کمک به بهبود عوامل مؤثر بر آنها، مانند ارائه آموزش‌های مناسب به معلمان، گام‌هایی برداریم تا بتوانند از رفاه دانش‌آموز حمایت کنند.

در حال حاضر، آموزش سلامت روان و رفاه دانش آموزان ما ضعیف است، به طوری که از هر 10 دانش آموز در هر کلاس، 1 نفر از یک مشکل سلامت روان قابل تشخیص رنج می برد. برای کمک به نشان دادن مقیاس مسائلی که بر سلامتی تأثیر می‌گذارند، یک مقاله ایجاد کرده‌ایم که می‌توانید از پارسین مشاوره کمک بخواهید :

امروزه مردم نسبت به گذشته از مسائل مربوط به سلامت روان رنج می برند، به این معنی که تعداد بیشتری از معلمان به طور مستقیم در معرض دانش آموزانی قرار می گیرند که از رفاه ضعیف و مشکلات سلامت روان در کلاس خود رنج می برند.

با این حال، اهمیت سلامت روان دانش آموزان با وجود این، هیچ آموزشی در مورد رفاه عاطفی یا سلامت روان ارائه نمی شود. همچنین هیچ آموزش اجباری در مورد آگاهی از سلامت روانی که باید توسط مدارس به عنوان بخشی از سهمیه آنها انجام شود وجود ندارد – آموزش هایی که هم برای دانش آموزان و هم برای معلمان مفید باشد.

دلیل عدم آموزش بهداشت روان و نحوه حمایت از سلامت دانش آموزان

به دلیل عدم علاقه معلمان نیست. در واقع، معلمان در مورد تمایل خود برای آموزش بهتر در این زمینه با صدای بلند صحبت می کنند:

71 درصد از معلمان گفتند که فاقد آموزش لازم برای رفع نگرانی های مربوط به سلامت روان دانش آموزان هستند.

92 درصد معلمان خواهان گنجاندن آموزش بهداشت روان در برنامه درسی تربیت معلم هستند.

آموزش سلامت روان و رفاه

هنگامی که از پاسخ دهندگان ایمیل خود پرسیدیم که “آیا احساس می کنید آموزش کافی برای ارائه حمایت از دانش آموزانی که از سلامت روانی ضعیف رنج می برند دارید؟”، بیش از نیمی (55٪) از پاسخ دهندگان پاسخ دادند: “اصلا”.

اگر به معلمان آموزش های کافی در مورد چگونگی شناسایی، حمایت و ارجاع دانش آموزانی که از مسائل بهداشت روانی رنج می برند، ارائه شود، آنها بخشی از یک شبکه حمایت از دانش آموزان می شوند و می توانند نقش اساسی در حصول اطمینان از دریافت کمک های مورد نیاز دانش آموزان ایفا کنند.

بیشتر بخوانید : 8 نکته برای غلبه بر بی انگیزگی دانش آموزان

آزمایشی که معلمانی را در زمینه کمک‌های اولیه بهداشت روان آموزش دیده و سپس قادر به ارائه خدمات پشتیبانی محرمانه برای همکاران خود بود، نشان داد که رفاه معلمان و دانش‌آموزان در نتیجه این امر بهبود یافته است.

در واقع، علیرغم اینکه معلمان دریافت کننده خدمات پشتیبانی محرمانه هستند، دانش آموزان نیز از بهبود رفاه آنها بهره مند شدند. وقتی بهزیستی دانش‌آموزان با مدارسی که کمک‌های اولیه بهداشت روانی دریافت نکردند مقایسه شد، مشخص شد که دانش‌آموزان از رفاه بسیار بهتر و مشکلات سلامت روان کمتری برخوردار بودند.

ارائه کارکنان مدرسه به کارکنان آموزش دهنده در مورد بهزیستی روانی نه تنها برای اطمینان از سلامت روانی خود معلمان و توانایی آنها برای حمایت از دانش آموزانی که رنج می برند، بلکه برای شناسایی علائم هشدار دهنده سلامت روانی ضعیف در دیگران نیز مهم است. از آنجایی که آموزش بهداشت روان در حال حاضر اجباری نیست، کارکنان آموزشی که در این زمینه دریافت می‌کنند به هر مدرسه بستگی دارد. اقدامات کوچکی وجود دارد که می توان برای شروع اطمینان از ارائه آموزش مناسب انجام داد،

سوالات متداول :

1. چرا یادگیری سلامت روان مهم است؟

سلامت روان شامل رفاه عاطفی، روانی و اجتماعی ما می شود. این بر نحوه تفکر، احساس و عمل ما تأثیر می گذارد. همچنین به تعیین چگونگی مدیریت استرس، ارتباط با دیگران و انتخاب های سالم کمک می کند.

2. عوامل موثر بر سلامت روان دانش آموزان چیست؟


استرس، رویدادهای زندگی، تجربیات گذشته و ژنتیک، همه در تعیین سلامت روان ما نقش دارند. زندگی دانشجویی افراد را در معرض عوامل خطر مؤثر بر سلامت روان از جمله نگرانی های مالی، دوره های انتقال، مصرف مواد، فشار والدین، شوک فرهنگی و قطع ارتباط با حمایت های قبلی قرار می دهد.

3. چه چیزی بر سلامتی تأثیر می گذارد؟


هیچ عاملی برای بهزیستی فردی وجود ندارد، اما به طور کلی، رفاه به سلامت خوب، روابط اجتماعی مثبت، و در دسترس بودن و دسترسی به منابع اولیه بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید