Search

8 نکته برای غلبه بر بی انگیزگی دانش آموزان

غلبه بر بی انگیزگی دانش آموزان
غلبه بر بی انگیزگی دانش آموزان

غلبه بر بی انگیزگی دانش آموزان مهم نیست چقدر تلاش می کنید، بعضی روزها دانش آموزان شما درگیر نیستند.

هیچ راهی برای متمرکز کردن آنها به درس وجود ندارد. اگر روزی اینجا و آنجا بود که یک دانش آموز – یا کل کلاس – به نظر می رسد نامناسب است، نگران نباشید. آنها بچه هستند! با این حال، زمانی که بی‌تفاوتی دانش‌آموز به یک هنجار تبدیل می‌شود، می‌تواند دلیلی برای نگرانی وجود داشته باشد – و شما قادر به دستیابی به اهداف جمعی و کلاسی خود نباشید. در حالی که ممکن است دلایل عمیق و جدی پشت بی‌علاقگی دانش‌آموزان شما وجود داشته باشد، و بازگرداندن دانش‌آموزان به مسیر ممکن آسان نباشد، مهم است که استراتژی‌های مختلف را بر اساس پویایی کلاس خود به کار بگیرید. در اینجا هشت نکته برای مبارزه با بی علاقگی دانش آموزان و بازیابی علاقه کلاس خود آورده شده است.

1. به دانش آموزان وظایف و مسئولیت ها بدهید.

این کار می‌تواند به سادگی تعیین نقش‌هایی مانند «سلامت‌کننده کلاس» و «دربازکن» باشد، اما وظایف و مشاغل ساده به دانش‌آموزان مسئولیت‌پذیری را آموزش می‌دهند و می‌توانند سرمایه‌گذاری بیشتری در کلاس داشته باشند.

2. دانش آموزان خود را جدی بگیرید و موفقیت های آنها را هر چند کوچک جشن بگیرید.

 چیزی که ممکن است به نظر شما بی اهمیت باشد، ممکن است برای دانش آموز شما مشکل بزرگی باشد. اگر دانش آموزی در را برای دانش آموز دیگری نگه می دارد، کار نیک او را تصدیق کنید.

3. مطالب مرتبط را آموزش دهید.

4. مثبت اندیش و الگوی رفتار خوب باشید.

همیشه بهتر است به دانش آموزان خود نشان دهید (به جای اینکه بگویید) چه انتظاری از آنها غلبه بر بی انگیزگی دانش آموزان دارید، اما وقتی این کار را می کنید، دستورالعمل های خود را ساده و مشخص کنید. به این ترتیب بلافاصله متوجه خواهید شد که چه زمانی و آیا دستورالعمل های شما دنبال می شود. فراموش نکنید که لبخند بزنید و بگویید “لطفا” و “متشکرم”.

5. سازگار و منصف باشید

 همان قوانین را بدون توجه به دانش آموز اجرا کنید و قوانینی را که مایل به اجرای آن هستید تنظیم کنید. ظاهر غیرمنصفانه تنها منجر به افزایش بی تفاوتی در بین دانش آموزان شما می شود.

6. به دانش آموزان خود اجازه دهید صدای خود را داشته باشند.

7. به صحبت های دانش آموزان خود گوش دهید.

غلبه بر بی انگیزگی دانش آموزان این مهم است که بدانید دانش آموزان شما از کجا آمده اند و داستان های آنها را بدانید. حتی کشف یک واقعیت کوچک مانند یک فیلم یا تیم ورزشی مورد علاقه می تواند به ارتباط بیشتر با دانش آموز منجر شود.

8. این واقعیت را بپذیرید که با تک تک دانش‌آموزان ارتباط برقرار نمی‌کنید.

همه ما باید این واقعیت را بپذیریم که ممکن نیست با همه یکجور ارتباط داشته باشیم اما حداقل، شما برای ایجاد روابط تلاش کرده اید – و این تنها راه برای دانستن اینکه کدام دانش آموزان در دسترس هستند، است.

چه راهکارهای دیگری را برای مبارزه با بی علاقگی دانش آموزان به کار می گیرید؟

سوالات متداول :

1. آیا راهی برای رفع بی تفاوتی وجود دارد؟

به خودتان فشار بیاورید تا بیرون بروید و با دوستان وقت بگذرانید، حتی اگر تمایلی به رفتن ندارید.

کارهایی را انجام دهید که قبلاً دوست داشتید، مانند رفتن به کنسرت یا تماشای فیلم با عزیزان.

در یک کلاس موسیقی یا هنردرمانی شرکت کنید، که نشان داده شده است که به درمان بی تفاوتی کمک می کند.

سعی کنید هر روز ورزش کنید.

2. آیا می توان بر بی تفاوتی غلبه کرد؟

اگر احساس بی‌تفاوتی که تجربه می‌کنید ناشی از چیزی است که به وضوح قابل شناساییغلبه بر بی انگیزگی دانش آموزان است، مانند یک روال تکراری یا فرسودگی شغلی، تغییر روال خود می‌تواند مفید باشد. چیزهای جدیدی را امتحان کنید که به طرق مختلف شما را به چالش می کشد یا برآورده می کند، مانند یک سرگرمی جدید، یک برنامه ورزشی جدید، یا پیدا کردن دوستان جدید.

3.  چرا انگیزه تحصیلی ندارم؟

امروزه دانش‌آموزان، به‌ویژه دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشگاهی، بسیار شلوغ هستند. بنابراین اگر بی انگیزه باشید، ممکن است غرق شوید. ممکن است اثرات مشکلات را در خانواده یا در کل جهان احساس کنید. شاید برای تمرکز کردن مشکل دارید یا احساس می کنید که اهدافتان خیلی دور هستند.

یک پاسخ

  1. ای کاش معلم‌های عزیز کمی هم به دانش آموزان اهمیت می دادند.وفقط به فکر اینکه کدوم کشور حقوق معلمان زیاد میدن نباشن.ببینن کدوم کشور چرا به معلم بیشتر اهمیت میدن….🤔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید