Search

مسیر شغلی یک هماهنگ کننده تحقیقات بالینی

هماهنگ کننده تحقیقات بالینی

درباره نقش هماهنگ کننده تحقیقات بالینی که گاهی اوقات مدیر آزمایشات بالینی نامیده می شود، بیاموزید. مسیرهای کار در تحقیقات بالینی، حقوق و کارفرمایان معمولی را کشف کنید.

هماهنگ کننده تحقیقات بالینی بخشی جدایی ناپذیر از تیم تحقیقاتی برای مطالعات پزشکی است. آنها آزمایش‌های بالینی را انجام و مدیریت می‌کنند و نتایجی را ارائه می‌کنند که پیشرفت‌های پزشکی در مراقبت‌های پیشگیرانه، درمان بیماری‌ها و ایمن‌سازی را در میان سایر زمینه‌ها شکل می‌دهد. با گزینه‌های استخدامی موجود در بیمارستان‌ها، شرکت‌های دارویی و شرکت‌های خصوصی، هماهنگ‌کنندگان تحقیقات بالینی می‌توانند به دنبال موقعیت‌های مختلف باشند و حقوق در مقایسه با مشاغل مشابه بالاتر از میانگین است.

مشاوره تحصیلی پارسین مشاره با ارائه تخصصی ترین مشاوره در تمامی زمینه مدارس کنکور دانشگاه انتخاب رشته دکتری کارشناسی ارشد و … کافی است تماس بگیرید . 

یک هماهنگ‌کننده تحقیقات بالینی – که گاهی به عنوان مدیر کارآزمایی بالینی شناخته می‌شود – بر تحقیقات بالینی و آزمایش‌های دارویی نظارت می‌کند، مانند مداخلاتی که شامل داروها، دستگاه‌ها یا رویه‌هایی است که تغییرات رفتاری را ترویج می‌کنند. در این موقعیت، شما شرکت کنندگان را جذب و غربال می کنید، اجرای روزانه آزمایش ها را هماهنگ می کنید، داده ها را جمع آوری می کنید و گزارش تهیه می کنید.

هماهنگ کننده تحقیقات بالینی همچنین مسئول اطمینان از ایمنی کارآزمایی و ایمن نگه داشتن مواد مورد استفاده در طول مطالعه و پس از آن است. شما از رعایت برخی مقررات و استانداردهای اخلاقی اطمینان حاصل می کنید و سلامت و پیشرفت بیمار را دنبال می کنید.

برای دانستن نکات کلیدی برای موفقیت در کنکور تجربی با قبولی تضمینی کافیست با پارسین مشاوره تماس بگیرید .

هماهنگ کننده تحقیقات بالینی به محقق اصلی که مسئول طراحی و مدیریت کلی مطالعه است، گزارش می دهد. در مقابل، یک محقق بالینی اجرای روزانه کارآزمایی ها را سازماندهی می کند. به‌عنوان هماهنگ‌کننده تحقیقات بالینی، شما همچنین با حامیان مالی و کارکنان بخش‌های مسئول امور مالی، پرسنل و انطباق از نزدیک کار خواهید کرد. شما معمولاً بر یک تیم تحقیقاتی بالینی، از جمله پزشکان، پرستاران، سایر کارکنان پزشکی و دستیاران نظارت خواهید داشت.

هماهنگ‌کننده‌های تحقیقات بالینی در محل‌های کاری مختلف، از بیمارستان‌ها گرفته تا مشاغل خصوصی، کار می‌کنند، و وظایف شما بسته به جایی که کار می‌کنید و آنچه در حال آزمایش هستید، متفاوت است. با این حال، مسئولیت های معمولی عبارتند از:

هماهنگی و نظارت بر اجرای آزمایشات بالینی

استخدام و غربالگری شرکت کنندگان برای کارآزمایی

مدیریت اسناد و سوابق شرکت کنندگان و آزمایشات

حصول اطمینان از انجام آزمایشات بر اساس مقررات و الزامات قانونی، دولتی و اخلاقی

اطمینان از ایمنی شرکت کنندگان، لوازم و مواد

مشاوره تحصیلی

تجربه کاری

تجربه در مراقبت های بهداشتی یا تحقیقات بالینی برای اکثر موقعیت ها ضروری است. برخی از متخصصان دارای سابقه پرستاری یا مراقبت های بهداشتی هستند. اگر تجربه محدودی دارید، دریافت برخی از آنها از طریق یک کارآموزی، ماموریت داوطلبانه، یا یک نقش سطح ابتدایی در یک بیمارستان یا موقعیت تحقیقاتی ایده خوبی است. تجربه برای اینکه بتوانید در جهت صدور گواهینامه های خاص صنعت کار کنید ضروری است.

تنها چیزی که برای کار به عنوان هماهنگ کننده تحقیقات بالینی نیاز دارید مدرک لیسانس و تجربه است. با این حال، برخی از کارفرمایان مدرک تحصیلات تکمیلی را ترجیح می دهند و داشتن مدرک تحصیلات تکمیلی یا مدرک کارشناسی ارشد به شما کمک می کند تا از سایر متقاضیان بدون این سطح تحصیلات متمایز شوید.

شما چندین گزینه برای بررسی دارید و هیچ دوره مشخصی وجود ندارد. با این حال، انتخاب موضوعی مانند تحقیقات بالینی، مدیریت بالینی، یا مدیریت تحقیقات بالینی برای ترکیب عناصر تحقیقات بالینی و سطح رهبری بسیار سودمند است. تخصص هایی مانند فناوری پزشکی نیز گزینه هایی هستند، همانطور که دروس عمومی تر مانند علوم زیستی یا علوم بهداشتی هستند.

کنکور تجربی

هنگام انتخاب یک دوره، عوامل اساسی که باید در نظر بگیرید این است که آیا ترکیب خوبی از تئوری و تجربه عملی وجود دارد و اینکه آیا دوره موضوعات بالینی و مدیریتی را پوشش می‌دهد تا طیف وسیعی از تخصص را به شما ارائه دهد. اگر در حال حاضر مشغول به کار و کسب تجربه هستید، انعطاف پذیری تحصیل پاره وقت یا آنلاین را برای رسیدن به اهداف آموزشی خود در نظر بگیرید.

علاوه بر مدرک کارشناسی ارشد، می توانید برای مدرک تحصیلات تکمیلی در یک موضوع مرتبط نیز تحصیل کنید. این دوره ها معمولاً بخشی از برنامه درسی برای مقطع کارشناسی ارشد هستند، و شما می توانید واحدها را انتقال دهید، بنابراین این یک راه عالی برای گرفتن گواهینامه در حین پیشرفت به سمت مدرک کارشناسی ارشد است.

جمع آوری داده ها و نگهداری سوابق دقیق

به عنوان یک نقطه تماس برای شرکت کنندگان در مطالعه عمل می کند تا هر گونه سوال یا ابراز نگرانی را بپرسند

ترویج مطالعه از طریق جلسات، رویدادها و سمینارها

نظارت بر تیم تحقیقاتی

برای کار در تحقیقات بالینی، شما باید مدرک داشته باشید و مقدار مشخصی تجربه داشته باشید. شما می توانید گواهینامه ها و صلاحیت های فارغ التحصیل را دنبال کنید تا شانس خود را برای یک موقعیت بیشتر کنید.

مدرک لیسانس به طور کلی مرحله اول برای هر کسی است که می خواهد به عنوان هماهنگ کننده تحقیقات بالینی کار کند. لیسانس علوم در یک موضوع مرتبط، مانند مدیریت تحقیقات بالینی یا موضوعی تحت چتر علوم بهداشتی، بهداشت عمومی یا میکروبیولوژی توصیه می شود.

دستمزدها بسته به کارفرما، صنعت و نوع آزمایش متفاوت است.

کارفرمایان معمولی هماهنگ کنندگان تحقیقات بالینی چه کسانی هستند؟

یک هماهنگ کننده تحقیقات بالینی می تواند در مکان های مختلفی از جمله سازمان های مراقبت های بهداشتی، شرکت های دارویی، بیمارستان های تحقیقاتی و شرکت های دولتی و خصوصی کار کند. شما ممکن است برای تحقیق در مورد داروهای جدید برای بازار، بیماری های ژنتیکی، پیشگیری از بیماری و پیشگیری رفتاری استخدام شوید.

شما می توانید پول زیادی به دست آورید و افرادی که من می شناسم از این نوع نقش ها بسیار خوشحال هستند. بسیاری از افرادی که من به عنوان هماهنگ کننده تحقیقات بالینی می شناسم، به برنامه های دکترا یا بیوتکنولوژی انتقال داده اند. هیچ کس بیش از 2 سال در آنجا ماند زیرا دستمزد کم است و کار توسط بازرسان اولیه قدردانی نمی شود.

در این موقعیت، شما شرکت کنندگان را جذب و غربال می کنید، اجرای روزانه آزمایش ها را هماهنگ می کنید، داده ها را جمع آوری می کنید و گزارش تهیه می کنید. هماهنگ کننده تحقیقات بالینی همچنین مسئول اطمینان از ایمنی کارآزمایی و ایمن نگه داشتن مواد مورد استفاده در طول مطالعه و پس از آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید با کلیک برای روی آیتم های زیر این مقاله را برای دوستان خود به اشتراک بگذارید .

دسترسی به محتوا

سایرموضوعات

نیاز به مشاوره فوری دارید ؟
بیشتر مطالعه نمایید